Talán a szóró méretéből valami sejthető?Egyébként a "tekerentyűk" miatt pont nekem való, hisz hülyebiztos......
Valakinek szép karácsonyi ajándéka lesz.
"Elado a fent nevezett gyönyörű, egyedi kombo, melyet a mester nekem készített. Szinte csak szobában volt használva,ott is csak gitárok próbálasara. Most kapott új orosz vegfok csöveket. Már évek óta gondolkodom az eladasan, de annyira nincs kihasznalva, hogy sajnálom, hogy itt a szobában álljon."
Amennyiben szlovákiából vagy, írd meg nekem az elérhetőséged "nicknevem kukac gélevél pont com", és továbbítom Robinak.Ebben a pillanatban derengeni kezdett neki valami.
A továbbiakban a postás szerepét nem vállalom......
Meghekkelték a levélcímét, stb.Törölte magát a faszbukkról, új telefonszáma van."Szólok neki", hogy olvasson bele a rovatába, és ha akarja elküldi az elérhetőségét.Nem vagyok felhatalmazva, hogy bárkinek megadjam, nem is szeretné.Ennyit tehetek.
Khalim ötlete bevált?
Sziasztok!
Szia Robi!
Van nekünk egy 2x10 -es GREG kombónk, amit legalább 10 éve nem látott szakember. Tudnál nekünk ajánlani valakit, aki átnézné? Régebben Bakó Imit javasolták ezen a fórumon, de nem találok hozzá telefonszámot. Válaszodat előre is köszönöm. Üdv.: CsL
Eladásra kínálom féltve örzött Greg erösötö fejet ládával.Szerintem a legkevesebbet használt erösitö amit valaha Robi épitett.Mikor még gitár virtuóz akartam lenni,akkor készíttettem .Sajna a gitarozas nem lett az erösségem így nagyon hosszu ideje csak diszként funkcionál.Mindig azt mondtam ,hogy soha nem adom el ,de beláttam ,hogy nincs értelme örizgetni ,lelje benne olyan valaki az örömét aki igazán ki is tudja használni.
A fej 60 W-os 6L6 végfok csövekkel ,beépitett rugós reverbel /dwell,mix-potival szabalyozhato /,Bright ,Fatgirl kapcsoloval,4-8-16 ohmos kimenettel.
Láda 2x12 Fane Axa hangszóroval Az ára 1000 Euro
Volt egyszer a szelvedon, szinten az anyosulesnel egy meztelen noi labnyom lenyomata a szelvedon, belul. Most az mindegy, hogy kerult oda.
Valamelyik idosebb haverommal mentunk valahova, aztan a szeme rafokuszalt, nezi egy darabig.
-Robi, az egy csaj labnyoma?
En nem szoltam semmit, kerestem valami utcat asszem.
Aztan ugy nezett korbefele, megtalalta a masik labnyomot is valahol az oldalso ablakon valahol. Gondolatban osszekototte a kettot, osztott-szorzott, pithgoras tetel mittudomen, aztan mondja:
-Azzztakurva. Robi, ezt vedd felesegul bazmeg. Nem vicccelek. Ez tud valamit.
volt a regi lila ceges suzuki elotte. 2005-ben asszem. Abban az anyosules elott az ules magassagban volt a mekis doboz meg a cigisdoboz meg ilyesmi. Aztan csoporttarsam neha elvittem nap vegen egy darabig a varosban. Aztan ugy ult, hogy a laba ugye teljesen fent maga elott, terde behajlitva. De soha nem szolt semmit. Aztan vettem a sajat kocsit, ugye zsiruj csilivili. Ket het utan lett az anyosules elott ledobva egy marbis doboz meg egy vizes palack. Csaj lenez:
-Kezdodik...
Egyszer vittem a kocsit muszakiztatni meg otthon aztan elvittem alvazmosas meg kulso-belso takaritasra. Aki ult benne az el tudja kepzelni, hogy min ment keresztul a takarito brigad.
Az egyik srac odahuzott ilyen nagy gurulos kukat aztan pakolta kifele a sok szart. Aztan mondta, hogy egyszerubb lenne ha a kocsit otthagynam nekik aztan a kukat meg elvinnem muszakiztatni.
Én úgy fogalmaznék első körben, ha tudnék gitárolni akkor vennék csövest, azon belül meg Greg csövest.Bár abban többször is megeggyeztünk, hogy tranzisztoros buzik vagyunk.Nehezen tudnám felsorolni hányszor kértem, hogy tervezzen egyet.
Kettő van neki, a krémet tróbáltam/tuk Arionnal, a másik nem vót ott. Aszittem az piros.
Mindenesetre a krém nagyon bejött, ha magyar erősítőt akarnék venni, ilyet vennék.
Tulajdonképpen levágható mit ér egy gitáros egy bolgár gitárral, vagy egy regent kombóval is, nem kell ahhoz marshall maszlag. A Greg cuccai nagyon szépek és baszott jól szólnak hozzáértő kezekben(volt szerencsém hallani). A Mákoss erősítői is odavernek(az övét is hallottam élőben). A Cyklon erősítői is gyönyörűek(sajnos az ő készülékeit még nem hallottam) és minden bizonnyal messze túlteljesítik az agyon hypolt márkákat. Azt viszont nem értem, hogy aki épp, hogy nyekereg miért gondolja úgy, hogy egy marshall vagy dízel, vagy bármi segít a nemtudáson? Ahogy Greg írta, sok új nincs a nap alatt csöves téren, persze lehet mikroprocesszorral figyeltetni a biast és FET-ekkel korrigálni, meg wifi meg a faszom, de van értelme? Akinek van marshallra pénze annak nem kell házi, akinek meg nincs pénze annak semennyire sincs, még egy olcsóbb magyar szériára sem.
Összeszereltam a motyót.Próbálgatok, valami nem jó.A gitár nem szól a PA-n.Valami így sem gömbölyű.Csak utólag derült ki, hogy a keverőn benyomtam egy picsa gombocskát, ami levágta a subot....Egy kupac trágya, a dobhang.A telefonos felvételt is meghallgatva, mondom a vokál sem az igazi.Beszélgetünk róla Khalim öcsémmel, és megfejti.Nem "helyes" sorrendben dugaszoltam össze az echót és az ének vokál pedálokat.Sebaj, a nagyérdeműnek tetszett, én jól éreztem magam, mert bazseválhattam.....
Egyszer már egy kiművelt ember elmagyarázhatná nekem mi az a hatalmas truváj a Monaliszka körül?Mert hogy Leonardó ufó volt az hóttbiztos, de minimum a zsenik zsenije.Bár élőben nem láttam Lizit, meg a festészethez sem értek, de ezt a már-már vallási megszállottságot ezután az alkotás után mégsem értem.
Valószínűleg pont élőben még kisebb a különbség, illetve még esetlegesebb a dolog. Az egész cucc-mizéria nálam nem is arra megy ki, hogy a nagyérdemű mit fog hallani, hanem arra, hogy én hogy érzem magam azzal a cuccal és hangzással, ami akkor ott van. Ha jól, akkor jobb lesz a produkció is (legyen szó koncertről, próbáról vagy felvételről). Ha szarul, akkor izzadságszagú lesz az egész. Node nem épp ez az előadóművészet szépsége? Éppen annyira esetleges, mint a többi művészeti ág, da Vinci sem tudta volna a Mona Lisa-t kétszer pont ugyanúgy megfesteni. Illetve a jó előadóművész (ami én biztosan nem vagyok) egyik fő ismérve, hogy törött kézzel, negyven fokos lázzal, kínai uszadékfán egy 10W-os tranyós gyakorlókombóval is tud értékelhető produkciót nyújtani.
"Barmennyit is "szandozgatsz" kurvara nem tudod most megmondani, mi lesz belole."
Csövet cserélsz, másképp szól... hangszórót cserélsz, másképp szól... gitárt cserélsz, másképp szól... jó kedved van, másképp szól. Végtelen ismeretlent tartalmazó egyenlet
A napokban néztem egy Bible Rocks videót, Soldano vs. Friedman. Közvetlenül egymás után hallgatva érezhető a különbség, de nem állítanám, hogy ha csak az egyik szólna, vakteszten, akkor felismerném.
Egyebkent ha egy erosito van amit tutira kihallasz felveteleken az a Roland Jazz C.
Igen, tranzisztoros cucc.
A masik dolog meg az, hogy a sound nem most keletkezik. Illetve most keletkezik, de nem most fogod fel. Hanem mikor 10 evig hallgatod aztan mondjuk tovabbi tiz ev kihagyas utan meghallod megint es elojonnek a regi emlekek esatobbi, nagyjabol akkor tudsz ugymond tudatositani egy hangzast vagy erzest vagy illatot ilyesmit. Bele kell, hogy egjen az agyadba aztan el kell tudnod tole tavolodni, hogy meglasd.
Minden evtizednek mikor epp benne elsz megvan az a szubjektiv erzese, hogy minden zene ugyanugy szol. A 70-es evekben nem hallottal 70s hangzast mert benne eltel, a zenere figyeltel. Aztan mittudomen husz evvel kesobb tudod meglatni azokat a jellegzetes jegyeket ami alapjan be tudod hatarolni. Ugyanez a 80s esatobbi. A 80-as evekben se hallottuk a 80s hangzast. Hallottal valamit ami uj, aztan tetszett.
Most ez megallt, meg visszafele megy, ujat kevesen tudnak csinalni meg nem is merik felvallalni, meg mar van akkora kitaposott multbeli mozgaster, hogy van hova visszamenni. Meg mar van tudatossag, csak epp eredmeny nincs meg jo zene nincs ahhoz kepest aranyaiban, hogy mekkora lehetosegek adottak egy mostani zenesznek, meg mik voltak adottak mondjuk 50 evvel ezelott.
Barmennyit is "szandozgatsz" kurvara nem tudod most megmondani, mi lesz belole.
Ettol kezdve ez felesleges. Csinalni kell valamit es utjara engedni. Ha ezrek hasznaljak sound lesz es meghatarozo lesz, akarhogy is szol. De ha visszafele pislogsz a multba meg baszakodsz a tradiciokkal akkor az unokaktol lopod el azt a lehetoseget, hogy legyen nekik hova visszanezni. A mi dolgunk az, hogy most itt a jelenben csinaljuk a jelent.
Onnan tudod, hogy a jelenben vagy es jo az irany, hogy csipi a szemeket a pofatlansag.
Ha a haverjaid/korosztalyod megdicser akkor az azt jelenti, hogy ez nekik keszult. Ha 50 eves vagy akkor ez nem jo hir. Ugyanis ha korszakot akarsz alkotni akkor a fiataloknak kell befogadniuk a szarjaidat. De ez igaz mindenre. Divat, zene, mindenfaszom.
Errol a dologrol reggelig lehetne csevegni, mindenki maskepp latja, igy kerek a vilag.
Én egyébként kinyalom a seggét annak aki erősítőről levágja mi szól. Egy iron maiden, vagy slayer, metallica megismerhető ha regenten játszik is. Mákos állÍtólag tudja mi az övé 1 hang után. Ehhez csak gratulálni tudok:)
Végülis leírtad a nagy igazságot, ahogy Greg is. Nincs új a nap alatt. Most hülyéskedik valaki a kondikkal mint Mákoss, vagy 1-2 cső ide-oda hatred meg a faszom, ki van itt találva már minden 100 éve. Sok új nincs a nap alatt:)
Nomeg lássuk be: végtelen variáció nincs. Egy trióda, egy pentóda úgy működik, ahogy, abból kell valamit összerakni. Persze kitalálhatsz újfajta módokat a frekik buzerálására, de ott meg ugye a végfelhasználó pont le fogja szarni, hogy egy hatvanöt éves kapcsolással éred-e el vagy valami olyasmivel, amit még soha senki nem csinált. És hát a hangzásban sincs végtelen variációs lehetőséged. A rockzene az rockzene. Torzított gitárhangot akar a paraszt, oszt" kész. Jó, persze vannak emberek, akiknek a hangzását tizenöt kilométerről, ellenszélben felismered, hirtelen pl. nekem Jack White ugrik be vagy John Frusciante, de a Red Fang hangzását is könnyen fel lehet ismerni. Csak ugye itt már a játéktechnika is sokat számít a felismerhetőségben, nemcsak a cucc hangja önmagában.
Szóval egyfelől értem a dolog zenjét, és hogy Greg miért hagyta abba. Ugyanakkor nekem továbbra is örömet okoz az, ha összerakok egy tahó egyszerű cuccot, aztán zenekarban nem egészen úgy szól, ahogy szeretném, ezért hazaviszem, és belenyúlkálok a már unalomig ismert fender tone stack-be, némi szimuláció meg gógyizás után, és mondjuk örülök, ha tényleg az is lesz hangilag az eredmény, amit elképzeltem. Aztán fél év után folytatom tovább, mert rájövök, hgy mégse egészen ezt akartam, vagy megváltozott közben az ízlésem
Én is az új dolgok kitalálását, materializálását szeretem a legjobban, legszívesebben ezt csinálnám folyton, de hát a már bevezetett modelleket is gyártani kell, mert abból van a péz.
Pedig a dizájn csak plusz. Persze ha elsősorban nézegetni akarja az ember és nem munkaeszköz akkor lehet bármilyen formájú, sőt, illendő.
Mikor az emberek felvételről, lemezről felismerik a te saját egyedi gitárhangodat az priceless. Dizájnban könnyű egyedit alkotni, hangban már nehezebb, ezért is lett divat mindenféle híresebb kapcsolás rebrandingje.
Birta Miki anno írt egy remek blogot az ERŐSÍTŐRŐL.Az oldalán már nem fellelhető, a régi rovatában meg nem adja ki.A címe:Személyes történetem a GREG erősítőkről.
Talán az is körejátszott, hogy a kreatív alkotási folyamatai közben a "háztartási gép szerelő muzsikusok" folyamatosan vitték a szarjaikat javítani, és sommázva a dolgot Ő is úgy járt, mint Te.Basztak fizetni a javításokért.Eközben "termelni" sem tudott.Így aztán, mert "köztudott", hogy cipőfetisiszta, anyagilag nem tudta kielégíteni ezen vágyait.Nem mellékesen gyengéje az Ír vörös......Adódott ott egy jól fizető tartályfestő állás.Megragadta az ecsetet, és elhajózott "zöldországba".Lett bőven cipő, gym(csak tudnám az mi)belga süti, és az ír vörös mellett rászokot a világ minden részéből odaérkezett egzotikus pinnára is.
Ez igazabol ketto dolog. Az egyik, hogy abbahagytam, masik elet mashol. Ennek megvannak az okai. A masik dolog az, hogy miert nem kezdtem ujra. Ennek szinten megvannak az okai.
Az, hogy abbahagytam reg volt, ezerfelekeppen meseltem el ezer embernek attol fuggoen, hogy epp milyen ital melle ultunk le beszelgetni.
Az, hogy nem kezdtem ujra meg mindig az meg nagyjabol annyi, hogy varom a pillanatot mikor azt mondom, hogy na faszom, csinaljunk valamit.
De a "valami" alatt en egy kurvajo, odabaszos, egyedi, addig soha nem latott uj dolgot ertek.
Annak nincs ertelme, hogy csinaljak valamit ami ugy nez ki mint egy Fender vagy egy Dumble vagy egy Marci es az elejen atirom a nevet az enyemre. Az nem butik epites.
Ez az egesz butik szakma a friss ver hianya miatt doglodik. Otlettelen, fantaziatlan unalmas tucat szarok mindenutt, a regi cuccok pofatlan vagy kevesbe pofatlan masolata. Egy fakocka, elejen egy sor poti, belul valami, ami igazabol mindegy mi aztan mar csak keresni kell egy hulyet aki ezert penzt ad. Ha csak erre vagyok kepes akkor inkabb foliazom a kocsikat vagy csinalok akarmit. Viszont ha a bennem levo allat ki akar jonni, akkor az ugyis ki fog jonni.
Ha nem ma akkor majd holnap. A regi langyos zsibbadt barkacs hetkoznapokba nem akarok visszamaszni, az semmiben nem kulonbozik attol, hogy retkes kocsikra ragasztgatok mindenfele matricakat.
Az, hogy epitek valami kapcsolast es forrasztgatom ki-be az alkatreszeket, meg belepengetek a gitarba, meg kiserletezgetek annak remenyeben, hogy talalok valami gecijo dolgot az a jarhatatlan ut. Az vezet ide ebbe a mostani posvanyba.
A jarhato ut az, hogy fogsz egy kibaszott ures papirlapot, leteszed magad ele es nezed. Nem irsz ra semmit, csak nezed. Aztan rajossz, hogy mennyire szar fos hazug beidegzodesekkel van telebaszva az agyad ami total kinyirja a termeszetes, sajat kreativitasod. Felteve, ha van ilyened. Ha nem vagy kreativ, boven boldog vagy a hazug fos beidegzodesekkel.
Szoval estenkent nezel egy ures papirlapot. Aztan egy ido utan a fejed tele lesz uj otletekkel. Amiket azelott soha nem lattal mashol. Kapcsolas, konstrukcio, design, ilyesmi. Aztan erzed, hogy ez a valami vagy te. Nem az a szar masnak megfeleles.
Mikor nagyon szarnod kell, nem azt nezed, hogy te vagy a masik ember hogyan ul a vecen. Azt nezed, hogy a te szarod kijojjon. De manapsag senkinek nem kell igazabol szarnia. Uldogelnek ures segglyukkal a vecen es varjak, hogy jojjon valami. Aztan nezegetik, hogy a masik hogyan ul az uloken, hatha attol jon meg a szar. Hat nem bazmeg. A szar attol jon meg, hogy elotte gecire bezabaltal. Megtanultad kurvara a szakmadat, fejlesztetted magad mint az allat, kurvasok ingerrel bombaztad magad. Ez a rost anyaga a rokkenrollnak. Ebbol lesz egesz vilagot elraszto budos igazi nagy szar.
Szoval arra varok, hogy ramjojjon vegre az igazi szaras es teleszarjam az egesz vilagot a kibaszott szarjaimmal.
A vegere egy kicsit eldurvult amit irtam, de jo ez igy, pentek van :)))
Hát ezeknek a készülékeknek van lelkük, amiket volt szerencsém(többet is) élőben csodálni, persze vannak amik "szólnak" még, a piacon. Szól a Mákoss cucca is elég jól, de szól úgy egy bugera, vagy bármi más is. A korabeli erősítőid elég egyediek.. Kár, hogy abba hagytad!
Tud valaki közvetlen elérhetőséget Gregoriushoz? Van egy régi erősítője, amihez lennének kérdéseim, de nem tudom, hol lehet elérni.
Megköszönném: And196
Jelentem két éve még az enyém volt. A zenekarunk megszűnése miatt adtam el, ha nem saját építéssel bíbelődnék most, akkor gondolkodás nélkül visszavásárolnám. Ami azt illeti így is gondolkodom rajta...
KERESEM a képen látható Greg 1x12-es kiegészítő ládát.
2009-ben Greg nekem csinálta, de nagyobb cuccra való váltás miatt 2010-2011 környékén eladtam.
Ha valakinek aki itt van a birtokában lenne és megválna tőle kérem írjon nekem.
Köszönöm!
sharkpeti@gmail.com
De most mélyen a szívedbe nézve, már bánod hogy csak volt? Én élőben a Laza Bálint Greg-jét hallottam, de ha soha nem hallottam volna, csak simán ránézésre is feláll tőlük az ember!
Évekig basztattam itt az offban tervezzen nekem egy tranzisztorost.A miértjét nem szeretném megvitatni.Azt gondolom, sőt biztos vagyok benne, hogy zsenialitása abban is muzsikálna!
Kevesebben vagyunk nélküle kis hazánkban......