De meg mindig hangolo-crybaby (egy opa134 buffert ebbe azert epitettem, mert a hosszu kabel szetbassza a hangot).Meg peraze Hatred 1 vagy 2 ladaval. Barba Negraban 2 lesz, hihi ((:
Nincsen ezzel baj, kinek a pap, kinek a papné. Van egy Ibanez TSA15 fejem, abban csak egy screamer van, és egy csatorna tiszta csöves motyó. De ott az volt a deal a startkockánál, és akkorka szám volt az árcédulán, hogy ez megbocsájtható.
De sírva könyörgöm, egy McDonaldsban fókázó doktorált bölcsész fél évi béréért ne kelljen már pedállal baszakodni, szóljon már úgy az a gyász, ahogy szeretném.
Nyilván, ha ötvenért keresnék kombót metálhoz, nem lenne nagyobb elvárásom, csak, hogy hetente egynél többször nem bassza le a biztit.
Aki egy dsl-bol vagy laney gh-bol (plusz egy ts9 jrllegu pedal mondjuk) nem tud elfogadhato hangot kihozni, ott a kezzel lesz a baj. Mikor lusta vagyok probara atvinni a Hatredet, en is dsl100-on tolom.
Persze, hangszerekről egy fórumon kérdezgetni szint felesleges. Ennél sokkal több értelme van akár hangmintákat meghallgatni akár harmony centralt olvasni, jó esetben mindkettőt megtenni. Utána nem sok kérdés marad.
Na ez az. De akinek van némi tapasztalata és elképzelése (meg kellő mennyiségű pénzmag a zsebében), az nem kérdez, hanem elmegy, rádugja a gitárját, és meghallgatja, mert azt is tudja, hogy nem (vagy legalábbis nem csak) elmondás alapján fogja megtalálni, amit keres.
Használtról persze. Újan akkor se vennek ha épp megtehetném mert iszonyat bukó.
Nyilván az anyagi része nehéz ügy, én úgy gondolom inkább elhatározás/akarat kérdése. Nem kell milliomosnak lenni egy jó cucchoz, de le kell mondani bizonyos kiadásokról és türelmesen gyűjteni. Persze ha azonnal kell valami mondjuk zenekar miatt, akkor nincs mese.
Természetesen használtakról van itt szó, de újonnan is, pl a Marshall DSL sorozat nagyon barátságos áron vihető haza (igaz, már nem made in England)
Ált. a 60-70 ezres cuccokat meg a kezdők keresik, aki már 2-300 ezret rá akar költeni egy erősítőre biztos zenélget egy ideje, és nagyjából van elképzelése, hogy mit kaphat ennyi pénzért, és neki azok közül mire van szüksége.
Kérdés, hogy használt, vagy új cuccokról beszéltek?
Amúgymeg, addig, amíg hónapról hónapra az a visszatérő kérdés az itt megjelenő kommentelők részéről, hogy "milyen használható cuccot vegyek 50-60-70ezer forintokból", addig hiába ajánlasz nekik f*sza fej-ládákat 150-200ezrekért, vagy jónevű hazai handmade fullcső fejeket ugyanennyiért (amik a kategóriájukban tényleg viccesen olcsónak számítanak), legjobb esetben is csak bólogatni tud rá, hogy igen-igen, tényleg szuper, jó is lenne, aztán megy, és megveszi az FM100-at, mert arra futja...
Hozzátenném még, hogy nem csak Mákos fej van a magyar piacon, vannak más lelkes készítők is, akiknek kiváló munkája van, meg kell hallgatni, hogy tetszik e, és az alapján dönteni.
Ezzel nem tudok egyetérteni, most pont hogy szarér hugyér lehet kurvajó cuccokat venni, csak figyelni kell. Mivel csóróság van, ha becsengetsz valakihez hogy itt van X kp és viszed a cuccot, jó eséllyel viheted is, alkudni is lehet.
A teljesség igénye nélkül 200 alatt ott vannak az Engl screamer/thunder fejek, marshall dslek, csomó laney (vh100 és társaik), 200-300 között meg egy rakat peavey, engl, néhány marshall, de itt vannak valahol a Madmanek és használtan Máki fejei, meg még rengeteg minden. Persze, a kínai szarokkal óvatosnak kell lenni, de mondjuk nálunk a teremben van 2 orange th30 is és teljesen rendben vannak, az áruk meg vicc. ugyanez áll ládákra, 85 körül 1960-ak, multkor láttam v60 engl ládát 105ért stb. Most érdemes vásárolni szerintem.
Ha valaki komolyan tolja, akkor bizony mélyen a zsebbe kell nyúlni.
Ebben az esetben én biztosan Mákossal készíttetnék erősítőt, és nem vennék fél millásat.
Az ember ilyenkor nem adok-veszekre gyúr, sokkal inkább megbízató hosszútávú cuccra.
Ilyen kaliberű erősítőt amúgy is akkor érdemes venni, ha nem kell eladni.
Más kérdés az otthoni bohóckodás, amikor azért csak jobb ha csövekből jön a hang.
Itt olcsó pénzből nem megoldható a rendes csöves torzítás, inkább kell egy tényleg csöves kis erősítő (nem Randall diódakása), és kompromisszum pedálok.
Nem azt mondom, hogy nem tudnék egy 20 wattos Mákos fejet venni, de a szobába azért, hogy bohóckodjak vele szerintem nem kell.
Ha viszont úgy alakul még a zenélésem, hogy kell rendes cucc, akkor mindenképp ilyet veszek/csináltatok, mert az ami, nem kell kompromisszumot kötni, és örök darab.
Aztán addig dumálok itt a nagy elvekről míg beindul a szokásos mechanizmus, és mégis lesz itt a szobában is egy.:)
Mert ez így szokott lenni.
Annak idején Winggel sokat beszéltünk erről, kb. pont ugyanakkor kezdődött mindkettőnknél a kipróbálom, kipróbálom :II :II :II időszak.:)))
Jó is az, egy hokedlira tett FM65 kombóval, meg egy Corttal, feszes műbőr gatyában, körkörösen forgatott hosszú rőzsével, a helyi falunapon. Minden 15 éves, pattanásos süldőlány, garantáltan átnedvesíti a nájlontangáját.
Nehéz is, jó erősítőt találni mostanában.
Csupa kínai csilli villi szemetekből áll a kínálat, ami az átlag emberek számára még megfizethető.
Nyilván vannak kurva jó cuccok is, de azok nem a hazai pénztárcákhoz vannak méretezve.
Nem nagyon tudok olyan erősítőt a hazai felhozatalból, fél milla alatt, amire azt merném mondani, totál jó szívvel, hogy persze, vedd meg bátran.
Nem lehet, hogy egy szar darabot fogtál ki? Nekem RH100G2 fej van, az elvileg ennek a Randallnak a tranyós verziója, és rohadt jól összerakott cucc. Semmi bajom nem volt még vele és hangzásban is mocsok jó (természetesen a csövek azért hiányoznak)
Ez a Randall, és a Madman, nem azt a sportot űzik, nem ugyan azon a pályán.
Az a Randall olyan, mint az állatorvosi ló.
Minden hibája megvan, ami egy erősítőnek lehet. Szar csőfoglalatok, melegedő trafó, alapzaj, és minden gyötrelem.
Ráadásul a hangja olyan, mintha egy Vermona erősítőt kitekerve meglöknél egy Metal Zoneal.
Vékony, erőtlen szar hang, olyan magasakkal, hogy a vér fröccsen a füledből, a mélyek jelenlétét ott veszed észre, hogy kajak szét akar esni, zörögnek a csövel, a doboz, minden. (nekem kombóm volt).
Viszont egy kásás szar értelmezhetetlen dzsidzsi a közepe, zenekari környezetben csont nélkül vérzik el.
Egy kalap szar az egész.
Ettől lefelé talán csak a Valve King van.
Mondjuk nálam is dobogós listán volt legutóbbi csereberénél egy Randall RH50 -es fej
jóárasítva. De aztán mégsem mertem belevágni ismét 50w csőbe.
Persze nem elégedetlenségből, csak kíváncsiságból cserélgetem a motyókat.
Németből vettem végül használtan ezt új Blackstar id:60-as tranyós fejet.
Nem bántam meg, nagyon jó szandok vannak benne
Egy évig ez is elmegy. :D
Az a Randall nálam is volt egy próba erejéig, de nagyon nem jött be. Amikor a tulaja, aki addig csak szobában hallotta, meghallotta mit tud zenekarban, rögtön eladta.
Szerintem TF700 lehetett, amit próbáltál. Nem tudom, mi a különbség a TF és az LV széria közt, de előfokcsöves mindkettő.
Az Eldorádó hangszerboltban azt mondták nekem, hogy a Laney Lv300H tulajdonképpen egy lekoppintott és némileg továbbfejlesztett Marshall Vs100-as. Ami szintén jó cucc. Standard E hangolásban, vagy drop D-ben egész zúzós hangszínt is ki lehet hozni belőle, de mélyebbre hangolt zenében már nem éreztem igazán jónak a soundot. Kicsit zsizsikes, elmosódott volt, nem volt elég érthető. De ha anyagilag megtehetném, beszereznék újra egy LV fejet, mert a tisztája és a low gain-je kifejezetten tetszett.
Sziasztok!
Erősítővásárlásra adtam a fejem. Fő jelöltem: VOX AC15-HW1 Hand Wired.
Kérdésem: használt-e már valaki ilyet élesben, elég-e koncertszituációban? Minden általános tapasztalat, vélemény érdekel.Ha esetleg árban (400e) hasonló cuccokat tudtok ajánlani "british-sound" világból, azt is szívesen veszem. Köszi.
http://www.muziker.hu/gitarok/gitarkombok/csoves-gitarkombok/p/205695-vox-AC15HW1-Hand-Wired
Csak ki kellessz próbálnom ezt az LV 300-at úgy látom. A Nyíregyi Musicworld-ben van is beadva egy használt lv300 fej, csak nem volt időm próbálgatni cuccot a múltkor amikor arra jártam. Régebben egyszer próbáltam egy előfokcsöves Laneyt, de az nem ez a fekete színű Lv volt hanem ha jól emlékszem ezüstös színű volt, akkor az tetszett.
A Múzeum Rock Band most alakult nem régen, most volt az első koncertjük, én sem ismerem őket, egyik haverom szólt, hogy nézzük meg őket. Saját számok mellett régi Edda megg Bikini számokat játszanak. Az énekesük a Fortress frontembere volt régebben.
Nincs velük bajom,egész jól tudnak szólni. VS 8080,VS8040 és VS100-al volt dolgom,javítások szintjén.
De javarészt user error miatt lettek hibásak. Mindegyik cirka 15-20 éves darab volt.
Budapesten tanulok, csak hétvégén járok haza, illetve most a héten itthon vagyok.
A koncerten nem voltam, sajnos nem tudom, mi az a Muzeum R.B., nem ismerem. Szombaton amúgy is itthon voltam. Ha érdekel a láda, és kicsivel előtte tudod, hogy fogsz jönni, szólj előre, mondjuk e-mailben.
Nekem volt lv300-am, és szerettem, csak a cucc nem szerette a mélyre hangolt metált. Aztán cseréltem Randall-ra és az nagyon metál. Amúgy én szerettem az LV hangját, nekem jobban bejött mint a Line6. De ahogy a kolléga is írta, ez mind szubjektív dolog, neked kell eldöntened, hogy melyik tetszik jobban.
Nem tudom mikor megyek megint Nyíregyre, mert 30 km-re lakom onnét, átlagban havonta egyszer járok arra. Meg még erősen agyalok, hogy miként fejlesszem a cuccom.
Te Nyíregyi vagy, nem voltál véletlenül hétvégén a Mustár-házban Muzeum R.B. koncerten?
Vagy nálam szintén Nyíregyházán lehet, hogy eladó egy Line6 412 láda Celestion Rocket50 szórókkal.
Ha érdekel, írj nyugodtan privátban, a héten ki is próbálható (természetesen bármiféle kötelezettség nélkül).
Azt hogy mi szól jobban, csak TE tudod eldőnteni. Lehet hogy ami nekem tetszik az neked szar, és vice versa. Teljesen értelmetlen ilyet neten megkérdezni, oda kell menni és meghallgatni.
Egyébként én inkább javasolnám hogy előbb vegyél egy hosszabb távon is vállalható ládát, pl sima marshall 1960-ak külsőre leharcolva már 85 körül mennek, arra kitolod a spidert, már az is előrelépés lesz, és később sem muszáj cserélni. Után pedig lehet gyűjteni egy komolyabb fejre. Szerintem ezzel jársz legjobban.
Kustom tranyós cuccot próbált valaki már?
Tegnap láttam egy Nyíregyházi hangszerboltba, ha jól láttam egy új 100 wattos fej+láda simán kijönne 100 ezer Ft-ból. Nem volt időm kipróbálni, meg gyanusan olcsó is, szerintetek visszalépés lenne egy ilyen cucc a Line6 Spider IV után?
A másik kérdésem Laney LV 300 (előfokcsöves) jobban szól szerintetek mint a Spider IV? (tudom hogy a Spider sokoldalubb, de engem most csak a hangzás érdekel)
Járt nálam nemrég olyan Marshall VS kombó,hogy az olyan szinten volt elhanyagolt,hogy konkrétan virágot lehetett volna ültetni a doboza aljába. :D
Voltak benne még ilyen mindenféle szőrcsomók is,először azt hittem döglött egér,de csak valami macska vagy kisállat fészkelt benne kicsit. :D
Egyszer kell megcsinálni, utána évekig jó lesz. Ha elhanyagolja az előző gazdája, akkor kell rajta javítgatni ezt-azt, de nem nagy dolgokat. Nekem megérte. Ennyi.
Sok a melója, úgy adtam át a kombót a szerelőnek, hogy tudtam, hogy nem fog tudni úgy haladni vele időhiány miatt, stb. Nem azért, mert annyi baja van.
Öreg kombóknál az szokott lenni a gond, hogy a sok rezgés szétveri a forrasztásokat, és tele lesz kontakt hibákkal.
Javítottam ilyet Peavey-ben is, Marshallban is. Ha egyszer végignyalta ónnal az ember a forrpontokat, akkor megint jó vagy 5-10 évig.
Macerás meló, de nem kell nagyon agyalni rajta. Sőt, pont hogy nem kell. Ha az ember ehelyett hibát keres, akkor sokkal többet szopik vele, mert a kontakthibák azok műhelykörülmények között nem okvetlenül jelentkeznek.
Végül találtam egy Marshall VS265R-t, 60,000 Ft-ért. Igaz, hogy már egy hete a szerelőnél van, mert több a baja, mint amit a gazdája mondott, de akkor is ezt kerestem már régóta. Teljesen meg vagyok elégedve vele. Durván 6,000 Ft-nyi ráfordítással lesz egy megbízható cuccom. :)
Őszinte leszek, fogalmam sincs de erősen kétlem hogy lenne olyan hangszigetelt szoba ahol tetszés szerint kipróbálható a cucc mondjuk koncerthangerőn. De hátha járt arra valaki mostanában.
Medgyesi Hangszercenterre gondoltam, hogy ott biztos van Line6 fej-láda meg kombó is, mert ő a forgalmazó, de akkor ezek szerint ott sincs akkora helyiség, hogy meg lehetne hajtani a cuccot.
Nekem a 75-ös Spider sok szobába, persze halkra is lehet venni, de amelyik hangerőn kezd élvezhető lenni, az szobába már hangos. Ezért inkább a Micro Cube-t használom otthon.
Én most ilyen biztonsági játékos vagyok, jobb a csöves, de nekem ide "falura" jó a sima Spider (kihajtva nem olyan rossz), főleg hogy 20 km-t kell utaztatni próbára zörgős uton (is)
Én most ilyen biztonsági játékos vagyok, jobb a csöves, de nekem ide "falura" jó a sima Spider (kihajtva nem olyan rossz), főleg hogy 20 km-t kell utaztatni próbára zörgős uton (is)
Az lenne az igazi ha ugyanabból a cuccból ki tudnék próbálni egy 2X12-est és egy fej+ládát 4x12-vel egymás mellett (például a már emlitett Spiderből) , de ez itt vidéken nem olyan egyszerű mint pl. egy pesti hangszerboltban.
Meg a másik kérdés az, hogy egyáltalán hallanék e túl sok különbséget a 2x12 és a 4x12 között, ha mindakettő pl. 150 wattos.
Haználható cucc, csodákat nem kell várni tőle.
A túlmelegedés miatti problémákról már hallottam, de nekem sosem volt ilyen gond, pedig az FM212R és a Frontman 212R is nem egyszer ment 3-4 órán keresztül...
Én nem is a tisztáját, hanem a minimális driv-os crunchot használtam, plusz a pedálok. Teljesen okés volt.
Ami még elég király lehet ha valaki rackezik és sztereo végfokot kiküld 2 álló 2x12 re ami mikrofonozva vannak. Csak ez megint olyan dolog hogy hány helyen tudja az ember itthon rendesen kihasználni...
A tegnapi témához hasonló dolgokon gondolkozok. Hosszú évek után ismét belecsöppentem a Metál zenébe. Nekem most a nagyobbik erősítőm egy Line 6 Spider IV 75 kombó. A másik gitárosnak most egy 4X12 láda van egy noname összerakott csöves fejjel. Meghajtva a Spidert, nem igazán vallott szégyent a másik cucc mellett, bár az azért hallatszik hogy nem csöves a Spider, de azért elég ütős hangja van nagyobb hangerőn. A másik gitáros mondta, hogy próbára teljesen megfelel a Spider 1X12-vel is, de én most rákattantam a fej+láda kombinációra. Viszont már többektől is hallottam, talán még Lukács Peta is mondta, hogy hosszú évek 4x12-őzése útán rájönnek, hogy a 2x12 jobban bejön hangzásban.
Na most én is ezen rágódom, hogy az 1x12-őt 2x12-re, vagy fej-láda 4x12-re váltsam, látványban a 4x12 tetszik fejjel, de hangzásban nem tudom miért tetszik többeknek jobban a 2x12, mint a 4x12?!?!?
Van benne igazság, de én végső soron azt mondom, hogy a legjobb egy jó gitárost egy jó cuccon hallgatni.
Pont tegnap voltam egy koncerten, valami új PRS fullcső fej szólt, egy ENGL V30 és egy MESA ládán sztereóban pedálokkal, hát az úgy szólt hogy nem lehetett rá panasz. Persze a gitározás része is a helyén volt.
Szerintem azonban sokkal fontosabb a mit és a hogyan...
Inkább hallgatok egy kimikrofonozott olcsó cuccon jó zenét, mint 2 full stack-en egy rakás szart.
Mert a "gitárosok" 80-90 százaléka nem tud 3 hangot egymásután rendesen megfogni.
Nem hiba nélkül (egyébként úgy sem megy), hanem rendesen.
Számomra azok a zenészek, akik azon játszanak nagyon jó zenét amijük van
és ha történetesen nem egy első vonalbeli vagy egy agyon hype-olt cucc jut nekik, akkor is érthető, élvezhető, technikás, színvonalas zenével szórakoztatnak.
Otthonra azért az kicsit túlzás talán. :)
Bár ha van rá zsetta,akkor miért ne?
Nem vagyok híve annak,hogy aki nem zenél aktívan,annak ne is legyen jó (drága?) cucca.
Egyébként ha szánnék ennyi pénzt a zenélésre,és nem lenne ezer jobb helye,mint hogy Kemperre költsem,akkor tuti vennék egy ilyen Kempert (a rackes kivitelű,végfokosat csakis,mert a másik ronda!),vagy egy AxeFX II.-t.
Az sem különösebben zavarna,hogy kijön az árából egy jóféle fej+láda,mert egy ilyen birtokában többféle fej és láda hangzását is birtokolhatom,nem csak egyét. Még ha a hang az eredetihez képest csak cirka 95%-os is,akkor is fasza!
Bár szerintem ezeknél a cuccoknál már igencsak denevérnek kell lenni,hogy valaki egy A/B vaktesztben azonosítani tudja az igazit és a modellezettet.