Én a Viktornál hallottam egy zseniális tranyóst!Rá is kérdezek, mert már elfelejtettem, hogy melyik márka terméke.Talán Te is hallottad, próbáltad a Vadruca utcában?
Zseniális az a Yamaha. Nekem mondjuk csak a középsőhöz a G50-112-höz volt szerencsém. HANG!! tiszta is, az overdrive-ja is állat, a zengetője, a para EQ, minden király. A hangszóró is faszentos. Aztán sokszor szarér-húgyér meg lehet kapni.
Szóval én mondom, van alapja a legendának :)
Azért ezzel vitatkoznék.Szívesebben autóznék a fővárosból Győrbe, mint a kevesebb mint fele távolságban levő lakhelyemről.Egyébként a két szóró is megérheti azt az árat.Tényleg ne kótyavetyéld el.
Bp. 18. kerület. Az sajnos nem Győr mellett van...
Egyébként szerintem tényleg igen kiváló cucc. Iszonyatosan nagy headroom és dinamika, brutál hangerő. Nem is nagyon lehet összehasonlítani a legtöbb mostani tranyós cuccal, ráadásul a korához képest jó állapotban van, ennek ellenére kutya sem akarta elvinni még 65-ért sem. Mindösszesen egy srác jött el megnézni, és húzta a száját hogy serceg 1-2 poti. Mondtam neki, hogy ember, mit vársz!? - ez a cucc idősebb mint te vagy...ráköltesz kb. tízet és van egy olyan kombód amit ma már nem nagyon kapsz.
Szóval ezek után mivel hál' Istennek nem kenyérre kell a pénz, annyit még nekem is simán megér enni sem kér - viszont akkor már felújíttatom esztétikailag-elektronikailag. Sokat nem kell rajt csinálni egyébként, de nem árt megnézni nem száradt-e ki néhány elko, ilyesmi...
Szia!
Az első kérdés szerintem, hogy hova valósi vagy, ha győri vagy győr közeli, akkor ajánlom Lőrincz Attilát (csöves topikban Cyklon) vagy magamat! Amúgy az a Yamaha megint egy nagy legenda, mint a JC120...legalábbis nekem, mint a japán cuccok őszinte tisztelőjének! :)
Oké, fejlesztek valamit, úgyis érdekel egy új koncepció, szerintem az pont megfelelne Neked, de most egy booster pedált fejlesztgetünk, meg van még egy elvarratlan szálú projektem, ezeket befejezném...A videós kis fejről csak annyit, kipróbáltam a hétvégén, van ám abban gén dögivel, a videón negyeden volt kb a gain poti. Igaz feljebb már nem nő jelentősen, csak az alja jön meg jobban...De persze lehet több gént csinálni, csak akkor már kezd összefolyni a dolog, na ezért érdekel a kihívás benne! Valamit majd alkotunk! :) ZS.
Hello!
Van egy YAMAHA G100 212-II típusú tranyós cuccom.
Frankón működi 1-2 recsegős potit leszámítva, ezért keresnék valaki igényesebb szakit, aki korrekt áron átnézné/felújítaná.
Tudtok ilyet ajánlani?
Nem tudom milyen az a kásafos :D hang, de az STK077-ről nem mondanám hogy az lett volna.
Pár éve készítettem STK4048-ból és STK4050 XI-ből hangszer erősítőket, szerintem eszméletlen szépen szólnak, hatalmas dinamikát tudnak ha bika a táp. Arra emlékszem hogy a gyári ajánlásokhoz képest mindig vissza kellett venni az erősítést, és komoly terhelhetőségű Busherot nélkül életveszélyes volt járatni.
Az egyik 4050-nek csak nagyon magas tápfeszű trafó jutott, és a ládában levő két 8Omos hangszórót csak sorbakötve mertem járatni. Na úgy csodásan szólt.
A tda 7294 szerintem a harmadik a sorban, az LM3886 jó középmezőny , de ezek az STK-k magasan verik ezeket.
Mindezeket természetesen nem gitáros füllel, hanem keyboardra alkalmazva tapasztaltam.
Egy próbát Neked is megérhet.
0,008% THD 20-20kHz-ig 100W-nál elég szép papíron, de ha olyan jellegezetes STK-s )('90-es évek eleji japán hifierősítők) kásafos hangja van, akkor ...
A hagyományos topológiával kicsit úgy vagyok, mint Gregg a csöves erősítőkkel. Egy tízoldalas füzetben össze lehet foglalni őket, és mindenki ugyanazt a két vagy három alapkapcsolást utánozza, moddolja. Ettől felesleges más hangzást várni. Alapvetően az emitterkövető végtranyókon már túl kellene lépni, ezeket nem tudod rendesen kivezérelni az emitter bázis feszültség miatt, ami még ráadásul nő is a kivezérléssel.
Az enyémet tápig ki lehet hajtani, mint a csöveseket. Egyébként innen indult az egész, sajnáltam azt a két három voltot, ami teljes kivezérlésnél a végtranyókon esett.
Jól látod, a visszacsatoláson keresztül csinálja. Először végigszámoltam, aztán a gyakorlatban is igazolódott. Egyébként az ellenállásértékek nagyon fontosak, mert pont úgy van belőve a cucc, hogy a Mosfet hőfokfüggését kompenzálja. A T11 a kompenzáló elem, azt kell a hűtőbordára szerelni. Ez ugye -0,2V/fok-ot kompenzál, a Mosfetnek AB osztályban durván 0,5 kell, ezért van ott egy háromszoros erősítés, hogy legyen kis rátartás. Ezt nem szabad eltúlozni, de kevesebb se jó.
Az egy jókora baromság, hogy a Mosfetnek nem kell kompenzálás, mert negatív a karakterisztika. A helyzet az, hogy akkora áramnál negatív, hogy nem bírod hűtőbordával.
Amúgy a kondit én sem szeretem a jelútban, ezért tértem át a komplementer végtranyókra az újabb kapcsolásomban. DE igazság szerint a p csatornás fet meg gyengébb, mint az n, szóval ennek is vannak kompromisszumai, viszont az utánhúzás elmaradása miatt egyszerűbb felépítésű, és a meghajtó körben levő tranyókat nem kínozzák nagy feszültségkilengések. És én hiszek Occam beretvájának elvében.
Zseniális! Ez ravaszabb ,mint amit először láttam! Az azonos végtranzisztorok miatt nagyon szimpatikus megoldás. Egészen zseniális!!! Egyedül még azt nem látom át szerintem tökéletesen, hogy a munkapont állító T10 "zener" miként befolyásolja a az alsó fet, T7 áramát! Az világos, ha a T10-en nő a feszültség, akkor lejjebb húzza T5 bázisát (rajz szerint, fentről -le.. :) ), ez R9-en is lejjebb húzza a feszültséget, ami oda vezet, hogy R11-en is lejjebb megy a feszültség, a fet zárni akar. Nyilván T10-en csökkenteni kell a feszültséget, feljebb vinni a nulla felé, így fog nyitni jobban a T6, persze csak, ha jól értem (vagy fel nem cseréltem a fel-le fogalmakhoz kapcsolódó alacsonyabb vagy magasabb fesz, áram fogalmakat, a lényeg, hogy a működés eddig oké ). Az ésszerű válasznak a kérdésemre a T2 feletti npn tranzisztor tűnik, amúgy ő gondoskodik a kellő DC visszacsatolásról, a kiemenetet tartja kb a tápfesz felénél (ezért kellett a bemeneti osztóban a 2 dióda, hogy az ő bázisa legyen a tápfesz felénél, az 560k/220+330k osztó által meghatározott ponton). A CE körének nyitása vagy zárása tudja DC ben eltolni T4 bázisát (T2 a fázisfordító, 1x-es fesz erősítéssel), ami megint ahhoz vezet, hogy R3, R4-en változik a feszültség, ami változtatja R5-ön, R6-on a feszültséget, ami nyitja- zárja a fetet. Tehát ez lenne a mechanizmus? Ahogy nyitod a felső fetet, a dc visszacsatoláson keresztül ezt "kitükrözöd" az alsó fetre, emellett a kimenetet ugyanazon a ponton tartod? Remélem nem írtam nagy blődségeket...
Ez egyébként egy kompromisszum. mindenképpen egyforma végtranyókat akartam, és azt akartam, hogy mindkettő ugyanúgy legyen meghajtva, vagyis földelt source kapcsolásban legyen. Ezt viszont csak utánhúzásos "segédtáppal" lehetett megoldani, ami determinálta, hogy pozitív testelésű legyen az erősítő, és kondenzátoros kimenetű.
Annyira azért nem tetszett ez az utánhúzosdi, bár fura módon - talán a spéci meghajtás miatt ennél nem lehetett hallani azt a jellegzetes cuppogást, ami az utánhúzós erősítők sajátja.
Aztán mivel nem építettem be a végfokot sehová -lévén kisérleti példány volt - kannibalizáltam. aztán költöztünk, és azóta nincs műhelyem sajnos.
Egyébként abban, amit megépítettem, nem volt visszacsatolás a hangszóróról, nem volt áramkorlát a végtranyókra, és T4 sem volt. Le kellett menni a tápfesszel, hogy T3 kibírja az utánhúzás feszültségcsúcsait.
Egyébként egész jól szólt, tök jó meleg hangja volt.
Itt van. A felső tranyó egész meghajtóköre gyakorlatilag lebeg a kimenet és az utánhúzás között. Azért földelt source itt a végtranyó, mert a lebegés miatt ugyanúgy a source és a gate közötti feszültség az, ami vezérel, mint a lenti végtranyónál.
T5 kollektorán keletkezik a meghajtó feszültség.
A kapcsolás hátránya, hogy a spéci utánhúzás miatt T4-re igencsak komoly feszültségváltozások esnek.
Igen, gondoltam hogy saját, nem láttam ilyet én sem, de tényleg ötletes. Végiggondoltam a működést is, nekem akkor üdítőleg hatott, emlékszem aznap volt az esküvőm, mikor megtaláltam délben, elég izgatott voltam, mondom egy kis elektronika, nem is kell más a nyugalomhoz...Mindenképpen érdekel az előző verzió rajza is, ha feltennéd, nagyon megköszönném! Mostanában szemezgetek diszkrét végekkel ,mindig úgy csináltam a topológiát, hogy a végfok csak igásló legyen...abba nagy energiákat nem tettem, az eleje csinálja a "csodát". Egy teljesen klasszikus differenciál erősítős alapkapcsolást tervezgettem, rendesen degenerált diff erősítővel, jó főerősítővel, meg kellően nagy elválasztással a végtranyók felé egy 2-3 fokozatú meghajtó-vég komplexummal. Nem túl nagy nyílt hurkú erősítéssel, nem túl nagy visszacsatolással, inkább az egyes fokozatok linearitása volt a cél, nem a nagy vcs-vel linearizálni. Alacsony tranziens intermodulációt várok az elrendezéstől ,szerintem hangszerre kb ez a legfontosabb. Kb hasonló miatt nem építettem meg én sem még, kell ehhez "sok egybefüggő idő", ahogy mondani szoktam! :) Mikor úgy hagyom az asztalon este 11-kor és másnap reggel 6-kor folytatom és senki nem óbégat, hogy mi ez a kupleráj
Nyáron akartam megcsinálni, amikor a család elhúz a Balatonra, és békénhagynak bütykölni, meg kuplerájt csinálni. Csak aztán rossz volt az idő, s nem mentek le.
A panel megvan, a tápon nyüglődök, hogy trafó legyen, vagy kapcsüzemű.
Az erősítő saját tervezés egyébként, ilyesmit még nem láttam, teljesen saját kútfő.
HA kész lesz, mindenképp beszámolok.
Igazából egy korábbi verzióját nyüstöltem pár hónapig, az elég jó volt. Csak az asszimetrikus táppal ment, kondis kicsatolással, ami egyben a meghajtó tranyónál csinált egy utánhúzást, így két n Mosfet volt a vége, és mind a kettő földelt source kapcsolásban működött. A fölső egy nagyon spéci utánhúzós módon, de nem a megszokott elrendezésűben. Erről is van kapcsrajzom, ha érdekel, előkaparom.
A végtranyók földelt source kapcsolása egyébként szerintem esszenciális jelentőségű. Sokkal jobban szólnak az ilyen erősítők. Egyébként a csövesek is ilyenek.
Semmi para, nekem van jópár, ha érdekel, elküldöm ,ami nincs meg neked!
Még olyan kérdés, jópár hete vagy talán hónapja láttam itt egy saját végfok terved, ha jól rémlik egy amolyan fázisfordítós, mosfetes végfokozat volt, azt már megcsináltad? Emlékszem, egészen zseniálisnak tartottam a kapcsolást! Mik a tapasztalataid róla, ha már elkészült? Szép napot mindenkinek! Zs.
Most meg fogsz lepődni, de fogalmam sincs.
Igazából csak videókról ismerem ezeket, de nem túlzottan ragadtak meg a fülemben.
Végiggondoltam ma többször, és arra jutottam, hogy nincs konkrét elképzelésem, pontosabban nem tudom nagyon semmihez hasonlítani. Az biztos, hogy olyan kell, ami már 3-4-es gain állásnál döngöl. Mivel ugye a csöves erősítőim elé mindig kellett pedál, ezekből tudok szemezgetni. A metal muff nem tetszett, míg a Doubleshot igen.
Az a csatornája a kettőből, amiből tulképp a Dime torzító lett.
Nem is kell, hogy ez bármilyen csöveshez akarjon hasonlítani.
Szeretem a szép folyós szólóhangot pl.
Természetesen a sok gain alatt nem egy dióda kását értek, de mint itt kiderült, lehet azt másképp is.
A videódban mikor az erősítődet felteszed a legmagasabb gain állásba, na ahhoz mérten kellene még több gain, a karakter nagyon jó.
Hát igen, de épp ezt mondom, hogy nincs értelme futni egy- egy nagy csöves hangja után, mert ez nem csöves...ezt kell legelőször elfogadni. Csak azért kérdeztem az elképzelést, hogy kb mire is gondolsz, milyen jellegű hájgénre.
Olyan, am ia gén poti negyedénél már adja neked azt a mennyiségű gént, ami kell, kompresszált, vagy amit lejjebb tekerve rokkosabb dolgokra is lehet akár használni és csak fent rottyan be kőkeményre...Olyan lehet amilyet szeretnél, nem kell sémákhoz ragaszkodni, hozzunk össze valamit. Ez pont olyan ,mint az egyedi csöves...ezt is lehet pont ugyanígy csinálni, engem is érdekel nagyon egy- egy újabb ötlet. Egy ENGL powerball szintú gén elegendő neked a hájgénhez?
Megvannak nekem is, nekem valahogy nem szimpatikus. Szerintem jobban színez a jfet, gitárra félvezetőből előfokozatba szinte 99% ban azt használok! Nem vagyok híve a műveleti erősítőknek, a nagy visszacsatolásoknak! A Mesa féle az a U.S. Steel, ha jól emlékszem, az azt hiszem nincs meg, azt esetleg ha elküldenéd e-mailen (mezeizs féreg enternet pont hu ), vagy ide belinkeled, kíváncsi lennék rá! Bár gondolom ugyanaz mint a többi topológiára ,csak az alkatrész értékek ,mint a többinél (liverpool, blonde meg a többi...). Ami még jó pedálban az is mesa féle karakter az a Triple Wreck ha jól emlékszem a wamplretől. Az sem rossz hangra, de nagyon pedál... Zs.
A Tech21 Character series pedáljait ismered? Van kapcsrajzom, kb. olyan mint egy overdrive, csak a diódás visszacsatoló fokozatban zenerrel csatol vissza, és a jelet a túlvezérlés előtt és után is formázza frekikiemelésekkel.
Szerintem elég jól hozza a mesa karaktert.
Alapvetően nem vagyok karakter függő.
Az általad említettek is bőven megfelelnek, a lényeg, hogy ne egy kása legyen.
Örömködni kellene itthonra.
A legjobb az lenne, ha küldenél a mailemre pár mintát, ami könnyedén kivitelezhető.
Biztosan tudnék választani közülük.
Háttő...az azért nem olyan egyszerű, de nem reménytelen, az tény. Jobban örültem volna egy orange vagy krank féle szandnak, azt tényleg nem olyan gáz megcsinálni, a problémát a csöves kapcsolásban levő magas katódos fokozat okozza, azt félvezetősben nem triviális. A dr boogey elég szúnyog tud lenni, meg az egész "cseréljük ki a kapcsolásban a triódát jfetre" koncepció is eleve halott ötlet. Persze van akinek az is tetszik, minden ízlés kérdése! A jfetet is megfelelően kell visszacsatolni a source és drain ellenállások helyes megválasztásával, de úgy, hogy a megfelelő munkapontra is jusson...nem triviális, pláne, hogy a paramétereik elég széles skálán szórnak a jfeteknek azonos típuson belül. Szerintem el kell fogadni, hogy a jfetnek jfet hangja van, nem pedig trióda, bárhogy erőlködünk. A "trióda 1,5ös kitevőjű egyenleteknek engedelmeskedik", a jfet meg négyzetes, közel van, kicsit kerekebb is lehet adott esetben a szand. Szerintem értelmetlen azon gondolkozni, hogy egy adott nagy cuccot megcsinálok félvezetősben. Most csinálok egy motyót, 2gain, 2vol meg egy 3-as tone stack. Alapjaiban a jcm800 tisztájából indultam ki, tonális karakter, túlvezérlés szintek...aztán elkezdtem kicsit variálni, plussz egy fokozat, source bypassok...mindig ez van ,elkezdek valami egyszerűt és űrsikló lesz belőle! :) Tiszta, kráncs, mindkettő boostolható, elkezdtem csatornánként felvenni valami hangot vonalból nektek megmutatni, de húrszakadás vetett véget a folyamatnak...a héten pótolom! :) Ez csak rokkra lesz jó max. Zs.
Karakterre mi az elképzelés? Van most egy tök új koncepcióm, de épp most fogtam neki egy ötletnek, ha azzal végzek, lehet belevágnék egy ilyen dologba! Kórust, delayt nem erőltetném, mert a loop arra való, hogy olyat teszel be, ami tetszik...Szerintem kivitelezhető a dolog! Zs.
Nem Mákost utánozva, de én is tömör fából oldanám meg.
Már régóta megvan a terv.
Arra jutottam, hogy lehet venni jó/megbízható csövest az én pénztárcám szerint, de azok sosem fognak plug and play úgy szólni, ahogy nekem megfelel.
4(?) kilóm meg nincs Mesa + ládára.
Már régóta lesem a neten a félvezetős erősítőket, és bizony igen jók vannak.
Mint a tiéd a lentebbi videóban.
Sima fej, jó sok gain, 40-50 watt.
Effekt loop és más extrák nem.
A tiszta csatorna sem releváns, legyen hagyományos eq és 2-3 fajta torzító.
Természetesen mind high gain, csak karakterre más.
Ami kellene még az zajzár, meg esetleg kórus és delay, de azok nem minden áron.
Ha ez kivitelezhető, akkor kereslek.
Ja, dobozolni sem kell, mert azt ugye én megoldom.
Olyan 200mA (azt hiszem pontosan 180mA a jelenlegi) körül tettem le a voksom anno. Növeltem tovább, de nem éreztem indokoltnak, nem javult (változott) annyival, mint amennyire melegedett. A szabályozása is azért fontos, hogy mikor a kimeneti jel magasan tartózkodik, ez az áram legyen alacsony, így kevesebb a plussz disszipáció. Magyarán a lényeg közelében legyen csak jelentős. Az LM3886 nyugalmi árama olyan 40-50mA lehet, ez az egész IC-é, persze a nagyja a vég és a meghajtás, szerintem nevezzük B osztályúnak! Nagyon alacsonyan megy A osztályban, épp ott, ahol a nüanszok vannak...
Amit elfelejtettem még és elsőként kellett volna említeni, az a sasszé, trafó és a doboz, elő és hátlap: kiváló barátom és Mesterem, Lőrincz Attila (itt a fórumon Cyklon néven, Protone erősítők) keze- és cnc-je munkája. A sasszé galvános, az előlap gravírozott, a trafó vagy 160VA-es (mV-ra a kívánt feszültségekkel) erősen túlméretezett ehhez a pártíz W-hoz. Többet nem akartam kihúzni szegény kis tokból, pláne ezzel a plussz áramos megerőszakolással...
Tápegységben EPCOS elkók, 140 fokosak, ipari holmi, 4db 4mF, a graetz 4db schottky diófa. Az előfokozat tápegysége a képen bal oldalon az előfok panelre merőleges, egy aktív táp (mosfet és opa egy LM fesz referenciával, trimmerrel állítható, ott a kék heli...) a szkópon a szkóp zajába belevész a zaj. A végfok panelen jobb oldalon akkor még egy kis BD tranyó volt, most már egy TIP van, azzal egy olyan dolgot csinálok, hogy az LM3886 kimenetéből a plussz táp felől áramot szívok ki egy áramnyelőn (áramgenerátor) keresztül. Így megnövelem a "nyugalmi áramát" a végfokozatának, a többit az IC maga elintézi a visszacsatoláson keresztül belül. Az egész nyelőt egy differenciál erősítő kezeli, ahogy nő a kimeneten a jel, úgy szabályozza le ezt az áramot. A lényeg az A osztályból B osztályba váltás (reccsenés) teljesítményének- így hangerejének feljebb tolása olyan szintre, ahol erre a fül kevésbé érzékeny. A hájendből vettem az ötletet, ott a kis DIP tokos IC-knél csinálnak ilyet előfokozatokban...A dc prot a végfok bal oldalán, sajnos a hülye fejemmel kihagytam a "loss of ac" áramkört belőle, azt szemfülesek kiszúrhatják egy kis extra panelen a végfoktól balra. Kellett, mert elég nagyot durrant kikapcsoláskor, mikor még nem engedett el a relé (előfokozat kimenete DC ben elég magasan volt (source követő source), a kicsatolón keresztül annak kisülése a végfok bemenetén nem viccelt). Az amúgy FINDER, azt hiszem 16A-es, de lehet csak 10A-es, nem emlékszem pontosan. Jackek neutrikok, kapcsolók talán MIYA ha jól rémlik, relék az előfokozatban TAKAMISAWA-k. Az a ronda PC táp csatlakozó azért lett a hálózati, mert az volt :) Nem fűzök hozzá nagy elvárásokat...kb ennyit lehet a kis cuccról nagy vonalakban elmondani, ennyi benne az extra, a know how...Zs.
Abban elég komoly elektronika van, egy THAT gyártmányú VCA, trükköznek is vele, hasonló megoldással ,mint amit én is alkalmaztam, hogy egy irányban így viselkedik az egyenrángató a másikban úgy...Az egy expander, nem ilyen komparátoros ki be kapcsolgatom dolog. Ellenkezően működik, mint a kompresszor, a treshold alatti jeleket egyre inkább gyengíti. Így minél halkabb jel jön, azt annál inkább leveszi...mint mikor letekered a hangerő potit a gitáron...Ilyesmi van benne...
Nem tudom hogy oldották meg pl. a 2203KK fejben, de ott, pl. Djentes szaggatásoknál is tökéletesen zár-nyit és nem "fúj le" a vége sem kitartott hangnál, valamint zaj sincs.
Én olyan szinten gányolok, hogy azt nem merném senkinek odaadni.
Viszont úgy néz ki Gregg lassan elmozdul tranyós irányba, és ő azért nagyon igényes munkát szokott végezni.
Húha, bárcsak emlékeznék, kb 3 éves konstrukció...valami triviálisan egyszerű a megoldás, de most valamiért nem ugrik be hogy is csináltam, de a kimenetről az invertálóra menőt söntölöm be valahogy egy potival meg kondival. Lehet egyszerűen a magasat veszem el, ezáltal érve el relatíve mély emelés érzetet? Nem tudom...bele nézek, ha lehetőségem lesz rá!
A visszacsatolásban a DC blokkolók azok a nagy 10uF WIMA MKS-ek, semmi extra. MKP még jobb lenne, de igazából már nem akartam annyira eldrágítani a dolgot. Elkó nincs a jelútban sehol, talán az előfokozatban sincs, még bypassnak sem...
Ja, a zajzár...szóval az egyenirányító olyan, hogy mikor belecsapsz, akkor csúcsegyenirányító (gyorsan elérje a komparálási szintet) míg elhalásra effektív érték képző, így kicsit a burkoló görbe hullámzásán simít. Ha nagyon- nagyon kitartod a hangot, ez is csinálja persze a billegést (komparátoros jelelgéből adódik), de ezen semmi nem segít. Alapból kevés a zaj, sok dolga nincs, én úgy használom, hogy tenyér éllel rácsapok a húrokra és ott tartom, aztán persze óvatosan el lehet engedni...touch gate-nek hívom Nem kell vol potit tekergetni...
Van benne. Hangszóró árammal arányos feszültség visszacsatolás. 4Ohm kimenetit szerettem volna, méréseim szerint kb annyi (3,6Ohm, ha jól rémlik)...A visszacsatolást még frekvencia függően is abuzálom (hátlap, rezonancia poti). Régóta foglalkozok ezzel én is, szerintem is jó a hatása, csak túlzásba nem szabad esni vele!
Jóféle az a zajzár.
Sokszor van az, hogy lecsengéskor a zajzár bebilleg a kapcsolási jelszint körül, és az elég hülyén hangzik. Ez nem csinálja.
Érdemes lenne megfontolnod a végfok visszacsatolásánál a hangszórós betáplálást. Ez annyit tesz, hogy a visszacsatolás osztójának második tagja nem a földre megy, és a hangszóró hideg vége sem, hanem közösítve van, és a közös pont egy 0.1 ohmos ellenálláson csatolódik a földre. Ez kicsit megnöveli az erősítő kimenőellenállását, és engedi a hangszóró sajátlengését, nem kényszeríti a membránt, hogy mindig pont úgy álljon, ahogy az erősítő vezérli. Pont mint a kimenőtrafó a csöveseknél. Kinyílik tőle a hang, sokkal csilingelősebb lesz a tiszta hangzás, a torzításra is szebben reagál.
Mindent megfejtettek az előttem szólók. Egyszerűen egy mute. Ne kérdezd miért, csak...tetszik és kész. Oldalra meg azért kapcsolnak a főkapcsolók, mert elbaxtam a tervezésnél és elforgatva terveztem be, a cnc meg nem kérdezett...Gondoltam így is ki lehet hozni belőle valamit...Amúgy LM3886 van benne, TDA7294 től a hideg ráz...Az első panel az előerősítő, az full jfetes, jobbra a panel a zajzár esze, semmi extra, erősítő - precíziós egyenirányító(burkoló detektor) - komparátor - LDR, ilyesmi. A videón (6:55 körül) Gabi próbálgatja is, megfújja a fogólapot és nyit a zár Videó (2:15-től a kis fej). Elég sokat tojóztam azon is. Tudom, nem tökéletes, de én azért szeretem. Most készül egy újabb, az kcisit más lesz...Zs.
Ezen már én is elgondolkodtam... Arra jutottam, hogy az a sárga mazzag a 2-es láb környékéről indul és kanyarodik a sztendbáj kapcsoló felé.
A TDA-nak van készenléti vezérlése, bár egy gitár erősítőben nem sok értelmét látom.
De majd a kollega megmondja biztos mire jó.
Üdv Uraim,
Régi (1960-70') tranzisztoros gitárerősítőt szeretnék javíttatni, felújíttatni.
Ha ajánlana valaki egy mestert, aki esetleg még magnetofon témában is otthonosan mozog, nagy segítség lenne.
Köszönettel,
heydayband@gmail.com
A loop az gyanús, ott még a régi aljzatok voltak.
Sőt, már nem emlékszem pontosan, de legelőször a ládakimenet aljzataira gyanakodtunk, és talán a loop aljzataival cseréltük ki őket.
Gondoltam, ha úgy sincs használva, akkor mindegy, hogy ott rossz(abb) aljzat van.
De jobban belegondolva, amit te mondtál, az alapján így nem kicsit hülyeség volt ezt gondolni :)
Volt még két aljzat, így kicseréltem őket újra.
Miközben így tettem, találtam három elengedett forrasztást is.
A "Balanced line out" XLR aljzatának mind a három lába lyukat ütött a forrasztásba...
A bibi viszont az, hogy szerintem az nem szól bele a jelútba...
Persze az előbbiek alapján az sem kizárt hogy tévedek :)
Cáfoljatok meg :D
Remélem nem így van. Most sem volt időm átforrasztani mindent :(
Remélem ez a két beavatkozás megoldja a problémát, holnap kiderül.
Ha nem, akkor most már télleg muszáj lesz mindent végigpöcsölni.
Javaslom,hogy alaposan pucold ki,és tisztítsd meg az érintkezőit (ha kapcsolós jack aljzat van benne,akkor a kapcsoló mindkét érintkezőjét is alaposan) az FX-Loop jackeknek!!!
Előfordul,hogy itt van valami oxidosodás a kapcsoló érintkezőin,amitől nem megy át a jel az előfokról a végfokra rendesen,gyakran hangerő csökkenéssel és elhalkulással jelentkezik ez.
Esetleg próbáljátok meg,hogy úgy is elhalkul-e,ha egy rövid patch kábelt köttök a loopba.
A loop jackek forrasztásait is érdemes lehet megnézni.
Elég ha a pákával felolvasztod.
Ez a fajta hiba a legundorítóbb. Mivel kontakt, ezért hol előjön, hol nem.
Ergó már azt hiszi az ember, hogy megcsinálta, aztán rájön, hogy mégse.
Potikat hagyd utoljára, nem ott szokott lenni a gond.
Ez egy ilyen játék.
Legtöbb erősítővel előfordulhat, amiben van forrasztás (rezgéscsillapítás meg kevésbé) :)
Ülj rá egy próbánkon (amikor már szól ), rövid úton péppé rázza a golyóidat
Na ezek a forrasztások már 15-20 éve kapják ezt a rezgést :)
Van egy újabb köröm az általam "javított" H&K basskick 505 kombóval.
Kicseréltem rajta a potisort, a végfok tranyókat újraforrasztottam.
Próbán megint behalkulgatott, benémult a cucc
Úgy döntöttem újraforrasztok mindent.
Hogy érdemes nekifognom?
Szippantsam le a forraszt a lábról és rakjak rá újat, vagy elég ha csak rámegyek a pákával, felolvasztom?
Annyiban mindenképp megéri építeni, hogy ha elromlik, tudod hova kell nyúlni.
Idegen cuccnál elég macerás szervízt találni, meg drága is.
A karbantartás egyszerűsége mindenképp a házi megoldás mellett szól.
igen lehet hogy ugyanott leszek de nem egyszerre adok érte annyi lóvét. apránként megveszem és közbe rakosgatom össze. Meg van ennek is a pozitívuma negatívuma. Aúgy szeretek bütykölni, kezdőként főleg ez a mániám. Sokat bontok építgetek kis áramköröket, múltkor vakondriasztót csináltam :D Hát még meglássssssuk mi lesz : D Mindenesetre köszi a tippeket/tanácsokat mindenkitől :)
Szerintem nem lesz olcsóbb a cucc, ha építesz egyet. Ilyen 2X150 watt körüli végfokokat elég olcsón meg lehet kapni (jó, nem a csúcskategória). Mire mindent beszerzel, trafó, puffekondik, bedobozolod, szerintem ugyanott vagy, vagy még többnél. Ha szeretsz építeni, barkácsolni, az más tészta, de ha csak spórolni akarsz, szerintem nem fog menni.
Ha van jártasságod a bütykölésben, akkor épp a táp az, amit a helyedben magam csinálnék.
Nagy teljesítményhez már akkora toroid kell, hogy leszakad a hátad. Ezért inkább éld ki kapcsüzemű tápban a bütykölhetnéked.
Kulcsszavak a google kereséshez:
Skori, Cimopata, rezonáns táp.
A HQ elektronikában mindent meg lehet hozzá kapni.
Semmi gond, csk kíváncsiságból kérdeztem. Nekem a következő építésem egy 18 watt Lite II replika lesz, de az itt offtopik. Ahhoz egy Weber Dereck Trucks DT-12-őt használok majd.
építettem én sok mindent, nem azzal van a baj. Elektronikát tanulok suliba több kevesebb sikerrel. hát majd kiderül mindenesetre köszi a segtíséget srácok sokat segített :D A trafó meg majd lehet hogy érdekelhet kicsit később (jelenleg le vagyok égve mint a mező :D)
Mentségemre szolgáljon, hogy ugyanabban a dobozban küldte vissza (tehát ez tévesztett meg), és sajnos a hangszórón
nincs típusmegjelölés.
Hát ez az olcsóság (egyik) ára.
Na jó hogy szóba került, legalább végre tudom mim van
Először ugye Snowsea-ról beszélt nekem a boltos, mert a Voice-craftnak ők is beszállítói.
De az FS-Audio is szállít nekik.
Mindkettő jó árfekvésű és relatív jó szórókat gyárt állítólag.
Nekem egy VoiceCraft feliratú dobozban és LK663 tipusjelöléssel küldött egyet, de visszaküldtem, mert
az véznácska 10 colos volt, mint kiderült az 5e körül lett volna.
Amit helyette küldött 9e-ért darabját, az ez, most utánanéztem : MD1090 (FS-Audio) Itt valóban már szimpatikusabbak is a paraméterei.
Bocs hogy megkevertelek :) - tehát nem Snowsea !
Én is csak 12 collost láttam a gyártó honlapján. Melyik típust rendelted pontosan? Azért a specifikációkban hétszáz, meg ezer watt szerepel, ezt én kétlem.