Ez a Craftsman egész jónak tűnik, már csak azért is mert nem kínai, hanem koreai. Kíváncsi vagyok mennyiért adná a fickó, ráírok, köszi :)
A másik kettőröl mit kell tudni miért jók amúgy?
Én a V100-at nyugodt szívvel ajánlom. Nekem olyan közepes méretű a kezem, és semmi bajom a V100 nyakával. Nekem kényelmes.
Nyilván azt vedd meg, ami kipróbálás után neked kényelmes, bejön a hangja, tetszik a kinézete.
Miért pont mahagóni? Milyen zenéhez akarod használni?
az hogy kinek mi a kényelmes az személyes dolog.
van aki a LP-kre esküszik.
számomra a nagyrészük játszhatatlan tüzifa és ha tizedáron adnák akkor se kéne mert az én pici kezemhez irdatlan bumfordi a nyakuk.
Bármilyen márkáról kijelenteni hogy kényelmes, egyszerűen felelőtlen tanács. Nekem volt Ibanezem, többek között már azért nincs mert nekem nem volt kényelmes a nyaka. Túl vékony.
Cortból inkább a KX-1Q-t keresd, ha találsz, főleg régebbi koreait, az jó üzlet lehet.
Azt hallom, hogy az Ibanezek nagyon kényelmesek. Persze jövőhéten kipróbálok néhány gitárt.
Mahagóni testű gitárt szeretnék mindenképpen, ezért is esik ki a kosárból nálam a Cort KX-5, az nem tudom mennyire ajánlott vagy kerülendő gitár, illetve milyen hátrányai vannak
Lenne egy olyan 50.000-em hogy használtan vegyek magamnak egy elektromos gitárt.Olyan kellene ami jó árban van, és később nem buknék rajta sokat ha eladnám. Squierek egyáltalán nem érdekelnek.
Vintage V100-ra gondoltam még ha kapnék 50 körül, bár nem tudom hogy azon mennyire kényelmes játszani vajon. Már gitározok kb 8 éve, csak akusztikusom volt eddig meg egy SX strato de azt hamara kinyírtuk :D Tehát V100-ra gondoltam eddig, meg még van a a Cort Z42.
Miket tudnátok ajánlani, ja és kényelmes a V100-as nyaka amúgy?
Ez mind igaz lehet, de azt se feledjük: ezen a fórumon alapvetően rockzenéről, metalról stb. van szó. Ahol van pickup (plána ha aktív), torzító, kihajtott erősítő stb. Sokszor egy-egy felvétel alapján még az sem egyértelmű, hogy strato vagy LP típusú hangszer szól-e :)
Szóval ha valaki egy vakteszten, rock/metal zenében megmondja tutira, hogy hallja a nyakban a mahagóni csíkot vagy akármi más különbséget, azelőtt leborulok... :) A statikának nagyobb jelentősége van ezekben a műfajokban, mert az ember a dohos pincétől kezdve a napsütötte színpadig mindenhol játszhat, tehát a nyak legyen igenis stabil.
Akinek van szupervékony nyakú gitárja, jó vastag ében fogólappal, az biztosan szidja néha a tervezőt :)
Finomabb műfajokban persze lehet játszani a fákkal a nyakban, ahogy írtad, ott van értelme, kihallatszik.
Tehát, mindenkinek igaza van, de a nézőpont fontos, a kérdező sem jazzista... :)
Nem okoskodni szeretnék, csak néha írásra mozdul a kezem.
Alapvető dolgokról nem beszélt senki.
Több rétegű nyakat nem csak statikai okok miatt készítenek. Mindenki hamar beláthatja, hogy különböző faanyagok hangja nagyon eltérő, más-más hangtartományban, más-más hangerőver, zamattal szól. Ha ezeket vegyítjük érdekes dolgok jönnek létre. Gondoljunk csak a wenge harsányságára, a mahagóni torkosságára, a juhar fényes csilingelésére. Milyen érdekes lehet kísérletezni vele, melyikből mennyit használjunk, mi az amit hallani szeretnénk. Nem utolsó sorban szép is a csíkos nyak.
Ajánlom mindenki figyelmébe ezt az oldalt: http://www.alexagitar.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=267&Itemid=421&lang=hu
Másik dolog a szénszálas nyakmerevítés. Biztosan találkozott már mindenki avval a problémával nyakgörbület állítás közben, mikor a vékony húrok alatt közel egyenes a fogólap, a vastagaknál már domborodik, túlhúzott lett. A húrok eltérő feszessége a nyakra is ilyen eltérően hat, fokozottan megfigyelhető az átlagosnál tőbb húrral szerelt, szélesebb fogólapú hangszereken. A jelenség kiküszöbölésére egy megoldás a megduplázott állító pálca, a másik, fix merevítés beépítése. A merevítés anyagával szemben támasztott igény a szakító-hajlító szilárdság. Egy vékonyka szalagról van szó, sokmindent nem lehet egy gitárnyakba bepakolni. Az acél nehéz, nem túl jó erre a célra, a szénszálas szövet viszont ide is sokkal jobb választás. Méretéhez és súlyához képest igen jó szakító és hajlító szilárdságú. Hangátviteli jellemzőit inkább ne is említsük. Tudjuk, hogy pl. a Steinberger csinált ebből teljes nyakat, ez üreges volt, elég furcsa, mély tónussal, nem véletlenül nem terjedt el.
Tiszteletem a zenész uraknak!
Valaki próbálta már,birtokolt már PRS SE Singlecut gityót?
Nagyon szemezek eggyel,neten jó dolgokat is mondanak róla,csak kíváncsi vagyok,hátha tud valaki valami okosságot....
Na jó, és az ilyen 5 rétegből készült nyakak ? Másak csak, vagy jobbak is ?
Mert sok gitárnak, amiknek a hangjától elájulnak az emberek (fender, gibson), sima "egyszerű" nyaka van.
a grafit marha jó rezgésátvívő.
Először a Peavey Destiny gitárban (nem hivatalos Tony McAlpine model) találkoztam vele még úgy '88-90 körül.
Ez egy neckthru model, semmi extrém dolog.
Kérdeztem a Peavey-sektől, minek a grafit? Válsz jobb a rezgés átvitel, több a fel és sub harmonikus, szebben szól...
nem mellesleg gondolom volt grafitceruzád, és tört már dirib darabra benne a grafit ha leesett.
szóval jó is hogy van de kurvára kell rá vigyázni!
A 2 dolgot ne keverd. Az egyiknél alumínium a nyak anyaga, a másik esetben van benne egy szál erősítés, sokszor maga a nyakpálca készül valami spéci anyagból.
Nyilván ha az egész nyak alu, az jobban beleszól a hangba mint ha csak merevítés van benne.
Helló !
Vannak olyan gitárok amiknek a nyaka ilyen extra (nem csak fa) anyagokból készült. Most is hirdetnek egyet a GS -en, alumínium nyakút. Meg ha jól tudom a Vigier gitárok nyakában is valami szénszál van.
Mik a tapasztalatok ezekkel ? Hasznos az ilyen extra merevítés, vagy csak más lesz tőle a hangja ?
Elsősorban felhívnám a figyelmed, hogy van olyan rovat,"Akusztikus gitárok"!
Itt sokat olvashatsz konkrétan erről a márkáról is.Legutóbb, egy részletes termékismertető volt olvasható, Melyre Ati mester reagált!
Amennyiben nem működik az egereden a görgetés(vicc akar lenni), úgy van egy keresési funkció a fórumon.Ott bejelölöd a rovat címét, beírod a keresett szót(Sigma), hagyod a "minden év" mezőt, így keresel rá.Szezám tárulj!
Tavaly,októberben hirdettek is egy ilyen gitárt, amit vásárolni akarsz.....
Szép napot!
Szeretnék segítséget kérni! Erősen gondolkozom azon hogy vegyek egy Sigma DMC-15E jelzésű gitárt. Nagyon tetszik a hangja. Igaz csak még virtuálisan volt szerencsém hallani, mert a hangszer boltok ahol voltam ott rendszerint nem volt raktáron. Van egy Stagg klasszikus gitárom meg egy Vintage V100-as Les Paul copym, és most jutottam el oda hogy szeretném le cserélni a Stagg-et, mert már hogy őszinte legyek, utálok rajta játszani. A kérdésem pedig az lenne, hogy ki találkozott már ezzel a gitárral vagy legalábbis Sigma márkájú gitárral, és milyen tapasztalatai voltak. Ahogy olvasgattam azt mondják, hogy zavarba ejtően jó Martin copy. Kíváncsi lennék egy-két ember véleményére.
EC-1000-re pályáztam (meg is lett ^^), előtte elsőként ezt próbáltam ki, főleg a nyakprofil miatt, arra voltam kíváncsi leginkább. Nem bírom a vékony nyakat. Ez rögtön el is vette a kedvem az egésztől. Szerencsére az 1000-res nyaka messze nem hasonlít rá.
A 256-ot mikor kipróbáltam, 3 perc után le is raktam.
Persze ez személy függő, ki kell próbálnod, én viszont kerülném. Kipróbálás nélkül semmiképp se rendeld meg, ha lehet!
Igazad lehet, de onnan gondolom,hogy a gitárral lehet baj,hogy van egy Laney Ironheart studio-m és egyik cimborám athozta a Cort X5-ét és sokkal nagyobb dinamikával szólalt meg a cucc. Ebből gondolom,hogy a Samic-em gyengécske. Mivel gitárt csak Pod árán tudok venni igy előbb utóbb muszáj vagyok tőle megválni. Vagy elég ha rakok bele normális hangszedőt? Ugye attól a gitár anyaga nem fog meváltozni.
Szerintem a HD500nak jobban kéne szólni mint az Amplitubenak. Minden multira időt kell szánni, addig tekergetni míg jó lesz, de nem hinném hogy ne lehetne jó hangokat kiszedni belőle. Lehet érdemes lenne többi időt tölteni a POD beállításával, néhány fórumon/videóban utánanézni mik mások tippjei, mielőtt eladod.
Helló! Előbb a Pod HD500-at kell elpasszolni. Vagy lehet, hogy a Samic-em miatt nem szól úgy mint az Amplitube? Valahogy az érthetőbb hangot ad......legalábbis az éj fülemnek.
Csatlakozni tudok,KX Costom,85 körül mentek használtan.
Gyárilag Seymour SH1-SH4,mahagóni,jávor top,nem sok baja lehet. Nem mondom,hogy
meg kell venni de egy próbát megér.
http://www.zeneszmagazin.hu/cort+kxcustom+elektromos+gitar.html
Szerintem jobban jársz, ha használtat veszel, gyakorlatilag ugyanazt kapod, csak olcsóbban. Ha 110-120 körül szánsz rá, ez pl jó lehet neked:
http://gsfanatic.com/hu/hirdetes/261944/elado-vintage-elektromos-gitar
vagy néztem még párat:
http://gsfanatic.com/hu/hirdetes/261819/elado-charvel-elektromos-gitar
Az olcsóbbak értelemszerűen hangszedőcsere (bár érhetnek meglepetések...)De a drágábbak jelen állapotukban is alkalmasak rock-metal zenére.
Hangszedő kérdésben nem tudok válaszolni, nem volt még szerencsém studio körülmények közt összehasonlítani aktív és passzív hangszedők zajosságát. Bár szerintem minden a beállításokon múlik.
Én ennyiért vagy valami japán ibanezt néznék ha univerzális gitár kell (jók a régi japánok, csak jó legyen a tremoló, pl edge pro, lo pro edge), vagy ha mahagóni kell akkor Cort KX custom gyárilag SH1-SH4 van benne, szóval pickupot sem kell cserélni.
Stúdiózáshoz nem kell aktív pickup, nincs semmilyen hatalmas előnye. Igen, általában kevésbé zajos, de normális kábellel ez egy passzívnak sem okoz gondot.
V100 sem vészes, de a híd pickup mindenképp csere, túlságosan gerjedékeny és annyira jól se szól, meg itt elég nagy a szórás, vannak jól szóló darabok és döglöttek is.
Igen a Vitae v 100-on én is agyatlan és van is ismerősök között aki használja csak az a baj, hogy nem hallottam más körülmények között, mint Hard Rock. Ott végülis nem muzsikál rosszul. Meg is nézem mennyi az új ára.
Helló. Köszi a hozzászólást. Jó kérdést tettél fel a hangszedőkkel kapcsolatban. Főként otthon szeretném használni és demózgatni. Úgy tudom erre az aktív hangszedők jobbak,mert kisebb zajjal rendelkeznek. Vagy rosszul tudom?
Igen igazad van. Univerzális gitár szerintem sem létezik. Ha esetleg sikerül jó áron elpasszolni a HD500-at akkor olyan 110-120000 Ft-ot tudnék költeni.
Egyébként én a Vintage V100-at nyugodt szívvel ajánlom. Benne van a Blues-os hang is és Metálra is használható (próbáltam mindkettőre), gömbölyű Les Paul hang, elérhető áron. Nyilván igazán metál hangzáshoz kell egy harapósabb hangszedő bele, de általános dolgokhoz kiválóan alkalmas a gyári szedője. És használtan 60-70 körül mozozg.
Ezen az oldalon sokmindent megtalálsz a fák tulajdonságairól : http://www.alexagitar.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=267&Itemid=421&lang=hu
Ez alapján tudsz döntést hozni, hogy milyen anyagú gitárt szeretnél.
A Pick-up kérdés elég húzós, mert ez rettentő szubjektív. Először is el kell dönteni, hogy aktív vagy passzív legyen, aztán, hogy milyen anyagú gitárba akarod tenni és hogy milyen hangot szeretnél hallani. 1000 féle hangszedő létezik (kb a harmadát ha ismerem), de ha általános hangút keresel, szerintem a Seymour Duncan SH4 az egyik legjobb. Míg ha kifejezetten metál, akkor EMG vagy Seymour SH8 vagy DiMarzio X2N... Ezek csak példák, tényleg szinte végtelen a lehetőségek tárháza.
A legfontosabb, hogy döntsd el hogy mennyit szánsz rá és hogy milyen hangot akarsz hallani (tompább-élesebb, rock-metál, stb...)
Illetve a forma is lehet még perdöntő, mert lehet hogy tetszik a LP forma, de ha kézbe veszed kényelmetlen lesz, viszont lehet hogy egy superstrat vagy akár egy extrém forma jobban kézre esik.
Kezdjük az elején, mennyi pénzt szánsz a műveletre összesen?
A másik kérdés, biztosan egy ilyen "univerzálisabb" gitárra van e szükség? Nekem a személyes véleményem az, hogy ami mindenből tud egy kicsit, az semmit nem tud igazán, és ezért sosem lesz jó.
Köszönöm a hozzászólást. Igazából a blues annyira nem is fontos. A forma sem mérvadó csak egyszerűen tetszik. Inkább a hangzás ami fontos lenne. Szóval teltebb és karakteresebb hangzás kellene. A másik bajom a pickupok. Abból is nagyon nagy a választék és semmi tapasztalatom. Szóval alapból ilyen fából készült gitárt keressék?
YAMAHA AES620. Az jó Bluestól Metalig (Seymour JB pickup van benne).
Nyilván nem annyira jó metal-ra mint egy metal gitár (pl: Jackson), és bluesra sem annyira mint egy blues gitár (pl: semi hollow, telecaster), de elegendő szinten tudja hozni mindkét műfajt.
Valamilyen mahagóni testű Les Paul forma lehetne. Epiphone LP, Vintage V100...
A pickupok cseréjére mindenképpen tegyél félre pluszban 30-40 ezer forintot.
Bluestól a metalig: ezt a pickupok fogják meghatározni, hogy melyikhez lesz jobb. Olyan nincs, hogy mindkettőre kiváló legyen. Ezért használ más-más gitárt BB King és Kerry King :)
Abba is gondolj bele, hogy Les Paul formájú gitáron nehézkesebb a szólózás, maga a hangszer is kényelmetlenebb, nehezebb lehet, mit egy superstrat forma. Nem vészes a dolog, van akinek ez nem probléma, de hát nem véletlenül fejlesztették ki a superstrat gitárformát.
Mindenképpen régebbi, használt gitárban gondolkodj. Ha LP fazon, akkor a fix híd is egyértelmű. Mahagóni, esetleg éger testtel.
Sziasztok! Szeretnék venni egy gitárt ami jó a blues-tòl a metálig. Valamilyen Les-poul formára gondoltam. Manapság akkora a választék, hogy nem tudom melyik lenne megfelelő. Vagy egy Számít Artist Series-em,de kicsit vékonyka a hangja. Tudnátok nekem tanácsokkal szolgálni? Előre is köszönöm.
Oké, a többiek is ezt mondogatják, csak van valami alapja.
A lent említett tremolók mennyiért érhetőek el újonnan(a használtakat már írta valaki, hogy 100 fölött)? Ha összejönne most a meló, akkor többet is tudnék áldozni rá, de ez nem fix.
Egyébként köszönöm mindenkinek a segítségét, tanácsait!
Schalleres Kramert már kifoghatsz 80 ezer körül is, de ki kell várni, amíg felbukkan egy-egy.
(Original Floydos USA Kramer 130 körül van, de nemcsak a Floyd miatt kerül ennyivel többe.)
Velem nem jársz jól, mert fix hidasokból a Les Paul-okra vagyok rágyógyulva, de azokból ebben az árban csak régebbi, koreai gyártású Epiphone-okat kapni, vagy más kópiákat :) Mondjuk a GS-en pont Miskolcon hirdetnek egy gothic Studio-t, de ha az már kínai gyártás, akkor arról mindenki le fog beszélni :)
Szerintem addig, amíg azt tudod mondani, hogy későbbre hagyod a tremolózást, majd amikor a ritmusozás f*szán megy, gyakorlatilag baromira mindegy, hogy milyen Floyd van a gitáron, mert kb. a finomhangolhatóságát fogod csak kihasználni. Amit a többiek emlegettek, hogy a jobb hangszer inspirál, és élvezetesebb rajta játszani, igaz, de ha behatárolt az összeg, amit egyszerre hangszerre tudsz költeni, akkor szerintem inkább legyen egy kényelmes, jól játszható, jó anyagból lévő gitárod kicsit "gyengébb" szerelvényekkel, amiket aztán apránként le lehet cserélni, ha már eljutsz oda, hogy ténylegesen az a korlát, és nem a játéktudásod.
Akkor használtan Floydosan maradnak a régi Kramerek? Jorn kolléga írta, hogy néha felbukkan egy-egy eladó hangszer. A Kramerekben milyen Floyd van, Original?
Megpróbálok akkor majd a közelemben keresni gitárokat. Akkor tremolósoknál csak azokkal szemezgessek, amik ilyen tremolóval(Eredeti Floyd Rose, Gotoh, Ibanez Edge, Lo-Pro Edge, Schaller, Kahler) rendelkeznek? Illetve 70-80-90 körül melyek azok a használt gitárok, amiknek jó az ár/érték arányuk? Ibanez, régi Kramerek, LTD esetleg?
Tudom, hogy a hangszerboltban sem feltétlenül lesz ott az a gitár, amit esetleg én szeretnék, de ha igen, akkor mégis közelebb van, mint hogy Miskolcról elutazzak Győrbe. :D
Miért lenne macerásabb? Az újakért ugyanúgy végig kell járni pár hangszerboltot, leülni, játszani rajta, amit (sajnos) nem is biztos, hogy minden kereskedő tolerál, mikor már az ötödik gitárt vennéd kézbe, konkrét vásárlás nélkül. A használtért meg ugyanúgy: odautazol, kézbe veszed, kipróbálod... persze, ha az ország másik felében lenne a kiszemelt, akkor tényleg problémás, de ahogy nézem a hirdetéseket, ennyiért azért már országszerte lehet kapni jó hangszereket, biztos a te környékeden is lenne miből válogatni.
Úgy néz ki, hogy fix hidas lesz a kövi gitár(kivéve, ha találok majd használtan jó floydosat), meg az olcsóbb floydos gitároktól óva intettek.
Egyébként a használt gitár amiatt macerásabb lenne, hogy nem biztos, hogy ki tudom próbálni, ami azért fontos lenne.
Ha olcsó floydos kell, én a helyedben megkeresném itt a fórumon Wingridert, és megkérdezném tőle, hogy eladó-e még a Fernandes FR-75-öse. Ha jól emlékszem, 75-ért rakta fel. Nekem a tesója, egy AFR-65-ös van már jónéhány éve, teljesen korrekt, kényelmes, Made in Japan hangszer, hangolódni se szokott, bár az is igaz, hogy nem szoktam durván tremolózni rajta.
Köszi a felajánlást, de egyelőre csak informálódom a leendő gitárról, dolgozni csak nyáron fogok és pénz is akkor lesz(bár lehet, hogy most is fogok dolgozni, de ez még nem biztos)+ habár szeretem az AC/DC-t, de valahogy az SG forma nem annyira jön be. :D
Fixhidasban szerintem Ibanezben van az egyik legnagyobb választék. SZ520, meg ilyesmikre gondolok, ha bejön az a forma. De Jacksonokban, Squierekben is vannak jó fixesek. Most ezt úgy értem, hogy ezek szoktak használtan előfordulni itthon, és ár/értékben is jók.
Ha már fixhidasra rábeszéltek, akkor nekem van egy eladó Epi SG G400-am, ha érdekel, írj privátban.
Nem akarlak mindenáron rábeszélni, csak felajánlani. :)
Fejnehéz, baseball-ütő nyakprofil, nem egy prémium gitár, de hangban szerintem az árkategóriájában jó.
Kötelezettségek nélkül kipróbálható, ha gondolod.
Ha érdekel, dobj egy e-mailt.
Nem feltétlen kell Floyd, szeretnék majd tremoló technikákat is megtanulni, de akkor ezt későbbre hagyom(majd, ha már a ritmusozás faszán megy).
Így viszont Te mit ajánlanál? A fix húros Cort(KX5), a Kramer Assault 220 szintén fix húros változata, vagy egyéb?
Ha rám hallgatsz, akkor kihagyod ezt a lépcsőfokot. (floyd licenszes Cort...)
Sokan belefutottak már az olcsó, licensz Floydokba, és megbánták. Nem bírják sokáig (maximum a garanciaidőig), utána hangolódás stb. Ráadásul az olcsó anyaguk miatt a hangot is rontják. Szenvednek vele, majd eladják.
Ettől akarlak megkímélni.
Ha Floyd kell (kell ??? gondold át) akkor csak komolyabbal szerelt gitárt vegyél. Eredeti Floyd Rose (OFR), Gotoh, Ibanez Edge, Lo-Pro Edge, esetleg Schaller vagy Kahler, ilyesmik... de ezek nem olcsók. Használtan 100 ezer Ft felett kalkulálj. Vagy, vegyél fixhidast.
Abba is gondolj bele, hogy egy Floydos gitárnak sosem lesz olyan jó hangja, mintha ugyanaz a gitár fixhidas lenne. A fixhidasnak konkrétabb a hangja, különösen a mély húron történő ritmusozásnál nem mindegy, ha odacsap az ember.
Hetfield, vagy az ACDC sem véletlenül játszik fix hidason :) Egyszerűbb, problémamentesebb, a zenélésre tudsz koncentrálni... vibratohoz sem kell Floyd.
(vicces, hogy pont én írom ezeket, mert nekem szinte csak Floydos gitárjaim vannak :) de mindegyik komolyabb Floydos, nem véletlenül...)