Ezt cucu írta: Annyit beszéltetek a 4x12-ről meg a fej+ládáról, hogy inkább mégsem kombót veszek, hanem jövő héten benevezek egy Behringer BH412S ládára meg egy PGT-200-as fejre. Remélem jól döntöttem! Azért biztathattok!!:)
Ezt madottati írta: Mibe kerül az a láda? Nagyon nem hallottam még. Én is PGT -t akartam venni, de csak 100 -t, aztán kombót vettem. Miért nem veszed inkább a Classic -ot, az full csöves. 20 -30 köztük a diffi?!
Ezt cucu írta: Már így is túl van nyújtva a keret bőven. A Behringer láda 91500. Tehát a 150-ből amit rászántam lett 186. Még 30-at már nem tudok kifizetni.
Ezt Robbie not logged in írta: Mondjuk egy sd-1-et bekötnétek egy csöves cumó elé? Vagy bármilyen más torzítót? Ha pl. van egy jópofa csöves Marshall fejládád, vagy akármi más, amit itten favorizáltok, akkor az erölködő "torzítása" helyett a pedálokat használjátok? Mi a tapsztalat?
Én olyanokat hallottam, hogy olyan cuccon használnak ilyet páran, amelynek saját torzulója nem kifejezetten kedvező hangot ad.
Ez egy mindenkinek szóló kérdés, egy "zenéhez sem elméletben, sem gyakorlatban nem értő embertől". Szóval plíz, segítsetek, és felejetek!
Ezt Robbie not logged in írta: Mondjuk egy sd-1-et bekötnétek egy csöves cumó elé? Vagy bármilyen más torzítót? Ha pl. van egy jópofa csöves Marshall fejládád, vagy akármi más, amit itten favorizáltok, akkor az erölködő "torzítása" helyett a pedálokat használjátok? Mi a tapsztalat?
Én olyanokat hallottam, hogy olyan cuccon használnak ilyet páran, amelynek saját torzulója nem kifejezetten kedvező hangot ad.
Ez egy mindenkinek szóló kérdés, egy "zenéhez sem elméletben, sem gyakorlatban nem értő embertől". Szóval plíz, segítsetek, és feleljetek!
Ezt K írta: nemtom én éppen Behringer 412s-t használok metálra, és semmi gáz vele!először féltem tőle, amíg nem ismertem, nem próbáltam... ennyi pénzért nagyon is jó! Jensen hangszórókról annyit, hogy Mesa/Boogie láda is készül belőle... kevesen ismerik még, de állat nagyon... Tehát aki fikázza, az még valószinűleg nem próbálta... Én használom, próbán, koncerten, és remekül teljesít a láda!!!ezt nemcsak én mondom a tulajdonos, hanem sok más ember is, aki játszott a cuccomon...
Ezt K írta: és nemcsak kezdő cuccnak felel meg!!! az ilyen ládáknak, mint Laney TF412, Marshall Valvestate ládák, simán odavág! egy 4x12 Greenback, vagy Vintage ládánál mondjuk nem jobb, de ilyen g12-es Celestionoknál sokkal jobban szól!merem ez úgy állítani, hogy eddig olyan ládát használtam...
Most lehet, sokan hülyének néznek, már készítik a beszólásokat, de ez a láda tényleg jó!és nem ez az első 4x12-es ládám!
Ezt Robbie not logged in írta: Nekem a Celestion most a motyóm lelke (Marshall valvestate 8080), de szívesen meghallgatnám a te cuccodat, külön is vagy akár koncerten vagy próbán.
Amúgy 1960 ládával vagy H&K 412-esekkel tudnám hasonlítgatni, mert az én tapasztalatom főleg ilyenekből áll. Bár egyszer egy powerstate-et is hallottam...
Ezt aZé írta: K! Igy igaz.(csak tudnám melyik a hosszú "i") Robbie! Értelmes kérdésekben bármikor. Az SD-1 nagyon régi portéka, analóg. Mivel akkoriban még a torzitásnak nem volt kialakult formája, olyan "overdrive"-okat kezdtek gyártani-kisérletképpen- amik két funkcióra is alkalmasak. Kis gain-nel használható úgy hogy a fej torzitóját használod, nagy gain-nel önmagában is megél. Nagyon jó példa a Tibusz néhány régi bandája, Supergroup, Skorpió, HBB. Bár azért tegyük hozzá hogy egy igazi (68-73) JMP fej 6-7 hangerőn már torzul, de hát erre irtam Leonard-nak (Mesa) hogy az már az Etna. Az a kis 10e Ft-os sárga kis vacak az egyik leghasznosabb dolog, countritól a metálig mindenkinek. Pláne ha hallgatuk az öregek segitő szavaira.
Ezt K írta: Remélem nem értetted félre, nem a Celestion-t akartam fikázni... :-) mint írtam, eddig azt használtam... Marshall Valvestate ládával sztem az a helyzet, hogy a Valvestate fejjel szól jól igazán... Én Laney TF700-ast használok, és volt rá példa, hogy a Valvestate láda nekem nem jött be, aztán a srác a saját fejjel meg állat soundot hozott ki...
Ezt Robbie not logged in írta: Akkor most azt mondod, hogy pl. mesa_G által favorizált JMP fej önmagában nem torzít valami jól? Igazából a régi csöves cuccokból kijöhet "modern" hangzás?
Mert pl. Vilmos barátom JCM900-zal nyomul, és sd-1 (narancssárga, és boss, és háromgombos, az az, nem?) van elékötve a "díszítőeffekteken" kívül, azt mondja, szólóknál rálép, mert tul.képpen vastagabb lesz vmit a hngzás, de szerintem a gain nincsen feltekerve nagyon, amolyan hangerőkiemelésként funkcionál.
Én pl. nem használnék torzítópedált, mert a Marshall kombóm hangja nagyon tetszi, de hangerőváltoztatás nekem sem ártana szólóknál.
Akkor most mit tegyek? MEgnézem az Ördögűzőt mégegyszer.
Ezt Robbie not logged in írta: Nos, én a próbateremben egy széthajtott ROC PRO 1000-et szólaltatok meg, elég erőteljes hangja van. A tiszta csati éles hangú, az én fülemnk, azaz tuti meghallja bárki, aki alszik aki ébren van.
A tranyós torzított csatorna nem valami nagy szám, de a csöves, hm... az nagyon tetszik. Igaz, egy bizonyos hangerő fölött szétesik a hangja, de ez lehet, hogy az elhasználtságból adódik. Amúgy én nagyon sokáig imádtam a ROC PRO-t, de a mostani Marshallom hangja sokkal jobban tetszik. Egy új ROC PRO-t viszont kipróbálnék, vagy egy kevésbé széthajtottat, mint ami a próbateremben van. Jelzem, így is nagyon jól szól! A Valvestate 2000-es 100W-so kombót nem lehet mellette hallani! Komoly!
Ebay-en láttam ROC PRO 700-at, valami világoskék színe volt, de lehet, hogy csak a szemem káprázott.
Én ajánlom, mert a Fenderek szerintem minőségiek, legalábbis az én tapasztalatom alapján.
Ezt aZé írta: Odafigyelés!!! SD-1, DS-1 nagyon különböző dolog. Utóbbi tanzisztor, nem szeretem, randa hang és elveszi a hangszer tónusát. Viszont könnyen játszható,és most senkit sem bántok ezzel. Az SD-1 citromsárga kis csúnyaság. A JMP fejcsak tiszta hangot tud. Ez a titka, hiszen a jel akadály nélkül megy végig a csöveken. Egy JMP fejben lévő összes alkatrész elfér a két markodban!!!!! Négy bemenet van rajt mivel 2 csatorna, alacsony és magas tónussal. A két csatornát egy 10 cm-es jack-jack-kal összekötjük, 6-os hangerő és megszólal az amit próbálunk itt néhányan megfogalmazni esetlenül, de aki azt hallotta már tudja hogy miét irtam hogy Etna. Semmi, megismétlem semmi nem tudja ezt. Kérdezd meg a PeCSa roadjait min játszott a Malmsztiiin fiú. Aki bármit használhatna amúgy. A másik -ebből adódó- tulajdonsága hogy minden elékötött effektet magába fogad, kezelhető és irányitható módon. Remélem lesz hamar találkozó a többit inkább ott, mert igy visszaolvasva úgy tünik nekem is mintha egy fanatikus őrült elvakult hozsannázása lenne. Viszont aki hallotta testközelből, mindenki igy beszél róla. Életem egyik legboldogabb pillanata volt egy hónapja mikor megérkezett az 1970-ben gyártott SuprLeadom, illetve a barátomnak szereztem egy szintén 1970-es SuperBasst. Ez most egy kicsit hosszú lett, bocs. :)
Ezt GaZ Fickó írta: Ötlet a szólókiemelésre: bár elég gáz és zajos és... nem tudom. Mindenesetre hangosabb lesz tőle. Ha nem hajtod tökig az erősítődet, köss az effektloop-ba vmilyen EQ-pedált, és annak a Level szintjével tudod szabályozni, hogy mennyivel legyen hangosabb, ha rálépsz. Azért EQ-t, mert lehet, hogy szólóra érdemes másmilyen hangszínbeállítást használni, meg a különböző frekvenciák más-más súllyal érvényesülnek az egyes hangosságérzeti szinteken. (pl halkan hallgatva dominánsabb a magas és a mély, míg hangosabban a közép kerül előtérbe) Nem tudom mennyire voltam érthető. Csak arra figyelj, hogy az EQ-s dolog nem működik, ha az erősítőd teljesen ki van vezérelve, mert a maximális teljesítménye nem változik!
Ezt GaZ Fickó írta: Apropó! Párhuzamos effekthurkot hova képzeljem el az erősítőben? Mivel párhuzamos? (sorosnál sejtem: bemenet-előfok-EQ-soros effekthurok-végfok...stb)
Ezt Mesa_Gabi írta: elöfokkal párhuzamos. állíthatod hogy milyen arány jusson az elöfok (torzító) és az effekt hangja a végfokba. (100%nál elvileg soros lesz a loop)
Ezt Mesa_Gabi írta: az "én" kezdettel azt akartam mondani,hogy én nem tennék sd-1et oda,szólókiemeléshez,mert hangosabb nem lesz,vastagabb sem lesz a hang,inkább ellustul. részemröl vagy boostnak,vagy crunch csatornának használnám az sd-1et (teszem is). szólóknál átkapcsolok az orange csatornára. (folyósabb hang,kevesebb magas,több hangerö) és azzal tolom. +ide lesz betéve a dd-3 effektkörbe. ezért jó a recto. (programozható az effektkör,minden csatorna lehet torzított,söt,akár többféle is) ezt mással nem nagyon lehet megcsinálni.
Ezt Robbie not logged in írta: hát Zé. lehet, hogy összekevertem a kettőt.
már játszogattam úgy, hogy beraktam a HM-2-est gitár és input közé, de nem lett hangosabb, csak fosabb hangja. Ha a zoom-ot nem effektloop-ba, hanem input elé rakom, és a patch levellel variálok, akkor változik a hangerő. itt bejöhet az EQ-s verzió is. Igazából a próbateremben eljátszogathatok vele, de koncerten nem tusom, mi sülne ki belőle, mert a zoom is csúnyít rengeteget, hiába veszek le róla mindent, max. a zajszűrőt teszem maxra. hangerőpedált meg nem akarok vásárolni. olcsó, működő megoldás kell, az olcsó azt jelenti, hogy hozott anyagból kéne dolgozni!
Ezt Robbie írta: A kombó előtt van az effekt. Nálam az input a kombót jelentette...
De nem akarok zoom-mal torzítani, mert a Marshall hangja sokkal jobb. De a patch-csel megy a dolog, viszont az EQ-s dolgon is gondolkodom, hogy több közepet rakni szólókhoz.
Nem tudom, miért, de ha minden le van véve 0-ra, akkor is változtat vmit a gitár hangján, olyan, mintha zúgna picit, meg nem is tudom. Koncerten a zoom használatról vélemény? (Csak mint jelerősség-alakító! NEM torzító!)
Ezt gépzsír írta: hát zoom-om van nekem is, sztem a legcélszerűbb az effektloopba benyomni, az erősítővel torzítani, és a gitárt meg közvetlen bedugni... (így ráadásul úgy tűnik mintha iszonyú profi cuccod lenne, térdig fogsz állni a kábelekben)
Ezt Mesa_Gabi írta: de mit állítasz be rajta? nem értem. mesélj el kötést,mondjuk hogy tiszta hang az mi,meg hogy egy torzított hang az mi (kvázi mi van beállítva,min.)
Ezt GaZ Fickó írta: Szerintem ilyenkor csak a dinamika változik meg, és addig hallod a különbséget, amíg nincs nagyon felhangosítva a kombód. Mi lenne, ha a zoom-ot tennéd effektloopba, és azon állítanál be kül. hangerőket? Én ezt csinálom, csak ME-30-cal(de talán mindegy). Nekem frankón kiemeli.
nekem az a bajom, hogy az effekt mix-szel kell beállítani, mennyire érvényesüljön az effekt, mennyire a kombó torzítása. Szóval az a lényeg, hogy ha pl 5-ösre állítom, akkor már az eredeti hangja is olyan furcsa lesz. vagy nem tom. majd még kísérletezgetek vele!
Ezt GaZ Fickó írta: Lehet, hogy akkor neked párhuzamos effektloop-od van az erősítődben. Lentebb írta Mesa_Gabi, hogy az az előfokkal párhuzamos. Ilyenkor nem tudom mi van, próbáld ki!
Ezt Mesa_Gabi írta: vs-eken párhuzamos van. egyszerü rájönni. ha van effect mix akkor párhuzamos,ha nincs,akkor nem. néhány erösítön lehet kapcsolni soros/párhuzamos állást. de ez ritka
musik produktivon láttam... az egyik Rectifier ládában... 4x10"-es Jensen-nel... más kérdés, hogy az összes többi Celestion... zkarodból má ismerem az énekeseket!kivántsi leszek a musicra!!! :-) hajrá!
Ezt madottati írta: Nah csak annyit a Rock Pro -ról, hogy amit én próbáltam annak elég gáz volt a torítója, (700 -as) még az én mezei 212 -esemnek is jobb volt, pedig abban nincsen egy szál csövecske sem :)
Ezt Mesa_Gabi írta: vintage-be van egy mesa studio preamp. http://www.vintage52.hu/images/arlista/1715.jpg ez van a caliberemben is. :D 250ér van kirakva,akkor mennyit érjen az én caliberem?!? :(
Ezt nouseforaname írta: USA ebayen 400 dolcsiért megy egy olyan :D,mennyi is 85000Ft??+mondjuk 30000 Ft a szállításra,ha nem sikerül megúszni a vámot akkor mondjuk még 30000Ft...és itt is van,mennyi is ez így?145000 FT na jó,meg rárakunk valami bótoshasznot mondjuk legyen az is 30000 Ft...még mindig bőven 200 alatt vagyunk
éljen Magyarország!ahol jól ki lehet egymást zsákmányolni!