Van egy csöves léni kombóm, 50w, 1x12, V30-cal. Az klubban általában bőven elég. Ha meg nagyképűek vagyunk, vagy nagyobb helyre/szabadtérre megyünk, akkor van egy 4x12 hozzá...viszont nem metált nyomunk.:)
"bár én az alapokról való megszólalás híve vagyok. fülelni kell, meghallgatni kívülről aztán jóidő. legyen kiküldve az ének, meg a lábdob ha olyan a hely"
a kieg láda is egy megoldás. Én sosem játszottam még úgy.
De sok helyen megfordultam már a Totálmetál pincétől a belvárosi kávézón át a Wigwam-ig, kombóval és ládával is. Mindig tudtam valami kompromisszumos megoldást. Bár emiatt van több cuccom is. Komból fejláda, vonal.
nehezebb a kérdés persza olyannak aki egy darab erősítővel bír. Node ez ilyen játék, nem is feltétlen a klubok hibálya. Lamborgini-vel ne offroad-ozz :)
"vannak olyan zenei stílusok amik nem kombó zenék. Ahova kell a fej láda. Sok olyan csöves cucc van ami akkor hozza azt a soundot mit vársz, ha kihajtod elvársz tőle"
Ez tök igaz! A probléma az, hogy ez a kérdéskör mindig akkor merül fel, mikor valaki felteszi a kérdést, hogy "metálhoz 100é mit vegyek". Namost, aki fórumon ilyen kérdést tesz fel az gondolom nem profi, így sanszos, hogy nem csak jól kihangosított helyeken fog játszani, hanem retek klubokban, kocsmákban is. Namármost, ha oda beállít az itt ajánlott 50W csővel 4x12 ládával (mert ez alá nem szabad menni metálban!!! ugye...) akkor szerencsétlen nem fogja tudni hova tenni a cuccát hogy mindenhol ugyanúgy hallják, meg kihajtani sem tudja, hogy szóljon valahogy. Mivel lenne jobb egy ilyen koncertnek az összképe: ha az együttes tornyokon játszik lepra hangerő beállítással/hangzással, vagy ha sámlira teszik a kombót, nem annyira dögös "metál" hang lesz nyitott láda miatt, de érthetőek lesznek az elemek, kontrollálhatók az arányok?
Értem én, hogy "az igazi metál hang" megkövetel dolgokat, de amatőr (és itt nem feltétlenül a teljesen kezdő, "béna" együtteseket kell érteni, hanem magyar viszonylatban a bandák 90%át, köztük olyanokat is akik tisztességesen jót tudnak játszani, de nem ez az életük/megélhetésük) együtteseknek szerintem a helyhez kell igazodni, mert kevés esetben van lehetőség olyan helyen játszani, ami hozzájuk tud igazodni.
Ilyen értelemben asszem Ricsi(zöldpipa) itteni fórumozó mondott egy tök jó megoldást: az alap egy csöves kombó (crate stealth, ENGL thunder, kisnyúl...), ami kis helyeken simán adja a hangerőt és terít, ha pedig a hely engedi, akkor ezt ki lehet egészíteni egy + ládával (2x12 pl). Így lesz 3x12/4x12 (kombótól függ), ami mán felület.
Ennyi. És pont egy punk vagy hc bandánál kifejezetten jó tud lenni, ha kis helyen (akár egy kocsma 25-40nm termében) megy a parti, sokkal közvetlenebb az egész. }:)
Jogos, de az is gáz, amikor csak a pergő meg a cinek hallatszanak, a lábdob meg nem.
Sajnos ez gyakori.
A múltkor a dobosunk seprűzütt, érdekes módon egyből 'zenekaribb' lett a dob hangzása. Mondtam is, hogy VÉGRE hallom a lábdobot, milyen jó :)
Nyilván ez dobfüggő is, de ha én dobos lennék, akkor rohadtul zavarna, hogy nem lehet hallani a szerkóm minden egyes darabját, szóval vagy nem ütnék akkorát a pergőre/cinekre, vagy más módon, de megoldanám valahogy...
ez a tipikus "gyermekbetegsékeg" egyike. Zenekar egy csapatmunka. Oda kell filyelni egymásra és egymásért dolgozni, nem ellen. Ha nem érti meg akkor viszlát :))) na jó nem feltétlen de meg kell tanulnia kezelni az ilyen szitukat, különben nem fognak szeretni vele játszani. Mert ordenárén hangos.
Az egyén elé kell helyezni a produkciót. Ez felfogás kérdése. Persze ez nem azt jelenti hogy egy Madonna koncerten pl a főhős menjen hátra a backline-ba halkulni. De vágjátok hogy értem.
Mi erre azt atláltuk ki, hogy akusztikus műsort is tudunk vinni. Nekünk is volt olyan bulink ahova hangerő miatt a kombó de a dob sem nagyon fért be. Annak ugye nincs értelme hogy a cucc ne szólaljon meg mert az senki nem fogja élvezni. Ezért ilyenkor kapjuk az akusztikus gitárunk meg egy 6 csatis PA-t és unplugged. Ilyen kis helyek hangulatához még illik is.
ez szerintem nem igaz. Illetve emberfüggő, de nem feltétlen így kellene lennie.
Az lehet hogy idővel mindenki füle szokja a hangerőt és automatikusan megindul egy "hangverseny". Nem hiszem hogy jó érzékű dobos elkezd hangosodni ha jól hallja magát és a zenekar meg marad azonos hangerőn.
Pl A living Bluesban nem szokott hangosodni a dob. És pl azt sem képzelem hogy Némci barátunk pl a Csemer Bogi kvartett koncertjének végére már püföli a swinget :)
De a Meltdownnál is konstans a hangerő a színpadon.
Szerintem a hangerő kezelésének kérdése ész, értelem, ha úgy tetszik rutin kérdése.
szvsz
vannak olyan zenei stílusok amik nem kombó zenék. Ahova kell a fej láda. Sok olyan csöves cucc van ami akkor hozza azt a soundot mit vársz, ha kihajtod elvársz tőle. Ez megad egy alap hangerőt sajnos. Ennek ellenszereként lehet plexifalat rakni elé, elrejteni hátra az erősítőt, elépakolni akár a dobtestek puhatokját.
Ilyenekkel lehet csökkenteni a színpadi hangerőt. Sokszor a hangmérnök is azért mondja hogy hangos, mert kis helyen leszólhatja a kihangosítást és akkor nehezebb az összképet beállítani kezelhetetlenebb az összhangkép.
A hallásvédelem meg szerintem is fontos, füldugó hasznos! Próbán koncerten egyaránt.
Nekem az a véleményem hogy habár van hangerő különbség a combo vs láda esetében, nem csak ez az egy tényező van amit mérlegel az ember, hogy melyiket használja. Sosem mennék a Meltdownnal kombóval játszani. Akár milyen kicsi a hely.
van, hogy a stílus megkívánja a jól megbsztt dobokat. elképzelhetetlen, egy hc vagy punk buli simogatott dobokkal. aki az adott irányzatban nem kompetens, felesleges állást foglalnia, mert nem tudja, hogy merre csörög a dió.
Ez nem változtat azon a tényen, hogyha egy kombó elég hangos dob mellett, amikor veri a barom mint a cséplőgép, akkor kis klubba is bőven elég.
A legtöbbször a dob bassza el a hangzást egyébként koncerteken. Kicsi a hely, de üti, mintha az élete múlna rajta. Kénytelenek a többiek is felhangosodni, az eredménymeg az, hogy senki nem hall semmit, a közönség elmenekül....
Egyszer játszottunk egy iskola könyvtárában,egy műsor részeként,2 számot.
Ott pl "lábujjhegyen" kellett dobolni a dobosunknak,nagyon gyenge ütésekkel.
Nem is szólt túl jól így. :)
Szerintem meg a hely adottságai is számítanak. Nagyban befolyásolhatja, a kombónak a dobhoz való viszonyát hangerőben. :)
Azért van az a dobos, aki végigüti a koncertet finoman, ha úgy kell. ismerek egyet-kettőt. :)
....látom igény mutatkozik egy on-lájn munkapont beállító "expression pedálra... közép állásban csuma hangerő, végállásokban on koncert csőcsere (csak vicc, csak a feszültséget szítom )
Látom szinte folynak a megfejtések a kis klubokról. Azért tessék már észrevenni, hogy a zenekar hangerejét a dob állítja be. A többiek ahhoz igazodnak. Olyan dobos nincs, akinek mondod hogy halkan kell verni, akkor öt perc múlva nem veri ugyanúgy teljes gőzzel a szarjait.
Szóval ha próbán jó a kombó a dob mellett, akkor a kis klubban is jó lesz, nem kell ezt túldimenzionálni.
én egy időben azért akartam ráállni a kombó+412 setupra mert mobilisebb és könyebben variálható, de végül is fej lett belőle, mert ha van valahol játszunk és nem kell mindent vinni akkor azért szokott lenni ey láda legalább, akkor elég a fej is, ha meg nincsen akkor végülis tökmindegy, mert egy 2x12 kombó ugyanúgy nagy helyet tud foglalni és akkor már megint ott vagyok ahol a part szakad és nagy kocsival kell menni. szóval én ezért döntöttem a fejláda mellett.
a füldugózás meg szerintem alap mind hallgatói, mind zenész részről ha olyan a hangerő, nem kell ezt szerintem szégyellni, nagyon fárasztó tud lenni mondjuk több koncert egymásután a fejnek, ha nincsen bedugva a fül. az énekesnek meg egy plusz monitor hangfallal felér, mert jobban hallja magát. bár én az alapokról való megszólalás híve vagyok. fülelni kell, meghallgatni kívülről aztán jóidő. legyen kiküldve az ének, meg a lábdob ha olyan a hely és a dobos. inkább legyen kicsit halkabb az átlagnál az ének, minthogy erőtlen bazseválásnak hasson a dolog. persze ez is műfajfüggő mint kb minden.
"Vannak zenék amelyek kizárólag akkor hatásosak, ha lerobban a fej a hangerőtől."
Bocsáss meg, de ezzel hadd ne értsek egyet. Számomra nincsenek ilyen zenék. És pont azért, mert sok hangosító a hangerővel kívánja elnyomni a saját hozzá nem értését, szoktam én minden koncertre füldugót vinni. Hallgatóként. És amikor a füled nem mos össze mindent a hangerő miatt akkor bizony észerveszed, hogy nincsenek rendben az arányok.
Amúgy meg sztem a szar cucc + süket keverősre nem az a megoldás, hogy én magam kezdem ezt összerakni, mert ha kifelé elég hangerőt akarsz, akkor a színpadon nem maradsz meg, és nincs olyan énekcucc, ami le bírná követni, egyszerűen azért, mert a színpadi körülmények között adott távolságokon belül vagy gerjedni fog, vagy nem hallja magát az énekes (amit - lévén én éneklek is - egészen pontosan érzékelek) És tegyük hozzá, hogy ifjan és bohón ez mehet jópár évig, csak aztán a hallásod, az énekesnek meg a hangja sínyli meg. Ha hosszútávon akarsz zenélni, akkor bizony oda kell figyelni a zajártalomra. És ezt vagy normális színpadi hangkép kialakításával tudod megtenni (ami tetszik vagy nem, de kis klubban azt jelenti, hogy a 412-es ládák tök feleslegesek), vagy nekiállsz fülmonitorozni, amit viszont a magyar viszonyok között megintcsak nagyjából elfelejthetsz, mert ugye mit várnál egy olyan süket keverőstől, aki lábmonitorba nem képes normális hangképet betenni.
Van olyan kapcsolástechnikájú csöves erősítő, amelyen nem kell (vagy nem lehet) állítani a munkapontot (tipikusan EL84-es cuccok), illetve gyárilag bemért csöveket lehet bele rakni (pl Mesa), de a legtöbb csöves erősítő nem ilyen, tehát állítani kell. Hidd el, értek hozzá, még papírom is van róla :) Az, hogy neked eddig nem volt gondod semmilyen csővel, inkább a szerencse kategóriájába tartozik.
A csőcsere olyan, mint az autónál az olajcsere. Megelőzi a bajt. Elmegy az autó is 10 éves sűrű szurokkal, csak kicsit nehézkesen (gyengébb, más a hangja...), és csak addig használható, amíg be nem sül... :)
A legtöbb EL34 vagy 6L6GC csöves cuccnál, koncerten, vészhelyzetben, ha elszáll egy végfokcső, akkor esetleg egy pont ugyanolyan párra ki lehet cserélni mindkettőt, magyarul vegyél kvartettet (4 összeválogatottat) kettő az erősítőben, beállítva, és kettő lesz tartalékban ilyen esetekre. Esetleg így meg merném csinálni a saját cuccomon, de senkit sem bátorítanék arra, hogy ha koncerten elszáll egy végfokcső, akkor csak dobjon be egy másik hasonlót aztán mehet a buli...
Hogy érted, hogy figyeled a csövek állapotát ? Méred ? Mert ha méred, akkor állítani is tudod. Vagy csak ránézésre megmondod, hogy jó-e ? :)
Sokszor szarabbul jár a banda, ha a helyen van hangosítás. Szar cucc + süket keverős szokott a garancia lenni a nagy zajmasszára. Olyan helyen 10-ből egyszer sikerül játszani, ahol van normális hangosítás és főképpen elegendő ének kontrol. Szerencsétlen énekesek folyamatosan szenvednek. Kicsit meg van pöccintve a cucc, a technikus már szól, hogy vegyed vissza mert nem hallani az éneket. Ja mert kevés a club cucca! Ha meg visszaveszed, akkor sehol semmi erő. Vannak zenék amelyek kizárólag akkor hatásosak, ha lerobban a fej a hangerőtől. Sokszor jobb összképet lehet elérni simán alapokról.
Ezért szoktam előre megkérdezni, hogy mikrofonoznak-e. De az régen rossz, ha nem, mert a színpadi hangerő pont ilyenkor szokta átlépni azt a határt, ami mellett még értelmesen lehet énekelni. Szóval ha lehet, akkor az ilyen helyzeteket és helyeket kerülöm. Egyébként sztem teljesen alap lenne kis klubban az, hogy mikrofonozzanak. Az más tészta, hogy a nagy magyar valóság mit mutat...
Én sosem állítottam munkapontot az erősítőmön. Párba vannak a végfokcsövek és kész. Tökéletes. Szerintem senki sem állítgat akut végfokcső cserénél munkapontot. Előfok cső - tapasztalatom szerint - még sosem adta meg magát, bár én olyan vagyok, aki rendszeresen figyeli a csövek állapotát.
Rocktron Velocity 150 tranyós végfok 150 watt, reactance potis ami az igazi cső hangzást produkálja. Brutál cucc! Made in USA! 1U magas.
60 ezres alku nélkül csere nem érdekel! 5U magas elöl és hátul sínezett atombiztos rackládával együtt 80.000,-Ft
Korg FC6 MIDI vezérlő MIDI kábellel
15.000,-
RACKEK KONTÉNEREK TOKOK GYÁRTÁSA PROFI KIVITELBEN GYORSAN ÉS OLCSÓN!
AKCIÓ! AKCIÓ! AKCIÓ!
Fej konténerek a fenti kivitelben
bármilyen méretű fejhez 30.000,-
Egyébként még annyit a kombó vs stack témához, hogy brutális tévedés hogy a klub szintem elég a kombó. A kis klubbokban sokszor nincs is lehetőség az alapok kilövésére. Ilyenkor a kis kombóval mehetünk a faszra...
Na ezt mondom én is. Suhr Dough Aldrich, Sovtek csövek, elől 12AX7WC, V30-ak, OCD Fulltone, boostolva DLT9-el így eléggé jól szól. Így szinte mármilyen stilust ki bírok keverni.
Egyébként ez tényleg egy összetettebb dolog ezért is írtam, ha jó a ritmusszekció akkor nagy baj már nem lehet. Egyébkén még cisz-nél is működött. Sőt, ahogy egyre lejjebb hangolok, annál kevesebb torzítás kell, viszont a szólókat meg kell küldeni több gain-el erre elég a DLT9. Ládán meg nem vitatkozok, mert szerintem nem azon múlik, bár kétség nélkül azért klubban ha nincs kilökve PA-ra a gitár mert kicsi a hely, egy 112-es kombó nehezen fog dögöt adni neki.
Ezt határozottan cáfolom! Annyi a plusz, hogy játék után hagyd lehűlni a csöveket, ne vidd ki rögvest a hidegre, és persze mindig legyen veled tartalék (legalább!) végfokcső. Mikor rakod össze a motyót, elsőnek az erősítőt dugd a 220-ra és kapcsold be, addig is melegedjenek a csövek, amíg a többi cumót összerakod. Mire teljesen elkészülsz, az erősítőd is tettre kész. Meg persze ne nagyon dobáld. Semmit sem kell másképp csinálni, mint amit egyébként sem tennél. A csöves motyó jó barát! Tapasztalatom szerint rendszerként kell kezelni a gitármotyókat. Én most úgy jártam, hogy hangszórót cseréltem - kerámiásról alnicosra - teljesen megváltozott a hang karaktere, két pedált le is kellett cserélni, mert ami eddig jól szólt, a hangszóró csere után nem tetszett. Most megint overdrive keresésben vagyok, pedig már azt hittem megtaláltam.......
Nyilván eretnekség a gondolat, de szerintem megfelelő hangsugárzóval (V30!), elő és végfokcső kombinációval, gitárral (pickup!), pedálokkal, még egy Fender Blues Junioron is lehet mötált tolni. Persze nem ez lesz az ipari standard, de nem lesz olyan gáz, mint amilyenre első körben bárki is gondolna.
Szerintem ti elbeszéltek egymás mellett. Standard hangolásban biztosan jól szól a cuccod, de itt a mindig visszatérő kérdés: kinek mi a metal? Nem adnék 50% esélyt sem arra, hogy amelyik cucc jól szól standard hangolásban, az ugyanolyan jó lesz ZS-be hangolva is, és fordítva. Hangolj le legalább H-ig (a basszerossal együtt) és úgy próbálj meg zenekarban jól megszólalni. Lesz meglepi, garantálom. :)
Egyébként meg bírom ezt a havonta felmerülő "problémát", hogy hány W, meg mekkora láda stb. :)
A saját torzított hangját nem is használom :) De amikor használtam akkor is fél állásban volt és MXR Custom Shop GT-OD-val boostoltam. Az olyan jó rock-metál hang volt már. Most a tiszta csatin van OCD fulltone DLT9-el. Sok középpel, tiszta csati gain fél állásban, hangerő 1/3-on és hihetetlenül dinamikus torzítást kaptam, elég hangos és van még tartalék bőven. Persze a V30-aknak is köszönhető a hang. Nézd meg a videóink közt a Tankcsapda számot, annak is az elejét, ott nagyjából halható az amiről beszélek.
ezt én is nagyon jól tudom, és nem is tekerem ki a gaint nagyon, csak kompresszált szar hang lesz belőle. ettől függetlenül én még mindig azt mondom, egy metál cucc olyan legyen, ahol van bőven tartalék hangerőben is, és gain-ben is. ha egy rock,blues erősitőn(javits ki ha tévednék, de a classic50 az egy ilyen erősitő)ki kell tekerni a torzítást, majdnem maximumra hogy heavy metalt lehessen nyomatni vele(én nem azt tolok), akkor sztem nem arra való az a cucc. egyáltalán egy rock blues erősitőn mér akar vki metált tolni? főleg lehangolt dzsidzsi metált, ahogy a kolléga is.
Miért nem? Mert a divat a külsőségek sokat számít.
Csak nézd meg petrucci-t.
Mesa kombó, gyakorláshoz, sőt próbákon meg lehet stúdióban is. Egy 112-es kombó.
De ott vannak Aggregátor barátaim is.
X lemez. körbejárták európát, több ezer rajongó. Dávid előfokcsöves 212-es kombón nyomta évekig. És akkor mi van?
Ma már megteheti az nagyobb cuccot, de nem ez számít. 80%-ban külsőség.
A Peavey topikba bedobta egy srác ezt:
Depresszió próba Szeretem őket, de nyilván nem az etalon gitárosok, viszont sikeresek, jól szólnak és rengeteg koncerten vannak túl így meg lehet fogadni amit mondanak
Amit én is:
Nem kell nagy torzítás a jó metálhanghoz, mert elveszik a dinamika. Tudom néhányan azt írjátok, torzítás és dinamika az paradoxon.
De akkor is.
Próbáljátok ki. Megtekert csöves cucc meg overdrive és ha jó a basszus és a dob, ott a királyság.
Aki nem hiszi, bármikor szívesen látom a próbatermünkben!
LC30 van a másik gitárosnak a zenekarban! Kurva jó kis cucc. Pláne ha van alatta még egy láda. De egyébként is dögösebb mint egy DSL401
Pláne alakítható!
A zengető kacsolója mára szólókiemelés.
A zengetőbe menő jel be lett tolva a loop return-jába és mindjárt ott a kiemelés, a zengető hangereje pedig a szólókiemelés mértéke. Igaz nincs zengető,de nem is baj. BE lett rakva fixen egy delay.
Cső vagy tranyó nem dönthet a kérdésről. Meg kell hallgatni aztán az élmény döntsön. Nem műszaki megoldásokat kell keresni, mert úgyis dinnye vagy ahhoz. Hangot kell keresni. Az hogy a csöves jobb egy tévhit. Kinek mi....
Ez a sztereotípia csak azt segítette elő, hogy a tranyós cuccok kurva olcsók még ha nagyon jók akkor is és ha valami csöves, akkor meg szólhat szarul is, akkor is az a drága.
Nézd játszottam Paradise Lost-ot meg Amorphis-t is ezen a cuccon. Királyságos érthető metál volt.
Szerintem azért nem az erősítőn múlik.Vagyis szinte az az utolsó tényező.
Ha a dobos meg a basszeros jól szól akármilyen szaron tolhatod, jó lesz.
Egyébként néztem pár stúdiófelvételt, szinte mindenki kombón tolja vagy vonalból.
Van aki élőben is kombózik. A nyitott kombó egész más hangzás mint a zárt láda.
Kell az. Ezért is örülök most az Orange ládának. Nyitva is van hiány, zárva is, de együtt királyságos.
VC30.
A VK egy trágyakupac. Töb sebből vérzik. Nem a hangja a fő gáz, mert pedálbarát olyan semmilyen hangja van, de tele van konstrukciós hibákkal, szar a fűtőfeszültsége, zabálja a csöveket, melegszik a trafója....szóval azt ne.
Én DSL-t sem vennék, próbáltam, de nekem nem jön be a hangja. Ami egy dolog, ha azt a tök jellegzetes tizenkettő egy tucat Marshall hangzást keresed.
Az Ashdown VK pepitában....felejtős.
A Klipp jó tényleg, vagy a Sound. Az utóbbiból van 212 kombó, bár ritka, mint a fehér holló, ráadásul aranyárban van, ha egy egy felbukkan.
Nekem is van kompótom, amit még tudok ajánlani, bár az sem egy tól gyakori darab, a Carvin Nomad. Nekem kurvára bejön. Bár igazándiból a 412 ládára kötve a tutiság az is....
Amúgy ha már kompaktálunk: mit ajánlanátok 112-es 30-60W csöves kombóban? Alapvetően egy jó tiszta hang kell nekem, semmi más, a többit pedálokkal oldom meg. Peavey Valveking-et próbáltam egyszer egy koncerten, és egészen jó volt. Marshall DSL401-et kétszer is kaptunk kölcsön, igaz nem én játszottam rajta, hanem a másik gitárosunk, de tetszett. Néztem még az Ashdown Fallen Angel kombóját, de itt korábban azt írtátok, hogy az a sorozat nem volt éppen telitalálat... Miért? Aztán hergeli a fantáziámat a Laney LC30-asa meg a VC30-as is, de ezekről semmit nem tudok. És végül asszem Sabbat ajánlotta a Laney Klipp-et, csak az ugye fej, igaz a 212-es láda már megvan... Csakhát akkor pont a kompakt méretet veszítem el.
Egyébként kis klubokba ilyen alterkodós, punkos, rockandroll-os, grunge-os zenéhez kellene. Alap irányok a Nirvana és a Subways.
szemét vagyok, nálunk is dj volt, mert olcsóbb azt nyomja amit kérek eredetiben nem hamis, nem késik....és bazze én döntöttem így, feleségem meg támogatott benne:))))
Igen, csak a "kompaktizálás" vagy "kényelmesedés" csapdája az, mikor az örömapa azt mondja, hogy nem kell ide gitáros, ismerős srác szintetizátora mindent megold.
Van benne ritmus, basszus, komplett minden... és csak egy főt kell fizetni...
A násznépnek meg mindegy mi tolja a bugit a térdkalácsba...
Aztán a zenésznek meg nincs munkája mert a digitális technika megoldotta helyette a feladatot... Persze marketingel önmagáért, hogy legyen mindenki igényes és legyen sok élőzene meg fellépés meg rokkenroll...
Aztán meg ő is ugyanúgy megjelenik egy digitális motyóval ami mindent tud csak épp nem billentyűk vannak hanem húrok...
Én esküvőzöm,és tanczenélek,de sokkal inkább szeretnék cipekedni egy kis 412-est egy TT50-es fejjel,minthogy vonalból szóljon a gitár...:D
Szerintem ez egyébként nem vitatéma...mert van aki megköti a kompromisszumot,hogy egye fene,nem lesz meg a soundom,valaki meg inkább elhord egy teherkocsinyi cuccot,de az akkor úgy szól,ahogy kell.Nyáron én is veszek egy csövest...:D
Piezzo van a húrlábban, és a jelet, amit levesz azonnal digitalizálja, és modellez mindenféle hangokat, a 12 húros akusztikustól strat, tele, LP-n át a banjóig, ráadásul van hozzá editor program, amivel te tudod variálni, különböző testek, hangszedők, hangolások....kell vele bíbelni, de egy nagyon jó munkaeszköz.
De pl ha esküvőznék ahol a swingtől a rockig minden kellene egy este akkor valszeg valami modellezős cuccban gondolkodnék. A sokrétűség miatt és lemondanék arról h 4*12 lengeti a gatyaszáram. Jelzem valszeg nem is kellene oda ekkora hangerő.De nemesküvőzöm :) Így színpadon ha egy mód van rá nem vonalazok. Nekem nem jött be. De pl Alapi Pistinek igen. Jó lehet buli után csak egy laptop táskát cipelni :)) és nem 3* fordulni mire bepakol az ember.
Szóval a mire is kell a cucc az első szempont szerintem no meg az anyagiak.
mindre van érv por-kontra. MIlyen zenében használom, hol? milyen munkára kell, tudok-e cipekedni vagy nem?
Én milyen tipusú gitáros vagyok.
PL én sokféle zenét játszom több stílusban sok helyen. Szobától a nagyszínpadig. Nem úsztam meg, van fej ládám, combóm és vonalas cuccom.Metálkodásnál nem úszom meg fej láda játszik. Blues bulikon combo. Nem is cserélhetem fel őket mert fordítva véreznének a cuccok. Fej túl sok , combo kevés lenne.
Otthon meg vonalból játszom. Ritkán ha nincs módomban cipekedni akkor podozok próbán is. De olynkor sosem vagyok boldog :)
Ha neked mint gitárosnak megfelel a tranyós cucc akkor persze. A csöves egyébként nem jobb mint a tranyós. Ez ízlés kérdése. Más karakterű hang. Ennyi. (Erről Peta gyártott egy sok infót elmondó videót ahol Laney cuccokat mér össze)Más játék érzet. Stúdióban is jó lehet tranyós cucc.
PL a warhead fej kimondottan tetszett bár személy szerint én játszani nem nagyon szeretek tranyóson. De ha másnál hallom nem szokott zavarni ha alapvetően jó hang jön ki belőle.
Stúdióban már vonalszinten is atom hangokat lehet előállítani.
+ éve van meg a Laney csöves kombóm. Semmi baja, átnézetve sem volt, szól mint állat. Kényesség: ugyanúgy vigyázok rá, mint a tranyós kombómra korábban.
Van másik gitáros is a zenekarban?Ha van,milyen cuccon zenél?Ez is számíthat,szerintem.Nagyon nehéz összehangolni egy tranyóst a csövessel.Persze,csak egy gondolat....
Akkor ha azt mondom, hogy alapvetően egy tranyós fej/láda tökéletes fellépésekre, hiszen olcsóbb, mint egy csöves cucc és a kihangosítást úgyis a hangmérnök végzi, nem mondok nagy butaságot...
...stúdióba viszont kell a csöves cucc, hogy érezhetőbb legyen a hozzáértő füleknek is a sound a kész korongon?
nekem csöves fejem van de a line outra még nem jöttem rá, mire jó. Fura gyengusz sercegés mintsem sound:))
De pl otthon használom vonalból a csöves előfokrészét, Kicsit száraz de jó hang jön ki belőle.
PL Yngwie utolsó pesti bulihján bedöglött az erősítő. A színpadon 10 láda és 10 fej volt feltronyozva. Ebből 1 mikrofonozva. Nem választották azt a megoldást h átdugják a gitárt másik cuccba. Inkább Nordeg szarakodott a pedálokkal gitárt cserélt, majd a maistró sértődötten lezavarta a hátralévő műsort és ledíváskodott haza.
Nem néztem mögé de szerintem csak díszlet volt a többi cucc. Kis image és marshall reklám.
De pl omegák mindenből 2-t tettek annó a népstadionba h át lehessen dugni.
May sem használ 9 erősítőt de mind startra kész.
Amúgy ahány gitáros annyi megoldás a legpronyóbb gitár-kábel -combótól
a 4 szekrényni cucc duplázva 4 uton keresztül. MIndegyik verziónak megvan a szépsége.
Pl Kotzen az első míg Petrucci a másik véglet, mindkettő iszonyat jó hanggal gurít
Egyébként azt gondolom, hogy mindenkinek végig kell járnia a maga útját,
hogy a végén el tudja valóban dönteni, hogy mi kell neki.
A tanácsok hasznosak, de a saját tapasztalatot nem helyettesíthetik.
showbiznisz, üzleti szerződések, reklám, bármi lehet
Az is lehet hogy kontrollnak volt ott
vagy desing elem,lehet, hogy közben rádión keresztül a szokásos nagycuccon játszottak tovább, de lehet h tényleg abból szóltak,
de náluk is sokszor tele a színpad triple fejekkel és közben egy rahedli rack szekrényből szólnak...
Ez az Ő titkuk mi meg fórumokon találgatunk, de mivel dvd akár utómunkálat is lehet valamely stúdióból....who knows? :)
Nem ismerem az Engl cuccokat különösebben, azt sem tudom, ezek milyen típusok, de elég sok csöves fejen van ám line out vagy recording out, miért ne használnák azt? És igen, simán el tudom képzelni, hogy inkább műterheléssel szarakodnak. Ráadásul az alsó fej be sincs dugva, az sztem csak ilyen tartalék, gondolom a standby kapcsoló le van nyomva, és csak a csövek fűtését kapcsolták be, hogy bármikor át lehessen állni, ha elszáll a felső. Így ugye kapcsiból csak 100W, hacsak nem felezték le 50W-ra, amit innen baromira nem látsz ;)
Ha így csinálnák, elég lenne egy előfok, de ezek komplett fejek, ott világít mindkettőben szépen a 4-4 végfokcső. És ráadásul egy csöves fej nem hajtható terhelés nélkül, tehát akkor úgy gondolod, inkább baszódnak műterhelésekkel, mint simán rádugják őket egy egy ládára?????
Egyébként sztem a konklúzió olyasmi, hogy használj, amit akarsz, csak szóljon úgy, ahogy akarod és érezd magad jól vele Nekem ez eddig egy 212-es láda + tranyós rack-es megoldás volt, de amióta hallottam a DSL401-et, azóta igen erős a késztetés, hogy tovább csökkentsem a cuccot. Az egyetlen, ami praktikussági okokból mindig is visszatartott a csöves cuccoktól az az érzékenység. Jóval több törődést és karbantartást igénylnek, mint a tranyós társaik. Arra az évi 4-5 koncertre meg, ami nekünk összejön nem biztos, hogy van értelme.
Nem értek a hangosításhoz, de mondjuk azt képzelem, hogy a fejekből jövő jelet faszán a keverőpultba küldik, majd onnan a szegecses faszi előtt monitorba, nomeg persze a közönség felé néző tizenkétezer wattos PA-ba.
Tény nem modern metál, de arra meg ott az 5150, bár az drágább.
Így, hogy V30-ak vannak benne, meg OCD Fulltone bosstolva DLT9-el, van ott metál.
Egyébként még az se biztos, hogy ZS-re hangolt metálnál agyon kell torzítani a gitárt. Meghajtom kicsit a Peavey-t és csak az OCD-t teszem rá, lehangolok D-re nagyon odab@sz ám. Elég határozott a határozott a hangja.
Trafó ügyben nem tudok nyilatkozni. Enyém 1996-os darab, eredeti minden alkatrésze, trafóval nem volt gond sose, de nem is fulladt még. Bár még szinte fél hangerőn sem használtam sose mert rettentő hangos.
Érdekessége még az ennek a Peavey-nek, hogy valahogy sokkal hangosabbnak tűnik mint társai. Rengeteg jó közepe van neki. Szegény DSL401-em mellette alig hallatszott :)
Erről ju eszembe, hogy láttam egy Metallica showt is, ahol eljátszották,
hogy összeomlik a színpad és az egész cájg.
Aztán gyorsan kialakítottak középen egy kis színpadot, és 2x12-es kombókkal tolták tovább.
Semmi nem változott.:)
Szerinted mennyit kapnak a nyagy zenészek, hogy azokat használják?
És mit használnak pl. stúdióban, ahol nem látja senki?:))
De tulajdonképpen nincs kialakult véleményem a dologról, hol ez jobb, hol meg az.
Pedig számít, még ha csak egy hangszóró van is kimikrofonozva. Nem mindegy, hogy az az adott hangszóró nyílt, vagy zárt térben mozog, sőt, egy zárt láda esetén még az sem mindegy, hogy a másik három hangszóró milyen nyomást okoz az adott tányér mögött.
Szerinted, ha mindegy lenne, a profi zenészek cájgolnának annyit? Egy Metallica turné simán lemenne egy transporterrel, meg egy kis praktikeres utánfutóval, mert a fasznak annyi fény is, fel köll tenni a napernyő állványra két neon armatúrát, és máris látszik minden a színpadon.
Azért én láttam egy olyan Malmsteen videót, ahol szokás szerint rugdalja le a Marshall
ládákat, aztán az egyik mögött meg ott figyelt egy Mesa kombó, amin a maestro szólt.:)
Nemááá! Jamie Winchester egyáltalán nem lehangolt zs metált tol. Ilyen alapon mondhatnád, hogy a legjobb a Vox erősítő, mert Brian May azt használ.... És ugye ha neki jó, akkor mindenkinek jó?