Már megbocsáss, de miért tolod annyira ezt az 5.1 megoldást? A gitárod monó jelet ad, legjobb esetben is effektekkel sztereót csinálsz belőle... Ráadásul végképp nem értem hogy jön a Line6 GX hangkártyához az integrált hangkártyád? A GX egy USB-s hangkártya, rádugod egy USB portra és vannak saját be- és kimenetei. Az tény, hogy újonnan drágább a legtöbb 10-15W-os gyakorlókombónál, de jóval többet is tud cserébe. Használtan meg 20e körül megkapod. Nekem végső soron mindegy egyébként mit veszel, de azért érdemes elgondolkodni, hogy mi éri meg jobban: egy egyszerű, általában nem is annyira jólszólós kis kombócska vagy egy több tízféle erősítőt, rengeteg effektet és ugyancsak rengeteg ládát szimulálni képes cucc, amihez kapsz egy elég profi felvevő szoftvert is (Ableton Live Lite). Sztem a kábé 5-10e különbség simán megéri. Ugyanakkor persze a te döntésed. Gyakorlókombóból a Roland Cube-ok sztem elég jók, kezdve akár a Micro Cube-al, de én biztosan a Line6 GX-et választanám. Jut eszembe: a Line6 Pod Farm-ját (ez gyakrolatilag az erősítő- és effektszimulációs progi) ingyen lehet használni bármilyen hangkártyával, igaz, akkor csak kb. 2-3-féle erősítőt és ugyanennyi effektet tud.
Értem.Akkor,ha így akarod megoldani,vagy olyan külső hangkártya kell,ami alkalmas gitár effektezésre is(vagy olyan multi,ami tudja a hangkártya funkciót),vagy vegyél egy jobb dedikált angkártyát,a SB Live már nagyon olcsó,amire rá tudsz kötni mást is.A hangzása is jobb,mint ezeknek az alaplapiaknak.Vaterán találsz olcsót,ezekkel nem szokott gond lenni.Enyém is már 5-6 éve benne van a gépbe és használtan vettem.már a 2. konfigban van.És olcsón egy multit mellé.8-10 körül,már vannak Digitech multik,Korgot expression pedállal,már 15-ért kapsz...
Csak mivel ez egy integrált szar hangkártya, csak az a 3 csatlakozó van rajta.
Ha a driverében 5.1-re állítom, akkor a vonalbemenet alakul át hátsó hangszórókká, a mikrofon bemenet pedig center/mélysugárzóra..
Nincs külön line in,vagy mic bemenet?Mert én is használtam a pc-t ,szintén 5.1-el,de nekem van mic-line in bemenetem,na oda dugtam rá a multieffektem és jó volt.Soundblaster live kártya.És egy olcsó Digitech rp50.Van benne dobgép is.Teljesen jó gyakorlócucc.
Van aki azért vesz újat, mert azt akar.
Garancia stb...
Ha ez a vágya és van pénze, tegye azt.
Ha tehetném erősítőből főleg csövesből, mindenképp azt vennék.
És egyáltalán nem érdekelne, hogy ki nézte át és ki garantálja, hogy biztos fasza!
Úgy döntöttem, vennék egy új erősítőt. Ki is néztem magamnak egy Marshall MA 100-as kombót, de hát turkáltam még a neten, és a Marshall MG102CFX is megtetszett. Az MA csöves, de az MG meg nem, de az MG olcsóbb, a hangja sem rossz és sokoldalúbb, mint az MA. Nem tudok dönteni, ezért kérnék egy kis segítséget, hogy melyik legyen. Vagy akinek jobb ötlete van, azt is meg szívesen meghallgatom.
A válaszokat előre is köszi!
Van egy Squier Affinity Strat HSS gitárom. Kellene valami hozzá, hogy használni is tudjam.
Számítógépes megoldás is jó, ajánlották a Line6 GX-et, DE:
A gépben 6 csatornás integrált hangkártya van, 3 kimenettel, amelyet 5.1 hangrendszerrel használok, így mindhárom kimenete foglalt.
Szeretném a gitár hangját mindegyik hangszórón hallani ugyanúgy, mintha a gépről hallgatnék zenét.
Hogy tudnám tehát megoldani ezt?
Hali!
Gondolkodtam egy kisebb erősítő vásárlásán 35.000Ft körül és egy Fender Mustang I-re gondoltam, de ha ilyen árban tudtok jobbat, max 30 watt, akkor megfontolnám. A felvételi lehetőség lenne az egyik, az emulált fejes kimenet a másik fontos szempont.
Egy-két ismerősöm csinálja ezt. Az Ibanez topikban keresd meg Dzsuleszpit elég nagy tapasztalattal rendelkezik etéren.
Én valami Line6 HD500-at ajánlanék, de az egy kicsit drága, aztán attól függ mennyi pénzed van lehet olcsóbbat is venni. Szerintem a gitár és a keverő közé talán a Line6 cuccok a legjobbak. Itthon egy Pocket Pod-ot használok, kipróbáltam keverőn még az is jól szól, csak ugye nincs lábkapcsoló. A Vox csöves multiját nem ismerem, de jókat írnak arról is, de lehet a tuti dolog egy csöves DIbox. A Multiknak annyi az előnye, hogy vannak hangfal és mikrofon elhelyezési szimulációi is. De ha van egy jó laptopod a Guitar Rig is jó progi erre, felhasználhatósága végtelen és minden van benne.
Az apró moddolás nem tudom mennyire függ egyébként az erősítőtől. Elméletileg amiben a zengetőt cső vezérli, kapcsolható és van rajta reverb poti megoldható. Az a jel lett levéve ami a zengető tankba megy. Ki lett vezetve egy jack-es vezetékkel és be lett dugva a effekt loop return-jébe. Ennek párhuzamos loopja van, tehát valószínű csak azokkal lehet megoldani ami párhuzamos loopos. Gyakorlatilag rátoltunk egy plusz jelszintet. Ugyan ide, tehát a zengető kimenet és a return közé fixre bekapcsolva raktunk egy delay-t, így a lábkapcsolón a reverbet ha bekapcsoljuk bekerül a jelútba a visszhang megemelkedik a hangerő, tehát királyság. A reverb poti alapban a tank felé menő jel nagyságát szabályozza, így átszereléssel a plusz hangerőt lehet szabályozni. HA valaki azért ilyent csinálna szaki véleményét kérje ki, mert ha a zengetőt nem cső vezérli nem biztos, hogy működik.
Nekem volt az is :) Na az is egy jó kis cucc. Összekötöd Patch kábellel az effekt loop-ot és máris kapcsolható szólókiemelés van. Kiegészítő láda is kapcsolható rá és ha jól emlékszem a crunch csatin és a lead csatin is 2 fajta torzítás közt lehet választani. Én annak idején 45 ezerért adtam el azt hiszem, de hangereje mindenhová elég volt na meg elegendő középpel rendelkezett ahhoz, hogy kiszóljon a zenekarból.
Szerintem az FM212r is jó. 100w, bőven elég mindenhova, van benne loop, de simán elé kötve a pedálokat is jól. Az újabbik kiadást érdemes, jobbak a szórói.
Valamit, aminek van Line kimenete. Pl. egy Behringer MIC100 mikrofon előfok egész jó lehet, cimborával lekvároztunk már úgy, hogy ezen keresztül vittem a jelet az ő erősítőjének a Line bementére. És még olcsó is. De a kérdés persze az, hogy neked mi tetszik...
50-60ezer környékén hirdetnek/hirdettek régebbi Fender tranzisztoros erősítőket 65-100watt környékiek, volt még usa is köztük, sztem azok igen jók, nagyon érik az árukat. Vagy Frontman 212 50ezer körül, nem annyira gáz az, sőt.. sokkal jobb megoldás ebben a kategóriában, mint bármi más. Vagy, hirdettek itt Marshall Valvestate 8080-at, na az is igen klassz és max 60ezerbe az is megállhat. Úgy gondolom, hogy ilyen cumókat érdemes nézegetni, mert ezek jól szólnak, kellő hangerővel rendelkeznek és tartósak, valamint univerzálisak. Há'ennyi...
Nyilván olyan dolgot,ami a kívánt hanghoz kell.
Én valamikor rég játszottam így,egy öreg zoom multit tettem a gitár után.
Ott megvoltak a beállított hangok,és annyira rossz sem volt.
Mondjuk ez egy mellékvágány volt,pár lagzit nyomtam így...
No én nem erősítőt akarok venni, hanem éppenhogy erősítő nélkül akarok játszani. Gitárt akarom bedugni keverőbe. Kérdésem, hogy mit érdemes a gitár és a mixer közé tenni, hogy szép hangja is legyen: DI Box ? Esetleg egy Boss Bassman pedál? Más ötlet? (Világos hogy nem a világ legjobb sound-ja a cél)
hát srácok,kissé kettétörtek az álmaim...
ugye mostanában nagyon nyomattam ezt a "csöves témát",gyűlt is szép lassan a pénz...
Viszont az utóbbi 5 napban annyi kiadás volt,hogy gyakorlatilag búcsút is mondtam neki...
Viszont van most zenekarom,a Cube60 meg érzem,hogy nem elég,és amúgy is elég "karton dobozban hangszóró" hangja van...egyszóval,nem tetszik.
Mennie kell,ami azt jelenti,hogy jelen gazd-i helyzetben jó ha 30-40 körül be tudja valaki számítani,plusz még mondjuk talán olyan 30at rá tudok dobni.
Tudok ajánlani valami TRANZISZTOROS,megbízható,szép tisztájú,pedáltűrő kombót?
Mint mondtam,zenekarba és koncertekre kellene,dobos mellé,és pedálokat használnék főleg,tehát max. egy zengető legyen benne,oszt' annyi....
valószínűleg hosszú távra tervezek.
Új cuccok kizárva!csak használtak érdekelnek!
Ráadásul ha a reverb bemenetét bevezeted lop returnba, a reverb kapcsoló lesz a szólókiemelő és a reverb potival szabályozod a kiemelés hangerejét., persze ha van 2 gombos lábkapcsolód
Hát, sokmindentől függ, van ugye high meg low bemenet, humbucker/single coil, stb. De olyan 5 körül már crunch, csutkára tekerve meg már rendesen torzul humbuckerrel.
100ezer körül sazokott lenni Peavey Classic 30 és Laney LC-30 II is. Mindkettőt hallottam, mindenhova elég, ahová nem oda már úgyis hangosítás kell. 30 wattos laney-al kb 30 koncertet nyomtunk végig sose volt kevés, max kicsit keskeny.
hát nem tudom...150 nm azért nem olyan nagy...de én is inkább azt mondanám,hogy egy 30 wattossal jobban jársz,mert van tartalékod is...egy 15 wattosat meg azért már elég alaposan hajtanál.Viszont van tiny terror és night train is eladó,utóbbi 85,előbbi asszem 80,de ezt írták előttem.A VOX-ban én még a felezhetőséget preferálom.De inkább 30 watt.
150nm-en sztem a 15W kevés lesz. Sztem oda kellene ilyen 30-50W. Laney LC30 vagy VC30, ezek 30W-osak, hirdetnek mindkettőt az adok-veszek-ben, vagy Laney Klipp, az ugyan 60W, de jóval olcsóbb.
Max 100 ezer Ft,ha úgy van,lehet kombó is.
Kb 150 négyzetméterre elég hangja kéne,hogy legyen,dob mellé,zenekarba.(Rock,olykor-olykor nagyobb gainnel>>pl Billy Talent)
Nézegettem erősítőket,és kéne egy rutinos róka tanácsa.
15 W-os csöves fejeket nézegettem,és lehetőleg olyan kéne,amin külön lehet szabályozni a basszust-közepet,magasat (ergo nem csak a hangerőt lehet szabályozni.Ja,és legyen olcsó-megbízható (nem vagyok Marshall,Fender és Orange függő).
Tudtok valamit ajánlani?
Ja,és a Kustomokról még azért várom az infókat.
Köszi.
Kustom Defender 5H-ról és 15H-ról vélemények?
Megbízhatóak a srácok? (a Defender kombó nekem bejött )
Az 5W-os is elég mondjuk olyan 150 négyzetméteren (2X12es ládával)?
CF200-am van, az tényleg jó, oldalanként 100W/4Ohm vagy 70W/8Ohm, bridge-elve meg 200W/4Ohm, 140W/8Ohm. A Crate Powerblock-ról nagyon jókat mondanak, ha végfoknak használod, de az 150W, az talán kicsit sok 5andris-nak (30-50W-ot keresett)
én buli előtti beállásról beszélek. Ha másik banda után jövünk nincs ennyi idő. De általában olyankor a teljes kezdés előtt amikor felpakolunk viszont van azzal együtt hogy összedugom a cuccot.
tech21 tm60.
nem csöves, de nagyon jó tisztával, és otthonra tökéletesen megfelelő torzítással. nem modellezős, teljes mértékben analóg, rugós zengetővel. az új ára 150e, használtan kb.100e.
hangminta1 hangminta2 hangminta3 hangminta4
Nem szeretem a modellezős hangot, volt már vele dolgom. Sőt van is: pillanatnyilag egy Fender Super Champ Xd van. A tiszta csatorna szép, de pedált elé rakva sz*ar, a modellezős drive-ok közül 1db jó van, de annak meg hiányzik az alja... :)
Hozzászoktam már a csöves hanghoz, ezért vagyok bajban. (épp lakást nézünk, mindenféle lakóparkokban...)
Szerintem meg olyan nincs hogy van egy fix beállítás és azon nem kell sehol tekergetni. A hely szabja meg a hangerő szükségletet és a cucc hangzása a hangerő változtatásával is változik. Valamint minden helyen másképpen hangzik ugyanaz a beállítás.
20 perc beállás szerintem kurvasok! Ha nem ti vagytok az első banda, akkor ez legalább 30-40 perc kiesés a két banda között! Az ekkora szünetek nagyon unalmasak!
kombó vs fejláda témához:
most jövök stoned jesus koncertről, a gitáros egy hk bassforce xl bézkombón játszott (1x15, 200w tranyó).
éés g***ire tisztességes hangja volt a gitárnak (valami firebird tákolmány).
ja, volt mellette egy hiwatt fej egy 412 ládával, de nem az szólt (azt a köv együttes használta, és sokkal szarabb volt az összhangzás, mondjuk volt még egy gitáros)
oké, nem belezősmetál, de volt töke a hangnak, pedig nem fullcső és nem fejláda.
ilyen is van.
"Milyen erősítőt vegyek?" évődésem megint kiújulóban van... De mostanra már legalább körvonalazódott, mit akarok:
15W fullcső, kizárólag otthonra, 10-es tányér (a kis tér, és könnyebb kezelhetőség miatt). Fontos a szép tiszta hang. A saját torzítás nem annyira számít, de jól kezelje az elé rakott pedált: dlt-vel jó szaftos modern rockos hangot lehessen kihozni belőle. Plusz reverb.
Mindez max 150.000 Ft-ig (hansznált ár). Olyan nagy kérés ez?! :)
Szóval milyen erősítőt vegyek (má' megint? :)
Nálunk a Meltdown-nál olyan szerencsés helyzetben vagyunk hogy mindenkinek megvan a maga kis beállítása, tudja kezelni az eszközeit. A hangosításnál meg ha netán azt látjuk a hangosítón hogy ködben van, akkor basszerosunk Vörös Gabi odamegy és beállítja a pultot. Valahonnan vágja a metál zenét és tudja minek hogy kell szólnia. Mivel rádiózik saját gitárját is be tudja állítani. De mindenki pontosan tudja mit akar hallani a monitorból vissza. A running wild dallal állunk be mindig. Annak is kb az első felében, mindketten szólózgatunk picit hogy a csatornák is szóljanak aztán mehet a móka. sosem tart tovább 20percnél a külön hangszerbelövéssel együtt.
MÁs cuccán játszani lehet gázos de ha az ember tudja mit akar beállítani és ismeri a kapott cuccot akkor ez is megoldható. De én is preferálom a hozott anyagból való dolgozást.
A hangszerek eq-zása, sosem szólok bele, nem értek hozzá. Egyébként a mit hol emeljek és vágjak, nagyban stílus, divat függő. De tény hogy a nem hallom jól-ra nem feltétlen a volume a megoldás. Vagy a kásásan szól és a többi. De ha van zeneszekresztő otthon és demózik az ember erre rájön magától.
Amúgy sokan nincsenek tisztában az eq használatával kapcsolatban az erősítőn sem. Metál sound - magas mély föl, közép lee
z
is divat függő de ismerve a tényt hogy a gitár közép tartományban mozog, pont azt kiirtani, nem fog jót szülni.
Az a teste a soundnak.
Illetve osztom a sok gainnel kapcsolatban felmerült nézetet. Én is ilyen voltam. Aztán rájöttem hogy egy Hetfield téma röffentéséhez sem kell igazán sok gain. sőt úgy a fasza ha nincs sok. Akkor lehet érteni mit csinálsz. Nyílván, ehhez meg kell tanulni rendesen játszani. :)
Amúgy sajnálom hogy nincsenek itt hangosítók, mert tuti onnan is jönne sok javaslat tipp. Mert nekik is megvannak a jó és a rossz tapasztalataik velünk színpadi majmokkal kapcsolatban, jók és rosszak egyaránt.De
ha vannak akkor kommenteljenek
Nekem is szoktak ilyen gondolataim lenni, amikor fiatalabbakkal játszunk együtt.:DD
Az is tipikus, hogy amikor egyben kellene valamit játszani a végső arányokat belövése miatt, akkor kezdik kitalálni, hogy melyik nótát is nyomják.
Szerintem nagyjából mindenki tudja (vagy tudnia kellene), hogy milyen beállítások mellett szól úgy a cucca, ahogy szeretné. Minimális persze tekergetés belefér, a helytől függően.
Ezért sem játszom más cuccán..
Azért általában le szokott jönni valamelyikünk a színpad elé, hogy meghallgassa, mi szól kifelé. Nem árt szerintem. Még ha mikrofonozva is lesz, azért akkor már nem lehet nagyon elszúrva, ha csak alapokról szólva sem szar a dolog.
Nagyon érdekes egyébként, hogy Iommi teljesen levette a mélyet és a magasat is...nullára. A közepet meg csutira feltolta, aztán mégis elég kemény volt a Black Sabbath.
Ott a varázsszó!
ALÁZAT!
NA ez hiányzik a legtöbb gitárosból. Mindenki a leghangosabb akar lenni és a legdögösebb :)
Ritka az olyan mint amikor a gitáros a potit lefelé és nem felfelé tekeri :)
A basszusnak a dolga, hogy mélyen szóljon, meg a lábdobnak. A gitárok más tészta. viszont ha belövik a KÖZÖS hangzást, akkor lesz hallható metöl belőle és nem egy összemosott katyvasz.
Ahogy Csabi is írta, ehhez kell a megfelelő rutin és alázat is. :)
Igen. Mély és magas csutkán közép nullán :) Ott a mötál! Esetleg otthon bohóckodni. MIndez abból adódik, hogy sok gitáros főleg a kezdők, otthon beállítanak egy hangzást ami önmagában tetszik és úgy hagyják mert az neki jó. Nem foglalkozik a zenekarral. Ugyanezt megcsinálja a basszeros is. Együtt meg egy mély-magas zizegés zúzás lesz csak, mert minden hangszer ugyan azt a tónust erősíti. Ide értem a dobot is.
Aztán amikor a közép felmegy 3/4-re a mély meg a magas mondjuk félre vagy negyedre, akkor mindjárt ott van a hang és egység a zenekarba.
Sok amatőr gitáros ott rontja el a dolgot, ha kemény zenét játszik, hogy eszement gaint rak.
Na most ettől nem lesz keményebb a zene, viszont belemosódik a többi hangszerbe a hangzása.
Ilyenkor, hogy próbálja megoldani a helyzetet? Hangerővel, mivel mással. :)
pénteken voltam egy koncerten, ahol egyik volt tanítványom lépet fel a zenekarával, ha nem lettem volna ott még most is a beállással foglalkoznának.
De viccet félretéve. Eszement sok gaint vettem le a cuccról. Megtoltam a közepet neki és levettem a mélyből, meg a magasból, amik ugye szinte fúlon voltak, a metál hangzás elérésének érdekében. :)
Ahogy be lett lőve a cucc, fele olyan hangerőn kellett használnia és szép érthető lett a gitár hangja.
Ez is csak egy nüansznyi dolog, de szerintem fontos. :)
Nem a sok gaintől lesz kemény egy zene.
Valóban mert leginkább egymás győzködése folyik.
Ha meg valaki leírja neki mi a jó, másik biztosan rákontrázik :)
De nem baj, hasznos infók vannak benne.
Egyébként volt már 412-es JCM800 ládám is, zárt helyen nem éreztem, hogy előrébb lettem volna vele, bár nem is zúzunk, ccak kellemes hard rock-ot meg old metált nyomunk. Bár ez a 212-es láda amim most van, nem is biztos, hogy szükséges. De majd meglátjuk nagyobb helyen meg szabadtéren szükséges-e.
nem gondoltam nagy varázslatra. csak amikor már hallod hogy a gitáros alapsoundja nincs jól beállítva. Mert azért az emberben kialakul egy kép, hogy mi az amivel nem lehet mellélőni. Vagy ha azt látod, hogy nézik a lábdobot és közben mindenki prüntyög, közben kezd el kábelért rohangálni. Nem jelenik meg valamely tag. Ott kezdi el megfejteni a gitár hangzást az effektek beállítását, szóval ilyen gyermek betegségek. Ha megkérdezik miből kér a kontorlba fingja sincs :))
Én magamról tudom, hogy hogy szoktam beállítani a cuccom hogy az adott színpadon jó legyen. összedugom a cuccot behangolok és kb addigra általában mindenki összeáll, és nézhatjük is a hangszereket. Persze már bejáratott hogy a sound is hogy olyan legyen ami jól is szól de kezelhető is legyen. Gyorsba kérek a monitorba másik gitár ének lábdob pergő min. Magamból nem sokat. Nekem ez így komfortos. De ez mindenkinél más. Tudom ha rádiózom bevan készítve tartalék elem illetve kábel, mert már szopatott meg a cucc:)
Szóval ilyenek. Semmi spanyol viasz csak a bejáratott cucc.
Általában nem vitatkozom mi szól kifelé mert a helyet az ott hangopsító jobban ismeri illetve nem értek hozzá. De pl megtanultam hogy a saját soundomba nem engedek belerondítani, nem kérek rá k ülső effektet, és ha reklamál hogy sok a magasam vagy a mélyem akkor megvitatom hogy miért is.
Illetve merni kell kommunikálni és nem a hangósítókra hagyni mindebt, mert mi vagyunk a produkció mi tudjuk mit akarunk csinálni a színpadon. És akkor ah angosító arc is látja hogy tudom mit akarok és nem kezel félhülye módjára.
Számomra mindenképpen információcsere is volt. Illetve inkább csak az infó begyűjtése
Viszont pl. beállásról szívesen hallanék többet. Mi a céltudatos hozzáállás? Mire érdemes figyelni. Eddig én csak fülre mentem és követtem a hangosító utasításait, aztán persze kértem a még több éneket a kontrollba Szóval valami kis fejtágítót vagy akár csak gondolat-morzsákat szívesen olvasnék erről is, ha nem itt, akkor akárhol máshol ;)
ebben az lenne a jó ha a meddő vitát inkább eszmecserére cserélnék és tapasztalat megosztásra. Nyílván az itt ebben a topicban felmerülő kérdésekre nincs egy ultimate megoldás. Sok variáció létezik, kinek mi előnyös hátrányos, de pl technikai trükkkök, szemlélet (ami néha sok év zenélés után jön meg) lehet olyan infó hangzik el, ami hasznos a másiknak. És mosolyogtam mert mi is ilyenek voltunk. És rájöttem hogy mennyit változhat az ember hozzáállása a rutinnal.
Én ma sokkal más hozzállással, szemlélettel megyek le egy koncerthelyszínre mint 18 évesen. Máshogy is látom a magam mint gitáros helyét a zenekarban, a beálláson stb.....
múltkor néztem egy fesztiválon ahol játszottunk amatőr fietel csapatok beállását majd az rutinosabb örgekét. Ég és föld.
A fiatalok ténferegtek, gyakorolgattak, zajongtak, húzták az időt:) míg a rutinosabban céltudatosan a dolgukra koncentráltak és kb 1/3-ad idő alatt jobb hangzást értek el. De ez így normális, mindenki kezdi valahol. és ha az ilyen meddő beszélgetések információ cserévé tudnak alakulni mert a kommentelőket a válasz is érdekli nem csak a maguk igaza akkor van értelme :)))
Mi a gond a pivivel? Alacsony költségvetéssel nehéz jobbat mondani... Ezt a Laney-t spec nem ismerem, de a pivi az pipec, a régi szériás méginkább (bal-jobb oldalán "alu" csík van?), látatlanban is azt mondanám hogy jobb ár/értékben mint a Laney.
Ja, tedd fel ezt a kérdést a Bassmanok topicban...
Másik!
Basszerosunk cserélné az USA Peavey TKO 115-ét, még a régi szériás, egy 210-es kombóra.
Most találtam egy Laney RB7-et. Van valakinek tapasztalata vele?
Tudom van jobb is, de szűkös a pénztárca.
Megint eléggé meddő vita folyik. Tény, hogy halkan szar játszani, de nagyon hangosan éppen ugyan olyan rossz.Ízlések és pofonok.
Viszont így, hogy van egy zárt orange ládám 212-es a Peavey meg nyitott, külön külön nem tetszik. Együtt tök jók kell mindkettő. Kis klubban 40-50 fős helyen kimondottan jobb lehet a kombó verzió. Nyitottabb. Ilyen helyen ki nem hangosítjuk. Csak lábdob és ének, no meg basszert egy kicsit. Ha meg nincs kilőve kell a nyitott kombó, jobban terül a hang, no meg ha nincs kilökve egy kicsivel több hangot is lehet rá rakni :)
Igen, nekem el84-ek vannak, nem használok nagy teljesítményű erősítőt. Nagyjából tudja az ember fia, hogy mennyit használta az erősítőjét, meg ránézésre, hogy mennyire "fekete" a cső. Ha már számomra nem megnyugtató, akkor kicserélem és kész. Hidd el, én meg nem értek hozzá, papírom sincs róla, csak a tapasztalataimról beszélek. Egyébként még soha nem történt csőproblémám, de mindig van nálam tartalék. Persze az "eddig soha" nem jelenti azt, hogy nem is lehet.