Szia ! Én is használtam 412 - es Greenback ládát, Dsl 100 -as és Laney Gh 50 fejjel is, de véletlenül sem mondanám vékonyka érces hangúnak. Talán a T75 - höz képest hajszálnyival kevesebb a mélye, de nekem az annó nűansznyinak tünt.
Sziasztok!
Arra volnék kiváncsi, hogy létezik-e rajtam kívül még valaki akinek borzalmasan magas, érces és vékonyka a greenback hangszóró?
1960a ládával használom és viszonyítási alapnak van itthon szintén 1960a ládában v30 és t75 is.
A fő erősítőm egy 1987x. Próbálgattam tekergetni a potikat,de valahogy hiányzik belőle vagy a mély vagy a vastagság vagy csak egyszerűen tompa..
Lehetnek hibásak a szórók vagy ez ilyen és kész ?
Azok ott milyen Marshall cuccok, amik a fentről 4. képen vannak? Még sose láttam ilyet...
https://index.hu/kultur/zene/2020/04/04/nemes_laszlo_road_balint_csaba_a_nemes_konyv/
Marshall 1979-es 1960B 4x12 láda eladó. Szép állapot, kerekekkel, Blackback G12M 25W 55Hz 16ohmos szórókkal.Gyári eredeti állapot egyforma kódok FM4 T1511=1979 06 04 a dátum. Nagyon ritka ilyen állapotban, ez az értéke. Külön is eladó a szórók és a láda, további infó mobilon vagy emailben.
Sziasztok! Biztos hogy korábban már volt róla szó; Marshall csöves kombóban csőcserét, beállítást elvégző szakembert keresek Budapesten. Előre is köszönöm a tippet/segítséget!
Marshall AHW angol üres vintage gitárláda eladó! Új hibátlan karcmentes gyári állapot, ez az értéke. Eredeti kerekekkel, fémfüllel, hangszórókábellel, hangszóró és hátlapcsavarokkal. A GS képeken mindent látni, ára 120000ft, csak kp, csere beszámítás nem.
Marshall JCM900 1960B angol gyártású üres gitárláda eladó. 2000 gyártás, jó állapot, jó hangú a láda, minden sarok, fül rendben. Gyári kerekekkel,hangszórókábellel, hátlapcsavarokkal, védőhuzattal, a GS képeken mindent látni. Ára 60000ft, csak kp! További infó mobilon vagy emailben.
Marshall logós angol gyártású Vintage 30 4db hangszóró eladó! Ezt a típust csak az angol gyártású ládákba rakták bele! 70W, 16ohm, 444 membránkód, ez nem a mai gyártású kínai V30, ezért más a címkéje is! Gyári állapot, a GS képeken mindent látni. A szett ára 90000ft, csere nem, további infó mobilon vagy emailben.
Menet közben leválasztani a terhelést=hatalamas indukció (álá gyujtótrafó szikra), a többit el lehet képzelni. Úgy el tudnám képzelni, hogy némítani az adott fej végfokát, és/vagy műterhelést rákapcsoli.
Igazából kivitelezhető a dolog, de le fog égni a kimenő az egyik erősítőn
Balázs: Ahogy istván is írta, vagy két ládával használod a két erősítőt, vagy egy ládára kötöd sztereóban, a két fejet, de akkor csak 2 tányért használsz egy időben.
Jelút váltóval a fejre menő jeleket váltogatod.
A láda, ha sztereo, ráköthetsz két erősítőt, az szól, amelyik a jelet kapja, de hogyan? A nagy ládában egyszerre csak fele hangszóró működik, egy, vagy kettő, a hajtatlanok lengéscsillapítóként működnek az amúgy is túlméretes dobozban.
Sziasztok!
Tudtok ajánlani Budapesten szakit, aki meg tudna nézni egy TSL-100 fejet? Valami elszállt benne, kölcsönbe adtam használni, aztán annyi az infóm róla, hogy elszállt egy biztosíték benne de valami más gebasz okozhatta.
Marshall vintage 1979-es ÜRES 1960A gitárláda eladó. Szép állapot, minden sarok fül, logó rendben, hangszóró és hátlapcsavarokkal együtt. Gyári száma 6930, a GS képeken mindent látni, ára 60000ft, csere nem csak kp, további infó mobilon vagy emailen.
Lecsavarozod a hátlapot, feltételezem, hogy egyforma szórókat rejt. A kávájukon megtalálod a kódot, majd beírod a gugliba: "celestion date code", oszt tudsz mindent.
Attól függ hol állsz. Másfél méterről, hangszóró tengelyben a 30 W is elviselhetetlen. Egy jó nagy színpadon, komoly monitorhangerők mellett,10-15 méterről, ide-oda sétálva m,eg tök jó a 100W.
Viszont egy 100-as fej kb. kétszer olyan hangosan szól, mint ami kényelmes, ezért aztán 15-20W bőven elég A nagy felülettel viszont egyet tudok érteni.
10 db. 100-as fej szól kétszer olyan hangosan, mint egy. Ezért, ha van néhány fej + láda a színpadon, az max. a kényelmes monitorozást és a nagy hangfal felület miatti kellemes játékérzetet biztosítja.
Ez is egy opció, de... Mindig leszenek olyan versenyzők akik 4-5 Full Stack-l a hátuk mögött nyomulnak. Ja, hogy ebből mennyi az aktív, az más tészta. Az említett "zsűri" tőlük ezt várja el.
Offtopic mgé mindig, de hát ha még egy Rockerverb is jobb a kempernél.... :Đ 2 perctől. (ha valaki lusta végignézni, ők saját ISO-cabeket visznek magukkal)
Az is lehet egyébként, hogy sok világsztár leszarja a soundot, ha 40 év lemezeinek a pontos, vagy nagyon hasonló soundját kell egy-egy bulin akár 50-szer előállítani - delay tempóra, kórus, stb. egyéb marhaságok Fontosabb nekik a nótánkénti pontos program change, amit ezekkel a kütyükkel lényegesen egyszerűbben és gyorsabban meg tudnak oldani, mint looper vezérléssel és egy óccsó multi meg mégiscsak snassz. A zsüri 99%-a meg már élvez, mihelyst ráismer a nótára, a denevérfülü gitárosok meg le vannak szarva.
Este megnyerem az ötöst, (több mint egy milliárd) veszek egy ilyen bigyót, kicsit játszadozom vele, majd karácssonykor beteszem a fa alá unokámnak. Úgy emlékszem Kocsis Zoltán mondta a digitális zongorákkal kapcsolatban: "Mi szól úgy a nagyszínpadon, mint egy Steinway & Sons? Hát egy Steinway & Sons." Valszeg egy JMP-ről egyszerűbb profilt alkotni, mint egy hangversenyzongoráról, de már olyan is van, Steinway Spirio. Nyugi, a csövek ezt is túlélik, mint anno a tranyókat.
Meg van egy olyan pszichológiai hatás is, hogy ha hiszel valamiben, akkor még logikus érvekkel is nehéz magadat meggyőzni az ellenkezőjéről. Ha egyszer eldöntötted, hogy a digitális szar, akkor nagyon nagy meló "megtanulni", hogy mégsem. És igen, a füled is az egykori 25e-es POD torzításást hallja bele Ezért nehéz objektíven beszélni erről. Pontos frekikarakterisztika mérések kellenének, és hidd el, hogy ha azt eléd tennék, akkor is azt mondanád, hogy "de hallom a különbséget, valaminek kell még lennie". Ez van... Amúgy marha egyszerű: nem kell digitális cuccot használni, van annyi csöves, mint a nyavalya Újfent hozzáteszem: én is csövest használok, és sztem már meg is maradok ennél. Más koncertje meg vagy jól szól vagy nem, nem az én dolgom tökölni rajta, mitől nem, ha nem
Amúgy valahol nem tök mindegy mit hall ki egy gitáros?
A közönség pont leszarja, kb. pont mint azt, hogy épp milyen dobot hall.
Jó a dal, jól énekelnek, egyben van, jó a hangulat, kész, mindenki boldog.
Van egy olyan pszichológiai hatás is, hogy egy világslágert, világsztár előadásában mindig jónak hall a zsüri függetlenül attól, hogy mi szól valójában. Én lefosnám a bokám örömömben, ha ilyen sounddal, így játszanék, ekkora buliban, de ennek ellenére a 25 000 forintos, egykori POD-om torzítóját hallom :)
Az ár kérdése relatív. Ahogy korábban is írtam, nekem az évi 4-5-6 koncerthez, mind kis klubban teljesen felesleges beruházás volna. Az árából meg tudnék venni minimum két, erre a célra tökéletesen megfelelő erősítőt, lesz backup-om és még pénzem is marad. Olyan profi zenekarnak, akik viszont évi 200 napot turnéznak komoly megváltás lehet lejönni a csöves motyókról azok technikai problémái miatt. Gondolok itt a folyamatos csőcserékre és egyéb szervizelésekre. A Kemper fel sem veszi nagyon, ha a konténerében kicsit erőteljesebben bánsz vele, a csöves fejeket meg folyton babusgatni kell. De mondom, ez olyan hobbizenésznek, mint én baromira nem szempont, mert az erősítőm mellé berakok egy kicióccó kínai Joyo előfokot, vagy ha jobban felvágok, akkor egy Tech21 Tri A.C.-t mondjuk, és ha kell, akkor vonalból megszólalok. Szar lesz, de a színpad előtt bolyongó 4-5 részeg punk pont leszarja, nem dől össze a világ
Most csak okokat keresek, Ha egy ilyen grandiózus koncerten a keverős a szünetben vagy csak hogy tesztelje a rendszert betol egy rögzített referencia zenét, ami full digit és jól szól akkor mit b@szarinthatak el. Egyébként én hallotam élőben jól szólni nem veszett el, PA-n AXE-t és Kempert. igaz kis koncert volt.
A topik címéhez hoz visszatérve és a témában, a Marshall modellezős ampja milyen? Valaki próbálta már? (nem nekem csak kérdezték tőlem, próba klubkoncertre)
Ó nagyon köszönöm! Engem olyasmi érdekel, hogy valaki érdemben jól szól full digit cuccal PA-n egy komoly színpadon, valós körülmények közt. :) Sajnos én ilyet még nem hallottam (se hazait se külföldit) csak az ellenkezőjét, de nem zárom ki, hogy ez létezik működő megoldás!
Ha bárki tud ilyet arra elmegyek ha módom lesz rá.
Urak az elérhetőségeim a nickem alatt vannak. Szervezkedhetünk. Egy ilyen tesztelés az előkészületekkel együtt minimum két nap ( napi 4-5 óránál többet nem vagyok hajlandó dolgozni. ) Szeptember 16-26 között viszonylag ráérek, utána október végén. Hétköznap reggeltől ebédig.
Szívesen. Budafoki 74. ( Nem igazi stúdió, mert nem nagyon vállalunk munkát másoknak. A nagyobbik fiam stúdiózik, de csak saját zenéket és a kicsi meg próbál ott a zenekarával. meg én az öregbácsi zenekarommal, a Dr. Nylonnal.
Egyébként, ha nagyon ráérsz és hajlandóságot érzel - írtad, hogy "kipróbálhatod" - én rendelkezésre bocsáthatok egy stúdió-próbatermet egy csomó öreg erősítővel + hozni is lehet. Komoly, Neumann mikrofonparkom van, Studer keverőm, UAD Apollók, öreg, 15" koncentrikus Tannoy, genelec monitorok, stb. vannak rendes gitárok is. Összerakhatunk egy tényleg informatív tesztet.
Én nem ismerem a Kempert, de szerény sejtésem szerint az ára messze irreális. A hardware szempontjából mindenképpen, a humán invesztet nem tudom minősíteni. meglovagolja a trendet, a kényelmet, próbál divatot teremteni. Ettől még - miután nem ismerem - lehet akár kurva jó is. De nagyon nehezen és nagyon nyomós érvekkel lehetne engem rávenni, hogy a Kaos, Marshall, Laney mellé, vagy ad absurdum helyett ennyi pénzt költsek egy várhatóan 2 év múlva divatjamúlttá váló digit cuccra.
Meghallgatnék egy korrekt A_B tesztet, ahol azonos gitár szól felvátva Kemperen és valami normális öregbácsi motyón.
És ha az meggyőzne, akkor se ruháznék be Kemperre :)
Ahogy az előbb írtam a profil a lényeg . Akkora különbség van aközött , hogy ki csinálta a profilt mint trabi merci között. Én vettem , hozzá pár M.Britt által készített profilt és ez nem szarral gurít. Meg azért érteni is kell a Kemperhez. Sokan keverik a modellezős cuccokkal de ez nem az. Ezt meg kell tanulni használni és betartani a szabályokat és akkor lőn csoda. Ismersz, tudod, hogy fanatikus JTM-45 rajongó vagyok tudom milyen a csöves hang. De ha gondolod ki is próbálhatod nálam:)
Nem tom de Mark Knopfler-t hallgattam aki szintén áttért Kemperre nekem nem tűnt szarnak.
Itt max balfasz hangtechnikus és szar profil ami el tudja rontani. A másik trükk , hogy kell egy pl. Friedman ASC-12 a Kemper alá a színpadon , hogy a színpadi hangkép meg legyen és ne csak a PA szóljon. Egyáltalán próbált itt valaki Kempert?
Egyébkén simán váltanék koncerten digitre, ha megütné a csöves cuccok színvonalát!
De egyelőre nyoma se látszik ennek. Az ellenkezőjébe meg napi szinten futok bele.
Egyszer kellett Kemperen játszanom rádióban.., Első találkozás volt és nem hittem el, hogy ez még mindig csak úgy szól mint egy 20 ezres Pod vagy Boss Gt3 :D Nem számítottam csodára, de azért ennél többre...
Egyébként ha egyszer hallanék komoly ( de legalább csak zenében megélő) hangot digit cuccal koncerten akkor elhinném, hogy nem a technológia szar csak a felhasználók vannak többségében eltévedve.
Őszintén örülnék neki!!! Én azért haragszom ennyire ezekre a cuccokra mert tehetséges, ügyes kollégák nullázzák le a munkájukat, pusztán azért mert ők nem hallják kívülről mekkora baj van.
Ez részben jogos. Azért pl. a digit pultokkal is nyomatnak legalább effekteket a hangra, igaz olyan mértékű feldolgozás elvileg azért nem történik, mint egy modellező erősítőben. Ugyanakkor nem vagyok meggyőződve, hogy nem beállítások kérdése-e az, hogy nem szólnak át. Vagy legalábbis azé is. Ne értsetek félre, nem vagyok digit fan, eddig én sem játszottam még olyanon, ami tetszett volna. Node én csak ilyen középgagyi Line6 cuccokat tudtam próbálgatni, az meg azért egy Kemper-rel nem egy kategória. Illetve számomra a Kemper nem adna semmit, mert abból a pénzből megveszek 2-3 olyan erősítőt, ami nekem megfelel a klubozáshoz, és nem kell évi 200 napot turnéznom, ahol ugye a csövesek sokkal több törődést igényelnek. És mivel egyre több komolyan turnézó profi dícséri és választja azt is meg az Axe FX-et is, így az "egymillió légy nem tévedhet..." elve alapján talán van bennük valami
Ez a csapda a full digit cuccoknál... Magában tök hihető. Ott esik el nagyon ahol esélyed sincs ezt meghallani mert épp a színpadon majomkodik az ember.
Az én bajom az, hogy nem szól át a digit a mixen koncerteken. Nem ízlésbeli vagy hangszínbeli problémám van vele
És akkor - legalább elméletben - nem létezhet modern, minőségi digitális gitárerősítő? Nem kötözködöm, a Kempert csak yt videókban hallottam, izoláltan, ami nyilván annyit sem számít, mint egy fél pár, napon aszalódott dingókutyavese. De azokban a videókban elég meggyőző volt.
Abban is egyetértünk, hogy nekem se tetszik annyira egy digit sound, mind az analóg, csak ezt én nem a dinamika rovására írom, mert az legalább akkora egy digit cuccnál is, mint az analógnál. ( A kivasalás nem a digit rendszer szükségszerű velejárója, a komprsszor-limitert vagy bekapcsolom, vagy nem. ) Egy profi, analóg stúdiómagnó dinamikája 64 dB, egy digit cuccé jóval nagyobb. Nem kötözködöm, csak keresem a szavakat, a korrekt megfogalmazását annak, hogy miért nem szeretjük a digit gitársoundot.
Egyet értünk a dinamika alatt szerintem :)
Ahogy egy dob vagy egy ének extrém módon nagy dinamikájú forrás úgy dinamikus egy csöves erősítő hangja is mikrofonozva. Persze nem annyira mint az előbbiek főleg nagyobb gain-nél, de a kivasalt digit jelnél sokkal nagyobb így is. A Pa-t meg arra tervezték, hogy ezeket a nagy dinamikájú jeleket kezelni tudja. Jó fosul is szokott szólni rajta a konzerv zene.
Szerintem itt vérzik el leginkább a full digit cucc. Mert felvételen ha nem is egészséges, de legalább hallható. Pa-n viszont kapufa.
Kicsit összezavar a dinamika kifejezés használata, mert az az én ismereteim szerint a leghalkabb és leghangosabb hangok által közbezárt tartományt jelöli. ( legkisebb - legnagyobb hangnyomás szint, feszültség, teljesítmény, stb. ) Ebből a szempontból a digitális cuccok tartománya nyilvánvalóan nem kisebb az analóg motyókénál. Akkor viszont mire gondolhattok, amikor a dinamika kifejezést használjátok ? Nyilván kell lennie valamilyen fogalomnak, ami leírja a benyomásaitokat, de tudományosan is korrekt.
Na akkor megnyugodtam, a legutóbbi bulinkra lusta voltam rendes beatfelszerelést cipelni és Cube 60-aztam. Majdnem tetszett nekem is, a zsüri dícsérte, de az nem számít :)
Szerintem a végfok, hangszóró és mikrofon trió a legnagyobb gubanc. Ha annak a dinamikáját sikerülne visszaadni, nem lenne akkora bukó a digit sem.
Pl mikrofonozott Roland Cube-ot hallottam már élhetően szólni több bulin.Pedig az nem a világ teteje... mégis 6x jobb mint valamelyik 600 rugós digitális kenyérpurító..
Talán ládával és tisztességes végfokkal azok is jobbak lennének.
Az felejtődik el ebben a nagy digitalizálásban, hogy az erősítő még a hangszer része. Ennek ellenére használok digit cuccot de csöves véggel. A gitár hangerőpotival szoktam játszani nem érzem annyira vészesnek ugyanúgy tisztul, picit pengetve tiszta marad erősebben torzul. Valaki együtt tud élni vele valaki nem.
Csak idén belenéztem vagy 10 olyan produkcióba ahol átálltak digitre. Én és bárki aki velem volt (zenész kolléga) meg tudja erősíteni, hogy teljes elesés van PA-n... Szerintem egyébként pont a dinamika miatt van az egik legnagyobb para. Persze jön hozzá még a szokásos tévedés, hogy a gitárnak konkurálnia kell a lábdobtól a cinekig mindennel hangban + középen ahol szólnia kéne van egy jókora lyuk.. :D
Gojira meg Ministry (amiket láttam az elmúlt években ebben a műfajban) igazi cuccokon úgy szólt, hogy leszakadt az ég.
Csóró digit versenyzők meg olyanok voltak mint akik csicsás műanyag karddal indultak csatába...
Hát a fáradt elkók és az 50 éves kipuhult greenbackek random nem linearitását szerintem fizikai képtelenség lemodellezni :) A másik terület amin ilyesmin játszva nekem folyamatosan hiányérzetem van az a pengetési dinamika ( ami ugye szintén nem túl fontos tényező, mikor fejen pörögsz poszt apokaliptikis deathcore-ban a színpadon :).