a hitelesség meg a bohóckodás 2 dolog, egy jó bohóc is hiteles. az hogy a külföldi hullarészeg fiatalok tombolnak a színpadon bármire, mert annyira készen vannak, az nem jelenti azt, hogy jók vagytok.
ugye a magyar közönség a korosztályunkból nem annyira tombolós, a külföldiek meg mindenre táncolnak, akármilyen középszerű is.
mikor amcsiban voltam ilyen vegyes buli volt főleg amcsi pop ment, de volt rap, rock, metál, eurotechno, rave, trance egy bulin 2000-ben és mindenre buliztak vegyes közönség..., akkoriban itthon, ha már nem x féle techno ment, akkor kiment a közönség a diszkóból :D
"attól még nem változtat a modoros, erősen középszerű előadásodon. a kritikákból meg lehet tanulni, ha nem erőltetnéd ezt a fiatalos "rocksztáros" modorosságot, enyhén túlsúlyosan 40 felett, akkor talán hitelesebb lenne és a közönség is jobban vevő lenne rá. ha nem pózerkednétek gagyin, hanem örömből zenélnétek, akkor az sokkal jobban "lejönne a színpadról"."
A szerethető hülyéknek áll a világ, annyit tennék hozzá, téged még mindig kiköpne még a nagy fehér cápa is
hehe, sm sztárságához flitteres, pózeres zakójához jobban illene egy látványos technikus, aki a sztárnak kapcsolgatja hátul az effekteket :D, miközben a tömeg a színpadon őrjöng
félig zárt takarólemez jó ötlet, ha csak taposás van, de sör is ömlik bele, akkor bevezetheti a pedálcsatlakozókhoz...
ütés és sörálló pedálokat kell venni, ha ilyen probléma van vagy a gitártechnikusa kapcsolgatja az effekteket hátul...
volt itt a környéken egy sikeres báli banda 15 éve, nagyon ment a nekik a gitáros a gitárját nem hangolta be fellépés előtt, hanem mindent a technikusa intézett, igazi sztárnak képzelte magát a pózer :D
Két dolog jutott még eszembe: egyfelől csináltathatsz "multieffektet" magadnak. Pl. ezt egy cimborámnak csináltam, egy OD, egy distortion és egy reverb sorban, a reverb a lánc elejére vagy végére rakható a "pre/post" kapcsolóval:
Így csak egy peccskábel kell, ami ezt összeköti a hangolóval. A másiklehetőség, hogy 8-as vagy 10-es rétegelt lemezből csinálsze egy takarólemezt, amin csak a pedálok körvonalait vágod ki. Alul valami távtartókat ragaszthatsz vagy csavarozhatsz hozzá. Ez lefedné a kényes részeket (peccskábelek, csatlakozók), és csak a kapcsolók és a potik látszanának ki. Mondjuk ennek a konstrukciónak lenne súlya is jócskán...
Hasonló megoldás lenne egy rácsos board használata (mint pl. a pedaltrain), és a kábeleket alul vezethetnéd el. Ha a pedálokat olyan közel teszed egymáshoz, hogy a csatlakozók összeérjenek, akkor már nem tudnak arra részre sem rátaposni.
Én már hallottam, sőt láttam ilyet. A Nick Cave felhívott vagy 150 embert a színpadra.
( Egyébként inkább utáltam az arcot, nem is ismertem, de erőszakosan elvittek a budapesti koncertjére és 30 perc fintorgás után egyszer csak elkezdett tetszeni ez a maníros, hamisan dünnyögő figura, a végére már úgy láttam, hogy katartikus, kivételes produkciót láttam. )
Abban Ricsinek igaza van, hogy a cuccod annyira fog jól működni, amennyire törődsz vele. Nem fogalmaznék olyan sarkosan, mint ő, de ha neked fontosabb szempont az, hogy az emberek feljöjjenek a színpadra, akkor vagy a board-odat kell olyan helyre tenni, ahol nem fogják rugdalni (ami viszont nem feltétlen kényelmes neked játék közben), vagy el kell fogadni, hogy ez bizony vele jár. A board távolra helyezésében segíthet, ha valami távoli vezérlésre alkalmas cumót használsz. Így előtted csak egy multi-kinézetű valami lenne, ami egy darab kábellel csatlakozik a színpad hátuljában levő board-hoz. Csak ezek a megoldások nem olcsóak, és ha azt rugdalják, hát az sem fogja feltétlen megköszönni hosszútávon, a szervizelése meg talán még drágább.
Köszi mindenkinek!
Nem cibálom én ki-be őket, csak elég komoly kiképzést kap minden a színpadon- sörlocsolás, ugrabugra, idegen népek rugdossák, estébé.
Azt már megszoktam, hogy minimalizálom az effektparkot, mert kb havonta baszódik el egy aljzat, vagy kapcsoló, és hogy a hosszú gitárkábelt úgy vágom, mint a centit a seregben, de hogy még a patch kábelek is beszarjanak, az kiborított.
Laposból nincs is csak szar, el kell engedni. Inkáb veszek egy 3-5 mm-el szélesebbet de az olyan is. Nem kell neutrik és hasonlók, muzikeren lehet kapni fasza 6,3-as dugót, baromi jó!!! Forrasztani is is könnyű, van tartása is és nem esik szét a közepe. Ha barkinek kell én mindig mondom hogy anyagárba meg 1 liter kannás borééé megcsinálom úgy hogy azt lehet rángatni meg dobálni de nem lesz baja. Jó alapanyag kell csak. Amit linkeltél nem tünik szarnak.
Én is így csináltam, de lapos csatlakozóból nem találtam minőségit. Most Harley Benton peccskábeleket nyúzok. Egy éve vannak a board-ban, azóta párszor át is rendeztem, de semmi bajuk nincs. Bár őszintén szólva én használtam a legolcsóbb színes cuccot is, van is még pár darab, és azzal se volt semmi bajom. A basszerunknak is csak addig mentek tönkre, amíg nem rögzített mindent a board-ban.
Mikrofon kábelből kell csinálni és nem szarik be, nekem az összes kábelem kb 2 éve szolgál hibamentesen. Mióta átálltam mikrofon kábelre semmi gebasz nincs a vezetékeléssel. Ha gondolod összehajítok neked 3 db-t anyagárba, nem olcsó minőségűből, próbáld ki, szerintem nem fogod megbánni.
Nekem eddig egy típus nem szart be, az EBS. Árkádi hangszerboltban kapható. TOvábbi előnye, hogy lapos a pipás része, így helyet lehet spórolni (bár nálad ez valószínűleg nem szempont annyira.)
És cibálod őket széjjelfele rendszeresen, vagy össze van rakva, és kész? A folyamatos cincálást nem szokták szeretni, de nekem ilyen gondom a "fixen telepített" rendszerrel nem volt sose. Tépőzár tartja helyén a pedálokat, és a hosszabb kábeleket is helyenként leszorítom egy-egy csík tépőzárral.
Hölgyek/Urak, másnál is van olyan probléma, hogy kurva sok koncertezés mellett a patchkábelek folyamatosan beszarnak?
Eddig a kis zöld olcsó vackokat használtam alapból, ha a drágák se bírják évekig nem költenék feleslegesen.
Kb folyamatosan van valami gebasz a pedálboardom környékén, pedig 3 nyavajás pedált nyüstölök hangológépestől.
Klasszikus hiba, kábé mindenkivel előfordul :D Örülök, hogy megtaláltad. Én minden alkatrészt kimérek, és az ellenállatok papír csíkjára rá is írom az értéket, mielőtt beépítem. Ez mondjuk nagyüzemben nem járahtó út, de egy-egy effekt építésénél kifizetődő tud lenni.
Beszámoló... kiderült a kattogás oka. Az órajel áramkörben található R33 (1M2) helyett 24K-t tettem. Valamikor kivettem egy 24K-t valamihez, aztán nem használtam, s később, mikor visszatettem mérés nélkül, a pirosat barnának néztem, így visszafelé olvasva 1M2-nek néztem... ennyi. 45 fölött már ne pedálozzon az ember, vagy vegyen szemüveget.
Nekem még az életben nem volt jó a próbán jónak tűnő beállítás máshol. Tehát mindenképpen újra tekergetem egy kicsit, bárhol is legyek. Az alap állások meg megvannak fejben.
legprimitívebb, két dióda földre, mellettük 2k2, előttük trimpotival lehet a formát belőni, utána meg opampos erősítés.
lfohoz bőven jó, de oszcihoz is simán megfelel (fooger ringmod oszciját így csináltam szinusszá).
kissé csúcsos marad, de be lehet állítani egész tisztára.
Rendszeresen kapcsolok több pedált egyszerre, nem volt vele gondom sose. De kinek a pap, kinek a papné... Érdemes megnézni aliexpress-en, ott olcsóbb szokott lenni szinte minden, mint ebay-en, igaz nem tudsz kéjpállal fizetni. Az meg, hogy kitakarja a LED-et tényleg ne aggasszon, ha elég erős a led fénye, akkor az oldalt kiszűrődik eléggé.
extrák, modok, meg csomó geek talk (origi kapcsirajz):
- ez alapból 1 elemes verzió volt (virtuális föld valami 1k+zener módival, de elég szarul szólt), visszacsináltam +/- 9V-ra, standard boss tápaljzat, 1044-gyel -9V.
- lfo (cgs utility lfo alapján): kapcsolható szinusz, háromszög, négyszög, állítható szimmetria (mindegyik hullámformára hat), lfo sebesség, modulációs mélység, kimenet külön csillapítóval.
- envelope: az opampos egyenirányító gainjét visszavettem (az a 1M/22k eredetileg elég izé), kapott attack potit, 3 állású kapcsolóval meg 3 kondit lehet pakolgatni. tranyós buffer (meg led meghajtó) az envelope jelre, hogy a lecsengés idejét ne változtassa az envelope amount poti.
- rendes cv összegző, cutoff poti, külső cv (bipoláris csillapítóval), de az aljzatba expression pedál is dugható (mint a foogereknél, 5V a ring-en).
- szűrő is kissé módosítva lett, hi/lo range eredetileg 1.8n és 2.2n, kicseréltem 1n és 4.7n-ra, illetve a vactrolokkal párhuzamos 220k-ból 10M lett (kimértem hogy maxon meghajtva kb 10-20k körüli ellenállásúak, hajtás nélkül viszont sokszor 10M... tehát eredetileg elég korlátozott tartományban lehetett szabályozni). ja, vactrol nyitófesz valami 1.5-1.6V (piros LED?), a sönt ellenállás ebben 820ohm, azt úgy hagytam. 1n-s állásban max rezónál és magas cutoffnál gerjedt picit (szűrő első opampja gondolom nem elég gyors már ehhez), peak poti kapott keresztbe 100p-t, cserébe tizenx kHz felett kevésbé rezós. ja, gondolom japán olcsósítás címén 2M lin poti az a 150k rev log...ezzel együtt a 4.7k is 47k meg a 12k is 120k. ja és a gain poti is 2M.
- kapott még egy kapcsolható (power kapcsoló) antiparallel dióda+ellenállás visszacsatoló tagot a bemeneti opamp, hogy lehessen limitálni a szűrőbe menő jelet, nagy rezónál így az már alig klippel, de még nem tökéletes.
szóval az eredeti hw meg nyák mellett kb csak az opampok meg a vactrol maradt, minden más cserélve/átberhelve:D
Ki kell cserélni azokon a ledet valami erősebb fényűre, annyira nem tudja eltakarni, hogy ne lásd. Nem mellesleg a műanyag megoldás áttetszőnek tűnik, azon át is jön az erősebb ledek fénye. A potigomobok elállítódásával nem szokott gondod lenni? ;) :P
Vagy kétkomponensű ragasztóval beragasztani a potik tengelyét. Vagy beállítani, kiszedni a potikat, kimérni és a megfelelő fix ellenálássokkal helyettesíteni. Vagy megvehetsz egy tonnát abból a cuccból, amit Mákoss linkelt. Jó drágáért. Hogy aztán rájöjj, hogy a 9mm-es potik menetes része nem elég hosszú és így a pedáljaid felénél nem haználható.
Komolyabban: jelölheted alkoholos filccel egy kis vonással a megfelelő állást, ez lemosható gyógyszertári alkohollal is, ha netán el akarod adni a pedált. Vagy egy papírra felrajzolni/felírni a jó állásokat. De vannak, akik papír maszkolószalagot ragasztanak a pedálra, és arra rajzolják fel a beállításokat, netán azon jelölik.
De az is megoldás, ha valóban nem csak behányod a kábeleket a pedálok tetejére, hanem külön tárolod őket, ahogy mondtam: nekem nincs semmi a pedálokon és nem állítódnak el.
Egyébként meg most nem tudnék hirtelen mit írni, picit zizi van, kezdődik megint ez a k. nyár. Baromi meleg van, senkit nem lehet elérni, mert senki sincs a városban. Jöhetne már az ősz.
Öregem, hihetetlen, milyen problémákat tudsz kreálni...:) Szerintm a legtutibb, ha a kedvenc beállításaid értékére állítod a potikat, aztán levágod flexszel.:D
Ha ennyire nem megy a dolog, akkor fotózd le a boardod, aztán szánj mindn kipakolás után 17 mpercet, amíg beállítod.
Ha tudsz venni valamerre akkor szivacsot érdemes használni olyasmit mint ami a párnákban is van. Lényeg hogy puha legyen. Ráteszed a board tetejére, fedelet rácsukod, a potik a szivacsba bele süllyednek és meg is vagyunk. Nekem ez bejött : ) persze utána vettem egy nagyobb táskát :D Tokai LS R9-l kapcsolatba (kipróbálás) nem írtál mailt!
Nekem nem szoktak elállítódni, a kábeleket a táska zsebében tárolom, a fő rekeszben csak a board-ot. Esetleg vegyél egy vékony műanyag lapot (mondjuk 0,5-1mm), vágd ki akkorára, mint a táska és tedd a board tetejére,amikor belerakod. Arra már pakolhatod a kábeleket is.
Adjatok már nekem valami ötletet, hogy lehetne elkerülni, hogy a pedal boardban + soft case , ne állítódjanak el cipelés során a potik? Mondjuk le is ragaszthatnám ugye szigszalaggal, de annál hátha van valami kifinomultabb elmés megoldás...
sc.
ps. esetleg ne dobáljam rá a kábeleket az effektre ?!
Köszönöm. Ha jól látom az adatlapon, gyakorlatilag bármelyik jó, csak az on-state resistance-ben van némi különbség, de ha jól sejtem ebben a felhasználásban szinte mindegy, hogy 200Ohm vagy 470Ohm van-e ott.
Kedves Szakik,
Aki épített más Expandora-t, tudna segíteni, hogy milyen optót érdemes beletenni, és azt kishazánkban hol lehet beszerezni? A PC419-et még külföldről se nagyon lehet beszerezni (Smallbear-en van 4 USD-ért, amit kicsit sokallok), a H11F3 meg elérhető ebay-en meg aliexpress-en, de ha van itthoni boltban kapható alternatíva értelmes áron, akkor inkább azt választanám. Köszönöm!
Egy digitech üres dobozom van... Megfogadom a tanácsotokat és kapcsolós lesz, mert a nyomógomb helyére be lehet suvasztani. Mennyit bírnak ezek a kapcsolók(gondolom minőségfüggő)?
Asszem gabriella kért egy olyan összeget asszem gabriella kért egy olyan összeget, amit nem akartak kifizetni neki.
Hogy hogyan lehettek akkora barmok, hogy ezeket bevették a buliba, azt már márciusban sem értettem. Mit tudott gaben ígérni, hogy nem mutattak rögtön ajtót neki, amikor megjelent?
Nekem a limitált tudásommal csak az IC5_B helytelen lezárása tűnik fel, lásd ezt. Itt ugyan a helytelenek között sorolja fel a D szegmensben az elsőt (negatív visszacsatolás, pozitív bemenet a GND-n, illetve a te esetedben a referenciafeszültségen), de én általában azt használom. Itt ugye hibának csak azt rója fel, hogy több áramot fogyaszt az opampod, mint kellene. Azt viszont nem tudom, hogy ez miért okozna a Filter kapcsoló bekapcsolt állapotában problémát, ha egyáltalán ez okozza...
Telefonos segítséget kérek, mert kezdem befonni a szemöldökömet!
Adva vagyon eme áramkör: Current Lover Szépen összerakva, ahogy kell. Ám van egy nagyon erős kattogó hang, aminek sűrűségét a Rate és Range potik befolyásolják. Ha a Filter kapcsoló a rajz szerint áll, nincs kattogás, IC5 2-es lábán 4V körül van. Ha átkapcsolom kattogás megjelenik, IC5 2-es lábán el kezd a fesz ugrálni 3,5-4V között. Ám ennek stabilan kéne állnia, ergo feltételezésem szerint ebből az ingadozásból származik a kattogás. IC6-ot, ha kiveszem, akkor is ott az ingadozás IC5 2-es lábán. Már minden félvezetőt cseréltem, IC-ket is, elkókat. Annyira rá vagyok kattanva, hogy az LFO-ban van a hiba, hogy közben más elkerülheti a figyelmemet. Van valakinek ötlete?
Élőben nem próbáltam, tekintve hogy a fekete WH10 ritkább, mint a szürke (utóbbi a dualpotis), de youtube-os videó alapján van különbség, számomra a szürke javára.