Fej-láda megoldást használok, de 112-es ládával, illetve régebben volt egy 212-es ládám. Kis klubokban nincs gond a kombókkal sem, különösen, ha még mikrofonoznak is. De még egy A38 szinten is simán elmegy.
Kihajtani ezt sem tudná, még az 5W is gecihangos kihajtva, sőt az 1W is. Nem túl erőszakos dobos mellett az 5W kihajtva simán elmegy. Otthonra, gyakorlásra sztem értelmetlen csöves cuccot venni, több a macera vele, mint amennyit megér a dolog. A próbaterem más tészta. Viszont a többiekkel egyetértve 100 Istvánból nem lesz fej-láda, még kombó is csak behatároltan. A korábban már említett Laney VC30-at itt is tudom javasolni, Korg AX3000G-vel (is) használtuk igen jól szólt.
Viccet félretéve, mindenhol azt tolják az ember arcába. Szinte bármilyen koncertre megyek ezzel találkozom. (tudom mások a körülmények)
Nem ragaszkodom egyáltalán ehhez, csak nincsenek tapasztalataim erősítők terén. És úgy gondoltam ha váltok akkor teljesen váltok. Tranzisztorosról csövesre, kombóról fe+láda variációra.
Utána fogok nézni a csöves kombóknak. Megmondom őszintén meg sem fordult a fejemben, hogy csöves kombót nézzek de felkeltettétek a kíváncsiságomat. Utaztatási szempontból egyszerűbb lenne mint egy fej + láda kombináció.
ilyen körülmények között nem fogod tudni meghajtani a csöves fejet, 4*12" ládával, ha egy gyengébb minőségű 2*12" tranyós kombót se tudsz kihasználni, max. egy kicsi 15W körüli csöves fejet tudnál kihasználni.
Lehet csak sima fej + láda kombináció volt. Nem annyira néztem meg mert tele voltam kérdésekkel :D
Kisebb próbahely (mostani cuccal az erősítőm kb 50% körül mehet), illetve otthoni méretekben gondolkozva. Mi lenne reális ár használtan?
felesleges fej/láda otthonra, még családi házba is ilyen árkategóriában. az állítható teljesítményűek nem 50eFt-os fejek. jobban jársz egy jó kombóval! H&K-ból vannak tranyósok jó, csöves jellegű hangzással 60-70eFt körül vagy 50W csövesek 100eFt körül.
Úgy gondoltam 40.000 körül eladom a squiert, kicsit hozzátoldok és van egy fejem használtan. Csak itt jön a képbe, hogy ládát is kéne venni. Napokban nézegettem vannak erősítők ládákkal 100.000 Ft-ért már (csak ugye az már 100.000 nem 50.000 körül)
Otthoni és próbatermi használatra egyaránt. Családi házban lakom szóval lehet nyektetni azért.
Láttam olyan fejtípusokat, ahol lehetett állítani a fejen hogy hány wattos legyen.
Ez nem jellemző a fejeken?
Stílust illetően: Rock, Metal, Punk, instrumetal, stb... (Offspring, Sum41, RHCP, Green day, Joe Satriani, Tankcsapda, Children of Bodom stb... amihez épp kedvem van)
Inkább azokat mondom, amiket biztos, hogy nem játszok: Blues, Jazz, Fusion, light rock, nagyon régi rock (Beatles stb...)
Azzal amúgy tisztában vagyok, hogy nincs olyan ami minden stílusban megállja a helyét. A VOX Tonelab EX-emet nagyon szeretem azt nem szeretném parkoló pályára tenni (amúgy csöves).
Érdemes esetleg csöves kombóban is gondolkodni: 90-ért már lehet kapni Laney VC vagy LC szérát, 30w-osat, az elég jó. Így megúszod a külön láda vásárlását, és tapasztalatot is szerzel a csöves cuccokkal.
Fej témában: nálam bulin halkabb a 100w fej mint próbán, igen, "rosszabbul" szól valamivel, de nem rosszul. Szerintem ha normálisan meg van csinálva egy highgain fej, kisebb hangerő is értelmes hangja kell hogy legyen. Ha valami csak és kizárólag nagy hangerőn tud jól szólni, ott bizony mérnöki hiba van. (Persze a vintage cuccok más tészta)
Az a baj hogy a környezetemben senkinek sincs még hasonló se, így csak saját befektetés árán tudnék próbálkozni, amivel igaz összeszedném a tapasztalatot de elég drága mulatság lenne.
A fizetésemet nem hiszem, hogy erre találták ki. :/ Eredetileg úgy gondoltam, ha belevágok semmiképp nem a szélsőségekből (fejeket illetően) fogok csemegézni, hanem valami sokak által használt "bejáratott" modellt. De így, hogy ládát is kéne vennem így szerintem még jegelem a dolgot.
Azt még hozzáfűzöm, hogy fejeket sem tanulmányoztam át még túlságosan (abban azért látom a reményt) de a ládákat végképp homály fedi nálam.
Rengeteg a kombináció. Figyelni kellene a teljesítményt a fejhez képest, egy vagy több hangszórós legyen, valamint a hangszórók típusát, márkáját...
Végig kell próbálni a lehetőségeket és rájössz majd neked melyik tetszik.
Használod e a fej saját torzításáz, vagy tiszta csatornára kötöd a multid és annak a torzítását használod. Vagy gitár-multi-effect returnnel csak a végfokot hajtod.
MIndegyik máshogy szól. MIndegyikre van jól és nem jól szóló példa is a történelemben
A fejhez érdemes jó ládát is beszerezni, mert nagyban hozzájárul a végeredményhez.
Amit a fej+ládával kapcsolatban mérlegelni kell:
Tárolás, szállítás, kihazsnáltság.
Egy 50-100W fej ahogy írták előttem kihajtva hozza azt a hangot amit elvársz tőle. Ez pedig decibelben is megjelenik. Azaz panelban hamar népszerű lehetsz vele. Kvázi ez próbaterem és színpadra való
Illetve klubszinten szokták utálni a nagy cuccokat mert túl hangos és nem lehet hangosítani.
Én imádom a fejem torzítását, sokkal jobban érzem vele magam mint más multiból jövő hanggal.
De ez szubjektív
Próbáld ki, amennyit csak tudsz.
Mi irhatunk bármit, az alapján dönts amit hallasz és amit jónak érzel.
Ricsi nem fog egyetérteni, de én még sosem hallottam olyan pedált (multit meg főleg nem), ami szólt volna közel olyan jól, mint egyszál kábellel az erősítő torzcsatornája.
Mind sokkal fedettebb, mosottabb, kásább és főleg zenében észrevehetően elveszik.
Más effekteket persze érdemes lehet használni színesítésre, egészen addig, amíg nem viszi túlzásba az ember és egy sima rockos crunch hangzásra nem pakol 28 féle effektet, mert akkor megint hasonló lesz a végeredmény.
Ha a fej torzítását használod, ráadásul nagyobb gainnel, akkor a delay, chorus stb. effekteket érdemes loopba kötni; ez meg pluszkábeleket jelent. Talán ez is egy szempont.
Még egy lényeges dolog: csöves cuccnál érdemes belekalkulálni, hogy többnyire "kitekerve" szól jól, egy 50 vagy 100w-os fej kis hangerőn értelmetlen...:)
Szóval otthonra nem érdemes nagyobb teljesítményű csöves cuccot venni.
Azt használsz, amit szeretnél, a lényeg, hogy Neked tetsszen...ha elégedett vagy a fej torzításával, akkor azt, ha nem, akkor én személy szerint a kispedálokat javasolnám a multival szemben.
Egy videót találtam egy másik erősítőről ahol a hátlapon volt egy kihúzható kábel. Na igen ott kezdtem el gyanakodni, hogy valószínű ez nem lesz így jó. :(
A másik dolog ami nem tiszta, hogy a csöves erősítő esetén ha multieffektet használok a torzításra és az effektekre akkor is érvényesül a csöves "érzés" vagy az csak akkor, ha gitárt direktbe bedugom (maximum egy wah pedált teszek elé) és a fejen lévő effekteket használom.
Összegezve: ha van egy csöves erősítőd "illik" használni pedalboard-ot, multieffect-et és egyéb nyalánkságokat vagy a fejben lévőt célszerű?
Képek alapján nem használhatod csak a hangszóróit, mert nincs kivezetve a hátlapra a kábelük, kihúzható formában
Rendes hangszóró mindenképp kell, mert vacakkal a jó csöves fej is rosszabbul szól.
Valószínűleg hekkelni kéne (forrasztani, fúrni, faragni), de tudod használni ládaként.
Nyilván azzal a kompromisszummal, hogy egy olcsóbb, tranzisztoros kombóban se a hangszórók, se a fa anyag nem olyan jó minőségű, mint egy jobb minőségű gitárládában.
Elkezdtem szemezgetni a csöves erősítőkkel de nem sokat tudok róluk sajnos. (Sajnos játszani is csak párszor volt alkalmam)
Már régóta egy Johnson Blueline 100R-t használok. Ha veszek egy csöves fejet, akkor szerintetek tudom használni a 100W-os kombó erősítőmet hangfalként? Előjönne így is az a csöves "érzés" vagy muszáj hozzá rendes ládát venni?
nem értem mi a fenének vesztek F/G/I/W egyéb kezdetű gitárokat.. tessék felszerelkezni Affy Squierrel, meg Epi Speciallal vagy egyéb nóném uszadékkel... és lehet tolni a kézbensoundot...
Fender Tibi!
Amikor előkerülsz a birtokodról, várnék tőled egy levelet VOX erősítő ügyben.Mert Ricsi tesó már elmondta, hogy megoldotta a kérdést.
Bár lehet, a fekete kontinensről írsz ide ismét.
A mai napi legjobb erősítőm a "fekete dió" volt.Bár hangerőben olyan 45 fokot tud......
A közös zenélés más pálya. Arról beszélek, amikor megfogaz egy számodra inspiráló hangszert, és szinte magától íródnak meg dalok, minden erőltetés nélkül. Mert húz a hangja, játszol a dinamikájával
A zenén belül nincs annál jobb érzés ha a kezedbe veszel egy a tiédnél jobb hangszert. Olyan szinten inspirál, hogy le sem tudod tenni. Témahegyek jutnak eszedbe. Szerintem mindenki ismeri ezt az érzést. Vagy egy új kombó, fej hihetetlen inspiráló tud lenni
Dehát pontosan ezt írtam én is! Az én értelmezésemben a "sound" a hardver átviteli képessége. A stílus vagy a zene meg az, amit a zenész ebből kihasznál.
hááát nem vagyok énekes, de ugyanaz a mikrofon szerintem reagálhat másként a különböző énekesekre, tekintve hogy a mikrofonnak is van hangkaraktere, azaz mely frekiket tolja át jobban és melyeket nem, illetve minden éneghang más, így más jelet kap a mikrofon is. De inkább ne menjünk bele :)))) Úgysem tudnék érvelni ennél hosszabban :)
De hamár koppintás, arra jöttem rá, hogy EQ-val nagyon jól lehet másolni a más gitárokok soundját.
Nincs közös definíciónk ez a baj. Illetve nem baj, csak így baromira elbeszélünk egymás mellett. Számomra (a szubjektivitást itt szeretném nagyon hangsúlyozni) a sound a hardver. Ha úgy tetszik a teljes cucc frekvenciaátviteli karakterisztikája, kezdve a gitártól egészen a hangszóróig, felvétel/mikrofonozás esetén addig, míg rögzül a hanganyag vagy kijön a hang a PA-ból. Horribile dictu belevehetném a befogadó oldalt is, de arra zenészként igen kevés hatásom van (értsd: pl. nem mondhatom meg a hallgatónak, hogy ezt az albumot csak ilyen meg ilyen high end cuccon hallgathatja). Ez a sound többé-kevésbé objektíven leírható, bizonyos mértékig kimérhető. És ez az, amit pl. egy signature cucc tudhat. Ami ezen túl van, az a stílus (nem is tudom ki hozta fel ezt a kifejezést, de nagyon találónak tartom). Vagyis az, amit a zenész csinál ezzel a cuccal. Természetesen a végeredményt ez is erősen befolyásolja, sőt a kettő kölcsönhat, mert a zenész a stílusához keresi a cuccot, illetve a stílusát is alakítja a cuccában felfedezett lehetőségekhez. A gitározásnál talán jobb (mert egyszerűbb) példa az éneklés. Van a mikrofon, meg a PA, ez adja a sound-ot, és van az énekes, aki ebből a stílusával zenét csinál. Egy adott PA-n és adott mikrofonnal ötven különböző énekes ötven különböző zenét/stílust tud csinálni, de a sound az egy. Szerintem.
akkor a te kezedben van szand. én nem gábor vagyok. arról beszélek hogy egy technikai szint alatt a jó cucc nem fog jó cuccként funkcionálni, mivel a kézből kijövő szand nem elég, hogy meghajtsa. én erről beszélek, ennyit mondtam. ennyi értelme van a "kézben a szand" dolognak, ha a cuccokról beszélsz. ez nem stílus kérdése. ez egy szint a játékban. jó od/falnge/akármi hangot csak jó sima gitárhangból tud csinálni egy jó od/flanger/akármi pedál.
Ha valakit le akarsz koppintani, erre még rá jön a stílus, specifikus technikai megoldások elsajátítása, de ÉN erről nem beszéltem. Hiába veszed meg Gilmour cuccát, nem fogsz úgy szólni, mint ő. De ha nem tudsz rendesen gitározni, még jól se fogsz szólni, hiába költöttél milliókat. Én erről beszéltem, ennyi. Csak miattad hoztam egy zenészes példát, amiről én beszélek, mindenkitől független.
Mivel játszunk, mit és hogyan. Szerintem ebből áll össze a végeredmény és egyik sem kevésbé fontos a másiknál. A "kézben a sound" szerintem a "hogyan". Ugyanúgy szükséges, mint a másik kettő, de egyedül nem visz mindent. Szerintem.
az üzleti oldal nyilván azt próbálja sulykolni, ha megveszed xy cuccát, akkor úgy fogsz szólni, ezért endorserkednek sokan pénzért..., a sok balek meg elhiszi és megveszi, de mégsem jön a várt csoda
tudjátok mikor van igazán a kézben a sound? A legszarabb pillanatban, buli végén amikor cipelem le a színpadról a sok 30 kilós szart a buszba
akkor kurvára a kezemben van :)
Bár csak a road kezébe lenne : )))
tök jó beszélgetés alakult ki, csak nincs 1 megoldás
a szound amit annak vélünk sok összetevőből álló massza, mint egy kaja
minél több mindent változtatsz benne annál valószínűbb az eltérő végeredmény.
Attól függően melyik összetevő mennyire domináns karakterű.
Elmondható, hogy a nagy zenészek nem változtatnak drasztikusan a recepten, mert nekik az vált be, azzal érzik jól magukat
lehet gitárt csereberélni, meg effekteket meg erősítőket, marad elég összetevő ahhoz hogy végig felismerhetőek legyenek. és ez a lényeg hogy az egyéniséged megtaláld.
minden zenész A ponból eljut B pontba rövidebb vagy hosszab idő alatt. Hatással van mindenkire a cuccok fejlődése.
Ennek a beszélgetésnek számomra az lehetne a tanulsága, mi kell ahhoz, hogy le koppintsak 1-1 hangzást. MI jellemző az adott gitárosok soundjaira. Mi az az összetevő ami felismerhetővé tesz egy Eric Johnsont, Brian May-t, vagy Van Halent.
Sokat lehet ezekből tanulni, mert nagyon sokan nem értenek a jó gitárhangzás beállításához. Szerintem kb ennyi az előnye a cucc megfejtésnek.
A 99%-uk gitár-kábel felállással is zseniálisan tudnának zenélni.
Amúgy érdekes volt amikor Vörös Atival összejöttünk cuccokat próbálgatni és egy Warhead-et toszogattunk 1db gitárral és 1 pengetővel.
Hangszínbelü kölünbség volt kettőnk között pusztán amiatt, hogy az ő keze másfelépítésű és máshogy penget.
Minden apróság számít. De sokminden meg nem számít :)))
Ha van elég gain (nem értelmetlen sok mennyiség, hanem amennyi szükséges) és van értelmes EQ amivel lehet korrigálni a gitárt akkor már lehet örülni egy jó hangszóró társaságában.
nem csak én. az a baj, hogy nem egységben/rendszerben gondolkoztok, a hangzást próbáljátok szétválasztani a játékstílustól, de ezt nem lehet, mert az egész egy egységben van, és minden meghatározza a hangzást, nem csak a cucc, hanem a játékstílus is nagymértékben! "nagy" gitárosoknál ez jobban átjön, akiknek van saját hangzása...
írtam korábban, hogy tiszta hangszínen/akusztikuson ez jobban érvényesül, széteffektezve kevésbé.
ezek után nem írok a témában, mert aki ebből nem érti meg, az később sem fogja.
Amúgy, szerintem ugyan úgy szólt a Te kezedben is a cuccom, csak mivel Te gitározol, másnak hallod.
Ezen kívül megszoktad, hogy ha én játszom, akkor azon a hangzáson szól a cuccom és hozzám kötöd.
Te teljesen más beállításokat használsz, olyat, ami szerinted hozzád illik, ha azon játszom én, akkor szokatlan lesz. :)
Könnyen lehet.
Csak azt akartam mondani, hogy nélküled nem úgy szól a cuccod, ergo a stílusod a kezed, ahogy le és megfogod a hangokat akkordokat kell hozzá. Én is tudnék bitang hangot kihozni a cuccból, csak teljesen át kéne állítani mindent miközben próbálgatom.
Akkor valszeg fordítva lenne a helyzet. Vagy nem, én nem vagyok gyakorlott meg még csak rutinos sem.
Na, jó, most ez komoly? :)))
Összehasonlítasz egy Gilmourt egy olyannal, aki egy akkordot nem tud lefogni? :))) akkor persze, hogy észreveszed.
De lefogom én az akkordot a bácsi cuccán és nem fogod megmondani. :))
nem, hanem mert tud gitározni, ettől megszólal a cucca. attól még van stílusa is, viszont a "kézben a szand" cucc függvényében ezt jelenti. Ha nem tudod még a húrokat sem rendesen lefogni, abból semmilyen pedál/erősítő/vatevör nem csinált "szusztéjnt", viszont ha tudsz rendesen gitározni, akkor azt egy jobb cucc jobb végeredménnyé teszi azt.
A bankigazgató emolljában a lefogott hangok nem szólalnak meg, az e1 szintén nem, mert letompítja a rosszul álló balkéztenyér, és az egész akkord nem tud rendesen zengeni, a rossz/bizonytalan pengetés miatt a hangerő is kisebb, így nem tudja meghajtani rendesen a lomot, a várt hangzás nem valósul meg.
Mikor átadtad nekem a gitárod minden állítás nélkül, nyomokban sem jött az a hang belőle mint amikor nálad van. Egy csipetnyi Saci sem volt benne, szarul szólt a kezemben. Mikor visszaadtam megint jött a hang ami tetszik, csak épp nekem nem ment ugyanazzal a beállítással.
a százalékon tényleg kár lenne, mert hülyeség. :)
A bankigazgató lefog egy Emol-t és végigpengeti nem mondod meg, hogy ki tette ezt Gilmoure cuccán.
Ha viszont elkezd szólózni, akkor azonnal előjön és ez azért van, mert Gilmoure csakis Gilmoureként tud gitározni, de az nem a hangzás, illetve kevés százalékban változik a hangzás.
A gitározás stílusa miatt, viszont egyértelműen felismerhető lesz.
És ha egy 60 éves bankigazgató kezébe teszed Gilmour cuccát - mint arra van is példa - aki Gilmour stílusában próbálkozik, csak nem tud, akkor mit fogsz hallani? :)
Azon, hogy a metallica/gilmour kombó végeredménye hány százalékban gilmour vagy metallica, elég értelmetlen vitázni, én nem látok gábor fejébe, de amit fentebb írtam, az a kézben a szand. stílusfüggetlen.
Egyébként ha elolvastad volna, honnan indult a dolog, és pár hsz.-szel visszább is látsz, esetleg szöveget is értelmezel, akkor nem csinálsz magadból hülyét.
zenészek hordoznak stílusjegyeket ezt nevezed te a kézben soundnak. Oké, de nem ez teszi ki a hangzásod fő jellemzőjét. Ezzel megismered, hogy ki játszik, mert stílusa van, de ha Gilmour kezébe nyomnád Hatfield cuccát, akkor úgy szólna a cucc, mint Hatfield kezében, csak a stílusáról vennéd észre, hogy az nem Hatfield, de az nem hangzás, hanem stíluskülönbség.
nem érted, a játékstílus meghatározó része a hangzásnak! nem mindegy, hogyan pengetsz, stb., a sound is változik. egységben kellene gondolkoznod, külön választod a hangrendszert és a gitározást, pedig a hangzás a kettőből áll össze...
a hangszer, felszerelés csak eszköz a zenész kezében.
keveritek a játékstílust a hangzással, neked a zenei megoldások miatt ugyanolyan, nem a hangzása miatt. Nyilván ha van egy jellegzetes nyújtása vagy rá jellemző játékelem az minden hangrendszeren ugyanolyan nyújtás lesz. Csak a hangzása lesz más :)
írtam régebben, hogy a széteffektezett/torzított hangzásnál ez kevésbé jön át, nyilván nem akusztikuson kell zúzdát játszani, de tényleg ennyire nem érted, amiről írok?????
Ja, Dimebag Darrell nyilván pont úgy szól egy ultratiszta tranyós erősítőn, egy telecasterrel, torzítók nélkül, mint a normál cuccán. Ne beszéljünk már csacsiságokat. Bizonyos határok közt igaz, amit írsz, de csak bizonyos határok közt. Nyilván nem véletlenül választják az adott cuccot a zenészek (még ha az endorseri kurvulásoktól el is tekintünk).
ekkora baromságot Ricsi.
cserél gitárt, mert lehet, hogy elhangolódik, de nem ez a fő szempont.
van olyan dal, amihez singl szedő dukál, van amihez humbi, van ahol tremoló is kell, van ahol morci, egyenes hangokra van szükség, és még sorolhatnám.
a hangzás meghatározó eleme a játékstílus és az egyéni preferencia, ezért szólnak a "nagyok" szinte ugyanúgy bármilyen cuccon..., ez tény, nem hülyeség.
nem azt mondtam, hogy ugyanúgy, hanem megvan a saját felismerhető sound, ami minden cuccon átjön.
ha nem érted ezt, akkor kár erőlködni, a hangszer, felszerelés csak eszköz a zenész kezében, nem a cucc a lényeg, hanem a zenész, aki használja.
Pont a Rush munkásságát nem ismerem ilyen mélységig, de biztos vagy benne, hogy adott számhoz mindig ugyanazt a gitárt használja? Mert én nem. Nyilván a hangzásához keresi a megfelelő eszközt, de a gitárosok jó része (enegem is beleértve) erősebb vagy enyhébb formában, de GAS-tól szenved. Ennek meg következménye, hogy használni is akarja a sok cuccot, amit megvesz. Ez sztem sokkal messzebb vezet, mint a hangzás kérdése. Ugyanakor nyilván az is ott van mögötte. És abban pl. tökre egyetértek, hogy lehet, hogy csak ő hallja meg a különbséget. A zenélésnek nagyon fontos eleme, hogy a zenész elégedett legyen a hangzásával, sőt úgy általában a körülményekkel, mert akkor jobban el tudja engedni magát, jobban a zenére tud koncentrálni, aminek meg a jobb produkció az eredménye. Profiknál persze nem feltétlen veszed észre, de senkinek sem mindegy, hogy a munkáját jó kedvvel és örömmel csinálja-e vagy muszájból miközben valami egészen mást szeretne inkább csinálni.
:)
Én meg egy olyan dok. videót valamelyik daluk felvételéről, ahol külön ember mozgatta a wah pedált kézzel, a gitáros meg egyetlen kemény akkordot húzkodott be.:D
itt nem arról van szó ki tehetséges, meg ki tehetségtelen. A hangzásról volt szó, meg hogy szerintetek minden cuccon ugyanúgy szól egy jó zenész. Ez nagy hülyeség, akárhogy próbálod körbeírni. Elég megnézni az élzenészek hangrendszereit, és máris önmagatoknak mondtok ellent.
minőségi erősítőből is lehet rossz hangzást kihozni! kell a jó felszerelés, de a hangszer meg az erősítő csak eszköz, a zenész a lényeg, sokan ezt nem értik és/vagy drága cuccokkal próbálják kompenzálni.
a zene a lényeg szerintem, egy gyengébb hangzással is szívesebben hallgatok meg egy jó zenét, mint egy prémiumkategóriás cuccokkal felvett vakarászást( persze már stúdiókban szinte mindent lehet variálni, időben, dinamikában, intonációban, stb. korrigálják a tehetségtelenséget)
ha jóból nem tudsz, akkor szarból sem. Ennyi az egész. A minőségi erősítő mindig az lesz, bárki játszik rajta. A saját szintjének megfelelő arányban lesz jobb a szartól. A játék viszont fejlődhet, de a szarból soha nem lesz arany
Pl. azért váltanak hangszert, mert nem hangolgatnak a színpadon, helyette van a csere, a technikus meg behangol.
És mert van olyan dal, ami más gitárt kíván a hangzás miatt (l. az egyik kedvencem, az RHCP ex-gityósa, Frusciante).
Amikor megnéztek egy Rush koncertet, vajon mivel magyarázzátok hogy mennyi gitárt használ egy koncert alatt? Szerintetek csak meg akarja mutatni, hogy mennyi gitárja van? Ugyanmá. Szép, hogy cucccserénél nem lesz homlokegyenest más a hangzás, mivel nyilván van egy ízlése, ahogy beállítja a cuccot. De az is biztos, hogy nem a semmiért vált valaki hangrendszert. Lehet ő hallja, amit más nem.