Az én tapasztalatom az, hogy a kis csöves motyók is meglehetősen hangosak, ha meg nincsenek meghajtva akkor nem szólnak jól - de igaz ez bármely csöves cuccra.
Hasonló problémákkal küzdöttem, amit én egy Roland 30x-el oldottam meg. Tényleg jó hangja van, ha lehalkítom, akkor halk lesz (de nem fog sz...rul szólni), sőt, van benne egy telj.kapcsoló, amivel 2 watt alá tudod vinni. Kompakt kis cucc, nem szakadsz bele, minden szükséges effekt benne van, két csatorna. Most láttam nemrégen egyet 35k Huf-ért - vicc.
"Csöves gitárerősítő topic"! Itt elég sokan próbálgattak 1w körüli csöves erősítőket, ők biztos tudnak konkrétumokat mondani - Snokris pl cream mashine-t használ átalakítva, de volt szó zvex nano head-ról, és hasonlókról. Gitársoppon pedig van egy 5w atomic copy 30é, az is jó lehet.
VAn arra nézve tapasztalatotok, hogy mennyire kicsi az a csöves motyó, ami partiban van egy akusztikussal, hangosítás nélkül / mondjuk egy kis kávézóban - a legkisebb amit használtam 20w :) szal ha valaki látott/hallott/használt ilyet, örülnék a tapasztalatoknak, köszi!
és igen... olyan is volt kb. 3 éve, hogy a peavey előfokom ment át zajgenerátorba beálláskor (anódköri parája volt, habkönnyű 8 órás hibakeresés, áthúzott az öreg nyákon az anódtáp, fuck nyákos cuccok), és a tartalékos behringer Vamp2 volt a mentés
azon gyorsban betekertem egy szólóhangot, aztán hangerőpotiztam a többit :)
a koncert végén jött a hangmérnök, hogy úristen milyen gitárszand volt, mi ez a rekkes cucc :)
mondom ez peavey, de nem az szólt, hanem ez ni a tetején:)
Komolyan: nem a gitárhoz veszünk erősítőt, hanem a zenei stílushoz. Spórolni sem érdemes az erősítőn, mert egy jófélébe még egy gyengébb gitárt dugva is jó lesz a hangzás. (fordítva ez nem igaz... jó gitár és gyenge erősítő kevésbé életképes kombináció :)
Szóval, milyen stílus, és mennyi pénz van rá ?
Egyszer jártam én is így 10+ éve, a csöves előfokom digit. része a koncert előtt 2 perccel a ráeső napsütéstől fejreállt, így szimplán egy Laney PA fejládába kellett dugnom a gitárt, amiben ugye nincs torzító. Azzal szólótni stb. borzasztó volt, a közönség kapott egy kis unplugged kvinttologatást... :) Rossz élmény, azóta mindig van nálam tartalék valami, egy pedál, vonalból mondjuk végszükségre... :)
viszont én azzal a JC120 'torzítóval' letoltam egy egész hetven perces rokk koncertet pedálok nélkül tizenpárévvel ezelőtt
hát én életemben nem pengettem olyan erővel.
amit a színpadon hallottam, az egy undorító, darabos, recsegős, kásás szar volt, nulla gainnal... viszont a videót ami készült meghallgatva elég állat szandja volt.
azért rossz élmény maradt.
Azon már réges régen túl vagyok, hogy youtube videók alapján bármiről is ítéletet mondjak. Ráadásul erősítőt a saját gitároddal kell kipróbálni, sőt, ha fejet veszel, még a saját ládádon is célszerű, mert úgy áll rendesen össze a kép. Ezek a videók csak nagyon hozzávetőleges támpontot adhatnak.
Annyira bizalmatlan lettem a tranyósokkal,hogy egyszerűen még a JC-re sem mondanám,hogy meggyőzött(hámer ugye megnéztem má 20 jutyub videót na...),de majd valamikor átjátszok egyet rendesen,oszt a fülem majd meggyőz,amiről meg kell győznie...
Azon nagyon nagyon kevés tranyós kombó közül a legelső a listán, amit bevállalnék! (A másik a H&K Tour reverb...és itt vége is a felsorolásnak. ) A tisztája etalon, mint az előttem szólók is írták!
Nekem a tiszta fontos...amúgy pedálozok(minden féle értelemben) de muszáj lesz kipróbálnom egyet...most láttam shopon egyet asszem 150-ért...na mindegy,kösz.tulajdonképpen megerősítést nyertem abban,amiben eddig is biztos voltam,mmint hogy fsza erősítő
Valakinek van közvetlen tapasztalata a roland jazzchorusával?Megfogadtam még régebb,hogy tranyósat nem veszek,de most elgondolkodtam...múltkor hallottam élőben is,csak nem bírtam nagyon megfigyelni...úgyhogy most dilemmában vagyok.Aki ismerivagy van neki írjon valamit
Eléggé sok embernek megéri :)
Egyrészt.
Másrészt ebben a kategóriában elég sok versenyző van. Más Peavey termékek, Orange, Mesa, Line6, Marshall, Egnater, Blackstar, ENGL, Rocktron, Framus, Laney, VHT, THD, DV, Laboga, H&K, stb stb stb.
Szóval az hogy "jobb", az elég durván relatív.
Persze nyilván vannak alapvető minőségi követelmények, de most ettől eltekintek :)
Azok elmagyarázása Mákos reszortja
Én speciel nem szeretem az 5150 szandot...
Én most divatolok. Mesa rack. Oltsatok
Senki nem mondta, hogy a 6505 szar erősítő, csak van nála jobb. Vagyis ez nem igaz.Ez mindig relatív, kinek mire kell, hova, milyen stílusra stb.
Az pedig, hogy valami olcsóbb vagy drágább nem indig tükrözi a minőséget, max jobb a reklámja a másik erősítőnek.
Egyébként meg ha tudsz gitározni akkor bármilyen erősítőt és gitárt adnak a kezed ügyébe le tudsz nyűgözi bárkit. De ha nem tudsz, akkor a 6505-el is kikergeted a közönséget a világból. Gyanítom te még nem is hallottál semmilyen csöves erősítőt élőben szólni, mármint nem koncerten, hanem testközelből.
És akkor mivan?
A Peavey 6505 egy fasza erősítő.
Jó, lehet, hogy sokkal többért van nála jobb. De ki a ráknak éri meg 700-800ezres erősítőket venni?
Mellesleg meg ha tudsz gitározni, akkor a 6505-el is le tudod nyűgözni a közönséget.
És nem a hangzásra,funkcióra gyúrnak,hanem külcsínre (de sukár mögöttem ez az 5150!) :)
Ezért imádom Kurt Balou stúdiózási szokásait olvasgatni...űberbrutálcore zenekarban myomul és a régi setupja egy 1000 éves Ampeg fejből állt amit megtolt egy boss metalzone-al, meg egy ezer éves Rickenbacker volt a kezében amin egy emg szett volt :D Úgy szólt az a cucc,mint egy álom...
Biztosan nem sokkal idősebb.
A mai modern magyar zenekarok mind 5150 II-t vagy 6505-öt használ ha nem divatos Mesa Dual Rectifiert vesznek.
Tavaly Fezenen a nagyszínpadon nem is volt más, kivéve amikor a P-Mobil játszott.
Persze, hogy azt hiszi mindenki etalonnak a fiatalok közt.
Nekem tetszik a hangja, de magamnak nem tudnám elképzeli - egyenlőre:)
Nézd! Erősítőben szerintem nem évente kell csövet cserélni. Ez egy erősítő kiválasztásánál nem lehet szempont.
Ha meg esetleg évente elhasználódnak a csövek akkor nagy valószínűséggel annyi koncerten jár, hogy a bevételből telik csőcserére.
Amíg nem hallottál vmit élőben,addig igazából nem tudod hitelesen megállapítani, hogy egyes fejek közt mekkora hangzásbeli különbség van. Személyes tapasztalat,hogy a neten található videók köszönő viszonyban sincsenek a valósággal. Egy Diezel VH4 videón..hmm..fasza. Élőben elszáll az agyad,annyira artikulált,érthető,elemi erőt sugárzó.Igazán akkor értettem meg,hogy miért kerül ennyibe.
Ilyen szintű összehasonlító körülmények közt valóban nem tudtam még összehasonlítani,így nem tudok vitatkozni ezekkel a megállapításokkal :) Szívesen meghallgatnám így én is.
6505-öt árulnak 1000$-ért is. Lehet, hogy az SLO-100 jobban szól valamicskét. De akkor is miért érne 4x többet? :D Én egy egy ilyet legfeljebb a soklemezes turnézó zenekaroknál tudnék elképzelni, akiknél tényleg számít minden kis nüansz a hangzásban.
Nem vagyok én elfogult a 6505-el. Ha mondanátok általatok hasonlóan jónak vélt erősítőt, azt szívesen venném. Utánanéznék, hátha megtetszik valamelyik.
Szerintem csak az ATS a csöves, annak is csak az overdrive-ja, de teljesen mindegy is, mert jól megcsinált, jó hangú cuccok! A tour reverbet is dícsérik és mindből lehet találni 50 alatt is.
Persze...más.Én nem szólom le Petát...miért is tenném...Csak ugye Léniendorser-ként nem mondhatja egy tranyós léni cuccra,hogy nem jó,így inkább sarkít.Szerintem-persze nem tisztségem megítélni mások álláspontját-mindenki tudja,hogy Peta mit gondol a-főleg gyenge kategóriás,mert egy roland jazzchorust is meg lehet nézni-tranyós cuccokról.Csak mivel Ő egy reklám ember,nem mondhatja a cuccra,hogy ő ezt nem használná.Ezért írtam,hogy "persze,másként jó,csak Ő épp egy 100-as TT-t használ(t)"
Ebben ne légy olyan biztos.
Attól függ mit értesz hangerőnek.
Egyszer egymás mellé raktunk egy DSL401-et és a PEavey Classic50.
A DSL-ben V30 volt + kiegláda abban is V30. A Peavey a 2.db. Blue Marvellel volt akkor még. Mindegyikben ugyan annyi, ugyan olyan cső van. Vagyis a Peavey-ben egyel kevesebb előfokcső. A DSL-t kitekertük maxra a Peavey fél hangerőn már elnyomta. LEgalábbis mi így hallottuk.
Mindkettő fullcső, ugyan olyan csövek, sőt a DSL-ben érzékenyebb hangszórók voltak.
Szerintem a Peavey-nek annyi közepe volt, hogy mi azt hallottuk hangosabbnak, de lehet decibelmérő nem ezt mutatta volna.
Namost ha egy csövesen letekered a közepet a magasat meg a mélyet feltolod mint az kezdő metálgitáros, és egy ügyes tapasztalt meg beállít egy tranyóst úgy ahogy kell, lehet hangosabbnak fogod érezni a tranyóst. Ez nem általános jelenség amit leírsz szerintem.
Nézd! Ezt úgy kell érteni, hogy abban az árfekvésben jó.
Most nem lenne semmim csak 50.000.- Ft-om biztosan nem csöves cuccot vennék vaéami ratyit, csak azért, hogy elmondhassam "csöves" vagyok. Rámozdulnék valami jó tranyósra, lehet megint Attax100-at vennék.
Az egy 50 wattos 1csatis cucc volt. Hidd elnem jószántamból adtamel.a miértjenemidetjartozik. Greg tudja az okát. Ekkor adtam el a jcm800 ládámis ami szintén nagyon fájt. Az ember amz éppen aktuális anyagi helyzete és zenekari igényealaján vásárol szerintem, no meg kíváncsiságból.
Szerintem félreértetted Petát! Pont azt hangsúlyozta a csöves kontra tranyós témakörben, hogy nincs jobb, rosszabb(csak ez a jó, csak az a jó)! Nem jobb, hanem MÁS. Nem mindegy mire kell stb. Néhányan hallották már Petát szólni tranyós cuccon(ha jól emlékszem, legutóbb egy MG marci volt), multival és mégis jól szólt...Csak tudni kell beállítani a motyót.
volt már tucatnyi erősítőm meg próbáltam/használtam 100 félét...
amit leírtál, az úgy nem igaz..., többféle csöves és tranyós erősítő van, a hangerő érzetnél fontos a hangszín is, ugyanis az emberi fül a középfrekvenciákra sokkal érzékenyebb!
emellett nagyon fontos a hangszóró nem mindegy, hogy 101dBV30 vagy 89dB érzékenységű sal szórón próbálod, + ugye a láda, teremakusztika, stb...
szóval amit lecsupaszítva leírtál egyszerűen hülyeség.
Peta is megmondta az erősítők evolúciója c videóban...a tranyós is kurva jó,csak én inkább egy TT100-ast használokjó nem így mondta,de kb...persze...akinek jó cucca van,könnyen mondja a szarra is hogy jó.