Huszonéve, még a 80-as években.
Nem tudom pontosan, mit birtokol, én is kiadói jogokra emlékszem. Ez esetben viszont nem szólhat bele a megjelenésekbe, nem döntheti el, hogy mi kerüljön piacra. Viszont a pénzt beszedheti utána. Volt jó sok éve az az eset, amikor a Revolutiont eladta a Nike-nak egy reklámhoz, rögtön be is perelte az EMI (vagy a Capitol?).
Egyébként nem minden dalt vett meg, csak valami kétszázat. Pontosabban a Northern Songs cégben vett részt.
Azért kíváncsi vagyok, mit tehetnek jogilag a 62-es Star Club-beli felvétellel. Nem tudom, hogy akkor volt-e már kiadója a daloknak, meg egyáltalán.
Gyanús, hogy a régi hamburgi felvételek is gond nélkül kaphatók, és semmi közük az Apple-hoz...
Hát igen, ezért lenne jobb, ha egy ilyen Apple-szerű cég megvenné, megvizsgálná, és ha okés, kiadná. Nekem is volt olyan koncertfelvétel, amit "64-es chicagói felvételként aposztrofáltak. Csak én észrevettem, hogy ugyanazok az átkötőszövegek, meg konferálás közben ugyanazok a belepengetések vannak, mint egy korábbi felvételen(asszem Hollywood Bowl-beli koncertből hamisították)
Számomra az a legmeglepőbb, hogy még ma is kerülnek elő ilyen felvételek. Azért kíváncsi lennék a valódiságukra, például a múltkor linkeltem első napi felvételére.
Nem tudom, miért fáj az Apple-nek ez, így is már annyi gyenge kalózfelvétel van a beatlesről, eggyel több v kevesebb...A helyükben inkább megvenném a jogokat, a felvételt. lehetne vele kaszálni...
Márc.28-án - ha még érvényes - lesz Beaters. Áprilisra már meg van a "hivatali" elfoglaltságaim listája, úgyhogy nyugodtan lehetne időt egyeztetni.(másrészt, ha a környéken koncerteztek, szívesen vinném az új CryBabyt és - esetleg WD7-t is, "természetes" körülmények között meghallgatni.
Az egyetlen gitárom volt, amit kimondottan nem szerettem. Ez önmagában nem a hangszer hibája, egyszerűen nem illettünk egymáshoz: nekem túl keskeny volt a nyaka, a Bigsby is inkább szép, mint jó, az egy darabos húrláb sem tetszik. Komolyabb hiba, hogy mintha elkezdett volna szétszáradni, persze ez lehet korábbi tárolástól is. Azt viszont semmivel nem tudom menteni, hogy rétegelt lemez a fedlapja. Egyébként teljesen üreges a test, nem úgy, mint az ES335-nél. Szerintem egy mai kínai vagy koreai gitár sokkal, nagyságrenddel jobb tud lenni, ha akar. A 70-es évek elején készült Japánban, akik akkor még nem voltak olyan jók.
De ez szigorúan magánvélemény, ahhoz azért kicsi vagyok, hogy csak úgy ítéljek, különben is egy darab alapján nem illik.
Nomeg ugye te magad mondtad, hogy milyen nagy zenét lehet nyomni ilyen egyszerű hangszeren is. Csak megfelelő (ügyes és szerető) kezekbe kell adni.
Persze, abszolút hibátlan, én a teljesítményre gondoltam: Deluxe Reverb: 22W; Bassman :20W; Twin Reverb: nem tudom hány W
és olyan dögösen szólt az egész, nem volt vékony, pont olyan volt amilyennek kell lennie
Az én Squierem is kínai...teljesen jó szerintem, de persze lenne egy-két arc innen a Fóromról, akik megmagyaráznák, hogy nem...Az egyik kedvencem, amikor a Boss pedálokat fikázzák a Gitáreffekteknél. lehet, hogy nem a legjobb, de beszerezhető, megfizethető. Sokan csak azért szidják, mert népszerű, és ettől ők egyéniségek lesznek, mert nem állnak be a sorba...Elhiszem, hogy pl. az IbanezTS-9-es jó, de az ára is magas, meg nehéz hozzájutni. És továbbra sem hiszem, hogy nagy különbséget hallanék koncerten a Boss-hoz képest.
Na mindegy...
Egyébként éppen a legnagyobbak tudnak bármilyen hangszerből zenét csiholni. Láttam Hendrixet filléres gitáron játszani (valami interjúban a markába nyomták), vagy Mark Knopfler is használ egyszerű gitárokat.
(Nem mintha ettől én jobb lennék a kínai Squierral. De más cuccát komolyan fikázni nem illik.)
Igen, ezért érzem néha viccesnek, mikor a Marshall vagy Gitáreffektek topicban fikázzák a más cuccát...a mi szintünkön ezek a különbségek nemigen jönnek ki...
Nekem határozott meggyőződésem, hogy ez a mostani megalománia nagyrészt fölösleges. Nem csak erősítőben, de gitárban is: az olcsóbb hangszert kutyába se veszik, az ciki. Pedig tessék megnézni, hogy a Beatles korában viszonylag olcsó gitárokkal is tudtak jót zenélni, nem volt ciki egy Framus vagy egy Höfner.
Meg az is, tényleg, hogy nyolc készlet full stacket fölteszünk a színpadra, csurig kicsavarva... Nem azt mondom, mert tényleg van különbség a hangban, de a legtöbb zenéhez és a legtöbb színpadon ez fölösleges, a hangmérnök meg agyvizet kap, mer" elnyom a gitáros mindenkit.
Persze, pl. a tetőkoncerten...Nem is azt mondtam, hogy rossszak, hanem azt, hogy viszonylag kicsik, mégis állatul szóltak! Nem kellett Marshall stack, meg hasonlók, amik mostanában divatosak...
Sajnálhatja aki nem volt ott tegnap a koncerten, mert óriási volt! Sajnos nem voltam ott a 60" években sem Hamburgban, sem pedig a Cavern-ben , de kb. így szolhatott a Beatles is, ami kurva jó lehetett!!! Minimál cucc: Fender Deluxe Reverb, Fender Bassman, Fender Twin Reverb és alap dobcucc, és a hangzás ki....ott jó volt, ez volt tegnap! Érdemes meghallgatni a srácokat élőben, igazi r"n"r!
Ezeket játszották: Please plese me, She loves you, I want to hold your hand, Twist and shout, Matchbox, Everybody"s trying to be my baby, Magical Mystery tour, The End, I saw her standing there, Every little thing, Roll over Beethoven, Can"t buy me love, Any time at all, Drive my car, I want to tell you, Taxman, Sgt.Pepper(Reprise), Yer Blues, Helter Skelter, Dig a pony, I"ve got a feeling, One after 909, Let it be, Hey Jude, Paperback writer, She"s a woman, Imagine, Band on the run.
A Hekter Skelter és a Yer Blues eccerűen hihetetlen volt! A Taxmannel kezdtek.
Máj.29-én játszanak a Zappa kávézóba, el kell jönnötök!!!!!!!!!
Alberttel karaokéztunk a végén...I saw her standing there-t vonyítottuk, Kovika élvezte volna...
A Blackbird koncertje beszarás volt! Elég kritikus vagyok a beatles dalokat játszó bandákkal, de itt semmi hibát nem találtam...Tökéletes vokálok, kib.jó gitárhangzás, pontos dob...Hangszerek: két Epiphone(Gibson ES335-szerű), Hoefner hegedűbasszus...zongora(szinti), dob.
Erősítő: csöves Fender kombók. Albert is ott hüledezett, ilyen kis szarok hogy tudnak ilyen állatul szólni...Persze be voltak mikrofonozva. Itt totál kijött az, amit sokan mondanak a Fórumon: ami önmagában nem szól annyira jól, az zenébe lehet, hogy állat. Hát itt totál ez volt...Mikor beálltak, nem szólt túl szépen egyik gitár sem, de a zenével együtt...
Alberttel a végén szívószállal ittuk a sört...nem egyet...
Nagy vonalakban: először volt az Esquire 1950-ben, ezzel indult ugye a ai villanygitárok kora. Egyszerű, egyhangszedős Tele volt. Később, még mindig 1950-ben ezt leváltotta a Broadcaster, amit 1951-ben árneveztek Telecasterre, tehát semmi különbség nincs köztük. A névváltás között egy rövid ideig egyáltalán nem nyomtak nevet rájuk (ne feledjük, hogy akkor még nem volt más elektromos gitár, tehát nem volt mivel összetéveszteni), ezeket illetjük ma Nocaster névvel.
A névváltozás oka az volt, hogy a Gretsch cég sérelmezte a kereskedelmi védjegyének bitorlását, nekik ugyanis volt egy Broadcaster nevű dobszerkójuk.
Ezzel kapcsolatban még két apró érdekesség:
- a Gretsch ma a Fender tulajdona
- azóta is keményen védik a trademarkjaikat; tavaly engem is lekardoztak emiatt.
Teljesen mindegy milyen gitárt adsz a kezébe. Egyszer azt mondta, egy újságírónak, hogy bármit adsz a kezébe (tehát akár egy fakanalat is) ő abból zenét csinál. Tehát maga az ember volt különleges, nem a hangszerei.
Én hallottam egymás után telét, leszopolt, jajdenagygretschet, és megnemmondom milyen glow rickyt, és nálam magasan a ricky nyert,
csak aránytalanul drága, mert menő, pont mint gibsonék, gretschék.