Hát köszi. Kezdem megérteni miért mondta valaki, hogy Japán ugyanazt a szerepet töltötte be akkoriban, "egy ideig" amit most Kína. Olcsó és sok másolat mindenről. Csak később lettek helyenként "jobbak" mint a nagy nevek. Például Squier JV, SQ szériaák??? Régi Japán STAGG hangszerekkel találkozott már valaki? Nekem van egy Gibson EB3 bass másolatom, amit elég jónak tartok, bár ott a fején a gyöngyház Stagg berakás, aminek nálam kicsit negatív a felhangja. VOlt eg yoldal ahol valaki felrakott egy csomó képet a Régi Stagg-okról, és mindegyik nagyon jó minőségű gitárnak tűnt, az illető is dicsérte. De eltűnt azoldal.
Igen, ez a kép volt, de egy fórumon belinkelve és nem olvastam végig. Az öcsémnek a 90-es évek elején volt egy Levin strat-ja, ilyesmi mint a képen. Esküszöm a test üreges volt, mert ha ujjal kopogtattad olyan hangja volt mint egy uzsonnás doboznak. Egy "q**rva" jó fekete fejű Jolana Galaxist cseréltek be erre a trutymóra, és még rá is fizetett. Én most elkezdtem régi Japán stratokat nézegetni és több dolog elijesztett ámbár ezeket mindenki igen magasztalja. Hogy japán, meg vintage, meg ilyenek. Ezen az eBay linken például: egy olyan Japán start ment el 35-40e forintért. Google fordítás alapján mahagóni és éger rétegekből van laminálva. Amiért én nem sokat adnék, főleg ha "ilyen szépen" le is csiszolta valaki. Vagy ez attól még lehet jó? Nekem csalódás.
Helóbeló!
Ha erre a képre gondolsz, ne dőlj be, ezt a Stratot kokain csempészésére készítették, nem minden keleti kópia ilyen belülről. Baromi drága lenne. Igen, előfordulnak rétegelt, és pozdorja testű hangszerek, elnagyolt vonalakkal, az eredetire csak nyomaiban, tíz méterről, félhomályban hasonlító darabok, de kb. a '80-as évek elejétől a japánok kinőtték ezeket a gyerekbetegségeket, az eredetivel milliméterre megegyező kópiákat tudtak gyártani.
Nem minden régi japán gitár ilyen, de sok van.
Alaposan meg kell nézni.
Igen, főleg a noname gyártók és inkább csak a 60-as, 70-es években.
A 80-as években jelentek meg azok a nagyon profi kópiák, amelyek sokszor jobbak az eredetiknél.
A márkák, amikben meg lehet bízni:
Greco, Tokai, Edwards, Burny, Orville. Ezek nagyon jó hangszerek.
Az Ibanez már neccesebb. Azok bizony csináltak pozdorjából is LesPault.
És a fedlapot hajlamosak voltak a kifaragás helyett lapból domborúra gőzölni, aminek az lett a következménye, hogy a fedlap és a mahagóni test között egy üreg alakult ki, amitől a gitár egyrészt gerjedékenyebb lett, másrészt nem úgy szólt, mint egy LP.
Helóbeló, lenne egy kérdésem. Mik a tapasztalataitok test anyag témakörben a japán kopiknál. Találtam egy amerikai fórumot, ahol azt mutatta be valaki, hogy kivágtak egy szeletet egy strato-ból, és belül valamilyen porszerű anyag volt a valamilyen plastic héj alatt. Azután valaki rakott be képeket rétegelt testűekről, ahol a pickup marások feketére voltak festve, titkolandó a rétegelést. A minap láttam új kínai strato kopi testeket, ahol a darabokból álló tömörfa testre alul/felül furnér került. Ez mennyire fordult elő a japán másolatoknál??? Láttam olyan Matsumoku stratot ahol gyönyörűen két félből volt csinálva a test és a marásoknál is gyönyörűen látszott az erezet. Viszont sok esetben a marásokra ráfújnak, befolyik a lakk, fűrészpor, polírpaszta maradványok és megállapíthatatlan, hogy miből van a hangszer pedig a gitár top-ján szépen kirajzolódik az erezet. Szóval a japánok is csinálták ezt???
Bezony, ilyen régi kopiknál ez szopi. Lásd lentebb, amit posztoltam: régi japó LP kopi teljes hardver csere. Már minden úton van, jövő héten rakom össze. Nekem pl. a bridge pont jó volt, de a tailpiecenél már 1-2 mm eltérés van a furatnál, így lötyög benne picit. Zsugorgyűrű és hello. Másik: kulcsokat sem lehet találni, mert valami fasz furatátmérő van, így kicsit fúrni kell. Nem egyszerű. Most jött meg a jackaljzat, méretre ok, de nagyobb csavarok vannak hozzá, stbstb...
Igen az a probléma, de ahogy a csóka is írta, neki egy korai Tun-O-matic copy jó volt rá... ja ennyire nem szabványosak amúgy! ha nincs rá megfelelő, akkor mgé mindig járhatú út a tipli és újrafúrás az éppen kapható szabványos TOM-hoz.
mellesleg 99% rá az esély, hogy valamelyik vintázs Ibanezé jó lenne, de, hogy ilyet szerezz, arra meg csak 1% :S
Múltkor volt nálam beállításon egy Manta (Fuji Gen, Ibanez) Les Paul Custom copy, azon sem stimmelt szinte semmi, még a PU coverek sarkain a csavarok furata sem. :D
Asszem a fő probléma a "két csavar távolsága" lehet. Mer' most egy hangszerboltos/amúgy is gitáros srácnál landolt, és aszondja nem talált megfelelő méretű hídat a lyukakhoz. Ennyire nem lenne szabvány?
Csináltatni kéne, vagy honnan lehetne ez esetben szerezni?
Elvileg ilyen van, az Ibanez Musicianon is? ... passz, de ...
Hirtelen felindulásból majdnem idevágtam, hogy nekem van ilyen, mert első ránézésre olyan volt, mint ami a Defil Aster roncsomon van, de csak hasonló, a defil húrlábja hajlított lemez és 80 mm a két "csavar" rávolsága..
Japános gitárszakik! :)
Egy kis help kéne! Van egy haverom akihez hozzávágtak -mint utána néztem- egy Cimar Astra típusú gitárt( http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=34&now=1 ).
A gond hogy nem így néz ki, mert húrláb az nincs rajta :)
Honnan és miféle bridge kéne/mehetne rá?
Köszi!
Másfél-két éve újralakkoztam, rendbehoztam, aztán hülye fejjel eladtam.
Valamikor láttam hirdetésben is azóta, szóval lehet, hogy mégegyszer gazdát cserélt.
Ha valaki felismeri, legyen kedves küldjön valami kontaktot, egyebet, ahol a gazdáját elérhetem!
Köszi (haarkh kukac gmail ponty com)
Értem, köszi! A lenti Orville-on csak a photo flame van, a top az szépen egyben van, néztem amikor pickupot cseréltem. Kár hogy ezekből (Burny/Orville/Tokai) ES335 fazonok nem bukkannak fel itthon.... pedig az nagyon érdekelne...
Köszi!
Azt szokták csinálni mikor alapból nem olyan különleges a jávor top erezete, hogy ráragasztanak pluszban egy 2-3mm-es furnért valami mutatósabb lángolt jávorból. Alsóbb kategóriás japán gitároknál nem ritka a dolog. Hangba nem szól bele semmit egyik megoldás sem.
Zsír! Nagyon szép hangszer! Furnér az ezen -> #1145 sincs, de a tömör jávor top-ra rá van rakva photo flame „matrica”. Nem tudom mi a francnak… mondjuk szerencsére a hanghoz semmi köze. Furnér az melyikeken van egyébként?
Ó Atyám! Ez nem gyenge! Ha az a lent linkelt nem lenne azonnal cuppannék rá! Ez ráadásul tán nem is photo flame top-os, hanem a jávor látszik direktben ugye?
Még egy adalék: azért döntöttem a pickup csere, és nem a viaszolás mellett, mert akkor 2 arany humbi fedő + 2x6 arany csavar is kellett volna a szedőkbe, többe került, mintha veszek egy szettet cakk-pakk.
Ja, srácok, engedelmetekkel csinálok itt egy kis "blogot", hátha másnak hasznára lesz.
Van egy japán Les Paul kópiám, Johnny Guitar néven fut (Guyatone manufaktúra, 70-es évek). Szokásos tucat: rétegelt test, csavarozott nyak, de félelmetesen kényelmes, fekete finish króm hardverrel. Iszonyat mikrofónia a szedőkben, bár a hangja hasít, mint állat, de nagy hangerőn katasztrófa, tehát vagy viaszolás vagy szedőcsere.
A másik vonal a hangszerrel kapcsolatban, hogy mindig is meg akartam csinálni, hogy úgy nézzen ki, mint egy 60-as Les Paul Custom, tehát arany szerelékkel, sokkal vagányabbul mutat a fekete testen.
Így elindult a projekt, teljes szétszedés és minden hardvert lecserélek. Gondoltam azért lehet ez itt másnak is segítség és majd az elmondottak hasznosak, mert a kopik végett az adott méretek, furatok, távolságok nem biztos, hogy megegyeznek, így lehet szopó a dolog ha más is csere-berére szorul.
Az alkatrészeket ebayről szerzem be, mindenféle guitar parts site-okról, mindegy, hogy Hong Kong vagy Kanada, mivel a gitár sem ér sokat, nem ragaszkodom a márkás hardverhez, tehát nem fogok egy 15 ezres Grover satus kulcsot vagy egy Gibson szettet rátolni.
Így nézett ki (mondom, tucat):
A mellette lévő 60-as Tele is kopi, egy Legend, na arról is majd egyszer bővebben...
Ez a cél:
Szétkapva:
Nem nagy kunszt a szétszedés, a kényes rész a kulcspersely (ott annyi, hogy egy keskenyebb csavarhúzót az ember belerak a perselybe és körkörös, kifelé irányuló mozdulatokkal kihúzza), illetve a tailpiece/bridge perselyek. Az egyiknél kijött: csavart belehajtani, egy rongy alá, hogy ne bassza össze a testet és kombinát fogóval kikapni - körkörös mozdulatok, határozottan. A másiknál már ezt nem tudtam, szétcseszni nem akarom, sz'al az marad - egyelőre.
Első körben megjött a hangszedő, egy szett Epiphone humbi, 3000 HUF körül volt az ár, 50 és 52mm a csavartáv, keretestül, csavarok hozzá, múlt hétfőn rendeltem, ma jött meg tökéletesen illeszkedik, első kör finish. Beszerelés, mikrofónia teszt jövő héten.
Ez valami nagyon összemókolt gitár.Gsoppon árulták valamikor,de nem tudni mi ez.A fej biztosan gyárilag van így illesztve???Még nem láttam ilyet.A nyak meg eredetileg csavarozott....Hát ez bármi lehet.
Sziasztok! Cserén keresztül jutottam ehhez a gityóhoz, az előző tulaj szerint 80-as évek beli CIMAR, de én a neten nem találtam hasonlót sem. A fejforma inkább Cortez. Nem az eredeti koptató van rajta, és érdekes a hangszedő váltó kapcsoló elhelyezése is, na meg a fej illesztése és a nyak ragasztása. Sajnos csak rossz telefonos képeket tudtam csinálni.
Ha valaki ismeri a gyártót és a típust, megírhatná!
Japó LP?
Na gyerekek, mit szereztem! 76os lawsuit Antoria Hummingbird! Antoria néven Ibanez gitárokat forgalmaztak a UK-ben a hetvenes években, szóval ez gyakorlatilag egy Ibanez Concord, más névvel. Zseniális hangszer, korrekt állapotban. Tömör fedlap, oldal és hátlap, kegyetlen hang! Gibson fejforma, és szinte megszólalásig hasonlító kopi, a híd más, de azt nem is bánom, mivel csavarokkal állítható a húrmagasság, na ilyet sem láttam még mezei akusztikus gitárnál.
Hali,
na, ez itt közcélt szolgáló infó, így mindenkinek szól:
ehune Itt vannak rendbe rakva japó márkák, egész rendes kis lista, meg szerintem korrekt is.
Test szerintem biztos, hogy rétegelt. Ha hátul leveszed valamelyik takaró lapot, mondjuk a potiknál, akkor láthatod a testet, hogy rétegelt-e.
Van top rajta? Kopogtasd meg, aztán hallod. Illetve: vegyél ki egy humbit, és akkor be tudsz nyúlni a top alá, ha van rajta.
Nekem egy Johnny Guitar nevű fekte Les Paul copy-m van, szintén japán. Semmi xtra, bár most fogok belőle egy Black Beauty-t csinálni: full szerelék csere aranyra, viaszolni a szedőket, stb. Hangja fasza, jó kis jazz/blues hangszert fogok összehozni belőle, a nyaka félelmetesen kényelmes, csak hát most várom, hogy erősödjön a forint, ebayről a sok bizbaszt megrendelni... na mindegy.
Szal én anno utána néztem ezeknek a kopiknak. Alapvetően nem egy nagy durranás: a legtöbb rétegelt test, csavarozott nyak, és hello.
A jó japán balta az Orville - Tokai - Burny - Greco vonalon mozog, ott már van anyag a gitárban,, senki ne várjon szerintem csodát ilyen "noname" vonalon. Nem Gibson-t kell keresni benne és akkor minden szép és jó.
Szia!
Nagyon szépen köszönöm! Próbáltam én a google barátságot, de hát az angolom... Meg hát a google fordító. ( azért Ő is töri kicsit a nyelvet )
Matsumoku-ra én is rábukkantam, de itt többen Koreát is emlegettek. A hátsó híd alján Made In Japan felirat van, a húrláb alján pedig H.T.F
"Hivatalos" helyet nem találtam ahol konkrét utána tudtam volna nézni a gityónak, csak pár fórumos oldalt, de hát ez az én hozzá nem értésemet tükrözi.
Azt lenne fontos tudnom egy várható pickup csere kapcsán hogy vajon a test rétegelt e? Én egy darab+top nak nézem, és olyat is írtak hogy üreges test. Szét kaptam, és csak a szerelvények helye van kimarva, plusz pár furat a vezetékeknek.
Pickup cserénél ezek az információk hasznosak lehetnek.
Ha Te valami hivatalos helyen találtad az infókat, akkor nem tennéd meg nekem hogy a gysz: 0171040 alapján utánanézel ha időd engedi?
Nagyon hálás lennék! Üdv: Tibi
Lehet oltári nagy hülyeséget mondtam, de valami ilyesmit olvastam. Mondjuk, ha 30+ jorú a gitár, akkor nem hiszem, hogy koreai, inkább japán, de ki tudja.
Szinte semmi információm sincs.
Talán koreai, talán japán. Én valahol japánnak olvastam, talán három, négy évig gyártották angolba kimondottan.
A neve mindenesetre furcsa.
Paramétereiről nem tudok sok mindent, csak amit képen láttam, de olyat olvastam egyszer valahol, hogy van valami köze az EKO gitárokhoz-állítólag mikor leégett az a gyár, ahol az EKO-kat gyártották, ideiglenesen az EKO-k gyártása oda került, ahol az EROS-okat készítették.A tiéd talán Koreai? Csak azt nem tudom, hogy igaz-e ez az állítás....EKO-t ázsiában gyártottak?Úgy tudtam , hogy csak olaszországban.....különben meg mindegy, az a lényeg, hogy örömöd leled benne, és jóóó!
Köszi szépen! Hát nem biztos hogy klasszikus LP hangot keresek.
előre semmiképpen.
Inkább valami jazz, blues dolog fog majd kelleni Még nem szedtem darabokra, te viszont gondolom igen a tiédet.
Kicsit meglepet hogy esetleg üreges, de majd mindjárt kiderítem!
Sajnos ezeket az infókat is csak ködösen tudom prezentálni...
Szedőcsere kapcsán a pickupok topicban biztos tudnak jó megfejtést, én valami vintage output humbit keresnék bele ha az enyém lenne.Persze ki mire gerjed.
Hú, nem hiszem, de bizton állítani sem tudom, hogy nem az.Nem volt Peavey-vel dolgom sajna. Megnéztem számtalan Aria pro II-t képen, és egy xx-en játszottam is egyszer, és annak a feje is ugyanilyennek néz ki. Az bosszant, hogy sehol egy gyári számot nem találok rajta, a potikon is annyi van, hogy Made in Japan. De, hogy a bánatban lehet az, hogy sehol nem találni róla semmit, egy katalógusban sem, és mégis tök gyárinak tűnik az egész.
Szia pifu! De örülök!
Ha van még esetleg valami infód azt nagyon szívesen venném! A pikup igaz lehet, valahol én is ezt olvastam.
Majd valószínűleg cserés lesz.
Csak még nem tudom mit szeretne...
Jó régen volt egy ilyenem.
Amennyire emlékszem, csavarozott nyakú, üreges rétegelt testű, nem egy klasszik LP felépítés.
A humbucker kupak, single hangszedőt rejt.Persze lehet hogy tévedek, volt vagy tízféle jappó LP-m. Amúgy nem rossz lapát, de a tisztája az ilyen.Megtekerve egész jól jön belőle a rock.
Annyit elírtam, hogy csak a babák vannak bronzból vagy rézből, a tőke nem. Majd csinálok egész alakos képet is,(ha valakit érdekel egyáltalán)csak elutazott hangszerészhez, és még nem érkezett meg. Furcsa szerzet, annyi biztos, mert ilyen Aria-t sehol nem találtam neten, hasonlót se nagyon, pláne ragasztott nyakúban. Nyaktól féltem, hogy babrált, nem gyárilag ragasztott, meg mókolt, de nem gondolom, hogy az lenne, meg hozzáértő ismerőseim is azt mondták, hogy nem kellene mahináltnak lennie.....majd nyomok fel arról is képet. De, hogy lehet az, hogy ha ez egy Aria, sehol sem találok róla semmit, és ráadásul teljesen gyárinak néz ki az egész? Mindegy, megmarad nálam, annyi szent, mert jól szól és örülök neki, még jobb lesz , ha visszajön a hangszerésztől.
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/111012/th_th_DSCN1248_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/111012/th_th_DSCN1248_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]