Nem ismerem a line6-okat, de szerintem ha van rajtuk effekt loop, akkor annak úgy van értelme, hogy a dsp után rakják. És ott a returnba be lehet csatlakozni.
Bár én, ha multihoz kéne, és mindenképpen tranyós kombó, akkor leginkább a H&K Attax cuccokat tudnám ajánlani. Azok igen kulturáltan tudnak szólni. Ráadásul marad is némi lé kurvákra, piára, meg fűre.
Ja, pl. Van az adokveszekben pl egy Flextone ! valami negyven magasságában, ahhoz ennyiből kijön még egy Shortboard is használtan. Bár multizni akat, ahhoz meg a Line6 nem túl optimális, mert a két modellezős cucc agyonvágja egymást.
De volt itt nem olyan régen, ha jól emlékszem szintén száz vonalában egy Atomic Reactor végfok kompót, ami kifejezetten multihoz való cucc.
De ennyiért pl Lavey VC30, LC30 is megáll némi aranyporral, és a returnba kötve a multit, az is jófajta cucc lehet. (Már amennyire egy kompót jó tud lenni.)
Nagyon bele jöttem a tanácsadásba, úgyhogy ide is írok:
Miért nem nézel valamit használtan? Ugyanabban az árban kategóriákkal jobbat kaphatsz.
A fenderből például van fej+láda változat is, ami olcsón ki tud jönni használtan, viszont azt is figyeld, hogy rogyásig van minden hírdető oldal fm212-vel, lehet nem véletlen. Ráadásul van már 40 alatt... Használtan meg kapsz előfokcsöveset is. Karbantartani nem kell azt sem, a hangja jobb...
Az ibaneznek a tubescreameres sorozatából próbáltam egy kisebbet, multi nélkül. Ki tudtam keverni belőle a kedvenc hangomat, szóval azt mondanám, hogy jó.
Olyan erősítőt keress, amin van effekt return, és lehetőleg állítható legyen az effektloop hangereje. Oda kellene a multival becsatlakoznod.
Tapasztalatom szerint a gitárerősítők előfokai eléggé módosítják a multin kikevert hangszínt, szerintem szerencsésebb kihagyni őket a játékból.
Az általam említett erősítők között a H&K-nak van a legjobb végfoka, én valszleg ezt venném.
Multihoz a Fender nem lesz jó. Próbáltam és nem az igazi.
Peavey Banditot tudnám javasolni, Hughes&Kettner Edition blue-t. Laney LV100-at is próbáltam, nekem bejött multival.
Sziasztok!
Úgy alakult, hogy maximum 100E Ft körül tudok majd erősítőt venni. Szétnéztem a tranzisztorosok között és ezeket találtam:
- Ibanez TBX-150R
- Kustom KG-100FX 212
- Fender Frontman 212R
- Artec G-120R, illetve a 200 wattos változata: Artec G-200R
Mit tudtok ezekről mondani? Melyik közülük a leggyengébb, ill melyik a legjobb? Hasonló árkategóriában tudtok esetleg mást ajánlani? Elég jó multieffekt pedálom van, azzal használnám majd.
Sziasztok! modellezős kombók közül melyiket érdemes megvenni? Árban se legyen horror de használható legyen, ami tetszik az a Line 6 spider jam 75. Köszönöm a véleményeteket!
Én mondjuk egyformán tudok lelkesedni egy jó higain hangért is,meg egy gyönyörű tisztáért is,amitől feláll a szőr az ember karján,hogy egy jó tökös crunchról már ne is beszéljek.
Nem vagyok semmilyen párti,egyszerűen a jó gitárhangot szeretem,ennyi.Legyen az akármilyen stílus :)
Egyébként van igazság abban amit írsz,jó példa a dologra a youtube-on Ola Englund például,aki tök különböző erősítőkből is közel hasonló (és amúgy kurva jó!) hangokat tud kitekerni.
persze vannak különbségek nem azt mondom, de nekem nagyon egy kaptafa. mondjuk nem igazán vagyok hi-gain párti - talán pont ezért mert eléggé hasonlóak nekem. ezek olyan eltérések, amik egy koncerten eltűnnek simán stúdióban meg bármit meg lehet csinálni, bármilyen erősítővel... de persze aláírom, hogy ahova hi-gain kell, ott nem lehet fenderezni : )
Szerintem nem. :)
Itt pl a Recto nem annyira tetszik,meg az első VHT is nagyon fedett,bár írják,hogy katyvasz a bias beállítás.
Viszont a Mark V tetszik,sokkal élettelibb,mint a Recto,meg a JVM is elég jó itt,a Mako fasza,a Krank nem igazán.
De persze ez csak a saját véleményem.
A MARSHALL MG15CD erősítőről mi a véleményetek??
De ez nem 15wattos hanem 45, itt van a hangmesteren az Adok-Veszek topicban 17:45-kor lett fel téve 25e-ért.
A kedvenc végfokodat még mindig beépítheted egy 112-es ládába, és kábé ugyanott vagy. Én már olyanon is gondolkodtam, hogy egy 212-es láda fölé beépíteni fixen egy 3-4U-s rack-et, és akkor egyben van minden, nem kell külön cipleni a ládát meg a rack-et. De aztán ezt sosem csináltam meg...
Több agy többet tud :D Tud mondani nekem bárki olyan cuccot mint az Atomic amp vagy Tech 21Power engine 60? Legyen benne végfok meg lökő és nagyjábó ennyi. Ezen a kettőn kívül én sajna nem ismerek mást de hátha valaki???:))))) (tóm hogy vannak csöves koNbók aminek a loop returnjébe be lehet dugni mindenfélét meg ilyenek de engem most nem ez a megoldás érdekelne) előre is köszcsi ha valaki segít!!!!
fúúú...hát...mi a jó hang ismérve?kezdhetted volna egyszerűbb kérdéssel,mert aki ezt megválaszolja,annak a túrót lenyalom a khm...na szóval ez nem csak erősítő függő.Az örg "mindentudók" úgyis megmondják,hogy "a szand a kézben van".Ez így is van,csak én még annyira fiatal,kezdő és tudatlan vagyok,hogy elég hiteltelennek hangozna a számból.Sajnos nem tudok neked válaszolni,mert nem tudnék elég kimerítően.Szóval rábíznám egy vénebb rókára.
hogyan lehet megszólalni próbán djentesen?
valami hasonlóra gondolok:
http://www.youtube.com/watch?v=hxBy22PkYRw&list=AL94UKMTqg-9Aw4IBJ4AbukbX9GOBV0Qeh&index=1&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=6aMng-SNtkk&feature=player_embedded
ezeket pedállal csinálják? vagy mégis hogy?
Nekem Carvin Nomadom van. Totál nem értem egyébként, miért is nem lett népszerűbb darab. Jó a hangja, elég masszív kivitel, igaz nyákos, de szemben az alább taglalt Laney LC6VC szériával furatszerelt kivitel, tehát ha bármi gyík van vele totál javítható. Teszem hozzá, nekem három éve van meg, (igaz, mostanság inkább csak porfogó funkcióban, de az első időszakban hoztam vittem ide oda,) és semmi gond nem volt vele.
Nekem is megvolt a LC-30 vagy 3-4 évig. TÖk fasza cucc egyébként, funkcionálisan mindent tud, amit kell, jól is szól hangszórócserével (én EVM-12L-t tettem bele), csak nálam kibäszta a biztosítékot, hogy az utolsó pár hónapban vagy 3szor kellett szétszedni, és megforrasztgatni. A reverb nálam is beszart (egy előző, nagyon masszív erősítőmnél is a reverb adta meg magát - eléggé szűk keresztmetszet ez). De ha belenéz az ember, nem is csoda, hogy beszarnak, annyira silány minőségű panelok-forrasztások-csatlakozók vannak benne. Te ne járj így...
Elmondom én is az én tutimat gyakorló erősítőre! Panelbe, udvarra,akárhova. (csak egyéni gyakorlásra, nem próbaterembe.)
A véleményem hitelességéhez annyit, hogy a fő cucc Greg mester 50 watt egycsatis feje, 2x12 ládával (4x12 dobozban), tehát van hangerő és minőség is rendesen, gyakorlásra pedig volt régen Roland Cube 30, 15, és csináltam pc-vel is. Fülessel fájdalmas egy idő után a gyakorlás.
Lényeg a lényeg,hogy én egy ideje ezen gyakorlok:
Egy gyári Vadásztölténygyár-R646 Velence rádión. Halljátok, kurvajó.
Csöves, hozzátenném. Annyi,hogy én Les Paul-lal játszom, egy strato jele önmagában nagyon halk lenne, de elé kötsz egy TS jellegű pedált, vagy akármi boostert, és kész. Tisztán tökéletes gyakorlásra,szuper hang, a hangerő meg ami nem testhang, de nem is zavaró egyáltalán. Órákig lehet gyakorolni rajta. Kasleder DLT8at elékötöm, és még Bluesra is kurvajó. Ugy kicsi a hangszóró, csodákat nem kell várni, de aki halk gyakorlóeszközt szeretne füles nélkül, és nem süket egyénről van szó, akkor próbáljon ki egy ilyesmit, vagy akármilyen más csöves régi rádiót. Ez egy hang, de menő.
Nem szeretnék beleugatni, mint kezdő, de én is ezzel kísérletezek most, és érdekelne egy jó opció.
Én most egy HD300-as podot használok, de van/volt xt és pocket podom is, és ezek nem szólnak jól hifire kötve, legalábbis az én hifimen nem.
Most pl. egy kis 15 w-os Spider gyakorlókompót mp3 bemenetéről használom, mert ezzel szól a lehetőségekhez képest a legjobban, amíg kitalálok valami okosat és nem drágát. :)
Csak otthoni zenélgetésre egy Line6 Pod XT Live mellé milyen hangrendszert javasoltok.Nem fej/ládára vagy kombóra gondolok.Olvastam valami PA rendszerről, de nem ismerem.
Legyen azért hangerő, legyenek mélyek, legyen jó szólós.
én úgy vettem észre, hogy a végfokban lévő csövek sokkal fontosabbak mint az előfokban lévőek. ezt arra alapozom hogy pl, a régi musicman fejek nagy része csak végfokcsöves, de úgy szólnak mint a veszedelem - a torzított hangszín nagyon állat, bár nem az a megszokott torzítás és igazándiból az a frankó amikor ki van hajtva a vége. viszont előfokcsöves motyókról meg mindig ez a zizis hang, ami eszembe jut. amit hiába hangosítasz valahogyan sose szól át a zenén. szóval az én következtetésem: végfokcső=artikulált gitárhang.
Vagy 4 éve játszom LC50II-n, semmi baja - mármint a reverb behalása mellett, ami megjavult, amint vettem a kiváltására egy pedált:D. Ez idő alatt elég sok bulit megélt, de teljesen okés. Kegyetlen hangú kis dög, V30 van benne. És nagyon csípi a pedálokat.
Ha előfokcsöves, akkor inkább Hughes&Kettner vagy régi Marshall Valvestate.
Az előfokcsövesek gyakorlatilag tranzisztorosok, tipikusan egy csővel. Tehát, mintha egy csöves torzítópedált tennél egy tranyós erősítőre. Mivel többnyire analóg cuccok, ezért úgy is szólnak (jól). Ha a modellezésbe vagy belezúgva, akkor nem fognak tetszeni, de a modellezést előbb-utóbb maga mögött hagyja az, akinek elegendő 1-2 alaphangzás, viszont az legyen a legjobb minőségű (azaz fullcsöves).
Teljesen csöveset csak akkor vegyél, ha a karbantartására is lesz pénz (kb. 1-2 évente teljes csőcsere) különben nem hozza azt, amire való, illetve az elfáradt csövek extrém esetben károsíthatják az erősítőt.
Ha van multid, és tetszik, akkor csak végfokot vegyél szerintem (vannak csövesek is) meg külön láda, vagy egy alap csöves kombót, nem kellenek effektek, az benne van a multidban...
-előfokcsöves=előfok rész csővel+a végfok rész tranzisztoros.(előnye az olcsósága,hátránya a nagy hangerőn gyengébb sound)
-fullcső=előfok és végfok is csöves.(drága de ez az igazi hang)
Az adok-kapokban van egy Marci DSL 401 fullcső kombó 129ért,sok gagyi cucc cserélgetést "átugorhatsz" vele.
jó, amíg jó. csak probléma ne legyen vele. márpedig lesz, mert a legfostosabb minőségű kínai panelok vannak benne, SMD (!!!) alkatrészek a kimeneti panelen, stb. szobábanhasználás mellett (tisztaság, nem kap mechanikai behatásokból, hőmérskéletingadozásból, semmiből) egyszercsak el tud kezdeni meg-meghibásodni. LC-30-am volt az első szériából, amíg meg nem untam a fentieket.
Köszönöm a válaszokat. Elolvastam az erősítőépítős topik bejegyzéseit, és nagyon cslódott vagyok, mert tényleg jó árban vannak a Bugerák.
Mindenesetre tovább nézelődtem, most a félcsöves kombók terén. Elég amatőr vagyok ezen a téren, valaki elmagyarázná nekem, hogy az előfokcsöves és a full csöves kombók között mi a különbség, pro-kontra?
Ezekről mit tudtok mondani?
- Ashdown FA 100 dsp
- Laney LV300 TWIN
Ezek sajnos már túl drágák nekem, de ha ezen múlik, elhalasztom pár hónappal a vásárlást...
Ha van modellezős multid, akkor ahhoz PA (ének) cuccot vegyél, a gitárerősítő felesleges... :)
120 ezerért egy jó állapotú 4x12-es Marshall ládát kapsz...
Esetenként ki lehet fogni csöves kombókat 120-ért, kevésbé ismert (de jó) márkákból, pl. Crate, Carvin...
De ne legyenek illúzióid, az árak eléggé jól tükrözik az értéket, erre jó volt a válság, nincsenek csodavételek, jó hangzás 'fillérekért' csak a mesében van... Mondom, 120 csak egy jó 4 hangszórós láda ára...
Kicsit több info kellene....
"otthonra?színpadra?teljesítmény?zenei stílus?szállíthatóság?szolgáltatások?láda van?
Ennyiért talán így látatlanban" egy Marshall 9100 végfok)))
Sziasztok!
Mi a véleményetek a Bugera erősítőkről?
Próbáltátok már valamelyiket? Hallottam róluk ilyet is-olyat is, lentebb is szidják őket. Miért? Tényleg sokszor hibásak? Ennyi pénzért nagyon gagyik? Hasonló árkategóriában jobbat tudtok esetleg? Mit gondoltok a dologról?
Egyébként max 120 ezer forint körüli összegért bármilyen tanácsot nagyon szívesen fogadok, legyen az tranzisztoros, csöves, fejláda, vagy kombó.
Elég jó multieffektem van, tehát a modellezés nem feltétlenül fontos szempont.
Sziasztok!
Épp erősítő vételen töröm a fejem és ehhez szeretnék tanácsot kérni. Amikben gondolkodom: Mardhall Dsl vs Randall Rm100 vs Bugera 333. Előre is köszi a segítséget!
Kozeljovoben szeretnek vasarolni egy Gallien-Krueger 700 rb (530 W) basszus fejet, ezzel kapcsolatosan szeretnek feltenni par kerdest:
1. A lada amivel ossze akarom kotni egy 450 Wattos Ashdown (8 Ohm). Mennyire veszelyes egy ilyen kombinaciot beadni tekintve hogy a fej teljesitmenye 530 W. Korabban mar hasznaltam oket igy egyutt koncerteken, viszont joval alacsonyabb teljesitmenyen uzemelve az erositot ugyelve erre.
2. Roviden mit jelent hogy Bi-Amp? Mi a hasznom ebbol?
Koszi a valaszokat elore is. Szandekosan nem a Google-t hasznaltam. :)
Szerintem már mindenki elmondta a véleményét (ha jól látom, erősen a Microt javasolja mindenki a 2 közül), szóval nem tudom, mit agonizálsz még:) Ha sajnálod rá azt a +4ezer ft-t, akkor vedd a 15öst, de hidd el, hogy nem jársz vele jobban csak azért, mert 15w-os. Hangosabbnak hangosabb, de zenekarhoz ugyanúgy kevés, mint a 2w-os, a 2-es meg szobába BŐVEN elég. A Micro többet tud, hogy erre neked szükséged van-e, azt döntsd el te. Mondjuk nézz róluk youtube videókat. Nem tudom, a 15-ösben van-e legalább delay meg reverb, mert ezek pl. elég alap dolgok, ha szólójátékot akarsz gyakorolni, olyankor elég idegesítő tud lenni, ha nincs. De ez csak egy példa.