Csak egy apróság: tudtommal bluevoodoo kolléga 500 euró körül adta el a saját 7620-át, az enyém még kevesebb is volt (igaz, annyiért nem adnám el, amennyiért vettem). Próbáld ki, és ha tetszik, vadássz rá, megéri.
Ú gyerekek köszi mindenkinek a helpet, sokat segítettetek az átlátásban. Egyébként nekem is nagyon tetszik az RG7620, csak hát az már elég borsos árú :) De hát mit várok 7húros lo pro floydos gitártól :P Mellesleg nekem is elsőnek a Damien volt a kitűzött cél csak amit próbáltam az elég vastag nyakú volt,nehezen játszható. 7húrosnál már mondjuk ez a kicsit gázos hogy arányosan vastagabb nyaka van mint egy 6húrosnak. És szerintem úgy lesz ha nem jön össze egy 7húros akkor meg marad vagy egy Ibanez vagy egy Jackson 6húros H-hangolással.
Visszatérve a Floydra: Szeretnék bele elég erőteljesen, de nem szeretném hogy ez nagyon a hangkitartásra menjen. Ill az se jó ha 2-3számonként hangolgatni kell :)Meg kell fizetni a minőséget, ez van.
6húrosnál meg nagy tetszik az Ibanez SA S32, sajnos még nem volt alkalmam ilyet kipróbálni. Vagy valamelyik RG szériás gityó, abból meg van annyi féle mint a nyü :D
Ez endorseri dolog fordítva működik inkább. A cégek keresik meg a befutott zenészeket, és ajánlanak nekik szerződést, hogy csinálnak nekik egy sign. modellt, cserébe kapnak ezt-azt, hangszereket, pénzt, kedvezményt. Ha meg lejár a szerződés, akkor jöhet az újabb cég...
Nézd meg pl. Paul Gilbertet, hányféle erősítőt 'reklámozott' már.
Az ilyen kaliberű zenészeknek tökmindegy, milyen gitár vagy erősítő van a kezében, akkor is jól tudnak szólni, hozni tudják a saját hangzásukat.
A kissrácok viszont követik a nagyokat, és megveszik a nevükkel reklámozott cuccokat. Ez üzlet, kőkeményen.
Ja, és sokszor a zenész nem pont olyan (sorozatgyártott) hangszeren játszik valójában, amit a boltban Te megvehetsz, és akkor még finoman fogalmaztam...
Nézzétek meg, ide-oda 'járkálnak' a zenészek a cégek között, pár év Jackson, aztán pár év Washburn. Ez a pénzről szól, a legendát a marketingesek találják ki mögé, és aki naív, az meg el is hiszi...
Nekem most van egy 150 ezres kínai és egy 300 ezres koreai LTD. Anno volt duplán drága usa ESP, meg olcsóbb LTD-k is. Nyilván nem lehet összehasonlítani, de az ESP minőségben nem volt messze a top LTD-től. Lefele azért szépen skálázódik a dolog. Hülyék is lennének a saját termékeiknek olcsóbb konkurrenciát termelni.
A licensz tremoló amúgy működik, de a karban tartás az évek alatt azért hozzátesz árban. (Feltéve, hogy hangszerésszel szervizelteted.) Mondjuk ez attól is függ mennyire és mire használod. De az hogy floyd, vagy nem floyd, azt eleve kéne tudnod. Jóval fontosabb részlet, mint pl. az aktív elektronika.
De ha amúgy is keresed a hangod, akkor nem érdemes eladhatatlan gitárt sem venned. (A Clifton mellé...) Szóval vegyél csak használtba egy jó nevűt és élvezd ki, amíg lángol a szerelem.
De ezek gyárilag használják a lo-pro-t? Amennyiben igen én kérek elnézést tudatlanságomért. Jacksonon egyébként meglehetősen szokatlan látvány?
Amúgy Vincent?
Nem csak az endorserekről vagy a signature modell tulajokról van azért szó. Az Ibanezek alapvetően kényelmes, jól játszható, a legolcsóbbaktól (Gio széria) eltekintve minimum korrekt minőségű, időtálló hangszerek. Nekem volt vagy 6-7, kínai, indonéz, koreai, japán vegyesen, és egyikben sem csalódtam. Ráadásul nem is drágák: amennyiért az RG7620-at vettem, annyiért más márkából soha nem kaptam volna japán, Lo-Pro7 hidas, gyárilag DiMarzio szedőkkel szerelt héthúrost. Volt új RG7321, anno kerek 100 volt a szlovákoknál, ennyiért más gyártó akkor nem is adott héthúrost. Azt meg el sem merem mondani, mennyiben volt a nemrég elpasszolt, teljesen korrekt, koreai AX7221. :D Szóval csak bátran próbálkozz velük, ha hangra, kényelemre megfelelnek, nem fogsz csalódni. Mondjuk ugyanez áll a többi hasonló árú "márkás" hangszerre is. A lényeg, hogy általánosságban kijelenteni, hogy az Ibanezeknek gyenge az ár-érték aránya, egyszerűen ostobaság.
LTD-ket nem ismerem behatóbban, csak 1-2 darab volt a kezemben, birtokolni nem volt szerencsém egyet sem; azért az az igazi értékmérő. Egyébként tetszenek formára, komfortra is, és a minőségre is elfogadhatónak tűntek, egyedül az olcsó licenc tremolókban nem bíznék túlzottan.
A Jacksonok érdekes madarak. Több hathúroshoz volt már szerencsém, a japánok egytől-egyig kib***tjó balták, bármelyiket veheted. Nekem a '90-es évek közepének Professional szériája maximálisan bejön, tuti, hogy lesz még olyan gitárom, nagyon sajnálom azt, amit eladtam, az volt a kedvenc hathúrosom, fix híddal ideális lenne nekem. Az amerikaiak szintén kegyetlen jók, de szerintem drágák: annyival nem rosszabbak a japán Jacksonok, amennyivel olcsóbbak. A JS-szériájú indiaiak árukhoz képest megfelelőek, de azoknál az indonéz Ibanezeket jobbnak tartom.
Neked a leírtak alapján vagy egy Damien Elite lenne jó, vagy egy univerzálisabb RG7620. Ezeket mindenképp próbáld ki.
Hát...nem akarom szuperképességekkel felruházni a bkp-t, de valóban magas minőséget képvisel és karakteresebb, érthetőbb, vadabb lesz tőle a hangod. Nálam megmentett egy erősítő cserét az, hogy beszereztem egy bkp-t :) (Nailbomb)
Hát...az ESP/LTD, Schecter, Jackson gityókat is igencsak sok neves zenész választja..:)
Annyit kéne tenned, hogy kipróbálsz x hangszert és igyekszel eltekinteni attól, hogy milyen márkajelzés van rányomtatva, mivel attól még hogy a Bélának kényelmes volt egy hangszer, neked már nem biztos hogy az lesz.
Nekem pl a Schecter gityók nyaka ormótlan, inkább a Jacksonok, Ibanezek papírnyaka jön be. Más meg pont ezt utálja bennük...
A lényeg, hogy akármilyen szedőd van, cseréld le BKP-ra :))
Hát igen, én is meglepődtem.. Végülis nem véletlen választja sokkal több (nevezzük híres embernek)választják az Ibanezt Paul Gilberttől kezdve Mick Thompsonig. De természetesen ebben túlnyomó részben a márka hírneve a felelős. De ha már itt járunk. A Jackson, ill LTD gitárokról mit gondoltok?
A legjobb ár/értéket mindig olyan cégektől kapja az ember, akik még nem ismertek, de azok akarnak lenni, tehát hajlandóak (akár számukra veszteséggel is) presztízst teremteni. Nem sok ilyen van, pláne 7 húrosban...
Ha valaki a logo és az endorserek bűvöletében akar élni, azt megfizettetik vele keményen (vagy anyuci-apucival, aki megveszi neki a hangszert :)
Milyen diplomatikusan fogalmaztál... :) Délután már írtam egy választ a kollégának, szerencsére elnyelte a fórum. :D A lényeg, hogy a megmondóemberei mázlisták, hogy nem fáj a hülyeség.
Nem gondolnám, hogy a Schecter (ami egy h-val írandó :) szóval hogy ugyanazt a minőséget féláron kínálná, mint az Ibanez... Mind a kettő 'befutott' márka, endorserekkel, tehát ez is benne van az árukban.
Köszi mindenkinek!
Hát az ár: ha használt gityót nézünk akkor 150k nál nem nagyon akarnék többet fizetni érte az már nagyon a plafon :) Új hangszert nem nagyon érné meg venni szerintem legalábbis. Mellesleg az Ibanezekre kitérve nekem sokan azt mondták hogy nem annyira jó mint amennyire drága. A Schechter fele annyi árból megcsinálja jobban a gitárokat. Na de nem tudom mennyi igaz ebből. Hát most cuccilag nekem Marshall Mg102fx em van egy Boss MT2vel és efektezéshez egy ZOOM g2.1-et használok (tudom nem a legjobb proci) Ill még hangerőpedál amim van. Jelenlegi gitárom pedig egy Clifton no name stratocaster :D De már ezt is nagyon szépen elvittem a metálosabb irányban egy híd hubucker cserével, ill kicsit dolgozgattam a gitárral. meg egy csomó egyéb fejlesztés. Csakhát természetesen nagyon nem szólalnak meg rajta a hangok amik kénének.
Aktív, korrekt Floyddal, mahagóni test, metál: Schecter Damien Elite 7. EMG-k vannak benne, Floyd Rose Special (ami nem egy OFR, de nem is gagyi). Az teljesen szubjektív, hogy mennyi neked a vagyon, ebbe nem mennék bele, írj egy konkrét árat, hogy kb. mennyit szánsz rá.
Azért csak hozzáfűznék pár apróságot. A sound nem elsősorban a gitár műve, hanem inkább az erősítőé, effekteké. Nyilván van az a pozdorja és az a szar pickup, amiből nem lehet várat építeni, de nem sok olyan márkás héthúrost láttam eddig, ami hangzásban teljesen reménytelen lett volna. Az aktív elektronika egyáltalán nem garancia a jó hangra, lásd Ibanez RGA7. Ha egyszer sokszínű hangot akarsz, esetleg hangszedőket szeretnél felezni, akkor úgyis passzív mellett fogsz kikötni. Az igazán jó Floyd Rose tremolók a következők: OFR, Schaller, Ibanez Edge/EdgePro/Lo-Pro. Emellett metálhoz a fix híd több szempontból is jobban passzol: jobb attack, nagyobb sustain, nincs minimális hangolódás sem, nem zörögnek be a rugók, pillanatok alatt lehet drop-hangolást csinálni, általában a fix hidak tágabb határokon belül állíthatók a tremolóknál (lásd intonáció extrém vastag húroknál). A mahagóni sem garancia semmire, a manapság divatos hangzások egy részéhez lusta, túl sötét; jó lenne tudni, miért pont ezt találtad ki.
Szóval Damien Elite ide vagy oda, azért emellett rengeteg más jó választás létezhet.
Már csak az a kérdés, mi számít számodra vagyonnak. Az alább felsorolt igényeket figyelembe véve ugyanis nem fogsz jó magyar értelemben 'ócsó' gitárt kapni. Néhány paraméter leírása még hiányos (konkrétan milyen trem, nyak-test illesztés, menzúra) így abból indulok ki, hogy jól használható hangszer legyen jó áron. Ebben az esetben egyértelműen Ibanez. Hogy konkrétan melyik modell, azt az itteni Ibanez-guruk jobban tudják, de első körben szerintem felejtsd el floyd-rendszerű megfejtést.
Hy all! :)
Egy kis segítség kellene gitárválasztás terén! 7húros gitáron gondolkozok elsősorban, de ha más nem lesz akkor marad a 6húros. Mi az amire szükség volna:
- Igazán dögös metálos hangzás (depresszió, road leander féle sound)
- Lehetőleg mahagóni test, rózsa, vagy ében fogólappal
- Személy szerint jobban szeretném ha aktív elektronikája lenne, de a legfőbb hogy ne kelljen vásárlás után hangszedőt cserélni benne.
- Legyen benne floyd rose, nyaknál satu.
- Ja és nem szeretnék rá azért vagyonokat költeni :D Nem baj ha használt se, sőt jobb is, akkor már előjönnek benne a hibák.
Csak azért mert 7-húros :)
Leander - Két világ közt( Acoustic version )
"Felkerült a VEVO-ra a Leander második videója, a Két Világ Közt élőben rögzített verziója. A videóhoz az új GPD 7 húros félakusztik gitáromat használtam.
UI: mindenféle trükközés nélkül szól a piezzo-s gityó, csupán egy OD ill ZW Crybaby wah pedállal sorba kötve, amiket a szóló boost-olásához használtam... íme a lánc: GPD 7 húros - ZW wah - OD - Mbox Audio h.kártya "
Na ez az, amit nem tudtam. Mert a korábbi leírásokban mindenhol 'original floyd rose' a megnevezés és eszembe nem jutott, hogy ez bármiben is különbözne attól, ami pl. egy USA Jacksonon, vagy egy ESP-n van.
Az egyik német vas és szén, a másik koreai vas és szén. Ha majd űrlaborban kiméri valaki ultrapontosan, hogy milyen ötvözet(ek), akkor majd lehet tudományosan összehasonlítani, addig marad a "20 év múlva kiderül". Addig vegyen mindenki titánium flyodot, mert az a faja. (Kivéve, ha 20 év múlva kiderül, hogy mégsem! )
Egyébként eddig is ez volt a loomisokon pl. csak nagyvonalúan úgy hirdették, hogy OFR. És ez volt a kérdés, hogy "irtják"-e az OFR-t.
Hipshot híd, arany színű, eladó:
http://www.sevenstring.org/forum/gear-sale-trade-wanted/160099-authentic-hipshot-7-string-fixed-bridge-new.html
(Nem az enyém, csak valaki keresett hasonlót, hátha megtetszik a színe.)
Nagyjából igaz amit deadhand kolléga írt, de azért az a személyes tapasztalatom, hogy a diónak is megvan a maga makacssága, valahol olvastam, hogy mint test, nem reagál jól a pickupcserére stb. közben megtaláltam: http://www.jemsite.com/jem/wood.htm
Nekem is kellene három gitár minimum: egy fixhidas hosszúnyakú héthúros, egy fixhidas hathúros, egy floydos hathúros. Aztán jöhetne még esetleg egy floydos hetes meg egy legyezőbundos nyolcas.
Pont a minap gondolkodtam ezen és nálam is 3 gitár az a minimum, amivel minden igény ki lenne elégítve felvételi szempontból: Egy 7-es fix hidas (nálam ez aktív p.u-s lenne), egy 6-os (2 passzív humbi) és egy fix hidas, single coilt tartalmazó tele/strat típusú gitár. Esetleg jöhetne még egy 6-os, passzív, floyd-os gitár a szólók miatt, mert én a kart sem dísznek tartom. :)
Hamarabb eladom, és veszek egy 7621-et. A hangolás rugalmasabb egy fix hidas gitáron, leginkább ez zavar benne. Persze az attack és a kitartás is jobb, nem csörögnek be a rugók, élőbb a vibrato, meg ilyenek, de ezek annyira nem izgatnak, itthonra erős overkill a 7620 is, tényleg profi, sosem volt még ilyen jó gitárom. Ha Trey Azagtothnak megfelel... :D
Gyári hetesekben tényleg van már választék. 15 éve kis túlzással választhattál egy Ibanez és egy másik Ibanez közül, most meg már Washburn N7, héthúros Strat, Artist, Les Paul (stb) is létezik, ki gondolta volna, mikor megjelent a Universe, hogy idáig jut a hangszer.
Tremol-no? (Esetleg egy faék fillérekért.) De amúgy az egy profi szerszám, de pár tényező miatt mégsem izgultam rá az évek alatt. Szerencsémre ma már nagyobb a választék gyári héthúros szinten.
Eggyel mindenképp hiányérzetem lenne: ha hathúros, azért, ha hetes, azért. :) Igazából 3 lenne az ideális: egy Strat/Tele, egy héthúros fixhidas, és egy hathúros superstrat jól jönne. Most - vagy 15 éve először - csak egy villanygitár van itthon, egy RG7620, ami nekem majdnem ideális kompromisszum egyetlen szobagitárnak, csak a tremoló zavar benne.
Igen, a wc-papirusz+gumi miatt tűnt úgy, hogy keresgélsz. Mindegy, nálam a vatta a klinikailag bizonyított a sok közül. (De csakis a steril vatta. Véres, összetapadt, jódos, szőrös nemjó!) Lehet vele az üres húrt is játszani, úgy szól mintha kézzel lenne tompítva. Meg az első bundot is.
Nagyon érdekes ez a fa-, konstrukció-, híd-, hangolókulcs-, nyakprofil-kérdés. Ahány ember, annyi vélemény... Múltkor olvastam egy bulb-hozzászólást a témában, ő gyakorlatilag azt mondta, hogy felvételekhez a csavarozott nyak, hárs test, juhar nyak adja neki a legjobb eredményt. (Közben megkerestem, itt írta.) Mások meg persze a ragasztott, esetleg átmenő nyakra esküsznek, különböző fákkal, hidakkal, hangszedőkkel, nyakprofillal. Nem is tudom, nekem mi kéne; 3 különféle gitárba alighanem beleférne mindaz, amit csípek. Dehát szobagitárosnak mi a francnak 3 gitár...
Sziasztok! Jó hírem van. Készül a stúdióban a szóló hanganyagom :) Természetesen nem csak zúzós riffek lesznek benne, hanem lágy negédes dallamokon át minden, ami csak egy jó hanganyaghoz kell. Itt van pár elkapott mókásabb pillanat a stúdióból. Az élvezetesebb pillanatok érdekében tessék a felbontást a legmagasabbra átállítani =) Jó szórakozást hozzá!
Spórolj és legyen egy überkirály gitárod. Amúgy nekem a csíkos ében jobban is tetszik Nem hinném, hogy feltétlen jobb minőségű a full fekete, inkább azért drágább, mert ritkább. (persze homogenitással kapcsolatos gondolatokat bele lehet fűzni).
Ha tudod milyen a wenge hangja, akkor legyen csak a nyakban, ha viszont nem ismered, próbálj valami wengés cuccot(ami arra van hangolva amit te is szeretnél használni!), mert viszonylag kis mennyiségben is eléggé befolyásolja a hangzást
(pl.: bluevoodoo 8asán csak a fogólap wenge, de totál hallani-- a fannedfret gitáromban jelentős arányban van wenge, na azt semmiféle POD-os/multis trükkel, vagy utólagos piszkálással/ agyonmosással nem lehet eltüntetni) Én szeretem, eléggé "varcskosdisznó" hangot kölcsönöz
A nyakba több juhart gondoltam, mint wengét, de szerintem inkább kicsit tovább spórolok. Esetleg ha megérné, akkor a gyengébb minőségű ébent (ami barna csíkos, de páccal teljesen feketévé tehető) rakatok rá.
Hali!
Szerintem a fogólap kérdés megfejtése abban rejlik, hogy a nyakban milyen arányban oszlik meg a juhar/wenge, mert ha a wenge több, akkor mindenképp ébent javasolnék. A mahagóni miatt így is "fulladásveszélyesek" a mélyek és a wenge nem az a fa, ami a mérleg nyelvét a másik irányba billentené(az ébennel ellentétben).
Húrláb kérdésben csak annyit tudok mondani, hogy bár nem használtam azt a fajta húrlábat, amit linkeltél DE hamár csinálsz/csináltatsz egy gitárt, akkor nem hiszem, hogy ilyesmin kéne spórolni(vettem már olcsóbb húrlábat, mert reménykedtem, hogy nem lesz akkora a különbség de kidobott pénz volt, mert nem került fel a hangszerre és meg kellett venni a drágábbikat).
Hangolókulcs kérdéskör: Fix húrlábas gitár esetén szerény véleményem szerint nem bír elsődleges fontossággal a zárható kulcs. Ez az a pont, ahol lehet értelmes kompromisszumot kötni a pénztárca és a gitár felszereltsége közt.
Nekem vannak gotoh kulcsaim és 100%-ig megérték az árukat és ráadásul nem kerültek sokba.
Még ebben az évben szeretném elkezdeni összerakatni életem első komolyabb gitárját, egy héthúros baritont. Dióhéjban az adatok (amik már biztosak):
- Mahagóni test, lekerekített tetővel
- Átmenő juhar/wenge nyak, 5réteg, aszimmetrikus d forma
- Két Sublime humbucker
- Módosított superstrat forma
Amikkel gondban vagyok:
- Fogólap: Vajon megérné-e spórolni és ében helyett wengét használni? Szeretem az ébent, de diákhitelből élek.
- Húrláb: Hipshotot szeretnék, de drágának tűnik, mennyivel rosszabb pl. ez? - Kulcsok: Mennyivel jobb a záras kulcs, mint a sima? Tényleg annyira bénák a Gotoh cuccok?
Így igen, de mint fent is látszik... Meg tűnnek el a topikok. (Pl. hangkártya az imént.)
Kösz, akkor ez is szerencse kérdése. Csak valahogy az jött le, hogy kontrollálható. Régen volt ez a 100$-os vámmentes értékhatár, de azt hiszem az már nem él. De ez mondjuk több lenne.
Ékezet megy már?
Nem szoktam kerni, csomagoljak, amibe akarjak. Az amcsik erre amugy altalaban haklisak, nem szeretik a mutyit. Egy hid nem egy nagy targy, velhetoen boritekban kuldik, nem dobozoljak be.
vagy a legtöbb hangkarin leehet állítani a bemenetek gainjét. itthon pl a warwickom túllőtte rendesen a kártyát, de korrigáltam a line in gainjét, és kész.
Megjott életem első 7 hurosa es rohadtul tetszik :)
RGA7 es lett vegul.Csak kicsit csuszott :)
Tenyleg jo vekony nyaka van,kenyelmes,nagyon jol szol a sublime csak nem birja a kulso hangkartyam a nagy jelet elezert mef kell cipeljem majd a 412 es ladat :)
(ekezetek kil??ve)
Az el??bb kivancsisagbol megneztem az ??sszes elerhet?? 7 huros Schecter modellt az anyaoldalon. (Eddig csak a superstrat formakat neztem.)
A Chris Garza modell egesz pofas, leszamitva a szinet. Viszont meglep??en draga. Igazsag szerint nem is ertem, miert ennyi. Ennyit szamit, hogy signature?
Emberek.K??n??k majd egy kis seg?ts??get. M??r sz??tsz??rtam milli?? helyen, hogy dobost keres a band??m, de akkor egy??ttal megtenn??m itt is. Ha szegeden tudtok dobost, akkor tess??k neki sz??lni, hogy k??telez?? besz??llnia. Persze ha meg??ti a szintet. Muzsika/ ir??nyzat ?? lenne kb. csak t??bb ??nekkel.
Na igen: D Ilyet ??n is szeretn??k l??tni...F??lre??rtetted.PM ez??svolyan 100-110 bpm ig sokkal k??nyelmesebb maldnem ujjb??l.Ez eddig egy k??l??n r??sz.
_____________________________________
Mikor sk??l??zok ??ltal??ban 5 percben olyan 10 szerbnyomom el a 2 okt??vos sk??l??kat sim??n pengetve ??s ennek semmi k??ze a PM hez. :D
?gy szerintem m??r ??rthet??bb. :D
Nem igazán értem a részeket amit írtál. Tehát normál 110 bpmben Palm mute-ozol skálát 5 percben naponta 10x?? Nem értem tényleg. 110 bpmben 16od, 32-ed? Mert ha ezeket kitolod ujjból, akkor azt szeretném látni vmi videón úgyhogy tessék felvenni és kinyomni youtube-ra.
Amit én művelek ujjból pengetés nem az, hogy csak az ujjam mozog :) Van mikor sokkal jobba ha csak az ujj mozog de nem feltétlenül mindig.Pl ha csak 1-2 húron PM ezek normál (nekem a normál olyan 90-110 bpm között) tempóban akkor sokkal jobb,kényelmesebb, nem fáradok tőle olyan gyorsan.Bár még csak pár hete kezdtem de máris érzem a változást.Ugyan ez a skálázásnál.Sokkal egyszerűbbek a lead témák miután minden nap amikor a kezembe veszem a gitárt végignyomom akár 5 percben 10 szer is.
Srácok ez az ujjból pengetés nemtudom honnan jött, de az eléggé fárasztó lehet :D Leültem és megpróbáltam, de nagyon fárasztó :) Viszont eszembe jut egy gondolat Shane Gibson-tól. Le kell ülni és kitapasztalni, hogy neked mi a jó! Mindenki egyedi a maga módján! Olyan ez is, mint a jó dugás egy isteni nővel :D Sokat kell csinálni, hogy ráhangolódj a hangszeredre :)
Az eredeti webshopjukon a legbiztosabb megvenni.Bár nem nagyon tudok semmi a szállításról és egyéb dolgokról de az a lényeg, hogy onnan biztos azt kapod amit rendeltél.