"Ráadásul ötven ropi manapság lófasz. Ha az összes gitárom egyszerre át akarnám húrozni, arra nem lenne elég."
Így jár az, akinek hangszerboltnyi cucca van otthon
Ja, vegyen FM212 kompótot, meg metalzonet, hiszen neked mindkettő bevált.
Halkan jegyzem meg, kurva régen nem adtam el uccot. Bezsákoltam öt fullcső stacket, 15-120 W ig. Bárhol játszom, van mit vinnem.
Amúgy meg harántszarom, ki mire bassza el a pénzét, és mivel csörömpöl a haverja fészerében. Egyszerűen csak vicces, hogy sormintaként bukkan fel rendszeresen egy madár, aki rendre ötvenért keres kombót metálhoz.
Szánalmas.
Amúgy meg ne kezdjük már a szegénysorsú gyerekek siratását. El kell dönteni, mi a fontos. Nem kell ájfonra, meg egyéb trendi szarokra elkúrni a zsét. Akkor majd marad rendes cuccra.
Ráadásul ötven ropi manapság lófasz. Ha az összes gitárom egyszerre át akarnám húrozni, arra nem lenne elég.
Van jópár cucca,ami elég régóta a tulajdonában van,évek óta.
Ő is kérte már ki a véleményem,és én is az övét,amikor olyan cuccot akartam venni,amiről tudtam,hogy neki már volt.
Be is jött,amit mondott. Úgyhogy ha cserélgeti is pár cuccát,az pont jó tapasztalattal szolgál másoknak,akiknek még nem volt olyan.
Én alapvetően keveset cserélgetek,effekt téren szoktam ezt-azt változtatni,hangfal+gitár már régóta ugyanaz (mondjuk most úgy felment a gitárom új ára,hogy lehet hogy megtörök még... ),az erősítő meg mindig más,amit éppen építek,de hamarosan azért készül majd egy fix darab is nekem.
Szerintem meg neki csak az a jó, amit az adott évben használ.:) Ugyanolyan kis klubokban játszik, mint bármelyikünk. Oda meg sokszor felesleges az a cuccáradat, amit ő javasol.
Ha szobagitáros, akkor egy normális hangkártya kell meg szoftver, sokkal jobban fog szólni mint egy kombó ennyiért. Ahogy írtad, zenekarban meg kevés lesz.
5150 meg Recto se olyan ritka, nem lenne nagy meló egy ilyen tesztet összehozni. Biztos érdekes lenne. Leginkább úgy ha valaki feljátszana egy riffet és utána reamp technikával lenne átküldve a cuccokon.
Van neki tapasztalata rendesen azért, szívesen meghallgatom a véleményét, volt már rá precedens, hogy meg is kérdeztem vásárlás előtt. Azzal is egyetértek, hogy a pénzedből a maximumot kell kihozni, nem szabad megállni félúton. Node ha szűkös a keret, attól azért az embernek még nem kell lemondani a zenélésről (még a metálról sem), max. kompromisszumokkal fog menni a dolog.
de a kezdők többsége nem ért hozzá, nem ismeri a piacot, a hangszereket, ezért újat vesznek általában.
amit leírtál, megfelelő beállítással tökéletes kezdő cucc.
igen, de ha újat vesz, akkor nagyot bukik, ha mégsem jön be neki a dolog! igaz ez bármilyen sportra, hobbira drága cuccot vesznek a kezdők és pár hónap után rájönnek, hogy nem is érdekli őket a dolog igazán...
Naja, de mi van, ha az ember fiának csak ötvenöt darab ezrese van, amit mondjuk kemény nyári munkával keresett meg? Akkor a gimi végéig ne is zenéljen, hanem szorgosan nyárimunkázzon csak? És majd akkor vegyen felszerelést?
Sztem csak arra szólt a reflektácilyó, hogy bár minden tiszteletem Wing mesteré, és ismerem jól az álláspontját, de azért metált nyomni nemcsak 5150-en és fullstack-en lehet. Ha mondjuk azt az elképzelést követem, akkor addig valaki ne is vegyen a kezébe flamenco gitárnál komolyabb elektronikus rendszert, amíg arra vagy három-négyszázezret össze nem szedett. Ez meg sztem nonszensz. Ráadásul a kérdező nem is fejtette ki, hogy vajh egyáltalán zenekarban akar-e megszólalni vagy csak szobagitáros? Utóbbi esetben az emlegetett 30-40W-os kombók soknak fognak bizonyulni, míg ha zenekarban szeretne játszani, akkor garantáltan kevés lesz. Nomeg azért metál != metál. Black Sabbath-ot egészen más cuccon érdemes játszani, mint mondjuk Cannibal Corpse-ot és megint más alkalmas Metallica-hoz. Pedálügyileg meg érdemes meghallgatni a Wampler Triple Wreck-et. Egyébként egyszer szívesen összeállítanék egy vaktesztes megoldást, kíváncsi lennék Wing mester találati arányára pedál vs. erősítő téren. Valamelyikünknek biztosan tanulságos lenne Kár, hogy nincs Dual Rectóm meg 5150-em elfekvőben...
A profi cucc nem attól függ valaki kezdő e, vagy profi. Hanem a pénztárcától és az elhatározástól.
Azzal azért gondolom nem vitatkozik senki, hogy egy jobb cuccon jobb játszani, ami igencsak fontos plusz motiváció.
Szóval a lehető legjobbat lell venni annyiért, amennyit rá szán az ember, ezzel együtt bele kell törődni hogy nagy csodák nincsenek, ami olcsó, az okkal az.
Mondjál nekem egy pedált, ami zúz!?!
Ja, és annyiért, hogy az ötven rugó keretből még kombóra is fussa.
Talán, ami még hellyel közzel szalonképes megoldás lehet ennyi pénzből, egy HK Warp kombó. De az is olyan izé, na.
Egy olyan hellyel közzel elfogadható metál megoldás két kilónál kezdődik, mondjuk használtan egy Laney Ironheart 15W fej, hozzá valami zárt 212 láda. És ez még kibaszottul a belépő szint.
Ez a metálos pedál, bazdmeg.
Ha metál zenét akarsz játszani, ahhoz rendes csöves fej kell, meg legalább egy 412 láda.
Úgyhogy gyűjtögessél, mert a metál nem olcsó műfaj.
Ha meg ennyit szánsz rá, azt veszel, amit akarsz, mert mind geci szar lesz.
Komolyan mondom, kéne már egy topic, aminek az a címe, "milyen kombót vegyek metálhoz ötvenezerért". Aztán oda mehetnének játszani a megfejtők. Faszom....
Igen,hát eljárt felette az idő,szó se róla,de egy kezdő garázszenekarnak (mint anno mi is) azért még mindig számításba vehető alternatíva lehet,ha szotyiért adják.
De ma már egy korszerűbb hasonló tudású cucc sem drága túlságosan.
Egy 1060-as 6 sávos 100W-os keverőerősítővel régebben rengeteg koncertet toltunk kis klubbokban,az azért akkoriban nem volt rossz cucc.Arról ment az egyik gitár,a billentyű,meg az ének is,és egy darabig még a basszus is. :D
Szarul szólt persze,mai viszonylatban,de a fíling az kurva jó volt! A népeknek meg úgy is mindegy volt miből meg hogyan szólt,a szar gitárjáték bőven elfedte a hangi hiányosságait! :))
Fasza rugós reverb volt benne,rábasztál a cuccra egyet,aztán zengett holnapig. :D
Sziasztok! Szeretnék venni egy használt gitárkombót. 55.000 Ft-om van rá, ebből szeretném a lehető legtöbbet kihozni. Legyen sokoldalú, kellene zúzós metál sound is, de a tiszta is fontos. Az sem baj, ha tud 1-2 effektet. Arra is gondoltam, hogy veszek olcsóbb kombót (Fender FM65R vagy 30-as Marshall MG30), a maradékból meg valami metálos pedált. Vagy néztem még Line6 és Peavey kombókat, de nem tudok dönteni. Mit javasoltok?
Az Engl Blackmore tényleg bitang hang, de azért a 4 csatorna a gyakorlatban nem létezik, sajnos... különben megvettem volna.
Mégpedig azért, mert egyetlen (!) gain potija van.
Próbáltam, de nekem nem sikerült úgy beállítani, hogy egyszerre legyen tiszta is, meg zúzós is, és csak csatornát kelljen váltani közöttük.
Üdv
Otthoni gyakorlásra/ demozgatásra kinéztem a Yamaha Thr szériát, melyik lenne jobb a sima 10-es vagy 10X? Modern hangzásból többet használok, szóval én az utóbbit preferálnám, kérdés hogy van olyan jó mint pl a classic típus?
hát ízlések és pofonok. Volt podom, és van eleven rackem is. De közelébe nem érnek az irt studiónak számomra. Csak rontanak a hangon. . Az irtből nagyon sokféle hangot ki lehet hozni. Ha nem tetszene a hang, akkor én is inkább más fejet vennék. Mondjuk egy hughes and kettner -t
"Na ezek után jött ez a kis végfok ötlet amire rákötöm az IRT előfokát és vagy a Pod-ot loopolom be vagy valami boost, screamer a overdrive kispedált használnék. Ha maradok ennél a megoldásnál akkor gyűjtenek kell egy végfokra"
De minek ez a sok szarkavarás?
Miért nem veszel egy fejet, ami jó, azt kész.
Ebből a PODból megfelelő beállításokkal ki lehet hozni mind élőben mind stúdióban vállalható hangokat. Neten is van egy rakat letölthető patch kiindulási alapnak. Igen, időt kell rá szánni, de biztos vagyok benne hogy megoldható a dolog. Cipelni egy végfokot, az IRT-t, a POD-ot, egyszerűen felesleges macera.
Igen néztem az erősítőt, de most kicsit borult a bili mert az alap ötletem az volt, hogy jobb soundot kerestem mint a Pod és Eleven rack-et akartam venni. Úgy vettem észre, hogy nem nagyon tanácsolják itt a fórumon. El akartam adni a Pod-ot és az IRT stúdiót aminek az árából vettem volna meg az Avidot. Próbálok összehozni egy olyan cuccot ami stúdióban és színpadon is jó, de az Eleven Rack-ről mondták, hogy annyira nem jó esőben játszani rajta. Na ezek után jött ez a kis végfok ötlet amire rákötöm az IRT előfokát és vagy a Pod-ot loopolom be vagy valami boost, screamer a overdrive kispedált használnék. Ha maradok ennél a megoldásnál akkor gyűjtenek kell egy végfokra
Vallatott már valaki Hughes&Kettner Tubemeister 5 W-os fejet vagy kombót? A hangja valamennyire lejön a hangmintákból, videókból, de mennyire gyakorló cucc ez? Kis koncertre is felejtős, vagy esetleg elmegy? Köszönöm!
Legtöbb csöves végfok alapban sztereo és lehet monóba kötni nyilván akkor összeadódik a teljesítmény így vagy elég 20+20=40 w vagy kapsz 100at a 2x50ből vagy csináltatsz mondjuk Mákossal egy végfokot ami tud 50-60wot. Ha már lúd, legyen kövér, mégegy 2x12 és mehetnek sztereóban az effektek
Nem hinném, ha jól rémlik a vetta 2 pod xt generációval jött még ki, de lehet tévedek, annyira nem figyeltem a vettákat. Végfoknak olyat érdemes venni ami nem nyúl túlságosan bele a hangba, sokan kedvelik pl a rocktron velocity szériáját hozzá, vagy a meglepően kicsi de hangos crate powerblockot. Persze lehet csövesben is gondolkodni akár, egyáltalán nem hamvába holt dolog. Pl. Peavey vagy marshall 50/50 rackes végfokok. Csak ezeket cipelni nagyobb szívás. Ha meg van láda, főleg ebbe az irányba mennék, sokkal olcsóbban kijössz.
Használt vagy használ valaki Line6 Vetta 2-es kombót vagy fejet? Valami modellezős cuccban gondolkodom. Vagy javasolnátok valami mást? Stúdióba és színpadra kellene.
Ha belegondolsz igaza van.
Írod, hogy sok pénzről van szó.
Ebben az esetben mi lehet fontosabb mint a hang ami a legjobban tetszik?
Azt írta ami ebben az esetben a legésszerűbb.
Pont az nem hiányzik, hogy ha valaki azt mondja, hogy ezek közül x a legjobb.
Akkor azt veszed meg?
Függetlenül attól, hogy neked lehet egy másik hangja jobban bejön?
Menj el, próbáld ki őket saját gitárral és effektekkel és dönts.
Akkor azt veszed, ami neked a legjobban tetszik.
Minőségre ezek lényegében egyformák.
Kedves Krokodi...Bunkó!
Húúúúúú, de gyenge fasz lehetsz. Ha nincs mondanivalód minek szólalsz meg. Ja csak a 6 elemi buzdult meg benned? Tanulj még sokat.....rád fér.
Ma már eleget cselekedtél jót úgy, hogy a részeg pofáddal mehetsz vissza aludni.
Sziasztok!
Vox kombót szeretnék venni. Ezeket néztem ki:
Vox AC15C1X: VOX AC15C1: Vox AC15C2: VOX AC30C2
Nekem hazai használatra kell, de mégis - figyelemmel az árakra inkább az utóbbival szemezek.
A C1X Blue Anico hangszóróval van. (igaz az ára drágább mint a 30 w-é)
Akinek van tapasztalata kérem segítsen. Sok pénz és nem szeretnék melléfogni.
Ha rám hallgatsz, nem veszel TSL-t, DSL-t...
(Nem a hangja miatt... nagyon zajos, és ezt nem nagyon lehet - gazdaságosan - javítani. De ha nem zavar a búgás, akkor nem szóltam. Nyilván akinek ilyen van, az dícséri... ez természetes :) Minél újabb, annál kevésbé zajos egyébként. A korai szériákra jellemzőbb a búgás, akár még tiszta csatornán is...)
Általában a modellezést (tehát erősítő, láda, mikrofon, ilyesmi) és egyes drájvokat szokás így kiiktatni, mert azokat tartják sokan gyenge láncszemnek. Én sokáig használtam így egy PODX3 Live effektet, és olykor az erősítő modellt (hangfalszim. nélkül) és egyes drájvokat, boostokat is benne hagytam, engem nem zavart, csak a be- és kimeneti jelszintekkel volt olykor beállítási gondom... A fentiek kihagyásával tkp. a multiból egy kvázi pedálsort kapsz, amelybe beiktatod az erősítőd előfokát.
Ezt lehet szeretni vagy átkozni, nekem a sok állítgatás volt uncsi, mert mindig elfelejtettem, hol vagyok és miért... Mások az egész multizást rühellik, mondván műanyag (pedig praktikus és olcsó tud lenni egy analóg pedálsorhoz képest), megint mások arra esküsznek, hogy a multi vonalból használandó és kész, mert elrontja a csöves cucc hangját, dinamikáját.
Magadnak kell eldöntened, számodra mi praktikus, jó, hasznos és jólszólós.
A négykábeles bekötés tehát csak egy tipp a sok közül. Törvények itt nincsenek (hacsak nem azok a jelszintek...). Próbálgatni érdemes. (Élethossziglani vacakolás, elárulhatom...)
Akkor így a gt-6 erősítő modelljeit felesleges használni és csak az overdrive, reverb, stb.. effekteket használjam vagy a kellő hangzás beállításához nem gond ha azok is használatba veszem?
1. A Laney-nek marshallosabb a hangja a Peavey-nél, ha érdekel, de a dsl-t nem szidják.
2. Sokáig Lukács Peta (tán ma is) használta így a cuccát, ő lehet a kulcsszó. Amúgy a lényeg, hogy gitárból multi bemenetére, annak sendjéből a kombó bemenetére, a kombó sendjéből a multi returnjébe és a multi kimenetéből a kombó returnjébe kábelozol. Tehát az erősítő végfokára kerül egy multi, amelynek loopjában dolgozik az erősítő saját előfoka.
1. Nézegetem a Marshal tsl 2000 dsl401-et (használtan találtam eladót) és nem tűnik rossznak... a Peavey meg talonban, csak attól félek a peavey bekorlátozna illetve a hangzásunkba a Marshall hangja jobban illeszkedne (van egy VOX, egy fender mustang és ehhez kellene egy kis csibészes ))
2.No, basszus akkor a keresést befejezem és utána nézek ennek a pedálos loop sztorinak, mert ezt nem tudtam eddig... Esetleg valami infó cucc erről (youtube?)
1. Szórócserével is alkalmas lehet a Peavey keménykedésre, de egy plusz pedállal mindenképpen. A végtelen történet pedig a csövek variálása...
2. A multikat azért szokás loopba rakni 4 kábellel, mert általában a torzítóikat ritkán használják, az effektek egy része pedig az előfok előtt, a másik (moduláció, visszhangok) pedig utána szól jobban.