Tökös kiskombó nem nagyon van. 0.05W babakompatibilis teljesítményen nem fog egy csöves megszólalni úgysem. Pénzkidobás. De ha fejhallgatózol, akkor minek is a kombó ? Oda tényleg elég egy modellezős kütyü, kombóban valami Roland Cube...
A csöves cuccok fejhallgatózásban nem igazán erősek, sőt tulajdonképpen a legtöbbön nincs is fejhallgató kimenet.
Ha viszont csúcsminőségű csöves hangot akarsz, akár fejhallgatón, akkor ajánlom az Engl E520 előfokomat. Gitárládát is meghajt 1W-al, ha kell. Effekt nincs, mert ez fullcső (4db előfokcső...) Részletek az adokveszekben.
A zenekat feloszlott, a próbaterem megszűnt, és jön a baba, szóval egy darabig nem kell nagy erősítő. A Peavey Banditem így eladom, itthonra pedig egy tökös kis kombót keresek, lehetőleg fülhallgató kimenettel. Nem akarok mindenféle effekteket tekergetni rajta, csak egy laza, harapós megszólalást. Stílusban nem metál, rockos-bluesos valami.
Kombóra gondolsz ? Nézd, 12 collos hangszóró alatt szerintem ne foglalkozz gitárkombóval, viszont ebben a méretben már nincs igazán nagy árkülönbség egy 5W és egy 50W között (persze ez típusfüggő), szóval akkor oda lyukadunk ki, hogy egy 30...50W-os kombó (aminek van 2 csatornája, zengetője ilyesmi) mégiscsak jobban megéri, mittudomén 80-100 ezer körül, mint egy 5W-os csöpp kombó nem sokkal olcsóbban, kevés funkcióval... Szerintem.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy az egy végcsöves kombók A osztályúak, és ezek máshogy szólnak, mint a rockban, metalban bevált AB osztályúak, amelyek 2, 4 stb. csövesek.
Ha nem kombóra gondolsz, akkor is hasonló a válaszom, nem sokkal olcsóbb egy kisteljesítményű fej, mint egy komolyabb. A komolyabbal meg lehet koncertezni.
Gyakorláshoz én nem ruháznék be külön, kis csöves cuccra. Inkább akkor a nagy csövesen játszok, amivel koncerten is...
(most ne menjünk bele abba, hogy 5W csövessel és érzékeny hangszóróval is lehet zenekarozni, mert ez így van, de ! azért némi kompromisszum van ebben is... :)
nem az a kérdés, hogy az jó vagy rossz, megéri vagy sem. Egy jazz táborba megy a fiam, oda kell vinnie hangosítást a yamaha DGX620 mellé. Macerásnak gondolnám egy ilyen használatát. Mindenképp szimplább dolog egy Roland KC-350, Laney AH100 csatlakoztatása, és hajrá.
Elfogadom, hogy a külön erősítő + ládák dolognak is megvannak a maga előnyei, de koncertezéshez a zenekaruknak van egy Roland KC-550 (zeneiskolai zenekar) oda nem kell később sem sajátot biztosítani, idehaza egy hifi erősítő + hangfalpár van gyakorláshoz.
nézd az egy annyira "szar" cucc, ha most lenne közel ennyi kp-m rámozdulnék...
de te tudod...
mivel tranyós eldolgozik 1 ládával is, meg ne feledd, ott van még a plusz bemenetek száma is...
A Fender FM 212 pont azért tré gitárerősítőnek, mert gyengék a közepei, viszont van sok mélye, meg magasa, ezen kívül igen "steril" a hangja, amitől viszont billentyűs cuccnak kiváló.
Azért egy próbát megérne, mert nem rossz megoldás az!
De ha rám hallgatsz, azt veszel amit akarsz! :D
köszönöm a további ötleteket! Közben odáig jutottam, hogy billentyűshöz nem gitárerősítő való. Beszéltem billentyűs zenésszel, ő azt mondta, hogy a gitár kombo az gitárhoz van kitalálva, tulképp a hangszer része. Bevallom laikusként is így gondolnám. Közben sikerült fellelnem egy Laney AH50-est 25e Ft induló árral vaterán, és egy Laney AH200-ast 78e Ft áron egy másik licitálós oldalon. A Peavey KB2 is szimpatikus, azt csak újonnan látom 80e-ért. Még találtam egy Roland KC350-est, annak 90e az ára használtban. Legalább kicsit tágul a látókör menet közben. Persze mennél többet látok, annál tanácstalanabb leszek. Egy tábor a vásárlás közvetlen oka (odahaza egy sztereó erősítő + egy pár közepes hangfal van használatban) és el kell dönteni, hogy valami belépő nagyon kicsit vegyünk, vagy ha már pénzt adunk ki, akkor költsünk-e valamivel többet, és akkor talán pár évig nem kell róla gondolkodni. Persze azt sem tudom mikor lesz legközelebb szükség rá, mivel a zenekar amiben játszik most a fiam, az biztosít egy Rolana KC550 óriást (a fiamnak az a 30kilójával)
És például a Peavey billentyűkombók? Mondjuk én régebbit hallottam szólni, pontosan nem tudom milyen típust, de az jól szólt. (a kékcsíkos USA gyártmányt)
Újonnan is találtam, Peavey KB-2-t, bár azt nem ismerem, de árban közel van ahhoz, ami neked is jó. Google-ba beírod a típust, megtalálod magyar oldalon is
A billentyűsünk Fender FM100-t használ, ami gitárerősítő, de gitárral valami hihetetlen szutyok, billentyűssel pedig rohadt jó. Nagyot szól, és 50 magasságában válogathatsz köztük.
Sok billentyűs használ gitár erősítőt, sőt! A Fender Rhodes elektromos zongorákhoz is Fender erősítőket ajánlanak (pl. Twin Reverb, de az egy kicsit borsos lenne). Szóval nyugodtan nézz billentyűre gitár erősítőt, de Behringert semmi esetre se vegyél. Tipikusan a kristálytiszta hangú gitárerősítők alkalmasak ilyen célra, pl. Rolandok.
köszönöm a válaszokat! Örülök a további válaszoknak is, ha valakinek lenne ötlete!
A használttal az a legnagyobb gondom, hogy míg gitár erősítő annyi van, mint égen a csillag, billentyű kombót összesen nem tudtam 5-nél többet felkutatni, abból 3 Behringer.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Két erősítő fej között vacilálok.
Az egyik a Marshall MB450 H, előfokcsöves fej, amit újonnan vennék, a másik pedig amit használtan: Peavey Tour 450. Mit kell tudni róluk? Most kezdek belekóstolni csak az ilyen nagy erősítőkbe, eddig csak szobában játszottam a kombómon... Melyiket ajánlanátok inkább? Előre is köszönöm a válaszotokat!
30 w-körül szerintem a Kustomokat is érdemes meglesni,nekik van keyboard kombójuk,hangereje van,zengető is van benne,ha kell,ami jól szól,szerintem nem rossz cuccok!Ismerem konkrétan ezt a kombócskát,amiről beszélek.
Szia! Behringert tényleg ne!! Mindenképp használtat nézz, az olcsóbb sokkal. Szerintem egy Roland Jazz Chorus megfelelő lenne, 80W-osat talán kapsz is 70-80 ezerért (ha felbukkan). Ha nem, akkor meg valamelyik nagyobb Roland Cube (szerintem jó billentyűshöz is).
Fiam billentyűs hangszeren tanul 5. éve (Yamaha DGX620) idén készül a szombathelyi Lamantin jazz és improvizációs táborba, ahova vinni kell hangosító eszközt is a hangszer mellé. A hétvége billentyűs kombó utáni kutatással telt. Tulképp eljutottunk a Behringer K1800FX típushoz, mire valahol azt olvasom róla, hogy annyi hangja sincs, mint egy más típus 30W-os eszközének. Tanácsot szeretnék kérni, hogy 70e Ft-ig miben érdemes gondolkodni. Sajna ennél többet nem tudunk most kifizetni, viszont nem szeretnék egy év múlva ismét vásárlással nyűglődni. Abban is megköszönném a segítséget, hogy kombo, vagy külön erősítő+hangláda a jobb megoldás?
Nyögd ki mit akarsz!
Milyen zenét játszani, hol, milyen gitárral, mennyi pénzed van rá stb.
Itt a srácok összeállítják neked a legjobb cuccot amit csak ki lehet hozni.
Figyi, van a fórumnak egy keresője. Olyanokat kérdezel, amiket már 500x végigbeszéltünk korábban. Csak üsd be a keresőbe, hogy Bugera, és máris olvashatod a hozzászólásokat, véleményeket. OK ?
Igaz,mindent magának kell ki kísérleteznie az embernek:)
Bár a C-re hangolt gitárt inkább Death/Doom bandákban használták,ma már mindenki hazsnál mindent mindenre és összefolynak a műfajok is lassan:(
Kell a tartalék!
De ez a téma kb oldalanként feljön.
Nem hiszem, hogy egy C-re hangolt metálcsapatba elég lenne a 15 watt, még próbára sem. Pláne ha két gitár van. Ott kellhet egy olyan középemelés amit nem tud a cucc.
Egy Jazz csapatba még koncertre is elég lehet Greg 5 wattos kombója hangosítás nélkül akár.
Ez így van. Olyan vegyél amivel jobban szól. De ahhoz kell egy olyan motyó amin ki is hallatszik. Kár ezen agyalni. Tranyóson is észrevettem, csövesen is de csak akkor ha melléraktam egy másikat. Nem ezen múlik.
Én is csak hallomásból tudom, hogy a Vox meg a Laboga kábel a frankó. De az már lehet misztikum, max stúdióba lehet hallani. Bár kipróbálnék én is egyet-egyet belőlük. Én beérem a klotz kábellel meg a neutrik dugókkal :)
Bár nem használok gitárkábelt csak 23 cm-ert :)
Senki nem mondta, hogy nem lesz hangos.
A baj az, hogy nagyon ki kell tekerni és eltűnik a "headroom", a dinamika a hangból, ami metálhoz nagyon fontos.
Rockra baromi jó egy jól kihajtott végfoktorzított hang, metálra meg nem.
Ennyi.
Szerintem arra gondolt, hogy mivel metálsoundból is van ezerféle, nem feltétlenül szereti mindenki a rommáhajtott végfok hangzását, ott pedig jól jöhet akár egy 100 wattos csöves vég ilyen jellegű tartaléka.
nekem egy érzékenyebb fajta ládám van és azon egy 30-as fej éppen hogy csak elég volt (kihangosítás nélkül), a tisztát pedig el lehetett felejteni legalábbis egy non-master fejnél.
Egyik gitáros ismerősöm az Orange kombókat dícsérte nagyon hogy abból elég a 20W-os is
persze ők inkább csak tisztán használják a gitárt kis reverbbel,mi meg torzítunk eléggé mert metál lenne csak ilyen perverz kombós módon :)))
5W nem hiszem, ha hangos a dobos. Bár ez sokmindentől függ, pl stílus, menyire tiszta/torz a gitárhangszín, stb.
15W-ra azt mondják, az már elég. De mint Jorn is írta, nagyon nem mindegy, hogy milyen érzékeny a hangszóró, amin átzavarod. Egy érzékenyebb hangszóróval hangosabb lesz a 15W, mint egy kevésbé érzékeny hangszóróval a 30W... Nekem volt egy 30W-os Laney kombóm, azt félig sem kellett tekerni hangos dobos mellett (volume poti nagyjából lineárisan növekedett a hangerő a teljes tartományban).
De utólag belegondolva, ha szereznél egy Flextone III kombót, akkor az tuti jó lenne. Nem is drágák, megszólalnak, és van vonalkimenetük is - azzal tudnál mindkét módon felvenni. Tud ilyen olyan, amolyan szandokat, meg pár alap effektet is.
Értem én. De egy olcsó, tranyós kombóból nem nagyon fogsz értelmes hangot kicsikarni, se mikrofonzva, se sehogy. Annál már jobb a modellezés. Ne abból indulj ki, hogy nem tetszett, millió oka lehet. Egy régi POD 2.0-bó is tök jó szandokat lehet csinálni, ha van mögötte egy normális PA vagy aktív monitor vagy ilyesmi. Mikrofonozásnak eleve csomó buktatója van, meg ha hozzászámolod, hogy ha értelmes hangot akarsz, akkor kell hozzá egy jó cucc, jó hangszóróval, aztán kell egy valamirevaló gitármikrofon, ahhoz egy valamirevaló előfok. Ezeknek az árából tudsz venni használtan egy kis csöves kombót/fejet, meg egy POD-ot, aztán akkor jó lesz a live cucc is, meg a felvevős is.
Ja és fellépéseket nem tervezünk szóval csak próbákra ,itthonra. kellene:)
Ezért nem akarok sokat rá költeni, mármint többet a kelleténél, szóval ésszel:)
Köszi a válaszokat,mikrofonozni szeretném mindenképpen mert a vonal felvétel nekem nem jött be, ráadásul együtt feljátszással akarunk felvenni saját számokat, azért akarok kombót mert utálok cipekedni :)
Nézegettem a Vox valvatronix előfokcsöves combót is de abból csak a 30W-sat tudnám megvenni, de félek az meg próbákra kevés lenne (a dobos elég hangosan üt).
Korábban volt egy Fender Frontman 38W kombóm 8" hangszóróval az elég volt próbára anno,de a mostani dobos sokkal hangosabb és a próbahely is eléggé nagy.
Sokat hallottam a csöves kisteljesítményű cuccokról is de kicsit nehezemre esik elhinni hogy ládára kikötve a 15W csöves elég volna:)
100W már sok lenne,30W meg kevés ezért akarok 50-60W között.
A hangossággal kapcsolatos kérdésedre nincs jó válasz :)
Mondjuk úgy, a 2x12 vastagabban szól.
De hangerőben, hangérzetben a konkrét hangszóró érzékenysége számít. Adott esetben 1db érzékeny hangszóróból nagyobb hangerőt lehet kicsikarni, mint kettő érzéketlenebből...
Első kérdésedre válaszolva,mindkettő minőségben kb ugyqnolyan szinten van.nem mondom,hogy szar mert valszeg most kezded.az a helyzet,hogy en behringert vennek inkabb,de ez csak szemelyes.sajna nem tom meg nezni melyik erositok ezek mert ipodrol irok.en inkabb neznek valami hughes and kettnert.az meg hogy 112 vagy 212 vagy epp 210 otthoni hasznalatnal nem sokat szamit.szinpadon jobban terit a tobb hangszoro.viszont attol fugg mire kell.az a baj,hogyha vonalbol akarod hasznalni,akkoregyik sem lesz egy nagy faszasag.ha mikrofonozni kell,akkor SZERINTEM az egy hangszoro jobb.persze ezt is erositoje valogatja...en azt mondom inkabb nezegess korul.lattam multkor hk tour reverbet viszonylag olcson.mondjuk az 100watt.
Kombó vásárlásán gondolkodom, leginkább itthonra, házi demózgatásra ill. próbákra kéne valami jó kis cucc, 50W környékén gondolkozom eddig a Behringer VT50 és a Powerstate Pg50D
cuccokat nézegettem, még nem volt lehetőségem csak a Behringer-t kipróbálni melyik jobb minőség? Vagy keressek valami mást?
Ja és mennyivel szól hangosabban egy kombónál a 2x12" mint a sima 1x12"?
Előre is köszi a válaszokat.
Egyetértek. Lehet, hogy csöves hang, de azért nem etalon és bármelyik pillanatban elromolhat. Rosszul vannak megépítve.
OFF Ha etalon hangot akar valaki, vegye meg a Roland Jazz Chorusomat. Igaz, hogy nem csöves hang, de kristálytiszta, gyönyörű clean, egy-két pedállal pedig jó kis mocsok. És ha ledobják a harmadikról, akkor sem lesz semmi baja. ON
Iszonyat gyenge minőség, rengeteg baj van vele. A hangja olyan amilyen, meghallgatod, aztán tetszik, vagy nem, eldöntöd, de, hogy egy betegségfészek, abban biztos lehetsz. Én egy falhozvert huncut buznyákot nem adnék érte.
A saját torzítója használható, de normális pedálokkal, előfokkal azért korrektebben szól. Végülis nem rossz cucc, ha jó áron megkapod, akkor miért ne... A gyári csövek cseréje mindenképp szükséges.
Gondolom ezért hiányzik belőle a tűz (piros virág)!
meg nagyon szögletes az egész, elnagyolod, semmi feel, sokszor kapkodsz is!
Ezt már a vettás videóidnál is láttam...