Az Unicum még csak-csak, bár nem szeretem az ízét. De a Becherovka, na az nem megy. Egyszer túlságosan "jóllaktam" vele, azóta a szagától is rosszul vagyok :D
Hú, megmondom őszintén nem emlékszem, csak azt néztem, hogy igazi rum legyen, talán osztrák volt de ez sem biztos. (még soha nem vettem igazi rumot, gondoltam egyszer csak kipróbálom )
a miénk 52-fokosra van főzetve rendes főzőben érdemes főzetni, ahol pontosan, szakszerűen tudják főzni, az otthoni bohóckodás 1-2 kivételtől eltekintve nem jó + egy komoly pálinkafőzdében biztonságos a méreganyag szűrés miatt bizonyos gyümölcsöknél.
Engem meg se a rendelet, se a hagyomány nem különösebben érdekel, hanem leginkább az íz. A tapasztalat nyilvánvalóan itt fontos tényező. Viszont a "kinek nagyobb a pöcse", akarom mondani "kinek erősebb a pálinkája" versenyt is pont leszarom, mint ahogy azt is, hogy Erdélyben mit gondolnak vagy nem gondolnak egy 40%-os pálinkáról. Tapasztalatom alapján a legtöbb pálinka valóban 50-52% körül jó, de ha Lalibá azt mondja, hogy az a bizonyos eper szerinte 40%-osan jó, akkor készséggel elhiszem neki. Már csak azért is, mert whisky-ből van tapasztalatom ilyennel: találkoztam olyannal, ami a palackos erősségen (ami már higított) kevésbé volt jó, mint nagyon enyhén higítva vízzel. Egyszerűen jobban kiadta az aromáját.
Nem kell, hogy 60 legyen, elég az 50-55...ott még simán kijön az íz, ha rendes gyümölcsből van, rendesen főzve. Viszont kellemesen melegít/karcol, hőmérséklettől függően.
A 2008. évi LXXIII. törvény és az általa hivatkozott 110/2008/EK rendelet alapján a pálinka minimum 37.5%-os. Nem baj, ha maga a párlat magasabb szesztartalmú, jó minőségű vizzel vissza lehet higítani (mint pl. azt a skótok is teszik a whisky-vel). Lalibá meglátásával teljesen egyetértek: nem kell agyonvernie a pálinka alkoholtartalmának, az íz a lényeg. Akinek az alkoholtartalom a lényeg, az igyon Stroh rumot vagy 70%-os gyógyszertári alkoholt :D
Sajnos az emberek többsége szerint igazad van.Ám egy 55-60 fok közötti pálinka igaz, hogy üt, de hol van az élvezet?
Nem nézem meg a guglit, de szerintem a likőr 20-35 fok közt van.
Most főzettem eperkét!Határozott kérésem volt, hogy ne legyen több 40 fokosnál.Viszont cseresznye, szőlő, szilva, alma, körte és hasonló tranzisztoros, csöves itókák rendkívül olcsón kaphatók a kollégánál.....
Remek ötlet!Meg a paramétereket se felejts el.Egy barátom folyton az én kis 15 W VOX Patfinder erőlködőmre feni a fogát.Mikor Ricsi már nem lesz rászorulva, akkor felhívom a figyelmét a "kicsikédre".
Nem gáz abszolút, tényleg halál szivesen kölcsönadom. Csak áll otthon anyukámnál, senki nem használja. Csak én meg akkor azt kérem, hogy ne legyen elfelejtve, hogy kölcsönbe van, és ne nekem kelljen majd utánna rohangálnom később.
A szeszt köszönöm, de épp absztinens vagyok. De mondjuk, ha befotóznád ide magadat egy SZDSZ pólóban, az elég fietség lenne nekem...
Nem teljesen ez az, mert az enyémben nincs dobgép, csak digi effektek. De amúgy kb ugyanez a kinézet, meg ugyanez a méret. Majdnem 10 éve vettem pont itt a Hangmesteren, de amióta eljöttem otthonról, cask all valahol bedobozolva.
Ha van erőd kikolbászolni Budaörsre, akkor pénteken délutántól bármikor jöhetsz kipróbálni. Vagy az is lehet, hogy elküldöm privibe a mobilom (magyar), és akkor péntek után rámcsörögsz valamikor, és megbeszélünk valami találkozót bent a városban valamikor.
Pl. hétfő délelőtt tuti bent vagyok Pesten, mert a jogsimat kell hosszabbítanom.
Akkor a teljes szitu: hamarosan megszületik a 3. fiam, így pár hónapra lőttek a hangos gyakorlásnak; koncertre viszont kell készülni, új dalokat rittyenteni, stb. És ehhez a pedáljaim is kellenek, ezért nem jó a hangkártya, vox amplug és hasonlók.
És azért kell a cd-lejátszó csatlakoztatásánal kehetősége, hogy felvételre rájátszva (is) tudjak gyakorolni.
Nekem van otthon - Magyarországon! - egy kis Vox gyakorló kombóm. Asszem 1-2W, és pont azt tudja, amit mondasz. Van benne mindenféle hang, meg még effektek is. Nem emlékszem melyik modell pontosan, de a legkisebb Vox gyakorló kombó, amit lehetett kapni úgy 10 éve.
Nekem biztos nem fog kelleni, úgyhogy vagy eladom neked valami kevésért, vagy akár azt is lehet, hogy odaadom kölcsönbe, aztán visszahozod, ha már nem kell.
Holnap repülök haza, úgyhogy tökéletes az időzítés.
ha kifelé nem szabad hallani a prüntyögést, akkor minek kombó? Amúgy a Vox Amplug nagy eretnekség volna? Rövid időre, ha nem kell hangszóró ennél olcsóbb megoldást nem találsz.
Kombó kell, mert pedálokkal buzulnék továbbra is. A lényeg, hogy kifelé ne legyen hallható, ha prüntyögök. És elviselhető legyen a hang, mert a szarnak sincs értelme, elveszi a kedvem..
Ez drága sajnos. Értékhatárt nem mondtam, de max. 20-at szánnék rá, mert remélhetőleg csak rövid ideig kell ez a megoldás.
Tibi bazmeg vagy két éve őrzöm a csöveidet a Marshallból egy Old Spice-os dobozban, most találtam meg pakolászás közben. Violent leszek, ha nem jössz be értük :D
Otthonra kellene valami kis kombó.
Legyen fülhallgató-bemenet, legyen rca-bemenete, és lehetőség szerint ne legyen totál dobozhangja. Drive csati megléte előny.
Kb. olyasmi kellene, mint a Frontman 15G. Ezen kívül mit ajánlanátok?
alapjában véve minden csöves gitárerősítő alapból emeli a magasakat a kondival áthidalt katódellenállások miatt.
A tranyósok is, azok meg a visszacsatinál levő kondi miatt.
ilyen értelemben valóban nincs lineáris átvitelű erősítő.
Hogy az hogy szólna, azt meg lehet hallgatni. Rá kell kötni a gitárt hifire.
A tiszta még unikummal elmegy, de a többi....
Ez maga az eq rész, az előfokot nem veszi figyelembe.
" a lenti piros fejen, akkor a hang amit kapsz, milyen EQ állásnak felelne meg egy olyan ampon, ahol az EQ-k be vannak kötve?"
Erről a tervezőit kérdezd meg.
Nem akarsz lineáris átvitelt. MIndig jön a júzer az általad is említett "tiszta jelút" meg hasonló nagy szavakkal/kifejezésekkel, a tervező meg mosolyog. Ha látnád akár a saját erősítőd átvitelét a tipikus beállításokkal... :D
Áh, az óra állás senkit nem érdekel. Vettem már 390.000-el bmw-t, elmentem vele két évet, 453-nál nyomtam ki a szemét szegénynek. Imádom a régi szakadt német szarokat :D
Jók ezek a Laney-k nagyon. Múltkor próbáltam egy 20W-os Lionheart fejet. Akkorát szólt, beszartam egyből. Hangos, és atom jó.
Életem első csöves ampja is egy Laney volt. Laney Klipp fej. Kicsit már meg volt viselve, meg szanaszét is volt turkálva, de azért jó sok évig szolgált becsülettel.
pedig ez az alesis pont hogy inkább "korodbeli", mint modern :)
az ilyenek nem pont a modern türelmetlenségre lettek kitalálva, szóval hozzá kell nyugodni, szerezni egy kockás füzetet, és megkeresni youtubon az egy órás vhs-t, amit anno csináltak hozzá. Ha nincs, akkor meg kell egy manual. Sajnos ezek a cuccok nem túl intuitivak, cserébe nincs visszavonás opció sem, ha elb*szod, kezdheted újra :)
Nos, ez a VC50 szimpatikus. Talán picit közelebb van kezelőfelületét tekintve, mint a jelenlegi kombóm.
Néztem róla teszt videókat, a torzítás is jónak tűnik. Lehet, hogy mégis inkább egy ilyen típust választanék. :) Elvégre a Marshall-ban is nagyobb torzítás is elérhető, nem egy igazi "vintage" cucc ez a Valvestate sem, metálkodni is lehet vele akár.
Ha jól látom, szinte minden esetben a VC50 212-es szóróval van szerelve, nekem ez is tetszik. Szerintem egyelőre maradok ennél a típusnál.
Nekem IRT Studio van, két és fél év után volt vele annyi pecc, hogy a tiszta és a drive csati (nem a lead, hanem az amivel a cleannak közös az EQ szekciója)nagyon halk lett bekapcsolás után, A drive csati hangerejét letekertem, majd vissza, és némi sercegés kíséretében visszaállt a hangerő. Menten lekaptam a tetejét, kapott a poti némi kontaktsprayt, és azóta megint teszi rendesen a dolgát.
Mákoss Úr biztos pontosabb választ tud adni, én csak az effektek hangszínszabályozóiból tudok kiindulni (bár ott is sokaszor használnak erősítőkből ismert hangszínszabályozó áramköröket). A válasz pedig: "attól függ..." Nevezetesen attól, hogy milyen hangszínszabályozód van. Ha csak egy szimpla aluláteresztő egy darab potival, amivel a rezisztív tagot állítod (és ezzel szabályozod a vágási frekit), akkor nagyjából igaz az állításod. De pl. egy Big Muff jellegű tone stack esetében egyáltalán nincs értelme arról beszélni, hogy a poti mely állása felel meg annak, mintha kivennéd a tone stack-et, mindegyik állásában beleszól a hangba ahhoz képest, mintha egyáltalán nem lenne. Szigorúan véve ez minden tone stack-re igaz, még a fentebb említett szimpla aluláteresztő szűrőre is. Ahol kihagyják a tone potit (vagy annak megfelelő bass/mid/treble/presence) potikat, ott is jelen vannak a hangszínszabályozó körök, csak azok az ellenállások, amiket a potikkal buzerálnál ott fix értékűek, mert a gyártó úgy találta, hogy az a frekvenciamenet a jó, és nem érdemes buzerálni, vagy eleve egy egyszerűsített dizájnt akart olyan embereknek, akik csak a hangerőt akarják belőni, és kész.
Amúgy, Mákoss, ezt már többször akartam kérdezni szakiktól:
Ha veszed egy amp bármelyik EQ potiját, akkor az a poti hol van bypass állapotban, ahol nem szűri a jelet egyátalán? Szóval, ha teljesen kikötnéd, akkor az a hang, melyik állásnál lenne bekötve? Középen pont?
Ha jól tudom, az öreg Marshallokon úgy működnek a potik, hogy amikor csutkára tekered őket, akkor vannak effective bypass módban, azaz akkor nem szűrik egyátalán az átmenő jelet. Tehát az EQ potik mind úgy működnek, hogy 10-ről visszafelé vágják a jelet.
Ezért is van, hogy sokan úgy állnak az öreg Marshallokhoz, hogy minden EQ 10-en alapból, mert akkor nem szűrik a tiszta csöves jelutat.
Ez tényleg így van? Más erölködőknél is?
Nem tudom mennyire érthető, amit kérdezek? Ha vessel egy csöves erölködőt, és kikötöd az összes EQ-t mint a lenti piros fejen, akkor a hang amit kapsz, milyen EQ állásnak felelne meg egy olyan ampon, ahol az EQ-k be vannak kötve?
A piros/fekete kombo amugyis a kedvencem, mult heten majdnem vettem egy ilyen kombos 190-es mercit :D (csak aztan felfedeztem vizforralas nyomokat a motorterben )
Piros kurva jo. Sajat munkaim kozul is a piros boritasu hatred tetszett a legjbban, aminek az elolapjara egy festomuvesz krealt szinten piros/lila/fekete muvet.
En a regi, sokszor maig studiokban is referencianak hasznalt, ket nagy analog VU-meteres, eredetileg asszem szinten pa szeriara vagyom. Csak autot veszek az arabol, ugy felment.
Volt VC30 is, az VC50 nek szerintem tökösebb a hangja. Inkább rockosabb durvább zenékhez való.
Igen, a tiszta és a drive csatinak van külön EQ ja.
Én ezt a hangerő gondot megoldottam paraszt módon. A VC 50 ben volt egy soros közös loop, na én oda simán két jack dugóval bedugtam egy 500K log potit, és mint egy master hangerővel, lecsavartam a hangerőt.
Nem a hangerőben van a nagy különbség, hanem hangzásban. Más karakter.
Próbáltam már IRT-t, hogy melyik típust pontosan, azt nem tudom. Hangra fasza cucc az árához képest, csak nagyon instabil volt. Sokszor elhallgatott, mintha "lefagyott" volna, mint egy PC. Ez studióban kevésbé gond (bár ott sem előny), de koncerten emiatt nem vállalnám. Neked van ilyen tapasztalatod vele?
Egyébként még mindig azt mondom, ha 800-as hangot keresel, akkor Laney AOR szériát nézz, az van a legközelebb hozzá, és bele is fér a keretedbe. Ez nem jelenti azt hogy a többi cucc ne lenne jó, csak ennél minden messzebb lesz attól, amit keresel. Aztán ha lesz több pénz, eladod és veszel Marshallt.
A hangerő rengeteg dologtól függ. Legfőképp a hangszórók számától és érzékenységétől. Érzékenyebb hangszóróval hangosabb lesz a cucc. Ha azonos hangszórón nézed, nyugodtan lehet kb 3-5x szorzó a csöves és a tranzisztoros cuccok között (a hibrid lényegtelen, ott az előfok csöves, a lényeg meg a vég).
Annak hogy miben különbözik, 2 másodperc alatt utána tudsz járni, google a barátod.
30 és 50W között olyan szempontból nincs nagy különbség, hogy valószínűleg a közelébe se fogod tekerni a maximumnak egyiket sem soha, a különböző végfokcsövek miatt viszont különbözhet valamelyest a hangzásuk. Hogy jó vagy rossz irányba, az egyéni ízlés kérdése.
Egyébként 2x teljesítmény sem jelent 2x hangerőt, ha jól emlékszem (nem vagyok teljesen biztos benne) talán 4x teljesítmény jelent 2x hangerőt, azonos hangszórókon.
Ez a másik amivel szemeztem még ... de nagyon eltérőnek tűnik a VC30-hoz képest. Ha jól sejtem, itt nem csak külsőleg különbözik a 30 és 50, hanem teljesen más karakterű az egész ?
2 gombsor van, ezek mik lennének ? Külön a clean és külön az OD-nak ?
Mivel a túl sok teljesítmény miatt válnék meg a Marshall VS265-ömtől, ami 130 wattot tud, ezért kicsit aggódom, hogy csövesben az 50 watt mit jelent egy hibridhez képest ? Duplája, triplája hangerőben ?
Illetve a VC30 (212) 30 wattjához képest az 50 watt (212) mekkora ugrás kategórián belül ?
Megmondom őszintén, amint megnéztem a hirdetést, az az érzés fogott el az erősítőre nézve, hogy csöves létére olyan gagyi hatása van az egész cuccnak. De úgy látszik, akkor a megérzésem nem véletlen, ha hangra sem az igazi. Egy csöves cucc szóljon már csövesként ... :)
Természetesen igazad van!Eszembe nem jutna vitatkozni veled, egy profival, aki ráadásul szereti is amit csinál.Ám ahogy öregszem, úgy hülyülök!Pár hónapja odaadtak egy Alesis sr-16 kütyüt, eddig kétszer elővettem, de csak lesek, mint együgyű szamár.Ahogy mikor összedugom a kis PA cuccomat, meg a keverőcskét, bizony idő kell, mire beállítgatom.Sokszor tanakodom, hogy mikor a böhöm énekcuccom volt, meg a banda összes miksije ráment, gondolkodnom sem kellett.Ráadásul, mivel mániákus is vagyok, mindenki kábelét én tekertem fel, vagy szét, és szereltem össze.Lassan egy éve, Attika hozott nekem új ördögmasinát. Azóta sem tudtam megbarátkozni a kezelésével, a rajta levő beállítási programokkal.Nekem már az "okos telefon" is űrtechnika.
Köszönöm a bizalmat!
Laney IRT Studio? Nekem van, imádom. Mondjuk inkább metál vonalon van elemében, de nagyon okos kis cucc. Kb 5kg, van csinos kis szüttyő is hozzá, full BKV kompatibilis.
Fogalmam sincs, mennyibe kerülhet egy ilyen, mert ez egy custom erősítő, amit ez a Big Crunch nevű hangszerbolt csinált a The Sword zenekar gitárosának. Szóval, ebből egyelőre egy van csak.
Nekem így is tetszik, de ugye én már nem vagyok célközönség.Mennyibe fáj egy ilyen?Csak hogy ne kelljen itt a gugliban matatnom.Mákos is nemrég tett be a rovatába egy kibaszott jól szólós fejet, amin szintén alig van tekerészeti gombtenger.
Szeretem a kombókat, szóval nem kell meggyőzni. Akkor tértem át fej+ládára, amikor el kezdtem kísérletezni a nyitott,zárt,112, 210, 212, 412 ládákkal. Azóta többet is kipróbáltam, meg fejből is párat, és így olcsóbb meg egyszerűbb volt variálni.
Egyébként annó emlékszem, hogy szét akartad a kombódatt fűrészeltetni fejjé, itt rimánkodtunk, hogy ne őrülj már meg.