Ezt Harkh írta: Én inkább olyat hallottam, hogy egy cuccnak nem mindegy, hogy milyen pedállal vezérled (Behringer Virtualizer). Tehát elméletileg Behringer pedállal működik más cucc rendesen, de a Virtualizer más pedállal csak hiányosan.
Ezt mexi írta: Ááá..Oks:) Zyklon! Tehát mégse mindegy hogy mit veszek.Digitech midipedálokról mit tudtok.Egész olcsók.Másrészt nincs szükségem száz pedálra,elég 4
Ezt Harkh írta: Hát amit én mondtam, ott nem a pedál a szűk keresztmetszet, hanem az effekt. POD-ról nem hallottam ilyet, hogy valami kritérium lenne.
A Behringer pedál (már nem emlékszem, hogy mit) valamelyik üzenetnél többet küld, mint a hagyományos MIDI pedálok, azaz a szokásos üzenet után még valami, vagy valami ilyesmi. Tehát minden normál cucc elmegy vele, de a Behringer effektnek meg kell az a plusz is, nyilván azért csinálták ilyenre, hogy csak a saját pedáljával lehessen használni. Ez jó nagy köcsögség sztem, ilyen módon nem lehetne ráírni akkor, hogy MIDI kompatibilis, mivel nem szabványos, de mindegy. De ez a Behringer!!! Mondom, POD-nál nem hallottam ilyenről. Én is láttam ilyen kis aranyos pedált. De a TC-nek/Rocktronnak is asszem van olyan is, hogy csak ilyen fel/le lépegető MIDI pedál. Ha csak eccerű programváltásra kell
Ezt daniahegy írta: Van vkinek Flextone III? Mer tapasztalatait megoszthatná velem! És még mindig keresek Shortboardot... ha vkinek pl 30 éve ott porosodik egy a padláson, nosza megveszem!!
Nemrég vettem egy spider II fejet, és most gyűlt össze a pénzem egy ládára! Tudnátok segíteni h milyet vegyek? A line6ra sajna nincs keret!:( 2-t láttam amire esetleg még lenne pénzem egy behringer bg-412s-t és egy hiwatt m412-t! szerintetek??? THX előre is!
Ezt moNS írta: Van. Egy szóval jellemezném: zseniális. Állatul szól, hangos, nem zörög, sok a mélye, és a hangzásai is ütnek. Nemsokára össze tudjuk hasonlítani a pod xt live+velocity 100 felállással (1960A ládával). (3 hét)
Ezt moNS írta: Inkább egy Powerstate 2x12" Celestionokkel, mint a Behringer! A legjobb, ha összehasonlítod a kettőt, sokan méltatlanul elfeledik a 212 ládákat.
Ezt moNS írta: "- The JCM800 model was replaced as well. We found an 80"s mint 100W JCM800 with a simple Bogner mod for high gain. The amp sounds incredible. The mod adds gain and tonality to the first 4 gain stages. I hope you guys love this new model as much as we do."
Az a nagyon high-gain JCM-800 a line6 cuccokon így jött ki. Szóval egy sima JCM-800 fej az nem fog úgy szólni, nincs ekkora gainje.
Ezt ghalghalu írta: de van egy modell, aminek nagy a gainje. nagyobb, mint a 900, vagy dsl-nek. csak nem tudom egész konkrétan, hogy melyik az a modell. valami marshallász megmondhatná.
Ezt Fender59 írta: szerintem arra gondolsz, hogy a nagy zsíros metálmágusok (Zakk, Kerry King, Hannemann) azt szokták csinálni, hogy a sima 2203-as JCM800-ban az EL34-eket kicserélik 6550-es csövekre. Ez, no meg az EMG-k eléggé vaddisznó dolgokat csinálnak...:-))))))))
Ezt czen írta: A jcm 800 2210,vagy 2205 nek van a legtöbb gain -je,a 800-asok között de ez sem nevezhető highgain-nek.A DSL-nek sokkal több gain-ja van.Mivel a régi Marshallok végfok torzításban jók,ezért EL-34-el a legfolyósabbak.A 6L6,vagy nem beszélve a 6550,nagyobb teljesítményű csövek,ezért nehezebb őket kihajtani,később kezdenek torzítani,ezért inkább az előfok torzítás felhangosítására alkalmasabbak.Mivel a jcm 800 2203 fejekben viszonylag kevesebb a gain,a metal gitárosok(Slayer,Zakk Wylde) feltekerik az erősítőn a gaint csutkára és még megküldik egy pedállal vagy eq-val az elejét +EMG.Azok a fejek a 6550-el 200W-osak,ráadásúl a ládáikat 200W-os Elektrovoice hangszórókkal szerelik,tehát egy láda 800w-os.A fejen a mastert csak kb 3-asig tekerik fel így simán megkapják a nagy hangerőt de a cucc értelem szerüen nem gerjed ,mert nincs kihajtva.Gyakorlatilag előfok-végfok szisztéma.Ezért nagyon becsapós hogy ki mit használ,ha nem tudjuk hogy hogyan használja.
Ezt daniahegy írta: Van bennem egy kis izgalom, mert most jött meg az enyém kedden, pénteken meg koncert, szal próbán még nem is volt... Meg van egy olyan kis szívás, h a 2es lábkapcsolót elfeledték küldeni vel, szal egy csatornásként kell majd használnom! De egyenlőre úgy tűnik h a "87 JCM 800 feles gainen, hangerő potival jól szabályozható.. esetenként kompresszorral boostolva talán jó lesz. Csak arról még fogalmam sincs hogy komolyabb hangerőkön hogy szól...
Azok között a szar kopott randa Laney Klipp ládák között a sok szar mellett van olyan, ami akkora kurva nagyot szól, mint. Csak ki kell fogni, azokat viszont száréhugyé árulják
Ezt ghalghalu_ írta: jaja! klipet nézz, ha olcsót, és gecidurvát akarsz. olyanok, mint a csokito. ronda, de kurvajól szól. simán leszólták az én marshallom, ami azért szintén nem rossz!
de most jön az arc megnézni a ládám. ha elmegy, rárepülök egy engl ládára ;]
Ezt Harkh írta: Azér csinált valamennyi térérzetet, persze ha nem 100méterről hallgatod. Más kérdés, hogy én még nem láttam olyat, hogy egy ládának több hangszóróját mikrofonozták vón.
Ezt slayerfan írta: Rém egyszerű:sajna késésben voltam a zenekar miatt.Elfér nekem ott az a két hangszóró.Kiveszem majd és csinálok belőle egy másik ládát ,azzal majd a másik bandában nyomom majd...
Ezt moNS írta: Akkor te plust vettél. Mert ahhoz jár az fbv2... nekem XL van. Az geci hangos, nem tudom a plus mekkorát szólhat. Viszont annyi fából van a cucc, hogy egyáltalán nem zörög úgy a mélyektől, mint egy Spider, vagy sok kombó.... :D
Ezt daniahegy írta: Nem plus, legalapabb mono cumó... de járt volna hozzá... ebay. A hangerővel szerintem ennél se lesz gond... meg egész segges mélyeket nyom.. csak még ki kell tapasztalni. Fa ebben is kell h legyen, mert biztos nem a trafóktól ilyen nehéz:))) Azt nem tudod véletlen, h a CostomTone-t hogy kell használni? Meg h egyáltalán lehet-e ezt vhogy gépen editálni? Mintha MIDI-vel lehetne rajt vmit bütykölni, de sehol semmi konkrét...
Ezt daniahegy írta: Ja, ezt az xlr dolgot én is sajnálom... nem tudtam h ezen nincs...:/ na de ez legyen a legkissebb baj. Midi kábel mennyibe fáj? Meg úgy általában szted érdemes ezzel vesződni?
Ezt moNS írta: Naná, úgy 1500-2000 Ft., a Media Marktban tudsz venni (gameportos midi kábel, egyik vége hosszúkás, joystick port, a másik vége meg két kerek, ötpontos dugó, az megy az erősítőbe) XLR végül is nem gáz, 30 ropiért kapsz hangszermikrofont, és akkor ugyanott vagy :D
Ezt drazsecsaba írta: tényleg, felmerült már valaha hogy patch-eket csereberéljünk itt a neten? mert tudom hogy line6 oldalára fel lehet tenni de szerintem azok nagyrésze szar, vagy nem derül ki mihez használva szól jól.
Ezt madoo írta: Bocs az offért, látom Burney 4X12 ládát keresel, ne vegyél szart, tegyél hozzá egy keveset a 80-hoz ami van és viheted a hibátlan Marshall 1960A ládámat!
ghalu honnan szerzel engl ládát? Mennyi pénz? Lehet engem is érdekelne! ON
Valaki árult guitarportot ha jól emlékszem? Engem majd érdekelne!
Ezt moNS írta: A portot én árulom, a ládában meg egyetértek, inkább vegyél minőségi 212-t, vagy ha tudsz még gyűjteni, akkor minőségi 412-t (azt azért 120e körül már el lehet csípni)... A port ára 26e Ft, azért, hogy le lehessen alkudni 25-re :D Viszont az a vége. Ellenben ha érdekel, erősen ajánlom a kipróbálását, sőt, lehetővé is teszem, nem szeretném, ha végül nem jönne be a cucc annak, aki megveszi...!
Ezt Burney írta: Köszi a segítséget mindenkinek! Azt hiszem akkor gyűjtök még 1 picit és kimegyek a Musik Produktiv-ba a gyári line6 ládáért! 100 körül kijön utiköltséggel, így 25ttel olcsóbb mint itthon!!
Ezt ghalghalu írta: egy hangszóró annál jobb, minél jobban járatott a membrán. hallottam olyat, hogy van halen sign. hangszórót gyárilag széthajtva árulnak, mert jobban szól... :)
Eladó egy LINE 6 Spider II HD tipusú fej hozzá FBV2 lábkapcsoló a cucc 1.5 éves, nagyon jó állapotban van Budapesten és Szegeden is,Irányár: 100.000 ft
Érdeklődni: emailpityu@freemail.hu vagy 06 20 216 2783
Marshall VS102R Combó 130e
Rocktron Velocity120 USA 65e
Pod Xt pro, frissítve az fx junkie, collector és metalshop pack-okkal 170e
line6 shortbord 70e
A fenti cuccok kifogástalan állapotúak külsőre belsőre, az árak értelmes keretek közt alku képesek
06 30 229 6881
drazsecsaba@freemail.hu
tudok képet is küldeni emilen
Az a baj, hogy ha a POD-on bekapcsolva hagyod az erősítő szimulációt (vagyis az azzal járó torzított hangot akarod használni), és utána azt ráereszted egy karakteres csöves végfokra, "kétszeresen" meg lesz változtatva a hangképed. Viszont ennek az eltérésnek a kompenzálását meg lehet oldani EQ-val, csak sajnos a POD-ban lévő EQ (ami nem egészen értem miért ilyen elnagyolt) erre nem túl alkalmas.
A tuti cucc amúgy metálkodáshoz szerintem POD XT Live + valami jól kezelhető EQ (pl. Behringer DEQ2496) + Peavey Classic 2x50W (vagy a Mesa végfok) + 2 db 4x12 V30-as Mesa láda lenne. De kéne egy platós teherautó is a szállításhoz.
Jaja, ez volt a cél régebben, de aztán közben úgy alakult, hogy csak otthon "extrém metálkodok". A próbára most a POD-ot mint sima effektet használom a modellezés kikapcsolásával egy 40 W-os csöves DSL kombón (de itt nem a torzítás a cél). Viszont amin gondolkozok, az egy Roland JC120, a sztereo effect loop-os. A POD-hoz frankón illő Velocity 100 vagy 120, illetve a Peavey Classic 50/50 stereo csöves végfokkal az a baj, hogy kell mellé láda is. Márpedig a fene akar annyi cuccot cipelni mindenhova.
nekem roctron120 velocity van a podhoz. és jobb hozzá, mint azok a csövesek amiket próbáltam. Azaz mesa 20:20 illetve marshall 9100. ezeknek volt egy kiírthatatlan magas hangjuk a poddal, ami zavaró volt.
Mennyee dolgozni te meg!
Egy modellezos cucchoz minek csoves vegfok? Ez faja semleges hangu vegfok jo ladakkal nem eleg? Te is ilyesmit akartal regebben.
Valószínű jól szólna vonalból is, mivel a Flextone-ban végülis ugyanúgy a Line6 modelljeiből van pár (mint a POD-ban vagy Vettában). Kár, hogy csak tranyós végfokokkal rakják össze a kombóikat.
Igen, btw elismerem, h vannak nagyon finom hangzasok ebben a Flextone-ban, azon viszont jobban meglepodtem, h eleg szereny a hangereje.
Felvenni probaltal mar vele vonalbol? Gondolom, ugy is jol szolna.
Meddő lenne a vita ha most egy "de nem"-mel kontráznék:)Az tény, h a Peavey Classicot nem igazán lehet úgy állítgatni, h szarul szóljon, eccerűen jó!A Flextone-nál meg ki kell szűrni a bőség zavarából azt a mi kell, azt ami jó és még pöcsölni is kell amíg belövöd. Nyilván nem is pont úgy szól ez a plexi modell ahogy az eredeti, mer ha pont úgy szólna, akkor egy plexi marshall lenne De kurva jól szól, és nekem ez a hang jobban tetszik, mint az a hang:)
Én most egy csöves torzítóval hajtom a Flextone-t, csak a plexi marshall modellt használom vox láda modellel minden csatin. A zkr-ban most vett a másik gittyós egy 2x12 peavey classicot, és sztem nem szól jobban.
két dolgot láttam mostanában Line 6 témakörben. A TV-ben volt riport a Vegas-i show-król, ahol magyar tornászok nyomják amatőr pályafutás után. Mutatták a studiót is. Kitétel, hogy csak élőzene lehet. Rakat cucc és lám a gitárnál POD XT Pro volt alig tagadhatóan. Pedig ott full lehetőség volt bármira. Ez csak egy dolog volt.
A másik, hogy láttam Symphony X koncertrészleteket is. A gitárcucc POD XT PRO, Marshall láda, Marshall stereo végfok. Láthatóan ezzel nyomja élőben. Azért ez nem rossz hír :))
Én most nézegettem erölködővel és ládával a POD XT-met. Hát nem piskóta.
Szerintem kifejezetten jól szól. A hangfalszimulációt természetesen ki kel kapcsolni, azzal elég bambán szól, de miért is kellene bekapcsolni, hiszen ott van a valós láda a végén. Nagyon flexibilis cucc.
Számítógépes zenélésére kifejezetten jó, hiszen egy USB-s hangkártyát is kap funkcionálisan az ember vele. Mindenféle kombinációt enged, az utóeffektezéstől, a zenéhez hozzájátszásig.
Laptopos onemanshow rulez :O
Adalék (bár amikor ezt az oldalt rfrissítgették, akkor még nem volt XT):
amp modeling
Pl. aki ismeri akkoriból a Fear Factory-t (és nem Fun Factoryt ), az tudja, hogy elég jól szóltak. Ők már akkor is használtak modellezést, és nem csak a stúdióban: Dino Cazares cucca Viszont itt is látszik, hogy torzítónak volt használva a POD, a többiről a többiről a MESA gondoskodott. A lényeg azonban, hogy bármit használhatott volna torzítónak, és mégis POD-ozott a MESA mellett.
Ne a twin modellt használd, és alkalmas lesz. Egyébként én azt vettem észre, hogy a POD-hoz második körben hozzáadott, külön fizetős erősítőmodellek sokkal inkább használhatóak. Metálra ez egyértelmű, de a Collector classics erősítőmodellek között is van néhány nagyon jó, és a kb. 74 modellből így azért lehet találni jót. Gixer meg szerintem minden modellező cuccnál van, főleg ha a modellt úgy próbálják meg leutánozni, hogy egy kórusszerű modulálással+dry mixel akarják közelíteni az eredeti hangzást (mint ahogy szerintem a twin-nél próbálkoztak). Én amúgy POD XT Live-ot és GT-8 -at próbálgattam alaposabban, és a modellezés része a POD-nak jobban tetszett, nem beszélve a számítógéppel való összekapcsolásból eredő előnyökről. GT-8 ebből a szempontból nagyon elmarad. Viszont egyesek szerint a GT-8 effektjei (tehát nem a modellezés része) jobb. Erről nem tudok mit mondani, mert az a része nem annyira érdekelt. Az olcsóbb Behringer cuccokat meg sokan lehordják, de szerintem amennyiért kaphatók, annyiért szintén nagyon jók. Otthoni demózgatáshoz még szóba jöhetnének a VST effektek. Mindet elég alaposan végigpróbálgattam (Guitar Rig1,2,Waves GTR, Guitar Combos, Rock Amp Legends, Amplitube,WARP VST, iZoToPe TRASH ...) modellezés szempontjából, és hiába ugyanúgy digitális a POD is meg egy VST is, normális torzított hangot pluginekből nagyon nehéz kihozni.
Profi vonalfelvétel meg nem igazán van szerintem. Illetve profi nemzetközileg elismert együttesekről akik vonalban modellezéssel vettek fel anyagot, csak igen kevésről hallottam idáig, és ezek a zenék nem a rock/blues kategóriából kerültek ki, hanem inkább szeletelősebb zenékből (mint pl. Machine Head, Meshuggah, bár aztán szerintem csak a hangmérnökeik tudnák megmondani, hogy milyen láncon rögzítettek valójában).
Amúgy most az Amlitube2-őt várja mindenki, mint a megváltó modellezési technológiát. Azonban én pl. inkább a WAVES GTR-ben bíztam, mégsem jött be a dolog. Ezek után remélem meglep az IK Multimedia, de csodálkoznék rajta.
Bár nem ehhez a topichoz tartozik, de az előzetes beszélgetésünk alapján logikus a kérdés, melyik az a hasonló árkategóriáju cucc amelyik nem csinál semmi ilyen gixert és alkalmas profi vonalfelvételre? Yamaha? Én meg már azt hittem hogy csak én hallom ezt a Line6-ben...
Na gépelni meg tudok, sch meg a német nyvizsgára készülés miatt becsúszott. Összehasonlítva amúgy a JCM 2000 és a POD Marshall szimulációt, természetesen hallhatóan különbözik a kettő. Viszont POD Marsall szimuláció+ládávalszimulációval felvett hang (ami mixben elég jól szól) 60k-ból jön össze (vagy Guitarport esetén még olcsóbban), Marshall fej + pl. 1960AV + egy jó közlei mikrofon + egy kicsit távolabb elhelyezett nagymembrános miksi + normális süketszoba viszont nem igazán ál meg 300k alatt. A Flextone, Duoverb és Vetta meg végsősoron egy tranyós erősítő. Tud jól szólni, de blues/rock kategóriában ahol a clean és crunch dinamika elég fontos dolog, oda nem nagyon használnám (és nem is használják). HIGAIN-ra lett az kitalálva.
Tudni kell, mire akarja használni az ember. Pod felvételre lett kitalálva, és ha azt vesszük hogy 60k egy PodXT, akkor ezért a pénzért nagyon sokmindent kapunk. Van pár félresikerült modell, de nem kell mindet hasznáni, csak azt a kettőt-hármat ami tényleg tetszik benne. Élőben meg aki Marschall hangot akar, az használjon Marschallt, aki Twin hangzást, az meg Fendert. Ezzel és egy véletlenszerűen hozzáválasztott erősítővel egyértelműen nem úgy fog megszólalni, ráadásul amire szánták a POD-ot (vagyis erősítő és hangfal szimuláció) ebben az esetben ki is kell kapcsolni. Persze lehet élőben is használni csak az effektjeit, esetleg a torzítását, de ha megnézitek kik használnak élőben ilyesmit, nem sok rock/blues együttest fogtok találni. Ahol előkerülnek ilyenek a színpadon, inkább modern higain torzításos metálkodások. Ott viszont szintén elég jól teljesít.
Javaslom még, hogy aki élőre használja, kapcsolja ki legalább a ládaszimulációt mindenképpen, és használja a tone correctiont. 250Hz körüli emeléssel 80-as vágással úgy átszól a bandán, hogy majd nem győzöd halkítani. Legalábbis nekem próbán ez volt.
már kifejtettem. felvételre nagyon jó, de élőben, vhogy mindíg olyan "masterizált" a hangja, pengetési és játék dinamikát elvesz, egyszerre játszottam fullcső fejen POD-dal, GT-8-cal és a fejen. elssőre nagyon meggyőző a sound, de ahogy a többi hangszer is bekapcsolódik vhogy elveszik. és a pengetésemre sem úgy reagál, máshogyan pengetek ezen nem változik semmi a többin igen. ha ezeket kijavítják, beújítok egy POD-ra.
Ha jól értem ez a pitches hatás csak bizonyos modelleknél jelentkezik.Akkor viszont ez miért probléma,hiszen annyi erősítőmodell és egyéb található ezekben a cuccokban,hogy bőven van lehetőség mást választani.Vagy nem?
Nekem is volt XTLiveom, meg flextoneIII is. Ugyanez a probléma fennállt. A POD2-ben nincs jelen ez a pitches hatás, viszont kicsit dunnább hangja van szerintem. Keverő, mélyközép vágás és így minden oké.
Nem hiszem el, hogy bármelyik cég szándékosan úgy építene erősítőt, hogy pitchel, meg búg. A LINE6-nak vagy egyszerűen rosszul sikerült a modellezés, vagy nagyon öreg, lepukkant cuccokat modelleztek. Csak csendben megjegyzem, hogy nekem az MT csapatról sincs valami jó véleményem, sajnos. (Külföldre kell menni variax kábelért, mert egy éve mondogatják, hogy "a jövő héten blablabla...". Eladtak egy Variaxot úgy, hogy kissé le volt lakva, mint egy kirakati darab, és nem szól rajta az egyik húr...)
A MT-ék ezt az egész problémát le e-mail-ezték a céggel és tudjátok mi volt a válasz?
Hogy amikor ők ezt csinálták akkor teszteltek egy csomó zenészt és kérdezték, benne maradjon e ez a furcsa dolog benne? Ők azt mondták igen mert hogy az eredetiben is ez benne van. Ennek alátámasztására azt javasolták hogy hallgassak meg egy eredeti VOX erősítőt.
Hát nekem nem is a VOX erősítő modellezésénél csinálta hanem Marshall, Matchless és Twin. Vox a környéken nem volt, és ezek eredetije meg ezt nem csinálja. Szóval még jó hogy egyáltalán szóba álltak velünk. És hozzátették, hogy még soha senki sem vitte vissza ezzel a problémával a cuccát.
Hát akkor én kérek elnézést hogy hallani mertem...))))
akkor 4-en már biztos halljuk ezt a POD-ba. pedig elsőre miyen jó kis cucc, de ez a bibi többek között vele. talán majd fejlődik. különben ezt a probléma már jelentkezett, számítógépes felvételeknél, amikor alaplapi integrált hangkártyával és igen gyenge hardverrel próbálkoztam. érdekes. belülről a POD egy számítógép (proceszzor+sdram+AD/DA átalakító+hangkártya processzor+ROM a programnak) ennyi.
Egyenlőre semmit csak a fejet szereztem meg,egy marshall 1960 at vettem volna de a srác visszamondta és elborult az agyam, és lehet hogy inkább egy flextone-t veszek