Pingpongban legalàbb annyira fontos a fa, mint a hangszereknél. Egy jó fa 150 -300 euroba is kerül. De mindenkinek más jell, stílustól függően. Vékekezősöknek lassú, támadónak gyors, vagy allos. Én a butterlfy karbon zlc re eszküszöm. Ez nagyon gyors, de olyan érzés van benne, hogy hihetetlen. Először tudni kell mit jàtszol, utána lehet tanácsot adni. Egy igazán jó ütővel kezdő játékos semmit nem tudna kezdeni. Rakétaként lőné ki a labdàkat.
Ha jól emlékszem említetted, hogy van Line6 UX1-ed, ahhoz adnak Ableton Live Lite-ot, nekem bevált. Kicsit kell olvasgatni a használatát illetően, node minden eszköznek meg kell tanulni a kezelését.
Én pl. ezért használok otthoni gyakorlásra is erősítőt: próbáltam a külső hangkártyás dolgokat, de az nekem max. ötletek rögzítésére, küldözgetésére jött be.
A hangszer csak szerszám, mondta Szabó Gábor. A Martin D45 elég jó szerszámnak bizonyult Hallottam már jó gitárost sz@rul szólni (gyengét jól ritkán), pedig megvolt a csukló is, cucc is, csak rosszul volt beállítva.
Az a jó cucc, ami inspirálja az embert. Ha szereted a hangot, szívesebben gyakorolsz és játszol, előbb-utóbb meg kijön a sound a kézből
rutin, megtanultad használni, tudsz alkalmazkodni. pont az előbb írtam, hogy manapság ez egyre kevésbé trendi, már az autók is félig önvezetők, meg beparkolnak a fakezűek helyett, stb...
értem, nincs ezzel gond, mindenki másképp gondolja.
szerintem az a fő gond, ha egy kezdő vagy technikai dolgokhoz nem tehetséges gitáros megveszi/letölti xy terméket és akkor csodálkozik, hogy nem úgy szól, ahogy a videón látta...
ez a tendencia erősödik több területen szerintem, mindent készen kapnak az emberek, nem kísérleteznek többségében, nem akarják megtanulni az alapokat, hanem egyből csak kényelmesen használni akarnak mindent...
Én pinpongozom. Mikor kezdtem nem tudtam a sajátomon kívül más ütővel játszani(azzal) . Most pár év után már mindegy milyen ütő van akezemben mindennel tudok játszani. Akkor a kezemben a sound? :)
Szerintem a "kézben a sound" csak annyit jelent, hogy lehet akármilyen jó cuccod, ha nincs a kezedben a tehetség a hangszerhez, nem fogsz jól szólni.Ha pedig ott van a bugi, akkor tök mindegy min játszol, tudsz rajta jól szólni.Nem azt jelenti, hogy ugyanúgy, de azért felismerhetően.A lényeg viszont az, hogy a gitároson múlik mit hoz ki a cuccból, nem fordítva.
szerintem pedig a sound a jellegzetes hangzás, amit kihozol a technikai eszközökkel és a játékstílussal együtt, az erősítő ugyanúgy csak egy része a láncnak a végeredmény szempontjából, mint a játéktechnika, effektek. ezt a pár mondatot érdemes meghallgatni a külföldön legismertebb magyar gitárostól: https://youtu.be/hZkFpDxX0FM?t=2059
Na itt van az, amiről beszéltem: a felosztás megegyezés kérdése. Én Gazz-al értek egyet: a "sound" az, amire a hardvered képes. A "stílus" meg az, amit az ember tesz hozzá azzal, hogy hogyan játszik, mondhatnám, hogy a "szoftver". Az, amiről te beszélsz, az már a kész hang, annak egy része a sound egy része meg a stílus. De azt is hozzáteszem, hogy ez csupán az én felosztásom (meg Gazz-é, meg még jópár kollegáé itt a fórumon is), mert nekem így logikus.
Igen, de a stílus változtatása is változtat a soundon. Nem teljesen ugyan azt a soundot kapod, ha ujjbeggyel megpengetsz egy húrt, vagy ha körömmel. Ezt nylon húros és fém húros gitárnál is lehet azért hallani.
Kézben a stílus van, a sound meg az erősítőben és a hangszerben.
Próbálj meg Metallicát játszani egy Vermona erősítőn. Akármilyen kezed van, nem lesz olyan a sound.
Elképesztő, mennyit tudtok erről vitatkozni.
Érdekes ez a "kézben a sound" téma. Nekem az jutott eszembe ezzel kapcsolatban, hogyha eljátszok egy dallamot ujjbeggyel (bőr) pengetve, majd utána ugyanazt körömmel pengetve, akkor azért más lesz a sound egy kicsit( természetesen a cucc ugyanabban a beállításban maradt)
A másik dolog meg az hogy pl. volt egy mex.Fender srtratóm és akkor tranyós, modellezős erősitők és multik voltak itthon. Az egyik ismerősömhöz elvittem a gitárt, és ott kipróbáltam valamilyen régi Marshall csöves kombón (ha jól emlékszem 4 hangszórós kombó volt) , alig hittem a fülemnek! Nem akartam, elhinni hogy a mex. Stratóm így szól rajta, teljesen olyan volt, mintha egy teljesen másfajta Strat lenne a kezemben, mint amikor otthon a különféle szir-szarokra dugtam
rá.
Tehát én úgy látom, hogy ebben a vitában mindenkinek van valamennyi igaza.
Dehogynem, csak tudni kell, hogy az mit jelent, hogy "elektromos gitár" meg "elektromos gitár erősítő", és megfelelően kezelni ezeket a kifejezéseket. Egyszerű példa biológiából: a kacsacsőrű is emlős, de a kékbálna meg a geprád is. Vagy az ember.
És kicsit visszakanyarodva a "kézben a sound"-hoz: ugyanúgy önkényes a felosztás. Persze valamilyen logika mentén, a nagy különbség az, hogy a társadalom nagyjából a rendszertani felosztásokat elfogadja, míg itt késhegyre mennek a viták, hogy a játéktechnika része-e a sound-nak vagy sem. Én azt a tábort gyarapítom, amelyik szerint nem. De ez csak egy vélemény, megértem Gabor... érvelését is, logikusnak is tartom, de én mégsem ott húzom meg a határt. Ennyi. Ez csak azért kellemetlen, mert mi - a biológusokkal ellentétben - így folyamatosan arra kényszerülünk, hogy a saját logikai rendszerünket elmagyarázzuk a másiknak, mert addig felesleges beszélgetnünk, hiszen nem vagyunk közös alapon. Az meg végképp vicc, hogy ilyesmin hossszasan vitázni kell, sztem az egyik elképzelés épp annyira helytálló, mint a másik. Csakhát az ember az az emlős, amelyik szereti másra rátukmálni a saját véleményét
Kézben a sound- az biztos. És akinek ott, annak épp nem mindegy, milyen gitáron és milyen amp-on játszik. Sőt, alig megfelelő számára bármelyik.
Szerintem.
Amp-ok és el. gitárok közt akkora különbségek vannak, hogy szinte nem is volna szabad azonos kütyü és hangszernéven illetni őket.. De tényleg.
Akinek bármiféle sajátos játékmódja és ízlése van, annak tök természetesnek kéne lenni- szerintem-hogy az amp-ok és gitárok nagyobb részét értelmezni se tudja!
Ez logikus következmény..
Valószínűleg így van.
Csak azért nem léptem át ezen az egészen, mert tényleg sokat tolod ezt a dolgot. És ha nincs kifejtve, akkor az egész téves. Amit lentebb írtál, azzal én is egyetértek.
Mindenki tudja, hogy a gitárhangzás komplex, de ez a fél mondat félrevezető, ha nincs magyarázat. Márpedig az egész onnan indult ki, hogy ennyit írtál: "+ a frazír, ugye kézben a sound." Ez egyszerűen így nem igaz. Plusz szerintem egyáltalán nincs is helyén kezelve. De ez én vagyok. Valahogy csak sikerült a végére jutnunk úgy érzem.:)
Összeveszni ezen nem fogunk.
Csak, ha annyit írsz, hogy kézben a sound, akkor nem ezt írod. Hanem azt, hogy csak a kezed határozza meg azt a hangot, ami végül kijön az erősítőből. Ezért kéne elhagyni ezt a dolgot.
Az a baj, hogy túltolod. Ez egy dicséret alapvetően. Mint mondjuk az "Arany lábad van."
Tudjuk, hogy nem aranyból van a lába. És azt is tudjuk, hogy nem - csak - kézben a sound.
Csak ez még mindig nem azt jelenti, hogy kézben a sound.
Eric Johnson szerintem elég jellegzetesen játszik, jellegzetes a soundja, de szerintem, ha nem kapcsolhatná be az erősítőt, Ő is megizzadna mire kicsiholná a kezéből a szondot. De ne legyünk ennyire cinikusak. Meghallgatnám mondjuk egy triple recton is hozná-e ugyanazt.
Na itt viszont tényleg befejeztem, mert nagyon elbeszélünk egymás mellett.
nem, te azt akarod bemagyarázni, hogy ha játszik vaki egy gibsonon egy marshall fejjel mondjuk, majdkezébe vesz ugyanő egy jantárt egy teslán és ugyanaz lesz a hangzása
te vagy a hülye! szerinted nincs hatással a hangzásra, ha valaki finoman penget a nyaknál vagy a híd közelében csap oda pengetésnél? vagy ha ujjakkal penget? minden csak eszköz a hangszer, az effektek a játéktechnika is..., a lényeg a zene.
Nekem ez jön be, ez a beállítása, maga a Gain,még ha csak üresen szól a húr, még az is. De értem mire mondjátok, de legalább nem az a recsegős , zajos műanyag torzítás mint ami a rengeteg multieffekten, és szoftveren van.
a kézben a sound azt jelenti, ha valakinek van jellegzetes hangzása és azt tudja hozni különböző erősítőkön is, természetesen lehet, hogy kell állítgatni, de a lényeg a hangzás, ami inkább a fejben van, a kéz is csak egy eszköz.
elég kevés nagy gitárosnak van jellegzetes saját hangja, ami átszól.
a játéktechnika hatással van a hangzásra, ezt nem lehet teljesen elválasztani, ha egy fakezű kezébe adsz bármilyen gitárt, bármilyen jó erősítővel, akkor is szarul fog szólni.
írtam, hogy meg kell tanulni használni az effekteteket, erősítőket, programokat, anélkül nem fog menni.
amire céloztam, arra tökéletes példa mick, hogy letölti a patchet és csodálkozik, hogy nála nem úgy szól, ahogy a videón....
sokat kell kísérletezni frazírozásban, erősítő, effektek beállítása, ha akusztikus vonalon gitároztál eddig, rutin nélkül nem lesz ütős sound, nem úgy megy, hogy letöltöd a patchet és az fog szólni, amit hallottál a videón, ez ennél összetettebb.
Nem. A "Kézben a sound." annyit jelent, hogy, ha egy jól gitározó valaki elkezd egy szarul szóló cuccon gitározni, akkor is élvezhető lesz... valamennyire. De nem azért, mert kurva jól szól a motyó, hanem mert jó a technikája az embernek. És akkor csettint a nagyérdemű, hogy "Na... Látjátok, kézben a sound." De a kézben nem sound van basszus, hanem technika. Nem kicsit el lett mosva a határ sound és technika között. Néha már annyit nyomod ezt a hülyeséget, mintha nem is számítana a motyó, ami a gitár mögött van. Kb. mintha valaki mögé odaraknál egy Marshall cuccot, mikor világéletében Mesa Recton játszott, és a Marshallon is Recto hang jönne ki... Persze.
Amit meg lentebb írsz, ahhoz megint csak pont hülyeség ez a dolog, mert ha valaki nem tud beállítani valamit, attól az még pont nem azt jelenti, hogy nincs a kezében sound, vagyis technika. Én is hülye vagyok a szoftveres digitális faszságokhoz, ezért pl nem is szenvedek vele. Akkor biztosan nincs a kezemben sound.
Na nekem ennyi volt ebből a témából, mert tudom, hogy úgysem veszed, amit mondok. Imádod ezt a frázist. Úgyis nyomni fogod.:D
00:13-tól ez a hangzás nagyon adja a Honeybeast számnál. Ilyesmi ez etalon számomra is metálban.
Milyen gitárral játszottad amúgy?Valami hosszú menzúrás ?
Megértem,én is így vagyok ezzel,de valaki meg pont ilyen mintákra kíváncsi.
Tiszta hang az mondjuk annyira nincs ebben a fejben,nem arra készült,nem arra kérték.
De lesz ilyen hangminta is,igaz hangszerekkel együtt,visszatekert hangerő potival.
Én már hallottam,csak még nem kaptam meg mp3-ban.
ezek a hangminták számomra sokkal kevésbé mérvadóak, mint mondjuk ha csak egy hangszert hallgatok, és több beállítással, clean, szolo, riff, . Biztos vagyok benne hogy jó cucc, de ez így túl sok,
Van aki füle rááll ezekre a müanyag hangokra, van akié nem. Én sem tudom megszeretni, pedig időnként előveszem őket hátha. Volt eleven rackem, abból is hiányzott valami, guitar rig, amplitube , a vox cucca(még az jött be a legjobban) mind egyre megy. Inkább belövöm az IRT studiót, megtökölöm. Úgy gondolom a kemper az a szint ami már kiváltaná a fejet. De lehet abban is csalódnék, bár nem hiszem. Amúgy a gitár is rengeteget számít. Vannak akik ki tudnak kevergetni ezekből a cuccokból jó hangokat amúgy.
Nem maga a szám nem stimmel, hanem úgy általánosságban az egész, az egész hangzás nem stimmel, nekem sokkal torzabb, teljesen más, csak ilyen recsegés szinte.
ez is igaz, de szerintem újra többet fog megjelenni ez a frázis, mert elég gyorsan fejlődik az új modellezős-digitális vonal és az újabb generáció a készen kapott dolgokkal nő fel. egyre erősebb a virtuális valóság, azt hiszik, amit megvesznek, akkor annak egyből pont ugyanúgy kell működnie, ahogy ők elvárják, kevesebb a gyakorlat, valós életben lévő tapasztalat.
Világos... Csak sikerült olyan mértékben túltolni ezt a frázist, hogy, ha meglátom, kapok egy instant agyfaszt.
Plusz önmagában még egy jó nagy hazugság is.
akár tiszta hangszínen, de dinamikaérzékeny effekteknél is sok múlik a pengetés erősségén, hogy milyen hatással van a hangszínre/effektre. sokan azt hiszik instant hangzást kapnak, minden hangszer, kiegészítő csak egy eszköz, amit tudni kell használni...
Igen, csak gondolom neked más cuccod van. Más hangkártya, más gitár stb, amihez hozzá kéne állítgatnod a letöltött presetet. Ezek mindig csak alapok, amiket finomhangolni kell.
Kombó az nincs,semmilyen egyelőre.
Egy zsebméretű 1W-os volt eddig a legkisebb teljesítményű,utána 15W volt eddig a következő lépcső.
10W vagy 15W egyébként teljesen tökmindegy.
a 20w-os isotope miért is nem jó megoldás?
fullcsőben gondolkodva 10w sem lenne olcsóbb szerintem.
a kompakt mérethez igazítva a dolgokat,ha megkínálod egy rendesebb
212 ládával - főleg,ha álló ládát veszel hozzá,amiben átlósan vannak a tányérok -
színpadra is teljesen jó megoldás kihangosítással,vagy anélkül is.