Aztán majd jön a fekete leves, mikor bagóért is kínkeservvel szabadul csak tőle, mert a kutyának nem kell.
A VK egyébként szerintem az egyik legszarabb erősítő, ami a piacon van.
A csatorna váltáskor lévő csendet már mások is írták. A trafóról is volt szó, ami nem lenne akkora gáz, hogy hegesztve vannak a lemezek, ha rendesen lenne méretezve,de nem, mert melegszik mint az állat. Szóval sanszos, töredékét nem bírja, mint egy rendesen megépített erősítőé.
Azon felül a csövek fűtőfeszültsége sem megfelelő, ezért zabálja a csöveket. Kb fele annyit megy el egy cső egy VK-ban, mint bármelyik egyéb erősítőben.
De ezek csak a technikai peccek. Ami még baj, hogy szar a hangja. Erőteln, nincsen benne dinamika. Szóval szar az egész.
És az a gáz még, hogy a Peaveynek van neve.
Egy Behringert, vagy Bugerát azzal veszel meg, hogy fícsör a kotva kivitelezés, fut amíg fut, aztán kuka.
Egy Peavey esetében úgy gondolnád, a név azért kötelez.
Aztán esel arcra.
Lehet, én sem azért írtam ezeket, hogy lehúzzam a Valveking-eket, csak ezt hallottam róluk. Egy-két tulaj meg majd ír róla pozitívakat is, aztán így lesz kerek a világ.
A trafóprobléma lehet, hogy extrém eset, de előfordulhat. Hallottam én már sokkal nívósabb erősítőnek a lefüstölt trafójáról is, márkát nem írnék. Peace!
Túl van ez a dolog lihegve... A Bugera például sokkal megbízhatatlanabb.
Ez egy belépő szintű csöves cucc, természetesen idővel lecserélni az ember komolyabbra.
A csatornaváltás késése csak a régiekre jellemző, de gyorsan javítható.
A trafó javítása azért elég extrém eset :) Igaz, hogy nehezen javítható, de nem abból kell kiindulni, hogy el fog romlani... :)
Igaz, hogy vannak betegségei, de teljesen vállalható erősítő. Az enyémmel például sosem volt gond.
Hangilag ugyan nem ismerem őket, a felépítésükről hallottam elég sok rosszat a szakiktól. Pl. a trafók házai le vannak hegesztve, ha elszállnak nem lehet könnyen szétszedni és újratekercselni őketm hanem csere. A másik elég nagy hiba, hogy csatornaváltásnál ha jól tudom van egy kb. fél másodperces kihagyás, amikor csend van.
Remélem nem írtam hülyeségeket, majd egy-két hozzáértő biztos ír még egy-két dolgot. Én is majdnem beleugrottam egybe annak idején, amikor még nem sokat tudtam róluk, de elvitték előlem, mondjuk azóta nem is bánom.
A Gs-en annyi Peavey Valveking van, hogy Tiszát lehetne velük rekeszteni....ennyire rosszak lennének, hogy ennyi eladó van? Kérdem én ezt úgy, hogy nem nagyon ismerem ezt a típust, meg csak böngészés közben felvetődött bennem ez a kérdés.
Véleményetekre lennék kíváncsi: Line6 Valve 112-ről mi a véleményetek? Valakitől hallottam olyat,h a trafó túlmelegszik. Másik az,h mennyiért érdemes beruházni egy ilyenre?
Az én dobosom küldi, ami belefér, átlag 3 dobverő / próba törik is. Nekem 15 Watt drive elég, tisztára kell 30W, csatornánként tudom állítani.
De, biztos, hogy kieg. ládám lesz előbb utóbb. Az jót tenne.
Lehet, hogy 1-2-en idegesek lesznek a hozzászólásomtól, de:
Én Mesa 5-15-30W-os kombót használok (Lonestar Special).
Ha erősített gitárhangot akarok, otthoni gyakorláshoz, nekem Ipad lett a befutó (Iphone ugyanazt tudja), Garageband, StompBox vagy Amplitube appokkal. Ráadásul ha MP3-ra kell játszanom, az MP3-at oda hangolom ahova akarom, plusz Guitar Pro is megoldott.
Pld. Hendrix ugye félhang le, stb... stb...
Nyilván, de függ attól, milyen a kompót beépített hangszórója.
Nekem a klubbozós motyó egy Carvin Nomad, ami nagyjából 30W-t izzad ki, van benne egy V30, és alatta egy Epi Valve Junior láda, benne egy Celestion Rockdriver.
A dobosunk nem egy vadállat, az igaz, de koncerten nem kellett 3 fölé tekerni a hangerőt.
(bocsi, én csak szobagitáros vagyok). Ha nem játszol túl hangos zenekarban (pl. metöl), akkor egy Marshall DSL 401 jó lehet koncertre és gyakorláshoz is.
Hangosan tök jól szól, és szobagitározáskor sem tűnik el a "bukéja". Azonkívül nem túl nagy, nem túl nehéz.
sziasztok!
szeretnék venni egy kisebb gyakorló kombót. teremben van egy marshall half-stackem, itthon pedig egy 212-es ládán és egy MF fejen gyakorlok- gyakorlatilag 1es hangerőn (se).
gondolkodom egy kisebb combón. tudtok tippet adni?
eddig Roland Cube (15-20)- on gondolkodtam. de nézegettem ezt is: Ibanez IBZ10G
szeretném a lehetőségekhez képest olcsón megúszni a dolgot, de olyan kellene amin azért szépen jönnek a hangok, kis hangerőn
Van egy eladó Hiwatt G100 112R gitárkombóm, 2csatornás, 100 watt, tranzis. Akit érdekel, bátran érdeklődjön gregfilth[kukac]gmail.com e-mail címen, vagy az adok-veszekben, valamint GS-en is fentvan.
(Nyíregyháza)
Szívesen fogadok bármilyen ötletet (mint mondtam nem vagyok túl hozzáértő), ha azt mondjátok a Prolude annyival jobb választás van fent egy BHV300 + Prolude 2x12 láda 125e-ért ami már ugyan meghaladja a keretet de hosszútávon talán mégis jobban járnék vele. Egyébként az pont nem érdekel hogy hol készült az már inkább, hogy lehetőleg ne szarjon be ha már ennyit adok érte.
Továbbra is szívesen fogadok bármilyen tanácsot, és persze köszönöm az eddigieket.
mondtam volna a kollégának, hogy inkább repüljön rá egy használt Prolude BHV300 fejre, mert árban és teljesítményben kb azonos, node a médincsájna vs magyar handmade cucc kérdés asszem egyértelmű, azonban a kérdés ugye az volt hogy a konkrétan a backline600-al mi a tapasztalat...
Egyelőre azt hiszem 2-3 cuccot hallottam ami számomra megüti a Prolude szintjét... mi kellhet annál jobb? :) (főleg ebben az ár/teljesítmény arányban?)
nekem egyszer volt backline 600, első bulin leégett, (pedig még ki sem volt hajtva huzamosabban) oka ismeretlen. Mivel garos volt viszont nem javítható (vagy legalábbis nem gazdaságos a boltnak) , a cserekészüléket azonnal eladtam és vettem helyette Prolude-ot.
Hangra egyébként rendben van a cucc.
Üdv mindenkinek!
Van esetleg valakinek tapasztalata a Gallien-Krueger backline 600, illetve a BLX 210-II-vel kapcsolatban? Az erősítőről többnyire jókat olvastam viszont a láda az kapott hideget meleget is...
Basszus cucc vásárlás előtt állok és elég tanácstalan vagyok, nem nagyon értek hozzá ha esetleg valakinek van valami tanácsa vagy jobb ötlete szívesen meghallgatom (nem ragaszkodok a fej+ládához). Az irányára 100e.
Én a Laney Cub szériában nézelődnék, pl. a Cub 12 vagy Cub 12R kombó nagyon jó kis gép, az R-esben zengető is van, a drive-ja is jó dinamikus hangú, és van benne gyárilag 1W-os mód, hogy otthon is ki lehessen tekerni, hogy jöjjön a dinamika.
Jaj kedves Ricsi, nagyon nagy elnézésedet kérem, ha nem vetted észre hogy ez egy "másolt" dolog volt a hirdetések közül,
(Pedig eléggé úgy néz ki a szöveg szerkezete...)
és hogy feltételezed rólam hogy akkora birka vagyok, hogy kiteszek minden elérhetőségét egy ilyen oldalra, így ebben a formában.
Írtam a srácnak is, csak hogy minden rendben legyen...
Égvilágon semmi.:) Csupán a teljesen felesleges "kiscsillag" miatt írtam csillagászati témájú megszólítást. Ha csak annyit írsz, hogy ő is így adta meg az elérhetőségét, akkor simán elnézést kértem volna.
Péntek óta használom a Vox Lil' Night Traint.
Elég jól szól és kellően finoman beállítható a gain/volume, hogy ne szóljon túl nagyot (persze nyilván a hangládától is függ, mekkorát szól).
Sajnos valami miatt a hangládára kötve a volume kihajtása nem hozza az overdrive hangot, fejhallgatóval igen. De lehet, ez a hangszóró miatt van, mással lehet, hogy kihozza.
Mindenesetre a thick mód jó kis dögös OD-t ad :)
Nem nagyon próbálgattam még mást, csak a korábbi Peavey Backstage kombómat. A legfeltűnőbb különbség pont a fejhallgató esetében van, a kombó ótvar szar, a Vox viszont teljesen jó teljesítmény produkál, sőt az a kihajtott OD nagyon dögös, kár, hogy a hangszórón nem tudom kitekerni...
Egyik havernak is ilyen van, bátran merem ajánlani én is, mert a basszusgitárosunk, mikor kölcsönkapta az említett kombót, az után vett ő is ilyet , mert nagyon megtetszett neki. ( Capeti kollégának üzeni is, hogy nagyon frankó a cucc, köszöni!)
Masszív felépítésű, jól szólós cucc.
Köszönöm! Erről olvastam már korábban, de eszembe sem jutott. Köszi! Belemerülök a témába. Szeretem az LC 15-öt és amire nekem kell bőven meg is felel, sajnálnám is eladni-cserélni csak így tényleg otthon be sem kapcsolom.
Köszi még egyszer!
Én inkább ezt ajánlanám ha elégedett vagy a LC15 el... ha kevesebbért szeretnél akkor elég a "light" verzió nekem is az van. Testre szabható a cucc, ha megbeszéled vele mit szeretnél:
DR.Z AIRBRAKE COPY! vagy AIRBRAKE LIGHT!!!!
-Ha túl hangos a csöves erősítőd kitekerve gyakorláshoz,de olyan jól szól hogy mégis azon szeretnél gyakorolni:)
-Studióban ha ki szeretnéd hajtani a cuccod de nem akarod hogy levigye a fejed
-Kissebb koncertekre is szeretnéd elvinni az atomreaktorodat de csak full kitekerve szól jól.
Szóval ha ilyen problámáid vannak akkor ez segíthet.
Minőségi alkatrészekből,kézzel készített , point to point forrasztás.
-Több fokozatban lehet beállítani a megfelelő hangerőt akár full kitekert erősítőnél.
Ár:30000 Ft.-
vagy AIRBRAKE LIGHT!!!!17000 FT
(ha meggondolod a HOT Plate kicsit drágább)
Gyere el próbáld ki!(akár a saját erősítődön)
Sziasztok!
Én is segítséget szeretnék kérni, de gitáros ügyben. Mit tudnátok ajánlani a kicsi fullcsöves erősítők közül? Otthoni örömzenéhez kellene. Most egy Laney LC15-ösöm van, ezt szeretném cserélni, mert otthon nem tudom 1esnél feljebb tekerni a hangot, így meg nem jön ki amit tud.
Ami nagyon előny lenne, ha lenne rajta fejes és/vagy láda kimenet. Mindenképpen fullcsöveset szeretnék. A Fender Champion 600-ast és a Vox AC4-est nézegettem eddig, ezek még elő is fordulnak itthon használtan. Cserélni szeretnék, ráfizetni nem tudok egyelőre így a nagyon butik cuccok nem jönnek most szóba. Nem sürgős, nem létfontosságú csak gondolkozok pár napja.
Köszönöm előre is a segítséget!
Szép napot!
Én a régi (zöld) TKO Peavey-ket tudom még ajánlani. Nekem egy viharvert TKO80-am van, úgy 11-12 éve vettem (használtan) és azóta nyúzom. USA gyártás, használható EQ, pre out, power in, füles kimenet. Semmi extra, egy igazi igásló. Stadionba nyilván sovány lenne, de azt tudja, amit leírtál és épp ilyen 50e magasságában mennek most. Csak egy tipp, remélem használható is.
Nem vagyok nagy szakértő, de annyi tapasztalatot megosztanék, hogy a 2x10 basszuskombókban a szórók gyakran megadják magukat. Valszleg túl kicsi helyből akarnak túl sok mélyet kihozni.
Ezek közül a Fender, a Warwick vagy az Ashdown az, amivel érdemes foglalkozni, a többinek én nem mennék a közelébe. Minőségüket tekintve a 3 közt nincs különbség, ha tudod, hallgasd meg mindet, és döntsön az ízlés. Szerintem.
Amikor még játszottam Rumble 100asom volt (bár most is az van) szerintem jó cucc. Picit steril a hang, szóval nem színezi a bass hangját. A 4sávos EQnak és Shape gombnak hála elég sok mindent ki lehet belőle hozni. Warwick nekem nem tetszett, magában szép hangja van, de emlékeim szerint nagyon eltűnt a zenében. A Rumblet azért be lehet állítani úgy hogy érthető legyen a bass. Pár klubbbulit végig morgott a kicsike, semmi problémám nem volt vele eddig. Behringer olyan pléh hang, van aki szereti van aki nem, de gondolom nagyobb a meghibásodási rátája. A többit nem ismerem.
A szokásos elb***t kérdést tenném fel, tudom, már mindenkinek a könyökén jön ki, de azért felteszem.
Kombót szeretnék a basszusgitáromhoz, mert jópofa dolog a multi+füles, de mégsem elégít ki.
Gitáros vagyok, a gitárcuccokban otthon vagyok valamelyest, viszont a basszus cuccokban nem annyira.
Alapvetően otthoni örömködéshez kell, de kis 10w kotvát nem szeretnék, mert azok a gitárhoz valók is mind fosul szólnak, gondolom a basszgitáros cuccoknál is hasonló lehet a helyzet, no meg ha beruházok, nem hinném, hogy egy normálisabb cucc annyival drágább lenne.
Használtan olyan 50k magassága lenne a nagyon nagyon plafon, de nyilván ha alatta van, az öröm.
És amiket néztem konkrétan, hogy ebbe beleférhetnek, a Fender Rumble 100, Warwick blue Cab 60.1, Behringer BX 1200, Torque TB 100, Hiwatt B300, Ashdown Five fifteen.
Valami nem túl öreguras hangot szeretnék hallani a cuccból, ne legyen böszme nagy, és persze jó lenne, ha zenekari felhasználásra is megfelelő lenne, mert ki tudja, mikor mit hoz a sors. (A basszerosunk 4X10 cuccát pl macerás a negyedikről lecipelni, tehát kis klubbulikra jó kellene lennie)
Ja igen, a gitár egy Rockbass Corvette 5 aktív. (A basszerosunknak is van ilyen hangszere, tehát ha bevetésre kerül a sor, csak ilyen gitár lenne beledugva)
Ezek közül mik azok, amikkel eleve érdemes foglalkozni, és mi az, ami totál felejtős?
Fontos, hogy megbízható holmi legyen. Tudom ebben az árfekvésben csodák nincsenek, de zsákutcába nem szeretnék menni.
Esetleg más használható tipp?
Haverom 22W-os Bugerát használt klubban egy hangszóróval. Klubbokba 15W-os csöves elég jól tud szólni, ha jól tudom, főleg két hangszóróval (pláne, ha 100db-esek mondjuk).
Ha meg külön hangosítás van, akkor meg mindegy, nem?
hű srácok bocs a tuskó írásmód miatt,de nem én voltam,hanem haverom az én felhasználónevemmel (tanulság:ne hagyd nyitva a hangmestert hugyozáskor)
Az én kérdésem,ami miatt nyitva maradt a böngészőm:
Előfokcsöves kombóknál (mindenképpen 2 hangszórósat szeretnék) mekkora teljesítménytől érdemes nézegeteni,ha tudom,hogy koncertekre is azt fogom vinni? (akár 3-400 fő előtt,de akkor már gondolom hangosítással kell)
Nos, volt alkalmam kipróbálni pár erősítőt és bizony valóban a csöves szebb.
Mindamellett, hogy szebb a hangja (minden húr rendesen hallható, nem mossa össze őket az erősítő), további előny gyakorlás szempontjából, hogy kiemeli az emberi hibákat.
Úh. ez erősen elgondolkodtató. A szóban forgó erősítő amúgy a Vox Lil' Night Train.
Ezért kell használtan venni, kipróbálni, ha nem tetszik, bukta nélkül tovább adni.
Egyszerűbb, mint arra várni, mikor lesz egyszerre mindkettő a boltban, x összeg alatt...
Szobába meg bőven jó tranyós is, modellezős is.
Ha más fórumon azt mondják, a modellezős a jó, akkor azért leszel oda?
A lényeg, hogy NEKED tetsszen. Kipróbálás nélkül nem megy szerintem...és innentől lásd az első sort..
#16073-tól emlegették, hogy azért a csöves jobban szól.
Én első körben kipróbálni szeretném mindkettőt. Csövest kicsit nehezebb, mert a kisebbek nem nagyon vannak boltokban, csak 88ezertől.
Szerintem, és hangsúlyozom szerintem, ez a Crate már nem olyan mint a régiek.
De ilyen Laney kombóm volt, és teljesen megfelelt az elvárásoknak,
amiket egy ilyen erősítővel szemben lehet támasztani.
Én pl nemrég vettem Ds Peti kollégától egy Epiphone Valve Junior 112 ládát, került bele egy Celestion Rockdriver, és nagyon meg vagyok vele elégedve. Atom masszív, rétegelt lemez, nagyon jól szólós kis láda. Nem tudom, újonan hol, mennyiért lehet itthon kapni, de vitathatatlanul jó kis cucc. (Ja, és esztétikailag is nagyon rendben van, szép a kivitelezése nagyon.
212-ből én ajánlom a Harley Benton G212 Vintage-et. Celestion V30-akkal, front loaded, full ragasztott, 18mm-es rétegelt lemez. Thomannból 70-ért házhoz hozzák újonnan. Belső kábelezést érdemes lecserélni vastagabb kábelre, esetleg belül a ragasztásokat is átnézni (én a sajátomat belül minden élnél tömítettem, illetve kapott 2 sor festéket is, meg a hátlapon lévő vattaszerű tompító anyagot is kiszedtem). Az árához viszonyítva kategóriákkal jobb a cucc. Moddolás megvan kb 5 ezerből, sokkal feszesebb lesz tőle a sound.
Ha már így belelendültem:
Ha Blackstar fejet vennék, milyen ládát érdemes nézni hozzá? Mi az, ami általában jó, mit érdemes elkerülni? Pl. Vox V112TV? Bugera 212v?
Még csak most nézelődök, hogy egyáltalán hol lehet. Már találtam, valamelyik nap elmegyek. Gondolkozom azon, hogy csak fejet veszek és rádugom a Peavey Backstage hangszórójára. Aztán később jöhet egy nagyobbacska láda.
Momentán az a kérdés, hogy modellezős (VT20+) vagy ez.