félvezetősben igen. De 100W csőben is elég, ha megkínálod egy 8*10-es szekrénnyel. Tudom, mert próbáltam, ugyanúgy lobogott a gatyám, mint a 600W-os D osztályú fejtől.
Ja, ha basszer, akkor nem csodálkozom, hogy ide írsz.
A tranyók basszusra a többség szerint jobbak, mint a csövesek. Meghát azért akkora teljesítményeket csőből kihozni, amiket ma a basszerosok használnak, nem lenne egyszerű.
Ezt én is ki akarom próbálni (basszusgitárról van szó) egyszer, mégpedig úgy, hgoy az egyik erősítőre a tiszta hangot küdöm, a másikra meg effektezettet. De egyelőre tiszta hangban kevés vagyok, az effekt ehhez képest nem fontos, majd valamikor kísérletezek vele.
Szerintem ezzel a "párhuzamosan használt kombókból" még jó is kisülhet.
Sztereóban kicsit más beállítással, vagy nem egyező hangszóróval..
A szobai gyakorló vacak kis kombómat megcsináltam olyanra hogy rá lehet kötni egy másik hangszórót. És ugye más hangszóróval, más érzékenység, stb. Máshogy reagál a pengetésre a kettő.
Nem azt mondom hogy egyértelműen jobban szól így, hanem máshogy. Valahogy olyan térérzetet ad, testesebb tőle a hang. Tiszta hangokhoz talán nem olyan jó.
Na most viszont mondtál egy jó érvet.
Szóval, ha mindkét kombó hangszóróját sorba köti, és úgy hidalja a végfokokat, akkor nem négyszeres lesz a teljesítmény, csak kétszeres, azt meg bírják a trafók.
Viszont ez esetben ugyanott tart, mintha párhuzamosan hajtaná a két erősítőt, úgyhogy felesleges ezzel a hidalással szenvedni, kell valahol egy osztó a jackhez, aszt kétfelé kell ágaztatni, s annyi.
Arról nem is beszélve, hogy hidalva illene a hangszóró impedanciát duplázni, és így is dupla teljesítmény kerülne rájuk.
Vegyél egy készreszerelt tda7294 hidalt modult 8 ezerért ebayon, az 150W simán... Igaz akkor kell még egy táptrafó is a csöves hálótrafó mellé.
Ez így mindenhogyan gányos
Köszönöm a válaszokat!
Valóban kombóról van szó, de a hangszóró szinuszos teljesítménye kb 2,5-szerese a mostani erősítőének, a zenei meg még ennek a duplája.
Az erősítőnek van gyárilag olyan bemenete, amivel konkrétan végfokként használható.
Azt viszont tényleg nem fogom tudni így megoldani, hogy 4 egységnyi teljesítményt 2 egységnyi trafó szolgáljon ki, bár 4 egységnyi teljesítményt a hangszóróra sem akarnék küldeni. Erre az az egy jut eszembe, hogy ezt tudva (dudva) nem használnám teljes hangerőn. De ez annyira nem jó, mert ha egy koncerten a nagy szenvedély közepette mégis meghajtom, akkor obi van.
Még egyszer köszönöm a segítséget. Lehet, hgoy veszek egy közönséges (diszkós?) végfokot, és az eredeti erősítőből csak az előfok részt használom. Elvileg a hangzásba úgyis a végfok szól bele kevésbé. (most nem arra gondolok persze, hogy egy csöves végfok mennyire más lehetne, hanem csak két tranzisztoros közötti különbség)
A trafós meglátás szempontjából gondolkodhatok akármilyen erősítőben is, a helyzet ugyanaz. négyszeres teljesítményre két egyszeresre méretezett trafó kevés lesz.
Elvileg igen, de én nem tanácsolnám. Mire a jel eljut a végfokig, mindenféle frekifüggő fázistoláson megy keresztül. Pld. a hangszínpotikat meg gain és volume potikat azért nem tudod 100%-ig ugyanolyanra beállítani, meg eleve a két erősítőben az alkatrészszórások miatt nem teljesen azonos a karakterisztika. A hangszórót melyikét használnád? Bírná?
Azért nem véletlen, hogy a hídkapcsolásnál a fázisinvertálást közvetlenül a végfok előtt csinálják.
Namost ha beleberhálnál az erősítőkbe, ki lehetne éppen az egyikből a végfok elöl vezetni a jelet, s meginvertálni, s a másik végfokjára direkt rávezetni, de ez elég macerás. a kábelnek is van egy kapacitása, az is tolná a fázist.
Elvi alapja van az ötletnek, de én nagyon nem tanácsolnám. Amúgy a trafók nem biztos hogy bírnák. Híd esetén négyszereződik a teljesítmény, neked ez esetben két trafó dolgozna négyszeres teljesítményre. Bár van a trafókon némi rátartás, de szerintem könnyen leéghetnek ettől.
Sziasztok! Hátha tudnátok egy kérdéssel segíteni. Van egy erősítőm, aminek tetszik a hangja, de hangerőben kevés. Lehet, hogy tudnék jó áron szerezni egy ugyanilyet. A kérdés az, hogy ha a bemeneti jelet elosztanám egy egyenes és egy fordított fázisú ágra, és a két erősítőt azzal táplálnám, akkor ki tundák venni a kettőből kb. kétszeres teljesítményt? Kvázi egy bridge-be kötnám a kettőt. Lehetséges ez technikailag, illetve milyen feltételekkel? köszi!
Miért lenne vicc? 5-10 mA-t simán ki lehet venni 3-400V-on. A szűrése egyszerű, mert 40-100kHz közt mennek.
A kis szubmini csövesnek a végcsövei is hasonló flyback tápról mennek, amiből közel 3W kicsavarható.
Azt gondolnám éppen fűtés az, amit még össze lehet kínlódni egy tranyós tápfeszből is simán. Én inkább a cső tápfeszét csinálnám abból, mert nagyfeszt macerásabb összehozni kisfeszből, mint kisfeszből még kisebb feszt.
De én se látom át, mi megy itt.
Amúgy remélhetőleg oldalt a lyukon ventillátor van, különben a hűtőbordák vízszintes irányítása töredékére csökkenti azok kapacitását.
Jéézusom micsoda gányolás!
Meg tiszta életveszélyes szerelés!
Graetzhűtés a deszkán, csupaszon lafog a 230V-os mazzagvég, a csőhöz nekifekszik a stiro kondi, nyák szigetek sniccerrel elválasztva, ezeréves kondikkal megrakva és sorolhatnám még sokáig...
Az előlapon nem sok hely van, viszont hátul akad bőségesen.
Egy lépcsősfúróval szépen ki lehet azt fúrni, és a helye is megvan hová lehet kötni.
Csak gondolom Eingang kollega nincs hozzám túl közel (Szombathely).
Éppen lehet hogy meg tudnám, de az előlap furkálását a két jack aljzatnak meg a potinak biztos nem vállalnám, mert szerintem nem lehet szépen megcsinálni.
Egyébként én nem sokallom (ad 161/162), ahhoz képest hogy ennél sokkal többet is adnak vintézs kultivált akármiért.
Egy db tömörszén ellenállást adnak.. sokért.
Egy szobai gyakorló kiskombóba szerintem ideális. Én tervezek ilyesmi építését.
Már megoldódott.TDA 7394-el csináltam egyet.Ugylátszik univerzális IC.Egyik kolegámnak AET453-ba kellett.Most keresek magamnak is ilyen AET453-as erősítőt.Alig kellett rajta módolni és szuper az új végfokkal.
Idenézz Mesterem, én ilyent gyűjtöttem!
http://www.arukereso.hu/elektromos-gitar-c1018/cort/pw-h4-parkwood-hybrid-p112511857/
Ez elktroakusztikus és jazz is :)
Megtapizhatod, cserébe egy offtopic fullcső erősítő tapiért :)
Konkrétan arra gondoltam, hogy István(Irsai Olivér)pár hozzászólásában miért tartja jobbnak az utólag betett hangszedőket, a gyárilag beépítetteknél. Emellett nem egy gitárról írt hasznos tudnivalókat.
Köszi,tudom,hogy Búvárbund nagy szaki az akusztikusok terén. :)
Elektro-akusztikus meg azért kell akusztikus helyett,hogy ki lehessen erősíteni,meg tudjak vele erősítőt próbálgatni.
Egyébként Irsai Olli barátom az akusztikus rovatban remek dolgokat írkál, főleg mostanában, hogy a nagy vízen túl él.Nem olyan biztos, hogy elektroakusztikus legyen.Érdemes egyszer időt szánnod rá, hogy visszalapozz azokon az oldalakon.Sőt, én legutóbbi vásárlásomnál Joe véleményét kértem ki.Buvárbund olyan a dobozos baltáknál, mint Khalim effendi a Fendereknél.
Ugyáámbizony! Én is vettem a gyeröknek egy akusztikusat a zsibin (nem tacskósat, német kézművest), és nagyobb élmény mint egy vellanygitár! Mivel itthon hagyta nekem most, időnként kézbe veszem - nagyobb varázslat néha mint a szinti!
De hogy ne legyen nagyon topicidegen :) itt egy majdnem akusztikus cover tranzisztoros erősítőn : Hotel California Remélem kedvet kapsz hozzá
A jó cuccokat magunknak vesszük,hogy inspiráljon,nem a közönségnek,nekik mindegy,hogy min szól a bugi,még valamilyen szinten a hangzás is mindegy.
Egy zenész viszont szívesebben fog a kezébe egy minőségibb hangszert (pl egy Gibsont),mint egy 20ezres Tesco-s gitárt,mert kényelmesebb,tartósabb,zajtalanabb,és jobban is szól,ennélfogva a zenész jobban inspirálva van a gyakorlásra,szívesebben veszi kézbe a hangszert.
Az akusztikus tali jó ötlet biztos! Én is hamarosan akarok majd venni egy elektroakusztik gitárt,ez kb kimaradt az életemből,bár anno volt egy akusztikusom,azzal kezdtem a gitárolást,de annak már jó ideje...
De most,hogy múlik az idő felettem is,nyugodtabb vizekre evezek zeneileg,mostanában arra jutottam,hogy kell egy elektroakusztik. Meg kéne egy nagytestű jazz gitár is,merazjó. :DD
Tudod Roli, azért imádom az akusztikus talikat, mert oda nem kell semmi erősítés.Állítom, hogy akik engem ott lenyűgöztek, azoknak a kezében lehet a legolcsóbb tescós gitár, egy fasza, tiszta hangú erősítőn muzsikálva ugyanúgy lenyűgöznek, mint bármilyen digitális kütyüvel megbolondított technikával.Egyébként a közönség 99,9 százaléka nagy ívben tojik rá, hogy a banda csövessel, vagy tranyóssal nyomja.Sőt, lila fingja nincs róla.Sem arról, hogy strató, vagy tele, leszpali, vagy flájing.A márkáról nem is szólva.
Nekem van egy DG-m,igaz csak a Stomp,nem ez a kombó kiszerelés.
Szerintem kurva jó,és egyáltalán nem elavult technológia. Nyilván tudásban nem tudja felvenni a versenyt egy GT-vel vagy Line6 HDvel,de nem is ez a célja. Ezek a DG cuccok abban jók,hogy egy analóg cucchoz tök hasonlóan kezelhetőek,de mégis a digi cuccok sokoldalúságával és presetbe menthetőségével.Elég egyszerűen be lehet lőni a Stompon is bármit,ki-be lehet kapcsolgatni egy-egy effekt blokkot egy gombnyomásra,van stompbox mód,midi pedál funkció,meg lehet rá expression pedált csatlakoztatni,amivel real time-ban lehet a paramétereket változtatni,meg a wah-hoz is jó ha van,viszont nincs 80 féle effekt fajta benne,csak annyi,ami tényleg szükséges általában egy gitárosnak. Emellett pici,könnyű,olcsó és midizhető.
Az előfoka hangja pedig egész "analógos" szerintem,a szó jó értelmében. Nem érzem rajta azt a digit zsizsit,amit pl. a Boss GT-ken utálok.
A DG-100 ráadásul egy különleges képességgel is bír,hogy motoros potijai vannak,így a presetekben a poti állásokat is képes tárolni. Ezt tudomásom szerint egyetlen másik gitárcucc tudja csak,a Soldano X-99,abban viszont nincsenek effektek,és nincs végfok,az csak egy sima csöves,midizhető előfok.Csilliókért!!!!
Ebben a tudatban nézve egy Yamaha DG-100 az áráért szerintem kurva jó cucc. És nem kínai,ha jól tudom.
Az előlap volt plexiből. Ráadásul volt benne egy kis tervezési hiba, és ha nagyon küldték rajta akkor sokszor simán megolvasztotta a saját plexi előlapját. A plexi erősítők az nem PL Marshall, hanem Marshall, asszem azon belül is a JTM (főleg Angus Young).
Nyugodtan nevethettek de úgy piszkálja az a agyam hogy megkérdem a plexi erősítők (pl:marshall) mitől plexi? Mely komponens miatt kapták ezt a (talán becenevet) elnevezést? Tudom hogy nagy tudatlanságnak számít és megnézhetném máshol is, de megkérdem itt mert itt választ is kaphatok az esetlegesen felmerülő kérdéseimre.
Válaszaitokat előre is köszönöm
A csöves technológia meg - a sok hátránya ellenére - azért nem avult el, mert még mindég nem tartunk ott, hogy valamennyi előnyét pótolhassuk. Nyilván az audiotechnikát és még néhány speciális felhasználást leszámítva már nincs létjogosultsága.
A digitális elavulás már más tészta. Az egyéb dolgokhoz képest fénysebességgel megy végbe. Gondolom már te se 486-os számítógépről fórumozol, de még csak nem is pentium 4-ről, pedig az sem volt régen.
Hallgasd meg a 80-as évekbeli digitális multieffekteket és szörnyülködj.
Egyébként a DG széria is jó szerintem. Mondjuk azon az áron amiket kérnek érte már nem venném meg.
A multi része - még ha jó is - évtizedes digitális technológia, napról napra elavultabbá, és így értéktelenebbé válik. Annyiért már kapsz tűrhető csöveset is - igaz abban nincs multi.
De néha meg nem. Bár se ezt a yamit, se a superchampet nem ismerem közelről, találkoztam már olyannal más cuccon, hogy aszonta a preset, hogy mittomén klín, vagy szóló és el nem lehetett róla mozdítani a reverbet, vagy a slap-backet
Én se hasonlítanám egy faékhez, mert nem biztos hogy csak a faék egyszerűségű végfok kacsolásól szól úgy ahogy...
De mikor időnként itthon is kapható 60-70e körül, tudod ki állna neki meggyártani! Sosem lesz olyan , de még csak hasonló sem.
Viszont ha annyira megteccett, tessék itt egy eladó , estig tán nem lesz több sokkal, és 40-ből lehet megúsznád a működő sasszit szállítással együtt.
A szórókat és a ládát meg majd összehozod valahogy
Szerintem a DG-100-ban és a Superchampben az adott preseten/modellen volt a tér, a G-100 meg csak egy mezei, nem programozható erősítő. Mondjuk van benne ruganyos reverb, szerintem nem is rossz.
(megjegyzés: a SuperChamp XD-nek csak a vége csöves!!!)
Egyébként én már játszottam Yamaha B100 kombón is, ami kívülről hasonlónak látszik mint a G (belűről nem tudom), de az szerintem sokkal rosszabb volt. Mondjuk lehet, hogy, csak azért mert fizetős próbatermi cucc volt és már eléggé szét volt gyilkolva.
srácok most olvasgattam a hsz-ket itt :D ez a Yamaha G100 asda.sd.asd .D brutálisan szóól :D gyors kapcsolási rajzot szedtem. hááát azért én nem mondanám hogy eccerűű :D És a furcsa az volt nekem hogy most átgörgettem az alkatrész listát és lehet kapni még bele alkatrészeket is. Tán nem mindent :D Szóóval még lehet megépítés lesz a vége ?D
Egy egyszerű cuccnál sem mindegy az alkatrészek minősége. Akkoriban még nem volt jellemző ellenállásokon meg diódákon spórolni. A régi BOSS pedálok is jobban szólnak, mint a maiak.
Egyébként, lehet, hogy nem bonyolult, de csatornánként van egy-egy 3 sávos EQ, egy mindkét csatornára érvényes parametrikus EQ, plusz van több kihúzhatós poti is, melyek bizonyos frekvenciákat boost-olnak. Ezek a szolgáltatások még ma sem megszokottak.
Nekem csak az effekt loop hiányzik róla, meg a torzított csatornában lehetne egy picit több gain. Hiába, mikor ezt tervezték még nem volt Kreator…