És tényleg egy üzemben készültek. Jelzem az enyémek eléggé eltérnek egymástól. De lehet, hogy Gorilláé jobban hasonlít az Epire.
Szóval a Gibson gyakorlatilag megvette azt a gitárt, amit tőlük loptak korábban.
Bizarr.
Én a sorozatszám alapján derítettem ki egyszer a neten valahol, hogy 68-as, a gitáron nincs feltűntetve, de ahogy néztem, ebben a sötétbordó színben nem láttam még modelleket, amik a 70-es években készültek.
Ha a Gorillájé valóban '68-as akkor valószínű hogy már '69 előtt megkezdték a gyártást és egy üzemben készülhettek, mert ugyan az a két hangszer, csak a fejrésze különbözik...
Ha a Gorillájé valóban '68-as akkor valószínű hogy már '69 előtt megkezdték a gyártást és egy üzemben készülhettek, mert ugyan az a két hangszer, csak a fejrésze különbözik...
Ezeket az Epiphone gitárokat 1969 től '75-ig gyártották.EA 250 néven, de az első szériák 5102T megnevezéssel jöttek ki.Belül a kék címkén Epiphone Inc.Kalamazoo,Michigan felirat van,alatta Made in Japan.Ezek voltak az első a Gibson égisze alatt Japánban gyártott gitárok.Ezek előtt a legendás Epiphone Casinok, de azok az USA-ban készültek és nagyban eltérnek ezektől(ragasztott nyak,P90 Pickup,jávor tömb a belsejében stb.)
az az ephiphone meg az én ariam az gyakorlatilag ugyanaz, csak a fej formája tér el, még a pickupok is megegyeznek. Érdekeltségben nem azt mondom, hogy az epiphone nem gibson érdekeltség volt, hanem lehet, hogy az epiphon megvette ezt a tervet az ariatol vagy fordítva, mert ott helyben volt valami szerződés, megállapodás stb. Még a nyak is a bundjelzések is teljesen megegyeznek, arról kár lenne vitát nyitni, hogy ez a két gitár nem ugyanaz a tervezés. Valaki eladta valakinek ezt a designt, elektronikával együtt, sőt még a tremoló is ugyanaz, a tremoló pántján lévő zongoraformájú fával együtt. Az enyém is ilyen barna volt, én festettem tussal feketére.
Igen, látom hogy egy neked speciális keretben vannak a humbik,nekem nem zajosak,igazán nincs semmi bajom velük,talán annyi csak hogy nem hozzák azt az igazi Gibson hangzást.
Egyébként ugyanilyen szedők voltak benne, csak azok valamiért zajosak voltak és nem volt elég magasuk. Cserénél arra kell vigyázni, hogy a Classic 57, vagy úgy általában a humbuckerek nem ennyire hosszúkásak, ezért ebbe a házba/keretbe nem férnek bele, a házak nyilása pedig szélesebb, és magasabb, tehát a humbucker házat nem lehet rátenni, mert a rövidebbik oldalakon kilóg a lyuk. Nekem anno a dimarzio cserénél a turcsák külön erre csinált új házakat, amik magasak, passzolnak ebbe, ugyanakkor humbucker méretű nyílások vannakl rajta.
Hát ugye ez volt a célom, mert van egy telém, vagy egy gretschem, és így egy gibson is gyakorlatilag, tehát a három alapkarakter ami az én zenémhez kell, megvan.
Nyilván ugyanott készült a test alapja, ki tudja, abban az időben ki gyartotta ott a testek alapjait, a nyakat stb, aztàn a kulonbozo markak befejeztek es sajat elektronikat tettek bele. Az is lehet, hogy akkor az aria es az epiphone egy erdekeltseg volt. Mikor vettem tobb mint 20 eve, kidobtam a gyari szedoket, mert zugtak nagyon, es valami dimarziot utanzatot raktam bele, azokat csereltem gibsonra. Most az erett test, gibsonok ugy szolnak mint egy igazi regi teljes ureges gibson jazz gitar, de torzitasra is nagyon jo.
Melyik típusra? Nem stimmelnek az üregek, a Jolana LP-ken elől, hátul 3 rétegű (csíkos) Binding van, és máshova esnek a nyakcsaavarok (A Diamant volt az LP copyjuk)
A KGST brandeket 90%-osan kizártam, ezért itt kérdezem. A háta a jellegzetes, amiről esetleg fel lehetne ismerni (poti és kapcsoló üregek), az eleje a "hagyományos" iskolát követi: binding, juhar top, PU-k, potik a helyükön... Köszi!
Sajnos nem. Igaza van Zulunak, rétegelt testű, kevés használati értékkel biró hangszerek. Akkoriban olyanok voltak ezek a gitárok, mint most egy noname kinai.
kösz
ez attól függ milyet akarsz. ez egy előfok, totál minimál: 2 csati, közös eq
semmi kikifaxen. jelenlegi árakról szerintem érdeklődj a Mákosnál privátban.
Szerintem nagyon szerencsés párosítás egy vintage gitár és egy modern erősítő,
én ezért nagyon kamázom a soundgarden soundot ( mesa+guild, gretsch )
a hatred így szól mixben-kis izelítő
Hűűű, de szép darab!!
Tutira japán lesz. A híd stimmel és minden más is. Megnéztem a pickup-üreges képet is, az alapján 100%-ra tudom mondani. Egyedül a japán Tokaikban van négyszögletes lyuk a pickup-üregben, úgyhogy hajrá!
Az LS széria minden esetben japán. De ha biztosra akarsz menni, nézd meg a hidat. Ha kis csavaros ABR-1, akkor japán, ha nagyobb csavaros mint az epiphone-ok, akkor nem. De a legegyszerűbb ha beteszel egy képet és megmondom.
The MIK (Made in Korea) guitars can easily be differentiated by the truss rod cover. Japanese guitars have a two-screw truss rod cover whereas the Korean guitars have a three-screw truss rod cover.
Urak! Kellene egy kis info. Tokai Ügyben. 98 tájékán, LS75Q gitárt gyártottak, japánon kívül is? A fejen, nincs made in japán pecsét. Csak a 7 jegyű serial Viszont újabb modelleknél, már látom a nyak tövéhez beütve a made in japan feliratot. Köszi!
Sebaj, majd szólsz! Én se szedtem még össze a Musimát, mert a hardverek el vannak dobozolva valahol :)
(mondjuk nekem se lenne "baj", ha kari előtt már nem kéne postáznom ... :( )
Sigma by Martim, valószínűleg késő '70-es évek. két Fibenare PU lakozik most benne, csavarozott mahagóni nyak, juhar (domborított) top, test ismeretlen (legendák szerint ez valami préselt papír ...)
Egy dolgot tud, de azt nagyon : D-re hangolva mocskos brutál sztóner hangot!
Volt zenekaromban, a Go4it!-ban használja Borza, az énekes/gitáros