Az attól is nagyban függ, milyen vastag az a top. Sok gitárra tesznek nagyon vékony lemezt, gyakorlatilag dísznek, nyilván az sokat nem oszt vagy szoroz a hangon.
Köszi a választ, nem sértettél meg. :D
Amik eddig voltak: '72 Fender Mustang; Fender Ash Tele; Epiphone LP Standard; Gibson LP Studio; PRS McCarty (full mahagóni, jávor top nélkül). És ezen kívül egy rakás hangszer megfordult a kezemben futólag (koncerten, studióban)... ;)
Csak mert az Epihone és a Gibson között is volt különbség, habár mind2 jávor topos volt.
Pusztán arra ment ki a kérdés, hogy mennyire marginális a különbség. :D
Hátha valaki tud segíteni:
mi a különbség (hangzásban) a sima mahagóni és a jávor topos mahagóni gitároknál?
Csak azért kérdezem, mert csináltatnék egy hangszeret, és még nem döntöttem el.
Előre is köszi a segítséget ! :)
Szerintem a hangon,kényelmen és kinézeten túl van még egy fontos tényező. Nevezzük mondjuk kötődésnek-vonzalomnak. Nekem volt a kezemben olyan hangszer amit csak megfogtam és tudtam hogy jó hangja lesz. És az volt. Lelki álapot kérdése is.
Mindkettő kell. :) Nekem legalábbis.Egy idő után, ha valami nem tetszik a gitáron, ugyanúgy leteszem, mintha rossz hangja lenne.Nem az a lényeg hogy baromi szép legyen, csak annyi, hogy tetsszen is.Az Aria Pe Aniversary volt ilyen szempontból a kedvencem, mert nagyon szép volt és a Gibson szedőkkel nagyon jól szólt.De egy sima egyszínű strat is tud baromi szép lenni.És még egy iszonyú fontos tényező van, hogy kényelmes legyen.Na emiatt ne Les Paulozom már...V100 volt az utsó, CSb, ami a kedvencem, nagyon szép, szépen is szólt, de knyelmetlen volt nagyon.Igaz, ott a bundokat sem kedveltem, mert fogytak serényen, de az már nem olyan vészes tétel, ha minden másban jó lett volna.
Csak saját élményekből tudok kiindulni. Rossz hangú gitáron játszogatni elég lehangoló. Egyszer egy hangszerboltban kipróbáltam egy Music Man Steve Lukather Signature-t, az első akkord után már jött a "húbazzeg" érzés elég keményen, és persze pozitív értelemben! Pedig külsőre szerintem az a gitár sem egy nagy eresztés, sőt, szerintem kimondottan csúnya!
Szia!Szerintem semmiféle hangzásbeli vagy funkcionalitásbeli problémád nem lesz belőle!Tényleg csak a pinek helyére kell figyelni!Nagyjából kb. még az is mindegy, hogy azt a külön árválkodó kulcsot merre tekered
Brutális és az amcsi fórumokon is többen dicsérik őt. Ha szép, de szar, akkor le fogom tenni, szinte biztos, miután széttekergettem mindent!
Szerintem, ha nem lehet szép és nagyon jó,akkor legalább legyen ronda és piszok jó hangú!
Sziasztok! Valószínűleg nagyon láma kérdés következik, előre is pardon! Szóval itthon a vizsgaidőszak generálta feszültség levezetésére nekiálltam brakácsolgatni egy cigar box gitárt. Szeretnék rá hangolókulcsokat, de nyilvánvaló okok miatt nem szeretném a sokezres vacsi új készletet megvenni. Szóval találtam egy Squierről lebontott készletet jó áron, viszont ez egysoros szett, én pedig 2+1 megoldással dolgoznék (a maradék 3at is fel fogom használni egy következő projekthez remélhetőlg). A kérdés csak az, hogy ha az egyiket fordítva rakom be, okozok-e ezzel bármiféle ordas nagy problémát, vagy csupán arra kell figyelni majd, hogy a kis pozícionáló pineknek a másik oldalra fúrjam ki a helyet, illetve ellenkező irányba tekerjem majd a kulcsot húr fel-/lehelyezésnél? Előre is köszi a segítséget!
Ugyanezekre volt szükségem egy Jolana Alexandrához, ami ugyan nem Bigsby, csak nagyon hasonló. És épp ahogy írtad, a kar ki lett vágva lemezből, rugót kerestem a kacatok között. Nem tudom, ennek a méreteivel mennyire lennél kisegítve, ha gondolod, körberajzolom és beszkennelem.
Ide írom, mert végülis ki lehet ezt a szart vágni egy lemezből... Tehát: nem tudja valaki, hogy hol lehet bigsby tremolóba kart és rugót szerezni? Nem 8250 forintos áron szeretném beszerezni azt az orvosi toroknézegetős vaslemezből készült kart, a rugóért sem feltétlenül adnék 1800 forintot, annyira nincs szükségem rájuk, csak úgy lenne azért komplett a cucc, ha meglennének ezek is. Tehát a Stageshopon kívüli dolgok érdekelnének... Esetleg ha valakinek van, átküldhetné a méreteit, és a kart kivágatom, rugót meg valahonnan szerzek bele, érzésem szerint az a kevésbé macerás dolog... Köszönöm a figyelmet.
2015-05-13 11:30 |
#5138
Fogalmam sincs az árakról.
Nyilván egy jelképes összegre gondoltam.
Írj rám mailt, aztán megbeszéljük.
Nem érdekel valakit egy PRS menzúrás fogólap?
24 érintőhely profin bevágva, minőségi rózsafa.
Új.
2015-05-13 10:47 |
#5135
Nem.
Én 300 fölött is szoktam, de aki nem gyakorlott, annak elég a 240-260.
Nem kell közelről küldeni, alényeg úgy is az, hogy átmelegedjen annyira, hogy a ragasztó meglágyuljon és elengedje.
maga a piezzo push pull potival kapcsolható ki és be, így nem sérül a strat kinézet
a kimenetele a rendes jackre van kötve
azt gondolom jobban szólna, profibban lehetne kihazsnálni, ha külön kimenetelt kapna és lehetősség lenne külön úton kierősíteni és effektezni mint a mágneses pickupokat.
Van egy stratom, aminek a nyakállító pálcája már nem biztos, hogy megfelelően működik, legalábbis egy-két éve amikor beállításon volt elég nehezen lehetett állítani. Megint kellene rajta állítani, de el vagyok készülve a legrosszabbra, hogy esetleg már nem lehet. Ebben az esetben nem biztos, hogy javítható a pálca, vagy megérné javítani, ezért elkezdem feltérképezni, hogy új nyak esetén milyen lehetőségeim lennének.
Ha valaki készít nyakakat külön és megtenné, hogy privátban felveszi velem a kapcsolatot, akkor a részleteket ott megbeszélnénk. Előre is köszönöm!
Szép jó napot! "Kis" segítségre lenne szükségem. A történet nagyon egyszerű, több féle külföldi honlapon illetve youtube-on is találni leírást, ötletelést, mégis azt gondoltam, itt is érdeklődnék, hátha valakinek pont van felesleges ideje rám és esetleg megosztaná a tapasztalatait. Szóval. Van egy natúr olaj borítású basszusgitárom. Nem volt lehetőségem a nekem legjobban tetsző színben hozzá jutnom. Most szeretném valahogyan korrigálni. A kiindulási pont és a cél is ez a natúr olaj dolog, mindenféle burst nélkül. Szóval a totál hozzá nem értésemet tükrözi, hogy szinte minden egyes szerszámot, festéket, olajat, folyamatot érintő segítségért folyamodnék. Hogyan, mit, mivel... Először is, mivel és hogyan kell megszabadulnom a mostani olaj rétegtől, ha meg kell egyáltalán? Mire kell odafigyelnem az egész konverzáció során? Nem akarom elszúrni, de szeretném ezt most magam intézni, ezért kérnék véleményeket ha szabad.
loctite 20g pill ragasztó ingyen...
ragasztó a stageshoptól szálítással 5050ft, amit, valószínüleg egyszer fogok használni, mert gondolom 20 ml nem fogy el egy fogólapra...
a gitár 10e ft volt...nyilván ha "hangszerészkednék" és egy komplett gitárra kéne, megvenném, lehet meg is veszem...még gondolkodom
de te is írtad hogy ezzel próbálkoztál, csak sok fogyott belőle, ezen kívül van valami hátránya? azon kívül hogy egy szemét anyag
kérdeztem hangszerészeket, egyik pill ragasztót, a másikuk epoxit a harmadik a stageshopost ajánlotta.
azért köszi az infokat mindenkinek, ha elkészül a kicsike akkor képeket is teszek fel.
köszi a tanácsokat, más is a stageshopos cuccot ajánlotta, de kissé drágállom, főleg úgy hogy a hangszer kb ugyanennyibe van, mint a ragasztó postával eyütt...a pillanatragasztó meg ingyen van...azzal dolgozom. van loctite sűrübb fajta, relatív lassabban szárad...elvileg jó lehet akkor?
Én is ezt mondtam nekik, Ők mondták, hogy nem, és be láttam miután már a 3. tubust elhasználtam és próbáltam a Loctite-al is, rájöttem, hogy ez jobb, és ugyan annyiba kerül.
Attól is függ, milyen anyagot ragasztanál. Én polisztirol lapból vágtam bindinget, azt oldja a nitró, azzal atomerősen ragasztható. Csinálj egy próbát, hogy oldja-e.