Ez itt pontosan 200W méghozzá jóféle "csöves" watt. Persze, nyilván a legsötétebb idióták gondolják csak azt, hogy a mötál bandák mögé feltornyozott összes hangfalból dűl a zene, ez meg így egyfajta költséghatékony megoldás, de azért azt sem gondolod remélem, hogy ez a két engl fej egy 112 (vagy 212) nyitott ládára van kötve, (mint a kombók többsége) és az van kimikrofonozva.
közben visszaolvastam a korábbi hsz-okat. Szóval a hangzás kérdése. A buli hangulata szemszögéből nem az 1. helyen áll de nekem mint előadónak fontos. Egyrészt mert mit adok ki a kezem közül? Sajnos abba hogy buli közben mit tekerget a hangosító és hogy bassza el a hangom, nem tudok beleszólni. Másrészt nekem mint gitárosnak fontos hogy jól szóljon a cuccom befelé mert inspirál. Ellenkező esetben kedvtelenít. Pont az említett vadvirág helyen szólt a hmérnök, hogy szedjek le a magasaimból, Jófejségből megtettem, és egész buli alatt hiányoltam. És sokszor jobb érzés tudni hogy 4*12 van a seggem mögött. De pl egy kis klubban meg zavart hogy túl sok az adott helyhez. Minkét megoldás lehet.
Nyílván azon a ponton túllendültem most hogy a zenekarban dúl a zenélni nem tudás, rutintalanság vagy egyéb olyan tényezők amik nem az erősítő hibálya. :)Én sem tudnék 350-el menni egy F1 kocsival, mert kb az első kanyarban borulnék :)
No de mindez az én meglátásom, ahán yház annyi szokás
Nekem a 4*12 a következő dolgok miatt szimpatikus nagyszínpadon.
Eleve egy testes hang jón ki belőle, kimikrofonozva is máshogy szól szvsz.
Más a láda mérete is. Bár nem vagyok akusztikus.
Illetve színpadon nem veszik el a hangja mert ismerjük a hazai kontrol szitukat, van hogy nincs, vagy bár ne lenne és olyankor kontrolként jobban működik mint egy 1* v 2*12. Legalábbis nekem, mert én nem szeretem ha az arcomba szól, ugyanakkor viszont szeretem hallani.
Kishelyen nyílván jobb, vagy inkább célszerűbb a 2*12.
De ha sztereó láda és úgy is használja akkor megint egy érv lehet mellette.
Ha mindig mikrofonozva van, akkor kb. semmi.
Valóban 1 tányér előtt van a mikrofon, és a színpadon is hallod magad akár a kombó által, akár kontrollban.
Akkor megint megkérdem: bemikrofonozott cucc esetében mi értelme van a 412-nek? A mikrofon nagyjából csak egy tányér hangját fogja hallani (mert ugye általában közeli mikrofonozást alkalmaznak - kis színpadon nem is nagyon lehet mást), az meg, hogy a színpadon hogyan szól tök lényegtelen, a közönség nem azt hallja. Nekem játszani elég a 112 is, és nem kell megszakadnom meg kisteherautót bérelnem a cuccoláshoz. Hozzátenném (de ez már teljesen szubjektív), hogy - legalábbis a klasszikus metálban - pont ezeket a fajta kliséket nem kedvelem.
A kombók 90%-nak rohadt vékony hangja van. Azért kell a 412.
És igen, szar cipelni. Ez van. A metál nem kisasszonysport. Ha nem tetszik, el köll menni szájharmonikásnak, azt zsebre lehet vágni.
De a kolléga ZS re hangolt gyilokmetált akar játszani.
A classic 50 pedig inkább hardrockra való, szerintem még a klasszikus metálhoz sem az igazi.
Aztán, amiért még nem vennlk ilyet, az a legendásan szar Peavey trafó, ami a Classic 50 ben is rettenetesen alul van méretezve, melegszik, mint állat, és ha elfüstöl még tekertetni sem lehet, mert végig vannak hegesztve a lemezei.
Hidd el, a kollégának Randall kell, az van az ilyen zenékhez kitalálva, és az sem rossz cucc.
Még három dolog és befejezem az észosztást:
1., Jamie Winchester-nek is évek óta Classic 50-je van, egy Laboga kiegládával, azzal koncertezik. Namost ő elég igényes és nagy zenész, ha neki jó akkor biztosan nekünk is.
2., Végigjártam én is ezt a dolgot és rájöttem minőséget kell venni mert csak állandóan ferde lesz a szád.
3., A hangszóró és a láda anyagának a minősége talán fontosabb mint az, hogy milyen erősítőt használsz.
Ui.:. Nem az enyém a Classic 50 ami eladó a másik topikban, nem azért fényezem, az eladót még nem is ismerem.
Hangmintát találsz a weblapunkon a videók közt:
www.x-elite.huwww.x-elite.hu
Én bal oldalt vagyok mindegyiken, látod mikor mit játszok nagyjából, így a hangot is fogod hallani hogy szól.
Az adok-veszekben van egy Peavey Classic 50/212 139.000-ért. Abból biztosan tudsz alkudni is.
Amerikai full cső cucc. Több mint 2 éve ilyent használok, brutál jó.
Van felület, könnyen cipelhető, halkan is egész jó a dinamikája, de hangereje elegendő bárhová. Metál hang simán van benne, de ott van a klassikus rock is meg amit akarsz.
Nekem volt, Attax100-om, MArshall VAvestate I és II, Fender FM212, ezek tranyósak.
Aztán 2.db. DSL401, DSl50+1960AX, Greg2204+JCM800-1960, Peavey Valveking meg mittudomén még mi.
Talán ez a PEavey Classic volt az aminél a cipelés kényelme és a hang minősége jól kiegészítette egymást. Nekem at 112-es kombók hiába hangosak, azok többségében visítanak, üres a hang, vettem is a DSL401-hez kiegészítő ládát. Úgy már jó lett.
Aztán a 412-es láda hallkan is nagyon szépen kiegyensúlyozottan szólt, de koncertre ne kelljen már + 1 autó csak a láda miatt.
A 212-es peavey rendelkezik elegendő felülettel, hangerővel, dinamikával, és egy kisebb csomagtartóban is vígan elfér, de ha szerelsz rá 4.db. kereket akkor még gyalog is elvagy vele bármerre.
Tranyóst is ajánlanám csak jót abból sokkal nehezebb kifogni. Azzal a Classic 50-el nem fognál mellé, jó vétel, értékálló, könnyen gyorsan eladható ha nem tetszik.
Hát én mondjuk nem kotva tranyós kombókról beszéltem... De mégis minek a nagy felület? Az erősítődet bemikrofonozzák, a színpadon meg a 40W-os DSL401 az egy szem 12"-os hangszóróval leszólja a dobost 7-es állásnál (kicsi rock-kocsmákról beszélek megint, nem A38-ról, Gödör nagyszínpadról vagy mondjuk Pecsáról - bár pl. haver használta a DSL401-esét A38-on, gond nélkül). Arról nem is szólva, hogy ha kevésnek találod, akkor kérsz belőle a kontrollba is. Másik összehasonlítás: 412-es ládán ücsörgő 100W-os tranyós fejet 7-esre kitekerve valamivel halkabb volt, mint a 112-es Peavey Valveking 50W-os csöves kombó valahol 4-5 között. És ez így nekem bőven megfelelt hangerőben a Vadvirágban, még ehhez is nehezen tudták az éneket hozzápasszintani. És én továbbra is tranyó-párti vagyok. Bármikor készségesen elismerem, hogy a csöves cuccok jobban szólnak. Ha stúdióznék meg profi saját technikusaim volnának, akkor én is csak azt használnék. Azonban kis klubokban a hangulat nem ettől lesz meg. Szólhatsz akármilyen faszán, egyfelől ha a zenekar nem szól egységesen, akor bukta, másrészről ha csak egyhelyben toporogsz és lenyomod izzadva a számokat, akkor is bukta. Mert nincs hangulat. A hagzás pedig - ha nem is sokadrangú, de nem a legelső helyen áll. És ha így nézem, akkor egy fasza előfokcsöves Hughes and Kettner Attax 100 kombóval jóval előrébb vagy, mint egy Peavey 5150-el akár. Persze nem fog jobban szólni, de könnyebb, kezelhetőbb, és otthon sem feltétlen veri ki az ablakokat, ha gyakorolni akarsz vele. Profinak nyilván lószart sem ér, de hobbizenésznek, hétvégi gitárhírónak sztem több, mint elég. És persze nem muszáj egyetérteni, sőt azt is mondhatod, hogy legyen mindenkinek 100W-os csöves feje 412-es ládákkal és ha soknak tartja, akkor tegyen a láda és a fej közé egy attenuator-t. Csak ugye egy jó attenuator magában 100e közeli élmény, és akkor a fejről meg a ládáról nem is szólt a fáma.
A 412 láda nem azért jó, mert hangosabb lehetsz... Ha egy 50W-os 1 vagy 2 db 12"-os lökővel szerelt kombót és egy 50W-os fejet egy 412 ládán odarakunk egymás mellé, akkor nem kérdés, hogy melyik szól jobban. Be lehet állítani a megfelelő hangerőt, mert általában van egy master poti. Az se mindegy hogy milyen zenéhez kell. Én Dzs-dzs-zek és ha 1 m2-es klubbokban fogok játszani életem hátralévő részében, akkor is halfstackom lesz, de ha megtehetem akkor inkább fullstack. Ha egyszer ezt megszokja az ember, akkor nagy trauma kell ahhoz hogy visszatérjek a kis kombózáshoz. Esetleg ha pakolás közben egy 412 ráesik a tökömre.....
Sőt... Továbbmegyek: ha olyan mötált toltok, amiben csak torzított hang van, akkor egy Tiny Terror + 412 bőven elég, csak abból tiszta hang nem fog kijönni, és mondjuk kell egy pedál is elé, ha igazán durva mötált akarsz.
Lehet... Viszont az sztem még röhejesebb, amilyen helyzetbe már kétszer is kerültünk, nevezetesen, hogy a kis klubban a Peavey TripleX + 412 láda 1-esre feltekerve is lesüvölt mindent a színpadról, még a dobot is, arról nem is szólva, hogy esetleg halljuk is a gitáron kívül, hogy mit csinálunk. És kifelé sem volt rózsásabb a helyzet. Szóval a 100W-os csöves fej+láda nagyszínpadra való, nem kis klubokba, ahol viszont a zenekarok nagy többsége játszik. Ha lenne 140e-em, akkor sokkal inkább gyúrnék valami 40-50-60W-os csöves kombóra, pl. a Marshall DSL401 pont beleesik ebbe a kategóriába, és kurvára leszarnám, hogy az hogy néz ki a színpadon.
Szerintem pedig a kombó bármilyen kieg ládával, kivéve, ha az egy 412, és a kompót saját hangszóróját kioltja, nem lehet metált játszani. De aztán kinek a pap, kinek a papné.... ki vagyok én, hogy bárkinek jót akarjak....az meg már a tortán lévő hab tetején a csokireszelék, mennyire röhejesen néz ki a színpadon a "metál zenekar", a hokedlira rakott tranyós kombóval....
Köszi a tippet, vszínű maradok a fej/ládánál, abból is a Randall-nál, mert van egy láda 70e-ért, meg veszek egy fejet az Árkádiában szintén 70e -ért, aztán meglátjuk...
Randall RX120RH + RA412XJ
Ez talán kiindulásnak jó mélyre hangolt gitárhoz...
..ugye?
szerintem a kombó és a metál nem zárják ki egymást. a tiszta részekhez pl, jó lehet valami ultra clean kombó...
amúgy ha ipari standard metálhang, akkor mondjuk egy 5150 fej és kombó között nincsen akkora különbség és a kombó alá még mindig lehet rakni egy ládát ha kell. szóval, szerintem ezt a legtöbb esetben megszokásból mondják, hogy kombóval nem lehet bontani. szóval amíg az ember nem engedheti meg magának azt a 250-300e forintot, ami egy fullcső fejládára kell és még nem is tudja eldönteni, hogy mit akar pontosan addig szerintem egy jobb modellezős cuccnál tovább nem érdemes menni ebben az árkategóriában.
Kurva nehéz ügy, mert ugye a kombó és a metál zene, két ellentétes fogalom. De tranyós cuccot sem nagyon kéne. Ami még járható út, de ez is csak az út kezdete, az egy tranyós fej, láda, ahol inkább a ládára gyúrsz, tehát egy relatíve jobb láda, olcsóbb fejjel, és amint tudod, a fejet csövesre cseréled...
Köszi a választ, ettől függetlenül általánosságban 100ezres kategóriában milyen erőlködőt javasoltok 7húros gitárhoz metál zenére?
Egy 50W körüli csöves kombót, esetleg egy tranyós fej-láda...
Melyik márkából érdemes választani, mert a Marshall/Fender/Hiwatt tranyós szériából nem találtam meg az ehhez kellőt... :/
Köszi
Igen,azt tudom,nem is ezt kérdeztem,hanem,hogy van e valami olyan szorzó vagy állandó,ami sacckb-ra kimondja,hogy mennyivel is tud többet egy csöves,egy átlag tranyósnál. Igazából tudom,hogy hülyeség,de ma nincs muzsika,és unatkozok
a dinamikája nagyobb meg kompresszál is, ezért hangosabbnak halljuk más a hangosság érzete...
tranyósban is van a mosfet, ami hangzásban/hangosság érzetben közelít a csöveshez...
őőőőőő....nincs valami állandó,ami megmutatja,hogy egy csöves 1 wattja egy tranyósban mennyi?Utána gondoltam,hogy ez elég hülye kérdés,de azért csak bepróbálom:D:D
A VK felejtős. Az nagyon tré.
A Randall RG50TC metálhoz, lehangolt dolgokhoz jobb választás, viszont arra figyelj, hogy a régebbi, ezüst előlapos darabokat keressed. Azok jobbak.
Üdv
Tudna vki segíteni, mélyre hangolt gitárhoz, metál zenére milyen erősítőmárka felel meg?
Sajnos fej-ládára max 140e -m van...
...Randall bírja a mélyeket?
Vagy inkább Peavey Valveking?
Ez is egy korrekt JH-1 mod leírás Az oldal ugyan japán nyelvű, de a google bár kicsit sajátságos szövegértelmezéssel lefordítja, és a mellékelt kapcsolási rajz alapján nagyon jól értelmezhető, ráadásul az adott színkódok alapján, még kezdők számára is értelmezhető.
Én basszus szeretem az overdrive-ját. Nekem nagyon bejön. Igaz egy Blues Juniorral használom, amiben alnico hangsugárzó van, é egy strat. Egyszerű, mint a kertipad és jól szól. A distortion része már nem annyira tetszik a az állandó "countur" miatt. De hakell, van egy használható mod. rajzom a JH-1-re.
volt már mt2-m is. szerettem, és Vs100- asom is. azt meg mégjobban :)
most egy marshall MF stack- et használok.
otthonra szeretnék egy kisebb fullcső megoldást amin van egy tiszta és egy torz hangzás. az MF nagyon mélyen- durván szól, ezért ebből a cuccból valami klasszikus rockos hangzást szeretnék kicsikarni
még sosem volt fullcsöves fejem. ezért akarnék beszerezni egyet, hogy kipróbálhassam mi a különbség az én előfokos fejem, és a fullcső között
Nem tudom, hogy milyen hangot akarsz kicsiholni, de ezt a fullcső+mt2 kombót próbáld ki előtte, ha van rá lehetőség. Volt mt-2-m, egy olcsóbb tranyós fejet feldobott, de már egy előcsöves marshall vs100 odavert neki (szerintem persze)...
Ezt így, látatlanban senki nem fogja tudni megmondani! Egy hozzáértő által készített jóféle handmade erősítő a legjobb gyári cuccokkal veszi fel a versenyt (gyakran győz is), egy lelkes kezdő szárnypróbálgatásai, vagy összekókányolt "jóúleszezszólcsakaggyamel" fos meg életveszélyes is lehet.
Ha jó cucc, és olcsón jutsz hozzá jól jársz, ha szar, akkor meg ne vedd meg. Én spec imádom az ashdown márkát basszus erősítői miatt, de ez a fallenangel nem egy főnyeremény. Ha pedálozol, sokkal jobban jársz egy laney klip vagy sound fejjel (vagy akár ezzel a házi cuccal is ha jó) - szerintem.
Azt is vedd számításba viszont, hogy egy handmade cuccot sokkal nehezebb eladni (ha arra kerül a sor), ha "nincs neve" a készítőnek, akármilyen fasza is a cucc! Persze, ha elég jó, nem cseréled le. ;)
sziasztok.
kaptam egy olyan ajánlatot hogy egy ismerősöm (hangszerész) épített régebben egy 50W fullcső fejet. minőségi alkatrészekből.
Ismerem a srácot, tényleg nagyon jó munkája. az időközben elkerült egy szintén jóismerősömhöz és ő nagyon baráti áron átadná nekem.
Ebben csak tiszta csatorna van. 50W. Szépen- és nagyot szól.
Gondolkodom rajta hogy ehhez szerzek egy torzítót (első körben boss mt2re gondoltam, de bármilyen multi- vagy rackes megoldás is szóba jöhet).
nos a kérdésem hogy így látatlanul- hallatlanul szerintetek jobban szólna ez a megoldás, mint pl az említett Ashdown FA60 fej?
:)
igen, arra jó lehet de sokan amúgy szerintem azért se merik bevállalni pl a tiny terrort, mert meg kell kötni ezt a kompromisszumot, hogy nincsen tiszta csak torz csatorna. persze, ha valakinek ez kell, ez elég akkor jó lehet nagyon, már csak pakolás szempontjából is.
Most komolyan....két halom szar közül nehéz a választás. Ha az a kérdés, hogy vagy a kettő közül kell választani, vagy végig kell hallgatnom egy Zámbó Jimmy CD-t, már kapcsolnám is be a hifit....
ha összedobnám ezt a két fejet akkor melyiket választanátok.
Ashdown FA 60 -vs- Powerstate classic 503
tudom hogy egyik sem a top, de a kettő közül melyiket hoznátok ki győztesen és miért? :)
Ez is változó.A Vox ac30,pl bőven elég hangos dobos mellett.A Blackstar 15-öse is egy jobb ládával simán elég tud lenni.De a 50w nem árt,hogy legyen tartalék.
szerintem sok élethelyzetben nem elég csövesből a 15 watt, legalábbis én így tapasztaltam. én sokszor játszok úgy, hogy az alapok nincsenek kihangosítva és akkor egy hangosabb dobos mellett azért kell az 50 watt szerintem. nekem volt egy 30 wattos orange fejem, ami elég volt, de talán nem volt benne már tartalék és úgy általában egy tiszta csatorna se úgy szólal meg, hanem már elkezd bőven betörni. ezért is cseréltem 50-esre elsősorban. pedig én is érzékeny 101-102 db-s hangszóróval használom.
az eladással viszont egyetértek Jornnal, nagyjából lehetetlen bármit eladni reális áron. ha tényleg pár hónapon múlik csak a hőn áhított cucc, akkor érdemes inkább megvárni azt, minthogy utána a nyakadon maradjon fél évig.
Egyiket sem könnyű szülés eladni. A Klippet azért, mert nem Marshall logo van rajta, és a sok márkabuzi nem harap rá, a másikat meg azért, mert legendásan szar.
És persze ahány ház, annyi szokás, én spec DSL-t se vennék.
Tudom, már a GShopon is reklámoztad a cuccodat a 'milyen erősítőt vegyek' cikk hozzászólásánál :)
Amúgy, persze a nagyobb erősítőknek is van létjogosultságuk, jobb a dinamika stb. Nem a hangerő miatt kell olyan. Csak legyen pénz a rendszeres átcsövezésre :)
Klippet sosem fogsz kitekerni, megnyugtatlak, baromi hangos :)
Műterheléssel persze lehet, de az majdnem annyiba kerül, mint a fej.
DSL50-et sem fogod tudni kihajtani soha.
Reális áron eladni szerintem egyiket sem könnyebb, sőt igazából semmit sem.
Klubban egy kitekert Tiny Terror (7-14W) is bőven hangos, nem véletlen, hogy 5W csöves kombókat gyárt mostanában mindenki, egy érzékeny hangszóróval kiegészítve több nem is kell csövesből a legtöbb helyre.
Sziasztok,
nagyon köszönöm a véleményeket!!!!
Ha vennék teljesen másfajtákat vennék, csak most csere- üzletbe ezeket ajánlották.
Még nem volt csöves fejem, és sokat hallottam a „kitekert” csöves érzésről, azt szeretném igazából kipróbálni. Effekteket nem használok. Marshall MF stack-en játszok. Az elmondásaitok alapján alapvetően jobban járnék a laney- vel csak félő hogy leharcolt- megbuherált darabot fogok ki.
Viszont Wingrider szerint az ashdown nem is igazi csöves motyó.
A végső cél majd egy DSL50 fej lenne (pár hónap múlva) ha anyagilag hozzáerősödöm. Szerintetek melyiket tudnám akkor hamarabb értékesíteni?
Ha pedálozol, multieffektezel, tehát azzal torzítassz, akkor a Klipp a nyerő - elméletben. Gyakorlatilag jól meg kell nézni, mert a 60-as években készültek, és rengeteg a leharcolt, mókolt, kvázi életveszélyes példány. Az árak is szórnak emiatt. De ha sikerül jót találni, akkor az nagyon ütős hang !
Az Ashdown tök más, nem is lehet összehasonlítani, 50 évvel később készült, szóval nincs értelme. Ha a funkciói kellenek, akkor olyat vegyél, ennyi...
A Klipp egy ősöreg cucc. Bevált, bizonyított, tuti motyó. A Klipp csatorna ahogy van felejtős, mert szerintem elég szar a hangja. A tiszta csatornája viszont nagyon szépek, nagyon jól együttműködik mindenféle pedálokkal, és irgalmatlanul hangos. Forrléces szerelésű, tehát totálisan javítható, moddolható. A klipp csatornát is át lehet alakítani faszányos hangúra! Nekem volt, én nagyon szerettem. Ha megnézed, mindenképpen vedd ki a sasszit, és kukkantsál a belibe, mennyire van megmukucsolva. Illetve nagyon fontos, hogy csak olyat szabad megvenni, amiben az eredeti Partridge trafók vannak. (A lemezekre az élükre van ragasztva egy sárga matrica, rendesen rágyógyulva, mert ugye ezek 30 éves cuccok) nos azoknak rajta kell lenni, sérülésmentesen, akkor a tuti a cucc. Szerintem érdemes valami szakit magaddal vinni, ha nem vagy biztos a dolgodban. Ami hátránya van, hogy a végfok baromi módon ki van hajtva (gyárilag nagyobb fesszel van hajtva, mint az ugyan ilyen csövekkel dolgozó Marshallok) ezért ad le 60W-t, ennek azonban az az ára, hogy a végfok csövek, főként ha hajtod is a cuccot, rövidebb ideig bírják. Olyan 60000- től indul az áruk, vannak, akik elborult árakat kérnek érte, de egy szép, és totál eredeti példányért még akár 100000-110000 sem sok. De többet nem szabad adni érte.
Az Ashdownt próbáltam, de rohadtul nem győzött meg. Nincsen meg benne az az igazi csöves dinamika. Ráadásul nyákos szerelésű, kínai, tele van digitális szirszarokkal, reális árat azért nem írnék, mert én egy forintot nem adnék érte.
A csöves Laney-ről itt - általában - jókat szoktam olvasni. Az Ashdown már valamilyen licence-cucc (attól még persze lehet jó).
De majd jönnek Szakik, és jól elmagyarázzák. Érdemes hallgatni rájuk
Otthonra kéne,ilyen zúzósabb,pörgős rock zenéhez,mind1 hogy használt vagy új,meg hogy mennyi,azt mond meg légyszi amit te javasolsz,és az árat megfontolom majd.Én a Line6 Spyder-ekről hallok jókat amúgy.
Az erősítőben akkor lehet tanácsot adni,ha elmondod,milyen zenéhez,otthonra,vagy színpadra is,mennyiből,használt,vagy új,stb...A gitár típusa nem tudja így meghatározni.
A hi gain és low gain is lábkapcsolható, úgy emlékszem, legalábbis az enyém asszem olyan volt, egyik gomb a csativáltót, a másik gomb a gain váltót működtette a lábkapcsolón :)
Ami szintén fontos feature, hogy van fejhallgató kimenet, ami gitárládát is meg tud hajtani 1W-al, ez szobában gyakorláshoz bőven sok, tehát nem kell erősítő, csak az E530 meg egy láda.
Clean csatin Bright kapcsolható, a Lead csatin meg Contour, ami a közepet tolja meg és boostolásra kiváló. Amúgy meg mindkét csati használható hi gain és low gain változatban. Hát az télleg nagyon fasza cucc. Ha volna pénzem egy jobb csöves végfokra, akkor maradna is. Amúgy meg így is lehet meggondolom magamat és marad. Még nem vagyok biztos a cserében.
Aki akar egy korrekt motyót venni reális áron annak ajánlom a sajátomat!
5U magas rackláda
Engl E530 preamp
Rocktron Velocity 150 poweramp
Irányár: 169.000,-Ft
Patch kábeleket is adok hozzá.
Az Engl előfokot nem nagyon kell bemutatni, de aki nem hallott még róla, ez egy csöves 2 csatis előfok. Sokféle opcióval, hibátlan hangzással. Modern Rock és metal zenére ajánlott.
A Rocktron Velocity 150 egy 150 Wattos tranyós stereo végfok. 8 Ohmon adja a 150-et bridgelve. A reactance potija arra jó, hogy plusz mélyet és koszt varázsol a sistergő száraz tranyó hangba. Több csöves cuccot simán odaver.
Az 5U magas rackláda békazáras, elől-hátul csúszóanyás sínekkel ellátott 45cm mélységű atommasszív flightcase.
Sziasztok!
Találtam egy nagyon hasznos weboldalt, ahol mindenféle hely és szolgáltatás megtalálható, véleményezhető és értékelhető.
Az oldal nemrég indult, ezért az aktivitásért ami regisztrációból és értékelések írásából áll, különböző nyereményeket (pl., tablet-pc, wellness hétvége) lehet nyerni, illetve vásárlási utalványt is osztanak!
Az oldal neve yubilo hu!
Az akció részletei a főoldal felső részén található bannerből nyílik!
Igen, erre én is gondoltam, de az megoldható lenne, hogy a füles bedugásával némítsa a végfokot, és az majdnem ugyanaz :) Persze értelme nincs, ennyi erővel egy csöves előfok is elég, azokon van fejhallgató kimenet.
De igazából ez egésznek nincs értelme, mert a csöves cucc a végfoktól, a kimenőtrafótól, meg a hangszórójától szól úgy, ahogy. Ha csak az előfokot hallgatja az ember, az nem ugyanaz, nagyon nem az...
....plussz még az is probléma, hogy amikor az ember bedugja a fülest, akkor a hangszórót le kell választani, hogy az ne üvöltsön. A tranyós simán elbírja ha a végfok kimenete nincs leterhelve (nincs hangszóró rákötve), de a csövest nem szabad terhelés nélkül hajtani. Megoldható persze, hogy mondjuk a csöves végfokra a hangszóró helyett valami "műterhelés" kerül, ami nem hanggá alakítja a wattokat, hanem hővé, és mondjuk hasonló az ellenállása+induktivitása (impedanciája), mint a hangszóróé, így a kimenőtrafó "azt hiszi", hogy van hangszóró rákötve, valamint pl. egy "Peavey jsx mini colossal- recording out" szerű kapcsolással (gogli) egy fülest is meg lehetne hajtani, de biztos nem úgy szólna, csomó plussz alkatrész, meg gondolom nincs is túl nagy igény rá a vásárlók részéről..Kori2 kivételével persze..
Az az oka, hogy tranzisztorosnál jóval egyszerűbb egy fejhallgató kimenetet megoldani.
A csöves cuccokban azért van egy jó nagy kimenőtrafó, hogy illessze a hangszóró impedanciáját a csövekéhez.
Tranyósokban ezt nem kell illeszteni, ezért (is) terjedtek el, jóval olcsóbb, egyszerűbb, ha nincs az erősítőben pluszban egy nagy, drága, nehéz trafó.
A fejhallgatót is fel lehet fogni egy hangszórónak, hasonló az impedanciájuk. Szóval azt is illeszteni kellene a csöveshez, valahogy.
Tehát műszakilag kicsit problémás, persze minden megoldható, csak drágábban, mint egy tranyósnál.
Arról nem is beszélve, ha mondjuk valami IC-s segédáramkörrel oldják meg a fejhallgató kimenetet, akkor annak kell külön táp stb. és az erősítőre sem lehet majd ráírni, hogy fullcsöves :)