Lehet tényleg jobban jársz egy tranyósok közt drágábbnak számító erősítővel, mint egy olcsó csövessel. A tranyósok multikkal egész jól szólnak, bár akkor már árban ugyan ott vagy mintha vennél egy jó csövest. Tranyósoknál is azért jól utána kell olvasni a dolgoknak, de dőlj be reklámszövegeknek. Én erre lehet egy 212-es Marshall Valvestate 1-est ajánlanék. Van belőle több fajta és szokott lenni eladó is belőle. Bár lehet tud itt más, mást is ajánlani. Amik nálam voltak tranyósok azok közül ez volt a legjobb.
Hát is-is kellene,mert itthon gyakorolnék rajta, de sajna nem nap mint nap, viszont kisebb koncertre is vinném kimikrofonozva általában.Stílusra vegyes,de főleg rock funk stílus lenne meg tisztább hangszínt is használok egy kis gainnel. Így jó,ha van 2csatornája a cuccnak.Jelenleg nincs pedálom, utoljára egy multim volt,de gondolkodom azon,ha maradna egy kis zsé akkor vennék egy boss me-10 v ilyesmi pedált, de jelenleg nem használok.
Ahogy néztem az árukat,ha Peaveyt veszek akkor nem marad pedálra,ha meg Fendert akkor több a valószínűsége h tudok venni mellé.
Már pontot tehetnél ennek a 15 watt elég vagy sem egy koncertre témának.
Elvégre ki más ha nem te, el tudod mondani.
Szerintem egy olyan klubban ahol alapról szólnak a gitárok, nincs az a 15 wattos csöves cucc amiből csilingelős szép tisztát ki lehetne hozni. Dob mellett akkora hangerőn torzítana. TEhát relatív, hogy elég vagy sem.
Ha csak torzított csati kell akkor biztosan elég.
De múlik ez a kapcsoláson és az erősítő szolgáltatásain is. Pl van-e gain és master poti is. Nekem a Peavey tiszta csatiján van mindkettő így viszonylag halkan is el tudom érni a pattogós tiszta hangot. Na meg azt mindenki elfelejti, hogy milyen hangszórót akarunk meglökni azzal a 15 wattos cuccal. Írjátok a 212 V30-at hozzá, de az csak akkor szól jól ha meg van küldve, lehet egy kis motyóhoz, hogy dinamikus legyen egy 2.db. 25 wattos greenback jobban menne párhuzamosan kötve.
A kapcsolást ott értem, hogy pl mikor mitől hogyan torzít. Én azt mondom ki kell próbálni adott körülmények közt, amiben használni fogjuk és elválik elég vagy sem. HA valaki csak kis klubban játszik és csak torzított hangon a világ legjobb megoldása a Tiny Terror az tuti. De Samu pl 100 Wattos Marshall 1959-et vett mert Ő meg azt vallja kell, hogy legyen tartalék.
PErsze nem biztos, hogy így van minden amit leírtam, de én így gondolom.
Pont tegnap próbáltam 15W fullcső gitárfejet kontra 2x80W tranyòs erősítő.Mindkettő koppon.
Érzetre a fullcső 15W hangosabbnak tűnt.
Bár az egyik gitárjelet kapott,a másik egy PC-ről zenét.
A következő,amit ki fogok próbálni,hogy a csöves cucc előfokával,gitárjellel megküldeni a tranyós végfokot.
Írd meg mire szeretnéd használni.
Pl koncert, vagy otthon, vannak-e pedáljaid, milyen stílusra, 1 csatisként vagy kétcsatisként használnád. Így könnyebb lenne a tanácsadás. A VAlveking-eknél hátrány ha kiegészítő ládát dugsz rá a saját hangszórója elhallgat, előnye, hogy van boost funkciója. NEm tudom most mennyiért mennek, de 100-ért már igen jó kis csöves kombókat lehet kapni. Laney LC-30-II, Peavey Classic 30, Marshall DSL 401. Szerintem ezek a legolcsóbb de már elfogadható,akár koncert minőségű cuccok.
A Fendert nem ismerem. Vk112-vel 5-6 koncertet lenyomtam kis klubokban nem volt rossz, most nem tudom hogyan fogadnám ennyi év után.
miért akarod magad szivatni?
EGY darab JÓ fej, meg egy láda.
miért pakolnál dupla cuccot, aminek sokkal rosszabb a hangja?
Teljesen értelmetlen két szart vásárolni.
Szerintetek egy ilyen összeállítás, hogy hangzik? Egy marshall AVT 150- es full stack és egy kox 100 w- os full cső fej egy 200 w- os ládával. Úgy gondoltam, hogy a Marshall dolgozna végig, a kox pedig csak a szolókra segítene rá.
Sziasztok!
Bocs, amiért a kérdésem nem tartozik 100 %- ig ide, de nem tudom hol tegyem fel. A kérdés az lenne, hogy az erősítőn hogy befolyásplja az ohmok beállítását, ha 1 vagy 2 ládával használom. Előre is köszönöm a válaszokat!
Volt, hogy én is csináltam a partyzást kalandvágyból, de mindig rám szóltak, hogy sok vagyok a 15wattommal :) Igaz, akkor még Celestion V30 volt a cuccban, most egy alnico mágneses sugárzó van. Hidd el, 15watt cső elég. Igen, ha nagy hangerőn kell a kristály tiszta, akkor befigyelhet egy 30-40 wattos cájg, de ha van PA hangosítás, és nincs szükséged arra, hogy másokat ne halljál a színpadon, akkor tényleg elég 15watt cső, tapasztalatom szerint.
Rendben...Én nem kötekszem,mivel vendéglátózom,így sokszor a 60 watt kevés,igaz,tranyós,de az majdnem tökig hajtva,természetesen az más.Egyszer volt alkalmam játszani egy 100 wattos csövi fenderen,és érdekes,az félig kihajtva sem tűnt soknak 6-700 ember előtt.Én nem ismerem a "klub életet",gyanítom nem is fogom.persze kis helyeken ugyan úgy szoktam játszani,arra van a behringer....
Hát itten nemtom, hogy miről beszéltek.
Én így tudom a dolgokat: ha van egy fullcsöves erősítőd, akkor a gain poti tekergetésével az előfokcsövek vezérlődnek túl, azok torzítanak. A végfokcsövek akkor kezdenek el torzítani, ha a hangerőszabályzót tekered nagyon nagyra. De szerintem annyira nem szoktak maxra tenni egy 100W-os fejet.
A torzítást, úgy fedezték fel, hogy régen csak kis teljesítményű erősítők voltak, amiket fullra kitekertek, hogy elég legyen a hangerő, és akkor elkezdett torzítani a hang. És látták, hogy ez jó.
Egy 15 wattos, 8"-os, előfokcsöves kombóról van szó.
Ha nekem élő dobos mellett valaki egy ilyennel megszólal normálisan, az kap tőlem egy pengetőt.
Egy 15 wattos Tiny Terror 4*12-vel persze, hogy elég...
De itt nem erről van szó.
"Jók a pogramok csak sok itt a köcsög."
F*szt veszekedtek mán na??
Úgyis buzi aki effektet használ, akkó meg nem mindegy hova kötitek? :D
Nálam már annyira kézben a szand, hogy lassan már húr sincs a gitáromon... :)
Okoskodásnak tűnhetett neked, mert igazából csak a saját magad által választott cuccra vártál megerősítést. Emlékeim szerint akkor még te is úgy írtad, hogy megfontolandó, amit javaspoltam. De következetességet végképp nem vártam tőled, ne aggódj.
Csá.
Csak próbáltál, de annak is csak okoskodás tlett a vége, mint az összes többi kommentednek.de én ezt be is fejeztem mert elfáradtam már tőled. Kép alapján egész normálisnak tűnsz pedig. Na további jó fórumozást!
Eddig azt hittem a delay valami más nem effekt, de már ezt is tudom. Köszönöm! Loop-ot meg én sem használok az általad írt okok miatt, de évekig használtam.
Amúgy sok embernek segítettem (legalábbis adtam tanácsot), többek közt neked is többször, legutóbb wah-témában. Az más kérdés, hogy sokan nem tanácsot, hanem megerősítést várnak. Te is ilyen vagy.
Péter, megint nem értesz semmit...
A delay is effekt.
A delay nem csak beépített torzítás után jó. Ízlés dolga, mint sok más a zenében. mint a modulációs effektek és a delay sorrendje.
Loopról is van tapasztalatom, mivel van az erősítőmön. De nem használom, mert nem jobb szerintem így a hang, és sokallom a két plusz hosszúkábelt.
A tapasztalataiddal az a baj, hogy mindig az aktuális cuccod határozza meg.
Szerintem sem a végfok torzít. (általában)
Hamarabb vezérlődik túl az előfokcső ami a végfokot vezérelné, mintsem a végfok betorzulna. (számottevően)
Persze ez tisztességesen beállított nyugalmi áramnál értendő.
Amúgy nem tudom mi ez a "cső kihajtva szól jól" dolog ?
Azt jelenti hogy nagy a végfokcső nyugalmi árama? Mert, nagy áram-szebb hang. Ez tény.
Megint nem figyeltél! Ez egyes megint. Azt írtam a dekay csak a torzítás után jó, előtte nem. Szó sem volt itt effektekről. Erősítő loopjáról beszélünk. Esetleg e témában írj valamit ha van véleményed. Ja és amit írok azt tapasztalom : )
igenis mester! Taníts!
Esetleg írhatnál a srácnak valami építő jellegűt. Mármint ne olyant, hogy a cigifüst beleszól a hangba! Van egyáltalán jószándékú a 43ezer hozzászólásod közt? De ha ez kielégít keresd a többi topikban a post-jaimat jókat derülök a válaszaidon.
A delayt meg mindenki használja a torzítás előt mert az úgy jó!
Nem muszáj.
Ez kb. ugyanaz, hogy a delayt csak az összes effekt után szabad rakni. Hát nem. Próbáld ki pl. a modulációsokat a delay ELÉ.
De megint olvastál valamit, aztán okoskodsz...
Petike, megint félreérted a dolgokat. Inkább maradj csöndben, jobb lesz mindenkinek.
Nyugodtan be lehet kötni inputba akkor is.
Kicsit több effektem van, mint Neked, használom is őket, beépített torzítással (is). És nem játszom észidiszit.
Épp Te vagy az, aki rendszeresen teríti a hülyeségeit, pedig rendszeresen belelépsz a kakába.
Nem értek hozzá, de logikusan végiggondolva szerintem az lehet a megfejtés, hogy mivel egy előfok torzítása nagyobb kompressziót hoz, mint egy végfoké, ezért szokás a delayt az elő és a végfok közé kötni. Ha az előfok elé küldi az ember, akkor a delay által folyamatosan ismétlődő, halkuló hang is kompressszált lesz. Koncepció kérdése amúgy, használható megfejtés ez is bizonyos helyzetekben.
Ebben a témában nem szállok vitába veled, mert nem ismerem a csöves cuccok működési elvét, csupán logikusan gondoltam, hogy miért is lenne a loop?
Amikor loop-ban használtam a pedáljaimat pl delay-t teljesen jól működött. Próbáltam elérakni, a gitár és az erősítő közé, na ott a torz csatin minden jött csak nem egy érthető hang.
Ha így lenne, akkor nem lenne különbség az előfokcsöves cuccok, és a fullcsöves cuccok között hangban.
A non masteres példád azért rossz, mert a végfok torzítása attól függ, hogy mekkora jel jut rá. Ha letekered a gaint, kicsi a jel, nem éri el a csövek vágási szintjét, nem fog torzítani a végfok.
Nem vagyok szaki, de szerintem nem a végfok torzít!
Ha a loop SEND-jéből viszel jelet egy másik végfokra pl tranyósra, akkor is a torz jelet kapod meg.Azt akartam mondani, hogy a NON-Masteres cuccoknál a végfok fullüzemen van folyamatosan és mégsem torzít.Ezeknél az erősítőknél amit írtam a torzítás a loop előtt jön létre, különben mi értelme lenne a loopnak?
Most ezt kérdezem, nem okoskodni akarok.
Izé, Peti, sajnálom, hogy nem ment át, de arra próbáltalak rávezetni, hogy mivel a végfokot kihajtod, ezért az torzít, s mivel előtte van a delay, ezért tulajdonképpen a torzítás előtt van a delayed.
Muszáj torzítás után rakni. Próbáltad már előtte? Én igen, valami nagyon káosz jön ki belőle. Előfok után loop-ban használtam évekig az összes effektemet semmi bajuk nem volt. A Non masteres cuccoknál a végfok mindig ki van hajtva, a masterosoknál meg a master hangerővel növeled a végfok teljesítményét ha jól tudom. Namost ha kihajtod ha nem az előfokból ugyan akkor jel megy a végfokba. Erre van a gain poti, hogy az előfofok mennyire tolják meg egymást ezáltal hogyan torzítanak. Egyébként az effektloop mimásra lenne kitalálva ha nem arra, hogy olyan effekteket tegyél a jelútba amit torzítás után kell használni?
Most azért azon egy kicsit elmorfondíroztam néhány dolgon.
- A csöves cucc kihajtva jó - magyarán a végfokot kell túlvezérelni
- Delayt nem annyira jó torzítani.
- Az effekt loop a végfok előtt van.
Khmmmm, khmmmm.
Szakmai kérdés rendkívül tapasztalt kollégától.
Ha erősítő saját torzítását szeretnéd használni a Delay-t hova kötöd, hogy az jól is szóljon? Szeretem ezt az ősrocker dumát. Játszon mindenki AC/DC-t és dobjunk ki minden modulációs effektet.
Már megint csak beleokoskodsz, minthogy tanácsot adnál szegény tapasztalatlan kollégának!
Ha olcsó megoldást akarsz, ami jól is szól, minősége is megfelelő ls még fellépni is tudsz vele szinte bárhol:
-Laney Lc-30-II
-Peavey Classic 30
-Marshall DSL401
Mind fullcső, színpadképes a saját torzításuk, az utóbbi kettő Boost funkcióval is rendelkezik, és van effektloop-ja mindegyiknek ha a saját torzítását akarod használni, mehet oda a delay például. Mindegyik 100ezer körül vagy alatta van, mindegyiknek van előnye a másikkal szemben ha érdekel mi kérdezz nyugodtan.
Azért vigyázz: a Kustom nem fullcsöves, hanem előfokcsöves. Egyébként 15W csövesben elég lehet, ha nem kell tiszta hang, nomeg ha rányomod egy legalább 212-es ládára.
a 12a nem fullcsöves, csak előfokcsöves kis kombó, de egész jól szól és van hangfalkimenete, meg lehet hajtani ládát vele, úgy már próbára/fellépésre is elég lehet, de ez függ a stílustól, zenekartól...
ha fel akarsz vele lépni,akkor azért egy kis 15-ös nem biztos,hogy elég...azt,hogy mire használod,úgy értem,hogy milyen stílusra...ha delayezni meg mod effektezni akarsz,akkor olyan erősítő kell,amiben van loop.ha torzító is pedálról megy,akkor lényegében mindegy,hogy maga az erősítő mit tud torzításban,így én a laneyt ajánlom.Mondjuk most árulnak 85ért egy VOX Night Traint,az is 15-ös...habár ezt csak azért ajánlom mindenkinek,mert személy szerint szerelmes lettem beléamúgy a Laney.
Szeretnék venni lassan egy kis csöves kombót. Elősször a Laney cub sorozat tűnt ár\érték arányban a legjobbnak de aztán rátaláltam a kustom tube 12A-ra. Az lenne a kérdésem hogy szerintetek ez a két erősítő mennyire összehasonlítható, melyik jobb vagy esetleg más erősítőt ajánlotok? (fontos hogy kicsi legyen és fullcsöves)
És az nem zavar, ha csak az erősítőd előtt tudsz gitározni? Mi a különbség? Neked kell tudni, hogy mi zavar és mi nem. Egyébként a így, akkor vegyél egy Amplug-ot, és akkor akár a Margitszigeten, kocogás közben is gitározhatsz.
Ha elég erős a géped, és mondjuk nem akarsz zenélés közben programokat fordítani, akkor a DSP nem is szükséges, megoldja a procid. Nekem a Line6 cucca azért szimpi, mert adják hozzá a nagytudású szoftvert is. Persze lehet tört cuccokat is használni, de azt én nem szeretem, ráadásul próbáltam más modellező cuccokat, és (legalábbis a tört verzióknál) a Pod Farm messze stabilabb. Igaz, hogy nekem az 5.1 nem feltétel. Amúgy van egy hangkártyás topic is, sztem ott szívesen segítenek a hozzáértők, én sajna nem vagyok az...
És ha inkább vennék egy rendes belső hangkártyát, amin külön van az 5.1 3 csatija, és külön a vonalbemenet?
Egy videóban láttam, hogy elég ha DSP-s, és ASIO-t támogat.
Ha kihúzod a GX-et, akkor automatice az alaplapi lesz az alapértelmezett kártya, ha visszadugod, akkor megint a GX. Legalábbis Win7-en így megy a móka. A hangfalaidat nem kell kicibálni, ha beszerzel egy pár sztereó hangfalat is. Tudom, az még extra költség, de ha neked macera átdugni a cuccot, akkor ez van. Egyébiránt jól értelmezed. Persze építhetsz egy kapcsolót is, aminek egy sztereó bemenete van és két sztereó kimenete, afféle elosztó gyanánt. Akkor nem kell a bábeleket átdugdosni, csak egy kapcsolót ell átpöccinteni. Egy DPDT kapcsoló megfelel.
A Line6 GX-ből kijövő kimenetre kell kötnöm a hangcuccomat ugye?
Akkor addig ki kell húznom a gépből az 5.1 hangrendszerem 3 kábeléből az egyiket (pl. front), rádugni a Line6 GX kimenetére, a gépen átállítani alapértelmezettre a Line6 GX-et, és a gitár hangja szólni fog, de csak a két első hangszórómon.
És ezt a procedúrát végig kell csinálnom, valahányszor gitározni szeretnék.
Jól értelmezem? :)