Nem volt alkalmam koncerten kipróbálni. Nem hinném, hogy nagyobb teremben eltűnik, az van, h kiszól rendesen a basszus felett, ahol neki kell, még a 4x12"+50-100 wattos fejek mellett is rendesen szólt.
Egyébként ha ennyi pénzt szánsz rá, én teljesen nyugodt szívvel ajánlom neked a Vox AC30 CC2-t, hihetetlen sokoldalú motyó, ahhoz képest h csöves, meg alig van rajta poti.
aha, be mertünk menni zárás előtt 10 perccel gyorsan körülnézni, mivel ugye mi is dolgozunk, szóval nem tudunk nap közben hangszerboltba mászkálni, erre az egyik eladó odaszól a másiknak, hogy "na ezek is jókor jönnek"
Honnan lehet olcsóbban megszerezni?
A blues Delux-on is gondolkodtam, de az csak 40w.
A baj az, hogy nem volt soha csöves cuccom, ezért nem tudom, hogy mire elég.
Azt tudom, hogy a csöves 40 több, mint a tranyós 40.
Na de mire elég(koncertnél)?
Nem volt meghajtva egyáltalán, tompának éreztem a hangját, tiszta hangnál hiányzott a csilingelés, az od.meg kritikán aluli volt.
Na persze nem mutogatták meg rendesen, mert meg volt az eladó sértődve, hogy meg kell mozdulni....
Ezek azt hiszik, hogy kidobsz 2 kilót, csak úgy, hogy persze, biztosan jó lesz.
Van valakinek tapasztalat Fender Hot Rod Deluxe, Dewille erőlködőkkel.
200, 250eFT, Full cső, gondoltam hú de jó.
Nem rég halottam őket egy hangszerboltban, és nem voltam elájulva.
Egyáltalán nem.
2007-08-17 22:36 |
#6344
azért bírom a kis Kustom Tube12A kombóm, mert van külső hangszóró kimenete:), így már másképp szól kicsit, mint a gyenge celestion super8 hangszóróján:)
Egy hangerő függ a teljesítménytől, a felülettől(1x12, 4x12) a hangszóró érzékenységétől, de attól is hogy tiszta avagy torzított hangot aklarunk e.
Egyszer a suliban egy 15w-os tranzisztoros fender kombót kötöttünk egy 4x10-es 200w-os Rivera ládára. a kombó torzitója használhatatlanul papírzacskó hangú volt. De cselesen akombóra raktak egy ext. spkr cab. outputot és arra kötöttük a rivera ládát.
Konkrétan leszakadt a fejünk akkorát szólt a (és olyan jól is) a torzitó. A tiszta sound már nem biztos hogy elég lett volna egy bulira de a torzított simán.
Régen mindig azt hittem a vattok számítanak. A tiszta hangnál igen de már chrunhnál és attól felfelé egyáltalán nem
és mondjuk egy 15w-os Orange Tiny Terror egy 1x12 vagy egy 2x12-es ládával? Az mennnyire lehet konkurenciája egy 1x12-s 50w-os nem csöves kombónak vagy éppen egy ugyanilyen csövesnek?
nyilván nem stadionokban játszom , azért kérdem?
A csöves hangosabb. Nem kicsit, nagyon! Ebből következően 50W cső inkább. A kiszólás meg nagyban függ az EQ-tól, ha sok a kozép az jobban "átszól" a zenekaron.
egy elég láma kérdésem lenne, lévén még sosem voltam csöves erősíő tulaj:
egy pl. 40 wattos csöves kombó nagyobbat szól-e mint egy 40 wattos NEM csöves kombó. Mármint hangosabb-e.
Ha mondjuk választani kéne egy 100 W nem csöves kombó és egy 50 W csöves között, akkor melyiket érdemesebb választani (eltekintve attól a ténytől, hogy a csöves ugyebár alapból jobb) - itt most elsősorban a hangerőre és a zenekarból való "kiszólásra" gondolok...
nekem van egy mini Fenderem, és nagyon szeretem,
elemről és adapterről is megy, ugyan egycsatis de van
egy gain poti rajta,nullán tiszta, aztán crunch és csutka környékén keményen fuzzos (11e volt)
Hát rajta,sok sikert.
De elöbb gitározni kéne megtanulni,nem?
Biztos jobban boldogulsz ott,ahol milliónyi feltörekvő (és jó) banda várja a kitörést,biztos sokra fogod vinni ott a tudásoddal.
A te korodban még én is álmodoztam ilyesmiről (csak én hazaiban),aztán kinőttem. Te is ki fogod.
Uhh tényleg dejó ezt csak álmodatm.. Képzeld azt álmodtam, hogy Magyarországon voltam az erkölcsi fertőben ahol mindenben akadályozva van az ember és semmi kilátás a jövőjére nézve.. Ez egy rémálom volt de végre itt a valóság. Irány Amerika..
Jól jönne valami mini erősítő, olyan mint a Marshallnak azok a 2W-os csodái. Van ilyenben tapasztalatotok? Ha lehet elemről menjen, legyen clean és torz csatija. 10K ft-nél ne legyen drágább.
Nagy igazság vagyon ebben!
Nekem egy egyszerű DS-1 pedállal történt hasonló. Új korában gyönyörű tetszetős hangja van. De zenekarban eltünik nincs sehol. Most SB kolléga megmoddolta amitől magában hallhatóan koszos lett a hangja de zenében eszméletlenül megemelkedett a hangerőérzet és gyönyörűen énekel a cucc.
Nem tudom a Tóth Zolit imseritek e de neki van egy nagyon régi JCM800 amit a kedvemért rádugott egy greenbackre 4x12-re na azt stratóval megküldtem és az magában is úgy szólt hogy zokogtam rendesen nem volt tréfa az a torzitó az valami gyönyörű volt
a jó "sound"-ról egy sztori:
egy klubban játszottunk, egy olyan erősítőt vittem amit egy barátom készített .
A fellépés előtt 2 órával lepakoltuk a motyókat, én természetesen kipróbáltam a cumót..
amikor meghallottam hogy mennyire bufogó középmélyek jönnek belőle idegesített,nem tetszett a hang..
megpróbáltam kivágni a bass poti val de nem sikerült, már csontra levettem a basszust,utánna egy eq val akartam úgy is szarul szólt..akkor pánikba estem ..láttam hogy a hátulja bevan zárva ,nagynehezen szereztem egy csavarhúzót
és leszedtem róla a hátsó fa borítást...nem lett jobb
oké gondoltam ez ilyen..lejátszottuk a bulit tudtam hogy nagyon szarul szólt......
az nap este többen megtaláltak hogy :nagyon tetszett a szandod !
nem tudtam nekik elmagyarázni hogy mennyire fosul szólt...:D
Ja mint írtam, próbálom magam leszoktatni arról a rossz szokásmról, hogy kiváncsiságtól vezérelve beleugrom azokba a dolgokba amikben vmi miatt fantáziát látok. De mint korábban írtam ha visszahallgatom a felvételeimet mindegyiken ugyanazt a hangot hallom. Ha őszinte akarok lenni akkor már 1995 óta ugyanolyan erősítőmnek kellene lennie, mert akkor volt nálam egy Peavey Classic 4x10-es kombó, amit úgy adtam el hogy nagyon szerettem a hangját és semmi bajom sem volt vele. A mostani kombókkal ugyanígy vagyok azzal a különbséggel hogy van azóta +11 év tapasztalatom
Na ez az a motyó amibe nem tudok belekötni bárhogy is próbálom)))) Néha eszembe jut hogy az egyik kombót egy 4x12-es greenbackre lekellene cserélni mert olyanom még nem volt (látod ez sem igazán egy komoly indok) merthogy a két kombó sztereóban embertelenül jól szól. Aki ott volt az A38 bulin az tudja. Meg ha megnézek egy olyan felvételt ahol még duplahmbuckeres stratón játszom akkor elkap a "görcs" hogy milyen állat volt ez a sound, de igazából ezt akartam már akkor is mint ami most van hiszen hiányzott az a jó kis single coil colors szóval hülyeség az egész. Hogy mi kell még? Sok olyan munkám van amiket ezzel csak nehézkesen tudnék megcsinálni. Pl Egy évben mostmár 4x 5x is repülök és ilyenkor az állandó repülőtéri „zaklatások” miatt nem merem a stratómat vinni nehogy baja legyen. Oda ezért Variaxal utazom. A pedáljaimnak olyan súlya van hogy lehetetlenség repülőn utaztatni ezért a POD XT Liveot viszem. Itthon is ezen szeretek gyakorolni, meg vannak olyan „roham” bulik (pop) ahova sokféle hangszert kéne vinni oda is ez jó, és persze vannak az akusztikus projectek amihez kell nylonhúros és fémhúros akusztikus gitár. De mindenre próbálok megoldást találni . Most pl a variaxba beletetetek két humbuckert, ugyanazokat mint ami a stratómban volt. Mindenre van megoldás és remélem ezek lesznek a végsők….bár az akusztikus gitáromat már márciusban megrendeltem és az tmondták július vége augusztus elje hát most írták türelem még egy hónap. Miután elfogyott a türelmem vagy adnak valami engedményt vagy németországból rendelek egy jobbat (piciz drágábban) és 3 héten belül itt van. Már ezt kellett volna tennem márciusban is de miután már megrendeltem nem csinálok s*gget a számból. De ha nem jön akkor nem én voltam korrekt elvégre vártam rá egy fél évet
Olyan egyébként kívülről, mintha fogalmad sem lenne milyen hangot akarsz. Egyiknap csináltatsz egy erölködőt a mezeivel, aztán vonalból játszol, aztán Line6 modellezés meg Variax, aztán Fender combo, aztán megint csináltatsz valamit. Össze-vissza mindent, és nem lehet tudni, hogy legalább JELLEGÉBEN milyen hangot szeretsz... Tudod egyátalán, hogy mit keresel???
Rohadt dolog ez az biztos. Olyan mint vmi kötözöttség.
Azt mesélték a Mike Sternről hogy milliárdos mert a szüleinek üzletlánchálózata van a Stern talán hallottátok már. sok érdekességet meséltek róla amit nem illik ide leírni de ha érdekel titeket 1x összeröffenünk egy sörre és elmesélem őket szóval milliárdos létére ragaszlkodik a cuccaihoz és olcsó motyókon nyomja 30 éve...hmm...tanulságos
Hát, nem egyszerű dolog, nekem könnyebb mert sosincs elég pénzem (mondjuk jó az akinek van ) de bennem is bennem van hogy ha csak vmi apróságot is de vennem kell. Nagy önuralomra van szükség hogy megálljam.
ha valaki akkor én rendesen beindulok egy új cuccra ha fantáziát látok benne. De ugyanakkor elegem lett már ebből az egészből is. Mármint ez az állandó adá-vétel
Most a turné alatt kérdeztem a Jeffet hogy hány tanítványa marad a szakmában. Na most ehhez tudni kell hogy ő az USA egyik leghíresebb basszugitáriskolájának a reklámembere és tanára,a NY-i bass colletive-ben illetve tanít a Julliardiban ahol Miles Davis is tanult és még egy privátban is benne van szóval nem kispályásról van szó, és azt mondta hogy 1-2%. Leesett az állam mikor mondta. öregem NY-ban a legjobb helyen ahol ezt a zenét tanulni lehet 100 emberből 1 vagy 2 aki szakmában marad. Pedig tehetség az sokkal több van. Ezzel csak azt akartam mondani hogy sajnos a tehetség nem elégséges
Pl a Mike Stern betegesen fél a változásoktól. Neki ezért is minden cucca ugyanaz. Minden lemezboritón és koncerten ugyanabban a ruhában látjuk. Mikor elkezdett a Yamahán játszani évekig hordta magával a Teléjét és mikor volt szerencsém lemezt felvenni vele kérdeztem tőle hogy van megelégedve vele, azt mondta hát hiányzik belőle az a közép ami a telében megvolt....a Jeff Andrews 15 évig játszott vele azt mesélte attól is kibukott ha a jeff új erősítővel ment a buliba...igaz történet...
Én az utóbbi időben egy haknin sem voltam,mégis megszóltak a kollégák,hogy milyen régóta nem sefteltem. Ez azért volt,mert álmaim nagy része itt van a pecómban,már ami a hangszereket illeti.Nem is akartam megbontani. Egy kicsit lenyugodtam. (kivéve a tegnapi JMP50 MKII-t..)
Én elég konkrét voltam ! Amíg itt verik a billentyűt,a szakma jeles képviselői ,addig az usában gyakorolnak a 10 éves titánok,és majd 5 év múlva ,itt azt írják ,láttad a youtubon,de tudott a kiscsákó ! Aztán meg így a szand,meg stb........
Bizony bizony, épp ezt éltem át néhány napja, amikor a fél éve "mellőzött" gitáromat elővettem... szóról szóra igaz, hogy új revelációim lettek... most talán a másik megy nyugdíjba egy fél évre...
Nagyon igaz. A fogyasztói társadalom átka...))) vagy inkább(((
Pont ez a lényeg, minthogy még remekül működnek 40 éves erősítők, már rég lehúzhatta volna mindenki a rolót, de egy páran még nagyon jól elédegélnek ebből...))) és pont erre apellálnak, hogy beindul a kisagyban az a bizonyos "rugó" ami elindítja újra és újra ugyanazt a folyamatot eladás-vétel...
Egyébként van egy olyan személyes megfigyelésem is hogy ha az embernek kevesebb a haknija akkor hajlamosabb új cuccok után nézni. Ha meg folyamatosan játszik akkor ez eszébe sem jut hiszen minden klappol mennek a bulik jól szól a motyó stb...
Meg szerintem egy jó erősítőt meg egy jó gitárt rengeteg idő kitanulmányozni. Nekem évek múltán is iszonyú revelációim vannak pl. az öreg Marshallommal vagy a stratommal, ami már vagy 10 éve nálam van. Igaza van 12-nek, hogy kopik az élmény, de az ember néha visszadugja egy kicsit és egészen új dolgokkal szembesül...
Azt a szempontot sem szabad figyelmen kívül hagyni,hogy ami egyszer már megvolt,annak egy idő után már kopik a fénye a tudatban. Most ezt arra mondom,hogy 15 éve pl egyszer a kezembe vehettem egy Gibson Lp-t és az élményből éltem évekig. Pedig biztosan csak a fejemben turbóztam fel a témát,hiszen évek múlva amikor azért adtam el az egyik Gibsonom,hogy ne legyen két egyforma akkor ez a story újra eszembe jutott. Múlt héten itt járt nálam Fendermania2000 fia, és pontosan úgy nézett a Les Paulomra,mint én 15 éve arra a másikra. Ebből csak arra akarok kilyukadni,hogy ami ott pihen nálad jó ideje,az megszokott lesz. Nem lesz kevésbé jó,csak változnak a dolgok a fejedben.
Van erre egy jó szöveg: " Valamire vágyunk mindig még, ami volt az már nem elég.."
Sajnos ez találó akkor is,amikor egy hangot keresel egy erősítőben, és akkor is,amikor egy csajt cserélsz másikra..Azt nem mondom,hogy nincsenek örök darabok,csak azt,ha megvannak azok,akkor már szivesebben nézelődök más irányba is..Remélem érthető voltam..
Műfajokra kéne bontani a kérdést miután más szabályok szerint történnek a dolgok a pop szakmában és megint másképp a jazzben de lehetne tovább folytatni a világzenékkel de ahhoz sajnos nem értek
nekem a kis kustom volt az első erősítő, amit újonan vettem, célirányosan egyszerű, valamennyire csöves hangzást produkáló kis kombót kerestem és tökéletesen megfelel itthonra:).
a sound a kézben és az ízlésben van, 1 jó erősítőt is sokféleképpen lehet beállítani, effektek, stb.....
Szerintem ez nem is vita, azért kérdeztem mert engem tényleg érdekel a véleményetek és köszönöm mindenki hozzászólását az ügyben.
Most fejeztem be a turnémat a Jeff Andrewal aki NY-ban elsőként kezdett játszani az 55. bárban és ő hívta el oda a Mike Sternt is aki szinén ugyxanazon a soundon szól 30 éve. És a legnagyobb világsztár zenekarokat játszotta végig steps ahead michael brecker band, bob berg band, special efx stb
nagyon sokat sztoriizott és mesélt nekem ezekről is többek között
Ebben inkább egyet tudok érteni, márminthogy az igazán nagy zenészeknek van nagyon jellegzetes szandjuk. De ez nem a cuccokon múlik szerintem, hanem a cuccok beállításain. Ráadásul a hang jobbára csak jellegében ugyanaz, ha nagyon leálsz skubizni, akkor simán ki lehet szúrni, hogy változik és más. Sőt, szerintem iránya sincs feltétlenül, azaz szerintem az sem igaz, hogy tartanak egy szand felé. Szerintem inkább ide-oda csatangolnak a hangzások között, kedvük szerint.
Pedig szerintem mégis igaz, attól eltekintve, hogy többféle cuccot használnak.
Azt, hogy neves mesterekhez mind egy-egy specifikus hang köthető, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy lépten nyomon lehet "Santana-sound"-RÓL, "Hendrix-sound"-ról, "Iommi"-soundról stb stb stb olvasni, miközben ezek a nevek tényleg egyfajta hangot juttatnak mindenkinek az eszébe, aki ismeri a zenéjüket. Néhány esetben van ilyen hogy "early Santana" vagy "later Santana" stb hang, de azért ezeket is hallja az ember a fejében.
Szerintem igaza van Mikinek...
Minthogy én sem azt állítottam hogy egyféle cuccot használnak hanem azt hogy mindegyiken ugyanúgy szólnak minthogy a soundjuk egy és oszthatatlan a példáimat már leírtam korábban 1xüen csak meg kell hallgatni ami különbséget hallasz az csak a technika fejlődée mind stúdióban mind az effektek világában
Igen de ez csak idővel és tapasztalatt tudatosul. Rengeteg turné lemez és zene amik mind erősítik és tudatosítják benne. Van egy 93-as videóm ahol a tatabányai jazztábor zárókoncertjén játszom egy Ibanez artistal és a torzitót egy SE-50-el egy tranyos peavey banditon csináltam. Nem kell mondanom. De azon elképedtem most hogy visszanéztemés hallgattam hogy pontosan úgy szól a motyó most is....pedig akkor még igencsak 14 évvel kevesebb tapasztalatom volt