Kezdőként én Roland Micro-t, később Cube 20XL-t használtam.
Ezek modellezős kombók, effektekkel, stb. a nagyobbik lábkapcsolót is tud kezelni.
Dobozhang nyilván, de azért használhatók.
A Roland topikban sok vélemény van róluk.
A számítógépes gitározáshoz nemigen kellenek pedálok, fölösleges bonyolítás.
Én kombót ajánlanék. Bagóért látok a GS-en több Böhm és hasonló csöves motyót, ezeknek nagyon jó tisztájuk van, jól lehet építeni rá a pedálokkal. Ha meg úgy adódik próbára és színpadra is megfelel.
Otthonra elég lehet valami USB-s multi, ami elfogadható hangú(pod xt live, digitech, újabb zoomok), ezekkel lehet ötletelni is meg rögzíten, gyakorolni.Én a liveot használom, usb-n rögzítek, amúgy a pc hangszettre van kötve, amin van egy plusz bemenet, így tudok zenére is játszani, vagy csak gitározgatni.A hang sem késik vele.
Otthonra elég lehet valami USB-s multi, ami elfogadható hangú(pod xt live, digitech, újabb zoomok), ezekkel lehet ötletelni is meg rögzíten, gyakorolni.Én a liveot használom, usb-n rögzítek, amúgy a pc hangszettre van kötve, amin van egy plusz bemenet, így tudok zenére is játszani, vagy csak gitározgatni.
Otthonra elég lehet valami USB-s multi, ami elfogadható hangú(pod xt live, digitech, újabb zoomok), ezekkel lehet ötletelni is meg rögzíten, gyakorolni.Én a liveot használom, usb-n rögzítek, amúgy a pc hangszettre van kötve, amin van egy plusz bemenet, így tudok zenére is játszani, vagy csak gitározgatni.
Vigyázat hosszú lesz!
Ez az "otthonra" számomra mindig is egy érdekes kérdés volt. Mit értünk alatta?
Gyakorlást? Ahhoz nem kell nagyon jó hangzás. Anno a gitártanárom azt mondta, hogy a skálázásokhoz be sem kell dugni a gitárt az erősítőbe, de alapvetően mindent tiszta hangszínnel gyakoroltunk, a "jutalom" egy kis torzítás volt :) Aztán hogy ez jó-e? Nyilván bizonyos technikákat (pl. pinch harmonics) nem tudsz így gyakorolni. De az alap gyakorláshoz nem a hangzásod a lényeg.
Zeneszerzést? Na az már fogósabb, ott ugye nem árt, ha azért nagyjából hasonló a hangzással tudsz ötletelni, mint amit élőben használsz. De még ott is lehetőséged van erős kompromisszumokra: amíg társasházban laktam én PODFarm-ot használtam ötleteléshez, aztán a dalok úgyis átrendeződtek, mikor az egész zenekar elkezdte hozzátenni a maga részét és elkezdtük együtt játszani. És persze a próbatermi körülmények közt én is bele tudtam tenni azokat a plusz dolgokat, amiket otthon nem volt lehetőségem kipróbálni.
Stúdió? Na ha ez a cél, akkor viszont tudomásul kell venni, hogy ennek komoly feltételei vannak, amit az otthonod nem biztos, hogy nyújtani tud. Kell hangszigetelt helyiség, kell megfelelő keverő, felvevő (jó eséllyel ez ugye ma már PC + hangkártya) és monitor.
Végső soron persze a "nagy" cuccodat is használhatod otthon és letekerheted a hangerőt, de a legtöbb cuccon már az "egyes" is túl hangos nappaliba, család mellé. Ha meg mégse, tuti, hogy ergyábban szól, mint rendesen feltekerve. Aztán használhatsz izolációs dobozt vagy attenuátort/power soak-ot, de ez mind beleszól a hangba, akkor már kényelmesebb a PC-det használni erre a célra, sokkal az se lesz szarabb, ha egyébként jó a hardver és normális modellezéseket használsz. Tulajdonképpen sztem azt kell megérteni és elfogadni, hogy a rockzenélésnek szerves része a hangerő, ezt pedig a legtöbb "otthon"-nak nevezett helyen nem tudod megvalósítani. Ami azt is jelenti, hogy amennyiben nem akarsz a zenélés örömeiről otthon lemondani, akkor kompromisszumokra lesz szükséged. Kötheted a kompromisszumot a "nagy" cuccoddal (eleve leosztható teljesítményű erősítők, olyanok, amiket "egyesre" tekerve még elfogadható hangerőt produkálnak, stb.) vagy azzal, hogy a "nagy" cuccod megmarad a próbateremnek és a koncerteknek, otthon meg valami "pótlékot" használsz. Én az utóbbi pártján állok, azt gondolom, hogy a próbákon, de még inkább a koncerteken kompromisszummentesebb hangzást akarok, míg otthon nincs szükségem arra, hogy a cuccom ugyanúgy szólaljon meg, mint "élesben", ötletelni, gyakorolni tudok anélkül is.
És a legfontosabb: SZERINTEM! Másnak nyilván más a véleménye erről, és egyáltalán nem biztos, hogy az rosszabb vagy kevésé használható vélemény ;)
Oké, de akkor hogyan kell otthonra nagyon jó hangzást csinálni? Ha mondjuk feltennénk, hogy csak otthonra kell. Mert a kiskombókat sorra leszólják, hogy mekkora halom sz*r, a PC megoldás mű hangú, késik a hang..
Akkor végső soron mégis csak a "nagy" cuccok maradnak, nem? (fejhallgatózás nem jöhet szóba)
Ez egy kicsit sok elvárás :) De a Laney VC30-at jó szívvel tudom ajánlani továbbra is, vagy halgass meg egy LC30-at, lehet, hogy annak a torzított csatija jobban fog tetszeni. Én ezt használom egy ideje előtte a banda másik gitárosa (nem mellesleg a feleségem...) nyúzta, kiválóan megfelelt klubkoncerten és próbán egyaránt. Ami koncerten jó, az általában otthon már sok, ez erre is igaz. 1-2 körül már szinte túl hangos. Az enyém fejjé van alakítva, használtam 112-vel, 212-vel és 412-vel is koncerten - mikor hogy hozta a sors.
Én ezeket olvastam neten, anno mikor erősítőt akartam venni akkor bogarásztam hónapokig mindent, egyszer pengettem valamelyik Blcakstaron, mondjuk nem sokat ez tény! (asszem HT volt). Nem hagyott bennem mély nyomokat, sőt, felejthető volt hamar. Lehet ha most kipróbálnám normálisan akkor más véleményem lenne róla, fene se tudja. Viszont ha 150 rugó a keret akkor a nagyon favorizált DSL50/100 nagyon jó vétel (160-170-be mennek nagy általánosságban de ki lehet fogni 150-ért is!) :))))))
Érdekes... Mondjuk nem sokat olvasgattam a Blackstar-ok után, mert nem érdekelt annyira, de amiket véletlenül olvastam vagy hallottam, azok dícsérték. Esetleg még Carvin-t is érdemes lehet nézni, bár ebbe az összegbe az már kevésbé fér bele asszem.
az Artisan szérián kívül mindegyik Blackstart szidják mint a bokrot, plusz szerintem nem sok minden jó van a torz csati hangján. De kinek mi. A VC/LC az viszont jó cucc : ) Érdemes még régebbi DSL-ben gondolkodni a JCM2000-es sorozatban. AZ angol és fasza (van egy két gyermek betegsége de hangban ütős). Vagy használtan nézel valami itthoni gyártó termékét. Máki Z50, Slude vagy Protone :)
Kicsit bővebben? Jazz-t vagy belezős metált akarsz-e játszani? Otthon, próbateremben, klubokban, netán stadionban? A Laney VC30-at bármikor ajánlom, de komolyabb torzításhoz ott már pedál kell. Cserébe óccó, még egy-két pedál is befér mellé a keretbe. Modernebb hangja van az LC sorozatnak, LC30, LC50 mindkettő belefér sztem a keretbe. A Blackstar-okat hallottam még dícsérni, de ennyiért mennek Kox-ok is használtan, azt is érdemes lehet kipróbálni.
Kicsivel többért kapsz megbízhatóbbat, pl. Engl Thunder 50 reverb kombó, ami Made in Germany. Ha érdekel ilyen, írj, tudok egy eladót, nagyon jó állapotban, lábkapcsolóval stb.
Sziasztok!
Esetleg van valakinek ötlete,vagy tapasztalata a Randall Diavlo RD5C-vel?Mennyire használható a hangja(gainje) lakáskeretek között,illetve gyakorló kombónak?Köszönöm.
Ha humbuckerrerl megszűnik akkor elektromágneses zaj, a mai világban kismillió van ilyen, mobil, wifi, rádió, a 230-as hálózaton küldött vezérlő és egyéb jelek stb.
Ezer dolog lehet, a lelazult csavartól kezdve a hangszóró- vagy csőhibáig bármi.
Első körben azt kellene megfejteni, hogy az elektronikából/hangszóróból jön-e a zizegés, vagy sem.
Ha a hangszóróból, akkor dugd át másik ládára, hogy a hangszóró hibát kizárd.
Ha még mindig zizeg, akkor elektronika, meg kellene nézni az előfok hangját önmagában (send-en kivezetni), illetve a végfok hangját önmagában (return-be adni jelet).
És persze jó lenne rájönni, hogyan idézhető elő szándékosan a zizegés. Mert ha néha van, néha nincs, akkor elég időigényes a keresgélés...
Sziasztok. Néha zizeg a csöves Laney IRT Studio-m. Abbahagyja, majd később újrakezdi. Ismerős jelenség egy csövesnél gondolom.. Mi lehet a hiba, hogyan orvosolható? Szerintetek?
Nem kell dekopírfűrész, apósom asztalos ;) A VC30-at csak a sasszijában vettem kb. szotyiért (bár a mai nyomott árak mellett már nem tűnik olyan olcsónak), azt is ő csinálta meg fejnek.
Mondjuk nekem is ott van az a Laney AOR kombó, amiből ki kéne vennem a sasszit, és építeni neki egy dobozt, mert fejként jobban lehetne használni. Aztán addig jutottam, hogy áááááá, rádugtam a ládát, jó az úgy.
Nálam a VC30 mellett jó opció lehet, ha értelmes drive csatit is akarok. Ráadásul épp most volt fizuosztás Meglátom még mi lesz, sztem még agyalok kicsit, hátha elviszik az orrom elől
Mondjuk ennek a srácnak nem hinném, hogy fesztiválra kell a pénz, ismerem őt, evangélikus lelkész, és egy nagyon józan, példás életű családapa.
Ráadásul tök korrekt, szóval, ha szar lenne, azt megmondaná.
Egyszerűen nem divatos holmi, néha lehet elképesztően vicces áron venni egész jó dolgokat.
Én is agyaltam rajta, de már magamnak sem tudom megokolni, mi a fasznak kéne.
Az, hogy jó áron megy világos, csak kérdés, hogy a cucc jól is szól-e, van-e esetleg konkrétan ennek a darabnak ismert baja, ilyesmi. A srác demója alapján nekem tetszik a hangja, hátrány, hogy csak 8 vagy 16Ohm-ot tud, de amúgy szimpatikus.
Ha az anyagot vennéd meg hozzá, is 1,5X ennyibe kerülne....szerintem szaré', hugyé' adja, mint most mindenki mindent. Mert kell "ugyi" fesztiválra a pénz!!!
Jut eszembe, ezt ismeri valaki? Véres a torka vagy csak ennyire ismeretlen és kilógó cucc, hogy itthon nem kell senkinek? Nagyon régóta hirdeti a srác, itt a fórumon is néha, és minden alkalommal elmerengek kicsit, hogy kell-e nekem.
Az mondjuk erősen túl van hype-olva sztem, de én személy szerint nem vagyok csöves vagy félvezetős párti, mint ahogy nem vagyok analóg vagy digitális párti sem. Az viszont tény, hogy eddig számomra a legjobb hangzást csöves erősítők adták, analóg (legalábbis a torzítás tekintetében) effektekkel. És mivel nekem ez az irány jött be, ezért ennél is fogok maradni.
A félvezetők hangjához meg csak annyit, hogy vagyonokért cserélnek gazdát a korai évjáratú Tube screamerek. Mert ugye a legendás JRC 4558. Szóval a félvezetős érának is megvannak a maga fétisei.
Kicsit olyan ez, mint a gitárok kérdése: ugyan már rég vannak jobb anyagok és technikák gitárépítésre, de még mindig a legtöbben a régi alaptípusokat használják azok összes hibáival és hiányosságaival egyetemben.
A Red Fang hangzása is tranyókon és diódákon alapul, csak ők a Sunn-t preferálják. De se Dimebag Randall-ja, se az említett Sunn erősítők nem mai darabok. Az általad említett Cube 60 sem mai darab, de legalább már közelebb van, és ha jól sejtem, akkor digitális. Jó hír, hogy van ilyen is. Ettől függetlenül a gitárosok 90%-a nem mai fejlesztésű cuccokon játszik. Ez nem azt jelenti, hogy nem keresnek új hangzást. Hogy mit jelent, azt nem tudom. Sztem minden épeszű gitáros, aki eljut a saját zenék írásáig előbb-utóbb eljut a saját hangzás kidolgozásáig is. Akkor is, ha ez nem tudatos folyamat, és akkor is, ha ez a hangzás valakién alapul és ahhoz nagyon közeli. Talán két dolgot jelenthet ez:
1) Ennyire konzervatív a gitáros társadalom. Ez valószínűleg legalább részben igaz, nem metálkoncert az, ahol nem egy hatamlas Marshall ládákból álló fal van a zenészek mögött. Lásd a híres képet:
2) A meglevő erősítő dizájnok akkora variációs lehetőséget tesznek lehetővé, hogy nincs különösebben szükség új dizájnokra. És hát valszeg ez is igaz, különösen, ha a különböző effektek használatát is figyelembe vesszük. Persze az erősítőgyártók újabb és újabb típusokkal jönnek elő, de ezek nagyon nem különböznek a régi dizájnoktól, inkább funkcionalitásban igyekszenek többet nyújtani. Pl. kisebb méret és súly, beépített power soak megoldások, beépített hangkártya, beépített DI Box, miegyéb.
Dimebag hangzása pld. nem alapult semmi korábbin, illetve a randall tranyóin meg diódáin. Ilyen bármikor beüthet megint.
Amúgy a Roland Cube 60-on volt egy dinamikus drive, az elég sajátos volt, kár hogy nem futott be. Kicsit pengettél, akkor kristálytiszta, belecsaptál, akkor atomtorz. Ez volt az egyik kedvencem, és csövesben ilyen nincs, pláne nem a klasszikusok között.
Én nem azt állítom, hogy a mai gitárosok nem keresnek egyedi hangzást (általam ismert példák erre pl. Jack White meg Josh Homme - bár tudtommal mindketten régi cuccokat használnak, csak nem annyira közismerteket), hanem azt, hogy a digitális kütyük érdekes módon a rég meglevő hangzásokat akarják emulálni. Nincs is ezzel semmi gond, csak olyan nincs (najó, Wing példája alapján van ), hogy Line6 hangzás, meg Boss Katana hangzás. Nyilván az én műveletlenségem, de a Mesa Boogie jellegzetes hangzása a legújabb jellegzetes hangzás, amiről tudok, hogy elterjedt. Az meg azért erősen '90-es évek közepe-vége, tehát az sem mai.
A slájmsziksznek volt az Insane nevű saját "metál" hangzása.
Képzelj el egy Metal Zonet tökre kitekert gainnel, teljesen kiirtva minden közepet, agyon kompresszálva. Dinamikamentes kásás dzsidzsi. Aztán dobták is a dolgot a későbbi cuccokban. Lehet véletlenül valamelyikük meghallgathatta a Master of Puppetset bakeliten, és elszégyellte magát.
Ebbe bele kell kötnöm. Amikor Eddie Van Halen a pályája kezdetén kikötött a Peavey 5150 mellett, akkor pont hogy nem a classic hangzás megkerülhetetlenségével küzdött, hanem valami mást akart. Simán lehet, hogy ez a fej lazán eltűnt volna a süllyesztőbe, ha a két entitás térben és időben nem metszi egymást.
A marshall hangzás létrejötte meg simán véletlen volt. A Fender Bassmanból indultak ki, csak angliában az amerikai csövek nem voltak elérhetőek, illetve túl drága volt beszerezni.
Így belerakták ami volt, az EL34-et, és hoppá valami gyökeresen mást kaptak. Amire pillanatok alatt rengetegen rákaptak, hiába az addig klasszikusnak számító fenderen nőttek fel.
Mindig van új a nap alatt, az igény az újfajta hangzásokra természetes dolog. Hol lenne ma a Mesebugyi meg a a többi, ha nem lenne folyamat igény az új hangzásokra?
Arról nem is szólva, hogy ha megnézed az összes digitális modellezős cucc ezeket a "régi vacakokat" modellezi... Érdekes módon nemigen van "eredeti Line6 hangzás", viszont tud JCM800-at, AC30-at, Blackface-t, 5150-et, Recto-t, miegyebet modellezni.
Annak idején a géptan professzorom mondta, "Uraim! Az ember sok csodálatos dolgot alkotott már, de mi kezdjünk megismerkedni a lejtő fizikájával, mert az mindennek az alapja."
Szerintem nincs ez másképpen itt sem. Vannak alapvető, és megkerülhetetlen cuccok a rockzenében. És persze, lehet kütyüzni, meg mifaszom, de ha nincsen benned az alap holmik hangja, nem nagyon lesz viszonyítási alapod a modern cuccokhoz.
Én meg azt látom, hogy nagy bizakodással ide téved az ifjú titán. Tanácstalan, félreinformált és csak keveset tud az erősítőkről. Az itteni tanácsadók meg a hetvenes, nyolcvanas évek rock gitárhangzásán nőttek fel, ezeknek a gyerekeknek olyan isteneik vannak, hogy ki sem tudom olvasni. Kérdeznek és az esetek többségében csak elhajtják őket, mert nincs közös hang. A kor halad, nem csak Plexire, meg JCM800-ra van kereslet. Nem véletlenül van igény modellezős cuccokra is, meg a sok fosra. Igények, elvárások és pénz. Gondolom kevesen okulnak az itt kapott tanácsokból, de szerintem leginkább csak csodálkoznak, hogy mit akarnak itt evvel a sok ócska, csúnya fadobozzal a bácsik, még futófény sincs rajtuk?
Azt kéne kiírni, hogy vintage hangzású tanácsadás.
Ott a pont! Sőt a digitális kütyük is tök jók a maguk helyén! Mindenkinek a maga igényeihez kell a cuccát igazítani.Nekem most vonalból kell szólnom a zenekarban, ahol játszogatok, emiatt vettem Line6 pod xt liveot. Meg, mert az a gitáros, aki leginkább motivál a zenében ugyanilyet használt és pont úgy szól a cuccom, mint az övé :)
Ha másként lenne és pénz sem jelentene gondot, akkor volna itthon egy ENGL Blackmore 412-vel, meg egy helix, meg egy kis házi stúdió, vagy 8 gitárral :)
A tranyós erősítő semmivel sem rosszabb, jobb mint egy csöves, csak másra van. Ibanez tranyos erősítővel jártam évekig játszani, abból mindig állat hang jött ki, olyan félakusztikus projectben. A mai napig a legjobb erősítőm volt. Persze nem metalra. Arra megint más kell
Hehe... Az első "erősítőm" egy Tesla lemezjátszó volt Videoton hangfalakkal. Örültem, mint majom a farkának, mikor megszólalt a Jolana Iris-szel :D Hát még, amikor az első DS1-et is beszereztem hozzá és zsizsegni is kezdett. 0-24-ben Nirvana dalokat törtem össze (pedig azok már magukban is elég töröttek)
Rengeteg dologban egyetértünk!Viszont, az nekem is cseszi a csőröm, hogy egy minimum bemutatkozás, levélcím, vagy telefonszám megadása nem a világvége.Ha már ilyen "bizalmi" kapcsolatot akar valaki teremteni.Nagyon sokszor a köszönöm szó is elmarad.Mindentől függetlenül, imádom Gabi szókimondó, egyenes "stílusát", mosolyt csal az arcomra.
Ráadásul szinte végig követhető volt az elmúlt évekbeli cucc fejlesztése.Nekem meg ifjúságom Regent, Vermona cuccai után minden cájg zseniális! Hogy miért vagyok tranzisztoros párti, mert nekem és tudásomnak bőven sok, a nagyérdemű meg pont leszarja.Ezek az új kütyük nagyon is érdekelnének, de ahogy egy "okostelefon" is kifog rajtam (idegesít), még egy dobgépet sem tudok használni.
Az "evolúciós folyamattal" totálisan egyetértek. Volt olyan cuccom, amit mindenki agyondícsér, és ment is szinte azonnal - nekem nem vált be. Ettől függetlenül érdemes lehet kérdezni, hogy az egyébként műveletlen emberfia ne a totál szart vegye meg véletlenül. De annál konkrétabbat várni, mint amit mi is írtunk (pl. "H & K vagy Valvestate" az éppen adott témában) botorság, azon túl már tényleg csak a saját kipróbálás segít.
A trolletetés kényes téma. Ha úgy teszünk, ahogy mondod, akkor a fórum teljesen zárttá és egyben belterjessé is válik. Ráadásul a sok hsz-ú emberkék közt is van jópár, akinél ha elgurul a gyógyszer, akkor trollá avanzsálnak. A fene belé, talán még én is ilyen vagyok. A trollságon túl én abban is látom a problémát, hogy az ifjú titánok készen szeretnék kapni a megoldást. Jórészt azt szeretnék, hogy valaki odarakja eléjük a Szent Grált, de sokszor még azt is elvárják, hogy azzal a cuccal aztán majd mindenféle gyakorlás, tudás és gondolkodás meg munka nélkül hirtelen ők lesznek a következő "gitárhíró" (az éppen aktuális példakép neve ide behelyettesítendő). Ebben viszont a jó öreg fogyasztói kultúránk a ludas, mely szerint minden csak pénz kérdése és készen megvehető, megkapható. Na jóvan, még annyit mondanék csak, hogy kár, hogy azok a régi jó dolgok mind elmúltak
Én mindig szerettem kísérletezgetni, nagyon csöves párti voltam. Az első megdöbbenésemet az említett yamaha kombó kipróbálása jelentete. zóta kipróbáltam az eleven racket(totális csalódás), aztán jött a laney IRT studio, azt nagyon szerettem, de úgy éreztem egy idő után váltani kell, kényelmi szempont miatt is. kíváncsi lennék a mostani DV mark multiampre mit mondanál, ha kipróbálnád. Szerintem minden fajta erőlködőben van minőségi cucc
Egyébként meg szarozom itt ezeket a digitális modellezős cuccokat, a fasz sem tudja.
Én még kölök koromban bakelitről hallgattam zenét, csöves erősítős hifi cucca volt édesapámnak. A minap mentem át anyukámhoz, és kicsit nosztalgiából az öreg cuccára feltettem az Iron Maiden, The number of the beast lemezét. És úgy megdörrent az, ahogy kell.
A mai szarrá kompresszált felvételeket hallgatjuk a miniatűr fülhallgatókon, mp3 formátumban, a mobiltelefonunkról, és felnőtt egy generáció, akiknek már ez jelenti a jól szóló zenét.
Nyilván akinek ez a fasza, annak egy modellezős cucc tök jó szolgálatat tesz. Mert bár egy dinamikáját vesztett steril szar hang lesz annak az ember fülének, aki még oldschool hangzáson nevelkedett, de annak, aki mp3/füles érában nőtt fel, tök jónak fog hangzani.
Az evolúciós folyamat az, amit én is, meg szerintem még sokan megcsináltak. Én felálltam mentem, kipróbáltam cuccokat. Megvettem, használtam, továbbadtam, jött a másik, majd a másik, és így alakult ki a végső felállás, mik maradtak, mik mentek. Rengeteg cuccal szereztem tapasztalatot, az ember azért így ha felületesen is, hogy minek mi az erőssége, gyengéje. Viszont kialakít egy hangzást, ami neki tetszik, legalábbis eljut oda, hogy definiálni tudja elég pontosan, mit is akar. És ez már valami.
Ha valaki ül a gép előtt, osztja az észt, és filozofál, abból a kurva kibaszott életben nem lesz semmi.
Amúgy meg szent meggyőződésem, hogy egy és ugyan az az ember szórakozik itt ezzel a dologgal. Nézd meg, friss nick, kontakt nélkül, célzottan ide regisztrál. Valószínű, ha egy ideig nincs új feltöltés a kedvenc rozsomákos nagymamás, kecskés, transznemű pornóoldalára, ide jár élvezkedni. Nyilván beteg elméjének ez a másik fétise.
Én mostantól hozok egy szabályt magamnak, és ha mások is megfogadják, nem lesz trolletető szakkör a fórumból.
Telefonszám nélküli nick esetén soha, és 500 hozzászólás alatt senki semmiféle írására nem reagálok, kérdésére nem felelek. Ha más is így tenne, kikopnának a trollok.
Ebből kiindulva legközelebb:kérdés-milyen erősítőt szeretnél?- jól megdícsérni, hogy milyen ügyesen választott, sőt bármelyik, amire gondolt igen jó motyó- ajánlás- a drágábbik, szebb, ismertebb nevű erősítőt vegye meg, mert a haverok előtt még menőzni is lehet vele.
Még régen egyszer leírtam itt valahová azt, hogyha tudtam volna hogy mennyi pénzbe kerül egy jó gitárhangzást elérni otthon, akkor valószínűleg szintetizátort vettem volna.
Most meg már mindegy, megépítem magam, bundozok, hangszedőt csinálok. Az meg rengeteg idő meg munka. Szóval az is szívás, de legalább akkor az olyan amilyet szeretnék. (vagy nem, pl. egy hangszedő)
Ez a topic már egy ideje arról szól, hogy fel fel bukkan valami ifjú titán, aki húsz forintból akar profi hangzást elérni, lehetőleg kombóval persze, aztán amikor valaki ad egy tippet, akkor meg húzzák a szájukat, pörögnek itt az orrukon egy két hetet, aztán felszívódnak. Persze az én kurva anyámat, minek is állok szóba ilyen faszokkal. Ehhh
Lehet, az összes, egy és ugyan az, friss nickekkel.... noang
Az a baj, hogy felrevezeto a topik cime. A helyes megoldas - szerintem - a "Megvegyem ezt az erositot?" lenne.
Egyreszt, mert aki idejon, szinte fix, hogy mar nezett valamit.
Masreszt, ha a "milyen"-re kell valaszolni, akkor egy olyan ember, aki mar tobb eve nyustol x szamu motyot, nem fogja azt mondani valamire, ami szar, hogy ezt vedd meg. Innen indul, hogy "ha meg egy tizest radobsz", aztan par hozzaszolassal arrebb mar tobb szazezres motyoknal jarunk. Arrol nem beszve, hogy mindenki a sajat kis szubjektiv velemenyet fogja kiranki magabol.
Itt segitseget csak abban tudunk nyujtani, hogy mit NE vegyel meg (konstrukcios hiba vagy tenyleg ordenare hang eseten).
Amikor megvettem az elso teszkos szettemet, meg voltam halva, olyan jo volt. Aztan amikor kiprobaltam egy 30 wattos invasion erositot, azt hittem meg jobban meghalok, olyan jo volt. Na hat ma ettol valszeg kihordanek egy strokeot labon...
10bol 9szer ebben a topikban ugyis az tortenik, hogy valaki idejon, kerdez, mondjak, hogy ne, inkabb ezt.
De az ez regi, szakadt, nem csilivili, nem uj... Aztan megveszi az ujat... Es vegigjarja azt az utat, amit itt mar nagy valoszinuseggel mindenki...
Evvan.
Ha ennyi penzert ertelmezheto motyo kell, akkor hallgass azokra, akiknek van valami fogalma a dolgokrol... Ha meg mar eldontotted, hogy neked az uj csillogasa kell (esetleg szar hanggal), akkor vedd meg azt...
(A hasznaltat meg mindig nagyobb esellyel adod tovabb annyiert amiert vetted...)
A 30 éves gitár viszont lehet hogy jobban szól mint a mai.
Ezek a dolgok nem igazán fejlődtek az évtizedek alatt. A gitár is gyakorlatilag pont ugyan olyan mint 30 éve. Ha nem ugyanolyan lenne, akkor meg máshogy szólna. Akkor meg az lenne a baj.
Az elektronika nem romlik meg. Max. csöves erősítők csövei öregszenek, de az meg könnyen cserélhető. Ami húsz éve jól szólt, az ugyanolyan jól fog szólni ma is.
Nem bazdmeg, mert három fullcső stackem van, és bottal nem piszkálék meg semmi tranyós ganét. Azt nem értem már,ha ennyire okos vagy, a fasznak szívod itt a vérünket? Vegyél valami digitális ganét, aztán örüljél neki, mint hülye gyerek a farkának.......
Te adnál pénzt ilyen régi, leharcolt cuccért? Ez a bajom a Pívikkel is. Akkoriban lehet, hogy jólszólósnak számított, de most is? Nem járok jobban egy modernebbel?
Hát nem tudom, nekem 40 másdopercnél sosem tartott tovább. Bármilyen beállításnál 2 pengetés megadja az erősítő viselkedését.
Ok, a Mesa Mark 4-5-nél igen, mert ott teljesen irreális beállításokat kell alkalmazni a külön vezérelhető normál - boost - graf eq láncban, hogy szóljon valahogy, aztán melléteszel egy rektót, vagy 5150-et, minden poti 12 óránál, és egyből jó.
Tipp: a thomann-nál 30 napos az elállási jogod és fizetik a visszaszállítást (gitárt küldtem már vissza nekik). Magyar cégeknél nem elképzelhetetlen, hogy kicsit verned kell az asztalt, ha élni akarsz ezzel a jogoddal (edigital-nál nekem nem volt gondom vele, hűtőt küldtem vissza, csak nem siették el a dolgot)
Legalább elmondja a véleményét. Én mondjuk mind a hármat próbáltam,amit ajánlottam. De tényleg csak ő tudja milyen hangot keres. A negatívumokat viszont ki lehet szürni. Én ha keresek valamit mindig megnézem mi rosszat írnak róla
Értem, mit mondasz, de azt, hogy neked, a te zenédben jó-e, azt csak te tudod megmondani. A puding végső próbája mindig az evés, ahogy mondani szokták. Nyilván ettől még lehet kérdezgetni, utánaolvasni, de igazán okos csak akkorleszel, ha megveszed és kipróbálod. Mármost a netes vásárláskor érvényben levő 14 napos elállási joggal sokat nem kockáztatsz, max. a visszaszállítás költségét, viszont kipróbálhatod a saját cuccodon, saját környezetben, nyugodtan. Persze értem, ehhez kell az, hogy azért lehetőleg nagy valószínűséggel jót válassz, de akár még arra is lehet esélyed - már ha ki tudod pengetni a két erősítő árát - hogy összehasonlíts két jelöltet.
Meg valszeg nem is milliomos, hogy úgy cserélgesse az erősítőjét ládástul, mint más az alsógatyáját. Amit kipróbáltam, annak legalább a kétharmada próbatermi darab volt. És hát van még egy tényező: ki kell próbálni. Ami bejön az egyiknek, az fos a másiknak. Én pl. simán el tudom képzelni, hogy a Katana akár jól is szólhat, de a digitális cuccoktól borsódzik a hátam. Próbáltam Line6-et, próbáltam Roland-ot és a Boss torzítószimulációit (utóbbi kettő ugye kb. ugyanaz), de egyik sem vált be nekem. Hangsúlyozom: nekem. És a legdurvább, hogy ezek magukban egészen használhatóan szóltak otthon, de amikor aztán próbán, zenekarral használtam, akkor elvérzett mind. És még az is lehet, hogy én cseszek el valamit a beállításoknál, bár érdekes módon a Laney VC30-ammal ilyen gondom nincs, ergo nagyon nem nyúlhatok mellé.