Brian Setzer Orchestra, megvan DVD-n nekem is, akár hányszor megnézem a kőbunkó hardcore fejemmel könnyezek a gitárjátéka láttán....má'bocs hogy beleugatok a diskurába
Mondjuk ez a Stray Cats-es csávó tényleg meredek. Van egy DVD-m tőle, asszem Japánban játszik, de nem a Stray Cats-szel, hanem a saját neve alatt. Bigband meg minden. Űbermeredek dolgokat gitározik, tele klasszikus jazz ii-V-I7-tel meg minden. Nagyon ott van, szóval arra a szintre már tényleg nagyon rá kell gyúrni, míg a Csákberi-féle verzióját meg lehet simán úszni a mixoliddal...
reverb nem nagyon van. Valami japán delay pedált használt akkor. Bassmanon tolta, azon meg asszem nem volt reverb. A reverb összemossa és tönkreteszi ezt a ritmikát
Most nagyon úgy néz ki hogy engem is megfertőzött ez a lemez. Majd meglátom hogy megy a dolog zenélés szintjén. Annyi már biztos, hogy nem könnyű, sőt, tök más mint amiket eddig próbáltam. Na majd ha már megy valami, akkor teszek be ide egy kis büntit.
megértem. Én emiatt a lemez miatt döntöttem el, hogy negtanulok gitározni, ahogy Ő (bár azért úgy nem sikerült, de ez volt az, mikor megpecsételődött a zenei sorsom). Előtte csak akkordokat vertem egy közpliskolai bulirockandroll zenekarban.
Hát igen. Stray Cats megy most nálam folyamatosan, ahol csak tudom hallgatom.:) Meguntam hogy állandóan bénázom ha jön pár rockabilly nóta. Erre rá kell érezni máshogy nem megy.
a lényeg, hogy a pergőre is meg a lábdobra is pengessél, jó húzósan. Az lüktessen az agyadban, míg a véreddé nem válik. Egyébként - nem viccelek - a Hungária Csókkirály meg Rockandroll Party dala nagyon jó ennek a ritmikának a gyakorlására.
Most nézem youtubeon és tényleg kihagyja. Holnap azért megpróbálom pengetővel úgy ahogyan a felvételen van, aztán majd meglátom mire jutok. Kell már valamit fejlődnöm rockabilly témában, mert a zenekarral tolunk 1-2 hasonló számot és már sül a fejem, hogy még mindig csak az akkord sikálás szintjén vagyok.
bengetővel bont, nincs alatta basszus. Koncerten egyébként még ezt a bontást is kihagyja. 83 környékén kezdett először körömmel bontani, ez meg egy 80-as felvétel.
ez a setzer féle eredeti. Ebben nincs ujjrend, ez szimplán pengetővel van, minden, amit hallasz pengetővel van, nem hangfelbontás, nincs benne basszus. Amikor basszusdallamon kísér, nincs benne magas hang.
Rockabilly királyok!:)Ennek a számnak a kíséretét szeretném megtanulni, vagy egy ehhez hasonló nem üreshúros mutatványt. Szóval sima 3 akkordos bluesra kéne valami, hogy rockabillysen szóljon. Igazából a pengető kéz ujjrendjeiben nem vagyok biztos. A basszust milyen ütemben pumpáljam miközben bontom az akkordot?
És nem tudok elmenni, mert dögrováson vagyok... Tegnap a próbát is le kellett mondanom, olyan beteg voltam.
Pedig meg akartam nézni és találkozni is akartam velük. Na majd Ostanbrückben.
2009. október 17-én, szombaton látogat hazánkba a német THE TAZMANIAN DEVILS autentikus psychobilly/neorockabilly trió. A banda a harmadik bakelit nagylemeze éppen a napokban jelenik meg "Rhythm'N'Psycho Jamboree" címmel (szép sárga szinű korongon) és a régi dalok mellett ebből kapunk egy kis ízelítőt az Amigo Bárban (1072 Bp., VII. Hársfa u. 1.)
Előttük az ATI EDGE AND THE SHADOWBIRDS ad egy kis ízelítőt új anyagából, ami hamarosan lemez formájában is megjelenik, de erről bővebbet csak később:D
Az estét az új bőgősével debütáló LOS TIKI TORPEDOES fogja nyitni. A jó hangulat garantált.
Belépő: 2.000 HUF Kezdés: 21 h
Üdv urak!
Majd' egy hónapja volt egy Fender gitár verseny. Tippeljetek, hang alapján milyen stratón játszhat az alábbi videókon látható, hallható fiatal ember:
"Nekem idáig az volt a tapasztalatom, hogy ugyanazt mondták négyszemközt is, mint a fórumokon."
Mikor én ezekkel beszéltem négyszemközt, még nem volt fórum. Ezt nem ugyan azon a napon mondják. Mást mondanak 10 évvel ezelőtt, botrányokkal a levegőben egy öltözőben, mint később egy visszakereshető fórumon. Nyilván nem mondhatom, ki, mit mondott a Meteorsról, mert ezek közszereplők, de hallottam, átéltem, nekem mondták eldugott kisvárosok öltözőiben.
"Azért még mindig van olyan alkalom, amikor ugyanúgy néznek ránk pl. Németországban, Franciaországban, stb. mint "valamifajta bevándorlókra". "
Akkor képzelheted, mi volt 10 éve, mikor még 8-9 évvel azelőtt kommunizmus volt, és dúlt a hidegháború. A mostani helyzetet szorozd meg 15-el. Mi ezért nem játszottunk gyakran nyugaton. Maximum egy évben 3-4 alkalommal.
Nekem idáig az volt a tapasztalatom, hogy ugyanazt mondták négyszemközt is, mint a fórumokon. Maximum, ha olyan vélemény volt bizonyos dolgokról, akkor inkább csak négyszemközt maradt és nem került ki fórumra.
Azért még mindig van olyan alkalom, amikor ugyanúgy néznek ránk pl. Németországban, Franciaországban, stb. mint "valamifajta bevándorlókra". De szerencsére nagyon ritka!
Más dolog, hogy ismert zenészek mit mondanak egy közösségi portálon, és más, hogy mit az öltözőben négyszemközt.
Te is tudod, meg én is tudom, hogy a Meteors körül sok és hírhedt botrány volt. Sokak olyan szerencsések, hogy ebből nem tapasztaltak semmit. De vannak olyanok, mint mi, akik önhibájukon kívűl egyszercsak mint a hidegzuhany, megtapasztalják ezt a saját bőrükön. Egyébként én nem mondtam, hogy rosszak a számaik. Nyilván jók, mert sokan szeretik őket, ikonikus és emblematikus zenekar ebben a műfajban. Ennek ellenére hozzájuk, a fanatikus rajongóikhoz sok véres verekedés, konfliktus és agresszió kötődik az elmúlt 30 év során. Ez tény, ezen nincs mit vitatkozni. Sokan kifejezetten azért szeretik őket, mert az agresszió nem csak a zenéjükben jelentkezik, hanem a mentalitásukban is. Én átéltem azt - még a konfliktus előtt - hogy a Meteors tábor nem köszön, félrelöknek mindenkit, lenéznek mindenkit, mindenkit árulónak tartanak. De mondom, ez 10 éve történt. Akkor a psychobilly világban mások voltak az erőviszonyok. Akkor még keleteurópai zenekar rajtunk és a Mad Headsen kívől nem volt jegyezve ebben a mőfajban (talán az orosz Meantrators). A nyugateurópai zenekarok jó része úgy nézett ezekre, mint valamifajta bevándorlókra, akik egy ismeretlen világból jönnek, és az ő babérjaikra törnek. Nem tudnak angolul, kommunisták, de a közönség mégis megőrül értük. Igazságtalannak érezték ezt, és már a puszta jelenlétünk ellenszenvet váltott ki. 10 év alatt kinyílt a világ, változott a képlet. Akkor Nekroman, és Köfte elérhetetlen sztárok voltak, most meg ott fórumoznak.
Csak, gondolom, hogy Péter ezek után nem is kíváncsi a Meteors zenéjére sem (ezt teljesen meg is értem). Gondolom érted, hogy mit akarok ezzel mondani.
Nem azt írtam, hogy az ő tulajdonuk a név és senki nem használhatja. Mindössze annyit írtam, hogy ők használták először a zenéjükre. Nem vagyok a Wrecking Crew tagja és nem is akarlak meggyőzni, hogy egyedül a Meteors a tiszta psychobilly.
Ami velünk történt az 10 éve volt, és akkor rengeteg szervezőnek tele volt velük a töke. Hidd el, nem kell őket ellenpéldákkal kimosni, én ott voltam, átéltem.
Amikor együtt zenéltünk velük, akkor nem volt ilyen. Sőt utána a P. Paul Fenech szóló projectel is játszottunk egy fesztiválon és ott sem volt semmi gond.
Sajnálom, hogy ez történt annakidején a közös koncerteteken.
Egyébkénz ennyi idő alatt szinte az összes nagy Európai névvrl játszottunk együtt, Nekromantix, DAG, Mad Sin, Batmobile, Sharks, Nitros, Phantom Rockers, Frenzy, de pld Crazy Cavan, Restless is meg még kb három tucattal, közös öltözöben, mindíg mindenkivel maximálisan baráti volt a viszony, azóta is jó kapcsolatot tartunk fenn, láthatod a PORKon, milyen viszonyom Nekromannal, Hammerrel, Köftével. Miért van az, hogy mikor ezek között szóbakerül Fenech, akkor rázzák a fejüket?
És levédették közjegyzövel jogi úton? Mert ha nem, akkor pszt van nekik. Ha meg igen, akkor beperelhetnek egyszerre 3459 zenekart, és jó sok pénzt kereshetnek.
Ez nem segít azon, hogy velünk és az ott fellépő zenekarokkal mit csináltak akkor, hogy lezárták az öltözőt, hogy mindent megettek, megittak, 4 zenekar kényszerült az 5 négyzetméteres folyosóra. (Köztük a Batmobile). De ismered a történetet. Ez kicsit olyan, mint amikor elfognak egy sorozatgyilkost, és az összes ismerőse azt mondja, hogy "kedves családapának, segítő szomszédnak ismertük meg"
A mi történetünk 10 éve volt, azért az nem kis idő. Abban az időben szinte minden rendezvényükön volt valami botrány. A rákövetkező években szervezők tucatjai írták nekem, hogy "soha többet Meteors.. Megtanultuk a leckét". Valszeg ez anyagilag érzékenyen érintette őket, és kicsit visszavettek.
Az első koncertjüket én szerveztem Magyarországon 2005-ben és semmi probléma nem volt velük. A második hazai koncertjükön játszottunk előzenekarként a Silver Shine-al és ott sem volt semmi probléma. A Kattle (testőrök) álltak a színpad két oldalán és figyelték a tömeget, nehogy valaki feldobjon mondjuk egy korsó sört a színpadra. Mondjuk az tény, hogy ha kell, akkor keményebbek "mint a legkeményebb angol futbalhulligánok".
Az a baj, hogy ennek ellenére nagyon kemény, önérzetes, és arrogáns táboruk van, aki valósággal gyilkolni képesek, ha valaki rosszat mond erről az együttestről. A Cattle Crew, vagy tágabb értelemben a World Wide Wrecing Crew a Meteors köré gyűlt rajongótábor és félig meddig szekta, rosszabak, mint a legkeményebb angol futbalhulligánok. Törnek, zúznak, ha kell bűncselekményeket követnek el, hogy zenekarukat védjék. A zenekar bizonyos tagját is vették már őrizetbe, mert egy európai koncerten az öltözőben a konfliktus hevében lőfegyverrel hadonászott. A testőrségük nem őket védi, hanem tőlük védik azokat, akiket 6 liter sörrel az agyukban az éppen aktuális backstageben meg akarnak gyilkolni, vagy legalábbis félholtra verni. Én átéltem.
nekem ne mondd... Én úgy utálom, mint kevesek. 1999-ben a gitáros énekes P.P Fenech meg akart engem ölni (szó szerint) mert egy fesztiválon konfliktus támadt közöttünk. Kijelentették egy kőrlevélben európa összes szervezőjének, hogy a Gorillával nem hajlandók többé játszanni.
Kész! A 2009 tavaszi merlines debütáló őrület után, itt az őszi Bombariadó! Változott a helyszín, más lett az éjszaka íze. A tutti-frutti illatát súlyosabb eredők nyomják szét. A Rockabilly és genetikai vadhajtása a Psychobilly top bandái egy estén, egy helyszínen nyomják, mind a Bombariadó Rockabilly Cirkusz színpadán. Az ötvenes évekből indulunk és a mába érkezünk. A fehértől a feketéig villantunk, de a rózsaszín az most felejtő!
A Bombariadó Rockabilly Cirkusz egy modern rocka and roll iskola, ami nem egy ózsdi oktatósdi, nem egy szabvány szabálytár, nem egy sünöző droid, nem pediglen szájkosár. Tied és miénk itt a tér, itt mi növünk fel és ha rámondjuk valamire hogy ez jó nekünk, akkor az jó és mindenkinekkuss!
Íme kedves publikum:
Tom Stormy Trio:
Kemény menü lesz, semmi könnyed tingli-tangli. "- Nem azért voltam alapítója és tíz évig dobosa a Mystery Gang-nek, hogy most meleg málét öntsek a nyakatokba! " (Fácán)
Erről ennyit, higgyünk neki! (Archie Sez)
Gorilla:
Warning! Psychobilly Attack!
Vérszagra gyűlnek az éji vadak! A Vad Egyek és a szigorka gang-ek, mind egyet kántálnak a betondzsungel sűrűjében: Jön! Jön! Itt van! A betondzsungel koronázatlan királya visszatért! Vigyázz, a szemedbe néz és onnan az övé vagy, üvöltésébe beleborzongsz, de indulsz is mert érzed, ez a család hív és befogad. Magához láncol és mégis szabad leszel, felemel és úgy szeret. Öt év után újra színpadon a Gorilla! ... valami elszabadult... A gorillák földje lett Budapest!
A banda a hazia psychobilly élet alapjait letéve felrajzolta Magyarországot a műfaj világtérképére. Lemezeik és koncertjeik kiemelkedő színvonala rakétaként vitte a hírüket a nagyvilágban. Kievtől Los Angelesig a műfaj élvonalában tartják számon őket. A legmenőbb fesztiválok Head Line bandája lettek. Ki ne emlékezne a 1999-es sziget hímnuszra, a "Szóljon Hangosan az Ének" psychobilly átiratára, amit zeneihovatartozástól függetlenűl a Sziget közönsége egy emberként üvöltött bele a Hajógyári Sziget éjszakájába? Mindent vivő koncertjeikkel vitathatatlanul a legizgalmasabb underground zenekarok között tartották számon. És most a kanadai kanyar után folytatódik a véget nem ért történet...
The Prison Band: Nem piti bűnözők, nem dísztárcsatolvajok, nem leszakadt dealer-ek és autófeltörő megélhetésiek és nem is kis csajok megrontói. ( na jó, ez pont nem igaz ) Egy tökös zenekar, négy rock and roll arc, akik láttak már nappal meghalni éjjeliőrt. Nincs pardon, tolják a neo rockabillyt, ahogy kell! És jól mondják a fiúk: I Hate the Disco!
The Hellfreaks:
A pokol legsötétebb bugyraiból, a rettegés és a félelem birodalmából érkeznek Brrr. Vér és sikoly, tempó és sokk. Sue úgy megbabonáz, hogy otthon az ágyadban is csak rá gondolsz! És ez most nem lesz jó neked... Mielőtt azt hinnéd.
A szelektor nagyot ráz. Innen-onnan, de a legjobbak közül. Szokás szerint mozizunk, Johnny Cash bemutat a világnak, fifties erotika nagy méretben, és ha melletted egy törpe tüzet fúj, ne lepődj meg!
Légy ma éjjel is a társunk! Nem leszel egyedül, ez a cirkusz egy nagy család!
Fácán és Archie Sez
Cirkuszigazgatók
Bombariadó Rockabilly Cirkusz
2009. november 20. ( péntek )
Dürer Kert - Nagyterem
Budapest, 1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 19-21.
(Zichy G. u. sarok, volt Elte épületek, a 74/75-ös troli megállójánál)
Start: 20.00
Jegyárak: 2.100.- / 2.500.-
( Elővétel október 20-tól a helyszínen. )
Info: (06-1) 789-4444 - (17.00 után.)
www.durerkert.com
www.bombariado.hu
www.tomstormytrio.com
www.myspace.com/tomstormytrio
www.myspace.com/gorillapsycho
www.myspace.com/theprisonband
www.myspace.com/thehellfreaks