A kis pénzből valami cuccot kérdésben sajnos elég mélyen benne voltam, nagyon soká, de nem metáloztam.Teljesen igazad van azzal, hogy ebből nem kap segítséget.
Megpróbálom leírni azt, amit én megtapasztaltam.Egyrészt, lehet, hogy nem fog úgy szólni, ahogy kellene, de közelebb lehet kerülni minden egyes befektetéssel ehez.Én csak akkor vennék újat, ha tudom, hogy megmarad és az az , amire vágyom.A Katana kombón én is agyalok, mert van teljesítményfelező és elég sok hangzás.Még nem teszteltem le, de van Tajtinál Pécsett 50-es és 100 is, majd meghallgatom, ha lesz keret rá.Nekem az első kis 15w kombó is komoly hangzásbeli váltás volt, aztán jött sok minden.
De nem gondolom, hogy addig, míg nem tud megfizetni egy komoly cuccot, addig üljön le egy sarokba és várakozzon.Csinálja, ezek a cuccok meg mutatják az irányt és segítik fejlődni.Nem lesz jó mötálra, de jobb lesz, mint egy regent, vagy egy sx, vagy sorolhatnám.
Volt Esztergomi életszakaszom alatt egy kis 30-as Line6-em, amit egy 16 éves metálos srác vett meg tőlem, Párkányból ugrott át érte.Jófej srác volt, sokat beszélgettünk még.Egy kis Orange 20-asa volt, aztán a L6 tőlem, azt elcserélte másra, azt megint, mindig kicsit belerakva.Végül, mikor beszélgettem vele, egy 5150 volt Neki.És egész kis pénzeket tett bele, ahoz képest, de havonta, két hetente volt másik cucca. :)Na ez is egy út.De a legfontosabb, hogy ne újat, mert azzal szórja bele a pénzt és drága lesz a vége.
Helyesbítem magam: ha ilyet veszel, akkor is nagyobbat, amibe minimum 10 de inkább 12 collos hangszóró van.
De jobbat mondok: most láttam a másik gitárhírdetési oldalon 88-ért egy Laney LC30-ast.
Az egy jó erősítő. Megveszed és nagyon sokáig semmi bajod se lesz, de majd a fórumtársak rámcáfolnak vagy megerősítenek.
Kezdőknek a Pevey jobb, mivel sokféle erősítőt modellez, amiket még nem ismersz. Ezekből meg fogod látni, hogy melyik hangja tetszik neked legjobban és akkor aztán majd szerzel egy olyat eredetiben. Használtat vegyél.
Egyébként az első kombómat én is pont ennyiért vettem, igaz 1996-ban, amikor még ez a pénz kicsit többet ért. 1980-as Yamaha G100. A mai napig meg van. Tranzisztoros, de sok csöves erősítőt eladtam már mellőle, és valahogy mindég ez maradt meg.
Segítek lefordítani a kissé nyersen foglamazó kollegák mondanivalóját: megértjük, hogy ennyi pénzed van és ebből szeretnél valamit venni. Meg is tudod tenni, de ebben a kategóriában ne számíts semmire. A kinézett adott hangszert és erősítőt el kell menni kipróbálni, ha egyébként műszakilag rendben van, akkor megvenni és használni. Aztán némi idő eltelte után majd kialakul, hogy milyen hangzást keresel, és rá fogsz jönni, hogy mi kell neked. Akkor meg majd elkezdesz komolyabban gyűjteni, hogy meg is tudd venni azt a cuccot, ami a megálmodott hangzást tudja. Mert ezek az olcsó cuccok nemigen tudnak "hangzásokat". Szólnak úgy, ahogy, oszt' kész. És nemcsak metálra, de semmi másra nem alkalmasak, ha igazán komolyan akarod csinálni. Hálószobába meg bármi jó metálkodni is, blúzolni is.
És most ezzel azt akartad demonstrálni ugye, hogy több százezer forint ablakon való kibaszása után il lehet lelketlen műanyag zsizsegő szar hangot csinálni, de elég ehhez egy Boss Katana is akár?
És most ezzel azt akartad demonstrálni ugye, hogy több százezer forint ablakon való kibaszása után il lehet lelketlen műanyag zsizsegő szar hangot csinálni, de elég ehhez egy Boss Katana is akár?
Ennyi pénzel rendelkező fiatalembernek csak egyet tudok ajánlani, gyűjtögessen lelkesen. Majd, ha megötszörözte a pénzét, adok tippet. Mert egy valamire való cucc metálhoz, onnan indul. Ha ennyiből szeretne cuccot, arra bassza el a pénzét, amire akarja. Mert ennyiért van a fos, meg a szar. Válasszon kedvére.
Bocs az offért - Nem az én Axe FX ultrámat vette meg? Szombathelyi srác. Meg a midivezérlőmet, meg a stúdiómonitorjaimat. Akkor kicsi a világ. Remélem öröme telik benne!
Rendben Wing. Tiszta sor, én hallgatnék is rád! Tehát adott 64 000 jó magyar matrinca. Légyszíves valami használható motyót javallani a fiatalembernek.Mert ugye szerepel egy szélsőséges ajánlat, azt követi az én hüjjjjeségem, majd a Te szakvéleményed.Csak szegény srác ebből nem főz levest.
Ja, és a milyen gitárt vegyek rovatban is kérdezett egy baltáról, de én azt sem ismerem! Hátha Te, vagy aki most itt olvassa.
De hát pont azt mondtam az elején, egy jó gitárban egy jó humbuckernek nincs egyáltalán tufa hangja, gyors, szépen csilingel, és kibaszott részletgazdag, pont mint egy jó single egy szintén jó gitárban.
Ne az epihone junior II.t vegyük már alapul.
Mondjuk tényleg nem érdekel ennyire a kérdés, hogy Ricsinek mi tetszik, lapozhatunk.
Nem. Azért nem szeretem, mert tufa hangja van alapból. Ezen ESETLEG lehet segíteni pedálokkal meg potitekergetéssel, de akkor sem lesz olyan (csilingelő) hangja, mint egy strat hídi vagy nyaki szedőnek. Más jellegű.
Túlbeszéled.:)
Vagy csak a szokásos kötekedő éned nem hagy nyugodni..:)
A (szerintem) legjobb dolgait szinglikkel csinálta.:) Szeretek humbuckeres zenéket is, de ettől még alapból nem tetszik a humbi hangja (ha nekem kell pöngetni).
Ezt tudom, bár NEKEM nem az a funky. De még egyszer: nem arról volt szó, hogy mit lehet kitekerni x típusú szedőből, hanem hogy elég nagy különbség van szingli és humbi hang között (a kedvedért: ugyanolyan erősítőbeállításnál).
szerintem nem hallottál még jó archtopot, vagy egy igazán jó les pault.
Én sem sokat, azt aláírom.
A korai funk/motown kb 90%-a humbucker.
De hagyjuk abba, mert mindjárt jön Gábor, és közli, hogy kézben a sound:D
Mondjuk nem az volt a téma, hogy mit mivel lehet játszani, hanem az, hogy van-e alapvető (hallható) különbség egy szingli meg egy humbi hangja között.:)
Más kérdés, hogy lehet addig tekergetni az erősítő potijait, amíg a másik típus hangzásához fog közelíteni, de akkor meg mi értelme nem eleve olyan szedőt használni?..:)
Szintén óradíjasban volt, billentyűs hangszerekhez használtuk. Arra hibátlan volt. Szerintem az a markáns közép nincsen benne, amitől átszól rendesen. Viszont széles sávú erősítőnek hibátlan volt.
Nekem FM100H volt 412 vel. Az egyetlen erősítőm volt, ami koncerten elhallgatott. Túlmelegedett, és letiltott. ÁÁÁÁÁÁÁ
Mondjuk azt figyeltem, hogy single coil szedőkkel sokkal jobban működött együtt, mint humbival.
Mindegy. Történelem.
Egyszer koncerten játszottam ilyenen, nekem a hangja tetszett. Viszont attól kaptam agyembóliát, hogy a hangerő gombja valami hihtetlenül szarul szabályoz. Ha nullára volt véve és egy kicsit hozzáértem, már üvöltött, mint a barom. Mintha fordítva kötöttek volna be egy logaritmikus potit. Kvázi kétállású lett, vagy nem szólt, vagy full hangerő egyből.
Az FM100-at sokan lehúzzák, pedig sztem abból simán kitekerhető koncertre meg próbára értelmes hang. Igazából két dologra kell figyelni: egyrészt nagyon harsány, ergo én a treble-t olyan 2-3 környékére szoktam tekerni, ha ilyennel hoz össze a sors, másrészt meg bazihangos már a volume 3-4-es állásánál is. Ezen túlmenően teljesen jól használható.
Nekem volt HK Club Reverb 50, de még az Edition Silver, ami volt vagy 30W tán, simán átszóltak a zenekaron.
Sőt, hallottam olyat is, aki egy FM100-al is megoldotta ezt, egy Metal Zoneal boostolva.
(Ez utóbbi lehet csak afféle urban legend. )
Szerintem igen. Egyedül a vol.poti pozíciója zavart, EWR áttette a tone helyére.
Tetszik a p90 hang, kellett valami más a szinglik mellé; a humbit meg utálom.
Amúgy a 65w-os Laney volt, a 100-as a sokat fikázott Frontman, a jelenlegi tranyós 75w-os meg egy B52. Utóbbi simán állat, ha nem lennék sznob, hogy csövessel kell koncertezni, akkor simán ezt vinném bulira.:D
Persze, csak felhorgadt az igazságérzetem (mweg a tapasztalatom) a cúna általánosítás ellen.:)
Mostanában a Revelation Jazzmaster-kopival nyomom, a telével ritkábban; de tény, hogy a tele mindig, mindenhol hasított..
ezt is tranyósa válogatja gondolom, a régi H/H-kat pl simán imádom.
Meg te is telézel, az olyan, mint a körfűrész, nincs olyan hangszer, ami elnyomja:D
Ez nem igaz, már bocs...:) Volt 65w-os tranyósom, 100-as, most a próbateremben egy 75w-os megy. Simán átszóltak előbbiek is, a mostani is (van másik gitáros is).
Nekem volt Cube 10, és LC15R is. Egyikkel sem volt semmi bajom. A Cube 10 egyszerű, mint a facsipesz. Használtam elektromos, és elektroakusztikushoz is. Most egy barátomnál van, ő használja. Semmi baj nincsen vele. Gyönyörű tiszta hang, a végére kramcsosodik csak be, pici, pille könnyű. Szerintem tök jó. Egyetlen hibája volt, a bekapcsolást jelző lámpa valami kontakthiba miatt, nagy hangerőn néha elaludt.
Az LC 15 nehezebb, torzításban tovább megy el, viszont van benne loop, és egy egészen jó hangú reverb. Ha ez szempont.
Mindkettő szép értelmes hangon átszól a zenekaron. A hangerő teljesen elég klubbozni, próbára. A 10' hangszórón pattanósabban indul a hang, de mélye is van elegendő. Szerintem mindkettő jó választás lehet. Ha emberi áron lenne használtan, egy Cube 10-t bármikor vennék megint. (De akár LC-t is)
Van egy Laney 2x12-m, asszem átpakolom abba először, hogy milyen. Ha meg bevállik, akkor eladom az összes ládámat, és megtartok egy 2x12-t meg egy 4x12-t ezekkel a blue-kal, és aztán hello everybody... I'm done...
Persze, alnico-s szóróval viszonylag nehéz mellé lőni.
4-6k közt szignifikánksan hangosabb a hagyományos kerámia mágneses Celestionoknál, régebben csináltam ilyen elvetemültséget, hogy ac30 hangszóróira kötöttem saját cuccot kívűncsiságból, de megmondom őszintén, egyáltalán nem emlékszem a végeredményre.
Jaja. Abszolút a kedvencem lett. Az én ízlésem szerint megeszi keresztbe a V30-at meg a greenback-et is.
Mondjuk, az OK, hogy bírja a vintage féle hangot, de arra még azért kiváncsi lennék, hogy mi van akkor, ha ráereszted mondjuk a JCM800-at egy 4x12-es blue ládára.
Próbatermi felvétel, két gitár, basszus, dob, billentyű, ének, felvevő meg cask úgy lerakva középre egy átlagos méretű szobában. Talán 2-esen ment a kis Vox (ritmus gitár).
Ha beleszólhatok gyorsan, én már többször írtam itt, hogy mennyire bejött nekem a kis 15W 1x12 fullcső Vox AC15. Zenekari próbákon, rendes akusztikus dobossal kb. 3-4 hangerőn toltam, és még az is sok volt. Persze nem aprítós death metal-hoz, vagy valami hasonló széttorzított rock/metal-hoz használtam, de szerintem minden egyéb fajta pop/rpck/blues muzsihoz bőven elég próbálni is meg kisebb klub-bulikra is.
Szóval, én bátran tudom ajánlani a 15W csövi cuccokat. Elég less bőven hangerőben is.
10-es volt, az elég szar szerintem, trógerül volt összerakva.
Mivel ugyanott készülnek lehet, hogy a 15-se jobb, azt nem tudom.
Inkább érdemes venni régebbi lc vagy vc 15-öt.
ebből már voltak vérre menő viták. Szerintem a legjobb, ha kipróbálod és a magad fülére hagyatkozol, hogy elég e a hangerő. Én inkább azt választanám. Mármint a 15-ös csöves laney-t. Ahogy fejben azt is választottam és eladtam a hatvanas tranyóst.
Győr nincs messze Tőled, szerintem szánj rá egy fél napot, és menj el a Hangszerdiszkontba.
Esélyes hogy van nekik mindegyikből, próbáld ki őket, úgy könnyebb lesz választani.
Amúgy az általad felsoroltak egyike sem fér bele a 60 ezres keretbe...
Sziasztok!
Főleg otthonra keresnék valami jól szóló kis kombót. Igények: szép tiszta csati, "harapós" torzított, néhány fontosabb effekt, fejhallgató-kimenet, AUX bemenet.
Amiket eddig kinéztem: Roland Cube 40GX (esetleg XL), Blackstar ID 30 TVP, Marshall Code 25, BOSS Katana 50 (ez mondjuk gyanúsan olcsó).
Az ár olyan 60.000-ig mehet (persze használt is lehet).
Ezek közül melyiket érdemes megvenni, és melyik az amelyik nagyon nem ajánlott?
Esetleg valami más, jobb alternatíva? (Mindenképp kombót szeretnék, más opció most nem érdekel.)
Ha nem csak ezek a lo-fi, autentic 40-50-60-as évek dolgok érdekelnek, akkor szerintem az újragyártott Supro-k is illenének hozzátok. Végül is ezek a 40-50-60-as évek lo-fi erősítőinek az autentikus reissue-i, szóval majdnem...
Lomoltam egy jó kis 60'as évekbeli stuttgarti fender kópiát, remélem meggyógyul szépen, és használható lesz.
Tudom, nem nagy dolog, de szeretem a kihívásokat:)
Ugyanitt jelzem, bárkinek van elfekvő "Geloso" márkájú (olasz) erősítője, simán vevő vagyok rá.
Szokott itt valaki felvételeket készíteni webkamerával?Vettem egy Full HD-s webkamerát, cak kellene hozzá egy egyszerűen kezelhető jó szoftver ami veszi a hangot az alapértelmezett eszközről amit a Guitar RIg-el nyomok.Tudtok ilyen jó szoftvert?
Rosszul gondolod. Voltam fültanúja egy-két "érdekfeszítő", és nem kicsit hosszú eszmecserének a pingpongról. A végére rendesem beb*sztam.:D
Gyanítom a pingpongosoknak ugyanannyira érdekes az EL34 és a 6L6 közti nüanszok ecsetelése.
Utáltam, mert mindig meg volt bundázva a dolog: a két legjobb addig szívatta a többit, míg mindig ők maradtak a döntősök. Amúgy jó móka az. Meg a tengó. Ezeket nyomtuk napköziben állandóan. A "pingpongasztal" természetesen a padokból készült
Rendesen nem értettem miről beszéltek... Le kellett olvasnom jónéhány posztot, mire leesett, hogy pingpong ütőkről van szó...
Amúgy, ha már ilyen szabadon mennek a témák, nem akar valaki Dél-Afrika bóvliba dobásáról beszélgetni? Nekem iszonyatosan fáj a dolog, mert megint le fog értékelődni vagy 30-40%-kal a Rand, és vele együtt a fizetésem is.
Ja, és amúgy a bencés koleszban annó vérre menő pingpong csaták mentek, de nem a hagyományos verzió, amikor amikor ketten nyomják egymással szemben, hanem az, amikor körbe-körbe mennek az asztal körül vagy 20-an, és aki elrontja, kiesik.
Megvolt már az itt szokásos a "kínai betonasztalokon fadarabokkal is lehet élvezetesen játszani", meg a "palatinuson a csávó fazékfedővel is elvert mindenkit, minek neked jó fa", "a technikán múlik minden, kézben a csavarás" meg a "szoft borítást a buziknak" kör?
ez egy nagyon jó fa-BTY PETR KORBEL JAPAN. Bár offos, nem olyan gyors, mint a carbonos fák. A japán verzió sokkal jobb, a magyar se olyan rossz azért. A fele az ára a japánnak, kb annyi is a különbség. Ne tegyél rá maxos boritást. Kezdésnek ha vennél rá borítást a legvékonyabb szivaccsal kérd. akkor kevésbé lesz gyors, és sokkal jobban érzed a fa rezgését. Maxos szivaccsal csak profik játszanak.