Én Lengyelország viszonylatában leragadtam Zbigniew Namyslowsky dolgainál. Megvan egy Polish Jazz album, valami nagyon jó, amolyan old-timer jazz. Lemásolom és eljuttatom hozzád. Eszméletlen, sok-sok éve hallgatom autóban, otthon...
Fú, apám, azért Bill Evans-szal játszani kurvajó lehetett.... :)
Amúgy stúdióban, meg számírásnál nekem is az első, "zsigerből" jövő szólók, díszítések a legjobbak.... :P
Ja, amúgy meg...Greg! Az általad készített motyómba szted valahogy bele lehetne műteni egy effect loop-ot? Jólenne szólózásnál a majd a booster-t loop-ba küldeni, hogy tisztán tudjam a hangerőt hangosítani.
Ja, és mégegy: Más erősítő javítását, rendbehozását vállalod, ugye? :)
Van egy réégi marshall 100w-os fullcső fej, aszonták ilyen selejtes marshall-ok jó alkatrészeiből buherálta össze valaki, és nevetséges áron megkapnám.... :)
(képet majd feltöltöm, oszt berakom)
Ave!
Azért a technika a zene segítségéra van, ha feltételezzük hogy zenész az aki oda bemegy.... 2004-ben lengyelországban a szaxofonos Bill Evans-szal vettem fel egy lemezt. Az egyik számomra 3 különböző szólót is felvett egymás után. Aztán megkérdezte melyik tetszik. Hát az egyiktől elájultam, a máikon sírtam, a harmadikon meg zokogtam, annyira jók voltak. De azért nekem végül is az első track tetszett a legobban, az is került a lemezre. És ez nálam is bejön, általában mindig az első szóló a legjobb.
Igen igen. Épp most hallottam hogy az ú protools tudja quantálni a wavot. Ami azt jelenti hogy ha dobos pontatlanul dobol akkor a szoftver pontosítja észrevehetetlenül...
Hát igen... Én csak az első stúdiólátogatásom, az ottani beszélgetéseim során értettem meg és döbbentem rá a különbségek okára a koncert és a CD különbsége vonatkozásában. Stúdióban rengeteg lehetőség van, kezdve a többszöri feljátszás közül való válogatástól a Tiedhez hasonló megoldásokig.
Az pedig döbbenet volt, hogy a feljátszott dolgokat szoftverek segítségével pontosítják, javítgatják. Felvilágosítottak, hogy az, amit én képzeltem a hetvenes években működött (bemegy a zenekar és feljátssza a dolgokat).
Ez a projekt koncerten a stúdió változathoz képest hiányosságokkal küzd, mert a stúdióban azokon a helyeken ahol a zene megkívánja, bejön még egy esetleg két gitár a háttérbe. De élőben ugyanúgy 4-en vagyunk a szinpadon és ugyanazokon a zenei helyeken már nem fognak szólni ezek a gitárok. Ez lehet hiányosság is, de inkább egy lehetőség arra hogy az adott számot olyan irányba vigyük amitől a hangkép teljes lesz, így elkészítve egy koncertváltozatát is a szerzeménynek.
Hát mindig is rockos soundot szerettem. A stratómban 1998 óta van-volt humbucker a hídnál. Mint ahogy sokan mondták is rám, nem vagyok egy original strat hangzás fan. Single coilba szeretem a tiszta és a chrunch és legkülönfélébb blues hangokat. De torzitókba a humbuckerek nekem szélesebb skálán mozognak, főleg ha felezhetőek mint az enyém....))))
Az RWG nagyon bejött hangra, mindenféle torzitással. A Strat meg a tiszta és blues hangokra nagyon állat. Mikor meghallom a zenét már tudom melyik gitárt kell felkapnom, soxor" számonként sőt esetenként számon belül is változik mint a lemezfelvételemen is ahol bizonyos számokban a kiséretet stratóval a szólót pedig rwg-vel vettem fel
Az Nekem kicsit rockosabb... Lehet, hogy ilyen hatással van Rád az RWG? (Úgy értem, azóta a rockosabb soundot szereted, legalábbis a hszeid alapján Nekem úgy tűnik.)
Köszönjük a linket, Mester!
Szubjektív véleményem (talán elfogult is vagyok), de Nekem az első strato-megoldás volt a leginkább-fülemnek-tetsző. Természetesen a többi is profi munka, de a strato...
Konzultálni csak "virtuálisan" tudunk, mert a cuccok Brüsszelben vannak. De próbáld ki Khalimét meg Bálintét, meg esetleg egy 2x6L6-osat, és akkor nagyjából meghallod, mit tudnak ezek
Köszi pke! Tudom, hogy ezek egyedi dolgok, figyelgetem a topicot egy ideje Khalimmal beszéltem tegnap, hogy Bálinttal együtt én is meghallgatnám az övét. Amúgy ilyesmit szeretnék mint ez a kis piros, meg a Swamp, de hogy 1-2 csatornás vagy vegyes csöves, nos ezt még nem döntöttem el. Konzultálni kéne róla :)
Roby, Gj.! Alapvetően egyedi igények szerint készülnek a cuccok. Greg legendás a tiszta hangról. Ez tény. Elmondhatatlan, milyen csúcsminőségű a tiszta, dinamikus, ütős, persze kitekerve harap szépen. Ezen kívül természetesen torz hangot is tud a koma
Ami még fontos, hogy olyat csinál, amit kérsz (csövek, méret, szín, opciók). Ezt boltban sosem kapod meg!
Bocs, hogy beleszóltam, de nekem van 2 tőle, az egyik oldschool, egycsatis kombó (4x6V6, 40W), a másik egy ultra, kétcsatis, vegyes végfokcsöves (2x6V6 és 2xEL84, 15+15W) kis piros fej. Greg nagy mágus!
Alaposan beraktad a bogarat a fülembe ezekkel a 6L6-GA -kal. Télen összehoztam egy fejet 4db. 6P3SZ-E -vel kb. 80W-ra. A rádugott 4x12 -esben G12H -k vannak, ami ugye 120W, tehát kímélni kell őket, hogy bírják a wattokat egy metáltorzíó összetett jeleivel is. Meg fogom próbálni a 6L6 -kat, anódfesz leágazásaim vannak, az előfesz csövenként állíthaó, legfeljebb úgy áll össze, hogy a kettő oldal párjain eltérő lesz a nyugalmi áram, de összeségében a két oldal egyforma. Tudom, hogy ez nem egészen frankó, de jelalak mérésnél sem mutat gondot, ezt a fent említett ruszki csövekkel már megtapasztaltam.
jaja, ez81-nél meg ilyeneknél meg is van adva katalógusban mikor mit kell elékötni.
de ha berak hasraütésből egy 50 ohmosat nagy baja nem lesz belőle, az a 28mA meg nem túl sokat ejt a feszkóból.
de szerintem 68u-nál meg ilyen kis áramnál nincs semmi gáz, szóval még az sem kell...
Simán használnak 100mikró+fojtó+50 mikró kombinációt GZ34-el 450V-nál.
Ha helyesen és tudományosan akarunk eljárni, ki kell mérni, számolni a védőellenállást, amibe beleszámolódik a trafó belső ellenállása is, és ha az kevés, lehet, hogy kell bekötni még mellé ellenállást.
Csőatlaszok, jelen esetben az általad beidézett is max. 60 mikrót javasolnak, nekem pedig 68 mikrós áll rendelkezésemre. No erre gondoltam, hogy határeset
Szerintem is..... ez a nyugalmi állaptban lévő milkós elkó....vazze
nálunk annak idején annyit kellet mondani, hogy félcollllos eternit cső. Oszt jóvót.
Ezek meg....
Annyira vadul nem hangzik, de nekem sok.
Van egy doboz 6P3SZ-E, azokkal szórakozom. Ezek tényleg nagyon eltérő értékeket mutatnak, de megéri mérgetni őket....persze szerintem. Pedig nem is russia-reissue, hanem echt sowiet militar
Te vagy a mester, én csak amatőrködöm.
Tudomásom szerint ezeket a csöveket már nem nagyon gyártják, három ismert cég listáján nem szerepelnek.
Én is egy öreg szakitól kaptam 8 db Tungsramot, soha nem használták őket, de szórnak rendesen. 4-5% -ra tudtam őket összeválogatni.
Nehezen beszerezhető, ennek következtében gondolom nagyon drága. 2db. úgy 30W-t tud normálisan B1 osztályban.
Nekem ez luxus, erre gondoltam. Persze ad-apszurdum 20db 300B -vel is lehet végfokot építeni.
Kérdeznék vmit: A GZ34 450V anódfesz és 2X28mA nyugalmi áram mellett elviseli a 68 mikrós elkót? /P ki: 40W rms/
Mik ezek, netán 6L6-GA?
HiFi-be próbóltam, igazi meleghangú tetródák.
Gitár cuccba? Nem is tudom, luxus + sok kell belőle, hogy össze lehessen válogatni.
balintlaza kukac citromail.hu-n megtalálsz!
Ha már csinálnánk, elvillém az enyémet is ládástul, hogy tuti összehasonlítási alapok legyenek!
Egyeztetünk mailben
üdv: b
Khalim uraság!
Azon konzultáltam a mesterrel, hogy átalakítaná a fejemet, hogy letisztuljon kicsit, és azt mondta, hogy a tiedre fog nagyon hasonlítani. Kipróbálhatnám valahol valahol valamikor?
Mondta azt is, hogy péceli vagy, az nekem itt van úgy két köpésre.
Vagy fender talira hozod?
Nagyon megköszönném ha összehasonlíthatnánk valahogy a kettőt.
Előre is köszönöm, minden jót!
b
2009-03-11 14:26 |
#2334
Szevasz Tompi! :))
Kcris, ha nem dolgozom elmegyek, de majd beírok magamnak pár koncertdátumot, hátha valamelyikre eljutok! Már jó lenne...
Na, ennek örülök!! Miért nem jött oda összehaverkodni??
Nem tudom melyiken volt, ha a legutolsón, akkor a Movin Cruisin-t elvittük swingbe majd rythm and blues-ba :) kicsit elszálltunk a végére.....
Vannak fotók is a honlapunkon, lehet viszontlátja magát.
Na de egy kép Greg Swamp csövéről, épp igazgatja a wattokat: