Ha a "diódás részre mérve" folyamatosan 1,7V, akkor T13 valószínűleg nyitva van, pedig annak csak pengetésre kellene így lennie. Köss a helyére egy (piros) LED-et, hogy lásd, reagál-e pengetésre; ha igen AKKOR tényleg az LDR a hibás.
Van nálam egy Maestro Envelope Modifier (kapcsolási rajz) de bekapcsolásra nem mondja az igazságot. Táp van, tranzisztorokra ráhallgatva eljut valamilyen jel mindenhová, potikra is. Nekem nagyon gyanús a P1-el jelölt alkatrész, viszont nem tudom mi lehet az, valamiféle fotóellenállás lenne? A diódás részre mérve 1.777VDC-t mutat, a másik oldala meg 2-3 MOhm körül ugrál, szóval gondolom hibás.
Mivel lehetne ezt helyettesíteni vagy fixre megmérni hogy hibás az alkatrész?
3x10uF 10V kerámia + 47uF 10V elko + 470uF 10V elko
Ebben a sorrendben bővítgettem, de aztán így is átjön. A bemenetre kötöttem egy jelgenerátort, 15KHz is átjön a hangszórón. (8")
Van egy boost pin az IC-n, ha arra rákötöm a V+ -ot, akkor 6x frekvencián működik, ha jól értettem az adatlapot. Megcsináltam, de így is hallani egy halk magas hangot, de azért jobb lett. Lehet 12"-oson már nem jönne át.
Arra gondoltam hogy a bemenetre kellene egy Low Pass filter.
Használj ICL7660s-t (az "s" a végén fontos!) vagy LT1054-et helyette. Utóbbi esetben az 1-es és 8-as lábak összekötését szüntesd meg. A 7660-as olcsóbb, a 1054-es nagyobb áramot bír.
Helló !
Csináltam egy +/- tápos előerősítőt max1044 IC-vel, de viszonylag magas hangú sípolása van, amit nem igazán tudok kiirtani.
Valami olyasmit olvastam hogy 5KHz és az órajel az.
Van erre valami megoldás, vagy ez ilyen, és inkább másmilyet kell építeni?
Kösz !
Én Diptrace-t használok, de ott nincs ilyen funkció :( Ha van türelmed, akkor copy-paste-tel talán meg tudod újra csinálni a könyvtáraidat - ez így valszeg egyszerűbb, mint nulláról megrajzolni mindent újra...
Na, ez engem is érdekelne,még ha nem is szálltak el a könyvtáraim.De volt már,hogy jó lett volna,egy meglévő netes rajzból egy alkatrészkönyvtár/alkatrészrajz kimentésére.
Egyébként lehet hogy van erre valami utólagos ulp vagy scr szkript,de nem tudom biztosra,rá kéne keresni külföldi Eagle oldalakon,fórumokon. Alapból viszont nincs ilyen funkció az Eagle-ben,tudomásom szerint.
Szerintem tudom a választ, de azért megkérdezem: Eagle-ben visszafelé nem működik a könyvtárak kialakítása? Elszállt a C meghajtóm, és az Eagle-ben voltak az alkatrészkönyvtáraim, nem volt róluk mentés. A régebbi rajzok, tervek betöltődnek az általam használt könyvtár rajzaival, de ha új projektet akarok nyitni, akkor nics meg a könyvtáram. Nem lehet "visszafelé", a meglévő nyákterveken használt alkatrészrajzokból elmenteni és új könyvtárt kialakítani?
Remélem érthetően fogalmaztam...
Ja,jó egyébként.
De akkor is Ikarus. :)
Ha lemállik a wah-ról a gumi, akkor ha van Volános ismerősöd,és tudsz tőle kérni Ikarus gázpedál gumit,akkor 1:1-ben ráteheted.
nem hirdetési topik azt tudom, érdekelne valakit egy ritka orosz Anita wah/fuzz? Anita fuzz/wah
A fuzz része megy, a hangerő is, de a wah nem megy rendesen, egy 20 mikrós kondit kéve gyári, így vettem 10 éve 5eFt-ért, van hozzá dokumentáció, meg kapcsrajz, stb., de türelmem, időm nincs hozzá méregetni.
j202-ből fekszik valakinél annyi, hogy adna is el belőle? Úgy látom, lomexben is kifutott már.
Egész pontosan 5 db kéne, ha tudtok boltot ahol kapható, az is jó
Ja, szerintem műanyagtengelyes Radiohm/Piher féléhez tervezték. MN3011-gyel van. Pdf-ben megvannak azok a számok, ez az egy nyákja van, táppal mindennel. A BBD hat megcsapolásához egyenként van hangerő, a reverb poti meg a feedback. Ennyiért a rackdoboz is megérte, de inkább megépítem. 15 Euro egy MN3011 és jó hangja van, egy régi Aria félrackes gyakorló gitár-fejhallgató erősítőben volt szerencsém már hallani.
"(phasing, heh?)" - ja, pár régi phaser és leslie szimulátor készült BBD-vel.
ez (nagyon) hosszú tengelyű potikhoz lett kitalálva?
meg mi ez, multitap delay, sok bbd-vel? a képen az a nyák nem sejtet túl sok alkatrészt (vagy több nyákos?)
ennyit találtam róla (phasing, heh?)
van rajzod hozzá?
Ez mind standard, az e24 sorban benne van. A 150 annyira standard, hogy az E6 masodik tagja, csak valtoztatható ertékű alkatreszeknel nincs ertelme, ott altalaban E3 van, vagy simán 1, 2 (2.5) és 5.
Én is használok a standard sorozaton kívül eső elemeket, pl 750 ohm, 510p 1n8 stb de azokat lehet kapni azért minden legkisebbnél egy szinttel nagyobb üzletben. 150k-s potival életemben nem találkoztam. Amúgy 470k-s ellenállással párhuzamosan kiadja.
Én csináltam ilyet modulárral egyszer, elején szétsplitteltem a gitárt cleanre meg torzítottra, a torzítottat még megtoltam modulárba, hogy jó gate jelem legyen belőle egy komparátorral. A gate jel belement egy ADSR-be aminek volt inverz kimenete is. A clean gitár belement egy VCA-ba amibe az inverz ADSR ment, a torzított meg egy VCA-ba amibe a sima ADSR jel ment majd ennek a két VCAnak a kimenete egy mixerbe. Az ADSR Attack idejével lehetett változtatni mennyi idő alatt ússzon át tisztából torzba. Némileg egyszerűbb olyan disto modullal nyomatni amin van VC a gain-en bár ezekben van hangerőnövekedés is a tisztából a torzba való átmenetnél. Bár egy inverz envelope-al meg VCA-val szinten lehet tartani. Itt már mindenki moduláros úgyis szóval nem off.
hát én pár lemezt otthon úgy írtam meg, hogy közben a feleségem permanens baszogatott, hagyjam már abba (házfelújítás miatt sokáig egy légtérben tudtunk csak lakni), és szöszmögött körülöttem, szóval asszem, nekem kurva mindegy lett, milyen pedál - egy mezei 30 perces napi időlimit sokkal inspiratívabb tud lenni:D
Én mindenen így hallom, amin nincs extra emelés. Tompa, dudálós, recsegős, akkor meg inkább tegyenek rá egy fuzzt, attól tökösebb lesz. A Vox az más tészta, annak vox hangja van, az nagyon vagja a melyeket, emeliba magasat.
A Pearl Jam Tenen is végig így szól az LP, pedig akkor meg nem is hasznaltak Klont tán.
Jaja, sztem is ez műxik. Mondjuk bazi sokat csereberéltem a torzítóimat, és valszeg fogom is - ezzel kompenzálom a tudásbeli hiányosságaimat :D De tökre egyetértek, ha egy dal fasza, akkor jó lesz az Tube Screamer-rel is meg Big Muff-al is.
Megértem, csak nekem fura, hogy az én pedálmániám mennyire elmúlt, mondjuk soha nem is találtam semmi zeneibbet a régi EHX cuccaimnál, amiket megőriztem.
Arion véleményén vagyok (pontosabban számomra ez működött), inkább kurva sok dalt kell írni, és ha abból pár megüti az ember tetszési ingerküszöbét, akkor az már tök mindegy, milyen láncon szólal meg- de ez értelemszeren ez erősen műfajfüggő tud lenni.
Azér nagyon nem. Kitekert gainnel a plexin keresztül pld. egyáltalán nem így szól, meg a voxon keresztül sem, hanem kifejezetten kellemesen. Csak hogy a legkézenfekvőbb konfigokat említsem...
Az LP torzítva kifejezetten élni kezd, itt meg inkább megdeglik.
Nem 'tom, én újabban egy fuzzal (ha úri kedvem úgy tartja, de nem annyira fontos) elvagyok.
Számomra az egyetlen kötelező effekt a spring reverb, a nélkül furán érzem magam, de azt is meg lehet szokni valószínűleg, ha nincs.
Guszti szeret olyan dolgokból is problémát kreálni, ami másnak eszébe sem jutna---de hát neki az egyik boardját is más rakta össze, pedig max. 3-4 pedál volt rajta.:D
Esett szó a múltkoriban említés szintjén a Pléhcsárdás fazon exfeleségének ráncfeltöltő klinikájáról Zuglóban, csak Robi azt mondja, ott nem adnak inni.
Ha majd nagyon nem tudok mit kezdeni a szabadidőmmel, kaphatsz egyet. Hacsak az EWR művek meg nem csinálja előbb.
Mindenestre szerintem érdemes inkább úgy összerakni, hogy a torzítást nem az áramkör csinálja, hanem be lehessen kötni egy olyan torzító pedált, amilyet csak akarsz, aztán azt keveri be lecsengésnél. Több a variációs lehetőség így. Meg egyszerűbb is megcsinálni.
Igen ilyesmire gondoltam, vagy valami noisegate szerű melléklánccal vezérelt dinamikaszályzó - voiceover limiter volt a B.Tóthénak a neve, vagy valami delay a torznak, a clean meg magától halkul.
Elsőbbségi keverővel meg lehet csinálni. Tudod, mint amilyennel a rádióban B Tóth László számok közben belepofázik a zenébe. Rádióban tuti találkoztál ilyennel.
És van ilyen kapcsolás az egyik Sipos Péter könyvben. Nem egy impossible mission.
Egy időben olyasmin járattam a képzeletemet, hogy a clean-torz összetevőket időben kéne eltolni egymástól, mintha egy keverőpulton két, külön csatornára kerülne a clean és a drive hang. Indulna a clean csupaszon és beállítástól függő 05-3 sec idő alatt átkeverődne - már a clean attack befejeződése után, a sustain fázisban a torz, komprimáltra.
El tudok fejden képzelni rövid hangokkal, kattogó cleant, ami ha elengedsz, akkor viszont egy jó hosszú, overdrájvos sustain követ, amit meg lehet vibrálni.
Ellophatjátok, de adjatok egy példányt, ha működik.
Persze, jó ez, de csak úgy, ahogy a Tibusznak bármilyen gitár jól szól a kezében, bármilyen Marshallon, vagy Mesán. Egyszer nagyon régen egy jamben az én akkori tranyós Yamahámon tolta, az is jól szólt.
agyrémnek nyilván agyrém, de az ötlet benne nem elvetendő a tiszta meg a torzított keverésével, sőt. A Tátrainál például el tudnék egy ilyet képzelni a hangképben, amikor a piros strató kópiával tolja.