Üdv, grat. a topichoz, ill. leginkább ahhoz, amit eddig elértél gitározás terén! Viszonylag új vagyok erre, de régebben láttam pár videodat youtube-on (Daczi Zsolt szólók), aztán nemrég meglepődve konstantáltam, hogy "jé, ez a fórumos arc ez az a csávó!" Ha jól értem, akkor ez a topic arról is szól, hogy lehet téged gitáros kérdésekkel fárasztani? Mert abból nekem néha akad:D Most is volna 1 kérdésem (természetesen mindenkihez, aki jártasabb a témában nálam): A kromatikus skála gyakorlati használatáról tudtok valamit mondani? Úgy értem, vannak erre vonatkozó szabályok/törvényszerűségek (tudom én, hogy a zenét nem lehet tökéletesen lemodellezni, mert mindig vannak "kivételek", de azért nagyrészt...)? Hallani néha olyan zenéket, amelyek egyfolytába kilépnek a 7fokú skálák keretei közül, és ennek ellenére mégis valahogy jól egybe van az egész. Talán a prog. vonalon a leggyakoribb ez (ahogy észrevettem, Petrucci is előszeretettel használja), de pl. egy klasszikus példa lehet a Metallica - Master of Puppets, amit ugye mindenki ismer:) Vagy egyik nagy kedvencem az Opeth - Deliverance c. laza negyedórás darabja, amiben szintén előfordul ez (vagy csak valami nagyon "egzotikus" skálákat használnak?). Szóval ezekről a dolgokról lehet elméleti megközelítésben beszélni, vagy ez már tényleg a zenének azon része, amit nem lehet "lemodellezni"? Előre is köszi a válaszokat...:)
Szivesen. Egy darabig nem tudok most MSN-ezni, de elobb utobb tuti megoldjuk es elkuldom neked a cuccot. Buzijo kis progi. Elsore kicsit macera hasznalni, ha nem ismered, de azert hamar ra lehet jonni, es onnantol zsenialis.
Es nem csak akarmilyen akkordot be tudsz irni kiseretnek, hanem egymillio-fele stilusban is tudod visszajatszatni amit beirtal, kottat tudsz irni meg printelni vele, meg kulonbozo stilusu szolokat is improvizaltathatsz a progival a sajat temadra, szoval, rengeteg mindenre jo...
He-he... Ajanlatot konkretan kaptam ra 150 dollar ertekben, de inkabb az ilyet hanyagolom, mert kicsit hulyen nezne ki az oneletrajzomban, hogy azert basztak ki a cegtol, mert hivatalos uzleti uton kurvaztam.
Meg amugy sem igazan tartom vonzonak az elkepzelest, hogy fizessek erte. Az kb. a vereseg beismeresevel lenne egyenlo...
Meg annal is rosszabb: dolgozom. Egesz nap melo volt, aztan meg holnap reggel 6-kor megy vissza a gepem Mexikoba. Meg a tengert sem latom, pedig egy szigeten vagyok.
No, nem mintha panaszkodni akarnek, de azert ez nem nyaralas...))))))))))
Maestro! Nekem megvan a legujabb egy tonnanyi standarddel egyutt. Imadom a progit, szerintem szuperhasznos, es igy ha szukseged van ra (vagy barki masnak), akkor nagyon szivesen eljuttatom neked.
En meg nem lattam olyan progit, freeben meg plane, ami felvenne vele a versenyt.
Én azt nem bírom felfogni, hogy mi a különbség aközött, hogy most A dórt, vagy B fríget játszok. Csak mert több helyen látom, hogy na most B frígbe szólózok. Mér nem azt mondják, hogy G dúrban?
Nem tudom mi volt, de mikor a zenésztársaival beszélgetett nem tűnt rosszkedvűnek. De mindegy, nem érdekes, csak akkor felkaptam a vizet, hogy legalább egy parányi tiszteletet, ha már én is felé.
Azt tudom, hogy Te hogyan, de hidd el ez így történt, és nem írtam volna, ha nem így történik ahogy.
Egy tapló bunkó volt egyébként nem csak velem hanem a szervező sráccal is!
Azért elhiszem amit mondasz, de csodálkozom.
Egyelőre itthon demózgatok, egy SM57 és egy Samson C01 kondimiksivel rögzítem a Diezel motyóm hangját.
A dobokat a Roland TD-3 cuccon játszom fel, de a hangja az Addictive Drums szoftverből "jön".
A lemezt a Bakery-ben szeretném majd felvenni, Varga Zoli segítségével.
A mikorra kérdésre nem tudok mit mondani, mert jelenleg az összes időmet leköti a GMC-s munka (www.guitarmasterclass.net), így az írással se nagyon haladok..pedig már nem sok lenne hátra..
Nyilván tetemes anyagi forrásokat is kell szerezzek a felvételekhez, úgyhogy ettől is nagyban függ a dolog!
Mindenesetre, amint elkészült, természesetesen itt (is) jelezni fogom.
Én itt ismertem meg a fórumon, majd később többször találkoztunk és mondhatom, hogy barátok lettünk. Meglepő, hogy ez történt, mivel Ő nem ilyen. együtt mentünk több találkozóra és nekem nagyon is közvetlennek tünt több fórumozóval is.
Egyébként én is így állok a fórumos emberekhez, ahogy te is, és nekem nem volt még negatív tapasztalatom.
Értem. Nos, akkor kezdetnek mindenképp javaslom, hogy kezdj el skálákat, ujjrendeket tanulni. A modálisokkal kapcsolatban a gitárverseny topikban találsz segítséget, de ide is berakom, hogy ne kelljen keresgélni.
A zeneelméleti rész pedig önszorgalomból is megtanulható, párhuzamosan azt is érdemes nyomatni, hogy értsd is, hogy mit és miért használsz.
Technikai oldalról pedig gyűjtsd össze a kedvenceid gitároktatóit, azokból nagyon sok trükköt el lehet tanulni!
És akkor a modálisok ( ha valamit nem értesz, akkor szólj )!
Nemrég úgy jártam! Tudod, hogy jártam? :)
Előzetesként csak annyit, hogy baromi régen írogatunk itt egymásnak ebben a jó kis közösségben, sokszor balhékkal, sokszor röhögve, meg minden. Első találkozásom fórumtársakkal a fendertalin volt, ahol egytől egyig mindenki örült a másiknak és nem csak kamuból, hanem olyannyira, hogy mondhatni barátságok születnek ezen a fórumon.
Szóval... rosszul esett!
Na most... nemrég történt, hogy Sárvárra jött egy zenekar, amiben egy fórumtársunk basszerozik, mikor megjöttek én örömmel mentem oda hozzá, hogy üdvözöljem mert úgy éreztem az jó. Hát ennyire szarul rég éreztem magam egy pillanatig.
Odamegyek, mikor ráér (nehogy zavarjam)és mondom neki, szia Saci vagyok a hangmesterről, örülök, hogy személyesen is...
Annyi volt, hogy helló, aztán megfordult és egy szót sem...
Gondoltam biztos eszébe jutott valami és majd később odajön szólni pár szót, de nem!
Ez a pince, ahol volt a koncert, kb 200 négyzetméter, egész este ott ment el mellettem (előttük még két zenekar játszott)és elfordult, mikor arra jött!
Csak annyit akartam ezzel, hogy vannak mocsok emberek is ezen a fórumon és általában azok, akiről az itt lévők nem is gondolnák, pedig közismert figura a tag itt.
Előttem ez az alak lejáratta magát, de nagyon! (gondolom mások is jártak már így vele)
Nem is tudom, miért ide írtam, talán mert a pszichiáterem szabadságon van?
Pont ezt akartam mondani, hogy először a felsoroltakat próbáltam hallgatni (rájuk céloztam a "híres nagyágyúk" szavakkal), de egyik sem hozott úgy lázba...
Aztán Martone műveivel minden helyreállt és megnyugodtam, hogy van nekem való fúziós zene is.
Meló miatt nincs nagyon lehetőségem felzúzni pestre (feltételezem odavalósi vagy, ha nem, bocs). Elméletből az alapokkal vagyok tisztábanhangközök, dúrmoll, ilyenek, de például nem nagyon tanultam sose skálákat. Gpróból vagy hallás után benyaltam a covereket, a sajátokhoz meg eleve én fabrikáltam a riffeket. Egyetem mellett tartom el magam, így a tanárhoz járás sem megoldható:S
Amiket említesz, azok nekem nem igazán jönnek be. Gambale-t mondjuk szeretem nézni, ahogy játszik, mert kegyetlen, amikor elereszti a kezét, de ezek az arcok nekem zeneileg nem nyújtanak élvezetet, sőt!
Pedig nyitott voltam, és elmentem egy Henderson koncertre pl., de totál nem élveztem ahogy és amit játszott..
Mondjuk a Béla Fleck and the flecktones az zseniális! Ott mind a dalok, mind a hangszeres játék ( főleg Wooten ) nagy kedvencem! A bulijuk is hatalmas volt az A38-on!
Holdsworth, Scofield, Henderson, Gambale, Fleck... akiknek a nevébe elég sok helyen lehetett belebotlani...
Howe kis mennyiségben jött csak idáig és MacAlpine-nak inkább a szólóalbumait hallgattam.
Hmm, Richie Kotzen és Greg Howe együttműködése mellett is sikerült ezek szerint elmennem... pedig Kotzent szeretem nagyon.
Így látatlanban elég nehéz nagyon okosat mondani, amitől hirtelen kinyílik az ember szeme, jó lenne tudni, hogy milyen szinten vagy képben pl. elméletben, és látni, hogy technikailag hogy állsz.
A hallgatott zenék iránya nagyon jó, viszont technikai szempontból nem egyszerű ezeket a gitárosokat "megfejteni", főleg, ha az embernek nincsenek támpontjai.
Javasolnám, hogy egyszer fussunk össze, és 2 órában elmondok neked egy csomó dolgot, meg persze válaszolok a kérdéseidre, ami után egyedül is nagyot tudsz majd fejlődni, ha nem akarsz, vagy tudsz folyamatosan tanárhoz járni.