Amúgymeg, vannak egy zenekarban többen is, csaktán fülön lehet fogni valamelyik másik tagot, hogy kapja el a 4x12 másik fülét, és segítsen arrébb vinni :) Nálunk legalábbis ilyesmiből eddig sose volt probléma. Nyilván megy a vérszívás, hogy már megint kinek a nehéz sz*rját kell cipelni, de amíg nincsenek roadok, vagy nem találja fel valaki az instant hangrendszereket, addig ez egy ilyen biznisz :) Attól még berámoljuk klubba is a rendes cumót, legalább nincs gond, ha nem jó a hangosítás :)
ezzel lehet csak én vagyok így, de otthonra a legprkatikusabb a multi, ha nem szereti valaki a fülhallgatót akkor ki kell küldeni hifire és csókolom. Próba/koncert meg 100w cső+4x12. nem vagyok egy szétgyúrt állat de a ládának van kereke, a fejet kicsit szopás cipelni de azért nem rokkanok bele ha pár métert vinni kell.
Azért csak azért, mert cipelni kell egy csöves cuccot, biztos nem választanám ezt élő játékra. fogsz egy 212 es ládát meg bármilyen micro, mini csöves fejet, abba nem fogsz belerokkanni. A ládából viszont hang fog kijönni. De ez csak az én véleményem. Próbáltam zeneüzletben ilyen kis kombót, de annak csak hangereje volt, tere nem. Aztán lehet ez másképpen szól, de nem hinném.
Cube 20x... Volt egy csomó kis cuccom, végül ebből a típusból vettem kettőt (egy is elég) Bátran mondhatom, hogy számtalan kis bulin megállta a helyét, ahová nem cipeltem a nehéz csöves cuccot... A hangkaraktere nagyon jó.Kemény kerek tiszta, karakteres torzító. A 15-ös és a harmincas is más... Ez egészségesebben szól, mert pedálokat is modellez (overdrive, distortion) amik nagyon jól használhatóak! Overdrive pedálokat szereti... Nekem 8 éve megvan(pedig állandóan elégedetlen vagyok mindennel, de ez más...), és még sosem csalódtam benne.
Szerintem nem rossz cucc. Nekem van egy, és csípem. Ha a modellezés választó potin a linehoz tekersz, akkor az elvileg egy olyan csatorna rajta, ami nem effektezett, így effekt pedállal is működhet korrektül. Plusz van még egy bemenet, amibe mikrofont vagy billentyűt vagy akármit dughatsz, és az se modellezős. Akusztikus gitárhoz se rossz, amúgy persze nem is túl jó, de vállalható.
És ha egészen kedvet kapsz a kis cuccokhoz:
Blackstar fly
Szerintem nagyon jó, tényleg használható a méretéhez képest. Szintén tapasztalat. Pedált is toltam rá, azt is bírta.
Viszont mondjuk minél kisebb egy erősítő annál inkább nincs felület, pedig hangban az érzetben azért számít az is...
A Blackstar ID core szériát érdemes lehet még megnézni, de szinte mindenki gyárt már ilyen kis modellezős cuccokat. Otthonra bármelyik jó lehet.
A Kustom 12 sem rossz választás...
Több gyártó csinál ilyen mini egy wattos full csős dolgokat is, pl. Blackstar HT 1, az is jó lehet. Pláne ha pedált használnál úgyis.
Nekem Cube-40GX-em van, egy biztos, hogy atombiztos konstrukció és hangos :)
Maga a hang valakinek tetszik, valakinek nem, ez egyén függő. Arra hogy az ember pakolgassa és gyakoroljon tökéletesen megfelel. Az effekt rész egész jó szerintem. Lehet hozzá kapni pedált amivel a csatornákat lehet váltani illetve az effekteket ki/be kapcsolni, de igen drága.
Röviden: 3 csatorna, 5 EFX+Delay+Reverb, EQ, kromatikus hangoló, RECORDING OUT/PHONES, AUX IN
HK tranyós kombók szimpatikusak nekem is, az egyik haveromnak volt egy Silver Edition, gyönyörű csilingelő tiszta, könnyű, mint a papír, frankó! Méretre kicsit nagyobb, mint amire gondoltam, de azért még lehet, hogy belefér a méretkorlátba!
Köszi! Valami ilyesmiket hallottam én is róluk. Ez még önmagában nem lenne kizáró ok, mert akkor maximum nem vinném a pedálokat se, ha van benne egy pár jó hang pedál nélkül is, akkor minek. Viszont gondolom, hogy a hangzás váltások csak manuálisan oldhatóak meg, magyarul oda kell menni az erősítőhöz és áttekerni. Ez meg akármilyen kis koncerten is macerás.
nekem eddig volt egy H and K tranyósom, és egy Ibanezem(az még meg is van). Egyik se volt rossz. Az Ibanezzel fellépni is jártam, de inkább ilyen lightosabb zenével. Arra viszont szuper volt. Az említetteket nem ismerem. Tranyóst lehet vennék használtan is, lehet tök jó árban kifogni. Én pl, amikor el akartam adni az Ibanezt, 150 ért eladtam volna
Nekem ez teljesen ok, ha páran elmondják, hogy ők hogy oldanák meg, aztán kiválasztanám, hogy nekem mi lenne a legmegfelelőbb.
Fő erősítőnek van egy 20W-os Laney csöves fejem 212-es ládával. Úgy vagyok vele, hogy az szóljon kifogástalanul, itthon gyakorlásra meg elég, ha szól valahogy, nem omlok össze idegileg, ha a hangkarakter nem a legtökéletesebb... :)
Igen, fellépésről is szó lenne, nagyon prosztó és kis helyre, ahova a Laney-t sajnálnám elvinni, vagy ha egy autóval megyünk koncertre a zenekarral, akkor vinném ezt a kis kombót, aztán mikrofonoznánk. Pedálokkal torzítok, úgyhogy ha egy egészséges hangot tud az nekem már elég. A valamilyen kütyü meg a fejhallgató nekem nem szimpi, nem nagyon szeretek fejhallgatóval gyakorolni, meg azt nem tudom fellépésen használni.
IRT biztos kurvajó, nekem is szimpatikus, de annyit nem szántam rá anyagilag.
Tulajdonképpen van kiszemeltem, Kustom Tube 12, Roland Cube 15-30,a Cube sorozatból valami más vagy valami hasonló. A Cube-okról hallottam hideget-meleget, ha lennének pro és kontra érvek a felsorolt cuccokkal kapcsolatban, akkor azt megfogadom. Mégegyszer, nincs nagy igényem a cuccal kapcsolatban, de nem akarok belefutni valami megbízhatatlan erősítőbe, amivel csak a baj lesz.
Én csak azt mondhatom én mit csinálnék. Gyakorlásra inkább valami kütyüt, és fülesről gyakoolnék. Mondjuk a yamahának van egy kis modellező erősítője, aminek állítólag hatalmas hangja van. El is hiszem, mert imádom a cuccaikat. De az ára sem kevés. Nekem laney irt studiom van, ami szintén megfelelne az 1 wattjával is klassz hangot csinál. A 15 watt meg akár próbálni, akár élőben elég.Ha hosszú távra tervezel inkább jobbat, Előtte még azt írtad fellépésekről is szó van.
Annyira nem akarok komolyan belemélyedni, itthonra kell valami kis cucc, hogy halljam magam rendesen. 5 W-os csövesem volt, az itthonra sok.
Valami kis tranyós kombóra gondoltam, ami elfér a nappaliban, tud egy jó crunchot, amit vol potival kitisztítok, ha nagyon kell, meg megoldható rajta ez a backing track-es gyakorlás. Tömören ennyi.
hát ez nagyban függ attól , hogy milyen zenét akarsz játszani, mennyi pénzt akarsz rááldozni.Így lehetetlen megmondani. Ha halkan van csak módod játszani, akkor valami tranyós modellezőset. Line 6 tól valamit. ha több pénzt is áldoznál rá, akár 5-15 wattos csövesek is megfelelnének
Ha van esetleg az erősítőn egy párhuzamos loop mix potival,akkor simán a loop returnba dugva egy mp3 lejátszót,vagy telefont,akármit,tudsz együtt gitárolni a zenével,a mix potival meg beállítani a kettő arányát.
és akkor nem kell az aux bemenet,ami úgysem túl gyakori erősítőkön.
Köszi a segítséget, akkor felejtős az akusztikus erősítő.
Viszont akkor csak kérdeznék, otthoni gyakorló kombónak, de amit már el lehet cipelni kisebb helyre mikrofonozva, mit ajánlanátok? Beépített effektek nem szempont, felvételi lehetőség sem, talán az AUX bemenet, hogy backing track-re tudjak gitározni.
Azt se bánom, ha azt írjátok meg, hogy mit kerüljek el messze. Köszi!
A kettő pont ellentétes egymással, nem nagyon fogsz olyat találni, ami mindkettőhöz jó.
De az akusztikus erősítő elektromos gitárral mindenképpen a rosszabbik kombináció.
Kicsit félreérthető voltam. Szóval, alapvetően az elektromos gitáromhoz szeretnék egy gyakorlókombót. Viszont megfordult a fejemben, hogy ha ez egy akusztikus erősítő lenne, akkor használhatnám az akusztikus gitárommal próbán, fellépésen, otthon meg az elektromossal gyakorlás jelleggel. Feltéve, ha "nem árt" neki az elektromos hangszer és valamennyire normális hang jön ki belőle.
Szerintem felesleges otthon akusztikus gitárt kombóra kötni. Elektromos gitár kombóval nagyon szarul szól. Nekem volt akusztikus kombóm, de arra is csak akkor kötöttem, ha próbáltunk, vagy fellépés volt.
Otthonra kéne valami gyakorló kis kombó, kb. tudom mit akarok, Roland Cube, Kustom Tube12 meg ilyenekben gondolkodok.
Viszont van egy akusztikus gitárom is. Az akusztikus erősítők mennyire használhatóak otthon elektromos gitárral? Sok mindent nem várok tőle, egy normális hangot tudjon, effektek meg ilyenek nem kellenek. Köszi!
Nekem Kustom KGA16 volt, kiegészítő ládával elég volt próbára is, anélkül pedig szobában simán használható hangja volt, két csatorna, gombbal kapcsolható, a pedálokat nem szerette. Megvan 15-ből. A fender frontman is használható, amit próbáltam egyszer azon is volt hangfal kimenet. Ennél többet én nem költenék egy otthoni tranyós cuccra. Ha csöves, akkor meg szerintem több kell, mint 35...
Nekem Kustom KGA16 volt, kiegészítő ládával elég volt próbára is, anélkül pedig szobában simán használható hangja volt, két csatorna, gombbal kapcsolható, a pedálokat nem szerette. Megvan 15-ből. A fender frontman is használható, amit próbáltam egyszer azon is volt hangfal kimenet. Ennél többet én nem költenék egy otthoni tranyós cuccra. Ha csöves, akkor meg szerintem több kell, mint 35...
Akkor egy Line6 Spider 30-t keressél, az kb fogja tudni ezt mindet, (más kérdés, hogy modellezős cucc, szóval a hangzás nem kompromisszummentes, bár ez az anyagi keret erős kompromisszumkészséget kell, hogy igényeljen) de ennyiért kb használtan nagy eséllyel találsz.
A múltkor mintha láttam volna Laney LC-15 csövest 40-50 körül, én arra azért még nem sajnálnám azt a plusz 15 ezret. De egy pedál még kéne elé ehhez a hangzáshoz.
Ebből a keretből pl. Kustom Tube12 20-ért meg elé egy BOSS pedál 10-15 -ért.
Laney Cub10 eladó! A hangszóró nincs benne, én ládával használtam. Tartalék komplett csőgarnitúra az van. Postával együtt 32-ért vihető, amíg a kiszemelt nagyobb erősítő megvan.
az volt a fejemben hogy volt végfokom ahol ez a ~80%-körüli érték volt szitázva Bridge-ben. Emlékeztem rá,
Most hogy írtad beugrott, hogy míg normál módban 4 ohm volt a kimenet, a bridge 8 ohmot írt! Nyilván az elegséges hűtés miatt nem a duplát...
Egyébként gondolj bele, nagy hangerőn a dobhártyád kifeszül az amplitúdócsúcsoknál, kevésbé fog már kitérni még nagyobb hangerőre.
Kis hangerőnél a dobhártya középen van, nem kell különösebb erőhatás kitérésre ösztönözni.
Kicsit a túlvezérléshez hasonlít a dolog, de finomabb átmenettel.
A hangosságérzet valóban a hangnyomás függvénye, de logaritmikus függvénye. Ezért a halk hangoknál kis erősödét is nagy változásnak érzel, hangosaknál meg nagyot is kicsinek.
Azt írta a srác, hogy 212 ládát rakna a fej ará, ergó a hangszóró konfig nagyjából ugyanaz lenne. Gondolom mindkettő cucc nyitott, vagy mindkettő zárt, hogy értelme legyen összehasonlítani.
Ezt rosszul tudod. A teljesítmény hídbakötésnél négyszeres. Már ha bírják a végtranyók.
A hídbakötés az kvázi olyan, mintha megdupláznád a tápfeszt.
R=Unégyzet/R. Ha kétszeres a tápfesz, négyszeres a teljesítmény ugyanolyan terhelésnél.
nem.
a hangosság érzet eleve a hangnyomás függvénye.
továbbá sajnos itt figyelmbe kell venni a kioltási hullámokat is, hiszen egyazon ládában a két oldal hangszórói túl közel vannak egymáshoz
Nem biztos hogy így van, de nekem a logika azt mondja, hogy a 100w hangosabb. Mégpedig azért, mert a 2x60w nem adódik össze (hacsak nem lehet összekötni a 2 oldalt), ergo a maximális teljesítmény csak 60w lesz, nem 120. Hangsúlyozom, csaj logika, nem biztos hogy így van.
Igen, azt elfelejtettem írni, hogy az egyenlőség kedvéért a fej alá is egy úgyan olyan teljesítményű, típusu, stb 2x12 ládát rakunk, mint a kombóban van. Akkor tehát a 2x60 wattos stereo kombó hangosabb lesz, mint az 100wattos fej a 2x12-es ládával?
Sziasztok! Azonos típusú erősitőknél Egy 2x60 wattos sztereo kombó hangosabb mint egy 100 wattos fej? (Matekilag tudom hogy 2x60=120, de erősítőknél hogy van ez? )
Több mint egy éve ezt használom.
És nem is tervezem változtatni, ez így pont jó nekem.
A 2120-t egyszer meghirdettem, mert kinéztem helyette mást, aztán úgy döntöttem, nyertes csapaton nem változtatok.
Egyébként baromi régen nem adok veszek dolgokat, néha egy két cuccot eladok, ami nagyon nem kell, de nem hoz izgalomba mostanság semmi.
Van cuccom elegendő.
Ha kell valami, van miből variálni otthon.
Elég régóta megvan már neki az IRT és a 2120,bár utóbbit mintha árulta volna egy időben.
De igazából nem nagyon van helyette értelmes alternatíva,elérhető áron,csak vagy ezek a POD és Boss GT modellezők,vagy a 2120 árának sokszorosáért AxeFX vagy Kemper.
De ezek csak eszközök,nem kell életre szóló fogadalmat kötni velük. :)
Viccet félretéve, nekem pl a koncertcucc, most egy Laney IRT 15H studio, egy Digitech VGS2120, egy EWR féle rackes akusztikus szimulátor, és egy hangológép, Raul féle MIDI switcherrel, looperrel egy rendszerbe összekötve, egy Behringer MIDI vezérlővel, zárt állított 212 ládával. Klubbozni ez nekem pont ideális. Kis helyeken a 15W fullcső amit azért már nagyjából meg lehet hajtani.
Vagy csak rendes, erzekeny lada kell a bogohoz, pa-hez is, ki kell talalni a zenekari hangkepet, ki hol szol, es a gitarosnak letorni a kezet, ha tulhangositja magat. Mindenki egyert, egy mindenkiert.
Egy kecskeméti ismerősöm most árul egyet.
Harleynél klasszisokkal jobb. 90' évek japó motor szintje.
Viszont, ha valami megfingik benne, az nagyon fog fájni, alkatrész ár tekintetében.
Nekem ez az egész cruiser dolog, mint műfaj, nem gyerebe. Ráadásul kitermelt egy olyan társadalmi réteget, ez a hét végére bevaduló vállalati jogász, és nőgyógyász szint, akiktől a belem fordul ki.
Motorozni jó.
Idősebb korban is.
De ezt lehet kulturáltan, nem rodeóbohócnak öltözve, előadva a faszagyereket.
(És halkan jegyzem meg, van olyan Harleys ügyfelem, aki negyven fölött ült motorra, öngyulladással fenyeget a lé a zsebében, annyira ki van tömve, mégis normális, pózoktól mentes túramotorosá tudott válni, aki azért ilyen motort vett, mert vacillált a BMW, és e között, aztán úgy gondolta, tesz ezzel egy próbát.)
Errefele vannak nagyon szépen átépítettek, de nincs 30-40.000 euróm rá.
Meg guta kerülgetne ha valamiért sikerülne eldobni.
Sokan nem értik ha már ennyire ökölszabályozunk ma, hogy a paripa értékének a fele nagyon nem árt, ha zsebedben van, bármi esetére.
A leírásodtól függetlenül nézegetek most egy jóárasított 2010-es Fat Boy-t kevés kilométerrel.
Apropó! Neked a VICTORY vasakról mi a véleményed?
Ha meghallom a Harley hangját a kapu előtt, olyan, mint a perselymalac csörgése. Látványkonyha kinyit, pad féktisztítóval azonnal tisztára, tiszta fehér szerelőkesztyű, borntubivájd be a lejátszóba, mert kell, hogy érezze, mi társak vagyunk, vadok, és szabadok.... ,előtte persze marék Bylagit, hogy színeset ne ásítsak attól a ganétól, na meg az ügyféltől is, gyász betol, szolíd dicséret a python mintás pink varrású ülésnek, (diszkréten elfordul, Bylagit még, még) problémát hallgat, szemöldök ráncol, helyesel, nagy a baj (agyadban főleg, hogy ilyen fostalicskát vettél), közben a lelki kéz már fogja a lécet, amivel odabasz annak a tetőtől talpig Harley bohócnak öltözött pinatara, de úgy, hogy mentrül több csoki fröccsenjen..... aztán jön a szám. Tükör előtt gyakorolva. Nevetségesen nagy szám. Pirulás nélkül. Hiszen a minőségnek ára van. De érezteted, hogy az a rozsdának való szarhalom, ott az emelőn, az a farka toldata, és azt nem adhatja bármilyen kézbe. Mert egy remegő kéz kárt tesz benne, biztos kéz kell. Biztos keze jól táplált embernek van. Ami sokba kerül. Aztán taxi kihív, droid léc, az az egy kilazult csavar meghúz, rá kis menetragasztó, mert az a trágyahalom rendre szét akar esni magától, motor padról le, fészerbe betol, négy nap múlva palit hív, hogy holnapra, ha nagyon belehúzok, kész is, aztán másnap jön. Fizet, hálás, nem pirulok, mikor zsebre vágom a lét. Gyakoroltam tükör előtt, profi vagyok. Ember megy. És jön majd, mert amíg van Harley, szerelő éhen nem fog halni.
Ökölszabály. A hülyeségnek ára van. És én azt szeretem beszedni.
Persze. Csak mivel kezdő, feltételezem hogy nem fog nagyon rövid időn belül olyan zenekarban játszani ahol 100W csöves fejeket kell lenyomnia. Természetesen előfordulhat.
Ha swinget, meg jazzt akar játszani a gyerek, oda jó lesz, metálhoz karcsú a 300W akkor inkább az 1000W kategóriában nézegessen. És ha átadnád neki az üzenetet, ne kombót, mert az buziskodás, fej láda a tuti.
Ez nincsen összefüggésben a korával, meg az egyéb szociális dolgaitokkal. Ha zenész akar lenni, cucc kell neki, nem holmi szirszarok. Azt kb 10 éve már ott hagyta a homokozóban.
Otthonra mindenképp sok lesz, ha később zenekarozni akar oda viszont elég lesz egy darabig. Nem feltétlenül kell újat venni, érdemes olcsóbban használtan nézelődni, de természetesen az új vásárlásával sincs baj, csak anyagilag bukó. Otthonra ennek a teljesítménynek kb a tizede is bőven hangos.
Az lenne a javaslatom, hogy el kell vinni hangszerboltba, hogy "öcsi, itt ez a fasza 300W-nyi hangfal, ezt kell majd egyedül cipelned a buliba, úgyhogy emeld meg szépen, bírod-e?"
Pár ilyen kör, s mindjárt elég lesz a 100W is. Amúgy én használtan vennék valamit a helyetekben. Ha elmegy a kedve, kisebbet buktok.
Sziasztok!
Lenne hozzàtok egy kérdèsem ès remélem tanàcsot tudtok nekem adni?! Van egy 17 éves öcsém, aki basszgitàrozik ès most akar venni egy basszkombót. A dràga a fejébe vette hogy neki egy Hartke kombó (300 wattos) kell. Na itt a kérdès.
Kell-e neki egyàltalàban ilyen erős, elsősorban otthonra v kisebb fellépésekre esetleg együttesbe(amiről még szó sincs,csak àlmodik róla) való gyakorláshoz stb... Az egész család nem ért hozzà, csak ő van ebbe benne és azért csak egy 100e dologról van szó, mert persze nem akar hasznàltan venni, amivel nincs is baj!
Az addig vilàgos, hogy a nagyobb teljesítményűnél jobban fog hallatszódni a bassz, de amire neki kell, nem lesz az nagyon hangos(otthoni hasznàlat elsősorban, mivel mèg suliba jàr még vagy 4 évig)? Előre is köszönöm! Üdv: Adrienn
Azt mondom ma is, hogy azokból is ki lehet hozni használható hangot (persze nem minden stílusra). Csak azokat a fránya potikat kell tekergetni.
Tudom, ez meghaladja egyesek képességét, ezért nem is olyan fontos az ő véleményük..:D