Teljesen igazad van, a pénz az úr.
Igazából 1 esetet tudok elképzelni, amikor valakinek van pénze, mégis kifejezetten tranyóst akar venni, ha nagyon elvakultan mondjuk Dime fan és Pantera tribute bandában játszik...
Mondjuk én a Randallomat biztos nem adnám oda egy Peavey Valvking-ért, pedig az csöves. Dehát kinek mi az ízlése...
Bizonyos szempontból viszont érdemes cserélgetni, hangzásban lehet előrébb lépni, ha megfelelő típust márkát választ az ember. Az adott cucchoz megfelelőt persze...
Szerintem nem annyira ízlés, mint sokkal inkább pénztárca kérdése.
Sajnos egy csöves erősítő sokkal drágább mint egy tranyós, és akkor még ott van időnként a csőcsere is, ami szintén elég húzós lehet... Hangban ( szerintem ) mindenképp jobb a csöves, de nem mindenki engedheti meg magának.
Én még nem hallottam olyan tranyós erősítőt, amire lecserélném bármelyik csöves fejemet.
Mindenkinek vannak elképzelései, de végül az igazi döntést a pénztárca hozza meg...
Ha beleszólhatok egy kicsit:
Ez a tranyós kontra csöves véleményem szerint ízlés és legfőképp pénztárca kérdése.
Nekem pl egy tranyós Randall RH100G2-m van és nagyon szeretem a hangját, de mindenképp akarok egy csöveset (peavey xxx vagy randall rm100 vagy krank krankenstein stb...)mert a csövesben van valami olyan plussz amit a tranyósból nem tudok kicsikarni akárhogy is tekergetem. Ettől még nem rossz a tranyós, csak más. Én azért használok tranyóst mert csövesre nem volt pénzem, de a tranyósban is megtaláltam azt a soundot ami tetszik és élvezet rajta játszani.
Ha sikerül hozzájutnom egy csöveshez, a Randallt mindenképp megtartom.
Mellesleg én mindig oda voltam a Dimebag hangzásért.
Ha belegondolsz, igazából a torzítópedálok 99%-a tranyós. tranyót hallasz baze :)
Szar?
Nem szar.
Működik a dolog.
Viszont erősítőben meg fos a tranyó. Olyasmi erőlködésnek lehetünk tanúi mint mikor kemoterápia után közvetlenül valaki benevez egy maratonra mezítláb.
Én megépítettem a krankensteint, és brutális. Nagyon tetszik, és kb az első ember, aki meghallotta, el is vitte. Ezek a tranyós randallok nekem nagyon nem jönnek be. Soha nem voltam egy nagy pantera rajongó, én csak a krankensteint szeretem Egyébként tényleg nem volt jó a hangzása... Hamarabb kellett volna megalkotni a krankensteint.
Lehet hogy pont olyan zenekari közeg lesz ahol szépen fog szólni a tranyós cucc. Az egyik ismerősömnek van 4*12-es celestion vintage hangszórókkal ellátott ládája és egy pavey fullcsöves feje de ha nem tud játszani sem normálisan akkor hiába lesz a zenekarban egy jó csöves erősítő ha szar lesz az egész. De persze ez fordítva is érvényes ha valaki baromi jól tud játszani akkor ne egy cort a minis erősítővel menjen nagyszínpadra hanem egy roland jc-vel pl.
Megkérdezhetném, hogy mik a tapasztalatok, mennyi tranyósat próbáltál? Melyik tetszett, minek mi volt az erőssége és a gyengéje. Milyen erősítőt használsz mostanában?
Nekem nagyon tetszik ez a modern éles hangzás, legalábbis én úgy gondolom hogy sok újdonság fedezhető fel ebben az éles pattogó szinte dobhártyát hasító hangban amit a tranyós cuccok tudnak produkálni. És nagyon hirtelen megindulású a hangjuk és ez nekem teszik a csövesekkel szemben ahol egy kicsit lomhább a hang.
Az igazán nagy dolgait a tranyós randallokon csinálta. A krankenstein inkább pályafutása végefelé volt.
Nekem mondjuk nagyon nem tetszett a Dimebag féle hangzás. Műanyag.
Lenne neked egy nagyon jó ajánlatom.
Érdekel?
Ez egy 30 wattos, 1x10-es bilentyű/gitár/mikrofon kombó, nincs is benne torzított csatorna, csak tiszta, abban viszont olyan erő van, amilyet még soha más ekkora cuccból nem hallottam.
Torzítóval használtam már zenekarban izmos dobos, 4x10 basszus cucc, 100 wattos 212 celestion cucc mellett és még csak nem is kellett maxra tekernem. :D
Viszont az 10"-os szóró miatt otthon is meg szólal kis hangerőn is.
Egyetlen hibája, hogy nem mai cucc és 1-2 poti serceg tekergetés közben, de egyébként teljesen jól működik.
Mindezt potom összegért. :)
Dobok fel videót, ha érdekel a cucc.
Dimebad Darrell is csak eleinte... aztán jött a krankenstein...
Bocs, csak potosítottam.
Amúgymindenki használjon azt, amit jónak lát, de ha lemegyek egy koncertre, akkor elvárom, hogy a pénzemért jól szóló zenekart hallgassak!
Az pedig a másik hülyeség,hogy nem akar valaki a csövekkel baszakodni.Ha egyfolytában koncertezel,akkor sem kell 5 percenként cserélgenti...otthon meg...6 évig nem kell a csövekhez nyúlni.
A csöves előnye nem tiszta körülmények közt jön ki,mikor egyedül szól a gitár...igazából ha otthonra akarod használni,akkor tök mindegy,hogy tranyós vagy csöves,mert mind a kettő megszólal jól...zenekari körülmények között meg...
Ha vakteszten egymás mellé állítanak egy jó tranyós s egy jó csöves motyót,kell mondjuk másfél perc,hogy megmondják,melyik melyik.Zenekari körülmények között pedig az első pengetés...
szerintem is vannak jó tranyós erősítők - de igazából csak úgy érdemes véleményt formálni, hogy mondjuk azonos ládán próbáljuk ki a cuccokat. mert egy kvázi olcsó tranyós erősítőben a leggyengébb láncszem a hangszóró és egy jó szóróval nagyon sokat lehet dobni a hangján. régebben hallottam egyszer egy régi acoustic fejet, aminek nagyon jó hangja volt és a 80-as évek peavey erősítői is teljesen jó cuccok. igaz, amiket én hallottam azok mind fejek voltak és normális ládára voltak kötve.
nekem sincsenek túl jó tapasztalataim az fm fenderekkel, én se szerettem a drive hangját próbateremben és egy ismerősömnek is túlmelegedett és elfüstölt teljesen, ha jól tudom. de ki tudja, lehet hogy normális hangszórókkal az is képes normálisan megszólalni.
szóval nem itt van a kutya elásva, hogy tranyós, csöves vagy hibrid. egyszerűen mindennek megvan a felhasználási helye és módja.
De az még a fekete szövetes, FM212 volt, nem? Amiről én folyamatosan beszélek, az az ezüst vásznas. Más a szóró benne, és nincs meg az a túlmelegedési problémája. Más a kettő, hangilag is. Tudom, mert volt a fekete is (azzal sem volt problémám amúgy).
Mindig örömmel értesülök arról, amikor újabb és újabb emberek bukkannak fel, akik hozzám hasonlóan a tranyós erősítőket preferálják!
Azt tenném még hozzá, hogy csövesből nehezebb szar erősítőt csinálni, mint tranyósból, de persze van rá példa, belefutottam már többször is szar csöves erősítőbe ( peavey, fender és engl kombók voltak), és sokszor jóba.
Tranyósból általában nem kockáztatok, ha nem ismert típus, akkor viszem a sajátomat.
A frontmannál egyébként én is baromira megszívtam egyszer a hangerőpotival koncerten.
A tisztája viszont tetszett.
Nekem az FM volt az egyetlen erősítőm, ami koncerten elhallgatott, mer túlmelegedett, és hülnie kellett.
Innentől kezdve, nekem bárki mondhat róla bármit. Nekem nm kell.
A hangja meg egy másik mise.
Egyébként az óradíjas teremben volt egy FM kombó, és a billentyűt arra kötöttük. Kifejezetten jól szólt vele. Nyilván az eredendő hifi hangszíne miatt. Sok mély, sok magas, nulla közép.(Pont amiért alkalmatlan gitárhoz).
Ehh, semmi para, ez egy "örök rangadó".
Egyszerűen valami makacs erőszakkal bizonygatja, hogy a Frontman egy picit is többet ér, mint amennyiért az ócskás kilóra megveszi.
Nyilván van látjogosultsága a csöves, és tranyós cuccoknak is. Multihoz például szerintem kifejezetten jó a tranyós cucc, mert nem színezi annyira a modellezett hangot, mint a cső.
De pl a jazzisták is tudtommal jobban preferálják a tranyós cuccokat.
Mint ahogyan Darrell is tranyós cuccokat használt.
Vannak jó tranyósok, és szar csövesek is, nincsen ebben semmi varázslat.
Én mindenképpen rockra hajazok valamint pop rockra, de ha ilyen jó kis blues hangzást akarok akkor eljátszok a gitárom tone potijával valamint a hangszedőkkel. Beállítom a nyaki hangszedőt a tone potit meg 5-re és olyan jó lágy hangzást ki lehet belőle hozni hogy csak na.
Ezzel én is így vagyok, bár szerintem pl. "blúzra" nem kell ez a hirtelen hangindulás, oda teljesen jó a csöves, de nem vagyok szakértő.
Viszont azt tervezem ha rock hangra építek erősítőt, lehet valami hibridet kellene.
Ne aggódj, ezt átlag háromhavonta eljátsszuk Gáborral.:D Neki rossz tapasztalata van a Frontmannel, nekem jó, ennyi.
Mivel pedálokat használtam világéletemben, nem is nagyon próbáltam a saját torzítását jobban feltekerve. A drive csatit használtam/használom, kevés gainnel, kb. mintha egy kihajtott csöves lenne (persze nem a hangminőség, hanem a hang "tisztasága").
A vol.potija tényleg tradédia, ha szobában akarod használni. Elég hozzáérni, és már sok a panelben.:D
4 éve van egy csöves kombóm, bevallom, eddig még egyszer sem cseréltem benne csövet, mert jól szól.:) Ki kell hajtani (ezért vettem egy póverbréket), ez tény.
Sosem szaroznék le tranyósat, csak mert csövest használok. (Próbateremben meg a Frontmant, és még mindig elégedett vagyok vele, amiért mindjárt megkapom a magamét Wingridertől:D)
3 tranzisztorost próbáltam, de mindegyiknek tré volt a beépített torzítója.
Nem értem miért nem tudnak valami normálisat belerakni az erősítőbe, valami épkézláb pedálnak a klónját.
Amúgy szerintem is lehet teljesen jó tiszta hangot kihozni tranzisztorosból is. Sőt most hogy van egy tranzisztoros pedálom és tetszik a hangja, azt mondom abból is. Igaz nekem ott csak kis gain állásnál tetszett a hangja.
Nem veszekedést szerettem volna elindítani és szeretném ha most békülés lenne.
Leírom én mit gondolok. A frontman tisztája nagyon szép volt. Ott tényleg ütöttek a hangok és brutális erő volt benne, de sajnos ez a torz csatijáról nem mondható el. Néhány hete elcseréltem egy line6 spider 2 hd75 modellezős fejre és most kívánom vissza azt a tiszta hangot ami a fenderben volt. Viszont ennek a line6-nak meg sokkal jobb a modellezős driveja mint a fender tranyós driveja.A másik gondom a fenderrel a hangerő volt mivel még nem nagyon bandázok ezért csak otthonra kell.
Eddig ez a kettő volt amit próbáltam. A csöves erősítőktől tartok egy kicsit mert nem akarok szarakodni a csövekkel, állandóan cserélgetni őket meg miténtom valamint nekem tetszik a tranyósok karakterisztikája és a hirtelen meginduló hangjuk. Most mondhatnám hogy van itt többszáz ember aki esküszik a csövekre, de ha egy függöny mögött kipróbálnának egy jobb tranyós erősítőt biztos nem mondanák hogy hú ez deszar. De van aki csak azért használ csöves erősítőt mert az csöves. És nem azért mert jó a karakterisztikája vagy tetszik neki a hangja.
Mindenkinek más. Van akinek ez, van akinek az, van aki egy 200 eurós squieren játsza le ugyan azt egy modellezős cuccal mint amit más 1000 eurós fenderrel.
Mindkettőtök tanácsát köszönöm! (Remélem nem robbantok ki egy csöves a jobb a tranyós szar erősítő háborút )
Nekem ugyanez a tapasztalatom a Frontman-nel. Squier standarddel, mexi fenderrel átszólt a bandán, mint a pinty. Bevallom, ehhez segítségül hívtam a bass, middle és treble potikat is.
Nem labor-körülmények között, hanem próbán, koncerten. SOK koncerten, nem évi kettőn.
Érted?
Ja, még annyi: a tanácsot kérő kollégának is tetszett a Frontman tisztája, szóval így jártál.:)
Na ez az.
Baszom gépészkedéssel, laboratóriumi körülmények között, felső kategóriás gitárral egy Frontmanból kitekerhető olyan hang ami átszól a zenekaron.
A HK -t bárhová tekerheted, beledughatsz bármilyen ótvar gitárt, jól fog szólni. Ennyi.
Lassan mondom, hátha megérted. Volt pont ilyen HK-m , tudom milyen, a véleményemet nem a videóra alapozom, csak illusztrálom vele az elmondottakat.
Érted????
1. Yutyúbos videóból megítélni egy hangot, finoman kifejezve is merész.:)
2. Nem emlékszem, milyen HK-t próbáltam, de tényleg szar volt nekem. Valami kék szőrös huzat volt rajta, ennyi rémlik.
Az tény, hogy szobai használatra nehezebb belőni, mert tényleg 0.2-re kell csak feltekerni a volumét. Próbán/koncerten viszont ez nem probléma.
Mondjuk azt nem írtad, hogy otthonra kell.
Tényleg szép a tisztája (is).
Tudtok nekem ajánlani egy full tranzisztoros vagy fetes kombót aminek a tiszta csatornája nagyon jó? Elég lenne csak a tiszta csatorna mert a torzítást inkább pedállal oldanám meg, elég rossz tapasztalatom van a beépített torzítókkal kapcsolatban.
Volt egy Laney VC30 kombóm. Kiváló cucc! Csöves, rugós zengetővel, clean/overdrive csatornával. Használtan kapsz 90 körül. Tisztája gyönyörű. Én is csak azért adtam (potyáztam) el, mert nekem "zúzósabb" hangzás kell. De Clapton, Frusciante féle Sratocaster gitárhozjátékhoz szerintem kiváló. Otthoni gyakorlásra is jó, de koncerten is simán megállja a helyét.
Ez megnyugtató, a YT-n eléggé vegyes vonalból felvett hangmintákat találtam, nem tudtam hová tenni ezt a részét.
Majd megérdeklődöm valakitől, aki Pest közeli, és belemenne.:)
Köszi a segítséget!
Húú azért koncerten nem bíznám rá magam 20 wattra...ott már nincs tiszta.A másik,ha nincs headroom,az erősítőnek sem olyan jó...fossá hajtva elég hamar leül...koncerte-szerintem- minimum 30 watt.(De hazudtam...minimum 100.:D)
Akinek eladtam a kombót (Torgyik Laci) küldött annak idején 1-2 két vele (vonalból) készített felvételt - hát qrvajók voltak. Szerintem, ha a Fórumon van valakinek Blackstar cucca, biztosan "engedélyezi", hogy meghallgasd.
A vonalkimenetet felvételre is használtad esetleg? Milyen volt, ha igen?
Én is a HT20-ast nézegetem. Próbára, koncertre valami ládával menne, aztán ha hazavittem, ott meg vonalból demózgatnék vele.
Láttam is egyet a másik honlapon, ha ki tudnám próbálni megvenném, csak a vizsgaidőszak ugyebár... :S:)
Hallottam már koncerten ilyesmi Randallt. Jó kis cucc
A csövesre lennék még kíváncsi, az RH50T-re (asszem).
Én egyébként nem éreztem hogy nehéz lenne belőni a VS-t, hamar megtaláltam rajta a hangot.
Szerintem ne dobd el a G7-et, jó kis cucc, később még szükséged lehet rá. Abból is lehet jó soundokat kihozni és ha olyan helyre mész játszani, ahol adják az alapot, csak beállítasz egy tiszta hangot az erősítőn, rádugod a G7-et és minden megvan.
A szólókiemeléshez az effekt loopba tegyél egy EQ pedált (vagy épp a G7-et)és annyi, az megoldja a problémád. Kíséretnél loop kikapcsolva, szólónál loop bekapcsolva. Ennyi az egész.
Óradíjas próbateremben találkozram ilyenekkel pl.: Vox, Line6, marshall (ez nem biztos, hogy modellező, de sok funkció volt). Ezek közül a Vox volt a legrosszabb. Egyébként elég sok nagyobb koncertet nyomtam le multival (pl.: diesel klubban) és nem szólták le a soundot. Inkàbb ott is az volt a baj, hogy a szólók nem jöttek ki a kíséretből.
Legyen ez egy első lépés a hosszú és tanulságos úton, melyre léptem, hogy valamilyen értelmes gitár soundot kreáljak. Olyan hangot, ami nekem is tetszik, inspirál és a közönség se menekül el a pulthoz.
Következő lépés, hogy a zoom g7-et tűzre dobom és pedálozni fogok (életemben először).
Problémás, hogy ketten vagyunk gitárosok a zenekarban és a szóló kiemelést nem tudom mivel oldom meg. Egy booster elég erre? Az erősítőben nincs. Eddig mindig elveszett a szóló, nem hallatszott ki.
Mondjuk nem meglepő,hogy ennyiért vette,ha egyszer a "mester" újította fel. :D
Egyébként egyetértek!
Szerintem jók amúgy a VS-ek,de nem 80e-ért. Elég sokféleképpen használhatóak,és tényleg jó választás lehet annak,aki ilyet keres,de helyén kell kezelni a dolgot valóban,ez egy jól használható,hibrid cucc,1db csővel.
Hali!
Kicsit én is hozzászólnék a VS témához.
Játszottam én is VS-en, konkrétan a 8100-as fejen és egyáltalán nem szólt rosszul, csak tudni kell beállítani (Chuck Schuldiner imádta és nála baromi jól is szólt). A tisztája szép, a torz is egész jó és széleskörűen variálható. E és D hangolásban teljesen jó volt metálra is, viszont C és H hangolásban már nekem gyenge volt, zajossá, zavarossá vált.
Ebben az időben volt Laney LV300-as fejem (ami egy hangszerbolti eladó szerint olyan mint egy továbbfejlesztett VS), ami pont ugyanígy viselkedett. Aztán egy szerencse folytán elcseréltem a Laney-t egy Randall RH100G2-re. Na a Randall minden hangolásban megállja a helyét, pedig tranyós. Nagyon sokoldalúan használható és nevetséges áron (kb 60-70 ezer Ft)hozzá lehet jutni.
Ha valaki olcsón akar metálhoz jó erősítőt én nyugodt szívvel ajánlom a Randall-t, biztos nem fog csalódni benne.
Almát az almával...
Szoba körülmények között semmit nem lehet tesztelni, max egy gyakorló kombót.
A HK-k jó cuccok, jobbak mint azt a használt áruk alapján gondolná az ember.
Nem kell megfizetni pl a marshall feliratot...
Azért kérdem, mert itt leginkább a torz csatit "szidta" pár ember. Ha viszont torzítópedálokkal operált, akkor érthető, miért szólhatott jobban a CryFree.
Nálam volt vagy egy hónapig egy HK Club Reverb.
Igaz szobai körülmények között használtam, de oda nagyon tré. Kihajtva a hangszórót biztosan jobb.
Van egy olyan gyanúm hogy ez is csak ilyen ár/érték arányban jó cucc (mint mondjuk az SX gitár, stb.), de egy normális erősítő + hangszóró keresztbe lenyeli.
Az MG-kben a hangszóró vagy a doboz ami gagyi.
A kombók valóban döglöttek, de a fej egy normális ládával nagyon jól szól.
Erről a tour reverbről jókat hallottam de még sosem próbáltam.
A valvestate-nek több szériája is volt...
Én szintén óradíjas teremben használtam nem tudom melyiket.
2x12, és chorus is volt benne. Teljesen jó volt, jobb mint egy MG.
MG-m volt sokáig, a másik gitárosnak is az van. Használható, de messze nem a legjobb.
Több olcsóbb cuccot is tudnék mondani, ami körökkel veri.
Én kihagynám. Állítólag fej formátumban jobb. Nekem 1x12 100W kombó formátumban volt.
Egy mezei cube60 porig alázta hangban. Az MG-nek a torz hangja elég halott.
Ha jó tranyós jó áron, akkor H&K!
HK1 HK2 HK3
A VS nagyon megosztja a gitáros társadalmat valamiért.
Nekem is volt 212-es stereo chorus. Karaktere nem volt rossz de nagyon vékony volt.
Tranyós cuccokból nekem az MG100 a kedvencem, egy jó ládával kifejezetten jól tud szólni és marha olcsó is.
Évekig használtam VS-t óradíjas teremben. Nem volt a világ legjobb erősítője, de ha az ember áldoz egy kis időt rá, kellemes hangot lehet kitekergetni belőle. Ez szerintem mindenre igaz, a legjobb erőlködő is tud értetlen kezekbe olyan hangot produkálni, hogy kár volt bekapcsolni. Arról nem is beszélve, hogy ha valakinek a VS hangja tetszik, akkor használja egészséggel :)
"Én mindig azt vallottam,hogy mindenki játsszon alapról.A billentyűs,az énekes(ugye kontroll),a gitáros,a basszeros,mindenki...Először szóljon bent jól,és utána lehet kezdeni kifelé hangosítani."
Egyetértek.
Jah persze.Ez is létezik...és az a baj,hogy sajnos nem tudom hirtelen eldönteni,hogy a nagyon kókler gitárosból vagy a nagyon kókler "hangmérnökből" van sok.
Én a cuccommal úgy vagyok,hogy még egy 300 fős rendezvényteremben sem tudom a feléig megtekerni,mert leszól mindent...és akkor még a nagy cuccra ki sem raktam...de olyan tökéletesen szól át,hogy nem is szükséges.Múltkor egy strandon játszottunk egy egész estét,ott fossá volt hajtva a motyó,még egy ládát el tudott volna sztem viselni maga alatt,és még ki volt rakva a nagy cuccra...de akkor az volt jó.
Én mindig azt vallottam,hogy mindenki játsszon alapról.A billentyűs,az énekes(ugye kontroll),a gitáros,a basszeros,mindenki...Először szóljon bent jól,és utána lehet kezdeni kifelé hangosítani.
Az a baj,hogy én is ismerek rengeteg embert,akik szarásig vannak pénzzel,vesznek egy kurva nagy cuccot,és "hangosítanak".
Nos ez egy semekkora padlástér volt, és kis hangerőre volt szükség, még a dobos se ütötte meg a cuccot rendesen annyira, meg mondjuk a hangosító cucc is kőkorszaki volt, elszállt mélynyomóval. És nem tudtam vele mit kezdeni, ha szétpanorámáztam, ha szarráeqztam, semmi nem volt jó...a tiszta még csakcsak, de a torz az abszolút semmi...persze majd mindjárt jön a beszólás, hogy akkor nem értek a szakmámhoz...és a valvestate kurvajó.... És mint említettem a tulaja meg van vele elégedve, annyira, hogy a fullcső cuccát cserélte le erre... Egyébként csak azért szóltam a témához, hogy rávilágítsak kinek a pap, kinek a papné :)
Nagyon sok idő kell,mire egy erősítőből a lehető legjobb hangot tekered ki.Nekem kellett 3 év.Most itt az új,azzal is szenvedek néha...Igaz,az középállásban sem szól rosszul.
Főleg,ha a gitáros még annyira nem is vágja a témát,akkor Te tekergetheted a pultot,ahogy akarod,sehogy nem fog jól szólni.Ez a szarból vár esete...Ez ilyen sajnos.(Meg persze van az az eset,amikor az erősítő teljesen felejthető.)