Pl a Scofieldnak tudom hogy van otthon Gibson ES335 ami még drágább is mint az általa használt Ibanez de mégis ragaszkodik a hangszeréhez és őt is az a sound vezeti amit a fejében hall. A Pat Metheny ugyanez, a Bill Frisell is a McLaughklin is a antana is és lehetne sorlni végtelenségig
Minden zenésznek van egy hang a fejében ami az idő múlásával egyre inkább tudatosul. Mondok egy példát Vannak olyan zenészek akik ugyanazon cuccon játszanak egész életükben és vannak akik váltogatják állandóan de mindakettő mindig ugyanazt az egy hangot akarja hallani a fejében. Pl. ha a Scott Henderson elmúlt 20 év erősítőit megnézzük akkor egy elég hosszú listát kapnánk, mégis mindegyik cuccban ugyanazt a hangot kereste amit mi sem bizonyít jobban minthogy ha meghallgatjuk a lemezeit a gitár hangja jóformán semmit sem változott az elmúlt 20 évben
Nem. Hanem arra, hogy nincs ilyen, hogy szand, és erre némi tapasztalat alapján hamar rájön az ember. Az embereknek ezért van általában több gityója meg több erősítője, mert nem egy szand van a fejükben...
Én egyszer már egy gitárral eljutottam oda, hogy az (általam megállapított, vélt vagy valós) ár/érték arány győzedelmeskedett a néven, és vettem egy számomra addig teljesen noname gitárt: egy Cort-ot. Akkoriban még nem nagyon lehetett véleményt találni a Neten a Cortokról, szóval rizikó az volt benne rendesen. De szerencsém volt, úgy tűnik.
Ja, ezerféle jó erősítő vanés így nem egy szand van, hanem ezer...
Inkább szerintem valamilyen jellegű hangot szoktak keresni, vintage/modern, csöves/processzoros, California/British, fej/combó, stb. stb.
Igen a jól szól már sokszínü miután mi mindnyájan más és más zenét hallgatunk és így más gitárhangot szeretünk a tiszta super400 gibson jazzgitártól a 7 húros jackson-crate subhaangokig és ezáltal már nagyon eltérő irányokba mnegyünk. Ami azért nagyon klassz dolog!!!
De sokszor a vágyaink nem illeszkednek a valósághoz. Nagyon jó a példa és szerintem sokan benne is vannak (én is ismertem ilyet nem egyet) hogy nagyon vágytak egy cuccra, mindenüket pénzé tették hogy meglegyen de csak port töröltek rajta és jó ha egy évben 3x be volt kapcsolva, akkor is otthon vagy a garázsban...persze ettől még örülhet neki valaki csak hát nem igazán erre készült az a cucc
Én ugyan eddig csak kétszer háromszor vettem erősítőt, meg még jópárszor próbálgattam boltokban, tehát nagy tapasztalatom a témában nincs. Ezért előre elnézést, ha esetleg hülyeséget írnék.
De szerintem a fontossági sorrend kábé így nézhet ki (ezek az én szempontjaimat tükrözik):
1. nagyon fontos a hangja. Ha mondjuk a boltban egy hasonló alapanyagokból építkező gitárral jól szól, akkor igen nagy valószínűséggel jól fog szólni a sajátttal is. A "jól szól" érdekes és nagyon szubjektív fogalom, megérne egy külön vitát. A lényeg talán egyszerűen ennyi: "nekem tetszik".
2. talán ugyanennyire lényeges az ára - ezt nincs értelme ragozni. Az ember anyagi lehetőségei nagyon behatárolják.
3. Presztízs, hírnév - na valljuk be, ez eléggé közrejátszik. Mit mondanak a "nagyok" arról hogy ez mennyire jó erőlködő. Sokat adunk a "nagyok" véleményére, és ez lehet hogy nem is baj. Másrészt a jó nevű cuccok könnyebben eladhatók, ha úgy hozza a sors...
4. Megfelelőség - rendelkezzen azokkal a paraméterekkel, amire használni szeretném. Példa: lehet hogy egy 100 wattos fejláda kurva jól szól, de ha egy panellakásban akarom használni, akkor nem biztos hogy célszerű megvenni... :)
Az ár/érték arányt az 1. és 2. pont viszonya határozza meg. Ha valaminek a hangja anygon teszik és emellett olcsó is, akkor annak nagyon jó az ár/érték aránya. Meg fordítva. De szerintem ezt az ár/érték arányt csak igen korlátozottan tekinthetjük objektív dolognak (ha egyáltalán). Arról nem is beszélve, hogy számszerűsíteni nem lehet, innen fogva nehezen bizonyítható hogy egy adott cuccnak nagyobb az ár/érték aránya, mint egy másiknak.
Ez egy tök logikus és jó módszer. Vajon el lehet e jutni ezen a vonalon ahhoz hogy a név másodlagos lesz? Tehát hogy tényleg a hang és az ár dönt. Mert ilyenkor ha egy ismeretlen cuccról van szó nem ismerjük az erősítő állóképességét, szervízelhetőségét ami ugye szintén fontos szempont. Szóval ebben az esetben rizikót vállalsz nem?
Ha úgy szól ahogy szeretném, akkor bármennyit megér. A korlát csak a saját pénztálcám. Persze a valódi ár meghatározásakor mások a szempontjaim, megézem az Ebayt, különböző helyeket hogy kb mennyiért szokott menni az adott cucc, mennyire beszerezhető/ritka, harmony centralon utánaolvasok a minőségével kapcsolatban, megbízható e ilyenek.
Akkor neked elsősorban a név dönt. De a régi és a mai csöves Marshallok között is sok különbség van szinvonalban és itt főleg az alapanyagok minőségére és származási helyére gondolok
Első a hang. Második az ár. ha ez a kettő klappol, akkor viszem is és dugom rá gitárom, vagy egy hasonló hangszert(az már kb megadja a kb képet), ha így is klappol akkor iránya pénztár...persze ez képletes, mert csak használtan venném.
Miközben hazarohanok én gitárért, meglesem neten, vagy itt utánna kérdek, hogy mikkel szerelik, azok mennyire jók...de ez egy idő után egy gitárosnak ugyanolyan rutinnal kell mennie, mint egy hangszervásárlásnak, hiszen ez is része a hangszernek.
De ha hallasz egy olyan hangot ami igazán tetszik, mi alapján döntöd el hogy az megér e neked 150e ft-ot vagy mondjuk 750e ft-ot? Túl azon hogy tudod hogy neked mennyid van rá
Én kipróbálom, ennyi. Persze számít valamennyit a név, de nálam pl. nem az a fő szempont. Ezért igyekszek minél többmindent kipróbálni, hogy amikorra a vásárláshoz jutok tudjam mi kell. Mondjuk már tudom.
nekem fontos a megbízhatóság,
az ár/érték arány fontos, mindenkinek másképp nézi picit, teljesítményt, hangerőt...
nekem most 1 kis Kustom Tube12A kombóm van, a hangja elég jó szerintem az árához képest, egyedül a hangszóró gyenge benne szerintem, az erősítő része jó, bár rendes mid poti sem ártana...
Nektek mi a szempont egy erősítővásárlás előtt? Kmolyan érdekelne a véleményetek.
-A márka?
-A hangja? Honnan tudjátok hogy az a ti gitárotokkal úgy fog szólni?
-A minősége? (mármint hogy milyen minőségű alkatrészekkel van szerelve)akkor ezt honnan tudjátok hogy milyen a minősége? Abból hogy drága?
-Szerintetek egy drága erősítő egyenes arányban mutatja annak minőségét is?
-Az ára?
-akkor mi határozza meg nektek az/érték viszonyát?
Bassu ez a Tom Delonge akkora zenész, hogy Fender és Gibson is csinál Tom Delonge szignicsört! Azért ez nem semmi!
Fene gondolta volna! Meg kell néznem magamnak ezt a Blink182-t.
Komolyan: ha van rá pénzed, akkor mindenképpen keménytokban gondolkodj. Ha kevesebbet akarsz költeni, vagy ha sokat akarod hordozni, akkor egy puhatok kényelmesebb lesz. Puhatokból viszont jó minőségűt vegyél. Egy Warwick Rockbag már megfelelő.
2001-2005: Mesa/Boogie Tri-Axis Preamp and Simul-Class 2:90 Power Amp (See Angels and Airwaves amp rig)
1999-2001: Mesa/Boogie Triple Rectifier with two Mesa/Boogie 4x12 speaker cabinets & two Mesa/Boogie 2x12 speaker cabinets
1999-2001: Marshall JCM 900 with one Mesa/Boogie 4x12 speaker cabinet & 1 Mesa/Boogie 2x12 speaker cabinet
1994-1998: Mesa/Boogie Dual Rectifier with one Marshall 4x12 Cabinet
Guitars
2003-2005: Gibson ES333 Tom DeLonge signature model
2003-2005: Fender Jagmaster with Seymour Duncan Invader pickup
1998-2003: Fender Stratocaster Tom DeLonge signature model
1994-1998: Gibson Les Paul Standard in Black
1992-1998: Fender Fat Stratocaster with Dimarzio X2N Pickup
Yamaha Acoustic
Taylor Acoustic
Hát javaslom kicsit olvasgass utánnuk, olvass egy két életrajzot róluk és rájössz miért lettek befutottak. Nah de te biztos büszkébb vagy itthon Győzikére vagy Pákóra..
a blink azért lett olyan nagy sztár, mert annyira vagányok, hogy meztelenül rohangálnak az utcán:), ameddig ezt nem tudod utánuk csinálni, addig el se kezdj gitározni szerintem.
én meg azt nem akarom, hogy a Blink stílusu zene kimenjen a divatból. A receptem a következő. : Először is kell egy gitár(TDS), utánna néhány év tapasztalat meg pénz gyűjtés, aztán irány amerika, ott egy együtest alakítani, és idővel ha jók leszünk felfigyel majd a média..
csináld úgy, hogy pont akkor költözz majd amerikába, mikor a metallica nyugdíjba megy és hátha felvesznek a helyére. csak el ne hagyd addig a szkájerodat valahol
Hát, szerintem ez nem így van, Kirk elfelejtett gitározni, Lars dobolni, James a ritmust hozza, de az ének már elég siralmas, egyetlen ember aki rendesen tolja most a zenekarban az Robert. Csúcson kellett volna abahagyni.
Igen mert öregednek és már nem az igazi a hangjuk ami nem is meglepő.. Meg sztem már ők is belevisznek egy kis mellékes studio segítséget mert már belefáradtak a zenélésbe, amit nem is csodálok. Nem csak pár év van a hátok mögött. 1980 óta zenélni nem kis dicsőség.
Hát jó de ha azt nézitek hogy a mostani időkben már nincsenek akkora sztárok mint annak idején a Metallica volt. Nekik nem állt rendelkezésükre akkora technika amivel bevonultak egy studióba és kijavítottak minden hibát ezért ha megnézed minden élőkoncerten ugyanazta adják meg ugyanúgy énekelnek ahogy az rajt van a lemezeiken is, de manapság a bandák bevonulnak egy stúdióba és feljavítanak mindent. De nekem akkor sincs bajom a BLinkel ha ezt nézem és én bírom őket meg szeretem a zenéjüket.
Megint csak az mondom, hogy a világhírnév nem egyenlő a minőséggel. Volt mögöttük pénz "sztárt csináltak belőlük" ennyi. A zenéjük elég primitív kvinttologatás, a szövegek pedig kb. olyan tartalamsak és változatosak mint Britney szövegei...