Én pont így használtam a G-major2-t ahogy írod. Világbajnok cucc volt így, de felhagytam a rackezéssel és helyette most a Nova system van, analóg drive pedálokkal, 2 fullcső kombóval. A Dynamic delay, benne van egyébként a Novában is egy az egyben ugyanúgy! A Nova marha nagy előnye, hogy stompbox módban is lehet használni, azonnal ki-be kapcsolható bármely effekt egység.
Látom, a G major 2 tábora elég szűk. Azért arról lehet mondani 1-2 jó dolgot. Van editor szoftvere, amivel (midi ki-bejáraton keresztül) nagyon szemléletesen lehet programozni. A TC dynamic delay-e egy csoda, nagyon jól be lehet lőni, hogy ne ismételjen, csak a hangok közti csendben. 2 relét is programozhatunk, amivel lehet egy nem midis fejen pl. csatornát, és még valami (pl solo kiemelést, vagy reverbet) kapcsolni. A be- és kimeneti jelszintet nagy range-ben dedikált potikon szabályozhatjuk, így szinte bármilyen helyzetbe tehetjük (fej elé, párhuzamos vagy soros loopba is).
Szerintem ha rackes cucc kell, akkor ezért a pénzért a legjobb választás.
Éppen árulom a magamét egyébként, de nem kategóriájában cseréltem (Axe Fx Ultra lett helyette).
Nekem volt szerencsém a TC Electronic G-force-át, a G-major 2-t és a Novát is kipróbálni.
Természetesen a G-force volt a legjobb (annyiért szóljon is jól...), a másik kettő nagyjából egy szinten szólt, de számomra a Novát volt a legkönnyebb kezelni (5-10 perc után teljesen kézre állt). Ahhoz képest, hogy az ára negyede a Novának G-force-hoz képest, kifejezetten minőségi cuccnak mondanám.
A Bossnak tényleg jók a téreffektjei, már a Korg AX5G-nek is azok voltak. A többi (erősítő szimulációk, kompresszorok, torzítók, vau stb.) egy rakás sz*r.
Én ezek közül vennék egy Novát egy expression pedállal, és jó ideig nem kell más multi. Az erősítő szimulációt meg megoldanám egy kis csöves kombóval/fejjel, aminek van emulált kimenete. :)
A Nova system effekt része a G-systemből van átemelve, ami jelenleg a TC csúcsmodellje, szerintem bárkinek ebben az országban, bármilyen produkcióba, bármilyen színpadra elég amit tud. Pár dolgot a Tornóczky Feri bemutatójában esetleg ki lehet lesni, hallani, bár nem túl jó minőségű a hang sajna rajta. https://www.youtube.com/watch?v=Ri5CoGgT9Ec
Akkor egyről beszélünk. :)
A Boss GT_k drive hangjaiban mindig kiszól egyfajta zsizsi,ilyen nagyon mű hang. Engem halálba idegesít.
Az effektjei viszont valóban jók!
A Line6-oknál meg kicsit fordított a dolog,ott (némi munkával) nagyon jó kis drive hangokat lehet csiholni,viszont az effekt része nincs olyan jó,mint a GT-é.
A Boss GT-ben a drájvok nem valami jók, de többi effekt nem rossz szerintem.
Egyébként ez általában az összes Boss effektre elmondható, különösképp a kispedálokra.
Elsőre nem tűnik nagynak a különbség (nekem mindkettő volt/van), de a DA/AD konverzió minősége jelentős, hallható (színezésnek is hívhatjuk, de a probléma nagyobb: dinamika vesztés stb). II-ben van wah, jól is használható, de loopba kötve nem korlátlan a használata. Több és jobban szóló delay, és szólókiemelés, eq. AI verzióval poti gondok, fagyás (mindkettőt tapasztaltam). Ez utóbbi miatt ment a háztól egyébként, teljesen kiszámíthatatlanul lerohadt néha.
Jól látod, a sima G-major igen csak elavult AD/DA konvertereket tartalmaz, rendesen bele is színez a hangba. A G-major2 az a Nova systemmel egyenrangú technikailag, mindkettő volt nekem, jelenleg a Novát használom. Tartalomban a G-major2 több kicsivel, de a Nova is elég szinte mindenre. Érdemes sztereóban használni 2 erősítővel, akkor jönnek ki az igazi finomságai. A drive részét nem használom én sem, az egyik erősítő loopjába van kötve nekem.
Nézd meg, hogy hány biten és hány Hz-en dolgozik a két gép. A II-ben pl. már van reverse visszhang, azt biztosan tudom, meg azt hallottam dinamikusabban szól.
Átlagos koncerthasználatra - ha ilyen extrém effektek nem kellenek a zenédbe - akkor az I. is untig elég. A Nova a II. generációja, de én nem ismerem, a drive-ja a kérdéses, a többi biztosan a megszokott TC minőség
G systemre váltás miatt eladó egy feleslegessé vált G Force, hibátlan működő állapotban.
ár: 230000.-
nem ragozom, mindenki tudja, milyen cuccról van szó
Mit nyernél a cserével? Csak úgy kérdem - igazából nem egy rack randszerben gondolkodó filozófia alapján készült a nova system.
Egyébként minden bizpnnyal össze lehet lőni, a jelszintekkel nem tudom, hogyan tudsz egyeztetni, de miért ne?
Egyébként én a JMP-1 loopját nem nagyon szerettem, mások is írták, hogy nem egy telitalálat. Talán ez volt az egyetlen gyenge pontja. Én mögé (a végfok elé) kötve használtam a TC-t (ami aztán G-major 2 lett: nagyon megbízható, hűséges társ volt.)
Ha valakinek kell egy hibátlan, esztétikailag 8/10 állapotú Nova System, nekem van egy eladó.
Fix 65000. Bp, posta, alku, csere ilyesmi nincsen. Hétköznaponként délután kipróbálás után megvehető Óbudán.
Kihasználatlanság miatt eladó Budapesten egy keveset használt TC Helicon VoiceTone Correct XT hangmagasság korrigáló pedál. Makulátlan állapot és működés, gyári kiszerelésben, dobozával és adapterével adom.
- állítható érzékenységű autokromatikus hangmagasság-korrekció növeli a tisztaságot (autotune)
- állítható és automatikus gerjedésgátló funkció
- állítható kompresszió lágyítja a hangzást
- többsávos automatikus EQ kellemessé teszi a gyengébb mikrofon
hangját is
- de-esser algoritmus csökkenti a mikrofon sziszegést
- a Warmth gomb gazdagítja a mély hangzást
- pontos bemeneti- és korrigált hangmagasság jelzés
- mikrofonszintű XLR be- és kimenet: a korrigált hang a monitorba, a
keverőhöz vagy mindkét helyre küldhető
- tiszta, stúdió-minőségű mikrofon előfok fantomtáppal
Ár: 45.000 Ft.
Csere, beszámítás, most nem játszik.
mail: (a nicknevem) kukac freemail pont hu
Sziasztok!
Egy gyors kérdés. Ha iPadről (lightning csatlakozós) akarom a flashback minimet buzerálni (miniUSB bemenet) a toneprint editor appal, vajon működik a következő?
ipad -> lightning - normálUSB kábel -> normálUSB-miniUSB átalakító -> flashback mini
Vettem nem olyan rég használtan egy TC nova system-et csak a kedves tulaj elfelejtette közölni hogy a "variations" gomboknál a 2. az beragad illetve nem működik,kérdésem lenne hogy hová ill kihez vigyem javíttatni?
Remélem tud valaki segíteni.
Köszi!
Sziasztok!
TC G major első verzió, 1.27-es firmware.
Használtként újraindítottam " reset sys param" és "clear all preset" funkciókkal,elvileg most úgy indul mintha új lenne. Hangja és minden egyéb rendben van. Problémám az,hogy a "double click to edit" funkció nem működik,az effektek előlapi nyomógombjai csak on/off gombokként működnek,így nem tudom szerkeszteni az effektek beállításait. Noise Gate és a hat darab effekt gomb közül egyik sem működik,semmilyen effekt nem szerkeszthető.
A gyári visszaállítás csak a preseteket törli, az Utility menüben kéne a kollégának túrkálni, és ott megnézni, nincs e beállítva véletlenül G-SWITCH, vagy simán FOOTSWITCH mod van beállítva az Utilityben PRESET mód helyett. Ki kéne próbálni, hogy a számozott, illetve a fel le gombokat nyomva tartja kb egy másodpercig, mert FOOTSWITCH módban úgy tud presetet váltani, vagy belépni a bank váltásba.
Sziasztok. Tc Nova system pedálomban nem tudok a bankokban léptetni. Ez miért lehet? Azt tudom hogy melyik kapcsolókkal lehetne, de nem müködik. Ha valakinek van valami ötlete, segíthetne...:)))) köszi
Ének effektet szeretnék venni, de még nem sikerült eldöntenem, hogy melyiket vegyem meg. Három opció van, a Digitech Vocalist Live3 (45000 Ft), a TC Helicon VoiceTone Harmony-G XT (60000 Ft) és a TC Helicon VoiceTone T1 és D1 összekapcsolása (69000Ft)
-A Digitech nem lenne rossz de abban a reverb és a delay csak az effekt pedál bekapcsolásával, a chorussal együtt kapcsolható be. Pedig én a verse rész alatt is szeretném ezeket valamilyen szinten használni (beszéd közben viszont nem feltétlenül), nem csak a vokállal együtt a refrénben. A TC Helicon Harmony?
-Az is egy megoldás lehet, hogy a VoiceTone T1-et összekötöm a VoiceTone D1-egy, és így kapcsolgatom külön ezeket az effekteket. De kérdés, hogy ez így tud-e olyan tiszta hangot effektezni mit az XT vagy a Live 3?
Az oké,hogy a TC helyén rendben működik,azt kéne megfejteni,hogy a TC MIDI OUT-jából miért nem lehet vezérelni.
De ha a JMP loopban jó neked,akkor okés. :)
Az oké,hogy a TC helyén rendben működik,azt kéne megfejteni,hogy a TC MIDI OUT-jából miért nem lehet vezérelni.
De ha a JMP loopban jó neked,akkor okés. :)
Na megtaláltam a megoldást.... Mivel ugyis csak egy sandhoz kell a digitech, ezért nem is szenvedek a midi vezérléssel, hanem beraktam a JMP1 loopjába, amit viszont tudok pedállal vezérelni. Raul elvileg mind egyes csatornát használja, és ha a TC helyére teszem be simán tudom állitani a preseteket.
Hú,az már nem egy mai darab effekt. :)
Nézd meg a csatorna beállítást,elvileg mindegyik cuccnak,meg a midi pedálnak is,azonos csatornán kell lennie,hogy kommunikáljanak.
A Digitechen van OUT vagy THRU? Vagy milyen Digitech ez?
Mert akkor onnan menj a TC-be. Lehetőleg a THRU-ból,ha van.
Egyébként valószínüleg kizárólag azért nem megy a TC OUT-jából a Digitech,mert különböző MIDI csatornákra vannak beállítva. 1-16-ig lehet állítani ezt elvileg,ezzel azt tudod beállítani,hogy melyik midi csatornán kommunikáljanak egymással. Azonos csatornán kell lennie mindkettőnek,különben nem fognak beszélgetni.
De van olyan mód is ha minden igaz,hogy "OMNI" vagy "ALL". Ha erre állítod be őket (ha van),akkor minden csatornán kommunikálni fognak!
MŰKÖDNIE KELL!!!
De ha másképp nem megy,akkor kell neked egy úgynevezett "Midi Thru Box",amin van 3-4 kimenet,és akkor mindegyiket ahhoz csatlakoztathatnád.
De mondom,tutira csak csatorna beállítási hibád van,így nem lesz szükséged a Thru Box-ra.
Vagy egyszerűen döglött valamelyik eszközön valamelyik aljzat,de ez azért nem valószínű,és ezt le is tudod tesztelni,ha kell.
A g sharp midi outjábol hiába megyek már a digitech injébe, nem csinál semmit Thru meg nincs a sharpon. Valami midi eloszto kéne, de sajna ehez te értesz, én nem.
Egyébként kiderült hogy van egy switcher-ed itt az egyik régi próbaterem társbérlő kollégának.
És ő is ADA pedállal használja, és működik.
Igaz más pedál (MPC, az enyém meg MC1) de tudja a note-ot.
Akkor lehet az enyém is tudja
Mondjuk most már megvárom a PC-et :)
Ha az OUT-ot kötöd össze a PC-vel,akkor a készüléked preseteit tudod a gépre menteni.
Ha viszont a THRU-t kötöd össze a PC-vel,akkor csak a midi vezérlő pedálod adataiból fogsz valamit lemeneteni.
De akkor tegyük tisztába konkrétan az OUT és a THRU közötti különbségeket.
MIDI THRU:
jelútja: MIDI IN bemenet-->buffer-->MIDI THRU aljzat.
A mikroprocesszoron nem megy át a jele.Ez csak simán a MIDI IN-re érkező midi jel bufferelt másolata. Ha pl. több készüléket szeretnénk vezérelni egyazon midi pedállal,akkor a midi pedál OUT-jából megyünk az 1. cucc IN-jébe,majd utána az 1. cucc THRU-jából a 2. cucc IN-jébe,és így tovább.
Így mindegyik vezérelt cucc ugyanazt a jelet kapja.
MIDI OUT:
jelútja: MIDI IN-->optikai csatolás-->mikroprocesszor-->MIDI OUT
Ez tehát tulajdonképpen a készülék által generált midi jel. A MIDI IN-be érkező midi adat vezérli ezt az adott készüléket,az pedig saját maga generál további midi adatokat,és ezt teszi ki a MIDI OUT-ra.
Hogy mi a különbség a két kimenet között? Pl. az,hogy teljesen más adat típusok jöhetnek róla le.
A THRU-ból mindig az jön,ami az IN-be bemegy,szóval ha az IN-be csak Program Change-k mennek be,akkor csak azok is fognak kijönni a THRU-n.
Az OUT-nál pedig az van,hogy lehet hogy maga a készülék simán vezérelhető mondjuk Program Change-kkel az IN-be,de az OUT-on már olyan típusú midi adatforma fog megjelenni,amilyeneket a készülék szoftvere által generálunk vele,szóval a Program Change-ken kívül kijöhet is Control Change,Note,Sesex vagy akármilyen más üzenet formátum.
Természetesen nem csak többféle lehet a bevittnél az OUT-on levett jel típus,hanem akár kevesebb is.
Tényleg csak a szoftver szabja meg (meg persze a hardver határai).
Az OUT-on kijövő jelnek tehát csak annyi köze van az IN-hez,hogy az IN-be érkező adatok veszik rá a mikroprocesszort,hogy generáljon valamit,ami majd megjelenik az OUT-on.
Míg a THRU meg ugyanaz,ami az IN-be bemenent.
Remélem érthetően sikerült leírnom.
Aha. Értem.
Menüben ki lehet választani nekem hogy a midi thru aktív-e vagy sem.
Ha nem, akkor gondolom Out, és ilyen midi infók mentésére lehet használni, olvastam ilyesmit is a manualban.
Ha meg olyan van,hogy OUT/THRU,az elvileg azt jelenti,hogy (szoftverből) lehet váltani,hogy ezen a kimeneten a midi bemenet jelének másolata,vagy a cucc saját maga által generált midi kimenete jelenjen meg. A kettő nem ugyanaz!
De olyan is van,hogy egy készülék össze tudja adni a saját maga által generált,és a beérkező midi üzeneteket,ez az ún. "merging". Pl. az Art X15 vagy az FCB1010 is tud ilyet.
Javaslom a MIDI THRU aljzat használatát.
Ha a G-major THRU aljzatáól mész a Marshall felé,akkor tutira jónak kell lennie.
A THRU aljzaton mindig a MIDI IN-be érkező jel bufferelt másolata(!) kell hogy megjelenjen,tehát ugyanaz a jel,amit a midi pedállal küldesz.
Az OUT-on pedig az adott cucc vezérlése által generált MIDI jelek jelennek meg. Tehát a beérkező MIDI jelre a cucc processzora maga fog generálni egy midi jelet a MIDI OUT-ján.
Ezek szabványos aljzatok,szabványos jelekkel.Viszont a midi adat típusokból van többféle,nem minden eszköz támogat mindent.
Viszont ha egy midi pedállal működik két eszköz vezérlése külön-külön jól,akkor tuti,hogy az egyiknek a THRU aljzatából vezérelve a másikat,úgy is jónak kell lennie!
Csak próbálok segíteni, de ezekhez a kötözgetésekhez nem értek annyira. Ha a digitech cuccon csak bemenet van, akkor azt tenném a láncban a legutolsónak. Egyébként néha megviccelnek engem is ezek a rack-es cuccok. Nekem is van jmp1, meg tc g major, és ha a g majorba küldöm először a midijelet, nem küldi tovább a marshallnak. De fordítva frankó. Ha végképp nem jutsz előrébb. Lukács Petát, vagy Alapi Steve-et javaslom, hátha van valami ötletük.
Sziasztok! Van egy Marshall jmp1, egy tc electronic g sharp, meg egy digitech rekkes efektem. Ezeket szeretném midi pedállal vezérelni, de a G sharpon csak midi in meg out van, a digitechen meg csak midi in. Nincs rajtuk midi thru. Van rá mod hogy mindhármat vezérelni tudjam egyszerre?
Eladó egy tökéletes állapotú, csak szobában használt TC Electronic Nova System dobozában, minden eredeti tartozékával. Stúdió minőségű digitális effektek, két különböző ANALÓG torzító (overdrive és distortion), kiváló hang, könnyű kezelhetőség. És természetesen ez is tank-álló!
Bár úgy nézem nem túl nagy itt az aktivitás, azért jelzem, hogy van egy eladó TC Gmajor-om. "Egyes" verzió, NEM DÁN. Ha valakit érdekel, írjon pmenrath@gmail.com
Sziasztok! Lenne egy problémám, hátha valaki tudja a választ. Gitáros vagyok,van egy TC M300-asom, amit egy behringer fcb1010-zel vezérlek. Preset váltásokkor hallhatóan késik, ami élőben elég zavaró. Tapasztalt valamelyikőtök ilyet? Van erre megoldás?
Szia, nekem épp van egy TC konnekt 6-om sajnos nincs igazán időm zenélni és már egy ideje gondolkodok az eladáson, ha érdekel keress meg : berenyi.aron@hotmail.hu
Gmajor 2 fagyás ellen van valami orvosság???
Többször előfordult hogy programozás vagy épp gitározás közben lefagyott
De most másodszor fordul elő hogy be sem kapcsol.csak a képernyő háttérvilágitasa megy de nem
Indul el az effekt.
Gmajor 2 Wah beállitásnál beállitom hogy az expression pedál szabályozza a
filter sweep paramétert.A pedál érték 0-127 ig szabályoz ahogy kell viszont ha a
Wah beállitásnál nézem a filter sweep értéket 35-100 között mozog.A Gmajor potijával az értéket 0-ra le tudom tekerni de ha a pedált megmozditom ujra 35 a minimum érték.
Igy a wah nem "hápog" rendesen..
Hogyan tudom beállitani hogy a sweep a pedál mozgatással 0-100 között mozogjon?
Előre is köszönöm a segitséget!!
Kicsit széjjelszedtem, tekergettem a lefagyós cuccot. Rájöttem, hogy a jobb oldali (nyomogatós-kívül-belül-tekergetős) potija vagy miaszösz kontaktos. Az előző tulaj is mintha említette volna, hogy cserélni kellett...
Hol cserélik ezt?