Volt szerencsém többször is használni: nincs alapzaja. Egyébként a multi + aktív hangfal is megoldás lehet, vagy ha a PC mindig kéznél van, akkor egy Line6 hangkari + aktív hangfal.
Srácok már megint én vagyok Most szólt az alsó szomszéd,hogy hangos vagyok.
Szóval:
Mit tudnátok javasolni otthonra?Itt írták fórumban,h már a 15 W is sok panelba.Akkor?
Kombót szeretnék,a multi+füles nekem nem jött be anno.
Stílusban most a lágyabb zenék hódítanak "játszási" szempontból,tehát jazz,blues,swing,meg egy-két rockosabb téma,de inkább a leírtak.
Az sem baj,ha csak tiszta csati van,mert akk megfejelem egy pedállal,oszt' békesség.
Hali. Gitár erősítő vásárlás előtt állok. Három erősítőt néztem ki. Az első egy Line6 Spider Valve 212 a másik egy Marshall AVT150 a harmadik pedig egy Marshall MG100DFX. Valakinek van tapasztalata valamelyikkel? Hangilag milyenek? Esetleg valamilyen ezekhez hasonló típusú, felépítésű és árkategóriájú erősítőt tudtok ajánlani ami jobban teljesítene próbateremben, szinpadon illetve otthon?
Üdv mi a véleményetek a behringer bxl kombókról kis pénz sok watt grafikus eq stb. ?Lehetőleg olyan írjon aki látott már ilyet :D illetve mit ajánlanátok még 50-60ezer körül előre is köszi!
Te olyan sokat tudsz, hogy lassan már felejthetnél egy kicsit... :D
Sehol nincs leírva az, hogy az erősítőt nem lehet egy asztal szélére, vagy közepére tenni, szép is lenne...
A 120 fok stb. csak kamu, sose hallottam róla, pedig az elsők között vettem meg, nem ma kezdtem, a céggel a mai napig kapcsolatban vagyok. Ez az erősítő is (mint minden hangforrás) a hallgató pozíciójától függően másképp szól, pontosabban ugyanúgy szól, de a visszaverődés miatt másképp hallod.
ZZ Top nem tolt vele turnén, kaptak 4 darabot kipróbálásra (promóció), kontrollnak használták őket, készültek képek, kb. ennyi.
Persze attól még nagyon jó a motyó, a hangja nagyon tiszta, de mégis "meleg" és iszonyat dinamikus. Ha meghajtod a torzítása engem a Bluesbreaker/Greenback kombóra emlékeztet, de ne tessék blues-re gondolni, mert annál élesebb a hangja, pont ezért szól át mindenen. Most egy Juniort használok, annak ellenére hogy valami "Andy Summers nevű csóka" összefirkálta, nem tudom miért írta rá a nevét, mikor nem is az övé :D
CBG-t akartam csinálni, és ahhoz kellett egy erősítő - ez meg elég jó áron hozzám került. Ellenben ha megcsinálom a gitárt, már nem lesz annyi időm vele játszani, hogy megérje egy külön erősítő, + azóta elkészült a csöves basszus fejem is, amit szintén használhatok erre. Így feleslegessé vált, pedig egész megszerettem. :/
A kapcsolás Orange Tiny Terror, némi módosítással: állítható bias, 6p6sz végcsövek (a 6V6 orosz megfelelője), 4, 8, 16 ohmos kimenetek, amik némítják a belső hangszórókat (2x6" Jensen, hogy láda nélkül is lehessen játszogatni rajta), illetve egy 8 ohmos, ami nem némítja, így együtt szólnak a belső hangszórók a külső ládával. A kezelőszervei: PreGain, PostGain, Tone és Master, illetve az előlapon van természetesen a bemeneti jack, a hátulján van a tápcsatlakozás, primer és szekunder oldali biztosítékok, illetve a kimeneti jack-ek.
A kimenője gyári fender magra készült, a táptrafója Cyklon (Protone művek) munkája, az ellenállások induktivitásmentes R534-ek (a zaj minimalizálására), a potik ALPHA márkájúak.
A hangzásról: kis gainnnél, vagy kicsivel fölötte tiszta, kihajtva hard rock, a kettő között meg igazi jó krémes, blúzos hangzás.a master potinak köszönhetően kisebb hangerőn is lehet nagyobb torzítást is elérni...
Ugyan van benne 2x6 hangszóró, de ettől függetlenül nem nevezném kombónak, normál felhasználás során igencsak ajánlott alá láda - saját hangszóró inkább amolyan otthoni mókázásra való.
Így van. Könnyebb modolni, alkatrészt cserélni stb. A PTP király! Általában axiális alkatrészeket használnak turretbórdon (kivétel persze van , pl orange drop), és ezeknek más a gyártástechnológiájuk mint a radiális kialakításúaknak, a régi erősítőkben ilyeneket használtak, ezért mondhatni vintage stílusú erősítőkben kötelezőek! Meg ugye a merítéses "forrasztás" nagy hátránya, hogy ólommentes ónt használnak, ami ridegebbre szilárdul, és emiatt (is, meg a fos alkatrészeknek köszönhetően is) gyakori hiba bizonyos erősítőknél, hogy a teljesítmény-ellenállások elválnak a paneltől. Meg hasonlók...
Tudom, hogy ne reklámozzam itt a saját szarom, de mindig mikor benézek ide tudom, hogy ez egy jó választás lehet, olcsó de jó alternatíva. #16553 postot lesd meg - ha érdekel, írj rám.
Most már csak egy kérdésem lenne: melyiket ajánljátok? 15W vagy 30W? Egyelőre otthoni gyakorlás, próbatermi jammelésre használnám, de remélhetőleg majd lesz koncert is.
Köszi!
Point to Point forrasztás azt jelenti, hogy nem egyszerre (géppel), hanem pontonként (jellemzően kézzel :) történik a forrasztás.
Szűkebb értelemben értik rajta azt is, hogy nincs panel, hanem egy szegecses (turret) panel segítségével az alkatrészek lábai ténylegesen össze vannak kötve, tehát nincs köztük például a panel vezetősávja.
Egy képzett, tapasztalt ember által történő kézi forrasztás sokkal jobb lehet, mint a tömeges, gépi forrasztás, hiszen forrasztás közben nézi, ellenőrzi is azt, sőt, még egyéb hibákat is kiszúrhat...
Persze nem kell ezt túlmisztifikálni, régen amikor nem voltak gépek, se panel, akkor minden point-to-point forrasztás volt... :)
De általában véve a p-t-p-ben több az 'anyag' is, robusztusabb, vastagabbak a vezetékek, szeretik is a hadiiparban... :) A panel kevésbé jól tűri a szélsőséges időjárást és egyebeket, persze mindenre vannak kivételek....
Sziasztok! (Előre is bocsi az esetleges bugyuta kérdésért) Milyen erősítőt tudnátok ajánlani, ami hangkarakterét tekintve közel van a Marshall JCM 800-hoz, viszont kisebb teljesítményű (30-50W) és megfizethetőbb árkategóriába tartozik? Fej és kombó is játszik. Megéri esetleg építtetni egyet (pl Mákos amp)? Előre is köszi a segítséget!
Nem tudom mennyire mérvadóak ezek a youtube felvételek. Némelyiken hallatszik, hogy nem túl jó körülmények között lett rögzítve, némelyiken meg a játékos nincs teljesen a helyzet magaslatán.
Thomannál keress rá a VHT Special 12/20-ra vagy a Special 12/20 RT-re. Point to point cuccok vicc áron. Élőben még nem hallottam amúgy, csak jútúbon, de szerintem faszák! Meg amúgy 150-250-ig kapsz már fasza Voxot is használtan.
VHT belülről:
segítséget szeretnék kérni. Csöves gitárkombót szeretnék venni, kb. 30W, 1x12 kivitelben, árban pedig alsó-közepes 150-250 forintos kategóriában (használt). Telecasterhez használnám, inkább blues, jazz stílushoz. Nem értek hozzá sajnos, és inkább összezavar a rengeteg youtube tesztvideo. Érdekelne vannak e egyértelműen előnyben részesített erőstők a részetekről. Persze mindenhol azt olvasni, hogy egy fenderrel nem lehet mellélőni, de azért érdekel vannak e mások is, pl. az olcsóbb Laney, Peavey típusok közt. Érdekelne hazai manufaktúrák termékei is (nekem van Prolude basszus motyóm, ami szerintem messze veri a kategóriáját).
Ez a hangzás számomra az etalon (Adam Rogers), de egy ilyen Voxot nem engedhetek meg magamnak sajnos.
Véégy egy Wharfedale TCT35 35W fullcsöves kombót, told elé az olcsónapok mondott Ibanez PL5 pedált, az egész cuccot told valamivel fél hangerő alá - és hallani fogod a nyers, torkos, szaftos rock hangot.
VAGY: minden ugyanaz, de Kasléder DLT-8, vagy BOSS OD-3 az Ibanez helyett! -
Valami dörgedelem, ahogy ez a cucc most megszólalt. Éljen a nyár!!!
Ha van kedved, kipróbálhatod a Zénómat, amit egy itteni szaki csinált. Orange tiny terrorra hajazó kapcsolás, 6v6 csövekkel (20-22W). Nem biztos hogy bejön Neked, HC-re lehet lágy, de egy próbát megérhet. :) Dobj mailt ha érdekel, illetve csöves erősítő topicban is érdeklődhetsz felőle - többen kipróbálták onnan.
Igen,ez benne lehetett a pakliban.Persze ez nem lett volna a legnagyobb baj,ha az elkészült "mű" jól használható és hozza azt,amit megbeszéltünk.De ez konkrétan használhatatlan volt.
Egyébként tudom ki az illető,akiről szó van,és emlékszem az irományra is,amikor ment ez.
És jogos is teljesen a követelésed,legalábbis ebből a külsős perspektívából,amiből én látom az esetet.
Azt hiszem,néha tudni kell nemet mondani,mert ha nagyon feltorlódnak a munkák,akkor mindenkinek csak az ígérgetés megy,és az nem vezet semmi jóra.
Én akkor,hogyha látom,hogy túl sok mindent vállaltam éppen be,akkor inkább már nem szoktam újakat bevállalni,inkább a magam részéről későbbre tolnám a dolgot,vagy átpasszolom másnak a kuncsaftot,akinek esetleg van szabad kapacitása rá.
Nekem csak egy asztalom van,ahol szerelek,elég szűkös helyen,és nagyon meg kell gondolnom,hogy mit és hogyan vállalok el.Decemberben pl. előfordult nem egy eset,amikor januárra ígértem csak szabad kapacitást,mert decemberben eléggé besokalltam,meg a családdal is kell azért időt tölteni,még mielőtt a gyerekeim nem ismernek meg. :D
Nyilván más építőnél is hasonló a helyzet,mármint akik nem hivatás szerűen csinálják ezt,főállásként,rendes műhelyben. Néha a profit hajszolás helyett nem árt némi végiggondolás és munkatervezés/élettervezés.
Azt hiszem,ebbe a csapdába esett bele a te építőd,túlvállalta magát.
Ha tehetem,nagyon szívesen elmegyek,mert kíváncsi vagyok a munkáitokra!
És persze az sem lenne rossz,ha a negatív tapasztalatot elmosná egy sokkal pozitívabb.
Vannak ezek az időnként megrendezésre kerülő erősítő építős találkozók,a csöves topikban elég jól be szokták előre harangozni.
Ha tudsz,akkor gyere el egyszer egy ilyenre,szívesen látunk!Ha gitárt is hozol,akkor akár a saját gitároddal is kipróbálhatod az említett építők erősítőit,és senki nem fog csúnyán rád nézni ha csavargatod,tekergeted,és mindent kipróbálsz rajtuk,és azért sem fog senki elüldözni,mert 2 percnél hosszabb időt szentelsz egy erősítőnek. :D
Na jó,most a magyar hangszerbolti átlag hozzáállást vettem alapul,tisztelet a kivételnek persze.
MákoSS,vagy Raul,Bajkeverő,stb cuccait én sem ismerem.Viszont nagyon óvatosan mennék bele építése,mert volt,akivel én is megjártam.Biztos vagyok benne,hogy jó szakik is vannak itt és elismerésre méltó munkáik vannak.De lehet,hogy bolti cuccot vennék én is.Használt csövest vettem,két hét után előjött a hiba,amivel korábban javítva volt,az eladó nagyon udvariasan közölte velem,hogy átvételkor működött,elégedett voltam vele,tehát sorry.Pedig elismerte,hogy ezzel a hibával javíttatta.Szóval óvatos lennék a használt csöves vétellel.Ekkor a szaki,aki javította is,megígérte,hogy egy hét alatt elkészít nekem egy új előfokot bele.25-ezret kifizettem és két hónap múlva nyilvánosan szólítottam fel,hogy küldje a cuccot,vagy a pénzt és az eredeti előfokot.Úgy volt ő szereli be,az ígért hét elteltével,azóta sem találkoztunk.Aztán végül postán megkaptam azt az összefosott valamit,ami búgott olyan hangerőn,amin gitároztam volna,ha standbyoltam,akkorát pukkant,hogy a szomszéd hallotta és még szarul is szólt.Vele többé nem építtetek,vagy üzletelek.De a rossz tapasztalat engem inkább a bolti cucc felé terelget,ha erősítőt vennék.
Nem akarok én lenni itt a békebíró! Főleg, hogy személyesen egyikőtöket sem ismerem, de hát ne személyeskedjünk. Főleg ne egy ilyen személytelen közegben, mint egy névtelen, arctalan nyilvános fórum! Azért ajánlottam Mákost (és ajánlhattam volna Bajkeverőt, Cyklon-t, vagy Rault), mert a feltett képeik alapján nálam letettek már valamit az asztalra. Igényes tervezés, igényes alkatrész és forrpontok, nagy baj nem lehet. Béke! ;)
Még évekkel ezelőtt egy régi lénit építettem át neki, nem tetszett, eladta. Azóta már tettem bele loopot is az új gazdájának, hozza csőcserére, mert sokat játszik rajta, mindenki jól járt.
A kollégának párszor beidegződik valami (Facebook csoportos eset pl. ), lehet megint rossz napja van.
1./ Nekem akként adtad át.
2./Ebben sem vagyok annyira biztos.
És ami nekem nagyon gázos volt, mikor elkezdett szarakodni, konkrétan embertelen alapzaja kezdett lenni, az elkészülte után három hónappal, majd két hónapot kotlottál rajta, mint "garanciális javítás" majd visszaadtad ugyan olyan szarul, ahogy odavittem, mondván ez ilyen.
Ezek tények.
Azért, mert átkúrtál valamivel, amit, még csak nagyon eddig nem is szellőztettem, mert belefáradtam, hogy minden szarházi kókler gányolmányának hibáit kiteregetve én legyek a fekete seggű, egy dolog, de, hogy ezért még engem herótozol, ehhh hagyjuk. Mákos, te a szememben egy nulla vagy.
A kombó a praktikum miatt érdekes, meg mert az MG láda gyári hangszórói nem biztos, hogy túl jók, ezért ajánlottam a kombájnt. Amúgy studióban a röffencs riffeket én a princetonon nyomom és sokkal egyenesebb hangképet ad mint a super reverb a maga 410-ével. Mondjuk mindenkinek más tetszik, de én sosem voltam 412 párti, pedig próbáltam már ezt-azt.
Mákos igényes dolgokat csinál szerintem, és ha valami önhibán kívül mégis gajjramegy a cuccaiban, szerintem ingyen, anyagárban megcsinálja, nem tudom, mi lehetett a baj.
A SLO-nál: én is úgy vagyok vele, hogy inkább a kasznin spóroljanak, de többnyire ha belenéz az ember egy ilyen épített cuccba, a sima kereskedelmi forgalomban kapható alkatrészeket látja a nagy részükben, vagy valami régi rádióból átgányolt dolgokat. Mert ha valaki úgy gondolkodik, hogy elkölt 80+ Ft-ot egy db normális ellenállásra, ezret egy normális kondira, 50+ ezret trafókra és párezret postaköltségre (és akkor még nem esett szó a csövekről, foglalatokról, sassziról, kapcsolókról, potikról, aljaztokról, huzalozásról, ónról, ésatöbbi), akkor nem hiszem, hogy ne lenne annyi szépérzéke, hogy pl. ne a 10Ft-os legolcsóbb potisapkákat vegye meg a 80Ft-os "MXR" / "Orange" stílusúak helyett.
Persze továbbra sem akarom, hogy az jöjjön le, hogy valamiért le akarom hordani ezt a cuccot, de ahol egy területen spórolás van, ott többnyire más területen is arra lehet számítani. Ennek ellenére simán lehet, hogy jól szól. ;)
No ezt amit linkeltél, én nem annyira ajánlanám. Nekem volt általa épített cuccom, nem akarok részletekbe menni, de örültem, mikor végre megszabadultam tőle.
Egyébként a kinézet nem minden, aSLO pedig eléggé hülyebiztos kapcsolás, azt mondják, az azért szokott sikerülni. Ha igényes cuccokból van rendesen összerakva, a doboz kinézete másodlagos. Inkább azon spóroljon, mint a jó alkatrészeken.
Én zúzós zenéhez nem ajánlanék kombót. Max mondjuk egy 5150, de mást nagyon enm.
Nekem is van klubbozós motyónak egy Carvin MTS3212, és jó jó, 100W full cső, meg 212, meg nem is teljesen nyitott láda, de akkor is. A zúzás fej+412 ládán történik. Ha már a láda adott, nem kéne a kollégát kombó irányba hajtani, vegyen csak fejet, ahogy illik.
Hát figyu ennyiért nem rossz vételek a narancsok. Az épített motyókkal mindig bizalmatlanabbak az emberek, hogy működni fog-e vagy nem.. Pl. a belinkelt dolog erősen háztájinak tűnik nekem, ami nem jelenti azt, hogy rossz, de nem az sugárzik róla, hogy kompromisszummentes lett volna az építés. De persze lehet jó!
Egy kompromisszummentes cucc inkább ilyen:
http://gitar shop.hu/?tart=hirdetes&id=132081&lang=hu
Amúgy - bár én kombópárti vagyok -, ha jó áron van a tündér, eladnám a helyedben az MG ládát, aztán vennék egy thunder kombót. Jön abból hájgéjn is! Mondom ezt úgy, hogy még nem próbáltam.. De a videók alapján szimpatikus és sokoldalú cucc. Mondjuk kínainak kínai az is..
5:50-től pl. bár nem egy metál riffet nyom a figura, de azért hallatszik, hogy lehet ezzel keményebb műfajokat is tolni.
Szerintem a Th30 nagyon megéri ennyiért, én a kombó változatán gondolkozom erősen.
Egyébként itt a fórumon is vannak nagy csöves erősítő építő szakemberek, a már említett topicban megtalálod őket.
Megkéred az embert, fotózzon bele a sassziba, a képeket beteszed ide az "csöves gitárerősítő építés" topicba, menten megszakértik neked, milyen alkatrészekből, hogyan van összerakva.
Ha OK ez a cucc, akkor egy betyár jó hangú erősítőd lesz fillérekért.
VAlóban ritkán lehet kifogni őket, mert azért bele lehet szerelmesedni az általuk nyújtott fílingbe. Silverblade erősítőt még nem próbáltam, de ez alapján nem biztos, hogy fizetnék érte 150-et:
A dual terror sem egy hájend cucc, de legalább a toroid trafók mellőzve..:
Szóval akkor már inkább a narancs, de közel 200 ezresért leginkább egyik sem.. Ahogy az előttem szóló kolléga is írta, ennyi pénzért olyan épített motyót kapsz, ami messze túlmutat ezeken a - kínai - cuccokon!
Sajnos Orange erősítőket csak ritkán látok használt hirdetések között.
Ha már a hangról beszéltél, a hard-core stílusban mozgunk.
Nekem személy szerint nagyon bejönnek a méllyel és középpel teli 'jókis' röfögős riffek.
Ez az Orange nagyon belemászott a fülembe. Viszont nem tudom, hogy ilyesfajta zenéhez mennyire lenne jó választás.
Viszont ettől kicsit elszakadva, egyik zenész ismerősöm hozott nem is olyan régen egy Silverblade Hellhound fejet a próbaterembe.Igazából az is tetszett. És az orange th30 valamint a silverblade 20wattos feje között árban nem is kevés a különbség.
Most már azért szűkül a lehetséges jelöltek köre a fejemben.
Persze csak személyes kipróbálás és vásárlás jöhet szóba. Használt piacot is kb félóránként lesem, hátha.....
Egy-egy sokat pakolós koncert után elgondolkodom, hogy kisebbre kellene cserélni a Super Reverbet, ilyenkor kezdek el Orange cuccokat nézegetni. Az Oktogontól egy sarokra van egy hangszerbolt, ahol szinte minden Orange cuccot ki lehet próbálni. Ott kipróbáltam én is a tiny terrort, dual terrort, ad140-et, meg még valamit (thunder 30 nem volt akkor, pedig az érdekelt volna a legjobban), és a tiny terrornak volt - számomra - a legtermészetesebb hangja. A többinek "fedett", mélydús volt a tisztája. Jó tudom, a narancsok rokkra születtek, és a torzításuk szövete tetszik is. Egyedül a szép csilingelős tiszta hang hiánya tántorít el tőlük. Basszerosunk Terror Basst használ '51 preckóval. Az is nagyon mélydús. A bass poti minimumon, a mid középtájt, a treble meg maximumon és így is subol rendesen. Szóval nem tudom, hogy narancséknál ez koncepcionális-e vagy sem, de amit eddig hallottam, emiatt 7/10. Rocker 30-at meg tündért még nem próbáltam, egyszer ha beléjük szaladok mindenképp meghallgatom őket és lehet, hogy megtörik a fender imádatom is.. :)
Mindent ki kell próbálni. Jótanácsként még annyit, hogy amíg keresed a hangot, szerintem használtan érdemes erősítőt (is) venni, mert azon jó esetben kevesebbet buksz ha mégsem tetszik és el akarod passzolni.
Az AC pedálok az akusztikus szimulátor hangját modellezik. Ha a torzított csatorna előtt bekapcsolod, valami minősíthetetlen penetráns hangot kapsz, de annak köze nem lesz a tiszta hanghoz.
A Valve King kérdésében csatlakozom az előttem szólókhoz. Egy kalap szar.
Én még nézelődnék egyedileg épített fejek között is. Soldano copikat 100000.- alatt már lehet venni, és ha azok jól meg vannak építve, (Bajkeverő, Pool pl tuti minőségűek) akkor azok betyár jó cuccok, kategóriákkal jobban bírnak szólni, mint bármi bolti kacat a 300000.- alatti árfekvésben.
Jobban utána néztem a 30 wattos fejeknek.
Az egyik oldalon elég nagy kedvezménnyel lehet hozzájutni Orange dual terrorhoz.
Eddig csak jókat hallottam a narancsos szerkentyűkről.
Esetleg van tapasztalatod velük?
Ezt a "boss ac pedállal megoldható"-t nem annyira értem.. :)
De a kisebb csövesek jól hangosított helyeken bőven jók! Előre le kell kérni, hogy mivel hangosítanak és ha még nem hallottak sm57-ről, akkor nagyobb cuccot kell vinni. Én simán kiraktam szabadtéren is a 10"-os 15W-os Princeton Reverbet és nem volt rá panasz! Ahol nem mikrofonoznak, oda meg a Super Reverb megy. Kis erősítőnél a hangszórók érzékenysége is számít. Az MG ládában nem biztos, hogy a legérzékenyebb hangszórók vannak, így nem garantált, hogy azt kapod, mint amit a hangszerboltban egy másik ládával tapasztaltál. Szerintem a 30W az aranyközép út, az mindenhova elég. Régebbi Peavey Classic-ott pl. próbáltam és az fasza volt! Peavey VK-t viszont nem vennék. Amellett, hogy jobban szól bármelyik '90-es évekbeli amcsi tranyós Fender erősítő (stage112se, deluxe, stb), a kivitelezésük is ratyi, erről a csöves erősítő építő topikban találsz érdemleges hozzászólásokat.
Én sem a az arénába készülök:)
Tiny terrort én is nézegettem. Tiszta hangszín annyira nem fontos, ha meg szükség lenne rá akkor mondjuk egy boss ac pedállal megoldható.
Próbára és kisebb klubbokba kellene valami fasza csöves fej. Egy Marshall MG ládám van jelenleg.
A nagy kiszemeltem egy peavey VK100 fej. Ezzel is az a gondom, hogy nem hiszem, hogy azt a 100wattot kihasználnám.
50 wattos csöves fejek meg már nem az én pénztárcámnak lettek kitalálva.
Ezért érdeklődök 15wattos kistestvéreikről.
Most néztem épp egy 15wattos marshall fejet. DSL 15H
Mire szeretnéd használni? Én az Orange Th30as kombót 7w-ra le negyedelve sem igazán mertem megpengetni hangszerboltban olyan hangos volt. Zenekari körülmények között szerintem a 15W viszont nem lesz elég, ha tiszta hangszínt akarsz, mert betorzít már nagyobb hangerőn.
Egy jó barátom színpadon használ Orange tiny terrort.Nem egy BP Sportarénai setup,kisszínpad,kihangosítással,412 Marshi ládával.Fel kell csavarni a hangerőt,de elvan vele.
Sziasztok.
Ezek a 15-wattos felezhető... stb.. csöves erőlködők mennyire hangosak, illetve mire elég egy ilyen?
Olyan válaszát várom aki már próbált ilyet, vagy esetleg ilyet használ.
Na ez a csóka sem tudja, hogyan is kell ezt használni. Ugyanis ezt a cuccot nem szabad az asztal közepére tenni. Nem vicc! A szélére kell, ugyanis ebben van egy kis okosság. A dobozban van valami akusztikai varázslat, ha nincsen előtte semmiféle sík felület, egy 120 fokos hangtölcsért képez, aminek minden pontján pont ugyan úgy szól a hang, dinamika, és magas veszteség nélkül. Ez benne a kunszt. Illetve az, hogy b***t hangos, és pille könnyű. Vendéglátós kollégáknak, akik minden este máshol játszanak, egy variax+ valami pod, meg a ZT, maga a kánaán, és BKV kompatibilis koncert setup.
A ZZ Top egy turnét lenyomott ilyen cuccokal. Ami azért nem rossz. Bár nyilván sokat segített a "meghallani, és beleszeretni" dologban, hogy a ZT Amps főnökének, Kántor Úrnak, (Igen, mit tesz Isten, magyar csóka, Kent Kantor), a cégtársa egy bizonyos Gibbons úr, aki nem csak névrokona Billy bátyónak.
Hát ez a videó azért nem túl meggyőző, de a nagyobb változat ZT Club szimpatikus, egy utánajárást már az is megér. Őszintén szólva egy áldás és átok is, hogy több hangszeren játszok :), venni kéne jobb basszusgitárt, gitárt, akusztikus gitárt, gitárerősítőt, basszuserősítőt, jó lenne még pár pedál és sorolhatnám :S :). De tényleg nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget. Esetleg még azon gondolkoztam, hogy a multi+monitor felállás nem érné-e meg jobban, ha tudok olyan hangfalat szerezni ami minden igényt kielégít, erről valakinek van tapasztalata? (bocsi ha úgy tűnik, hogy ötletből ötletbe csapongok, csak mivel bőven van időm dönteni szeretném körbejárni az összes lehetséges lehetőséget).
Én 2x12-es Eminence-s ládával és egy T75-ös 4x12-vel próbáltam,de szólt már V30-on is.
Greenbackkel viszont még nem próbáltam. :)
Igazából tök ízlés dolga itt is a láda kérdés,akárcsak a nagyoknál.
A kis teljesítmény miatt itt a hangszóró érzékenység is számít jócskén a hangerő miatt,de a normálisabb gitárhangszórók mind 97-99dB-esek vagy afelettiek,azokkal már nincs hangerő gond szobai/stúdió használatnál.
Anno próbáltam a kicsikét egy Regent/Vermona/RFT (???,valamelyik ezek közül...) hangszórós ládán is,na azon halk volt eléggé.Bár hozzáteszem,nem szobában próbáltuk!
Az egyik miskolci hangszerüzletben (nem etikus nevet írni), 1-2 éve láttam ha jól emlékszem Polytone Minibrute-t, az az egy darab volt, érdemes rákérdezni, nincs-e meg még. Írok mélt, ha van elérhetőséged.
Értem, csak azért kérdeztem, mert azokból mindig látok általában 1-2-t használtan, de majd még nézelődök. Mindenesetre köszönöm szépen mindenkinek a segítséget, legalább már nem sötétben tapogatózok :)