Köszi ja láttam ezt az oldalt de megrendelem majd a thomanntól ha odajutok. Majd megkérem őket hogy esetleg válasszanak ki egy jót vagy egy kevésbé rosszat. Tudom ez nem a fender custom shop és ebben az árkategóriában nem lehetnek nagy elvárások de ha szólok az nem kerül semmibe. Nekik is egy nyűggel kevesebb ha nem kell a visszaküldözgetéssel foglalkozni.
Ja, még egy: az audioll.hu-n tudsz bármit rendelni a Thomann-tól. Igaz a magyar áfával, de ugyancsak szállítási költség nélkül. Írsz nekik egy email-t, kapsz egy árajánlatot, előreutalással kell fizetni. Magyar számlával kapod, DPD szállítja, viszonylag hamar kihozzák (én eddig mindent megkaptam tőlük kb. 2 hét alatt). Viszont ott nincs tapasztalatom az esetleges visszaküldéssel, bár elvileg a magyar 14-napos elállási jog ott is meg kell illessen. Ha van tuti osztrák cím, ahova tudsz rendelni, az azért sztem, jobb.
Köszi a válaszokat. Először azt gondoltam akkor hagyom a dolgot de lehet rápróbálok max. begyújtok vele. Majd Ausztriába rendelem oda nincs postaköltség és ahogy figyeltem kevesebb az alapár is szóval kb. egy 10essel olcsóbb. De azt is valószínűnek tartom hogy a kelet európai piacra a silányabb minőséget küldik mint pl. az élelmiszerek vagy egyéb háztartási kiegészítők esetében.
Nekem gy TE30 volt, ami szintén kényelmes és jó gitár volt.Semmi probléma nem volt vele.Nálam az American Standardot váltotta le egy PRS SE.Amikor megvettem a Singlecutot, akkor jöttem rá, hogy nekem ez kell.Azóta a Singlecutból lett egy Irig Stomp I/O és egy laptop, de a fő gitárom egy PRS SE Paul"s Guitar.Nem alsó kategória, de non plus ultra.Zseniális hangszer.Most keresek mellé egy olyat, ami nyúzósabb, amit lehet hurcibálni.HB SC és Sterling AX köt billegek.Sterlingek is marha jók.Szóval én is úgy vélem, nem az ár határozza meg, hogy bejön-e a gitár.A 80-ért vett PRS SE SC olyan bitang jó gitár, hogy elfújta a Fender központúságom teljesen.Sőt, kiábrándító volt mellette az Ami Standard.
Nem hangzik hülyén sztem. Az, hogy nekem szar tapasztalataim voltak egy dolog. De pl. volt egy fehér Gibson SG Special-om, ében fogólappal. Nagyon szerettem, nem is egy gyakori gitár annyira. Egyszer vettem mellé kipróbálni egy koreai Epi G400-at, azzal a nem titkolt gondolattal, hogy ha nem sokkal rosszabb, akkor lecserélem. Ebben a körben a Gibson győzött, az Epi ment. Aztán vagy 3-4 évvel később még mindig ezt a Gibson-t használtam, megint szembejött egy koreai Epi G400 igen jó áron. Gonodoltam kipróbálom, ennyiért bármikor eladom, de sok meg nagy reményt nem fűztem hozzá. Aztán jött a meglepi a próbateremben, ahol a zenésztársak is egyöntetűen azt mondták, hogy az Epi jobban szól. Ebből a körből az maradt meg.
Hogy mit akarok mondani? Minden gitárt egyesével kell értékelni. Az, hogy egy gitár szar vagy jó, legfeljebb statisztikai adalék arra nézve, hogy az adott gyártó milyen terméket csinál. Nem gondolom pl., hogy általában az Epi gitárok Gibsonverőek lennének. Ez megint általánosítás lenne: az én esetemben az az Epi jobban szólt, mint az a Gibson. Az én zenémben, az én cuccomon, az én kezemben. Ugyanígy simán el tudom képzelni, hogy a HB is csinál jó gitárokat. Én kettőt kipróbáltam, sajna azok nem voltak nekem jók, így nem érzek késztetést, hogy tovább kísérletezzek. Ennyi és nem több. De ha valaki használtan vesz HB gitárt, vagy elutazik a Thomann németországi üzletébe, akkor van esélye a vásárlás előtt kipróbálni, és azalapján dönteni. Sőt, ahogy a Mustang példája mutatta: a visszaküldés is simán működik, ha mégsem jön be a cucc, csak persze plusz macera.
nekem van egy ilyen harlibenton t52-esem. másfél-két éve használom. a kedvenc gitárom, pedig akad otthon néhány olyan is, ami tízszer ennyibe került. a faanyaga hibátlan, nem vetemedik nem repedezik, gyönyörűen rezonál. a nyaka is fasza, nem vetemedik, pontos, egyenes. a pickupot magasan felülmúlják az árkategóriájukat. a hangoló kulcsok szarok, de tartják a hangolást. az üregek ki lettek bélelve rézfóliával, így semmi zaj nincs. vox ac30 és marshall tsl601 kombókkal használom, minden műfajra jó. előzőleg egy baja telém volt, azt hamar eladtam, hülyén hangzik, de ez a gitár jobb, mint az volt.
Nem lehet tudni, ez a legnagyobb baj. A nevesebb youtuber-ek mind próbálgatták ezeket, a legtöbben áradoznak róla. Node a Thomann se hülye, hogy nekik ne épp válogatott darabokat küldjenek, arról nem is szólva, aki ugye ingyen kapja tesztelésre. Legalábis ez az én kis összeesküvéselméletem. Ugyanakkor pl. ezek sem gyakran csinálnak hosszútávú teszteket, hogy az adott gitár hogyan viselkedik mondjuk két-három év múlva? Amikorra a fa elkezd száradni, csavarodni, vetemedni? Vagy éppen nem, lehet hogy jó gitárok ezek, ki tudja?
Nekem kettőhöz volt szerencsém, mindkettőt újonnan rendeltem a Thomann-tól. Az első egy Mustang kópia volt, fix TOM híddal. Tökjó elképzelés, amúgyis szeretem a rövid menzúrát, jó áron van (70e körül volt szállítással) hajrá. Megjött a gitár, közepesen normális, árának megfelelő minőség, kivéve... Kivéve a nyak-fej találkozást, ahol a nyereg utáni letörés túl későn kezdődött, így a mély E húr a nyeregből kilépve felfeküdt ezen a letörésen, úgy is, hogy a kulcsra csak bő egy menetet tekerek fel (ennél kevesebb csak satus kulcsokkal megy sztem). Ezt ugye csak azzal lehetne orvosolni, hogy a nyereg mögötti részt megfelelő alakúra reszeled, de akkor újra kell lakkozni a fejet, ráadásul ez a modell épp színre festett fejű is volt. Tervezési hiba. És az egész nem éri meg, mert ha megcsinálod, akkor is max. egy közepes gitárod van. Visszaküldtem a Thomann által adott 30 napon belül, becsületükre szóljon, hogy semmi macera nem volt, sőt a visszaszállítás költségét is állták.
A második egy Jaguar másolat volt, 2db P90 és ugyancsak TOM híd. Megintcsak: papíron tökjó kombó. A specifikációk szerint a benne levő pukik AlNiCo V-ök kellene, hogy legyenek. Megjött a gitár, megint az árkategóriának megfelelő közepes minőség, itt szerencsére nem volt olyan tervezési hiba, mint a Mustang kópiánál. A hangja viszont elképesztően ergya dobozhang. Szétszedtem a hangszedőt, és bizony kerámia mágnes volt benne. Jeleztem a Thomann-nak, semmiféle kompenzációt nem ajánlottak, és mivel módosítottam a gitárt, így a gari is ugrott, meg a visszaküldés lehetősége. Ha már ott tartottam, akkor kicseréltem a mágneseket, épp voltak itthon elfekvőben AlNiCo mágneseim (akkoribban voltak még olyan elképzeléseim, hogy hangszedőket tekerek majd), de azokkal sem szólt jobban a hangszer. Végül minimális buktával eladtam itthon.
Szóval jól néznek ki (nekem most a double cut LP Junior kópiájuk tetszik épp), de én már nem kockáztatok velük.
Ez akár igaz is lehet ha kifogsz egy jót.
Mint a példa mutatja benne van a pakliban az is, hogy nem.
Akkor pedig kezdődhet a hercehurca és mi van megint egy olyan jön?
Nincsenek totál szar anyagból, nem használhatatlanok de lutri sajna.
Az egyik oldalon agyon dícsérik az új HB gitárokat, de pár éve ez ment az SX-ekkel is.
Ha egy gitár fája összerepedezik, az sokat elárul a gyártásról. Van annyi más márka, használt, megnézhető, kipróbálható darab. Látatlanul rendelni egy olcsó új gitárt eléggé zsákbamacska.
Köszi a gyors választ. Pedig arra gondoltam hogy talán már kiforrotta magát, mert kb. 2005-06 környékén megkértek hogy nézzek meg egy HB stratocaster azt hiszem egy bundle része volt de az mindenféle aspektusból egy vödör húgy volt.
Erről meg elég jókat írnak a Thomann-on, vagyis szinte sz összes HB-ről írják hogy ár érték arányban nagyon jók. Szóval nem győzködni akarom magam de nem lehet hogy pont az ami nálad volt mondjuk egy szar széria lehetett?
a nyak egyik tulajdonsága, hogy berepedezik a fogólap mert nem száraz anyagból készült...
Épp most keresett meg valaki, hogy mit lehet csinálni vele, mondtam visszaküldeni, elsőre meg nem akarták elfogadni a reklamációt mert szerintük kiszáradt az új gitáron a fogólap és azért repedezett be... Persze. Kaptak némi indoklást és most cserélik.
Még nem forrt ki ez a harlibenton.
Helló
Valaki haszná/ használt esetleg harley benton te 52 telecastert? juhtubos vaktesztet láttam korábban, ott meggyőző volta hangja, viszont a hardverek és a nyak tulajdonságai érdekelnének. Köszi
Én a forraszanyagokra gondolnék, nem tudom náluk van-e ROHS szabvány, illetve a nitrolakkok sem túl emberbarát anyagok.Na meg a védelem, mint az élőállat szárítása és a mikrosütő...
Miért írják a Fender oldalán az összes gitár specifikációjához ezt?
"Legal Notice
WARNING: Cancer and Reproductive Harm - www.P65Warnings.ca.gov."
Gondolnám jóhiszeműen, hogy rákkeltő anyagokat nem használnak fel a gyártás során.. Persze azt el tudom képzelni, hogy folyékony formában a festék vagy a lakk párolgása káros az egészségre. De ez így leírva kissé ijesztő..
Mivel a Yamaha megvette a L6-t nem cifrázták túl a JTV dolgot, a régi Variax elektronikát betették már létező Yamaha gitárokba, nyilván a szükséges módosításokkal. Tehát, ha a nyakprofilra vagy kiváncsi, kutya közönségesen besétálsz egy hangszerboltba, kezedbe veszel egy Pacificat, és voilá, ott a JTV nyakprofil.
Nekem JTV69 volt. A nyaka nem rossz, de semmi kiugró sem negatív, sem pozitív irányba. Az elektronika viszont pont azt tudja, amit kínál. Nagyon jó minőségben és piszok jól utánozza a felkínált gitárok hangját, a legjobb nüanszokat domborítja ki. Pl. Les Paul-abb hangja van mint egy Gibsonnak. A potik is azt csinálják mint az eredetiben. A hangolásváltó kapcsoló is teljesen jó. Egy kattintás és a kiválasztott hangolásban szól. A hangszedők is bitang jók. Ebben az esetben tényleg azt kapja az ember, mint ami a leírásban van.
Szerintem piszok jó gitár, színpadon is, felvételhez meg pláne.
Sziasztok.
Szeretném kérni a véleményeteket Line 6 JTV 59-es gitárról.Milyen a nyaka?megbízható-e, az elektronika?általánosságba milyen tapasztaltok van a hangszerről?Köszönöm elöre is.
"Egyedi tervezésű Custom-made gitár"
Na ez az, amit itthon nem lehet eladni.
Sok türelmet kívánok a várakozáshoz. Sejtésem szerint az ára le fog menni max a tizedére.
Sziasztok,
elgondolkodtató volt olvasni az előző kb. 1 év hozzászólásait, ezek szerint a gitáros élet sem olyan egyszerű, hogy veszek egy hangszert és a következő 100 évre jóccakát....
ha időtök engedi tekintsétek meg ezt a videót, ebben a nulláról gitárt építenek szerintem nagyon igényes videó,
a kérésem az lenne, hogy akinek van tapasztalata ezekkel a gitárokkal kapcsolatban, legyen olyan kedves és ossza meg a véleményét. /nem értek a gitárokhoz/ én a kreatív "asztalosmunka" miatt találtam rá a videóra, -de számomra a videó alapján kiforrott, igényes végterméknek tűnik, -mi a valóság? a befektetett munka ellenére ez is valami közép-ssszar, vagy tényleg jó cucc,
/bár az a gondolat a lenti hozzászólásokat elolvasva, sokszor visszaköszön, hogy egy hangszer jó vagy rossz... az nagyon szubjektív, és sok mindentől függ. ezt előre elfogadom,
köszönöm a türelmet.
szép napot!
, ha a visszaküldés határokon át is működött, akkor a Thomann is érezte hogy értékelendő az ügyfél ;)
Én inkább bemegyek a boltba gitárt venni, vagy az eladóhoz kipróbálni, netről komplett még nem mertem rendelni, csak alkatrészt. De hasznos olvasgatni a tapasztalatokat.
Sajna az a fajta ember vagyok, akinek egy vita során még az "a te kurva anyádat!" visszavágás is csak három napal később jut eszébe... És hát itt gariról ugye szó sem lehetett, hiszen még a hangszedőt is szétszedtem. Ugyanakkor pl. az ilyen jellegű problémát másképp ki sem lehet deríteni.
A csőbe nem húztak be, első alkalommal visszaküldtem a gitárt, és a visszaszállítás költségét is állta a Thomann, holott a honlapjuk szerint azt csak Németországon belül vállalják. Ha összrakom szépen a gitárt és visszaküldöm, akkor ezt is visszavették volna. Csak én nem ki akartam próbálni a mágnescserés trükköt, mert arra is kíváncsi voltam. Azután meg igazán nem volt már pofám visszaküldeni a cuccot.
Viszont így legalább megoszthattam veletek a tapasztalataimat ;)
Erre a helyzetre szól a mondás, hogy okos ember a más kárán tanul :)
De nem piszkálásként, és tényleg kösz a több részes sztoriért, tanulságos volt (mondjuk én még pont HB-vel nem ezermesterkedtem eddig - egyszer ugyan szemeztem egy goldtop lp-vel tőlük, ami jónak tűnt, de nem lett belőle üzlet).
De ha már kétszer behúztak finoman a csőbe, akkor legalább a 'we_can_do_'-ra igazán kérhettél volna valamit - túl jó ügyfél vagy :)
Hmmm
Én is olvastam az új HB gitárokról,hogy ezek mennyivel jobbak mint a régiek. Bár én még egyiket sem próbáltam, de a hárs testet mindíg fenntartásokkal kezelem. Az igaz, hogy drága gitárokhoz is használják ezt a fát, vagyis nem ezt. Említettem, hogy volt egy Epi LP Custom-om, amiről kiderült, hogy hárs a teste, ezt produkálta az is. Testetlen csirimpoló hang. Nyaki hangszedővel szépen énekelt, de nem úgy ahogy várná az ember és a mosott hangzás.
A nem is olyan olcsó hús és a leve.
No akkor újabb update Harley Benton JA-60 téren: a bundokat felpolíroztam, kapott új 11-52-es húrokat (drop C-re hangolva) és természetsen a "feljavított" P90 hangszedőket. Emlékezető gyanánt: utóbbiakban kerámia mágnesek voltak, ezeket vegyes Alnico 2 és 5 párosokra cseréltem. Megtörtént a nagy hangerőn a próba. Ugyanazokkal az erősítőbeállításokkal, amikkel a Tonerider Rocksong-okkal szerelt Epi SG-m faszán szólt ez sajnos továbbra is elvérzett. Nagyon hangsúlyos közepekkel dobozhangja volt. A mélyek szinte teljesen hiányoztak, a mély C húr érezhetően halkabb volt a többinél. A magasak úgy-ahogy megvannak, de a nagyon hangsúlyos középtartomány elnyomja azt is. A hangszedőket próbáltam úgy állítani, hogy a basszus oldalon magasaban legyenek, de nem sokat segített. A csavarok a húrok alatt nagyjából egy magasságban vannak, azzal még lehetne elvileg játszani, de nagy reményeket nem fűzök hozzá. Emellett az egész hangszernek a hangzása egybemosódik, nincsenek részletek, nem válnak el a pengetett hangok. Ebben sztem már jócskán szerepe van a fának is, bár érdekes módon akusztikusan igen rezonánsnak tűnik a lapát, hangosabb, artikuláltabb, mint az Epi. Persze az összehasonlítás nem fair, mert a HB-n új húrkészelt van, az Epi-n meg elég öreg már. Továbbra is megtartom még henkölni, de csodát nem várok tőle. Esetleg csináltatok hozzá egy testet, bár akkor az egész már annyira sokba fog kerülni, amit épeszű ember már nem vállalna :D
A Thomann support-járól: egy nappal a levelem után felhívtak, és pontosítottak, hogy a Roswell pickup-os verziót vásároltam-e. Miután ezt tisztáztuk újabb egy nappal később megint visszahívtak, hogy sajnálják, de valóban, az első sorozatba kerámia mágneses szedők kerültek, a későbbi verziókban ez már Alnico 5 lesz. Direktben nem ajánlottak semmilyen kompenzációt, amit kicsit hiányoltam, bár megkérdezték (az ő szavaikkal), hogy "can we do anything for you?" Ha rámenősebb ember volnék itt kérhettem volna valamit, de nem vagyok az és nem jutott épp eszembe semmi, úgyhogy ennyiben maradtunk. Nem akarom a szavahihetőségüket kétségbe vonni, de ezt a gitárt én nem ajánlanám senkinek, még akkor sem, ha Alnico 5 mágneses szedőket tesznek beléjük. Ez a harmadik HB, ami megfordul a kezem közt. Az első egy régi Preci típusú basszus volt, ami borzasztó kidolgozásúra sikerült, a hangja sem volt jobb. A második egy MA-60 Mustang kópia volt, ezt az első kipróbálás után visszaküldtem, mert a mély E húr felfeküdt a fogólap végén. És most ez a JA-60, aminek megintcsak megvannak a hibái. Rengeteg jó dolgot írnak a HB-okról fórumokon és youtube-os videókban. Én sajnos ezekkel a jó dolgokkal nem találkoztam. A Squier Affy sorozat minőségénél kicsivel rosszabb kategóriájú hangszerek ezek, árban is némileg azok alá árazva. Cserébe nehezebben eladhatóak használtan. Aki úgy érzi, hogy kísérletezne, ám tegye, de nagy reményei ne legyenek. Én kísérleteztem velük kétszer, harmadszorra nem fogok.
Mindkét gitárom elektronikáját én szereltem, sokat vacilláltam milyen cuccok kerüljenek beléjük, végül "előre megfontolt szándékkal" kaptak log. hangszín potmétereket. Nem bántam meg. Egy darabig így maradnak amíg rám nem jön a szerelhetnék. (A "fix"strato nyak a 3. testben van, a 7. pickup szettel, az Artistban is megfordult 4 különböző hangszedő páros....) :)
Biztosan előfordul, de az itthoni Artiston (300K, 22n) és a Straton (250K, 47n) nem ilyen súlyos a helyzet, hallható változást eredményez a tekergetés már az elején is. (Tiszta csatorna) Persze a végén határozottabb a változás, de egyáltalán nem zavaró így.
Más gitároknál is előfordul, hogy a hangerő potméter lin. és a hangszín log. Pl. Les Paul Slash modell.
A stratomban mindegyik log. , teljesen jó hangszínnek is, nics gondom vele.
Kis adalék: éjjel álmatlanul hánykolódva eszembe ötlött, hogy a mágnesek elhelyezése egy P90-ben mégis hogy kellene legyen. Én balgán követtem az eredeti elhelyezést, így a két mágnes azonos irányba néz, azaz vonzzák egymást. Mármost ez nem jó, ellentétesen kell állniuk, így polarizálják a csavarokat megfelelően, azaz amikor berakod őket, akkor épp hogy taszítaniuk kell egymást. Simán el tudom képzelni, hogy nem is (csak) a kerámiamágnes okozta az ergyas hangot, hanem a mágnesek rossz elhelyezése. Ezen tapasztalat alapján senkinek nem ajánlanám a Roswell márkát pickup-ban...
Igazából nem kértem tőlük semmit, hiszen a belepiszkálással nyilvánvalóan buktam a garanciát. Illetve de: annyit, hogy korrigálják a weboldalt, mert ami a hangszerben van hangszedő, az bizony nem Alnico 5 mágneses cucc. Nem mintha Alnico 5 mágnessel nem lehetne szar szedőt gyártani
A bundokat sima Preven autópolírozóval szoktam bekenni, meg van egy kis gravírozó kütyüm, kb három centi átmérőjű filc korong van hozzá. A legkisebb fordulaton szoktam polírozni. Míg nem volt ez a motoros herkentyűm 2000-es vízpapírral hosszára, tehát a húrokra merőlegesen megcsiszoltam, aztán egy darabka ronggyal és Prevent fémpolírozó pasztával csináltam. Így sem tart túl sokáig. Spar-ban vettem mind, jó régen.
Ez a fogólap tényleg érdekes. Én a fültisztító pálcikát használom, de a második felvitelt már nem mind szívja be a fa.
Hárs a teste, juhar a nyaka, rózsafa a fogólap. Talán kicsit túloztam az olajozás mennyiségét illetően Fülpucipálcikára szoktam csepegtetni az olajból, azzal kenem el. Két-három szegmensenként csepegtetek rá újra. Ilyen menetből háromszor kentem át, talán még egy, esetleg kettő fog kelleni, holnap meglátom. Az első kettő réteget úgy szívta be, mint a sivatag a vizet.
A tone poti egyértelműen szar volt a logaritmikussal, a hangerőben mostanában nem mindig vagyok biztos. Legalábbis effekteknél van, ahol a lineáris jobb és van, ahol a logaritmikus. Ez főleg attól függ, mennyire hangos maga a cucc. Ha nagyon, akkor jobb a logaritmikus, ha kevésbé, akkor a lineáris. De a legkíváncsibb a hangszedőkre vagyok a cserélt mágnesekkel, ezt sajna csak péntek este fogom tudni rendesen kipróbálni - feltéve, hogy a többivel addig elkészülök. A bundokat ti mivel szoktátok polírozni?
Engem is érdekelnek a fejlemények.
Milyen fákból van összerakva? Hová tűnik az a sok citromolaj? A rózsafa szétszáradva sem szív be sokat.
Ugyanezt a fordított poti szerelést említettem a múltkor az SG-nél.
Csak folytasd, engem érdekel a történet!Nekem egy TE-30 van, de én nagyon szeretem.Azzal nincsenek ilyen gondok, bár a potik nekem sem tetszenek.Illetve a hangolókulcsok sem mindentverők.Maga a fa, a hangkitartás rendben van, kidolgozása is jó, az árát mindenképpen megérte, sőt.A Te gitárod Roswell, vagy Wilkinson pickupos?
Majd rám szóltok, ha nem érdekel a saga, de addig is folytatom: mivel egyébként is projektgitárnak vettem, hát nem voltam rest és szétszedtem. Amiket találtam:
A nyakzseb a legrosszabb Squier-es időket idézi. Hosszú távon mindenképp érdemes kipucolni, és síkba csiszolni.
A fogólapon egy hektoliter citromolaj már kezd látszani, de egy-két demizson még fog kelleni.
Az elektronika teljesen el volt cseszve. A lineáris potit kötötték be hangerőnek és a logaritmikusat hangszínnek. Naná, hogy a hangszín csak a tekerés utolsó egyötödében csinált bármit is. A két hangszedőre rámértem. A nyaki 11,5k-s volt, míg a hídi 7,7k-s. Ez ugye olyan, mintha megcserélték volna őket, ráadásul a 11,5k minden csak nem vintage. Ha már ott voltam, hát szétszedtem a szedőket is. A balsejtelmem beigazolódott: az ergya hang a kerámia mágneseknek köszönhető. Írtam is Thomann-éknak, mert a honlapjukon külön kiemelik, hogy Alnico 5-ös mágnessel szerelt szedők vannak benne, ami baromira nem igaz. Volt itthon elfekvőben két-két A2 és A5 mágnesrudam, beléjük raktam vegyesen, tök kíváncsi vagyok, ez hogy fog szólni.
Egy biztos: még projektgitárnak se feltétlen éri meg, csak ha erre a viszonylag különleges formára vágyik az ember fia.
Na, megvolt a komolyabb döngetés is: itt bizony elvérzett a cucc Új erősítőt is épp most vettem, és először nem akartam elhinni, hogy ennyire szar. Szobahangerőn, a gyakorló cuccomon nagyjából rendben volt a HB is. Már arra gyanakodtam, hogy az erősítő a ludas, de nem, a szokásos gitárommal kiválóan teljesített. Visszadugva a HB-t újra jött a vékonyka hang, csattogás, recsegés. A fuzz-zal meg az egész totálisan bedöglik. Nincs középtartomány, a basszus nem elég definiált, a magasak nem "gömbölyűek", hanem szúrnak, élesek. Megmarad a gitár projekthangszernek, kíváncsi vagyok, hogy normális hangszedőkkel életre lehet-e kelteni. Sajnos így ahogy van, használhatatlan. A végső verdikt tehát: játszogatni, projektgitárnak jó lehet, de komolyan zenélni szinte esélytelen vele - legalábbis gyári állapotában. Természetesen hozzáteszem, hogy más erősítőn más ládával lehet más az eredmény, de nekem a JCM900-on se a saját Celestion T75 szórókkal, se 412-es Engl ládával (asszem V30-akkal, de nem nyitottam ki) nem szólt jól.
Boldog új évet kívánok!
Remek kis összefoglaló.Nekem az épített gitáron hasonlók a tapasztalataim a kulcsokkal kapcsolatban, de bízom benne, hogy az szorulás idővel megoldódik.Hangilag (szerintem) egy klasszissal jobb, mint a volt affi telém.Van mélye, közepe, magasa rendesen, sokkal testesebben, vastagabban zeng.Én pont ebben a pillanatban rendeltem felső nyerget a Twangmarkt-tól.A nyaka is jobban passzol a kezemhez, mint a Squier. Igazándiból a fa kezeimnek az Ibanez art 320 nyaka tetszik a legjobban.Hozzá kell tennem az igazsághoz, hogy az Epi sztrató is "megtáltosodott", hogy Sabbat beállította!Hogy milyen pukik vannak a telémben, a jó ég tudja.Talán még Semmi Cicó tesó sem, pedig sok, sok éve még Ő vásárolta.Ahogy Zsolti mondta, "hozza" a fasza tele hangot.
Nem kérdés, csak kis vélemény az új gitáromról :) A Harley Benton név sokaknak negatív csengésű, én is találkoztam egy régi HB basszusgitárral, ami még a fűtőértékét is alig érte meg. Ez viszont... Kidolgozásban, tudásban simán parban van a Squier Affinity szériával. A festés hibátlan, a bundok pontosak, a bundszélek szépen eldolgozottak. A hangja nagyon klassz, hozza a jó kis P90 vibe-ot. Nyilván jobb minőségű szedővel ezen lehetne még javítani, de sztem az enyémben maradnak a gyáriak egyelőre. Persze meglátjuk még ezt egy komolyabb próbatermi döngetés után is. Hogy ne csak áradozzak: a fogólap száraz, mint a Szahara, egy alapos olajozás ráfér. A bundok ugyan pontosak, de egyáltalán nincsenek felpolírozva, a húrok egy-egy nyújtásnál, vibrato-nál röcögnek rajtuk rendesen. Ebben a kategóriában sajnos nem ritka, hogy egy-egy bund kicsit magasabb, így ott a hangok hamarabb elhalnak, a húrok zörögnek. Itt ilyen csak nagyon minimálisan van, azt mondanám, hogy a kategórián belül a jobban kidolgozottakhoz tartozik. De egy komolyabb bundsíkolás azért így is elfér rajta, ha maximalisták vagyunk. A felső nyereg borzasztóan gagyi műanyagból van, és kicsit magas is a húrok fekvése. A kulcsok sajnos nem túl jó minőségűek. Klassz vintage kinézetűek, de egyiket nehezebb tekerni, a másikat meg könnyebb. Még a 25,5"-es menzúrához képest is "durva" a menetük, azaz kis tekerés is már nagy változást hoz. Ráadásul nem is lehet mindet finoman tekerni őket, mivel szorulnak.
Összességében azt tudom csak megerősíteni, amit a HB-król más fórumokon is olvasgattam: jó alap henköléshez, ahhoz, hogy igazán jó hangszer legyen kell dolgozni rajta, de messze nem a tüzifa kategória már. Ha az árát is figyelembe veszem, akkor minden Jaguar/Jazzmaster formát és P90-et kedvelő embernek ajánlott, de egy fullos beállítást és felső nyereg cserét mindenképpen érdemes rászámolni az árra.
Akkor annyiban javítanám amit írtam, hogy nem egy hanem két kiló körül kapsz ma olyan hangszert ami megközelítheti, de mindent összevetve aztán mégsem.
Ha eddig tetszett és szerintem igen, akkor nem kell foglalkozni vele.
attól, hogy haver mondja azt amit, attól még egy marhaság.
Jaa, ha Flying V az tényleg Kuka....vagy Hapci, Vidor, Szende, Szundi, Okoska, Álmos, Előd, hm nemj ó az már nyolc.
Neked tetszik?Szeretsz játszani rajta?A többi lényegtelen.
Csak kíváncsi voltam, mert nekem van egy öreg japán Harmony Flying V-m, ami most kölcsönben van egy haveromnál. Ő vette észre hogy rétegelt fából van és egyből le'kukázta'. Úgy gondolom hogy ez egy tévhit a részéről.
Volt egy Marlin by Hohner gitárom, az fél centi vastag rétegekből épült fel, maha és éger talán.Az Epi Special II szintén hasonló rétegelésű.Van erre a fajtára is sok példa.
Nekem is volt rétegelt gitárom, pl a képen látható SUNN Mustang
Úgy szólt mint az atom, igaz Fender Noiseless szett volt benne, később meg EMG, de nagyon jó gitár volt.
A selyemcukor szín csak ráadás.
Aztán megfordult még nálam Ibanez LP 72'-ből, Ibanez Silver series strato 76'-ból, azok is rétegeltek voltak, és kifejezetten jól szóltak.
Minden relatív.A régi Hohnerek is készültek rétegelt fából, egészen tisztességes minőségben, de az Ibaneztől kezdve a távolkeletiek többsége anno az volt.Persze nem mind.De sokat most drágán árulnak és veszik is.Kézbe kell venni, ha tetszik, jó, ha nem, nem...
Ha drága + felső kategória vegyél PRS-t az a kettő közt pont 25"-os. :)
Egyébként lágyabb húrokkal lehet kompenzálni a hosszabb menzúra miatti keményedést.
Hangban a rövid-menzúrások kicsit vastagabb hangra hajlamosabbak,
míg a normál menzúránál már feszesebb a szand alapból.
7 húros, fix húrlábas gitárt szeretnék venni, használtan kb. 200.000 Ft-ig (de nem baj, ha kevesebb). Szerintetek mi lenne a legjobb választás ennyiért?
Üdv
Szerintetek egy gitárnál mennyire fontos a menzúra hossza?
Én alapból tudom magamról hogy a rövid 24,75-ös menzúrát szeretem, játékérzetben sokkal kényelmesebb és jobban rááll a kezem, a húrok rugalmasabbak és nekem könnyebb is rajta játszani.
Most kinéztem magamnak egy gitárt ami mindenen tökéletes lenne kivéve a menzúrahosszt ami 25,5-ös.
Tudom hogy ez főleg személyes preferencia é megszokás kérdése, mindenkinek más jön be ezen a téren, de szerintetek emiatt hanyagolnom kéne ezt a hangszert, vagy ennyi kompromisszum még belefér egy viszonylag drága, felső kategóriás hangszernél?
azért lett ez kitalálva hogy a timbuktuból érdeklődő kamu vevőket kiszűrjék. nem is olyan régen lett beveztve ez a rendszer GS-en. Aki nem szereti hogy naponta kap üziket csingcsángcsungtól azoknak ez kényelmes, mert a kamu vevő nem reggel be, amúgy meg csak hátráltat.
Máki: nem nagyon veszegetnek mostanában semmit, csóróság van nyáron :))) Ebay-t kell próbálni hátha. GS-en van olyan gibson ami kb 2 éve van fent. Erősítőkból a mai napig találkozok olyan fejekkel amiket tavaly érdeklődtem meg és az eladó azt mondta hogy itt vannak érte, csak azért hogy ne alkudjak, de mivel 200-300 között árulja nem kell a kutyának se. :'D
Nem vagyunk egyformák, ha nekem valaki emailben, vagy faszkönyvön válaszol, fotókat kér, vagy valami hülyeséget ajánl, nem leszek lelki beteg, megírom, hogy : nem, ez 10 másodperc.
Én pl automatikusan a mail-t választom, ha válaszolok valakinek, nem is tudom, miért, egyszerűen szimpatikusabb.
Ha valaki a nyilvánossághoz fordul egy eladási ajánlattal, akkor a nyilvánosságnak szerintem joga van komolytalannak is lenni, nincs az előírva hogy csak a komolyak gyülekezete lennénk.
A jelen esetben azonban nem erről volt szó, hanem arról, hogy az eladó csak gs regisztrált tagokkal volt hajlandó szóba állni. Egyébként lehet, hogy volt telefonszám, megszokásból nem is néztem és a hirdetés órák alatt eltünt, tehát már nem is tudom megnézni.
Egyébként lényegtelen a történet.
Adott már el bárki értékesebb (300k plusz mondjuk) dolgot gs-en? Kb hónapok óta ugynazaok vannak fent. Fel szoktam tenni néha valamelyik ampot a demo darabjaim közül, ha épp rám jön az öt perc, hogy részben cserélném interfészre, monitorra vagy olyasmire, amire igazából nincs égető szükségem, szóval pénzt nem adnék érte, de tök esélytelen.
A komoly érdeklődő felhív, kijelzett hívószámmal, (kijelzetlen számú hívást a telefonom automatikusan utasítja el. ) egyeztet egy időpontot, amikor eljön, kipróbálja, és ha tetszik neki megveszi.
Aki mailt ír, 90% ban komolytalan. Csinálsz neki egy kazal fényképet, írsz litániát, aztán annyi válasz sincsen, hogy húzd meg a faszom, told fel magadnak a szarodat.
Én még azt is beállítottam, hogy nem lehet üzenetet írni, csak telefonszám van megadva.
Így is kb ugyan annyi idő alatt eladok mindent, csak nem kell szórakoztatnom erre racsnizó kocka hülyegyerekeket, meg mindenféle faszkalap kufár nem próbálkozik be.
biztos így van ,de az is igaz ,hogy egy rakás ember azért ír , mert keresi a balek eladót.van ott olyan,hogy eddig még bármit hirdettem jött valami hülye ajánlattal...