Köszönöm a válaszokat, kicsit késve de olvasgatom őket. Punk-rock bandában játszom amúgy, és igen kis kocsmák semmi nagyobb fellépés még. Volt már egy Fender 212R-em és nagyon megszerettem csak el kellett adnom. Most egy Kostum Defendert néztem. 50W full cső. Persze a fej+ládát lehet variálni de tudom hogy én ragaszkodó vagyok :D és tetszett is a hangja. Persze könnyebb cipelni ez is szempont. van még így is két láda+ két fej amit hordozni kell koncertre. Most kipróbálom ezt a variációt. Köszi
Igazából arra figyelj, hogy tisztességes méretű, anyagú és hangszóróval ellátott ládát tegyél alá. Általában minél nehezebb, annál jobb (pl. vastagabb, illetve igazi fából van a láda, a hangszórómágnesek tisztességes méretűek stb. ettől lesz nehéz).
Tehát egy jóféle Marshall 1960 láda, vagy azzal egyenértékű legyen. Orange-nak van a standardnál mélyebb ládája is, az nekem nagyon tetszik hangzásban... De van még sok jóféle 4x12 láda is, árban százezer forint felett van realitása egy jófélének. Az esztétika ne tévesszen meg, mert a régi, szakadt ládák nagyon jól tudnak szólni, ha tisztességes hangszórók vannak bennük :) A házigyártmányokkkal óvatosan, ott ingadozik nagyon a minőség.
Sziasztok.
Vettem egy Line6 Spider Valve HD100 csöves fejet.
Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy milyen típusú 4x12 ládát pakolhatnék alá?
Igazából metal hangzáshoz kellene sok méllyel. Mire kell odafigyelni?
Köszia választ, elég jónak tűnik, csak ennyit már nem szánnék rá, meg most nem is találom sehol. Még néztem ennek amit linkeltem a csaj fej változatát, de az se van és jobb lenne minnél hamarab:D
Hello mindenki! Nem tudom eldonteni milyen erositot vegyek van egy Fender Hot Rod DeVille 410-es kombo es egy Marshall JTM 60, ez a ketto kozul nem tudok donteni, en inkabb Blues stilusban jatszom,esetleg valakinek valami tanacs hogy melyik illene jobban?
Sziasztok
otthonra akarok egy kis gyakorló valamit olcsón, annyi, hogy ne valami nagyon műanyag kapitalista trágyát
http://elektronika.vatera.hu/erosito_receiver/vermona_regent_150k_1525168940.html
ezt vajon érdemes-e?
Vajon nagyon nagy lehet?
Először is, próbáld meg használni a 'válasz erre' gombot, másrészt kicsit lehetnél illedelmesebb, szerényebb, mivel te vagy itt az új arc.
Azért nem lehet bele hangszórót dugni, mert leéghet tőle. A legtöbb fejhallgató kimenet csak kb. 200 Ohm feletti terhelést bír, egy hangszóró meg 4 Ohmos is lehet, tehát gyakorlatilag rövidrezárod vele és ebbe tönkre is mehet. Persze vannak kivételek, de legtöbbször nem ajánlott a fejhallgatóba hangszórót dugni, ennyi.
Na ez így tiszta :).Persze,hogy lehet,de hangos eléggé a cucc,ahoz,hogy dob mellett megszólaljon?Amúgy egy próbát mindenképpen megér!Amúgy szanpadon is hangosítanak így,sőt leginkább így.Én is most egy 30w-os cumót használtam eddig,ami elé be volt rakva egy miksi és ment a keverőbe.Igen,működhet.
Arra gondoltam, hogy vennék egy Roland Cube 15 - öt.De dob mellé nem lenne elég, ezért kihangosítanám a mikrofonnal és a hangszórókkal, ha lehet.:)Tehát nem felvételt akarok, hanem azt hogy egyből visszajátssza amit játszok.
Mit is szeretnél tulajdonképpen?Ha felvételt készíteni,akkor az erősítő hangszórója elé tedd a miksit és tudsz felvételt készíteni.Ha nem kombó,vagyis nincs benne hangszóró,akkor éertelmetlen az egész,gondolom nem erre gondoltál...Vagy én nem értek valamit... :)
Ajjajajajj...Ez így nem jó sehogy...Vagy erősítő fej és melléé hozzávaló láda,vagy kombó kell.A mikrofonod és a hangszórók így nem tudnak ebben segíteni neked.Nézz kicsit jobban utána ezeknek a dolgoknak,ha ez komoly...
Az biztos:)Én is ilyesmi dolgot keresek,csak itthon akarok multizni,vagy itthon se ,de az is lehet,hogy marad a multizás,mert vbégülis jó az,de nem lenne rossz a jófajta drive csati :)
Ennyiért vagy a cube valamelyik típusa,vagy Line6 cuccot nézz!Kisebb Spider,vagy pod cumót érdemes.Attól is függ,otthonra akarod-e csak.Ha van valami zenekarféle,akkor ezek kevesek.Gondolom otthonra kell.Akkor meg csaknem mindegy melyik,mert nem fogod kitekerni maxra egyiket sem.Szóval,szerintem a Spider a megoldás.Ennyiért már talán lehet 30w-osat lőni,használtan és annak a 10-es szórója is kicsit jobban szól,mint a 10-15w-osak 8"-ai...
Milyen erősítőt vegyek 28000-ért szerintetek?Powerstate -ek nagyon olcsók, de jól is szólnak?Mert például egy 30 wattos Soundstation annyiba kerül mint egy 15 wattos Roland Cube.Szóval nem igazán tudok dönteni.Ti mit ajánlotok?
Egy ismerősöm kisvasúttal használta,teljesen jó volt.Szerettem.Ezt,amit említettemolnap fogom megtekergetni,aztán tudok többet mondani.Nálam lett egy Carlsbro közben,aztán nebiztos,hogy így lesz helye.Viszont jó áron van.Ha nagyon megtetszik,akkor egyik gitárom fog menni,hogy helye legyen.Ha gondolod holnap firkantok egy tapasztalatot!
De ha már felhoztad ... ezek a fullcső Power'ek milyenek ? Annyira fikázva van ez a márka, de nem tudom miért ... nekem volt már előcsöves PBT100as kombóm gitárhoz, szerintem nagyon korrekt cuccok, bár a zengetőt mindegyikből kihagyják sajnos.
Szerintem vegyél egy jó multieffektet pl: boss gt6-gt8, line6 Pod Xt live, mellé meg egy Laney Lv100-200 kombót vagy Fender Fm210-212 kombót. Ha szerencséd van kb 100.000-ből meg is úszod. Amiért szerintem ez a jó megoldás: egy jó multiból mindenféle hangzást ki lehet hozni, ez hosszú távú jó megoldás, könnyű szállítani, könnyű használni. Az erősítőre azért írtam kombót, mert kissebb helyet foglal, könnyebb szállítani és olcsóbbak is. Az említett kombók egyébként önmagukban is jól használhatók, jó hangú cuccok (szerintem).
Amúgy milyen zenére akarod használni?
Vagy érdekelne természetesen más márka is, a Marshallon a "Vintage" csatornát használom, azaz a kicsit torzabb hangzást kedvelem, ezért ilyen erősítőt keresnék amiben benne van ez a csőszerű hangzás, ha érdemes lecserélni.
Van egy Marshall MB30-as kombóm, nagyon elégedett vagyok vele, viszont néha kevésnek tűnik a teljesítménye. Kérdésem : érdemes lenne lecserélnem egy Powerstate PBT-160 kombóra ? 45-ért szoktam látni a használt piacon.
Ismerős a cucc? Nekem volt egy hasonló Attax 100-asom a 90-es évek elejéről, sőt most is van egy ui. flokkolt "szőrös" bevonatú ATS Thirty kombóm amit próbák mellett kisebb helyekre szoktam vinni.Jóóóóók..
Azt hiszem tegnap hirdetett valaki egy H&K ATS120 kombót az adokveszekben 65e-ért. Ez egy űberjó hangú erősítő.
Tranyós (MosFet végfokkal!) létére meghökkentően csöves jellegű hangja van, több csatorna, Accutronics reverb, gyári lábkapcsolósor stb. Nagy vétel!
Én mondanám a Roland Cube80-ast, ha modellezőst. Bár a Line6 SpiderJam többet is tud, de drágább is. Viszont, hogy a Cube-hoz jár-e pedál azt nem tudom, a Line6-hez nem.
Ha nem modellezős akkor Laney LV-200. Nekem ebből a régebbi van (a TF széria) ami tökéletes, csak sajnos az LV-ket már Kínában szerelik össze. Viszont a Laney-knek nagyon szépen formálható a hangjuk.
Anno nézegettem a Hiwatt G100-at, meg a Kustom Quad100 DFX-et is, de sajnos kipróbálni nem tudtam, így ezekről kérdez mást.:)
Amit viszont nem ajánlok az a Marshall MG széria: nem rossz, csak szerintem sokat kérnek érte (rossz az ár-érték aránya).
Mit ajánlanátok erre: Kb 100e Ft-ért kellene erősítő. Több stílushoz kellene, feldolgozások miatt (effekt is kellene mellé,ha nem modellezőst ajánlotok akkor: delay, ha nincs az alapban akkor reverb is)
van valakinek tapasztalata a th30-as fejjel? mennyire megbízható, olvastam hogy kínában csinálják, meglátszik ez rajta vagy ugyanúgy ugyanolyan alkatrészekből van összerakva érdemes rámozdulni? üdv
Na,gondolkodtam,és valószínűleg a Jorn által javasolt utat járnám be (olcsóbb kombó,később 2X12es láda,és így tovább)
Mit érdemes nézni?Mennyire márka és Wattfüggő a dolog?
Mennyi az alsó határ,amit meghúzzak?15 Watt,30 Watt?Szeretném koncerteken használni,és fontos,hogy később a kiegészítő ládát majd rá tudjam kötni.
Márkák...Nos,kivesézett,sokat rágott csont,de mégis megkérdem:
Milyen márkát érdemes nézni?Megnéztem a Laney LC sorozatát,de ahhoz sztem már felesleges a kiegészítő láda,meg azok már nagyon komoly cuccok.Abszolút kezdő vagyok ebben a témában (is),ezért bocs az esetleges értetlenkedésekért... :$
30W bőven elég lehet, megfelelően érzékeny hangszórókkal.
A csövesek rendszeres karbantartást igényelnek, azaz évenként át kell nézetned szakemberrel. Mindegyiket, nincs kivétel, ez nem márkafüggő. A megbízhatóság tehát nagyban múlik a gazdáján is, pláne, ha használt. (pl. csak akkor cserélt csövet, ha már füstölt a cucc... :)
A Cube-hoz és a hasonlóakhoz képest képest ég és föld lesz a csöves tiszta és a torz hang is. Nincs a sok effekt, meg AD/DA átalakító, ami elmossa és homogenizálja a hangot, így jobban kijönnek a hibák is, tehát meg kell tanulni rendesen, pontosan gitározni egy csövesen. Ez élőben meghálálja magát, nagy hangerőn csövesen csodákat lehet művelni... :) Szóval biztos furcsa lesz eleinte a csöves (torz) hang, de hidd el, megéri dolgozni rajta. Vegyél egyet, szinte mindegy milyet, hiszen ezzel csak rálépsz erre az útra, a többit meg majd kitapasztalod idővel... :)
Hát műfajilag sokféle zenét játszanék rajta,mivel nincs még teljesen kiforrott irányzat.Ha konkrétumot kéne mondanom,akkor rock,azon belül alternatív és a hard rock-szerű.Ugyanakkor fontos,hogy szép legyen a clean,mert szeretek tisztán,némi chorus-sal megspékelve játszani.
A hangerő szempontjából:Szeretném,ha elég lenne próbához,és kisebb-közepes méretű koncertekre.
Torzító,hát nemtom....Nincs tapasztalatom csöves erősítőkkel,pláne nem torzítósokkal.Egy Cube 60-asom van,ami ugye sok beépített effektet tartalmaz,de azok gagyik szerintem.
Ha viszont ezekben megbízhatók vannak,akkor miért ne :)
Nem ártana tudni, milyen műfajra, kell-e torzító, mekkora hangerő kell stb. Enélkül ne várj értelmes tanácsot.
De, általában: az összeg határeset, mert nem sokkal többért már lehet venni 'profi' cuccokat, pl. Engl Thunder kombó 170 körül... Ellenben, jóval kevesebbért meg alap csöves kombókat, pl. Peavey Valveking, Kustom Defender...
Ha úgysem a kombó lesz a végállomás, akkor szerintem vegyél egy olcsóbbat, pl. Kustom Defender, és akkor tudsz gyűjteni/félretenni pl. 2x12 kiegészítő ládára vagy hasonlóra, és aztán idővel jöhet a csöves fej, ha majd elpasszolod a kombót :)
De persze vehetsz komolyabb kombót is, azokból nekem szimpatikus a Crate Stealth, illetve a Carvin X-sorozata, mindkettő előfordul használtan itt a fórumon. És persze a régi fullcső Peavey-kkel sem lehet sok gond :) Tényleg az döntsön, milyen funkciók kellenek...
Igaz ez nem kombó, de ennél jobbat keresve sem találnál ilyen áron....Aztán egy hangfalat beújítasz hozzá. Nem beszélve a mester, aki készítette, szerintem át is tudja alakítani a te szájízedre! http://www.gtarshop.hu/?tart=hirdetes&id=58115&lang=hu
Az "i" betűt kiszedtem mert nem engedi a rendszer beilleszteni
Laney Klipp, Sound már kijönne fej+ládában is, öreg, vintage cuccok de elnyúhetettlen, jól tuningolható később :)
Aztán Laney Lc (vintage hang) vagy a Vc (ez kicsit modernebb hang, de nem high gain cucc) sorozat is megvan annyiból, ezek már újabbak.
Esetleg Peavey Valveking simán kevessebből is megvan, vagy a Peavey Classic 30 is kijöhet (blues királyság).
Marshall 900 is kijöhet annyiból, bár a tiszta hangszín nem annyira jó.
Esetleg elő szokott fordulni egy-egy jófajta Fender copy, általában szép tiszta hanggal.
Ezek elégé ismert cuccok általában, tudsz kérdezni az adott topicban, ha már kinéztél egy-két szóba jöhető darabot
Sziasztok!
Szeretnék fullccsöves kombót vásárolni.
Amik fontos szempontok nálam:
-olcsó legyen (nem baj,ha kevésbé ismert márka,csak legyen vele valakinek tapasztalata)
-tisztán szépen szóljon,és ha rákötnék effektpedálokat,akkor se valljon szégyent.
Nem kell újnak lennie,használt cuccok is nyugodtan szóba jöhetnek.
Az,hogy olcsó,szerintem mindenkinek más és más.Nem tudom,hogy pontosan mennyit tudnék szánni rá,de olyan 130 ezer Ft-nál nem igazán tudnék többet.
Köszi előre is ;)
Tegnap este vettem át egy ilyen kis gyakorlóerősítőt: Yamaha THR10 Konkrétan innen az Andertonstól rendeltem múlt vasárnap este (akkor volt még nekik raktáron), hétfőn délben már feladták UPS-sel, 4 nap alatt érkezett ide...
Szerintem brutálisan jó hangja van, és ami a lényeg: alacsony hangerőn is, tehát akár hálószobában lehet vele nyomatni, nem jönnek át a szomszédok...
Hallottam már pár modellezős cuccot (jópár éve megvan a Cube-30-asom pl.), de ez hangban mindet veri, ráadásul elemről is működik. Egyetlen hibája van jelenleg, elég zajos, ha tápról megy. Az Andertons információi alapján a hiba a tápban van (ami egyébként külön egység), a Yamaha már elkészítette a javított tápot, ezt most engedélyeztetik Európában, és mindenkinek küldenek egyet ingyen, aki még a régi téppal vásárolta megy (mint én is... no erre kiváncsi leszek)
hejj, olyanom nekem is van otthon játszogatni:D
van rajta egy gain poti, ami az előfokot vezérli túl, azt csutkára tekerve és még meglökve valami boosttal tiszta jó lofi fuzzos hangja van:D szimpatikus cucc, bár az enyémben 30w-os szóró van, ami azért az 50w-hoz (ha tényleg annyi), egy picit kevés. de koncerten is játszottam már vele (iskola udvarán:D) és szólt rendesen.
Olyanom nekem is volt. És addig moddoltam, amíg egyszer elszállt a hangszórója, így most a próbaterem sarkában porosodik.
Egyébiránt túlvezérelve nagyon jó hangot tudott, azóta se tudtam reprodukálni azt az átütő torzítást.
Nem kifejezetten gitárhangszóró volt az, amit beletettek, hanem egy szélessávú lökő, szerintem attól jött ki belőle túlvezérlésnél az a brutál dzsidzsi.
Oké én is bevallom! Regent G50. Egyszerű volt mint a faék! Amikor belenéztem és valami átlátszó biztosítékot láttam benne azt hittem hogy húúúúbaaaaazzzz, ez csöves! :)
De nem az volt! A kicsike suhogásától eltekintve egészen megfelelt! Sokáig megtartottam. Jó hangos volt és mivel semmi extra nem volt benne, csak effektekkel lehetett dzsdzs-t csinálni. Sok jóval drágább terméket simán lenyomott. 25.000,-Ft volt az ára használtan! Sokáig gyűjtöttem rá! Azóta egy rakás motyóm volt már, de ha eszembe jut a Regent, a tapasztalatok ellenére sincs ellenérzésem.
Gyanús nekem is. A Boss kihozta a Bassman, és Deluxe Reverb pedáljait Fender erősítők mintájára, szerintem odaadták érte a COSM-technológiát, legalábbis annak egy változatát.
Nagy durranás volt annak idején a Cyber Twin, ami kb. fél misi volt újonnan. Akkor az volt a csúcsmodelljük.
A Mustang megfizethetőbb, de még így is jóval a Cube, és a Spider fölött van. Használtan még nem is nagyon lehet látni, túl új még ahhoz.
Fura, hogy a Mustang drágább. Modellezésben a Fender nem nagyon szerezhetett különösebb gyakorlatot. Én Rolandot vennék, vagy line6-ot. Cipőt a cipőboltból.
Megelőztél, pont ezeket akartam írni.
Ha pár hónapig gyűrsz egy modellező kombót, nagyjából tudod, melyik hang tetszik belőle, és ha nem is azonnal Dual Recto-t veszel a Cube30 után, de legalább az irány megvan.
Kezdéshez semmiképp nem vennék csöveset, mert macerásabb, nyűgösebb, jobban oda kell figyelni a szállításnál, bekapcsoláskor melegíteni kell, a csőcsere drága mulatság, ezek mind elveszik az ember kedvét, úgyhogy kezdéshez Roland Cube-széria, Line6 Spider, vagy a VOX modellezős kombók.
Vagy a Fender Mustang-széria, de az már magasabb árkategória.
Mintha nem is létezett volna a cucializmus,amikor a "kelet" csodái uralták a piacot.A csóró gyerek reggelig rekedtre üvöltötte magát,mert a mikrofon,erőlködő,hangfal végterméke,hogy a belekornyikált hang kiesett a szóróból......A házilagos barkácsok sem jelentettek, túl nagy változást,kivéve amit az ember fia valami komolyabb cuccról tudott kopírozni.Aztán jöttek a "nagyok" külföldi beszerzős turnéi........Szóval,határozottan jó tud lenni,egy faxa tranyós motyó !
Ez attól függ, kinek mi jön be. A hangod számít a szórók számától, elhelyezkedésétől, hogy mekkora légtérbe vannak begyömöszölve, milyen fából van a láda, szóval kb mindentől. Én is mikor egy-egy ládát, pickupot, sőt, KÁBELT cseréltem, ténylegesen érzékelhető változások történtek a hangzásomban. Úgyhogy ez egy nagy "kinek mi jön be" dolog.
Persze nyilván egyszerűbb egy 1x12-es kombót hurcolászni, mint egy full stack-et.
Igazából mivel kezdő vagy és még nem tudod szerintem mi az a hang, amit keresel, én egy modellezős cuccot javasolnék, ami némileg segít megadni a hangod "koordinátáit" a későbbiekben. Van egy olyan előnye ezeknek a cuccoknak, hogy 16,32,x^n darabszámú modell található bennük, ami neves erősítők hangját igyekszik leképezni(nyilván nem tökéletes), míg egy akármilyen tranyós erősítőnek van egy hangja és vagy szereted, vagy nem szereted, de mindenesetre ha megunod, kénytelen vagy eladni, míg ennél max tekersz kettőt, aztán már van egy tök más hangod. Szóval szerintem ideális választás lenne egy Line6, vagy Roland kombó elsőnek. Vagy egy Axe Fx II
Ez a gáz a fórumon, hogy itt ekkora sznobizmus van, hogy nem írhatsz le egy erősítőnevet ha jó, de nem márkás, mert jönnek az észosztó árfétishívő márkabuzik, aztán megmondják, hogy Te vagy a hülye, és botfülű, mert az lehetetlen, hogy egy olcsó cucc jól szólhasson, mert nincs benne az a drága ráolvasás és mágia, amit a drága cuccokba belevarázsolnak.
Első erősítőnek egy frankó tranyós kombó megteszi! Általában nagyon kompakt sokattudó kombókat lehet kapni. Fejet és ládát nehezebb szállítani. Csöves motyókkal bánni kell. Szóval ha kezdő vagy, akkor egy jóféle sokoldalú kombó a jó választás. Nem árt ha 212-es és normális hangszórói vannak. Ha nagyobb felület kell, lehet olcsón 212 kieg ládát hozzápattintani. Utána már kialakulnak az igényeid és váltogathatsz, ha éppen azt kell. Nekem pl az első kombóm nagyon sokáig megvolt, mert nagyon jól teljesített (effektekkel). A márkát és típust le se merem írni, mert kitiltanak a fórumról.
Simán. Aztán akkor még lehet egy jó kis vitát nyitni a csöves, vagy tranyós dologról,s mivel azt írja kezdő, valószínű,még nem is koncertre kell,így inkább a "kompót". Amit ugye kicsit könnyebb cipelni a próbaterem,és a lakás közt.Azt sem írta,milyen lapátot akar megszólaltatni.Az is lehet,valami akusztikus.....,szóval,sok a feltételes mód,szűkíteni kéne a dolgokat.
Elég műfajfüggő a választás, mert vannak alapvető általános dolgok, mint pl: metál - fej-láda, rock-blues-jazz - kombó stb... de tulajdonképpen sok esetben ez marhaság.
Nem vagyok nagy szaki, de bluest is szoktak fejládán játszani és láttam már metál zenekart kombón tolni. Szóval ez ízlés dolga. Ki kell próbálni minél több cuccot és eldönteni hogy melyik hangja tetszik a legjobban és úgy vásárolni.
Szerintem meg leginkább attól függ, mire kell a cucc... Fej-láda rudalmasabb, de pl próbákra és klubkoncertre tökéletes lehet egy kombó is, ami ugyanúgy mobilis, és ha nagyobb felület kell, még mindig vihető mellé kieg láda. Én aszondom, hogy míg 1x12, 2x12 elég, addig a kombó ugyanúgy jó lehet, mivel elfér gond nélkül az autóban, extrém esetben tömegközlekedni is lehet vele. 4x12-höz meg alap ugye a fej-láda.
Ha variálni szeretnénk a fej alatt a ládát, akkor persze kombó nem jó, ilyen téren mobilisabb a fej-láda természetesen.
Bár, _szerintem_ koncertnél kis helyekre, kocsmákba nyitott kombó jobb, mivel 4x12 sok is, zárt is, és hangosítás sincs gyakran.
Nem beszélve arról hogy bizonyos stílusok kívánják a zárt ládát, vagy néccertizenkettőt - de ez megint más kérdés, és még ilyen stílusoknál sem biztos hogy végeredményben jobb - ha azt nem tudják rendesen használni/kihasználni (pl kezdők).