Most írta, hogy 200e Ft-os ez az erősítő, de gondolkodik az áron ... de van más ajánlata is 58,000 Ft-ért, úgyhogy lehet eladja.
Egyébként ami fontos infó, hogy a nagy keresés közben döbbentem rá, hogy ahány fotó van a hirdetésében, annyi helyről szedte kb, magyarul ezek mind külföldi oldalakról/fórumokról való, amit nem igazán értek, miért van így ... talán átverés ?
Az egyik fotón ferde a Marshall felirat, a másikon meg makulátlan + lábkapcsoló is van a képen ... ki érti ezt ...
Jó. De általában aki irreális áron árul valamit, az szentül még van róla győződve, hogy márpedig az reális ár.
És az ilyen ajánlatokat egyenesen kikéri magának :)
Adok egy levélcímet, egy kérdést mindenképp megér.Szerintem van olyan erősítője, ami megfelelne Neked.Sopronban mindkét hangszerboltnak Ő szervizel.Közel ötven éve gitárol, és az átkosban rengeteg Marshall replikát gyártott.
hejdzso@gmail.com
Ez ha minden igaz a korábbi 8240-et váltotta a ValveState II. szériában. Ugyanúgy van benne Stereo Chorus, Od1/2 csatorna. Nekem tökéletesen megfelelne.
Korábbi tapasztalatok alapján k*rva sok a különbség egy szimpla és dupla hangszórós kombó között ! ;)
Marshall VS265R Ennyiért azért nem, de 50-ért megérné. Nem tudom hol élnek egyesek ... :D
Egyébként volt már VS65R kombóm, csak anyagi okok miatt kellett megválnom tőle, de nagyon meg voltam elégedve vele, és ValveState-nél lejjebb akkor nem adom, mert félek, hogy ezek az MG-k nem hoznák azt a szintet sem, hiába újabb széria.
A régi VS jobb mint az MG-k.
De hogy őszinte legyek, én a Marshall-hoz sem ragaszkodnék, főleg MG viszonylatban.
lnkább a fülemre hallgatnék, és vennék egy Roland Cube-ot.
Mondjuk egy régi 212 valvestate még elgondolkodtató.
Az tud szólni...
Az még le tudna beszélni a cube-ról.
Ha csak a hang számított volna cseréltem volna.
De a marshall piacképesebb volt, 25k-val többet kaptam érte, mint a cube-ért kaptam volna... Egyébként nem rossz az MG sem, a másik gitárosnak az van.
De a cube jobb...
Nos, a helyzet az, hogy azóta elkelt a cucc. Megállt a tudomány ott, miután infókat és képeket kértem volna a cuccról. Válaszra sem méltatott az eladó mikor a fotókra került volna sor, majd végül le is került a hirdetés.
Utána próbáltam volna egy MG 4. szériás kombót, az imént kelt el hasonló felesleg körök után.
Jelenleg egy Marshall MG50DFX van még az oldalon, vagy a két "tv-ben is reklámozott" oldalakon van pár régebbi angol Marshall. Szeretnék ebben a márkában gondolkodni, tehát a kérdés adott:
Rosszabbul járok-e az újabb MG szériás Marshallokkal, vagy csak és kizárólag a régebbi ValveState (első vagy második széria ? Melyik "jobb" ?) maradjon, mint lehetséges befutó típus ?
A VS8240 ha hasonlít a nagytestvérére, akkor nem rossz cucc, a 100wattos fej változat jól eltalált, van egy a zenekarban, a tulaja nem akarja cserélni, mert neki nagyon bejön. De gs-en van egy 20 wattos full csöves egyedi készítésű kombó 80-ért, azt is érdemes lehet megnézni.
Igazság szerint pont ezért van bennem kétség, hogy ilyen cseréken átesett ... mi lesz a következő ? Egy Marshall VS8240 lenne a másik kiszemelt, árban nagyjából ugyanaz, de az "csak" előfokcsöves, bár angol, nem kínai, mint ezek az Ashdownok. 60-ért max. Kox-ot kap az ember fullcsövesben, de lehet az is megbízhatóbb, mint az Ashdown.
Hát szerintem a leírásában meg is adták rá a választ, hogy milyen ez az erősítő... "A kombó aktív hűtést és extra szellőzőket kapott", "Új kimenő trafó", "gyenge forrasztások javítása". Mi jön még elő a következő két-három-öt évben? Ha már alapban ilyenek benne vannak a leírásban? Jó, ezek javítva lettek, de pl. az aktív hűtés mennyire zörög bele a hangba? És később mennyire fog, mikor mondjuk csapágyas lesz? És mi minden megy majd még tönkre benne a korábbi túlmelegedések miatt? Én nem bíznék benne. Ettől persze lehet, hogy baromi jól szól (60-ért? Nem.), de ha pont koncert közben elszáll benne valami, akkor mit tud az ember tenni? Ha a kimenő trafót cserélni kell, akkor nincs mondjuk benne még egy-két alkatrész, ami alul méretezett? Mondjuk próbán sem jobb a helyzet, ha nincs egy tartalék motyó... Ha e mellett döntesz, akkor nagyon alaposan ki kell kérdezni a srácot, hogy mi miatt kellettek ezek a módosítások, mivel bele írt mindent a hirdetésbe, így gondolom a kérdésidre is őszintén fog válaszolni, aztán könnyebben el tudod dönteni. Az se befolyásoljon, hogy egy arc mindenféle hülyeségeket ír itt neked, lehet, hogy az év vására, és 10 évig csak csövet kell benne cserélned...
Ashdown FA 40 mi a véleméyek erről a kombóról ? Az Ashdown-t csak basszuscuccokban ismertem eddig, viszont ennyiért milyen fullcsöves erősítő lehet ez a példány ?
Van most egy Cube 80X a GS-en,az pl. elég jó cucc,meg extraként van benne tap tempo-s delay,reverb,meg looper,amivel lehet felvenni,majd rájátszani a saját játékra.
80e-ért van hirdetve.....ha megvan még.
Persze ezt igazából nem neked írom,viszont egyetértek abban,hogy egy ilyen Cube jobb vétel,mint egy MG. :)
Marshall MG-ből nekem 100-as 1x12 volt.
Szerintem minden tekintetben jobb nála egy Roland Cube.
Ár/értékben is mindenképp...
Nem volt baj a marshallal sem, de a Roland (kevesebb pénzért) mindenben lekörözte.
Ha már mindenképp MG, akkor én a 2x12 verziót venném.
Tisztjájával nem volt bajom, talán kissé élettelen.
A torz metálra humbival szintén nem túl velős, sima tranyós hang, semmi extra...
A Roland effektekben tiszta torz hangban egyaránt 1 kategóriával jobb volt.
Régi gitárosunknak az volt, nekem meg az MG.
Mondjuk simán el tudtam volna vele cserélni, mert ő inkább a feliratra ment, nem a hangra :D
De a Marshall piacképesebb volt (többért tudtam eladni, mint a Cube-ot tudtam volna)...
Szerintem egész jó erősítő a Laney, hangerőben elég klubokba (sőt..), a torzítójáról nem tudok nyilatkozni, nem használtam. A tiszta (crunch) hangja tetszett.
Az MG is használható szerintem, amikor próbáltam, meglepett, mennyire mély a hangszíne.
Mindkét cuccot single coil-os gitárokkal, pedálokkal használtam, szerették. Rokkra, bluesre simán jók szerintem.
Sziasztok!
Valakinek van tapasztalata a Laney VC30 112-es erősítőről?Másik erősítő amire még kíváncsi vagyok hogy szerintetek milyen,az a Marshall-nak az MG szériája,főleg az érdekelne hogy a tiszta csatornája milyen.
Szép napot! :)
Hughes & Kettner Triamp MK1 (igaz ez 100-120W)
Hughes & Kettner Tube50
Nekem a Tube100-as közel 15-20 éves, semmi baja (lekopogom), a csöveken kívül mindene eredeti.
Az 1B csatornán iszonyat rock hang van, durvulni meg ott a többi.
A tisztája is etalon... (Made in Germany)
2+2 csatorna, effekt loop (kapcsolható), rugós zengető (kapcsolható).
A Triamp meg gyakorlatilag 3 független előfok, és talán ott is van 2 mód minden csatornán.
Tisztelt Kollégák!
Akinek van tapasztalata,véleménye Fender Supersonic 60 Head-ról kérem ossza meg velem.A hangja az olyan amilyen,ismerem,nekem megfelel.Inkább arra lennék kíváncsi,mennyire jól van megépítve,javíthatóság,megbízhatóság,tartósság,szóval ezek.
Vagy esetleg mit ajánlanátok(fejet) max 250-ezerig.Hagyományos rock-blues hangzásra van szükségem,esetleg kicsit modernebb high-gain,de semmi metál.Amire szükség van:két csatorna,effekt loop,50-60 Watt elég.És ezeknél a márkáknál is szempont lenne a javíthatóság,megbízhatóság stb.Félek már ezektől a mai cuccoktól,mindent kispórolnak belőle.Gyakran a normális megszólalást is.
Köszönöm előre is!Üdv!
Üdv!
Talán nem konkrétan hangszer kategória, de mégis erősítő.
Kérdésem: Ki milyen végfogok ajánl 2db Castone W15SD top láda hajtására?
Siva PPA-800, Castone CPA-600, T.Amp-E800, Stage Line STA-700 és hasonló kategóriára gondolok, vagy akár reflexre is, amik valósan leadják azt a teljesítményt, ami fel van tüntetve. Szóval ilyen soundking, könig, ibiza sund, omnitronic és társai nem.
Egyébként benne van még a fejleszt3s lehetős3ge, mert EWR mester a Woody mellé szerkesztett m3g egy loopot is, amit a looper switcher cuccal tudnék vezérelni, tehát, ha a hangolót kicserélem egy bármilyen 1U méretű procira azt ele tudom még kombinálni a jelútba, de mit, és főleg minek?
Ehh, a lustaságnak azon a fokán, ahol tanyázok, öt perc maga az örökkévalóság. Meg ez most pont így jó, ahogy van. Nem tudom, melyik elemét kéne cserélnem a cuccnak, hogy jobb hangot kapjak. Ilyen amatőr szinten, kocsmában négy részeg punknak, ez pont tökéletes.
Az IRT még egy bő évig garis, addig használom lelkesen, ha lejár a gari eladom, és veszek újat. Egyébként egy ENGL árának így is a töredéke, kinai tucatáru, annyit is kell várni tőle.
A XXX-t azért nagyjából kiismertem már, nem azt mondom, hogy nem lehet belőle használható hangot kitekerni, csak arra akartam kilyukadni, ha valakinek van két kilója, nem biztos, hogy bölcs döntés ilyet vennie.
A ládája már baromi régen megvan, előbb megvolt sokkal, mint a fej. Sima pozdorja láda, annyira nem szar, de nem is egy nagy durranás.
Triple x-et kevés gainnel kell használni, negyed körül a piros csatin, erős jobb kéz kell hozzá, és nem olyan rossz az. Vagy narancs csatit jobban kitekerve, de ott okosan kell eq-zni, mert fullad könnyen. Saját ládája nem valami jó.
Engl százszor dinamikátlenebb hang, viszont gyengébb jobb kézhez az egyik legalkalmasabb erősítő bármelyik "metálabb" szériájuk, dinamikája bináris, legkisebb pengetésre és full kraft jön belőle. A diónyi trafóik szeretnek leégni, meg a nagyobbakban van fölöslegesen bonyolult komparátoros végfok-végelem (a kispórolt vas helyett :D), az se szerencsés konstrukció.
Laney IRT meg full smd, készülhetsz a számítógép szerelésre, ha valami elromlik. Mikor olyan idős lesz, mint az említett Engl-ök, minden oka meglesz ezekenk is elkezdeni elhullani :/
A 2120 lassan két éve van meg, az IRT is lassan egy éve. Az a fekete 1U cucc benne egy EWR féle akusztikus szimulátor, ez így tutira be van lőve, nem akarom bolygatni. Pillanatnyilag megfelel az igényeimnek. Felgyülemlett otthon már annyi cucc, ha akarok kísérletezni, van mit előszednem.
Nem mondom, hogy nem tudnék jobb cuccot összerakni, mondjuk egy AXE FX II egy MESA végfokkal, de most nem akarok releváns összeget pumpálni a cuccba. Másra kell a pénz.
Tehát botorság lenne azt mondani, hogy végleges motyó, de ahogy a helyzet áll, hosszú távúnak tűnik.
Ráadásul lusta is vagyok nekilátni megint programozni a switchert, loopert, csak, hogy valamelyik elemét kicseréljem másra..
Nekem a klubbozós cucc egy Laney IRT 15 studio fej, egy Digitech GSP 2120-al megspékelve. Raul féle MIDI switcerrel vezérlem a fejet, és egy Harley Benton V30 212 láda van hozzá. Szerintem nem rossz cucc, kis helyeken elég, viszonylag könnyen cipelhető, elég hangos, és nem is szól rosszul.
Nekem van egy XXX fejem, a hozzá való ládával, seftben futottam bele, de ha két kiló kp-val indulnék erősítőt venni, nem azt venném. A tisztája jó, de a torz csatijaitól nem vagyok hanyatt esve, nekem kicsit dzsidzsi hang, kicsit műanyag, nem az az elementális odabaszós hang.
Randall RG50 TC-hez volt szerencsém, használtam kombóként, meg ládával is, igen rövid ideig, ment hamar a lecsóba. Akkor már inkáb a XXX. Igazi Metal Zone hangzás. Az ENGL fejek nem szólnak rosszul, de a minőségük ebben az árfekvésben eléggé kifogásolható. Több ismerősömnek szart be, változatos, néha költséges beavatkozást igénylő módon.
Ha szűkös a keret szerintem még mindig inkább egy jobb kombó, mint egy fej valami gagyi 4x12-vel!
De a legkirályabb megfejtés szerintem egy mostanában menő 15 wattos fej egy jó 2x12-vel.
Ez olcsón megúszható, alapból jó és fokozatosan fejleszthető nagyfiús cuccá. :)
Értem, ez már logikusnak hangzik. Azért kérdezgetek, mert gitáros dolgokban még zöldfülű vagyok, és nem szeretnék lukra futni. Eredetileg basszeros/énekes vagyok, de a saját bandámban inkább másodgitároznék, éneklés mellett az egyszerűbb lenne. Ebből adódik hogy két gitár lenne a bandában, tehát ez már egy fontos érv amit írtál. Csak ugye nem vagyok milliomos, és árban kedvezőbb a kombó, azért kérdeztem hogy tényleg annyival jobb-e egy fejláda, vagy ez csak olyan gitáros sznobizmus hogy a kombó az nem az igazi. Mindenesetre megnézem a lentebb ajánlott Crate-et és a Randallt, ha bejön vmelyik, akkor a kérdés megoldva
De egyébként túlbonyolítod a kérdést.
Ha neked tetszik a kombó és nem érzed hiányát egy fej ládának, akkor kombót kell venni és boldogság van.
Meg főleg ha egy gitár van, akkor majdnem hogy mindegy, hogy miből szól, viszonylag elfogadható lesz.
A baj akkor szokott lenni, amikor mondjuk egy kombó+multieffekt mellé jön egy másik gitáros csöves fejládával, akkor jön a fejvakarás, hogy hiába tekerem a hangerőt, hangosnak hangos, mindenkinek szétmegy a feje, de értelmes gitárhang még sem jön.
Attól függ mire kell és melyik. Nekem volt egy v22. A tisztája nagyon szép, a crunch csatorna nem tetszett. A behringer cég premium cucca.
Amúgy nem rossz!
Attól függ mire kell és melyik. Nekem volt egy v22. A tisztája nagyon szép, a crunch csatorna nem tetszett. A behringer cég premium cucca.
Amúgy nem rossz!
Eladó egy Randall RH50T fullcsöves fej.
50W, két csatorna, 4 és 8Ohm-os kimenet. A clean csatornán boost, a torzítottnál két féle gain választható. Rugós reverb.
Én meggondolnék egy Randall RH50T fejet (50W, 2 csati)+ 4*12/2*12 vagy Crate Stealth 50fej (50W, 2 csati) + 4*12/2*12 láda verziót is. Az említett cuccok szép tisztával és bitang torzítással rendelkeznek...
A peavey-nél odafigyelnek erre. Most kaptam szét nemrég egy transtube tranyós peavey kombót, és ott is teljesen el volt szeparálva az elektronika a hangzótértől egy külön zárt fémdobozban.
Látszik, hogy odafigyelnek a részletekre. Ez az első kombó, ahol ilyennel találkoztam.
Van egy handmade épített fej a GS-en,egy Musical Voice fej.
Ez Cyklon Attila egy korai munkája,ma már Protone márkanév alatt készíti az erősítőit.
Mindenesetre az ő keze munkája valahol garancia a jó és igényes kivitelre.
Az a fej ha jól emlékszem 100W fullcső,és 75ezerért mérik!!!
Szerintem egyrészt abból adódik,hogy a kombók többsége nyitott hátú, a külön ládák meg zártak, hang szempontjából, pláne keménykedésnél ez számít.
Másrészt egy gyengébb konstrukciójú kombónál a hangszóró rezgései hosszabb távon károsan befolyásolhatják az erősítő többi alkatrészeit is, pl. forrasztások, nyákba rögzített csövek stb.
Az 5150 kombó -ha jól tudom - mindkét szempontból kivétel, mert kombó kivitel ugyan, de külön el van szeparálva az erősítőrész meg a hangszórók, illetve zárt hátú. Bár, ahogy Mákos mondja, ha kell a tiszta, akkor ez nem lesz jó.
Én meggondolnék egy fej + 212 láda kombinációt is a helyedben. Laney GH, TT, AOR jó lehet, valami Carvin fej is hányódott itt nem olyan régen és azt is jónak mondták. Vagy valami épített JCM 800-as használtan néha felbukkan, ha nem ódzkodsz az épített cuccoktól. Ezek a magyar handmade erősítők néha méltatlanul olcsón mennek használtan...
Nézd, ha hangról beszélünk, alapvetően - MINDEN - ízlés kérdése.
Mákos valószínűleg el tudja magyarázni a dolog fizikai hátterét, de nagy vonalakban a lényeg hogy egyszerűen más a hangja a ládának és a kombónak. Máshogy verődik vissza benne a hang, az sem mindegy milyen vastag fából van, a legtöbb kombó nyitott míg a "metál" ládák zártak, stb stb. Nem a hangerő a lényeg, ha normálisabb helyen játszol ahol van mikrofonozás, még a 40W is sok. És akkor még ott van hogy van vagy ezer féle hangszóró, mindegyik más és más karakterű, szóval ez egy hosszú folyamat mire kijön hogy neked mi lesz a legjobb. Ráadásul azt sem szabad elfelejteni hogy ami magában jól szól, az nem biztos hogy a zenekarban is jó lesz. Mindenesetre szerintem jobb kitalálni nagyjából milyen fejet akarsz venni, megvenni, és utána próbálgatni ládákat. Azt is meg tudom érteni ha maradsz a kombónál, cipekedés szempontjából egy fokkal könnyebb, de pl. monitornak ha nincs rendes hangosítás azt sokkal nehezebb használni, mint egy ládát.
Oké, de azt le tudnád írni hogy miért? Sok helyen olvastam már hogy így fúj meg úgy fúj a kombó, de indoklás az kb. annyi volt hogy "hát a fej+láda az igazi". Most hangerőben nekem bőven elég lenne a kombó, nem hiszem hogy a közeljövőben stadionokban játszanék. Már ezen a 40wattoson is csak negyedig tekerve a mastert elég hangos volt. Hangra meg mondom, egyszerűen jobban bejött a kombó - legalábbis a konkrét esetben -, vhogy kevesebb volt benne a magas zizis hang. De pl. Lukács Peta is azt mondta az egyik videóban, hogy újabban jobban kedveli a kombó hangját. Tehát amikor azt mondjátok hogy a kombó nem jó, akkor a hangra, a hangerőre, vagy vmi másra gondoltok? Vagy ez is csak ízlés kérdése?
200-ból egy Laney GH fej + láda jön ki, amit ajánlani tudnék, az meg kicsit más féle hang, meg tiszta sincs, de azok jó cuccok. Egy 412-t lehet 80-90 ért venni használhatót, én még gyűjtenék hjozzá.
Kombót biztos nem vennék ha zúzni is akarsz. Inkább egy jó fej 180-200 körül aztán később egy jó láda. 7 húrnál nagyon nem mindegy a hangszóró/láda. (persze egyébként se)
Nekem a tiszta legalább olyan fontos - ha nem fontosabb - mint a torz. Alapvetően nem metal a zeném, csak helyenként van benne némi zúzás, azt viszont nagyon oda szeretném pakolni. És nekem bőven elég az 50 Watt.
Nagyjából belőttem, le is írtam, azért kérdeztem hogy ezeket a paramétereket megközelítőleg milyen erősítők tudják, csak hogy szűkítsem a kört. Amúgy 200-at ládástul szánnék rá, nem csak a fejre, ill. én nem rettenek el a kombótól sem. Pl. a Blackstarból a Ht-40-et próbáltam (ami ugye kombó), és én is meglepődtem hogy magában jobban bejött a hangja mint ládára kötve (mert úgy is kipróbáltam).
Ennyi körül iszonyat sok jó cuccot találsz már. Kb. lődd be milyen hangzást keresel. 200ért kapsz Peaveyt (XXX, 5150), ENGL-t (Fireball, Blackmore), Carvint (V3, Legacy), Laneyket (TT, GH, stb). Szóval ennyiért már van miből válogatni.
Akkor 200eFt körül mit tudtok még ajánlani? Ami nekem kell az egy ultra clean csatorna, ami szép tiszta marad, nem "kráncsul" be max. extrém pengetésnél, valamint egy bitang ütős, pusztító de mégis érthető torz csati (7 húros gitárral). Tehát két szélsőség. Ja és 50W elég.
A hangot hagyjuk, ez ízlés kérdése is, nekem tetszett. Nem mondom hogy nem tudnék jobb torz hangot elképzelni, de sztem bőven jó volt, a tiszta meg mint mondtam nagyon bejött. Ezen kívül szinte csak jót olvastam róla, külföldi fórumokon is, nem olvastam sehol hogy nagyon megbízhatatlan lenne. De ha jól veszem ki, akkor gond esetén nehéz javítani? Ez a baj vele?
Én is csak azért írtam, mert előtte már valaki említette, aztán pont láttam egyet GS-en.
Egyszer próbáltam egy Godin stratot a V52-ben, egy kis Blackstarra kötötték. Nem szólt rosszul éppen, de nem is volt kimagasló és csak a tiszta hangszínen használtam.
A belsejéről meg az alkatrészekről már pl. Mákos már lerántotta a leplet...
Annyit azért írt, hogy rock-blues stílusban utazik, meg hogy kombót keres. Így a fej + láda eleve nem játszik, pláne, hogy egy 412-es láda már biztos nem fér bele a keretbe.
Azt nem írta, hogy mire kell neki. Én se tudom. Annyit írt csak, hogy mennyi pénze van rá! Ennyi pénzért nagyjából ezek vannak. Kis szerencsével ki lehet fogni LC 15-öt 70e-ért.
Amúgy ha egy 5wattos fullcsöves fejet ráküldesz egy 412-re??? talán elég próbára is .
Én inkább 15-20 wattos cuccot vennék, ha zenekari használatra kell, nem stúdióba vagy otthoni gitározásra. Volt 5 wattos kombóm, próbán kitekerve éppenhogy elég volt. Mondjuk otthonra meg sok...