Sziasztok! Szeretnék vásárolni egy fullcsöves erősítőt otthoni stúdiózás céljából és nem vonalból szeretnék felvenni hanem rendesen be szeretném mikrofonozni. Gondolom ami szóbajöhet az max olyan 15W-os lehet. Természetesen kombó és fej + láda is lehetséges. Tudnátok ajánlani valami kis okosságot, hogy mibe lenne érdemes befektetni?
Helló! Ahogy nézegetem időnként a használtpiacot azt látom, hogy a Line6 Vetta II erősítők ára szépen lement. Érdemes ilyen ketyerét vásárolni manapság? Utánanéztem kíváncsiságból és a maga idejében elég szép dícsérő cikkek születtek ezekeről az erősítőkről. Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata. Kíváncsiságból.
Ja, csak a csókának volt két terme, az egyikben ez a Peavey, és egy Laney Klipp, a másikban szintén egy Klipp, és egy H&K Attax 100 kombó, és azoknak soha, semmi bajuk nem volt.
Nos, az én tapasztalataim pont az ellenkezőt mutatják. A láda, (ezen az árszínvonalon) egészen rendben van.
A fej, egy óradíjas teremben volt, ahol régebben az előző zenekarral próbáltunk. Hol volt, hol nem, aztán el is tűnt, mert a tulaj elmesélése alapján gyakran döglött be, így mikor már nagyjából többet töltött szerelőnél, mint a teremben, eladta. Mikor ott volt sem voltam tőle elájulva. Olyan semmilyen hangú cucc. Játszottam jobban szóló tranyóson.
Lazítani, próbálj meg lazítani... :D
Annyit tok mondani, hogy a fejről jókat írnak. Kráncs és a drájv rendben vannak.
Persze puding próbája az evés.
Tisztákat nehezebb előkaparni. Egy csatorna + két bemenet.
A saját ládáját kerülni kell.
Igen. Én G.lab loopert néztem. Letöltöttem a manualt és ott is ezt írta. Az 1-2-3-4 program utasításokhoz már fixen ki van osztva a lippók kombinációja. Ez így totál szopás... Gondolkodhat az ember, hogy akkor most mi hogy legyen. Megköti az ember kezét, pedig egy ilyen cucc pont arra való, hogy felszabadítsa (a lábat).
Sziasztok! Adott egy fej egység, ami képes STEREO-ra. Költséghatékonyság szempontjából érdemes-e egy 2*12 ládát (hogyha képes rá) STEREO módban használni, vgay inkább 2db 1*12 az igazi? Utóbbi persze majdnem kétszer annyi pénz...
Nem a saját bizniszem miatt mondom ezt,de NE vegyél G-lab midi switchert,mert csak ordas nagy szopás lesz vele.
Volt olyan kuncsaftom,aki ilyet cserélt le az enyémre.
Tudomásom szerint fix program changekkel dolgozik,így nagyon körülményes a használata,programozni meg nem igazán lehet.
Nemrég pedig egy Voodoolab switcherrel kapcsolatban kerestek meg mailben,hogy új létére bizonytalanul kapcsol.
A küldött képek alapján valami rejtélyes oknál fogva már gyárilag át van vágva a nyákon pár vezetőpálya.Ne kérdezd miért.
Az enyém egyszerű mint a faék,remekül és nagyon egyszerűen programozható,kicsi és könnyű.
Viszont egyelőre csak on/off kapcsolást tud,pillanatkapcsolást nem,de ez a legtöbb esetben nem is szükséges.
Most épp fejlesztem a szoftverét,lehet hogy lesz majd benne pillanatkapcsolás is....ha meg tudom csinálni.
Az valóban igaz,hogy most ezerrel fejlesztek mindent,ezért csak korlátozottan tudok munkákat vállalni,na meg közben épül két erősítő is.De pl. korábban ígértem egy midi pedál készítést egy tagnak,azt most csináltam meg.
Ez már az új verziós szoftver az egyszerűbbik midi vezérlőmre,meg a padló looperekre.
Ennek a szoftvere kész,de pl. switchert mér azért nem tudok vállalni,mert az még nincs kész. Outsider is erre vár... :D
Nyilván, mielőtt megveszek bármi bolti cuccot, egy kört én is futok Raulnál. De még előbb érdemelje ki a kis Laney az extrázást.
Amúgy tényleg csak full kényelmi szempont, hogy össze tudjam hangolni a 2120-al, de így sem vállalhatatlan, csak én vagyok lusta.
Mondjuk nyilván mellette szólna az is, hogy akkor olyat csináltatnék vele, ami pont ehhez speckó, a sima öt pólusú csatlakozóval, mint a gyári kábelen, és nem kéne gépészkedni mindenféle drótozással.
De mindegy is, nem holnapra kell, majd kiderül, mi lesz.
Raul is csinál ilyesmit. És azok szerintem okosabbak mint a G. lab cuccok, és árban is hasonló, vagy jobb. Én egy loopert akarok, van az is G-lab verzióban is, de programozhatóság szempontjából butább. Csak fix programok, kapcsoló kombinációk vannak benne. Így Rauley mellett döntöttem. Igaz a cucc amit kinéztem épp most továbbfejlesztés alatt van :)
Használgatom, belőttem, gyakorlok rajta, tetszik.
Kedden viszem próbára, igazándiból ott ferül ki, mennyire állja meg a helyét zenekari környezetben.
Azért azon elméláztam, ha már deklaráltan studió cucc, egy midi vezérelhetőség igazán beleférhetett volna.
Na mindegy, ha jól viselkedik, majd kap egy G-Lab 4 on-off kapcsolós midis vezérlőt. Mondjuk az még ötven papír, tehát ki kell rendesen érdemelnie.
mintha Olajos barátunk próbálkozott volna olyasmivel és azé közel sem volt ennyire gáz.
PErsze mit nevezünk utómunkának, mert minimális eq-t azért nem mondanék nagy hajításnak :)
Én annyira nem fosok az SMD-től. Az van már szinte mindenben.
Én vigyázom a cuccaimra, igyekszem nem dobálni, odaverni, csak nem lesz gáz vele.
Amúgy meg tudom, egy ptp cucc jobb, meg minden, de valamit valamiért. Ugyan ezzel a tudással, hagyományos alkatrészekből nyilván nem lenne 6 kiló, benne egy 2U rackben. Nekem pedig a könnyű mobilizálhatóság szempont volt.
Ok. De kicsit kell, hogy lemenjen a rózsaszín köd.
Mert így, egy óra basztatás után szerelem van! De nagyon. Ha elmúlik, referálok.
Ami viszont tuti, hogy baromi hangos.
Otthon, 1W bemeneten, 412 ládán kettesig lehet feltekerni a hangerőt, mert fölötte hangos. Nem kicsit.
Egy évig garis. Ha addig megmekken, isszaviszem, megcsinálják. Utána meg majd meglátjuk.
Nyilván, Te, aki erősítőt javítasz, máshonnan látod a dolgot.
Ismerem én is ezt, ha bárki vesz egy motort, rögtön az ugrik be, mi bajuk szokott lenni. Mert én is, többnyire csak a hibás darabokkal találkozom. De nyilván van több ezer felhasználó, aki meg boldogan használja, gond nélkül.
Amíg működik addig nincs is vele semmi probléma a világon. Meg úgy ámblokk se, csak előre látom, ahogy a csóró magyar szívja a fogát, mikor meglátja a panelcsere árát :D
mintha egy Dual Recto-n próbálgatná azt az ESP-t, nem tudom, hogy ennyie szarul mikrofonozták a ládát, vagy ilyen szarul állította be, de nagyon puthadékul szól az a cájg.
De az a rész lemaradt a végéről, mikor a két csomag D'adario 8-as húrral, az öt db Fender medium pengetővel, meg a két hangfalkábellel a pénztárhoz megy és fizet.
Szerinted komolyan van fogalma, hogy milyen kábelt tesz a technikusa a cuccába?
Ugyan már, szerintem pont leszarja.
Szerintem valamikor a hetvenes években lehetett, utoljára, hogy lesétált a sarki hangszerboltba kábelt venni.
Egyébként pedig komoly tévhit, hogy mindig a legdrágább a legjobb.
Persze, hogy az a legkeményebb, ezt én sem tagadom :) Csak amit Gazz írt, hogy nem függ ettől olyan sok, mint ahogy itt hiszik egyesek, arra helyeseltem.
Meg amennyire egyértlelmű nálatok, hogy metálról beszéltek, nálam meg annyira egyértelmű, hogy nem arról van szó :)
Jah,végülis igaz,de ez pont az a szélesség,ami még kényelmesen,egyedül cipelhető akár lépcsőn fel-le is,mert átérem....bár nem kényelmes vinni,ketten kényelmesebb.
A súlya is amúgy nagyjából egy 4x12-é. :D
A fő ok amúgy az,hogy olyasmi vertical slant 2x12-t akartam,mint az ENGL van Mesa hasonló 2x12-je.Az ENGL-é azt hiszem 60cm széles,az enyém 62cm,mert a fej is annyi (ami amúgy már nincs meg ).
Na meg tárolni sincs túl nagy helyem,ez még pont befér oda,ahol tartom,ha nagyobb lenne,már bajban lennék a tárolásával.
az azért elég nyilvánvaló, hogy a tökös hangzáshoz kell a felület.
Nem azért kell a 412 mert tökig kihajtja az ember, hanem hasonló decibelszint mellett is sokkal kiegyenlítettebben, vastagabban, tökösebben szól, mint 1*12 vagy 2*12. Utóbbiak amennyivel kisebbek, annyival vékonyabban is szólnak fizikai méretüknél fogva, ergo ezek kompromisszumot jelentenek.
Mondjuk én 4x12-est is el tudom vinni egyedül.
Tény, hogy nem kényelmes, és azért erősen távolságfüggő.
Kerék for prezident. Vinni csak ott ahol muszáj.
Na, hát erről beszélek, egy 4x12 mondjuk +5 kg, tehát kb rohadtul mindegy, és akkor ott van a tudat, hogy 4 szóró ereszti az áldást nem csak kettő, azért jobban megéri megszakadni. :D
Miért mondasz ilyet? A múltkor megállapítottuk, hogy a 4x12-nél már csak a 2x 4x12 a jobb Metálra egyébként nincs más opció.
Kombóval csak cincogás van...
Ja,és nem átlós hangszóró elrendezésű,simán egymás felett vannak a szórók,valamint természetesen benn van a hátlap támasztó tuskó.
18mm orosz nyír rétegeltből van.
Hasonló az én ládám is,szélességre nem sokkal kisebb egy 4x12-nél (4x10 még bele is férne talán),62cm,hasonló,mint a Mesa meg az ENGL vertikális 2x12-je.
És ez az egyenesben döntött kivitel is a Mesa-tól vett ötlet,bár igazából adta magát a dolog,mert fém sarokvédőket akartam előre is,az meg nincs döntött sarkokhoz való. :)
A felső szóró döntése nálam pár fokkal kevesebb,mint a szokásos.A láda mélysége pedig kicsit több,mint a szokásos 2x12-k.
Hallottam már jópár 4x12-t,szintén nem maradt hiányérzetem,meghallgatva utána az enyémet,sőt.
Ma pont szóraoztam a ládámmal. Kikötöttem a v128-akat és oldaléra borítottam a ládát, így lett egymás fölött 2db evm-em egy erősen túlméretezett 2x12 gyanánt. Nem volt nagy hiány érzetem. Persze nagyobb hangnyomás vaskosabbnak érzed a 4 hangszórót, de meglepően jó volt. Mondjuk evm alá evm-et tenni brutálisan stoner. Ilyen mélye sose volt a cuccomnak. Sok is volt, így alulra egy feszesebb szóró és kész. Erősen filózok azon, hogy a Klipp ládát keskenyebbre szabom (Hatred szélesre) és kicserélem a baffle board-ot egy nyersre és csinálok egy vertikális oversized 2x12-t, á'lá Mesa Boogie: