HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA

MULTIMÉDIA



A FÓRUM legfrissebb témái

***Music MAN***

2022. május 24

***YAMAHA billentyűsök

2022. május 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2022. május 23

Jónás Tamás (instrume

2022. május 23

***FENDER***

2022. május 23

Csöves Gitárerősítő

2022. május 21

Akusztikus gitárok

2022. május 20

FÓRUM MŰKÖDÉS DOLGOK

2022. május 20

Gitáreffektek

2022. május 20

In Memoriam...

2022. május 19

Offtopic

2022. május 10

BALkezes Gitárok

2022. május 09

Kedvenc szám

2022. május 06

Barkács

2022. április 23

Zenészeket, zenekart ke

2022. április 21

***JACKSON***

2022. április 19

KARÁCSONY 2021 Karács

2022. április 18

LINE6 - VARIAX

2022. április 18

YAMAHA gitárok

2022. április 13

Mesa/Boogie

2022. április 07

***Squier***

2022. április 05

Videó & mp3 linkek

2022. március 31

E-bay

2022. március 31

?Hangszórót ?Ládába

2022. március 31

***GIBSON***

2022. március 31

Mákosamp és válogatott f

2022. március 28

Koncert ajánló

2022. március 27

***EPIPHONE*** GI

2022. március 26

Vizelde

2022. március 25

...Bassmanok...

2022. március 18




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Lakodalmas nóták és köszöntők 1.
kotta

Lakodalmas nóták és köszöntők 1.


Akciós ár:
1 600 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA
YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA

YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA


Akciós ár:
3 180 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY - HERFLI SULI KEZDŐKNEK Pribojszki Mátyás
Tanulj az egyik legjobbtól

50% BLACK FRIDAY - HERFLI SULI KEZDŐKNEK Pribojszki Mátyás


Akciós ár:
3 990 Ft



hangszermagazin.hu

ÁTSZERVEZŐDIK CÉGÜNK - ÁPR. 26-IG ZÁRVA
2022. április 14.





hangszermagazin.hu

David Byrne: gazdaságilag is megéri az élőzene megmentésébe befektetni az adófizetők pénz
2022. január 15.







Legfrissebb használt hangszerek:
TC Electronic
39 900 Ft
Ibanez
242 000 Ft
Roland
196 000 Ft
Ibanez
90 000 Ft
Cort
70 000 Ft

159 000 Ft
Ibanez
170 000 Ft
Voodoo Lab
29 000 Ft
Electro-harmonix
89 900 Ft
Jackson
180 000 Ft
TL AUDIO
90 000 Ft
Behringer
40 000 Ft
FOLYATJUK A FORGALOMNÖVEKEDÉST 2022-BEN IS! BÚÉK MINDENKINEK!
2021. december 29.
JOYO MA-10A / VÉGRE EGY ELÉRHETŐ ÁRU AKUSZTIKUS KOMBÓ
2021. november 26.
JOYO MA-10B / IGAZÁN MUTATÓS OTTHONI BASSZUSGITÁR ERŐSíTŐ
2021. november 25.
NKA PÁLYÁZAT - NAGY LÉPÉST TESZ A VILLON TÁBOR
2021. október 10.

Milyen erősítőt vegyek?
NEM HIRDETÉSI TOPIC!!! A hirdetéseket töröljük!

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


Ricsi 2016-08-10 13:19 |  #19494
Egyrészt, másrészt olcsóbb, és nem kell annyit agyalni, hogy milyen láda, milyen hangszórókkal..:)
Válasz 'TZsolt' hozzászólására (#19492)

Gabor... 2016-08-10 13:19 |  #19493


egy ilyet tudnál kb. kihajtani, és oothoni körülmények között ésszeűen használni, de használtan 120eFt körül van...
Válasz 'Gabor...' hozzászólására (#19491)

TZsolt2016-08-10 13:17 |  #19492
Utána fogok nézni a csöves kombóknak. Megmondom őszintén meg sem fordult a fejemben, hogy csöves kombót nézzek de felkeltettétek a kíváncsiságomat. Utaztatási szempontból egyszerűbb lenne mint egy fej + láda kombináció.

Gabor... 2016-08-10 13:16 |  #19491
ilyen körülmények között nem fogod tudni meghajtani a csöves fejet, 4*12" ládával, ha egy gyengébb minőségű 2*12" tranyós kombót se tudsz kihasználni, max. egy kicsi 15W körüli csöves fejet tudnál kihasználni.
Válasz 'TZsolt' hozzászólására (#19486)

Ricsi 2016-08-10 13:13 |  #19490
Szerencsére nem csak metált játszik...
Válasz 'Gabor...' hozzászólására (#19489)

Gabor... 2016-08-10 13:13 |  #19489
biztos hallotta, hogy kombó a buziknak, meg a metálhoz fejláda kell
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#19488)

Ricsi 2016-08-10 13:12 |  #19488
Ha mindenáron fej/ládát akarsz, akkor szerintem 150 alatt nem nagyon kapsz.
Miért ragaszkodsz a fej/ládához, főleg tapasztalat nélkül?
Válasz 'TZsolt' hozzászólására (#19486)

dcsabi 2016-08-10 13:10 |  #19487
Nem akarok én konkrét tippeket adni, mert nem vagyok benne hogy mit mennyiért. Meg teszik majd helyettem mások.

Amúgy a csöves kombó is jó ötlet volt.

100 nekem kevésnek tűnik egy fej+láda szettért. Már olyanért amit van is értelme megvenni
Válasz 'TZsolt' hozzászólására (#19483)

TZsolt2016-08-10 13:08 |  #19486
Lehet csak sima fej + láda kombináció volt. Nem annyira néztem meg mert tele voltam kérdésekkel :D
Kisebb próbahely (mostani cuccal az erősítőm kb 50% körül mehet), illetve otthoni méretekben gondolkozva. Mi lenne reális ár használtan?
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#19484)

Gabor... 2016-08-10 13:06 |  #19485
felesleges fej/láda otthonra, még családi házba is ilyen árkategóriában. az állítható teljesítményűek nem 50eFt-os fejek. jobban jársz egy jó kombóval! H&K-ból vannak tranyósok jó, csöves jellegű hangzással 60-70eFt körül vagy 50W csövesek 100eFt körül.
Válasz 'TZsolt' hozzászólására (#19483)

Ricsi 2016-08-10 13:03 |  #19484
Csöves fej/láda 100.000-ért?...

Ennyiért kombót kapsz, (használható) fej/ládát nem annyira.
Válasz 'TZsolt' hozzászólására (#19483)

TZsolt2016-08-10 12:57 |  #19483
Cuccaim:
- Charvel desolation dx-1
- Blueline 100R
- Vox Tonelab EX
- Squier stratocaster

Úgy gondoltam 40.000 körül eladom a squiert, kicsit hozzátoldok és van egy fejem használtan. Csak itt jön a képbe, hogy ládát is kéne venni. Napokban nézegettem vannak erősítők ládákkal 100.000 Ft-ért már (csak ugye az már 100.000 nem 50.000 körül)

Otthoni és próbatermi használatra egyaránt. Családi házban lakom szóval lehet nyektetni azért.
Láttam olyan fejtípusokat, ahol lehetett állítani a fejen hogy hány wattos legyen.

Ez nem jellemző a fejeken?

Stílust illetően: Rock, Metal, Punk, instrumetal, stb... (Offspring, Sum41, RHCP, Green day, Joe Satriani, Tankcsapda, Children of Bodom stb... amihez épp kedvem van)

Inkább azokat mondom, amiket biztos, hogy nem játszok: Blues, Jazz, Fusion, light rock, nagyon régi rock (Beatles stb...)

Azzal amúgy tisztában vagyok, hogy nincs olyan ami minden stílusban megállja a helyét. A VOX Tonelab EX-emet nagyon szeretem azt nem szeretném parkoló pályára tenni (amúgy csöves).

Ricsi 2016-08-10 12:01 |  #19482
Na igen, itt kellene kezdeni.
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#19481)

dcsabi 2016-08-10 12:00 |  #19481
Milyen zenére használnád?
Milyen gitárral?
Hol? Otthon terem bulin?
Jellemzően mekkora helyen használnád?

Mennyit szánsz rá?
Van preferált hangzás amit keresel, ami tetszik?

Mi az elvárás a fejet illetően? Hány csatorna? beépített effekt? effekt loop?

Kb ezek a kérdések amik behatárolják, hogy merre keresgélj


A kipróbálás meg, sok jó arc van aki szerintem tud segíteni, engedi hog ycöcöktesd a cuccát

Hangszerboltban is talán lehet

hangszerkiállítás

vagy bérelhető próbatermekben is sokban van értelmes csöves cucc

Illetve ha a kérdéseket megválaszolod, fogsz itt is konkrét ötleteteket kapni, hogy melyik tipusokat nézd meg
Válasz 'TZsolt' hozzászólására (#19478)

Ricsi 2016-08-10 11:53 |  #19480
Érdemes esetleg csöves kombóban is gondolkodni: 90-ért már lehet kapni Laney VC vagy LC szérát, 30w-osat, az elég jó. Így megúszod a külön láda vásárlását, és tapasztalatot is szerzel a csöves cuccokkal.
Válasz 'TZsolt' hozzászólására (#19478)

Korodilaszv2.02016-08-10 11:50 |  #19479
Fej témában: nálam bulin halkabb a 100w fej mint próbán, igen, "rosszabbul" szól valamivel, de nem rosszul. Szerintem ha normálisan meg van csinálva egy highgain fej, kisebb hangerő is értelmes hangja kell hogy legyen. Ha valami csak és kizárólag nagy hangerőn tud jól szólni, ott bizony mérnöki hiba van. (Persze a vintage cuccok más tészta)

TZsolt2016-08-10 11:49 |  #19478
Igazad van, mert tényleg mindenkinek más tetszik.

Az a baj hogy a környezetemben senkinek sincs még hasonló se, így csak saját befektetés árán tudnék próbálkozni, amivel igaz összeszedném a tapasztalatot de elég drága mulatság lenne.

A fizetésemet nem hiszem, hogy erre találták ki. :/ Eredetileg úgy gondoltam, ha belevágok semmiképp nem a szélsőségekből (fejeket illetően) fogok csemegézni, hanem valami sokak által használt "bejáratott" modellt. De így, hogy ládát is kéne vennem így szerintem még jegelem a dolgot.

Azt még hozzáfűzöm, hogy fejeket sem tanulmányoztam át még túlságosan (abban azért látom a reményt) de a ládákat végképp homály fedi nálam.

Rengeteg a kombináció. Figyelni kellene a teljesítményt a fejhez képest, egy vagy több hangszórós legyen, valamint a hangszórók típusát, márkáját...
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#19477)

dcsabi 2016-08-10 11:33 |  #19477
Végig kell próbálni a lehetőségeket és rájössz majd neked melyik tetszik.

Használod e a fej saját torzításáz, vagy tiszta csatornára kötöd a multid és annak a torzítását használod. Vagy gitár-multi-effect returnnel csak a végfokot hajtod.

MIndegyik máshogy szól. MIndegyikre van jól és nem jól szóló példa is a történelemben

A fejhez érdemes jó ládát is beszerezni, mert nagyban hozzájárul a végeredményhez.

Amit a fej+ládával kapcsolatban mérlegelni kell:

Tárolás, szállítás, kihazsnáltság.

Egy 50-100W fej ahogy írták előttem kihajtva hozza azt a hangot amit elvársz tőle. Ez pedig decibelben is megjelenik. Azaz panelban hamar népszerű lehetsz vele. Kvázi ez próbaterem és színpadra való

Illetve klubszinten szokták utálni a nagy cuccokat mert túl hangos és nem lehet hangosítani.

Én imádom a fejem torzítását, sokkal jobban érzem vele magam mint más multiból jövő hanggal.

De ez szubjektív

Próbáld ki, amennyit csak tudsz.

Mi irhatunk bármit, az alapján dönts amit hallasz és amit jónak érzel.

Nekem a warhead is tetszett pedig az tranyós.
Válasz 'TZsolt' hozzászólására (#19470)

TZsolt2016-08-10 11:26 |  #19476
:D

Köszönöm a válaszokat! Tisztább a dolog így már.

Ricsi 2016-08-10 11:18 |  #19475
Nem csak én nem értek egyet, hanem elég sok ismert gitáros sem..:D

De ez tipikusan ízlés dolga, meg stílusé, szóval ne kérjünk admint.:)
Válasz 'rockerviktor' hozzászólására (#19474)

rockerviktor 2016-08-10 11:10 |  #19474
Ricsi nem fog egyetérteni, de én még sosem hallottam olyan pedált (multit meg főleg nem), ami szólt volna közel olyan jól, mint egyszál kábellel az erősítő torzcsatornája.
Mind sokkal fedettebb, mosottabb, kásább és főleg zenében észrevehetően elveszik.
Más effekteket persze érdemes lehet használni színesítésre, egészen addig, amíg nem viszi túlzásba az ember és egy sima rockos crunch hangzásra nem pakol 28 féle effektet, mert akkor megint hasonló lesz a végeredmény.
Válasz 'TZsolt' hozzászólására (#19470)

Ricsi 2016-08-10 10:58 |  #19473
Ha a fej torzítását használod, ráadásul nagyobb gainnel, akkor a delay, chorus stb. effekteket érdemes loopba kötni; ez meg pluszkábeleket jelent. Talán ez is egy szempont.
Válasz 'TZsolt' hozzászólására (#19470)

Ricsi 2016-08-10 10:54 |  #19472
Még egy lényeges dolog: csöves cuccnál érdemes belekalkulálni, hogy többnyire "kitekerve" szól jól, egy 50 vagy 100w-os fej kis hangerőn értelmetlen...:)
Szóval otthonra nem érdemes nagyobb teljesítményű csöves cuccot venni.
Válasz 'TZsolt' hozzászólására (#19470)

Ricsi 2016-08-10 10:52 |  #19471
Azt használsz, amit szeretnél, a lényeg, hogy Neked tetsszen...ha elégedett vagy a fej torzításával, akkor azt, ha nem, akkor én személy szerint a kispedálokat javasolnám a multival szemben.
Válasz 'TZsolt' hozzászólására (#19470)

TZsolt2016-08-10 10:43 |  #19470
Egy videót találtam egy másik erősítőről ahol a hátlapon volt egy kihúzható kábel. Na igen ott kezdtem el gyanakodni, hogy valószínű ez nem lesz így jó. :(

A másik dolog ami nem tiszta, hogy a csöves erősítő esetén ha multieffektet használok a torzításra és az effektekre akkor is érvényesül a csöves "érzés" vagy az csak akkor, ha gitárt direktbe bedugom (maximum egy wah pedált teszek elé) és a fejen lévő effekteket használom.

Összegezve: ha van egy csöves erősítőd "illik" használni pedalboard-ot, multieffect-et és egyéb nyalánkságokat vagy a fejben lévőt célszerű?

Ricsi 2016-08-10 10:32 |  #19469
Képek alapján nem használhatod csak a hangszóróit, mert nincs kivezetve a hátlapra a kábelük, kihúzható formában
Rendes hangszóró mindenképp kell, mert vacakkal a jó csöves fej is rosszabbul szól.
Válasz 'TZsolt' hozzászólására (#19467)

rockerviktor 2016-08-10 10:28 |  #19468
Valószínűleg hekkelni kéne (forrasztani, fúrni, faragni), de tudod használni ládaként.
Nyilván azzal a kompromisszummal, hogy egy olcsóbb, tranzisztoros kombóban se a hangszórók, se a fa anyag nem olyan jó minőségű, mint egy jobb minőségű gitárládában.
Válasz 'TZsolt' hozzászólására (#19467)

TZsolt2016-08-10 10:26 |  #19467
Sziasztok!

Elkezdtem szemezgetni a csöves erősítőkkel de nem sokat tudok róluk sajnos. (Sajnos játszani is csak párszor volt alkalmam)

Már régóta egy Johnson Blueline 100R-t használok. Ha veszek egy csöves fejet, akkor szerintetek tudom használni a 100W-os kombó erősítőmet hangfalként? Előjönne így is az a csöves "érzés" vagy muszáj hozzá rendes ládát venni?

Köszi előre is!

Ricsike 2016-08-10 00:32 |  #19466
Kézben a szand.

Ricsi 2016-08-09 21:01 |  #19465
Esetleg próbálj ráírni facén.
Válasz 'cukilali55' hozzászólására (#19463)

Zev 2016-08-09 20:23 |  #19464
nem értem mi a fenének vesztek F/G/I/W egyéb kezdetű gitárokat.. tessék felszerelkezni Affy Squierrel, meg Epi Speciallal vagy egyéb nóném uszadékkel... és lehet tolni a kézbensoundot...

cukilali55 2016-08-09 19:54 |  #19463
Fender Tibi!
Amikor előkerülsz a birtokodról, várnék tőled egy levelet VOX erősítő ügyben.Mert Ricsi tesó már elmondta, hogy megoldotta a kérdést.
Bár lehet, a fekete kontinensről írsz ide ismét.
A mai napi legjobb erősítőm a "fekete dió" volt.Bár hangerőben olyan 45 fokot tud......

pandolin 2016-08-09 19:17 |  #19462
A közös zenélés más pálya. Arról beszélek, amikor megfogaz egy számodra inspiráló hangszert, és szinte magától íródnak meg dalok, minden erőltetés nélkül. Mert húz a hangja, játszol a dinamikájával
Válasz 'Gabor...' hozzászólására (#19460)

rockerviktor 2016-08-09 17:10 |  #19461
Ja a Jolanásak így gondolják :)
Válasz 'Gabor...' hozzászólására (#19460)

Gabor... 2016-08-09 16:48 |  #19460
hangszerfetisiszta vagy, a zenén belül a jó együtt zenélés sokkal jobb, mint akármilyen hangszert a kezedbe fognál...
Válasz 'pandolin' hozzászólására (#19459)

pandolin 2016-08-09 16:31 |  #19459
A zenén belül nincs annál jobb érzés ha a kezedbe veszel egy a tiédnél jobb hangszert. Olyan szinten inspirál, hogy le sem tudod tenni. Témahegyek jutnak eszedbe. Szerintem mindenki ismeri ezt az érzést. Vagy egy új kombó, fej hihetetlen inspiráló tud lenni

Korodilaszv2.02016-08-09 14:42 |  #19458


Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#19456)

dcsabi 2016-08-09 14:34 |  #19457
akkor ok :)
Válasz 'drd' hozzászólására (#19455)

Ricsi 2016-08-09 14:09 |  #19456
Szerintem birs.

drd 2016-08-09 14:07 |  #19455
Dehát pontosan ezt írtam én is! Az én értelmezésemben a "sound" a hardver átviteli képessége. A stílus vagy a zene meg az, amit a zenész ebből kihasznál.
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#19454)

dcsabi 2016-08-09 13:51 |  #19454
hááát nem vagyok énekes, de ugyanaz a mikrofon szerintem reagálhat másként a különböző énekesekre, tekintve hogy a mikrofonnak is van hangkaraktere, azaz mely frekiket tolja át jobban és melyeket nem, illetve minden éneghang más, így más jelet kap a mikrofon is. De inkább ne menjünk bele :)))) Úgysem tudnék érvelni ennél hosszabban :)

De hamár koppintás, arra jöttem rá, hogy EQ-val nagyon jól lehet másolni a más gitárokok soundját.

Bár a kemper és axe fx verhetetlenek ebben.
Válasz 'drd' hozzászólására (#19452)

Saci 2016-08-09 13:42 |  #19453
én egyértelműen olyan zenészekre gondoltam, akik tudnak zenélni. :)
Válasz 'toge' hozzászólására (#19451)

drd 2016-08-09 13:36 |  #19452
Nincs közös definíciónk ez a baj. Illetve nem baj, csak így baromira elbeszélünk egymás mellett. Számomra (a szubjektivitást itt szeretném nagyon hangsúlyozni) a sound a hardver. Ha úgy tetszik a teljes cucc frekvenciaátviteli karakterisztikája, kezdve a gitártól egészen a hangszóróig, felvétel/mikrofonozás esetén addig, míg rögzül a hanganyag vagy kijön a hang a PA-ból. Horribile dictu belevehetném a befogadó oldalt is, de arra zenészként igen kevés hatásom van (értsd: pl. nem mondhatom meg a hallgatónak, hogy ezt az albumot csak ilyen meg ilyen high end cuccon hallgathatja). Ez a sound többé-kevésbé objektíven leírható, bizonyos mértékig kimérhető. És ez az, amit pl. egy signature cucc tudhat. Ami ezen túl van, az a stílus (nem is tudom ki hozta fel ezt a kifejezést, de nagyon találónak tartom). Vagyis az, amit a zenész csinál ezzel a cuccal. Természetesen a végeredményt ez is erősen befolyásolja, sőt a kettő kölcsönhat, mert a zenész a stílusához keresi a cuccot, illetve a stílusát is alakítja a cuccában felfedezett lehetőségekhez. A gitározásnál talán jobb (mert egyszerűbb) példa az éneklés. Van a mikrofon, meg a PA, ez adja a sound-ot, és van az énekes, aki ebből a stílusával zenét csinál. Egy adott PA-n és adott mikrofonnal ötven különböző énekes ötven különböző zenét/stílust tud csinálni, de a sound az egy. Szerintem.

toge 2016-08-09 13:28 |  #19451
akkor a te kezedben van szand. én nem gábor vagyok. arról beszélek hogy egy technikai szint alatt a jó cucc nem fog jó cuccként funkcionálni, mivel a kézből kijövő szand nem elég, hogy meghajtsa. én erről beszélek, ennyit mondtam. ennyi értelme van a "kézben a szand" dolognak, ha a cuccokról beszélsz. ez nem stílus kérdése. ez egy szint a játékban. jó od/falnge/akármi hangot csak jó sima gitárhangból tud csinálni egy jó od/flanger/akármi pedál.

Ha valakit le akarsz koppintani, erre még rá jön a stílus, specifikus technikai megoldások elsajátítása, de ÉN erről nem beszéltem. Hiába veszed meg Gilmour cuccát, nem fogsz úgy szólni, mint ő. De ha nem tudsz rendesen gitározni, még jól se fogsz szólni, hiába költöttél milliókat. Én erről beszéltem, ennyi. Csak miattad hoztam egy zenészes példát, amiről én beszélek, mindenkitől független.
Válasz 'Saci' hozzászólására (#19438)

dcsabi 2016-08-09 13:28 |  #19450
a végeredményhez minden fontos azok közül amit írtál, egyet értek
Válasz 'Brooklyn' hozzászólására (#19448)

Saci 2016-08-09 13:18 |  #19449
szerintem is.
Válasz 'Brooklyn' hozzászólására (#19448)

Brooklyn 2016-08-09 13:11 |  #19448
Mivel játszunk, mit és hogyan. Szerintem ebből áll össze a végeredmény és egyik sem kevésbé fontos a másiknál. A "kézben a sound" szerintem a "hogyan". Ugyanúgy szükséges, mint a másik kettő, de egyedül nem visz mindent. Szerintem.


Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#19444)

Gabor... 2016-08-09 12:23 |  #19447
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#19446)

dcsabi 2016-08-09 12:16 |  #19446
ezért kell tisztában lenni a cuccokkal és saját magunkkal, hogy mire is van szükségünk igazából.
Válasz 'Gabor...' hozzászólására (#19445)

Gabor... 2016-08-09 12:14 |  #19445
az üzleti oldal nyilván azt próbálja sulykolni, ha megveszed xy cuccát, akkor úgy fogsz szólni, ezért endorserkednek sokan pénzért..., a sok balek meg elhiszi és megveszi, de mégsem jön a várt csoda

dcsabi 2016-08-09 12:12 |  #19444
tudjátok mikor van igazán a kézben a sound? A legszarabb pillanatban, buli végén amikor cipelem le a színpadról a sok 30 kilós szart a buszba

akkor kurvára a kezemben van :)

Bár csak a road kezébe lenne : )))

tök jó beszélgetés alakult ki, csak nincs 1 megoldás

a szound amit annak vélünk sok összetevőből álló massza, mint egy kaja

minél több mindent változtatsz benne annál valószínűbb az eltérő végeredmény.

Attól függően melyik összetevő mennyire domináns karakterű.

Elmondható, hogy a nagy zenészek nem változtatnak drasztikusan a recepten, mert nekik az vált be, azzal érzik jól magukat

lehet gitárt csereberélni, meg effekteket meg erősítőket, marad elég összetevő ahhoz hogy végig felismerhetőek legyenek. és ez a lényeg hogy az egyéniséged megtaláld.

minden zenész A ponból eljut B pontba rövidebb vagy hosszab idő alatt. Hatással van mindenkire a cuccok fejlődése.

Ennek a beszélgetésnek számomra az lehetne a tanulsága, mi kell ahhoz, hogy le koppintsak 1-1 hangzást. MI jellemző az adott gitárosok soundjaira. Mi az az összetevő ami felismerhetővé tesz egy Eric Johnsont, Brian May-t, vagy Van Halent.

Sokat lehet ezekből tanulni, mert nagyon sokan nem értenek a jó gitárhangzás beállításához. Szerintem kb ennyi az előnye a cucc megfejtésnek.

A 99%-uk gitár-kábel felállással is zseniálisan tudnának zenélni.

Amúgy érdekes volt amikor Vörös Atival összejöttünk cuccokat próbálgatni és egy Warhead-et toszogattunk 1db gitárral és 1 pengetővel.

Hangszínbelü kölünbség volt kettőnk között pusztán amiatt, hogy az ő keze másfelépítésű és máshogy penget.

Minden apróság számít. De sokminden meg nem számít :)))

Ha van elég gain (nem értelmetlen sok mennyiség, hanem amennyi szükséges) és van értelmes EQ amivel lehet korrigálni a gitárt akkor már lehet örülni egy jó hangszóró társaságában.

Gabor... 2016-08-09 12:10 |  #19443
nem csak én. az a baj, hogy nem egységben/rendszerben gondolkoztok, a hangzást próbáljátok szétválasztani a játékstílustól, de ezt nem lehet, mert az egész egy egységben van, és minden meghatározza a hangzást, nem csak a cucc, hanem a játékstílus is nagymértékben! "nagy" gitárosoknál ez jobban átjön, akiknek van saját hangzása...
írtam korábban, hogy tiszta hangszínen/akusztikuson ez jobban érvényesül, széteffektezve kevésbé.
ezek után nem írok a témában, mert aki ebből nem érti meg, az később sem fogja.
Válasz 'Saci' hozzászólására (#19441)

Saci 2016-08-09 12:06 |  #19442
Amúgy, szerintem ugyan úgy szólt a Te kezedben is a cuccom, csak mivel Te gitározol, másnak hallod.
Ezen kívül megszoktad, hogy ha én játszom, akkor azon a hangzáson szól a cuccom és hozzám kötöd.
Te teljesen más beállításokat használsz, olyat, ami szerinted hozzád illik, ha azon játszom én, akkor szokatlan lesz. :)
Válasz '' hozzászólására (#19440)

Saci 2016-08-09 12:02 |  #19441
Mert ezt te gondolod így és szerintem nem annyira meghatározó.
Az egyén stílusa miatt fogod hallani, hogy ki játszik. Hányszor kell még leírni?
Válasz 'Gabor...' hozzászólására (#19439)

2016-08-09 12:01 |  #19440
Könnyen lehet.
Csak azt akartam mondani, hogy nélküled nem úgy szól a cuccod, ergo a stílusod a kezed, ahogy le és megfogod a hangokat akkordokat kell hozzá. Én is tudnék bitang hangot kihozni a cuccból, csak teljesen át kéne állítani mindent miközben próbálgatom.
Akkor valszeg fordítva lenne a helyzet. Vagy nem, én nem vagyok gyakorlott meg még csak rutinos sem.
Válasz 'Saci' hozzászólására (#19437)

Gabor... 2016-08-09 12:00 |  #19439
a hangzás meghatározó része a játékstílus, ezt nem lehet különválasztani. nem tudom még hányszor kell leírni.
Válasz 'Saci' hozzászólására (#19437)

Saci 2016-08-09 12:00 |  #19438
Na, jó, most ez komoly? :)))
Összehasonlítasz egy Gilmourt egy olyannal, aki egy akkordot nem tud lefogni? :))) akkor persze, hogy észreveszed.
De lefogom én az akkordot a bácsi cuccán és nem fogod megmondani. :))
Válasz 'toge' hozzászólására (#19436)

Saci 2016-08-09 11:56 |  #19437
De ez a stílusom miatt van, nem a hangzás miatt.
Amúgy lehet, hogy itt mindannyian ugyan arról beszélünk, csak máshonnan közelítjük a dolgot. :)
Válasz '' hozzászólására (#19435)

toge 2016-08-09 11:56 |  #19436
nem, hanem mert tud gitározni, ettől megszólal a cucca. attól még van stílusa is, viszont a "kézben a szand" cucc függvényében ezt jelenti. Ha nem tudod még a húrokat sem rendesen lefogni, abból semmilyen pedál/erősítő/vatevör nem csinált "szusztéjnt", viszont ha tudsz rendesen gitározni, akkor azt egy jobb cucc jobb végeredménnyé teszi azt.

A bankigazgató emolljában a lefogott hangok nem szólalnak meg, az e1 szintén nem, mert letompítja a rosszul álló balkéztenyér, és az egész akkord nem tud rendesen zengeni, a rossz/bizonytalan pengetés miatt a hangerő is kisebb, így nem tudja meghajtani rendesen a lomot, a várt hangzás nem valósul meg.
Válasz 'Saci' hozzászólására (#19434)

2016-08-09 11:54 |  #19435
Ezt cáfolom.

Mikor átadtad nekem a gitárod minden állítás nélkül, nyomokban sem jött az a hang belőle mint amikor nálad van. Egy csipetnyi Saci sem volt benne, szarul szólt a kezemben. Mikor visszaadtam megint jött a hang ami tetszik, csak épp nekem nem ment ugyanazzal a beállítással.
Válasz 'Saci' hozzászólására (#19423)

Saci 2016-08-09 11:50 |  #19434
a százalékon tényleg kár lenne, mert hülyeség. :)
A bankigazgató lefog egy Emol-t és végigpengeti nem mondod meg, hogy ki tette ezt Gilmoure cuccán.
Ha viszont elkezd szólózni, akkor azonnal előjön és ez azért van, mert Gilmoure csakis Gilmoureként tud gitározni, de az nem a hangzás, illetve kevés százalékban változik a hangzás.
A gitározás stílusa miatt, viszont egyértelműen felismerhető lesz.
Válasz 'toge' hozzászólására (#19430)

Gazz 2016-08-09 11:45 |  #19433
"gitáros"
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#19408)

Ricsi 2016-08-09 11:44 |  #19432
Steril imperialista Pénzes szólót (hehe).
Válasz 'toge' hozzászólására (#19430)

Saci 2016-08-09 11:43 |  #19431
Na hát ezt mondom én is.
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#19428)

toge 2016-08-09 11:43 |  #19430
És ha egy 60 éves bankigazgató kezébe teszed Gilmour cuccát - mint arra van is példa - aki Gilmour stílusában próbálkozik, csak nem tud, akkor mit fogsz hallani? :)

Azon, hogy a metallica/gilmour kombó végeredménye hány százalékban gilmour vagy metallica, elég értelmetlen vitázni, én nem látok gábor fejébe, de amit fentebb írtam, az a kézben a szand. stílusfüggetlen.
Válasz 'Saci' hozzászólására (#19423)

Saci 2016-08-09 11:42 |  #19429
Ja? meg Frusci egy balfasz.
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#19424)

Ricsi 2016-08-09 11:42 |  #19428
Értelmezd már a 19400-as kommentemet, lécci...aztán szaggasd meg köntösöd.:)
Válasz 'Saci' hozzászólására (#19426)

Ricsi 2016-08-09 11:41 |  #19427
Egyébként ha elolvastad volna, honnan indult a dolog, és pár hsz.-szel visszább is látsz, esetleg szöveget is értelmezel, akkor nem csinálsz magadból hülyét.
Válasz 'Saci' hozzászólására (#19412)

Saci 2016-08-09 11:40 |  #19426
Nem azt írtam, hogy hangolódás nem játszik szerepet, de nem az a fő szempont, ne légy már butus. :)
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#19424)

Saci 2016-08-09 11:39 |  #19425
Tehát az helyesebb, ha azt mondjuk, hogy kézben a stílus.
Válasz 'Saci' hozzászólására (#19423)

Ricsi 2016-08-09 11:39 |  #19424
Aha, Frusciante ezért cserél strato-t strato-ra..:)

Ekkora baromságot írni, Saci...
Válasz 'Saci' hozzászólására (#19412)

Saci 2016-08-09 11:37 |  #19423
zenészek hordoznak stílusjegyeket ezt nevezed te a kézben soundnak. Oké, de nem ez teszi ki a hangzásod fő jellemzőjét. Ezzel megismered, hogy ki játszik, mert stílusa van, de ha Gilmour kezébe nyomnád Hatfield cuccát, akkor úgy szólna a cucc, mint Hatfield kezében, csak a stílusáról vennéd észre, hogy az nem Hatfield, de az nem hangzás, hanem stíluskülönbség.
Válasz 'Gabor...' hozzászólására (#19419)

pandolin 2016-08-09 11:35 |  #19422
hát pont erről van szó, egy tranyos cuccon is máshogy pengetsz, mint egy csövesen. Pont erről beszélek.
Válasz 'Gabor...' hozzászólására (#19419)

Gabor... 2016-08-09 11:32 |  #19421
ez tömegpszichológia
Válasz 'Saci' hozzászólására (#19420)

Saci 2016-08-09 11:31 |  #19420
Na és ennek mi köze van a kézben, vagy nem kézben a soundhoz?
Válasz 'Gabor...' hozzászólására (#19415)

Gabor... 2016-08-09 11:30 |  #19419
nem érted, a játékstílus meghatározó része a hangzásnak! nem mindegy, hogyan pengetsz, stb., a sound is változik. egységben kellene gondolkoznod, külön választod a hangrendszert és a gitározást, pedig a hangzás a kettőből áll össze...
a hangszer, felszerelés csak eszköz a zenész kezében.
Válasz 'pandolin' hozzászólására (#19418)

pandolin 2016-08-09 11:26 |  #19418
keveritek a játékstílust a hangzással, neked a zenei megoldások miatt ugyanolyan, nem a hangzása miatt. Nyilván ha van egy jellegzetes nyújtása vagy rá jellemző játékelem az minden hangrendszeren ugyanolyan nyújtás lesz. Csak a hangzása lesz más :)

Saci 2016-08-09 11:26 |  #19417
Na, éppen amit írtam. :)))
Válasz 'pandolin' hozzászólására (#19414)

Gabor... 2016-08-09 11:24 |  #19416
írtam régebben, hogy a széteffektezett/torzított hangzásnál ez kevésbé jön át, nyilván nem akusztikuson kell zúzdát játszani, de tényleg ennyire nem érted, amiről írok?????
Válasz 'drd' hozzászólására (#19413)

Gabor... 2016-08-09 11:23 |  #19415







kell a népnek a sok marci stack.

pandolin 2016-08-09 11:23 |  #19414
Válasz 'drd' hozzászólására (#19410)

drd 2016-08-09 11:22 |  #19413
Ja, Dimebag Darrell nyilván pont úgy szól egy ultratiszta tranyós erősítőn, egy telecasterrel, torzítók nélkül, mint a normál cuccán. Ne beszéljünk már csacsiságokat. Bizonyos határok közt igaz, amit írsz, de csak bizonyos határok közt. Nyilván nem véletlenül választják az adott cuccot a zenészek (még ha az endorseri kurvulásoktól el is tekintünk).
Válasz 'Gabor...' hozzászólására (#19411)

Saci 2016-08-09 11:18 |  #19412
ekkora baromságot Ricsi.
cserél gitárt, mert lehet, hogy elhangolódik, de nem ez a fő szempont.
van olyan dal, amihez singl szedő dukál, van amihez humbi, van ahol tremoló is kell, van ahol morci, egyenes hangokra van szükség, és még sorolhatnám.
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#19404)

Gabor... 2016-08-09 11:14 |  #19411
a hangzás meghatározó eleme a játékstílus és az egyéni preferencia, ezért szólnak a "nagyok" szinte ugyanúgy bármilyen cuccon..., ez tény, nem hülyeség.
nem azt mondtam, hogy ugyanúgy, hanem megvan a saját felismerhető sound, ami minden cuccon átjön.

ha nem érted ezt, akkor kár erőlködni, a hangszer, felszerelés csak eszköz a zenész kezében, nem a cucc a lényeg, hanem a zenész, aki használja.
Válasz 'pandolin' hozzászólására (#19407)

drd 2016-08-09 11:10 |  #19410
Pont a Rush munkásságát nem ismerem ilyen mélységig, de biztos vagy benne, hogy adott számhoz mindig ugyanazt a gitárt használja? Mert én nem. Nyilván a hangzásához keresi a megfelelő eszközt, de a gitárosok jó része (enegem is beleértve) erősebb vagy enyhébb formában, de GAS-tól szenved. Ennek meg következménye, hogy használni is akarja a sok cuccot, amit megvesz. Ez sztem sokkal messzebb vezet, mint a hangzás kérdése. Ugyanakor nyilván az is ott van mögötte. És abban pl. tökre egyetértek, hogy lehet, hogy csak ő hallja meg a különbséget. A zenélésnek nagyon fontos eleme, hogy a zenész elégedett legyen a hangzásával, sőt úgy általában a körülményekkel, mert akkor jobban el tudja engedni magát, jobban a zenére tud koncentrálni, aminek meg a jobb produkció az eredménye. Profiknál persze nem feltétlen veszed észre, de senkinek sem mindegy, hogy a munkáját jó kedvvel és örömmel csinálja-e vagy muszájból miközben valami egészen mást szeretne inkább csinálni.
Válasz 'pandolin' hozzászólására (#19402)

pandolin 2016-08-09 11:09 |  #19409
hi, ez a nap hozzászólása
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#19404)

Ricsi 2016-08-09 11:08 |  #19408
:)
Én meg egy olyan dok. videót valamelyik daluk felvételéről, ahol külön ember mozgatta a wah pedált kézzel, a gitáros meg egyetlen kemény akkordot húzkodott be.:D
Válasz 'toge' hozzászólására (#19406)

pandolin 2016-08-09 11:08 |  #19407
itt nem arról van szó ki tehetséges, meg ki tehetségtelen. A hangzásról volt szó, meg hogy szerintetek minden cuccon ugyanúgy szól egy jó zenész. Ez nagy hülyeség, akárhogy próbálod körbeírni. Elég megnézni az élzenészek hangrendszereit, és máris önmagatoknak mondtok ellent.
Válasz 'Gabor...' hozzászólására (#19403)

toge 2016-08-09 11:07 |  #19406
egyszer láttam egy depeche mode koncertet, ott úgy néztem, azért váltanak minden számnál gitárt, hogy a csávó végig e mollban játszhasson :)
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#19400)

toge 2016-08-09 11:05 |  #19405
ja. viszont ezt nem mondta senki - vagyis akivel "vitázol" az sem ezt mondja - szerintem.

meg ugye vannak a sz*r hangszerek, meg a hangszerek "sz*r" felirattal. stb stb :)
Válasz 'pandolin' hozzászólására (#19401)

Ricsi 2016-08-09 11:04 |  #19404
Nem nézek, mert nem érdekel a Rush.:)

Az is lehet, hogy bizonyos dalok figuráihoz más profilú nyakkal kényelmes a játék, etc. Nem kell ezt túlragozni.
Válasz 'pandolin' hozzászólására (#19402)

Gabor... 2016-08-09 11:03 |  #19403
minőségi erősítőből is lehet rossz hangzást kihozni! kell a jó felszerelés, de a hangszer meg az erősítő csak eszköz, a zenész a lényeg, sokan ezt nem értik és/vagy drága cuccokkal próbálják kompenzálni.
a zene a lényeg szerintem, egy gyengébb hangzással is szívesebben hallgatok meg egy jó zenét, mint egy prémiumkategóriás cuccokkal felvett vakarászást( persze már stúdiókban szinte mindent lehet variálni, időben, dinamikában, intonációban, stb. korrigálják a tehetségtelenséget)
Válasz 'pandolin' hozzászólására (#19401)

pandolin 2016-08-09 11:00 |  #19402
Mondom, nézz meg egy Rush koncertet. Abban az esetben gondolom ugyanolyan gitárra cserélné nem?
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#19400)

pandolin 2016-08-09 10:59 |  #19401
ha jóból nem tudsz, akkor szarból sem. Ennyi az egész. A minőségi erősítő mindig az lesz, bárki játszik rajta. A saját szintjének megfelelő arányban lesz jobb a szartól. A játék viszont fejlődhet, de a szarból soha nem lesz arany
Válasz 'toge' hozzászólására (#19395)

Ricsi 2016-08-09 10:58 |  #19400
Pl. azért váltanak hangszert, mert nem hangolgatnak a színpadon, helyette van a csere, a technikus meg behangol.
És mert van olyan dal, ami más gitárt kíván a hangzás miatt (l. az egyik kedvencem, az RHCP ex-gityósa, Frusciante).
Válasz 'pandolin' hozzászólására (#19399)

pandolin 2016-08-09 10:53 |  #19399
Amikor megnéztek egy Rush koncertet, vajon mivel magyarázzátok hogy mennyi gitárt használ egy koncert alatt? Szerintetek csak meg akarja mutatni, hogy mennyi gitárja van? Ugyanmá. Szép, hogy cucccserénél nem lesz homlokegyenest más a hangzás, mivel nyilván van egy ízlése, ahogy beállítja a cuccot. De az is biztos, hogy nem a semmiért vált valaki hangrendszert. Lehet ő hallja, amit más nem.

Gabor... 2016-08-09 10:36 |  #19398
Válasz 'toge' hozzászólására (#19397)

toge 2016-08-09 10:32 |  #19397
kell egy kis "ellenállás" - az nem minőségi kérdés, hanem főleg magas húr, vagy vastag nyak. én is jobb szeretem, ha "van mit fogni" volt már hangszerem, amit 10-es húrral egy féllel fentebb húztam emiatt otthon :)

nem egy malomban őrlünk, nyilván mindenkinek a jó cucc a jó. én az adott pillanatban elérhető hatásról beszélek. Szerintem ezt jelenti a kézben a szand, a cucc tekintetében. Hiába veszed meg hendrix cuccát, ha a kezedből nem jön ki az a szand, a cuccból sem fog.

Nyilván nem lehet kézzel wah pedált helyettesíteni, viszont fasza wah soundhoz nem elég a fasza pedál. - szerintem
Válasz 'drd' hozzászólására (#19396)

drd 2016-08-09 10:25 |  #19396
Itt viszont Wing-gel értek egyet: ha a hangzásod, zenéd határa nem a cuccod, hanem a tudásod, akkor az sokkal jobban inspirál gyakorlásra, míg ha folyton küzdened kell a cuccal, az eléggé le tud törni. Persze itt már nem a sound szempontjából közelítjük meg a problematikát, hanem inkább pszichológiai alapon. Illetve ezzel kapcsolatban már több gitárostól hallottam azt az érdekes hozzállást, hogy szeretnek "küzdeni" a gitárral, kell egy kis "ellenállás", mert őket meg az sarkallja. Szóval ez a fele a történetnek elég érdekes...
Válasz 'toge' hozzászólására (#19395)

toge 2016-08-09 10:15 |  #19395
másik oldalról is meg lehet nézni: hiába veszel ilyen olyan erősítőt-effektet, stb. Ha nem tudsz egy erős-egészséges gitárhangot kihozni a hangszeredből - és ez nem virtuozitás kérdése, hanem a megszólaltatott hang minősége, már a megszólaltatásnál - akkor nem fogod tudni kihozni a cuccodból sem azt, ami benne van. Szóval nem akkor felesleges a jó cucc, ha a kézben a szand, hanem ha nincs kézben a szand :) - szerintöm
Válasz 'pandolin' hozzászólására (#19383)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2020 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | 1082 BP., BAROSS UTCA 77. - hangmester@hangmester.hu

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu