Utálom a reverb-et. Szinte sosem használom. Kifejezetten zavar, ha van egy erölködőn reverb. Pl. annó a Matchless-t is kifejezetten úgy rendeltem, hogy ne legyen benne reverb. Szóval nálam ez inkább plusz.
A kombó(ma)t is lehet kieg. ládával használni...akár 4x12-vel is, és akor 5x12 lesz belőle.:D
Van hangerő-tartalék is, szépen be lehet lőni, hogy rottyanjon (Mákos tett bele master potit), erre pedálok, meg booster a szólókhoz, és még ekkor sem fullad be.
Cipelés szempontjából nem vagyok előrébb, bár mondhatnám, hogy két kézre oszlik a súly egy helyett.
De a variálhatóság az nagy dolog, hogy tudom 412-őn is használni, ha épp megoldható, meg 112-őn is.
412-őn már annyira hangos, hogy nem lehet megmaradni mellette.
Ez okés, meg tök jó; csak a praktikumra utaltam...koncertre úgyis viszi az ember a saját megszokott ládáját, próbateremben is általában saját cucc van lent; tehát nem annyira értem a hordozhatóság fontosságát.
A PA-val az a bajom, hogy hiába jó minőségű a kütyü kimenete, de a honi klubok egy részén nem annyira jó a hangosítás, az egész PA-rendszer. Innentől kezdve rizikós.
Én ezért szeretem azt, ha önmagában jól szól, és (lehetőség szerint persze) elég hangosan, hogy színpadról is lejöjjön.
Akármilyen ládára rákötheted, még az Ohm illesztéssel sem kell vacakolnod, mert ez a kis kütyü automatikusan érzékeli a rákötött láda Ohm-ját, és ráállítja magát )ez mekkora már). Ha meg nincs kedved ládával vacakolni, mehetsz a PA-ra direktbe a világ elismerten az egyik legjobb minőségű Line-Out-jával.
Amúgy én vettem hozzá egy kis 112-es ládát, és kész.
Háááá, nem is tudtam, hogy neked is TubeMeister 18-ad van. Én 2 éve vettem magamnak egyet, és teljesen bele vagyok bolondulva. Szerintem abszolút zsniális cucc. Iszonyat jól szól, az ember azt gondolná, hogy a H&K inkább az ilyen modern metál dolgokban utazik, közben meg ez a cucc tele van old school rock hangokkal, és hát persze, hogy iszonyat egyszerű szállítani. Kb., mint női retikül. Ki az, aki nem tud felvinni BKV-re egy retikült????
Szerintem egy átlag, klubzenész gitárosnak, aki elsősorban rockzenét játszik, ennél nehéz jobb megolást találni manapság.
Űber alles. Csak a Handwired Vox tudtam nálam legyőzni ebben a 15-20W fullcső kategóriában.
Ne viccelj már, hogy egy tubemeister 18 fejet nem tudsz a BKV-n vinni...
Lepkefasza súlya van.
Én egy éve használom, vannak előnyei, hátrányai.
Előnyök: Kicsi, könnyű, szép, jó funkciók, skálázható, elég dob mellé, kitekerve egészen gyönyör kitekert fender hangzást hoz, redbox kimenet, effekt loop, boost.
Hátrány: Nincs reverb, a master az effekt loop előtt van, nem utána, tisztával nem vagyok teljesen kibékülve, mondjuk én félvezetőshöz vagyok szokva, és az a feszes dinamika nincs meg benne.
A delux szériáról még nem is hallottam.
Wing Stomp Head-jét vettem meg, azóta sem bánom. Hibátlan cucc szinte minden porcikájában - legalábbis nekem. Az egyetlen, ami nem műxik nekem rendesen a mute gomb: az egyik csövet ugyan lekapcsolja, de ettől csak valamivel halkabb lesz a cucc, nem némít. Lehet, hogy majd szétkapom, és egy rendes bypass megoldásra áthenkölöm. Amúgy bazihangos, nekem a 70W-os verzió van, de 10-11 óránál feljebb sosem tekertem feljebb próbateremben, pedig mi nem játszunk halkan. A basszus tartománya nagyon erős, azt rendesen vissza szoktam tekerni. A plusz boost opciója nagyon hasznos, és ami még jobb: minden funkció vezérelhető külsö pedállal is, így akár a ládád tetejére is tudod tenni, mint a hagyományos fejeket. Ez sztem nem mindegy, mert fene se akar sokméter hosszú hangfalkábeleket használni.
Ezekkel a Taurus stomp headekkel mik a tapasztalatok?
Könnyen hurcolható cuccot nézek, amit ládára kötni is lehetne, meg otthon ráköthetem a hangkarira is (vagy line outból, ládaszimulációs vst-vel, vagy saját emulált kimenettel), ez megfelelne mindkettőnek.
Amit még néztem az a H&K Tubemeister 18, ez már kicsit nehezebben cipelhető a BKV-n (mérete meg súlya miatt is), de van rajta RedBox emulált kimenet. Itt a normál TubeMeister ás a TubeMeister Delux széria között mi a különbség? Mondjuk utóbbit nem kapni itthon. :)
Nekem van egy baromi régi, még legelső szériás LC50-m, még amibe Celestion szórót tettek gyárilag, igazi roadworn darab, levedlett tolexel, szétmállott füllel, de valami elképesztően jó hangja van. Ja, és még nem ez az elkúrt smd paneles, hanem rendes furatszerelt panel van benne. Olyat ha kifogna, az is király cucc.
Ilyenem is volt, ez a cucc, ezekkel a hangszórókkal ennyit simán ér, sokkal sokoldalúbb, a hangja is nekem lényegesen jobban tetszett. Egy kis gond van vele, hogy nehéz mint a sár, és a két szélén lévő fülekkel egyedül kb az esélytelen kategóriába esik a mozgatása.
Azért mielőtt hanyatt homlok elindulna a kolléga megvenni, pár dolgot hozzáfűznék, lévén, hogy ez az erősítő majd egy évig az enyém volt.
Mindig azt szoktam mondani, hogy a HK erősítők a legcsövesebb hangú tranyós erősítők. Na ez, ebben az esetben visszafelé is játszik, ez a legtranyósabb hangú csöves erősítő, amivel eddig dolgom volt. Teszteltük együtt egy HK Tour Reverbbel, basszus, kottára ugyan az a hang jön ki belőle. Az előfok rogyásig van tranyókkal, IC-kkel, gyakorlatilag nem az a meleg csöves hang, hanem a jellegzetes HK hang. Nem rossz, de ha nem ezt a hangot keresed, nem leszel boldog vele.
A tiszat csati iszonyat hamar krancsosodik, tehát ha fontosak a tiszták, akkor sem leszel boldog vele. A tiszta cvsati B gain, illetve a drive csati A gain tök jó, olyan kis oldschool germán rock hang, a drive csati B gain, használhatatlan. Egy középvágott hang akarna lenni, de annyira fedett a hang, hogy zenekari környezetben használhatatlan. Mintha egy Metal Zonen letekernéd a magasat, meg a mélyet is. Tompa szar.
A reverb is eléggé furcsa. Mint egy visszhangos régi nagy fürdőszoba.
A teljesítményszabályzási lehetőség klassz dolog, lehet használni szobai hangerőn.
Illetve egy dolog még az ára. Hosszas hirdetés után végül 70000 Ft ért tudtam eladni.
Azóta, ahogy nézem a sorsát, a harmadik gazdája árulja már.
Szóval azért ezeket lehet érdemes megfontolás tárgyává tenni.
Aha, most jobban megnézve látszik rajta az EL84 to 6L6.
Na majd utánanézek, hogy lehet e valahol kapni csak távtartót.
Kipróbálnám a 6L6-okkal is az erősítőmet, de gondolom az nem csak annyiból áll, hogy beteszek egy ilyen átalakítót.
Ritka belőle a kombó, de ha 800-as hanghoz hasonlót keresel, javaslom a Laney Aor szériát. A fejek is 110-120 körül mennek belőle, akár fej+2x12 sem egy rossz variáció. Én jobban szeretem mint a 800-at, a pedálokat is szereti, de magában is megállja a helyét.
Elmész egy szakihoz, fillérekből készíttetsz egy ilyet.
Annyi különbséggel persze, hogy nem alakít semmit, mindössze egy távtartóként működik.
A csövek egy csapásra elemelkednek a nyáktól, így már nem tudják szétégetni.
Nem nagyon tudsz mást tenni, mint, hogy útra kelsz és kipróbálod őket.
A dsl nem rossz hangú erősítő, mindenképp hozza a klasszikus marshall hangot.
Viszont ha a csövek elégetik a nyákot, akkor jönnek a kisebb majd a nagyobb hibák.
Ha tetszik a hangja meg kell venni. Nem kell telepakolni ventilátorokkal mert nem ér semmit, ellenben van nagyon egyszerű megoldás arra, hogy a csövek a chassis alá kerüljenek.
Akkor konkrétabban leírom, mert ezekkel a márkákkal már picit távolodunk szerintem a hangzás világomtól ... szóval melyik erősítő az az említettek közül, amelyik a legközelebb áll a Marshall hangzásához ? Illetve, a márkán belüli DSL401 mennyire hozza kombó létére azt, amitől Marshall egy Marshall ? Értsd úgy, hogy modernebb hangzású, vagy azért ugyanúgy ki lehet belőle hozni egy Plexi-JCM 800-szerű hangzást is ?
De ha a DSL401 nem túl jó még "házon belül" sem, akkor melyik az a márka, amivel ezt a hangzást nagyjából megtalálnám ?
Amúgy közben kicsit utánaolvastam a Pevay Windsor Studio-nak. Nem feltétlen jó választás. Ugyan vonzó a LineOut meg a beépített powersoak, de a hangja állítólag nem akkora durranás, márpedig egy erősítőnek ez az egyik leglényegesebb tulajdonsága
A VC30-ért a 130e már jó alkualap. A potik sima 16mm-e Alpha-k, ilyet simán lehet kapni, nem nagy kaland kicserélni. Amúgy meg jó eséllyel nem is azért sercegnek, mert elkoptak, hanem mert porosak belül. Akkor új poti sem kell, csak kiforrasztani a régit, szétszedni, kipucolni, összerakni. De mivel kb. 3-400 HUF egy ilyen poti, ezért nem feltétlen érdemes pucolgatni. Kérdés persze, hogy magadnak ezt bevállalod-e, mert ha el kell vinned egy szakemberhez, annak kifizetni a munkadíját, meg utáne elhozni a cuccot, akkor már drágább a mulatság jóval.
A másik meg nem VC50, hanem LC50. A VC sorozatból nincs is 50W-os modell Mármost ez jó kérdés. Azt írod, neked a 212 fontos, ebben az esetben az LC sorozatból nincs más opció. Így azt mondanám, menj el, próbáld ki, és azalapján dönts. Hozzátéve, hogy ezek mindegyikére lehet kiegészítő ládát kötni, ergo 112-vel is el tudsz indulni, aztán később jöhet a bővítés, ha úgy érzed. De ezek csak szempontok, a döntést neked kell meghozni.
Tegnap este nézegettem őket, de most látom, hogy ma már 130-ra levitték a VC30-as árát (212). Így már azért mérsékeltebb. Bár nem tudom azt a rozsdásodást mi okozhatja, fura, hogy így meg tud a felület rozsdásodni. A poti recsegés sem tudom, hogy mennyire orvosolható ... vagy az tényleg csak úgymond filléres probléma ?
Megmondom őszintén, mióta 212-es kombóm van (bár csak egy hibrid, Marshall VS265), azóta érzem igazán, hogy mekkora különbség van a 112-hez képest. Sokkal (jó, annyival azért nem :D )nagyobb a felület, szélesebben szól a gitár, nekem jobban bejön. Tudom, helytakarékosság (és súly) szempontjából annyira nem fasza a dolog, de valamit valamiért. Fej-láda megoldásra pedig nem lenne keretem még pluszban, így inkább kisebb teljesítményű kombót nézek. Szerintem fej-ládával nem jönnék ki 110, esetleg 120-ból. Na és persze ez a 30 watt lenne nekem a legfelsőbb határ csöves cuccban, igazából kisebbet kerestem eredetileg, vagyis inkább 20-30w között.
A lényeg, hogy Vintage hangzást keresnék, amit később ha kellene, pedállal meg tudnék még kicsit turbózni, bár nem metálkodom egyáltalán. Rock-Hard Rock-Blues-osabb vonal amiben mozgok. Fellépés egyelőre nincs előre láthatóan, zenekar most formálódik hosszú évek után, ezért is vagyok felpörögve a témán.
Gondolom itt VC50 helyett LC30-at akartál írni. Ha van lehetőséged próbáld ki mindkettőt, puhatolózz az alkulehetőségek iránt. Ha az általam is linkelt példányokról van szó, akkor valóban az LC30 jóval olcsóbb, ráadásul sokoldalúbb is a csatornánként állítható EQ-val. A VC30 egyetlen előnye a 212 mivolta, ezt neked kell tudnod, hogy számít-e. Nekem nem számítana, én a kis klubokban, ahol játszunk a 112-vel teljesen elégedett vagyok. A recsegős poti jó alkualap, egyébként attól függően, hogy mennyire minőségi(nek mondott) potival akarod lecserélni a javítás párszáztól egy-két ezresig terjed, ha meg tudod csinálni magadnak.
VC30-at én max. 110e-ig bezárólag vennék, 112-est. A 212-est nem tudom, de nem is nagyon néznék. Összehasonlításképpen: az enyémet én csak a sasszijában vettem, zengető nélkül, így került 50e-be. Ebből én fejet építettem, mert volt hozzá ládám, az asztalosmunkában segített apósom, így csak a tolexet kellett kifizetnem, de még ott is olcsójános voltam, mert kültéri műbőr bútorhuzatot vettem kb. 2e-ért méterét, míg az átlagos tolex métere 5e körül kezdődik. Szóval kb. 60e-ből megvolt a fejem. Ha ehhez hozzáveszed a dobozt, a szórót és a zengetőtankot, akkor kijön a fent említett kb. 90-110e-es ár. A 212 ennél mondjuk egy szóró árával több, ergo olyan 110-130e közöttre tenném.
Ezekből elég lehet a 15-ös verzió is.
A solid state laney-ket nem lehet összevetni a csövesekkel.
A VC jobb hangot produkál de cserében kevesebb a gain viszont őszintébb.
Szerintem a VC vintage combot jelent, az LC pedig lead combot.
Lehet tévedek. LC 15-ból viszont van olyan amint szintén sasszin keresztül lógnak át a csövek egyenest a nyákról. Ez nem igazán jó. Lehet nem lesz gond vele soha sem, de a tudat, hogy lehet nem jó.
Volt sok laneym, lc 30, vc 15... a vc 15 szólt a legjobban a 10-es jensennel. Azt ki lehetett tekerni, elég őszinte dinamika töltötte be a teret.
Laney cuccom sosem volt, kivétel régebben egy kis 30 wattos basszerkombó, de az valami borzalmasan sz@r volt.
Mennyit szabad adni egy VC30-ért ? 112 vagy 212 kivitel. Ha jól láttam, mai napig kapni újonnan is, a 212-es olyan 190e ft felett van, a 112 talán 160e Ft. körül. De a használt árakkal nem vagyok tisztában ennél a márkánál.
Amit nem egészen értek ... GS-en van fent VC30, LC30 ... a 212-es VC30 150,000 Ft, a VC50-es, 212-es ugyanúgy 135e Ft. A VC30-nak recseg valamelyik potija és rozsdás, a VC50-nek kb semmi baja, ráadásul azon két potisor van, gondolom azon külön állítható a 2 csatorna függetlenül egymástól ?
Elsőre az biztosan, hogy az LC sorozatnál a csatornák EQ-ja külön állítható. A VC sorozat nagyjából 1:1 a Vox AC sorozata, szokták szegény ember AC-jának is hívni. Az LC felépítéséről nem tudok semmit.
Roland Jazz Chorus 50 Nem csöves, de a hires Jazz Chorus 120W-os kistesójaként egy gondolatot talán megér.
Sound City Super Lead copy Ez csöves, de egyrészt nem ismerem a márkát különösebben, másrészt a 135W nagyon sok, szóval valszeg ez sem az igazi
Tech 21 Power Engine Ha van előfokod vagy multizol, ennél nem is kell tovább keresgélned sztem
Laney LC30II Na ezt mindenképp megsasolnám a helyedben, ha még megvan
Laney VC30 212 Ezt is érdemes meggondolni, érdeklődni az alkulehetőségek iránt. A 212-es verzióért asszem ez nagyjából normális ár vagy csak kicsit magas, a 112-esek szoktak 90-110e körül menni
Radall RH50T Nem ismerem ezt a típust, de érdemes lehet utánanézni, az ár nem rossz
Kox Marshall copy Van, aki ekézi a Kox-okat itt a fórumon, van saját topikja, érdemes utánanézni, de ennyiért nem tűnik ez sem rosszank
Jogos. Itt egy fórumbejegyzés, ahol azt írja le a faszi, hogy hogyan orvosolta a tipikus egyenirányító túlmelegedési problémát: http://music-electronics-forum.com/t11575/
Eleve gáz, hogy ilyen tud történni, de mellé még ha megnézed a csövek mellett a nyák elszíneződését, az sem túl bíztató. Hiába nem volt gondja vele az ismerősömnek, továbbra is a Laney-k mellett állnék ki, főleg, hogy mint írtam még olcsóbbak is általában. Csak persze ki kell várni.
Engedd el azt.
Laney Vc, LC sokkal jobb és megbízhatóbb.
Lehetőség szerint kerülni kell az olyan csöveseket amiben egyszerre a nyákból lógnak a csövek és nincsenek kivezetve a sasszira. Előbb vagy utóbb, de elég a nyák, jönnek a kontakt problémák és a többi.
Egy ismerősömnek van, sztem nem rossz az áráért. Neki soha semmi gondja nem volt vele, de azért amikor egy Carvin kombó mellett halgattuk meg, az azért sokkal jobb volt. Igaz az árban is más kategória. Sztem a Marshall-os hangzást hozza rendesen, bár nyilván nem egy JCM800. Ha jó áron látod, akkor érdemes lehet megnézni, meghallgatni, de az említett Laney VC30-ak olcsóbbak szoktak lenni.
Marshall DSL401 típusú kombóról mik a vélemények ? Mintha rémlene, hogy korábban olvastam, talán itt is, hogy nem ugyanaz a kombó DSL, mint a fej-láda hangzásban. Ettől függetlenül mennyire megbízható, mennyire "Marshall" hangzása van ? Fura, hogy jóval olcsóbb, mint az új, távol keleti széria, pedig ez még Angol gyártmány is. Sőt, jó formán az egyik legolcsóbb típus a használt piacon, ami kicsit aggodalomra ad okot. Túl melegedési problémák ennél a típusnál voltak ?
Nem szeretnék, mert már van hozzá egy laney 2x10 (Gazztól).:)
Szerintem praktikus, mert ha épp van kedvem/helyünk az autóban, akkor viszem (jobb a hangzás a plusz ládával).
Ha fej/ládád van mondjuk 2x12-vel, akkor pl. a Marshall láda 25 kg, vagyis annyi, mint a Laney kombó.
Egyébként opcionálisan lehet rá kereket szerelni a gumitappancsok helyett. Persze a konténer jobban véd, szóval nyilván ez kompromisszum. Kinek mi. Amennyit mi koncerteztünk, nekem ez nagyjából mindegy volt. Most meg már annyit sem, még mindegyebb lett a dolog
Jó, az azért túlzás, hogy beletolom a szarba is, mert nem. Meg azt sem tettem hozzá, hogy nem a lakásban tartom az erölködőt, hanem vagy benthagyom a kocsiban, vagy a garázsban van. Szóval, a lakásban sose viszem fel.
A konténer szerintem iszonyat praktikus. Védi a cuccot, nem porosodik, nem karcolódik az erölködő, a lépcsőket leszámítva lehet kényelmesen tologatni, a garázsban lehet rá pakolni, ha meg útban van, csak odébb lököm a lábammal, stb, stb, stb.
Sajnos most éppen úgy próbálunk, hogy minden alkalommal hozni/vinni kell a teljes zenekari cuccot, mert nem hagyhatunk ott semmit, ahol próbálunk. Szerencsére nincs lépcső a parkolóból a terembe, úgyhogy egyszerűen csak kiemelem a kocsiból a konténert, rápakolom a többi cuccot, gitártokokat, pedalboardot, stb., és egyszerűen betolom a terembe.
Nincs több fordulós pakolászás, nincs cipekedés, nem kell emelgetni semmit, úgyhogy szerintem ennél praktikusabb megoldás per pillanat számomra nincs.
Elsőre macerának tűnik a konténer, mert nyilván nehezebb lesz tőle a cucc, meg macerásabb is megemelni, főleg egyedül, de amúgy szerintem iszonyatosan praktikus tud lenni. Még egy ilyen kis erölködőnek is, mint az AC15.
Nalátod! ..és még ehhez szeretnél kieg ládát!? X)
A kombó + kieg láda a rémálmom, nem szeretem, halott ügy.
Megveszed a plusz ládát és idő után rájössz, h mégsem jobb és egy rakás lomod lesz.
Laney LC50-em volt. Brutál szép tiszták + qrvanagy hangerő + nehéz.
Egy ideje kiszálltam a zenekarból, itthonra meg nem is akarok erőlködőt míg a kölkök nagyobbak nem lesznek
- szal könnyen beszélek.
Azt az énekcuccot ami nekem volt a nyolcvanas években, ha a zsebembe tudtam volna rakni, akkor cirka három méteres farkam is lett volna.... Csak a két mély ládám volt simán 1+1 köbméteres.A közepek és magasak sem voltak aprók.Bár a mostani PA-m (Ricsi ismeri,Joe kedves testvéremé volt)"kicsinek" számít, de a gitáros motyója "kutyaszar" ehhez képest is.
Így cipekedjen a gitáros, annak cucca elfér egy guruló konténerben.....
Azért már az is nagy segítség, ha a két saroknyira parkoló autóból legalább odáig gurítani tudod, ezt elismerem. De engem borzasztóan taszít, hogy a pesti járdákon tologassak valamit, amit aztán beviszek a lakásba. Pedig ha jobban belegondolsz a cipőtalp sem jobb, és bár azt az előszobában leveszem, azért néha előfordul, hogy elinduláskor jut eszembe, hogy a pénztárcámat a szobában hagytam, és csak beugrom érte, meg ilyenek. Szóval még az is lehet, hogy nincs is alapja az aggodalmamnak, illetve más szemszögből amúgyis behordom ugyanazt a koszmennyiséget...
Én az 1x12 kombóra álltam át nemrég, mert kurvára elegem lett a cipelésből. Sőt, én azzal túrbózom a dolgot, hogy konténerben van. Azaz, amikor kiemeled meg beemeled a kocsiból/-ba, akkor nehezebb, de egyébként gurul szépen magától. Ráadásul a tetejére rápakolhatod a gitárokat, a pedálboardot, stb., és akkor azok is gurulnak.
Persze nem bikabaszó metált tolok, de nekem ez a kis AC15 mindenre elég - 7,5W módban küldöm amúgy is 3-4 volume-on max. És az, hogy lehet tologatni a konténerben nekem komoly pozitív változást hozott...
Azért nem mindig a fellépőhely előtt tudsz megállni, akkor meg kell cipekedni az utcán is. De én nem érzek gigantikus különbséget egy 112-es láda plusz egy fej és egy 112-es kombó közt. 212 esetében már lehet jelentősebb a különbség, bár ott is jó kérdés, hogy mi a nehezebb? Két kézben elvinni egyben a kombót, vagy egy-egy kézben a fejet meg a ládát. Viszont - hacsak nem hetente több alkalommal haknizó zenészről van szó - ez azért kevésbé lényeges szempont, mint a hangja, meg a tudása egy erősítőnek.
Sztem nem fontos. 112-es ládát használok, kis klubokban mindenhol elég, ahol nem, ott meg úgyis mikrofonoznak. Nyilván más érzés a 412, de azt meg szállítsa, akinek Imre az anyja. Greg fej, 112-es láda, gitár, pedalboard, és még a taxi is elhoz simán bárhova.
Konkrét javaslat: Laney VC30. Az LC sorozatot nem ismerem, asszem Ricsinek volt/van LC50, ha jól emlékszem, de amiket hallottam róla, azalapján az is helytálló cucc.