Hehe, nem perverzió ez, ha neked bejön a hangzás akkor alap, hogy Telét használj rockra vagy metálra. Én próbáltam a Telével a Mesán Creedet játszani és hát nem győzött meg, de ugye ízlések és pofonok. A lényeg, hogy neked tetszen a dolog, mással meg ne foglalkozz;)
Én csak a saját mexikói Telecasteremből tudok kiindulni:) a Charvel meg tudtommal nem épp a lágy gitárjairól híres:D Jó lehet én vagyok beszűkült látókörű, de nekem a Tele az bluesra van egy AC15-ös Voxal karöltve. Ha durvább sound kell, akkor meg ott a PRS + Mesa páros:)
Pedig telén is nyomnak metált :D Stone Sour-ék, és nem is akármilyen a szand. Mondjuk az humbucis tele, meg ha minden igaz nem is Fender, hanem Charvel, szóval nem is Tele, de azért Tele :D
Akkor ebben megegyeztünk:) Teljes mértékig egyetértek, hogy mindent lehet mindenre használni enyhe túlzással:) mondjuk a Telémmel biztos nem fogok hard rockot nyomni:P Egyébként a Tremonti Signature PRS-em (nah vajon ki a kedvenc gitárosom? :)) az tényleg megállná metálban a helyét, mondjuk az már tényleg teljesen más kategória. És abban is igazad van, hogy az SE modellek kidolgozásra tényleg nem a legszebbek, és ha jól tudom a külcsínyen spórolt elég sokat a PRS. Az SE Customon pl a fedlap nem domborított, ami nekem is fura volt, de azért a hangja határozottan jó. A Singlecut az megint más karakterisztikájú hangszer és jobban is sikerült a Customnál.
Bármikor partner vagyok további eszmecserére :)
nekem talán egy vagy két rendes amcsi PRS volt a kezemben, de azok jó nehezek voltak. Persze nem egy LP súly, de azért 4 kiló fölötti, meglehetősen vastag, tömör mahagóniból vannak, csak a széleknél vékony.
Okk, én csak a véleményem, benyomásom írtam le - lehet hogy pont az egy rosszul sikerült darab volt!
A benyomásom viszont objektív szempontból volt az ami, általánosan a minőségre nézve, nem szubjektíven, tehát hogy nekem konkrétan bejön vagy nem jön be
PRS egyébként simán lehet metálhangszer, sokan használják, még Signature modell is van! De Strato-t is, ha nem is épp ez a legnépszerűbb a metálgitárosok között. Szélsőségektől eltekintve jó gitár jó lehet mindenféle stílusra, persze a megfelelő pikappal ;]
Volt már több PRS a kezemben és nem egy nehéz gitárok.Valahogy mások!A Gibbonnal nem hasonlitanám össze mert a menzura is a Strato-Gibson közötti.Pont ezért találták ki hogy mindkét koncepció előnyeit egybegyurják!Amugy a Hangfoglaláson a Gibson Flying V sem volt nehéz!A legnehezebbek a Handmade gitárok!Abból valahogy kiérződik a fa súlya!Nem is sokan használják szinpadon az ilyen gityókat!Ez a súly dolog a Humbis gitároknál jobban ,Strato jellegű singl pu-s gitároknál nem annyira követelmény azt hiszem.
A te Epidben egyet is értek, mert az tényleg egy nagyon komoly darab volt, én a sima széria Customhoz viszonyítottam. Az ár meg elég relatív dolog, mert itthon sajnos elég alaposan túl vannak árazva a PRS-ek. Én személy szerint az SE Singlecutomat 550 dodóért hoztam kintről, és így már egyből más a viszonyítás. Ha jól emlékszem kint ezek az SE szériás PRS-ek egyből olcsóbbak a custom epiknél, szal ez tényleg viszonyítás kérdése. A Framusokat és a Schectereket nem kritizálom, mert hozzájuk nem volt még személyesen szerencsém, viszont a 400-as LTD nekem hatalmas csalódás volt(EC-400 a Seymouros változat) így azt el is adtam hamar. A Fendert meg azért nem venném ide, mert az tényleg teljesen más céllal készült, ahogy a Schecter is. És természetesen a gyártásban is van szórás rendesen. Az én USA pickupokkal szerelt SE Singlecutom bármikor kipróbálható és tényleg sokakat meglepett már:) Na mindegy nem védem én a PRS-eket mert a végén még rámragad, hogy vmi önkéntes reklámozó vagyok:P Az hogy kinek milyen gitár jön be, annyira szubjektív dolog, hogy felesleges rajta vitázni. Bár sztem ezt pont a rossz embernek írom, mivel tudtommal azért elég komoly zenész vagy Te magad is. Neked nem jött be, nekem meg igen és részemről a téma lezárva. Abban mondjuk igazad van, hogy a PRS nem épp egy metál hangszer mint pl a Schecter vagy az LTD, de nem is arra készül. Ha metált játszanék tutira én is olyat használnék vagy Jacksont:), de mivel a rock irányvonalon nyomulok így marad a PRS:)
Én is személyes tapasztalatról beszéltem, és nekem meg az a tapasztalat, hogy az ilyen papírkönnyű gitárok olyanok is (nyilván nem csak a súly a lényeg, de azért a mérethez meg a faanyaghoz lehet viszonyítani). De nem csak erről volt szó, az egész gitár egy olcsó, gagyi gitár benyomását keltette A MAGA KATEGÓRIÁJÁBAN. Mondom, 200ezer feletti hangszerről van szó, ebben a kategóriában azért már Framust, vagy 400-as LTD-t, meg nagyon komoly Schectereket, vagy akár Fender Strato-t lehet kapni, és hát sztem ezekhez képest messze nem egy minőségi kategória.
Ha 120-ért árulnák, nem lenne egy árva szavam sem.
Épp nemrég adtam el egy Epi LP Customot, koreai limited szériásat, ami kb pont ugyanez az árkategória, úgy súlyra kb kétszer ennyit nyomott, de összességében is egy sokkal komolyabb hangszer volt. Mégegyszer mondom, hogy koreai volt és limited, szóval most nem a gagyi kínairól bezsélek.
Egy biztos az SE széria azért nem az igazi amcsi PRS, viszont kategóriájában egy kiemelkedően jó gitár. A súly nem igazán mérvadó, hiszen az USA Singlecut is 2/3 LesPaul súllyal hozta azt a vastag hangzást, amit...nem hiába lett jó hosszú pereskedés a vége. Személy szerint nekem is van egy SE szériás Singlecutom és hát mióta eredeti PRS pu-kat raktam bele, nyugodt szívvel oda merem egy Studio Gibson LP-mellé is rakni, nem vall szégyent. Mielőtt torkon ragadna bárki is, ez az én személyes véleményem, viszont tapasztalaton alapszik és nem olyan, hogy xy-tól hallottam. Szal azért az a poéngitár sztem elég erős kifejezés, mert ennyi erővel egy Epiphone Custom LP-t már gitárnak se lehetne nevezni:) A lényeg a lényeg, hogy mindig kategórián belül kéne csak hasonlítani, mert abban igaz, hogy az eredeti PRS-hez képest vicc, de kategóriáján belül viszont az egyik legjobb vétel.
Ezt sajnos nem láthattuk, előtte elmentünk a No Thanx/Hooligans koncertre, a hangosítás az ritka szar volt ... mintha a TV hangyázott volna (adás hiányában) + fehérzaj + olaj sistergése a serpenyőben, és ezt képzeld el 1000-szeresére felerősítve ... Semmit sem lehetett hallani, sem énekből, sem zenéből, csak egy nagy zajtömeget.
Már a Kent Armstrong-os dolog miatt érdemes volt kimenni, egyébként nem sok érdekeset/újat láttam. Illetve olynaokat, hogy a 200ezer feletti PRS SE Custom egy fél gitár súlyú poéncucc, és hasonlók.
Meg persze jót dumáltunk megint. Kent ügyben írok majd egy mélát!
Na nehogy lekerüljünk az első oldalról!
Eladtam a Higway Stratot és sikerült is vennem az árából egy Hughes&Kettner Tube Edition 20w-os fullcső kombót!I am so Happy!Most ismerkedünk de barátság lesz belőle!
Hangfoglalás.Syma csarnok Bp,2 nagy terem,hangzavar,Made in China dömping....De azért érdemes körülnézni.Volt Roland zenekar,Lukács Peta,Pribolyszky M,stb..Harkh barátommal és kedvesével is találkoztam,ja és volt a kezemben egy Gibson Flying V és jó volt!Legszebb gitárok:Carvin,Fibenare.Jó lenne a lotto 5 találat!!!!!
Szia Skacok!Holnap délután megyek pár sráccal a Hangfoglalásra.Bocsi!Felvethettem volna a telekocsi szisztémát!De még nem késő!Ha valaki még jönni akar:szombaton 12.00.indulás a Praktiker parkolóból,3000.-ft/fő a költség,vissza este.Ha jönnétek légyszi ma legkésőbb este 10-ig irjatok! fuggonyos@kabelnet.hu
A Rúzsa Magdi koncert tényleg jó volt, bár szerintem a Magdi volt a legkisebb sztár a színpadon (Hoffer Péter, Kovács Barnabás, Madarász Gábor, Závodi Gábor), meg ugye kicsit jó cuccokon (pl: Diezel VH4) nyomták a srácok. A hangosítás meg kiváló volt szerintem is.
Hajón én is voltam, pontosan mentem 8-ra és akkor már kezdék levinni a dobcuccot úgyhogy gyorsan elkergettem az új illúzióimat a hajóról, minden a régi.
A hangosítás szar volt, nem azért, mert kongott, hanem mert pl az éneket csak az énekes sejtette, mi semmit nem hallottunk belőle, aztán a szintinél volt ez a helyzet, stb..
Sokszor mentem a hajóra úgy, hogy talán most lesz valami, de megint nem ért meglepetés.
Minden szar ami a hajóval kapcsolatos, el kell felejteni azt a helyet.
Mindegy, nem nyavalygok tovább, voltam azért a múlt hétvégén jó koncerten is. Az Egyetemi Csarnokban léptek fel a Jamie Winchesterék, hangzás, előadás, zene szempontjából nagyon ott voltak. Utánuk meg a Rúzsa Magdiék (tudom, a Megasztár szar meg minden...), ők is jók voltak, a Madarász Gábor gitározott, hát tiszta szatírjais pillanatok is voltak!
Bár összességében nekem a Jamie meg Hrutka Robi-féle előadás jobban bejött.
A saját bulival kapcsolatban igazad van, tényleg az a legtisztább. Amikor ilyen volt, nem is volt gond soha.
Ezzel a konkrét estével meg az volt, hogy előtte küldtek egy e-mailt mindenkinek, ki mikor kezd. Tehát mindenki tudta, vállalta, mikor fog kezdeni, írták is: "pontos kezdés".
Gond azzal volt, hogy senki nem tartatta be a programot. Persze hogy nem katonai fegyelemre gondolok, de szerintem valaki nyugodtan ott lehetett volna, aki belemondja egy mikrofonba, most akkor mi következik. Akié a dob volt, nem is tudta, hogy az ő cuccán fognak a többiek is játszani(pedig úgy volt, hogy azt nem kell hozni).
Egy-két óra csúszás belefér, nade négy?
Az az igasság, hogy sajnos a pénz a fontos mindenkinek! É nismerem elég jól a Lukit meg az Anitáékat, tényleg nem nyalják ki a seggét a zenekaroknak, de ha szervezni akarok valamit akkor eddig mindíg szabad kezet kaptam. A saját szervezésbe meg elvileg sok hiba nem lehet, vagy aha van akkor azért én vahgyok a felelős!
Az is gáz, hogy ha egy este túl sok banda van mert akkor meg akiknek kezdeni kellene azok húzzák az időt, hogy hátha még 5 emberrel több bejön ha 10 percel később kezdenek. Ebben az a gáz, hogy akkor sem jön be több ember, mert este 8-kor még a kutya nem megy a hajóra.
Ilyenkor aztán egyből van csúszás már az elején, az átszereléseknél még tovább torlódik a dolog. a végén meg az utolsó banda már éjjel 2-kor kerül színpadra, vagy még akkor sem.
Az ilyet saját kézbe kell venni, álljon össze 3 banda, dobják össze az alapokat, hogy ne kelljen mindíg mindent átszerelni, meg ne húzza senki az időt hülyeségekkel, és akkor talán mindenki normális időben döngethet.
Persze ez sem old meg minden gondot, de azért így több esély van a normális koncertre! Szerintem!
Az a helyzet, hogy ez nem egyedi. Az évek alatt pesten, meg máshol is általában ezt tapasztaltam sajnos, az a ritkább, hogy normálisan meg van szervezve. Még az olyan helyeken, mint a Pecsa, vagy Almássy téri szkp, stb onnan is tudnék mesélni...
Sajnos ez van, pénzt akar mindneki belőle, a melótól már húzza a száját. Amolyan magyar mentalitás ez is. Tisztelet a kivételnek
Hát, ha valaki ilyen helyet tud, tényleg szóljon! Győrben rockzene normális körülmények között...?
Bár nekem a gondom nem elsősorban ezzel volt, hiszen tudtuk, hogy hangzásilag sok mindenre nem lehet számítani. Viszont ez a fajta "hozzáálás" az ún. szervezők részéről -hogy mindenbe beleszarunk, csak SEMMIT ne kelljen befektetni (nem csak pénzt, azt sem, hogy a minimális szervezettséget biztosítsák, pl. egyáltalán legyen ott valaki, aki megmondja mi történjen), csak jöjjenek az emberek és költsenek nálunk- én nem tudom megérteni. Persze lehet, hogy csak egyszerűen naív vagyok.
Akor nem maradtam le semmi jóról!?Voltam már több eseményen is a hajón és aki hozott cuccot az azért jobban szólt!/Pl.Beatrice/Egyszer a Főnix is jól szólt de a kocsma részen és nem volt P.A rendszer csak a gitárerősitők.Ugy látszik nekünk kellene kitalálni melyik lenne az a hely ahol esetenként lehetne koncertezni!Ha eszetekbe jut valami hely akkor nekiugorhatnánk a tulajnak!
Hát persze, ez a 3 hete gitározik de már zenekarja van tipus...:)
Egyébként tényleg igazad van én is ezt az elvet vallom:)
Pl jó most lerágott csont ez a példa de elég megnézni Malmsteent. Az egész számát a szólóra épiti. 5 perc után megunom az egészet mert ugyanazokat a figurákat játsza végig... Pedig szterintem egy pár hangból álló szóló/dallam sokkal jobb tud lenni:)
Így igaz! Mi a próbákon pont ezért játszunk sokszor halkan dob samplerre, hogy kijöjjenek a pontatlanságok, ráadásul így a monoton dob mellett még az is kihallatszik, ha egy gitártéma unalmas.
Nem azért de sokan ezekkel akarják elmosni a hibáikat, hogy pontatlanok vagy ilyesmik...egy nagy kása legyen az egész...megoldás mindenféle szirszart rárak a multieffektből amit talál...
Aki nem annak tisztelet...de amúgy a hajó tényleg nagyon szarul szól mindig... más meg nincs is nagyon, max szentivánon van még valami hely ahol fel lehet lépni, asszem a zenebutik faliújságán volt kirakva...
Szóval a helyzet nem túl jó.
Azért tegyük hozzá, hogy nem kizárólag az akusztika tehet róla. Egyrész a tükröket egy kocert helyiségben azonnal le kéne szedni a falról, másrész nem úgy kéne keverni, hogy a bal oldali hangszórók meg a keverőpult között ott figyeljen egy fal.
Azon kívül még lenne pár tippem - ez egyszerűen felháborító, láttam már pár nagyon szar hangosítást, de ez erősen ott van a "dobogón".
Komolyan mondom, az lenne jó, ha csak úgy engednének valakit hangosítani, meg zenélni is, hogy elvégez egy tanfolyamot, hogy mit hogy kell kb csnálni a színpadon.
Félelmetes, amit egy-egy ilyen "hangosító"/"technikus" megenged, de ugyanez igaz a "zenészekre" is. Alapokat úgy kihajtani, hogy egymagában elnyomja a PA cuccot, mélyeke, magasakat üvöltetni ezerrel, hogy mégnagyobb legyen a kása, a közepek rovására, gaint a maximumra, aztán úgy tolni a riffeket, hogy szarrá van kórusozva meg visszhangozva a szand. És a legfélelmetesebb, hogy meg vannak róla győződve, hogy ez így a fasza...
Hát nem irigyellek benneteket. Az ilyen dolog elég szar.Az a legjobb ha az ember saját maga szervez, akkor kissebb az esélye a szopásnak! A hajóval kapcsolatban meg annyit, hogy ott tényleg nagyon nehéz jól szólni, de én sokszor azt látom, hogy mindenki felnyomja magát mint az állat, aztán meg a többi le van szarva. Igazából normális hangosítással még nem hallottam ott szólni senkit, mert ha más nem akkor a PA cucc, az általában egy rakás szar. Szarból meg ugye várat .....
Hehe, én is ezzel vigasztaltam magam!
Hogy hol, azt én most már végképp nem tudom. Legalábbis Győrre ötletem se nagyon van. Talán a Rómer?
Vagy mindegy, szobagitáros leszek.
Sziasztok!
Koncertbeszámoló:
Hát, akik nem jöttek tegnap, jobban jártak .
Az az igazság, hogy egyszerűen...nem kerültünk sorra, szóval nem zenéltünk. Hajnali 1-kor úgy döntöttünk, elég volt, nem várunk tovább, megyünk haza. Semmiféle szervezés v. szervező nem volt a Hajón , senki nem tudta, mi hol s merre, hangosítás/hangosítók rettenet. A zenéről meg... á de hagyjuk, mint tudjuk ízlések és pofonok, blablabla. Az Anitát(a "szervező") vmikor éjfél körül lehetett először látni, de mintha ott sem lett volna.
Azért annak aki eljött kösz, és bocs ha azért jöttek, mert játszottunk volna! A V2 Hajó szar.
Na, úgy néz ki jövő év elejétől Győrben lakom. Bár még tutira nincs eldöntve melyik városrészben, de már nézegetem a lakásokat. Sziget kedvezőbb áru, tudom miért, de azt rebesgetik nagyon rendebe fogják tenni a környéket - én meg panelba nem akarok, valami új építésü kellene, vagy néhány éves....Egyébként van Rockklub valahol a városban? üdv - hangszerdiszkont.hu
Sajnálom de erről a buliról lemaradok!Sorry!!!!Jó lett volna elmenni de családilag most egy kicsit sok volt a gitár /prágai kiállitás/ugyhogy majd legközelebb!Jó tekerést!!!Nyomjad Laca!A többieknek jó szórakozást!
Akkor összegezzünk: aki ott lesz, ott lesz, aki nem, az meg lemarad a gitárfürészelésről....
Én megyek, de engem meg 9-ig engedett el az anyukám....
2007-09-28 17:49 |
#614
Ahoj!
Én még nemtom hogy alakul az este...tudom nagypapásan hangzik, de 10-re szerintem ki leszek ütve, durva hetem volt... Meglátom, de inkább nem ígérem magam.
Ne haragudjatok...aki ott lesz, jó szórakozást meg táncikálást!
Legközelebb már megpróbálom összeszedni magam.
asszem, hogy feleslegessé vált a Cort-om, ha esetleg érdekel valakit, eladó. G-260, márciusban vettem, szóval márciusig garis még. Mocsári kőris, juhar, Wilkinson. Tök jól összerakott cucc, kényelmes, meg is szólal. tok van hozzá, 63ért vihető ;] (79 volt)
Persze, köszönöm kérdésedet,lesz há. Pénteken este 11-től Győrben a V2 Hajón koncertezünk (Cool 3)! Jöjjön akit érdekel. Satriani meg hasonló gitárgyilok lesz!
Pont a Cimar gitárommal faragtam rá.Az eladó azt irta csak be kell állitani,holott a pálca a nyakában K.O.volt!Reklamáltam és a lové felét visszaküldte szerencsére.Most készül az uj nyak amit jutányos áron a barátom intéz,de igy már nem lesz eredeti a gép.Mindegy az a fő hogy nem a falra kell akasztani!
hát, okosan kell csinálni az ebayt. ha valami gyanús akár az áruval, akár az eladóval kapcsolatban, akkor felejtős szigorúan. meg árban is csak annyit fizetek ki, hogy ne nagyon lehessen bukni rajta.
Szép darab!!!
Nagy kockázat a bay de ezek szerint neked bejött!
Ez az igazi a mai világban amikor mindent elcsalnak!Látszódjon a fa!!!!!!
Karira talán kész lesz a Cimár gityóm nyaka!Az egyik prágai guitarmaker csinálja.
Prágai sörök?Olyanok mint itthon!Európa már egy Tesco áruház!Mindenhol ugyanazt kapni!Nem tudtam csak egy kis juhsajtot hozni amit egy kis bódéban vettünk a termelőtől!
Majd megnézem a Hangfoglalást és összehasonlitom a prágai kiállitással.Szuperok a zenék!Köszi mégegyszer!
Hát igen, ez akkor a vintage-fíling. Nekem is volt (meg tkp. van is) ilyen alacsony, keskeny bundos gitárom. Azért meg lehet szokni, de jumbo után nagy váltás, az biztos, nyújtani is nehezebb vele.
kössze
Majd rakok fel, persze, amint eljutok odáig. Csak még valami pikap-upgrade-et kell kieszelnem, meg jó lenne egy bundozás is. Na nem mintha kopottak lennének, csak eddig mindig jumbo-s gityóim voltak, ezen meg ilyen nagyon alacsony bundok vannak, és nem áll rá a kezem. Nagyon érzem az ujjaim alatt a fogólapot, meg sokszor emiatt nem is tisztán szólal meg az aditt hang. Nem hittem volna, hogy ekkora különbség tud lenni a bundok között játékérzetben...
ott a háttérben mellette a Cort milyen sápatag :D Persze az kőris és full natúr.
Na, Urak, végre megjött a balta. Itt van pár kép. Sajna nem sok időm volt még vele szórakozni, de nagyon finom cucc, utoljára a Carvinoknál éreztem ezt minőségre. A dög is mutatkozik rendesen, bár még a cső motyón nem tudtam csekkolni. Gyönyörű, egy deka karc nincs rajta, még amolyan kisebbek sem, pedig úgy 30 éves a cucc.
Tanitóm akivel a kiállitáson voltam nagy öregje ennek a businessnek!74-ben volt Fender Jazzbass gitárja Marshall erősitővel.Nagyon sokat tud ezekről a dolgokról,élvezet vele ezekről a témákról beszélni.Már 20 éve gyártja a Kent Armstrong pu-t.Ha lesz a találkozó elhozhatok tőle egypár gitárt meg erősitőt amit majd kipróbálhattok!
Prágai tapasztalatok:
-Fender Bassman 1967 a tiszta hangu erősitő!Ilyet még sosem hallottam!
-Mesa Boogie dc5+ csak a torzitott hangja szuper és az is csak kihajtva!
-Szeméthegyek Kinából minden vonalon
-a cseheknél sok a szuper zenész a fiatalok között is
-a belváros gyönyörű
-mennyi Hülye gitáros van....
hehehe.
na látod.
majd valamikor meg eljön az idő, amikor abbahagyod ezeket a ketyeréket használni, veszel egy jó csöves cuccot, és elég lesz az az egy vagy két hang, ami benne van, és nem akarsz majd kísérletezgetni ;]
Neeeeeem. Cipelem, azzal nincs gond, de mindig kisérletezgetek, mindig keresem az új szandot....és hiába hallgatom meg egy hangszerboltban, vagy webes demo-n, az biztos másképpen szól, mint otthon, saját cuccomon. De ezzel gondolom mindenki így van.
Hali!Ujra itthon!A kiállitás szuper volt!Millió tapasztalat,sok tanulság,leirhatatlan!Majd élőben elmondom!Egy kis adalék:30 db Custom gitár volt a standon kirakva egy Mesa,Carvin bass és egy Fender Bassman67
erősitőkkel!