Már bocsánat, de egy pár cuccot kipróbáltam mielőtt választottam. Dsl 40, tsl 60, jcm 900, peavey 30, ma50, bugera fej, peavey xxx...
Ehhez jutottam el, nem tudom mi ezzel a baj. Ha nem tetszik és lesz pénzem cserélek. Nem egy életre szól.
Drága politikusaink intézkedéseikkel ingataggá tették a munkahely biztonságát, ìgy a költség ráfordításom is arányosan csökkent. Ez nem hülyeség csak más. Inkább ez, mint egy jcm 900. A LUKE gitárommal jól szólt, nekem tetszett.
Elég gyatra az a valvestate. Múlt hétvégén hangosítottam egy zenekart, amiben a gitárosnak valvestate kombója volt. Nekem már magában se tettszett (pedig a gitáros meg van vele elégedve), de zenekarba úgy eltűnt, mint a huzat, főleg a torz csatija, a tiszta még néha kihallattszott, de egy sima hegedű leszólta, és akármivel próbálkoztam nem lett jobb :S
Egyébként na, lehet félreérthető voltam, nem a tranyós cuccokkal van a baj, nekem is az van, arra telik (sőt, nekem most billenyű kombón van gitárra :D ), nem bűn rosszak vagy ilyesmi.
Szerintem ez a kérdezek, de közben rohadtul nem érdekel a válasz mentalitás vicces.
Valószínűnek tartom, hogy a "Milyen hang tetszik Wilkának" kérdésben itt egyetlen szakértőt sem találni rajta kívül.
Kérdezett néhány irányt, hogy merre nézegessen. Nézegetett, aztán talált egy olyat, ami megfelel az ízlésének.
Annó volt nekem valvestate, nem a hangjával volt hiba egyáltalán.
Én nem fogom senki kis érzékeny lelki világa miatt burkoltan kifejteni a véleményem.
Persze, mindenki nyúl mellé, úgy is lehet tanulni.
De ha valaki megkérdezi mit csináljon nála tapasztaltabbaktól majd direkt pont az ellenkezőjét csinálja az nem mellényúl, hanem szimplán hülye.
Régebben több olyan próbateremben voltam, ahol valvestate-k voltak. Nekem nagyon bejött a hangja. A valvestate-ban a cső kifejezetten fontos szerepet játszik az előfokban, a torzítás a csőre van bízva.
Kompakt, masszív, harapós hangja van. Egzakt, tömör sound.
Tavaly nyáron én is játszottam egy classic30-on, mert a basszeros saját cucca gajra ment, s az én erősítőm végfokát kellett használnia. Hát azt kell mondjam, nekem nagyon nemgyere be. Szellős hang, single coilhoz biztos jobban ment volna, humbuckerrel nekem visszalépés volt. Igaz, én a tranyós cuccokat szoktam meg, szóval ahhoz viszonyítok.
Ha jelen pillanatban neki ez a fasza,akkor ez a fasza.Nem nekünk kell használni.Mindenkinek meg van a véleménye,de akkor azt úgy is közöljük...Mindenki nyúlt,nyúl és fog is félrenyúlni,ha most véletlen Ő ezt tette,nem áll meg a világ...De az is lehet,hogy ez jön be neki.Azért,mert nem csöves,ne öljükmár meg rögtön.:)
Wilka!A csövestranyós dolog veszélyes,óvattan bánj vele...ez egy necces kérdés gitárosoknál.:)
Igen ez sajnos nagyon így van, nagyon félre tudja vezetni az embert.
Ha nagyon folyósan, krémesen szól a cucc magában az nagyon kellemes tud lenni a fülnek, csak aztán elviszi az ember próbára és eltűnik a hang.
A csúnya recsegős, szőrös hang meg magában nem olyan kellemes, de ott viszont próbán pont a szőr meg a recsegés tűnik el és megmarad a bivaly vastag telt hang.
Elég sok modellezős cucc is itt vérzik el, mert a legtöbb a már stúdióban rögzített hangot szimulálja, ami mp3 mellé gyakorolni nagyon jó meg olyan érzése van az embernek szobában, kis hifin/erősítőn, mintha valami nagyon profi cucca lenne mert ilyen hangot hall a kedvenc lemezein is, de élő zenekarban, akkora dinamikában egyszerűen túl kompresszált, túl jólfésült az a hang és meghal...
Ezért is van az nagyon sok koncerten hogy jön egy zenekar GT-1csillióval bedugja az erősítő és fos az egész.
Aztán jön a köv zenekar, kihúzza a multit, bedugja az egy szál kábelt, nincs effekt, nincs 20 különböző hangszín mégis sokkal nagyobbat dörren a koncert. És ezt nagyon sokan nem értik.
Na ez az, nagyon becsapós tud lenni a dolog..hiába szól szépen önmagában, zenekarban elveszhet. Az önmagában csúnya hang meg simán állatul szól a többi hangszerel együtt.
Előfokcsöves... 1 db előfokcső van benne, amin valamennyire át megy a hang, 95%-ban tranyós.
Az meg hogy Classic 30ból nem jön vérdöngölő torz szand nem meglepő, nem is arra való, de ha mégis az kell elékötsz egy bármilyen boost pedált, fényévekkel egészségesebb, teltebb, jobban átszóló hangot kapsz mint egy Valvestateből.
80 meg sok érte, ez a most volt felújítva tranyós cuccnál meg parasztvakítás. Csöves cuccnál egy teljes átnézés, csőcsere, biasolás az felújítás. Tranyós cuccnál az, hogy meghúz két csavart az nem az...
Hát így jár az, aki eljön tanácsért aztán utána teljesen ellentétesen cselekszik... :)
Majd amikor zenekarban tekergeted össze vissza és nem akar átszólni a bandán csak a kása jön, akkor majd eszedbe jut: "hogy is volt az a Classic 30"?
Nem vacak, de előfokcsöves és csöves között elég nagy a különbség. Szerintem nagyobb, mint tranyós és előfokcsöves között. Kihajtásról sincs sok értelme beszélni szerintem előfokcsöves esetében.
A lényeg, hogy Neked mi tetszik. A többi ne érdekeljen.
Még az lesz majd döntő, hogy zenekarral, zenében hogy viselkedik.
2x12 van benne. 80ért, mert most lett felújítva Mezey Béla által. Nem akarok külön torzító pedált használni és hard rockra ennek jött be legjobbam a soundja. A classic 30 ból közel se jött ki ilyen torzított hang. Ez előfokcsöves. Made in england.
50-60-nál azért remélem nem adtál érte többet...
Az említett csöves cuccok persze drágábbak, de tényleg nem egy kategória.
Persze nem rossz a valvestate se a kategóriájában (főleg a régebbi darabok), de akkor már egy 2x12-t vettem volna belőle.
Vagy még inkább az említett full csöves cuccokat.
Lol.
Hogy jutottál el a Peavey Classic 30-tól a Valvestate-ig?
Eleve csöves cuccot kerestél, ugye tudod, hogy a Valvestate nem az? Csak egy világító díszcső van az előfokban.
Az eddig említett erősítőkkel meg különösen nem egy kategória.
Sziasztok! Megtaláltam az erősítőt, ami mellett letettem az X-et. Miután az eddigiek nem jöttek be, vagy nem arra való volt, ami nekem kéne, így egy felújított 20 éves Marshall Valvestate VS102R mellett teszem le a voksom. Bitang jól szól és olcsóért számolják fel
A korai (Mother's Milk, Blood Sugar S.M.) időkben nem volt néki annyi cucca, gyakorlatilag csak a WH10, DS-2, CE-1. No meg a marshallok "tisztája".
Én is nagyon szeretem a hangzását.
Láttam néhány koncertfelvételt, ahol csak a pedálsora elfoglalt vagy 3-4 négyzetmétert. :D
Frusciante nevét is azért írtam, hogy a hangzást körül tudjam írni (tetszik az a Marshallos tiszta amit néhány számnál használt).
Mondjuk Frusciante elég sok effektet használ..:) Nála pl. folyamatosan be van kapcsolva egy MXR Microamp, ami elég sokat számít. És a WH10, ami eléggé megváltoztatja a végső hangot, attól függően, hogy lánc elején vagy végén van.
Laney LC/VC széria, 15/30w-os verzió jó lehet.
Ha van kisebb teljesítményű (< 30 watt) nagy hangszóróval, akkor az lenne a legmegfelelőbb.
Nem tudok jelenleg több pénzt rászánni, a 150 ezer Ft-ot is csak hasraütésre írtam.
Persze jobb lenne ha lenne, de jelentősége nincsen.
Normális alkatrészekből van, a kapcsolás/torzítás meg olyan hogy tetszik a hangja.
És ponthogy blúzos is szerintem. A neve is az Blue Hornet.
Konkrét összeget nem írtam, de reménykedtem, hogy valahol 150 ezer Ft alatt megúszhatom (akár használtan is).
Kénytelen leszek kompromisszumo(ka)t kötni, úgyhogy lehetséges, hogy nem 12 colos hangszórós erősítő lesz a befutó. :)
oké, a kisebb erősítőknél arra ügyelj, hogy ne legyen dobozhangja, ami általában a kis méret miatt van. Legalább 1db 12 collos hangszóró legyen benne :)
Nem vagyok nagy effekt párti, szerintem nem feltétlen kell ettől függnie a jó hangzásnak (remek példa erre az AC/DC szerintem). Max. egy wah pedal amit használnék, meg később esetleg egy Boss DS, de egyelőre még nem.
Jorn: Köszi a tippet, utánanézek a Peavey-knek. :)
Ha esetleg van más is bombázzatok a tippekkel nyugodtan.
Már építettem egy SE -t, és szerintem nem szól rosszul. Vagyis el nem tudom képzelni hogy mitől szólna jobban egy gyári, mert összehasonlítási alapom nincsen.
A digitális kütyü is lehet minőség, már ha a Fendermusztáng az. Az én számítógépes setup-om az. (legalábbis nekem)
Lehet hogyha lesznek majd minőségi pedáljaim, akkor azt mondom az analóg a legjobb, de egyelőre minőség/praktikusság/ár tekintetében a számítógépes cucc a nyerő nálam.
Inkább legyen egy igazán jó hangzás, mint sokféle, de zizis műanyaghang egy PC hangszórójából...
Blueshoz egy jó analóg hang kell (mondjuk egy csöves kombó, esetleg 1-2 analóg pedál), nem pedig effektek meg erősítőmodellek tömkelege... az a szobagitárosok játékszere...
(mellesleg nem te akartál csöves erősítőt építeni korábban ? azóta átálltál a minőségről a mennyiség pártjára ?)
Én nem erőltetném.
Ha esetleg jó áron hozzájutsz valamilyenhez, esetleg akkor.
Szóval, nem lesz annyival jobb (ha egyáltalán az lesz) hogy elájulsz tőle. (egy hangzás, no effekt)
Sziasztok!
Nemrég elkezdtem játszani a gondolattal, hogy esetleg érdemes lenne beruháznom egy csöves erősítőre. Nézelődtem is, de egyelőre még nem sikerült találnom megfelelőt, ebben kérném a segítségeteket.
Egy egyszerű kombót keresek, nem kell, hogy több csatornás legyen és ha nincsenek benne effektek azt se bánnám igazán. 20 wattnál biztos nem kell erősebb, jelenleg is egy Fender Mustang I 20 wattos 8 colos erősítőm van, ami bőven elég (a master hangerőt 3-4-nél magasabbra nem tekertem - gaintől függően persze).
Régi, klasszikus rockos-bluesos hangot szeretem, semmi hi-gain, metál meg hasonló zúzós dolgok, de azért a tiszta hang is szempont (ezért esett ki a Marshall Class 5 a képből, mert szeretem ezt a hangzást és a Marshallos tisztát is, de sajnos utóbbiban állítólag nem túl erős).
Néhány zenei példa: jelenleg a Josh előtti RHCP és főleg Frusciante a favorit, de régi klasszikus brit és amerikai zenekarok és előadók is cél (Bluesbreakers, Clapton, SRV).
Összefoglalva: egyszerű csöves kombó nem túl nagy hangerővel, szép tisztával amit lehet hajtani de nem kell túlhajtani, árkategóriában nyilván minél olcsóbban. :D
Remélem sikerült jól körülírnom a vágyott erősítőt, a válaszaitokat előre is köszönöm, ha van kérdés igyekszem mihamarabb válaszolni.
"Kipróbáltam a héten egy TSL Marshall kombót, egy MA50 kombó és egy Jcm 900 fejet. Egyik hangja sem tetszett. A Marshall nem az én világom."
Na most ez a 3 erősítő pont elég messze van az igazi Marsall szandtól. :D
"Ellenben kipróbáltam egy Laney VC30 kombót. Nah ez már bejött. Még egy peavey classic 30 kombót is megnézek majd."
Peavey 30 kurvajó mondjuk... :)
"A kérdés, hogy mire elég egy csöves 30 watt. Otthonra, próbára, koncertre? Sajnoy csak a tranyósakat
ismerem, ott ez semmire nem jó."
Hát ha nem metálkodni kell, hanem emberi zenére, akkor bárhova.
Köszi! Akkor valószínűleg rámozdulok majd egy ilyen kisebb erőműre. A Peavey Classic 30-ra kíváncsi leszek, mert egy ismerősnek van és áradozik róla. Az övét nézem meg a gitárommal.
Úgy van, ahogy Raul mondja, az esetek 99%-ában mindenre elég a csöves 30w.
De a nagy Marshallosok majd le fognak szólni, hogy ne ezek a modellek alapján ítéld meg a márkát :)
Mindháromra elég.Otthonra és próbára még sok is.
Ha olyan kurva nagy színpadon játszol,ahol nem lenne elég,ott meg úgyis bemikrofonozzák,kihangosítják.
Kipróbáltam a héten egy TSL Marshall kombót, egy MA50 kombó és egy Jcm 900 fejet. Egyik hangja sem tetszett. A Marshall nem az én világom.
Ellenben kipróbáltam egy Laney VC30 kombót. Nah ez már bejött. Még egy peavey classic 30 kombót is megnézek majd.
A kérdés, hogy mire elég egy csöves 30 watt. Otthonra, próbára, koncertre? Sajnoy csak a tranyósakat ismerem, ott ez semmire nem jó.
2013-05-28 05:04 |
#16745
Enyémben vízszintesen vannak.
Ez is 20-on felüli.:)
Amiről én beszéltem az alapvetően rackes végfok mindkettő.
Az egyik egy Marshall 20/20, a másik H&K VS250...
2013-05-28 00:24 |
#16739
Marshall EL84-est azért nem vennék, mert a nyákból lógnak lefelé a csövek, így égetik is azt rendesen, mert a foglalat sem éppen ezen igyekszik segíteni.
Nekem is EL84 van, aztán jól szól igen csak.
Azért ha ezt megcsináltad volna mondjuk a mi házunkban, egy új szélvédő illetve gumi garnitúrára befizethettél volna... Úgysem hallottad volna ha szól a riasztó :)
Én nemrég egy VOX DA-5-t szereztem be gyakorlósnak. Teljesen meglepett a kis motyó. 0,5W állás fölé nem kapcsoltam otthon, és meglepően használható a hangja. Legalábbis sokkal jobb, mint más, akár nagyobb teljesítményű gyakorló erősítők, amikkel dolgom volt. Pénteken játszottunk egy többségében akusztikus bulit, az aux bemenetre kötöttem a DG Stompot, onnan ment, amit elektromoson játszottam, a gitár bemenetre ment az akusztikus gitár, csipetnyi reverbbel megbolondítva, a mic bemenetre pedig az ének, és a hegedőhöz tartozó mikrofon. És nagyon klasszul szólt.
Köszi a tippeket! Hangerőben szerintem is elég lenne a 10-15w, de szvsz a kicsi erölködő kicsit dobozhangú. Valami olyat keresek, ahol a hangzást is tudnám élvezni. Fülesnél is ez a baj, amit én eddig próbáltam, ott a visszaadott hangnak köze sem volt az eredeti gitár hanghoz.
Amíg panelban laktam és nem volt átmenetileg próbatermünk, otthon próbáltunk. nem értem ezt a hangerőparát, mi sosem hallottuk, hogy valamelyik szomszéd átkopogott volna...
Én otthon a 2 wattos Microcube-ot sem tudtam soha félnél jobban feltekerni, mert már túl hangos volt.
Most egy 30 wattos 1x10-es kis lepkefing kombón van (amúgy kegyetlen jó hanggal) de ha már épphenhogycsak elmozdítom a hangerő potit nulláról a szomszédok már verik a radiátort...
Otthonra valami fejhallgatós gyakorló cucc kell...
Szerintetek a Powerstate millenium 50 fej milyen szerkezet? Elég sok jót hallottam róla. Állítólag csőcsere után elég meggyőző. Szerintem jövő héten ezt is kipróbálom.
Sziasztok! Véleményetek szerint egy cube 40 sok otthoni zenélgetéshez? Most egy 40es csöves erölködőm van, az baromi sok...
Lehet, hogy egy 30as is elég, de nem ismerem, hogy van- e a kettő között különbség? Az effekt, egyéb difiket tudom...
Az SMD javításához kell némi speckó felszerelés meg tapasztalat,szóval összességében nehezebb és sokkal szarabb javítani. Azonkívül ezek a mütyür alkatrészek és eleve az SMD technika nem való erősítőbe.
Mindennek megvan a maga helye,az SMD is jó technika tud lenni,ha az arra megfelelő helyen használják.
Az erősítő nem ez a terület. :)
És a Marshall MA-50H fej?
Illetve tényleg fontos lenne, hogy legyen egy boost ami löketet ad a szólónak ugyanazon a csatornán. És tényleg nem metál zúzdára keresek, hanem rock, hard rock műfajra. Meleg hangszín előny.
TT szériát kerüld el nagy ívben, fele SMD, javíthatatlan. VH sem sokkal jobb ebből a szempontból. Sajnos csak az egyszerű (1, másfél-két) csatis újabb Laneyk amik megbízhatóak, és javíthatóak.
Épp a múlt héten hoztak két cuccot, egy GH50-et ill egy JCM900-at, mindkettőt ugyanarra ( mint kiderült, kontaktos ) ládára tették rá, a GH simán túlélte, míg a Marshall kimenője szépen leégett.
Arról nem is beszélve, hogy ha több fellépő van egy bulin, az esetek 90%-ában le lehet beszélni valakivel,hogy használhasd a ládáját. Az nem kérdés,hogy 412 mindent visz :))
Szerintem érdemes megfontolni azt a verziót is, hogy veszel valami egyszerű (tehát nem 3 csatis, szólókiemelős) kombót, és a beépített torzítással ÉS kispedállal oldod meg a különböző hangszíneket. Én pl. így használom a Laney kombómat.
Ha otthon akarsz 50w-os csövessel gyakorolni,akkor kelleni fog hozzá valami kütyü, amivel csökkented a hangerejét. Nekem erre (ill. a koncerthangerőn való jobb kitekerésre) van egy Somax19-féle Dr.Z-kópia. Bevált.
30/50w-os csöves kombót már 110-130 ezerért lehet kapni (nekem pl. bevált a Laney LC-széria, de jó a VC is). Ehhez valami OD-pedál crunch-hoz, meg booster a szólókiemeléshez, még kb. 30ezer összesen.
Ha valaki kombót akar és hordozhatóságot - akkor ez szerintem csak tényleg kis kombókkal valósítható meg, amit jellemzően nem 2-3 csatornásak. Ha nagyobb erősítő kell, akkor mobilitás szempontjából szerintem jobb a fej-láda. Akkor akár egy személyautóba is befér egy átlagos zenekarnak a motyója ha ládákat nem kell vinni, míg ha kombó van akkor az normál esetben is annyit foglal, mint két fej.
Marshall DSL + 1936. Univerzális megoldás. Esetleg Triple XXX kombó kieg. ládával, vagy 5150 kombó ( ez magában is zárt dobozos ). MOndjuk én mindenképp fejládát vennék. Reverb meg az ilyen úri huncutságok úgysem érnek semmit, ha az alap hangszín nem elég jó :)
Ismerem a problémádat, jómagam is küzdöttem vele sokáig.
Nem azt mondom, hogy ez a bölcsek köve, de nekem bevált ez a setup.
Az erőlködő.
Hosszas baszakodás után kikötöttem a Carvin erősítőknél.
Egy Nomad 112 kombó volt két és fél évig, (aki ismer, tudja, az nálam mit jelent. ), most több mint egy éve egy Carvin MTS 3212 van. Ez 100W follcső 212 kombó, felezhető 50W ra a teljesítmény, két csati, és a reverb, ( a Carvinok reverbjei elképesztően jók, nem az az üres uszoda hang, mint sok erősítőnél, tényleg hallani kell)
Ezek a cuccok nem divatosak itthon, relatíve bagóért hozzájuk lehet jutni, és mégis fasza USA csöves motyók, semmi IC, meg hókuszpókusz, félvezetőmentes jelút! Ami nagy dolog.
(Van fej láda motyóm is, egy Bajkeverő féle SLO fejjel, ami elképesztően jól szól, de nem szeretek cipekedni. )
És a másik összetevő, a multi.
Nos, koncertezni egy Digitech 2120 VGS-t használok.
Nézz utána a neten. Atom jó cucc.
A "mikró motyó" pedig egy Yamaha DG Stomp.
A második darab van belőle, mert az elsőt eladtam valamiért, másnap már bántam, és nem telt bele egy hét, vettem megint.
Volt pár multim. (ZOOM G.1 G.2.1u BOSS ME 8-33 ig minden, GT3-8 ig minden, Line6 POD-X3 Live-ig a teljes paletta.) És messze a legjobb cucc ez a DG stomp.
Gitártok zsebbe befér, és egyszerűen lehetetlen rossz hangot kitekerni belőle.
Szia! Köszi az infót. Nem gyárit használok. Kézzel állítgattam be, de így se lehet egy értelmes hangot kicsikarni belőle, iszonyat bénán szól. Lehet, hogy az is az oka, hogy mindig más cuccon kell játszani (óradíjas termekben), de tényleg vacak.