Tényleg nem jó ez az állandó nickváltásod, nekem is csak most esett le, hogy ki vagy. Ez nem jó poén ám :) Ráadásul a stílusod is változott, komolyabb lettél, semmi irónia, mi lett veled ? :)
tanulj meg trombitálni...az elején örülni fogsz annak is, hogy megszólal, nem hogy még kristálytiszta legyen...
vagy a hegedű...hiába van hallásod, amikor elsőre lefogod rajta a hangokat nem lesz igazán szép... :)
én pl jártam zeneoviba, nem esik nehezemre tisztán énekelni, de sok emberrel találkoztam, akinek hiába jó a hallása, kurvanehezen tanulja meg kezelni...egyszerűen ezt kapta.
de ez fordítva sem igaz...kicsit kisarkítva...hiába énekel valaki iszonyatosan jól, és ha meg kell különböztetni fél év konzi után két hangközt, 5ből 4szer eltévesztni...vannak ilyenek.
hiába kapsz jogsit, attól még nem fogsz jól vezetni, a kocsit is érezni kell, valakinek megy elsőre, valaki meg 3-4 év vezetés után vezet biztonságosan
szerintem
2011-01-04 19:54 |
#10329
Twain, te vagy az? Bazze, francnak cserélsz nicket állandóan..
A szóban forgó darab nem igazán dal, inkább csak egy gitárszóló..vhogy én úgy érzem kerek egésznek, ahogy van..erőltetett lenne, ha dalt kéne írnom köré..talán majd pár év múlva, ha felfogtam, hogy mi történt..vagy nemtom..
Mint embert, eddig sem tartottalak sokra, de az még tőled is meglepő volt, hogy Stevepapa topicjában próbáltál flame-et generálni(1465-ös hsz). Más kérdés, hogy tapasztalhattad, hogy őt tisztelik annyira a fórumozók, hogy abba a topicba nem szemetelnek. Na ez az, amit akkor sem vívsz már ki magadnak, ha jobban gitározol mint bármelyik guitar god.
Egyébként is hülyeséget írtál, mivel egy induló zenekarnál nagyon is fontos, hogy mekkora bevételre tesznek szert. Az pedig nem kétséges, hogy "pár hülye fórumozó" támogatásának elvesztése súlyos tíz/százezreket húz ki a zsebedből. Amúgy meg magyarázza már el nekem valaki, ha sexy és sceletor szerint is ez a fórum egy szar, akkor miért rinyált sceletor, amikor kikerült a topicja a vastagbetűs halmazból?
Koromnál fogva, amikor én kezdtem gitározgatni, még felénk nem nagyon volt hangológép vagy ilyesmi.
A zongorához hangoltunk, otthon pedig egy olcsó, A síphoz hangoltam mindig a gitárt.
A legjobban úgy tudtam behangolni tisztára ezt a hangot a gitáron, ha közben az államat rászorítottam a gitár testére, és közben úgy fújtam a sípot. Ha kipróbáljátok, csak simán egy gitáron, hogy megpengeted az A húrt, és közben rászorítod az álladat, akkor a csontjaidban is fogod hallani, érezni ezt a hangot.
illetve a rezgésszám több lesz egy puszta hangnál, legalábbis erősebb érzetet kelt.
( Mondták a hangok a fejemben )
"Mindenkinek igaza van, de ne lássuk már ilyen feketén-fehéren a dolgot, hogy X így született, Y pedig ha megfeszül, akkor se lesz neki abszolut hallása."
BI ZO NYÍ TÉ KOT !
ez a perfect pitch program pont olyan mint a faroknövesztők...
Az MÉG nem, de eljuthat olyan szintre, mint akinek könnyen jött. A számolgatást nem szó szerint (tudatosan) értettem, hanem inkább ösztönösen.
Mindenkinek igaza van, de ne lássuk már ilyen feketén-fehéren a dolgot, hogy X így született, Y pedig ha megfeszül, akkor se lesz neki abszolut hallása.
Ismerősöm akinek van azt mondta, hogy Ő soha nem hajtott rá erre, csak magától jött fiatal korában.
Valószínűleg adottság kérdése.
Ha valaki memorizál egyetlen hangot és számolgat az nem abszolút hallás.
sztem ha vki mondjuk '25-ben született, akkor hallott egy a-hangot(432 hz), arra állt be a füle. vki született mondjuk a 70-es években, hallott egy telefonos a-hangot, arra állt a füle. ergo ezek születés után rögződtek.
ettől függetlenül azt mondom, van ilyen is, olyan is.
Jómagam is így gondolom. Utánaolvasva, a mindenféle tudósok sincsenek egy véleményen, van aki szerint a gyerekkorban tanulható stb.
A gyakorlat szemponjából viszont szerintem mindegy. Ha valaki memorizál egyetlen hangot, és rátanul, hogy annak segítségével 'gyorsan' meg tudja mondani a hangmagasságokat, akkor már működik a dolog, és senkit sem érdekel, hogy veleszületett-e vagy sem :)
Az abszolút hallás kialakul a szerint, hogy mi számít éppen akkor A hangnak. Tehát Mozart korában, annak, akinek ilyen hallása volt más frekin volt pontos az a hang, mert úgy tanulta meg. Úgy rögzült.
Nekem nincs, de van közeli ismerősöm, akinek igen.
Ebben az abszolút hallás dologban azt nem értem, hogy ugye az abszolút hallás azt jelenti, hogy referencia nélkül is meg tudja mondani az illető, hogy milyen hangot hall. A hangközök felismerése "csak" relatív hallás. Na most, ha az abszolút hallás amolyan veleszületett dolog egyes embereknél, akkor az ő hallásuk mégis mire állt be? Milyen referenciára? Az egyetlen logikus magyarázat az, hogy ez a dolog simán tanulható, csak akiknek van ilyen adottságuk, azoknak könnyebben megy, és már az első pár énekórájukon beállnak rá.
A mesterem ezt kiterjesztve azt vallotta, hogy mindenki tehetséges, mindenhez. Csak a környezet nem hozza ki belőle. Tehát én pl. lehetnék autószerelő, szakács, orvos, vagy akár zenész is :) , ha olyan környezetbe kerülök, ami ezt előhozza belőlem (lehetőleg fiatalon), felfigyelnek az 'adottságomra' ami szerinte nem is az, hanem mindenkiben benne van minden. Lehet, hogy igaza van, ki tudja.
Mivel az A hang referenciáját többször változtatták az utóbbi párszáz évben, márcsak ezért sem lehet genetikailag kódolt, velünkszületett dolog, hanem tanulható - szerintem.
Keress egy 1939 előtt és egy 1955 után született abszolut hallású zenészt, és hasonlítsd össze, eltérnek-e.
Az a zenei képesség ( zenei képességek), amelynek segítségével - minden külső segédeszköz és egyéb zenei támpont nélkül - egy adott zenei hangnak a magassága viszonyítás nélkül felismerhető, abszolút hangnév jelöléssel megnevezhető (passzív abszolút hallás , előfordulása gyakoribb), ill. egy adott hangnak abszolút névvel történő megnevezése után lehetővé teszi annak énekhangon (v. hangszeren) történő megszólaltatását (aktív abszolút hallás, előfordulása ritkább). Veleszületett jellegét sokan vallják, ám a gyakorlat azt mutatja, hogy a hangszerjátékosok jelentős hányadánál az abszolút hallás a tanulás során alakul ki, leginkább a saját hangszer színére és hangterjedelmére. A behaviorista zenepszichológia az abszolút hallás kialakulását a gyermeket körülvevő zenei környezetnek, a korai bevésésnek (imprintingnek) és/v. a latens tanulásnak tulajdonítja. Révész Géza egy meghatározott magasságú hangra való állandó emlékezésként definiálja az ál abszolút hallást, amely a viszonyítást is magában foglalja. A valódi abszolút hallástól idői teljesítménye különbözteti meg. Az abszolút hallás nem abszolút biztonságos hallás. A tévesztések hátterében zenei és nem zenei tényezők egyaránt állhatnak (relatív hallás) . - Ir. Révész G.: Einführung in die Musikpsychologie. Bern, 1946.; Wellek, A.: Musikpsychologie und Musikästhetik. Frankfurt/M. 1963.; Lundin, R. W.: An objective psychology of music. New York, 1967.; Brockhaus-Riemann: Zenei Lexikon. I. Bp. 1984. VII. 13.; Dowling, W. J.-Harwood, D. L.: Music cognition. New York, 1986."
AjtĂłcsapĂłdĂĄsrĂłl, pohĂĄrcsilingelĂŠsrĹl, gyereksĂrĂĄsrĂłl, bĂĄrmi mĂĄsrĂłl (akĂĄr hangszerbĹl jĂśvĹ hangrĂłl) meg tudod mondani referencia (pl. hangvilla, gitĂĄr a kĂŠzben) nĂŠlkĂźl, milyen hang? Ha igen, az abszolĂşt hallĂĄs.
A C már megvan neki segítség nélkül, ha jól értettem. Ez már abszolut, de még lehet fejlesztni.
A nagy kérdés, hogy érdemes-e... a 'mesterem' példája is bizonyítja, hogy egy bizonyos fokon túlmenően nem biztos... tévé, csengőhangok stb. ki akar ezektől megőrülni ? :)
az abszolút hallásnál nem kell referenciahang.
rácsapnak tenyerest a zongorára és egyből mondja a hangokat hallás után, akinek az van....pressernek van pl. abszolút hallása.
Nem gyakoroltam azóta se, úgyhogy már nem megy olyan jól. Vannak bizonyos referencia pontjaim, amik azóta is megmaradtak, mittomén kisterc felfelé (boci-boci), tiszta kvárt lefelé ( Pokolgép Itt és most gitárszóló eleje ), kvint felfelé (Metallica One eleje ), meg ilyenek, amik örökre beégtek, és ezek így bármikor mennek, a többit elfelejtgettem..
Nem kell rá 'születni', fejleszthető az abszolut hallás, ha erre gondolsz. És nyilván vannak fokozatai, hogy ki mit ért alatta. Absolute Pitch Trainer program is rengeteg van, keress csak rá, valamelyik csak működik... :)
a fájdalomról:
http://en.wikipedia.org/wiki/Absolute_pitch
Possible problems
Musicians with absolute perception may experience difficulties which do not exist for other musicians. Because absolute listeners are capable of recognizing that a musical composition has been transposed from its original key, or that a pitch is being produced at a nonstandard frequency (either sharp or flat), a musician with absolute pitch may become physically or morally distressed upon perceiving tones they believe to be "wrong".[64] An absolute listener may also use absolute strategies for tasks which are more efficiently accomplished with relative strategies, such as transposition[65] or producing harmony for tones whose frequencies do not match standard equal temperament.[66]
Akár lehetséges is..A hallás fejleszthető, nekem fél év zongoratanárhoz járkálás után már minden hangközfelismerés és visszaéneklés ment oda-vissza, ha a tanár rákönyökölt a billentyűkre, akkor is vissza tudtam szépen énekelni és mondani a hangközöket, és egy éneksulis Operaház Fantomja darab miatt a C hangot is mindig eltaláltam ( ha tudok szolmizálni, akkor vszeg bármelyik hangot tudtam volna kb. azonnal hozzá viszonyítva mondani ), és az meg már tképpen az abszolúthallás, nem?
Egy nagyon, nagyon jó Angol zongoristával ( abszolút hallású) volt szerencsém együtt dolgozni, már a nagyapja is templomi orgonista volt...
A trombitásunk fújt néha olyan kandákat, hogy azt hittem az öreg ott pusztul bele...