Hát,ez egy 9 perces Dream Theater dal,elég hosszú a felvezetése valóban,de inkább az a durva benne,hogy a srác az összes hangszeren milyen faszán elnyomja a témákat (jó,persze lehet kötekedni a gitárszólónál pl.,de azért megnézném,hogy innen a fórumról ki tudná ezt minden hangszeren ilyen minőségben prezentálni...nekem se menne). A dal maga nem nagy cucc,a DT-nek vannak ennél sokkal jobb dalai. És valami olyasmi a sztori,h cover bandet akart csinálni,de nem volt kivel,úgyhogy nekiállt egyedül ezeknek a feldolgozásoknak.
az ilyenben csak azt nem szeretem, hogy percekig nem történik semmi, ugyan az megy. Két percig bírtam, reméltem, hogy jön valami újabb rész, de nem jött.
hát ja...pedig vmi farmon van franciahonban...nagyon durva (mondjuk a magyar stúdiók híresen nem tudnak normális dobhangot csinálni,,főleg rock/metal vonalon,tisztelet a kivételnek)
nekem pld óriási előrelépést hozott az audiotechnika wireless, mert ugye hárman vagyunk, elöl ketten, nagy a színpad, és így be tudom rohangálni, tudom csinálni a showt, anélkül, hogy elvágódnék. (Meg be tudok jönni úgy, hogy a többiek már nyomják az alapot, én meg bejövök és belecsapok. Nem kell elkezdeni gitért felvenni, bedugni stb). Sokat számít az inítás. A Show muszály. Mi egyszer egy német koncert után azt a kritikát olvastuk egy internetes lapban, hogy "it was fine to listen, but boring to watch". Akkor esett le a tantusz, és azóta erre is figyelünk. Zenekhallgatásra ott az ipod. A koncert az sokkal több.
Ez szép és jó de tegyükfel egy rokktogonba vagy egy fészekbe milyen sóelemet csinálsz?? Pl: pirotechnika gyanánt eldurrantassz egy egy petárdát??:)vagy kézenállva jáccod a szólót??? vagy beöltözöl Levente Péternek???:)))))) A Showhoz alkalom meg színpad is kell:) És jó sót lehet csinálni pl. jó dumával is
No fájting csak sztem ez azé így kerek.
Erre mondom mindig és minden erőmmel azon vagyok mindkét zenekaromnél, hogy na csak egy koncert legyen a sokból, hanem SHOW legyen...kell a hatásvadász jelleg bármennyire is tartják sokan műnek, de kell, hogy SHOW legyen a koncertből...
na, hála Istennek - nem akartam én rosszat, meg fikázni sem, én bírom a Pinket. Csak arra utaltam, hogy olvastam ilyesmit. De így kúl! JÓ, ha ilyet hall az ember néha... mármint jót
Húú, ez a csávó nagyon odabasz! Rettenet póver van a srácban, kb. mint Pinkben, úgyhogy itt abszolút zsák a foltját eset áll fent!
A vibrátója is hibátlan! Jee!!!
jaj de rossz, hogy a hnagkárty a topikban nem válaszol nekem senki.
2010-02-07 12:46 |
#1508
Na, pont az írják róla, hogy ő legalább élőben énekel, még így is:
"Pink a pozitív példa, aki még fejjel lefelé fellógatva, vízzel leöntve is képes élőben énekelni, Britney Spears pedig az ellenpólus, bár ő legalább nem is állítja, hogy azt kapjuk, amit látunk."
Mi most ott tartunk, hogy maximalizáltuk a havi koncertek számát, mert egyszerűen nem bírjuk a tempót. Sajnos már nem vagyunk huszonévesek, mindenkinél 2-3 gyerek, család, így tavaly már én is befejeztem a tanítást és csak a zene van. Mivel minden koncertet maximális erőbedobással csinálunk, függetlenül attól, hogy Sziget nagyszínpad, vagy falunap az isten háta mögött, ezért ez baromi kemény meló. Esetünkben az élő koncertek a legfontosabbak. Na meg a lemezek. Ráadásul ezekből élünk.
2010-02-07 12:22 |
#1502
Persze! Egy koncert akkor fasza, ha a profi muzsikálás mellett némi show-t is kap a néző. Ez-ahogy mondtad is- stílusonként változhat, egy jazz koncerten ez nyilván nem alapfeltétel, de egy Madonna-nak muszáj látványt is vinnie a koncertbe, ha nem akarja, hogy az atom unalmas zenéjén bealudjanak az emberek, netán el se menjenek rá..
Pinket tudnám abszolút nyertes kategóriába tenni, mert a csaj amellett, hogy iszonyatosan jól énekel, és a zenekara is nyilván profi, olyan show-t nyom, hogy leesik az állad!
Múltkor láttam az egyik koncertjét valahol, hát konkrétan beszartam rajta! Elképesztő a csaj! 2:30-tól jön az, amiről beszélek!
A Rácalmási bulira le akartam menni, de aztán közbejött valami, de ahogy hallottam nélkülem is voltak elegen :D Távolról azért hallottam :D Az idén is biztos hívnak, úgyhogy majd újra próbálkozom :D
nem csak ez van a dolog háta mögött. nem csak a zenei előadás és az élő zene. Élőben (főleg bizonyos műfajoknál), elő kell szedni más képességeket is. Színészetet, kommunikációs képességet stb, mert a közönséget szórakoztatni kell, és nem csak zeneileg. Én ismerek olyat, aki marha jó gitáros/énekes, rengetegt koncertezik, de egyszerűen nem veszed észre, hogy ott van a színpadon. Szóval a koncertezés - sok esetben - nem csak a begyakorolt zene nyilvános előadása, hanem annál sokkal több. Ez nyilván egyes műfajoknál élesebben jelentkezik. Jazznél nyilván máshogy, mint trashmetálnál, vagy akár psychobillynél. Mi pld külön gyakorlunk olyan dolgokat, hogy mi néz ki jól a színpadon, nem csak hogy mi hallatszik jól.
Persze én is úgy értékelem, hogy megvan a rutin és nem rezonálok ha egy 2x méteres színpadon kell játszani, és természetesen ennyivel "jobb/több" vagyok, mint akinek nincs meg ez a rutin, de ez a "tudásnak" egy icipici része, amit idővel/szerencsével bárki megszerezhet és jellemzően nem tanulható. Én inkább kellemes emlékként fogom fel, mert ezekkel együtt szinte mindent elértem amit szerettem volna, annélkül, hogy el kellett volna adnom a "lelkem".
Naná! Nekem vhogy az örök életükben szobagitáros formák nem túl meggyőzőek abból a szempontból, hogy tőlük lehetne a legjobban megtanulni zenélni, mivel az egyik legfontosabb momentum, amikor közszemlére bocsátod a "tudományod", totál hiányzik az életükből, így egy csomó kérdésben egyszerűen nem kompetensek, ami éppúgy a zene, zenélés részét képezi, ha érted mire gondolok..
a Mystery Gangnek is 3-4 éve volt az 1000. koncertje. Együtt kezdtem a zenélést két taggal is. Én kétszáznál sem tartok ha az egész életemet vesszük, viszont abban voltak azért húzós koncertek sok országban, meg párszor elég nagy színpad és sok ember.
jól kell érteni, de nem biztos, hogy nem leszel tőle jobb zenész. Persze, kérdés, hogy ez mit jelent. De persze én azt is értem, amit te akarsz mondani.
bizony, sokat jelent. Nekem átlagos volt az utóbbi években, egyáltalán nem sok, de rendszeres, és mindegyikkel gazdagodik az ember valamilyen szempontból
Igen, sziget, pecsa nagyszinpad, meg hasonló ékszerek megvoltak, én büszke is vagyok rá, van mit mesélni a gyereknek, de olyan szempontból nem jelent semmit, hogy ettől én még nem leszek jobb zenész vagy "sztár", vagy ilyesmi :D
Már hogy ne jelentene!? Ha neked nem számít semmit a színpadi rutin, meg az, hogy fizettek a játékodért ennyi alkalommal, akkor nagyon rosszul lehetsz összerakva..
Mert te nem vendéglátóztál :D Mellesleg nekem is volt már többszáz, ráadásul saját bandával, csak nem teszem ki az ablakba, mert szerintem nem jelent semmit :D
Ha úgy érzed, szeretnél mélyebben elmerülni a gitározás rejtelmeibe, és a virtuóz játékmód mellett egy nagyszerűen használható rendszer is érdekelne ( melynek segítségével az egész gitárnyak bejátszható keresztül-kasul bármilyen hangnemben- improvizációnál különösen előnyös ), vagy azok közül való vagy, aki nem bajlódna éveket száraz zeneelmélettel, mielőtt eljátszhatná kedvenc dalait, akkor eljött az idő(d)!
Gitároktatás Budapesten és környékén!
-Egyénre szabott tanmenet
-2x60 perc 2 hetente, tehát 4 óra egy hónapban
-Tisztességes gyakorlás esetén gyors és látványos fejlődés
-Legális ( számlaképes vagyok! )
Mivel nem vagyok Metallica rajongó, sem hallgató, teljesen a tapasztalataimra és a megérzeseimre hagyatkozva néztem meg ezt a videót. A kedves zenekar úgy ahogy van megjátssza ezt az egészet, szerintem.
Ezt DVD-n még ki is adták?
Akkor meg főleg.
Róluk teljesen elfogulatlanul még a South Park is megemlékezett.
De tényleg, ez a fake menet annyira lejön....
Blattoláshoz komoly gyakorlat kell azért,anno,mikor klasszikus gitároztam,csak kottából játszottunk ugyebár,de hiába gyakoroltam napi 4-5 órákat,olyan szintre nem jutottam el,hogy egy komolyabb klasszikus művet első ránézésre lejátsszak.De még a gitárzenekarunkban játszó felsőbb éves konzisok bicskája is sokszor beletört 1-1 komolyabb Bach tételbe vagy Dowlandbe. (Pedig a zenekar szekere akkoriban elég jól futott,az ország legnagyobb gitárzenekara voltunk,3 szólamban majdnem 40 gitáros,hetente átlag 5-6 koncerttel.)
Utána kezdtem el Yes-t meg Al Di Meola-t hallgatni és ezek után már nem nagyon jött be a dolog, de azért mindig szerettem a kemény zenét. Az megmaradt azért! :))
Ez a jelenet a Some Kind of Monster c. DVD-ről van, aminek az alapjául több évnyi felvétel szolgált, tehát nem beállított dologról van szó, és pont attól nagyszerű a film, hogy rengeteg gyengeségükre engedtek rálátást, van sírás, majdnem verekedés, igazi dráma, érdemes megnézni!
Szerintem ez igencsak meg van játszva, amolyan "hogy hívjam fel magamra a figyelmet a neten" c. gerillamarketing...biztos ott szop a kamera előtt egy középszerű figcsivel....hogyne.
Zéró! Magamon kívül alig ismerek egy-két embert, aki tud valamit kezdeni egy kottával..Én is csak írni tudok, blattoláshoz közöm sincs..( de nincs is rá szükségem ).
Beszarás! Nekem nagy csalódás ez a videó!
Jó...most nem sírok, de úgy látszik, hogy végig lehet menni egy pályán így is.
Nem mindenkinek van jogsija, attól még vezethet jól! (nem a legjobb hasonlat, de most ennyire futotta )
Nekem mondjuk a ride the lightning után annyi volt a metallicának. Illetve az a kedvenc lemezem, meg az előző, a többit kinőttem. :))
Michael Kamen (RIP) csinálta az S&M hangszerelését,a tagoknak nem nagyon volt köze hozzá,sztem "közülük" csak a Bob Rock ismeri a kottát (nomeg valószínűsítem,hogy a Trujillo azért jobban vágja az ilyesmit is).
Ezt el sem tudtam volna képzelni!
Mondjuk még rendben van, hogy fiatal korukban duzzadó temperamentummal és zenéléssel teli vággyal nekiláttak egy zenekarnak, de hogy évek alatt ne tanulják meg? Hihetetlen!
Még ha nem is tudja valaki az elmélet minden porcikáját (mint ahogy én sem), de hogy egy kottán ne igazodjon el akárhogyan is egy ennyi ideje zenélő ember, az érdekes dolog. Vagy, hogy ne igazodjon el a kottában leírt ritmikán. Hát az nem egy nagy ügy.
Szóval...érdekes!
Most eszembe jutott az, mikor szimfonikus zenekarral játszottak koncerten! Azt ki írta meg a klasszikus zenészeknek? Vagy, hogy tudtak együtt dolgozni, mert ott követelmény a precizitás.
Klasszikus gitározásban ott a kotta, azt jónapot. Viszont a hallás és a technika így is fejlődik. Szerencsés az aki ilyen alapokkal bír. Annak idején szüleim próbáltak rávenni a klasszikus gityózásra, viszont én akkoriban inkább fociztam.
Azt nem értem, hogy miért nem kottából játssza? Miért magyarázza neki ilyen bugyután?
Nem egy nehéz téma, le is írhatta volna neki. Gondolom James írta a nótát.
Ismerős helyzet... én másfél évig vezettem egy művészeti suli gitár tanszakát, 22 növendékem volt, ebből 7 és 10 éves kor között 21 növendék és 1 13 éves srác... Izgalmas időszak volt, mert a gyerekek nagyrészt szülői unszolásra jöttek, az igazgatóság részéről pedig ki volt adva, hogy úgy kell velük bánni, mint a hímes tojással, mert járt utánuk az állami támogatás. Nagy részük szolfézs képzettsége a nullához közelített. Én már ugrálni tudtam örömömben akkor is, ha meg tudtak különböztetni egy kvartot a kvinttől, hiszen nem kevés munkám volt benne...
Szamomra ez borzalmasan kiabrandito, hogy a vilag egyik legnagyobb rock/metal zenekara (/zenekaranak gitarosa) ilyenekkel benazik..
Ha James vagja a temat, akkor pillanatok alatt leveshetne valami papirra a ta titiket es ennyi. Kirk ranezne, es megertene. Ritmusokat nem lehet a "levegobe" jatszani. Ugyertem, ha nem tutod pontosan, hogy mit jatszol akkor csak ugy erzesre fogod tolni es nagy az eselye, hogy belegabajodsz. Lasd mellekelt abra.
Az egy dolog, hogy a rokkendroll nem az iskolarol szol, de cirka 50-es "professzionalis" zeneszeknek ezen nem feltetlen kene fennakadniuk. justmy2cents
Abban igazat adok Petának hogy túl van misztifikálva....nagyon sokszor le lett már írva itt a fórumon hogy mi ez mire jó hogy működik. és nem bonyolult...7-ig kell csak számolni :)
talán egyszerőbb ha látja az ember hallja hogy miről szól ez