Ha a Laci intézte, akkor nekem van igazam, mert ő a Feribácsival csináltatta a trafókat.
De a Feribácsi sajnos már nincs közöttünk.
Én is pont ilyen vasra, pont ugyanígy csinálom a trafóimat, mert a feribácsitól sokmindent megtanultam.
Ottvan az adokveszekben az EMU kártyád:) 1212M 25-ért elég zsír a 192-es Pro Tools konverterei vannak benne, én most vettem meg egy barátomét és cseszett jól szól és tud 192khz-et is és tele van effekttel amik elég jol használhatók
A targoncaban zseles akksi van,
ami finoman szolva is egy szar.
De mivel az emeles miatt kell
az ellensuly, ezert jo oda.
Most nem talalok osszehasonlito tablazatot,
de a Metal hidrid is ketszer olyan nehez,
mint a litium ion, a zseles a tobbszorosuk.
(Ugyanakkora kapacitasnal)
az aksi tömege olyan 1,8 tonna körül van egyébként, szóval ha rakottan 12 tonnát cipel akkor az egész jó arány...
egy kocsinál tényleg reális a 300kg-os méret...
nekünk a cégnél van két elektromos targonca, amit meg lehet mosolyogni mint élő példát az itteniekre, de egy 10 tonna önsúlyú gép 8 órán keresztül folyamatosan tud dolgozni aksiról úgy, hogy 2 tonna terhet emel 4 méter magasra meg vonszolja magát oda vissza...
az aksik töltési ideje kb annyi mint amennyit menni bír, tehát olyan 1:1 arányban lehet használni... várható élettartama kb. 5 év.
egy joystick irányítja a monstrumot, 9 km/h a végsebessége, de a gyorsulása olyan, hogy ha odatolod neki akkor aki nem kapaszkodik az nagyot esik :)
"Figyelem! Az LFP akkuk árai a gyorsán változó árfolyamok és a folyamatos termelésnövekedés miatt szinte hetente változik."
Ez egy eve meg nem igy volt.
Most erkezett el az elektromos autok ideje.
Nincs kegyelem. Sajnalni fogom a Porsche-t, Audit,
es par autogyarat, akik a bonyolult szervizigenyes
technologiat eletben akarjak tartani azert, mert
a szervizhatter, es az alaktreszutanpotlas nagy biznisz.
A vevok ugyis az egyszerubb, sokkal kevesebb karbantartast
igenylo elektromos autokat fogjak valasztani, a mostani
autogyarak, pedig csodbe mennek, mert nem hajlandok valtani.
Kicsit tuloztam, de megfogtal.
Nem egyenes, de nincs is olyan hegyes
nyomatekcsucsa, mint egy pofogonek. :D
Amugy az a baj, hogy a legtobb elektromos
autoba egyenaramu motort epitenek, mint ahogy
a regi villamosokban is az van.
Ezek 3 fazisu indukcios motorral mennek,
mint a Ganz-Solaris troli, vagy a Combino villamos.
Litium-ion akksit pedig mar itthon is kapni 3 helyen.
Nem olcso, de sokaig jo, es zuhan az ara.
Az elmult egy evben 10%-kal lett olcsobb!
Valamikor kipróbálnám a legutóbbi verziós előfokod. Mondjuk mittomén pár nap, és pár hangminta erejéig. Lehetséges ilyen? Ha még Bukakeszin lax, akkó melóba menet be is tudok ugrani érte...
Raul:
En ilyen fura ember vagyok, a Line 6-ban nem hiszek,
az elekrtomos auto pedig a maniam.
Orok harcot viv bennem a konzervativ es a technokrata. :D
Makos:
1. Az akksik mar reg nem ilyen nehezek.
300 kilo akksival mar kb olyan hatotavolsagot lehet megtenni,
mint egy atlagos 50 literes benzintankkal.
2. Nincs nyomatekgorbe, mert egyenes. Ezert nem kell sebessegvalto.
Itt van amit lattal:
Wrightspeed X1.
Nem japan, hanem Amcsi technologiat epitett
egy angol mernok valami specko kaszniba.
No comment, folenyesen lemossa a legdurvabb gepeket.
Megjegyzes:
Hamarabb volt elektromos auto,
mint belso egesu motorral szerelt.
Minden tekintetben jobb.
En mar nem foglalkozom a kornyezetvedelmi oldalaval.
Jobban gyorsul, a hatasfoka minimum a duplaja, csendes,
olcso az uzemeltetese, es a karbantartasa, megbizhatobb...
igen, vane gy kis különbség a nyomatékgörbék terén. én olyat láttam,hoyg egy komolyabb porshe 911 el ( tán gt 1 vagy 2 es) mértek össze valami hiperszuper japán villanyautót ( miban scsak az akksik voltak vagy egy tonna :D) , ahol a benzinesnél elfogyott a nyomaték a sebességváltással ( 3. környékén), ott a villanyautó vígan gyorsult még tovább ugyanúgy :)
A Discovery-n néztem múltkor asszem,hogy egy ilyen custom egyedi építésű elektromos autót mértek össze egy Nascar versenyautóval,na a rajtnál a Nascar még nagyban füstölte a gumikat,mikor az elektronyos már jópár méterre kilőtt a rajtvonaltól. :D
Meg a végsebessége se volt rossz.
Csak olyan fura,hogy a konnektorba kell dugni,meg nincs motorbőgetés,stb. Nyilván ez a jövő,meg sok szempontból (környezetszennyezés,zajszennyezés,stb) jó is,csak kicsit olyan érzés,mint az erősítőknél a Line6. :DDD