ár/érték arányba szerintem eléggé jó cucc az eminence v128-as újonnan 17e körül van és sokkal jobban szólnak, mint a hasonló árú, új celestionök. tőlük érdemes kerülni ezeket a rocket, seventy dolgokat szerintem.
boost jó lehet szólókiemelésnél, vagy hangsúlyosabb részekhez. a tubescreamert sokan állandóan használják, szóval maga az alap gitárhangot küldik meg. hangszóró terén meg nagyjából mindenki celestion-t vagy eminence-t használ, legalábbis ezek a legelterjedtebbek.
Köszi a tippeket! Az anyagi helyzetemhez ez áll a legközelebb, így le is mentem a hsz-ed.:)
Két kérdés:
-a boost csati mennyire mérvadó? Ha egy TubeScreamerrel boostolnék az mennyire helyettesíthetné? Mert számomra az a hangzás amolyan etalonféle.
-Milyen hangszórók a jók, és kevésbé jók, vagyis mire figyeljen oda az ember? Milyen márkák használnak ilyeneket?
Bár én loopot nem használom, és pedálokkal torzítok.
Nem egyszer láttam kb. 80m2-es koncertteremben embermagas rackkel mászkáló gitárost. Alig fért el, két ember kellett a mozgatásához, ráadásul jól sem szólt. Viszont legalább úgy nézett ki, mint R2D2.
Leírom az én koncepciómat, hátha valakinek hasznára válik.
Nem tökéletes ez sem (olyan nincs is :) , de szerintem eléggé rugalmas, ha többféle zenét játszik az ember, többféle szituációban.
- fullcsöves, egyhangszórós kombó, 2 (boosttal együtt 3) csatorna lábkapcsolható legyen, rugós zengető, nyitott hátuljú kombó, effekthurok és külső hangszóró csatlakozások legyenek, természetesen minőségi, jól beállított, csövezett cuccal szabad csak kiállni. Teljesítményt nem írok, mert az hangszóró érzékenységtől is függ, kb. 5W-50W-ig bármi elképzelhető. Ezzel a felszereltséggel kisebb klubban a legtöbb blues/rock/metal zenét le lehet játszani (nem mindent, de sokfélét...)
Ha igény van effektezésre, akkor lehet pedálokat dugni az effekthurokba (delay, kórus).
Ha van hely, illetve igény, akkor lehet alá rakni kiegészítő ládát is, ízlés szerint (nekem 2x12 V30 van)
Ha kevés a 3 csati, akkor pedig kap egy előfokcsöves padlóeffektet (nem a gitárbemenetbe, hanem az effekt returnbe). Az effektet természetesen lehet használni vonalból is, vészhelyzetben (ládaszimulációval, de a fejhallgatókimenet is megteszi).
Sokoldalú, H-S-S gitárral, jó pickupokkal, a hangerő- és esetleg a hangszínpoti ésszerű használtával gyakorlatilag bármi eljátszható :)
Korábban rackeztem, az is jó volt, de kisebb helyre bőven elég egy jólszólós kombó, ezért is váltottam...
Ok, most írtam neki. Viszont még nem biztos a dolog, mert van egy ismerősöm, aki pont ugyanerre használt egy végfokot, és ha jól tudom, el is adná. Azt majd kipróbálom, ill. megkérdem mennyiért adná... de lehet, hogy Spafival célravezetőbb, és talán olcsóbb is lenne a dolog... most várom a válaszát, leírtam neki hogy kb. mire lenne szükségem.
Majd jelezz vissza, mire jutottál Spafival. Egy ilyen cuccot nagyon kellemesen kis méretekben el lehet készíteni, mert alig kell hűtőborda, nehéz trafó meg egyáltalán nem.
Én mostanában egy csöves Bugerán toltam, és nagyon bejött a cucc, viszont tény, hogy nem túl sokoldalú (plusz egy effektprocesszor sem ártana mellé, ha nem csak ZS-re hangolt mélyzúzásra akarja használni az ember), ill. ha az embernek esetleg több zenekara is van, akkor már gondban van a szállítással. Ill. amiről volt szó, hogy ha esetleg nehézkes lenne elcipelni a ládát, akkor tök jó, hogy magában is működik a cucc. Arra leszek kíváncsi, hogy a csöves Bugerához képest mennyire lesz más, ha a pod megy a ládára (már az XT és X3 sem voltak szerintem rosszak, de azt mondják, a HD sorozat még élethűbb...). Ezért gondoltam, hogy teszek vele egy próbát...
Ez is igaz, de ez a tulajdonsága sincs túlságosan hangsúlyozva. Hiszen akkor pörög a gazdaság, ha minél többen vásárolnak mindenfélét :) Meg a többség azért vesz modellezőst, mert így a világ összes híres erősítőjét megkapja egyben... mondja a reklám.
Mondjuk én egyszer játszottam vonalból, az énekkontrolból jött vissza a gitárhang, hát finoman szólva nem volt ugyanaz az érzés, mint amikor a saját erősítőm mellett állok... le is szoktam róla. Kis klubba nyitott hátuljú kis csöves kombó, jól szétszórja a hangot, bevált.
Sass Péter
spafi@aramszu.net
Ez az oldala. Itt további emailcímek is vannak.
A sztereo meg azért jó, mert jobban le lehet fedni a színpadot meg a közönséget két hangfallal. Meg adott esetben besegíthetsz a trehány másik gitárosnak. Nálunk volt már ilyen. Mindketten az én erősítőmről mentünk, külön ládákra. Két totál elkülönített csatorna. Kevesebb hely, kevesebb pakolás. Meg van jópár effekt, ami sztereóban csinálja a varázslatot.
Mivel ez a kapcsolóüzemű technológia kis helyen elfér, szerintem célszerű sztereóban csinálni.
Nem kifejezetten gitárerősítőket csinál, de neked tulajdonképpen egy sima lineáris erősítő kell, ami nem torzít, nem effektez, nem szabályoz hangszínt, csak szimplán erősít. Egy végfok és semmi más. Jól gondolom?
Hát, nem tudom, nekem mindig riasztó volt a tudat, hogy nincs egy saját felületem. Meg egy régebbi zenekaromban volt az a helyzet, hogy nekem volt egy Line6 Spider fej-ládám (az is digitális), a másik gitáros meg GT-10-zel tolta vonalból, és hát nekem sokkal jobban tetszett a saját hangom... persze az sem kizárt, hogy a srác csak béna volt hozzá, hogy rendesen beállítsa a gt10et... mindenesetre mindenképp ki fogom próbálni így is, úgy is...
ha szar a PA, még akkor is egészségesebb ha direktbe rákötöd, mint ha rányomod ládára, amit mikrofonoznak, és az megy ugyanarra a szar PA-ra.
az "alapokról szólás" meg rosszabb mindennél.
Ez igaz, nem is szeretném mindig cipelni a ládát, csak ha épp van rá lehetőség/kedv. Viszont próbákon, ill. olyan helyzetekben, amikor nem gond elvinni a ládát (vagy ne adj isten szarul szól a hely PA rendszere), azért biztosan jobban szól a gitár egy saját ládán, mint a PA-ba kötve. De cáfoljatok meg...
A sztereó egyébként miért jó nekem gitár tekintetében? Egy ládából úgyse jön ki, nem? Ill. azt tudom, hogy a ládák is tudnak sztereót, de sose értettem, hogy ettől miért lesz nekem jó? Az építtetésen én is gondolkodtam, ha tudsz kontaktot küldeni, azt megköszönném, megérdeklődném a dolgot. Ha nem akarod ide beírni, akkor a laszlo.gabeli87 kukac gmail-re küldheted. Köszi előre is...
Én powerblock tulaj vagyok, és a következőket tudnám mondani:
- Érdemes sztereoban utazni, a powerblock is ilyen.
- az erősítőnek legyen vonal bemenete. A powerblock ilyen, ez kikerüli az eq-t.
- Az erősítő legyen minél kisebb, könnyebb és minél nagyobb teljesítményű. Ezt a manapság terjedőben levő kapcsolóüzemű erősítők tudják. Esetleg érdemes lenne építtetni egyet, ami pont az igényeidet fedi le, ha érdekel, adok egy kontaktot, van egy műszakis srác, aki nagyon expert a témában.
A powerblock is kapcsolóüzemű egyébként, azért ilyen pici, közben 150W. Hátránya, hogy a vonal bemenet hangereje nem szabályozható, de ezzel együtt lehet élni.
Srácok, múltkor kérdezősködtem itt, hogy milyen végfokot ajánlanátok, amivel egy hd500at (vagy urambocsá' laptopot) küldhetnék egy 4x12 ládára. Ajánlottátok pl. a Crate Powerblockot. Megnéztem mi ez, és igazából tök jópofa meg szimpatikus is, de az egyetlen eladó darab amit találtam, Nyíregyházán van, az meg kurvamessze... meg tulajdonképpen nekem tényleg csak egy alap végerősítő kell, nem kell rá gain meg eq meg stb, mert úgyis minden a pedálból jönne. Aztán valamivel olcsóbban látok ilyeneket, hogy pl. JB Systems AX200, meg RH SOUND MA 2120... ilyenek jók lehetnek a célra? Vagy kell nekem itt bármire is figyelnem, ha arra kell, amit leírtam...? Amúgy további ötleteket/esetleg ajánlatokat is várok, ha valaki tud valami okosat...
Sziasztok! Egy barátom keverőerősítőt szeretne vásárolni. Kezdő, olcsó kategóriás kellene. Egyenlőre Behringer PMP4000-et néztem ki számára. Van ezen a szintem más, jobb termék is 100-120 ezer forint magasságában?
EVH sign az egy 1960- 20-wattos Greenback újra gyártva. 96dB érzékenységgel +egy EVH matrica. És csak is az EVH 5150 III 4 x 12 falba szerelve létezik...
Egyébként ha metál: akkor 4*12 V30 és társai + 100W csöves fej! Csak hogy legyen tartalék ha hülye a keverős Meg a metál az metál... és kész :))) Hagy lebegjen a gatyaszára. Bár állítólag Bajkeverő 50W fejei is a saját falaival "lebegtetnek" rendesen :) Mondjuk kicsit más a kimenő mérete mint a mostani cuccoknak
Vagyis: minél kisebb érzékenységű szórót használok, annál jobban fel lehet tekerni a volumét?
Vagy másképp: gyengébb érzékenységű szóróval jobban be lehet kráncsosítani a hangot, "ugyanakkora" hangerő-érzeten?
ez igaz, de sokat számít a hangszín is, ugye az emberi fül a középtartományra a legérzékenyebb...
egy mélyre hangolt középvágott hangszínes zúzdához nagyobb teljesítmény kell, míg midboostos normál hangolásnál kevesebb is elég lehet és ugye a csöves végfoknak más a dinamikája....
"Azonban, hogy a fejedben teljes legyen a zűrzavar, még egy kis fizika: a fül 3dB hangnyomás- növekedést éppen észrevesz. Nem kétszer olyan hangosnak hallja, csak egy picit hangosabbnak! Ahhoz viszont hogy a hangszóró 3dB-lel hangosabb legyen, meg kell duplázni a teljesítményt, amit belepumpálok a hangszóróba! És itt azonnal megdolt egy régi tévhit: ha kicseréled az erősítődet, egy kétszer akkora teljesítményűre, kétszer akkora lesz a hangerő. EZ NEM IGAZ! Egy kicsivel nagyobb lesz a hangerő, de elmarad a várt "átütő" eredmény. ( A nagyobb erősítőnek van számos itt nem részletezendő haszna: nagyobb dinamika, nagyobb tartalék, stb.)
Most már mindent tudunk! Nézzünk egy egyszerű példát (vigyázat számítás jön!): Van két hangdobozunk. Az egyik, nevezzük A-nak, 500 W terhelhetőségű, érzékenysége 94dB/1W/1m. A másik,a B jelű 250W terhelhetőségű, de érzékenysége 99dB/1W/1m. Az alábbi táblázatban csak annyit teszek, hogy a kezdeti 1W-os teljesítményt mindig megduplázom. Ugye már tudjuk, a hangnyomás minden duplázásra 3dB-t fog nőni."
A lényeg készítettem a fentebb lévő leíráshoz egy példa táblázatot. Greenback Vs Eminence The Governor Pont aktuális, Misinek pont ilyen a laney-ben a hangszóró ha nem tévedek
ime:
Magyarul: ugyan azon erősítőn, az Eminence The Governor 8W-nál (!!!) akkorát fog szólni mint a Celestion Greenback 32W-nál! Most ugye csak 32W ig néztem. Minél nagyobb a hangerő, annál nagyobb a különbség a két szóró közt! Ez alapján ki tudja mindenki számolni magának, hogy most mit használ, és ha mást használna mi lenne...
Persze a hang karakter sem mindegy egy hangszórónál.
infót innen vettem anno: www.garry.hu
de itt is fent van más táblázattal.
Ez érdekes kérdés tényleg...az 50w cső klubban szerintem túl hangos, még sosem tudtam 3-as fölé menni (Laney LC50II). 20-30w-osat jobban ki lehet hajtani.
15 watt cső kieg. 1x12-vel mondjuk, bőven jó próbálni.
Fellépésen meg kihangosítják.
Előfokcsöves meg tranyós nem játszik mellette.
A full cső egyszerűen átszól a zenekaron.
És ez a 15W (akár a VC15-öt akár a Cub Headet nézzük) mire elég?
Illetve kicsit kiforgatva a kérdést: mekkora teljesítmény kell ahhoz (akár csöves, akár előfokcsöves, akár tranzisztoros, akár modellezős), hogy próbán, kisebb helyen megszólaljon az ember? Mert ez a hosszabb távú cél.:)
Erre gondoltál? Használtam láttam 80-ért, ami még pont beleférne.
Lukács Peta videóját megnéztem róla, eleinte kicsit bluesosnak tűnt, de utána játszott egy kis metált is, és jó cuccnak tűnik.
Modellezősből nincs túl sok tapasztalatom, az sem jó: egyszer próbáltam egy Line6 Spider III 30-at, és nem nagyon győzött meg. Ilyen téren milyen márka és típus az ami ebben a kategóriában elfogadhatóan szól?
Na ez a baj, hogy annyi minden érdekel metál téren is, hogy nem tudom merre induljak: Nightwish, Dream Theatre, Symphony X, POD, Linkin Park, Graveworm egyszóval rengeteg minden...
Három fejjel valóban megoldható lenne a sound de az valszeg nem lesz.
A Marshall tisztáját AC szimulátorral vagy gitár szintivel javasolták megoldani de sajnos ezeket nem volt módomban kipróbálni.
Kösz a választ.
Sziasztok!
Itt is felteszem, talán kissé amatőr kérdésem, de hátha nagyobb sikert aratok vele:
szerintetek a Laney Cub Headje ,mennyire alkalmas metálra?
A problémám az, hogy két kollégával is dumálgattunk már jammelésről, esetleg saját számok írásáról, csak az egyikükkel inkább a rock fushionösebb témák mennének, másikkal pedig inkább a modernebb metálosabb dolgok, és nem tudom ezzel a kombóval mennyire tudnék helytállni mindkét téren. Gondolkoztam, hogy idővel beszereznék egy Syco Machine-t ,de végképp nem tudom hogy szólnának együtt. Külön-külön tetszik mindkettő hangja, de együtt elképzelésem sincs. Szerintetek milyen lenne? Mert a Syco is a promó videóban egy Marshallon szólal meg...
Ha a pedál nem is, de a Laney torzítója mennyire lenne jó metálkodásra? (fontos, hogy azért tisztát is használnék, nem csak torzat)
Lehet tényleg amatőr kérdések, de még amatőr vagyok, keresem a szandot.
Köszönöm szépen előre is!
Diezel tutira tudja ezeket, meg szerintem még komolyabb Fryette-ek (VHT) is, legalábbis az Isis-ben például ezek szóltak, kristálytiszta clean-nel és higain ritmussal.
Így ismeretlenül is azt mondom, az adokveszekben levő CRATE STEALTH GT-50 kombó százezerért (konténerrel) egészen jó vétel lehet. Ha fullcső kombót vennék mostanában, én biztosan kipróbálnám. A tervező Lee Jackson nagy név a csöves tuning körökben, nekem legalábbis megvan egy könyve :)
Mindenki olyan erősítőt akar, amilyet felsoroltál, de ezek a tulajdonságok nem szoktak egy erősítőben egyszerre meglenni. Ha valaki tud ilyet, nekem szóljon, egyek veszek egyet :)
A Marshall amúgy sem a kristálytiszta cleanről híres... :) Akkor már inkább valami Fender. Egyszer hallottam egy Fender cuccot, és jött belőle a metal is. Sajnos a típusát nem néztem meg... de csöves volt, az biztos. Talán még a Mesa-k között találnál olyat, ami mindezt tudja, de nem 150-ért, az is biztos.
Milyen fejet ajánlanátok 150-200 közt metalra? (80'szóló,modern higain ritmus,kristály tiszta clean)
Első körben a Marshallokat nézegettem... (6100,TSL100.JVM410)
Illetve érdemes megnézned a Peavey Vypyr 60-as csöves kombóját. Az előfok modellezős, de nagyon sokminden benne van. Asszem egy 12AX7 van az elejében is. A vége meg 60W fullcső. Árban is fasza!
A peavey 6505+ 112 kombót is nézd meg! olcsó és király
Amúgy az 5150 valóban a zúzásra legjobb, de a kráncs gombjával a tisztára dögöt varázsolhatsz. A gain visszavételével és az eq panell eszes használatával kiváló hangokat lehet előállítani vele, akár lead csatin is. Nem csak metálra... És ha már pedál, akkor a szar tisztáját is meg lehet mozdítani.
tetszik a thunder. tényleg sokoldalunak tűnik. még ha teljesítményben kicsit "overkill" is számomra. köszi mégegyszer!
van esetleg bolt ahol ilyen benn lehet használtan?
Igazából szerintem egy Fender Blues Junior sem lenne rossz egy-két jó kis pedálkával. Az újonnan ~135 rugó. Ha nekem kéne még egy harmadik erősítő, tuti azt vennék.
5150 sokkal sokoldalúbb cucc, igenis jó a tisztája is. Próbáltad már? Nekem nagyon bejött. Attól, hogy a metálvilágban nagyon sokan használják, még rockra is kiváló, lásd pl. Van Halen. Sőt:
200 alatt vadiúj, és nagyobb fullcső kombóból szinte csak Bugerát, Customot, Peavey VK-t kapsz... Semmi gond a használtakkal, a rendszeres csőcserét úgysem fogod megúszni. Ha kétség van, szakemberrel rá kell nézetni. Mint autóvásárlásnál, ilyen összegnél simán belefér az a pár ezer Ft.
Mesa kombónál vagy veszel bele gyári, és nem túl jólszólós, viszont drága Mesa feliratos, színkódolt csöveket (thomanntól...) vagy átalakíttatod, hogy lehessen bele mást is tenni. Érdemes.
Egy biztos: a csövessel foglalkozni kell, mindegy ki gyártotta, 1-2 évente rá kell nézetni szakemberrel. Pláne, amilyen gagyi csöveket árulnak manapság...
elnézést, a valve szó bezavart nekem kicsit.
szerintem 1x12 bőven elég lenne kisebb szobába.
újban gondolkodom inkább.
bár nem tudom még az itthon "pörgő" használt mesa-k milyenek.
A Tiny Terror nekem is tetszik, vannak nagyobb tesói, azokat is nézd meg (Dual Terror), bőven beleférnek a keretbe, még ládával is.
5150-et felejtsd el, metalra istenkirály, de vastag tiszta hangot, meg finomabb dolgokat alapból nem tud. Zúzdára viszont a legjobb.
Ami sokoldalú fullcső kombó, az az Engl Thunder, illetve a rokonai. 3 csatorna, közös gain és hangszín, de teljesen jól működik. Beállíthatod úgy is, hogy tiszta, krancs, szóló lesz a 3 csati, vagy akár krancs, hardrock, metal. Van reverbes változat is. 50W, Celestion V30, mindenre elég. Nyitott hátuljú kombó, szórja a hangot, klubban optimális, nem csőben megy a hang, mint sok zártnál.
Peavey 5150 van ilyen árban 2x12-es kivitelben. Ha jó az 1x12 is, akkor világbajnok árban lehet megkapni a Peavey 6505+ kombókat még újan is. Az Engl Screamer is nagyon ütős, bár az csak 60W, de falat bont.
Üdv
Tudtok ajánlani pár full-csöves (nem valve meg modellezős) kombót amiket érdemes megnézni? 150-200 körüli árban. Tiny Terror tetszik, hasonlókat nem igen találtam. Overdriveos hang előnyben. (egy Vox vagy Fender talán a tiszta hangszínben lenne nyerőbb) rock/punkrock stílusra kéne leginkább
előre is köszi bármit.
Modellezésben 3 értelmes megoldás van! Line6, Peavey, Tech21
A Tech21 nem túl sokrétű, viszont a Sansamp Technológia talán a legtökéletesebb csöves hangot adja. Volt ilyenem és akár előfok, akár erősítő, nagyon tuti.
A Line6 sokrétű komoly múlttal rendelkező modellező. Nekik is van egy saját világuk ebben a témában. Szerintem az ő modellezésük után csöves végfok való. A HD100 fejben az is van, amit a Bognertől lízingelnek.
A Peavey korábban a Transtube cuccokkal is jó úton haladtak, de a Vypyr széria igazi multieffekt erősítőket hozott. Érdemes kipróbálni. Egy gány van velük, hogy Made In China.
Oh, elnézést. DE! Amíg nem kezdenek valamit a fórummal, hogy normálisan megjelenítse a dolgokat akkor is, ha bejelentkeztem, nem tehetek róla, ha valamit nem látok...-.-'
Tessék parancsolni, ennyit látok, miután bejelentkeztem. Persze kijelentkez és után egyből minden jól megjelenik... Előbb a problémát oldják meg, én azt mondom, mert már hónapokkal ezelőtt is gond volt ezzel... És nem csak nálam.
Köszi a tippeket... ezek milyen árfekvést képviselnek? Régebben ismertem egy srácot, aki valami viszonylag olcsó (kb. 30.000ft-ért vette) erősítőt használt, de az nem kifejezetten gitárvégfok volt... az a baj, hogy már nem tudom, hogy milyen volt pontosan...:)
Bármilyet :) Valami tranyós gitárvégfok, pl. Hughes Kettner CF200, az biztosan jó előfok és láda közé. (ha mégsem, akkor dobd ki azt a Podot :) Van még hasonló Crate valami, fura formájú, pici erősítő az is, valakik azt is ajánlják...
Üdv!
Ha egy Pod HD500-at szeretnék egy 4x12es ládára küldeni, akkor ehhez milyen erősítőt (végfokot) érdemes venni? Tehát nem kell tudnia semmit, csak illesztés/erősítés végett kellene. Természetesen nem baj, ha minél olcsóbb:)
ELADÓ!!! Fender FM100H fej (100 Watt) + FM412 láda (4x75 Watt) + lábkapcsoló! A cucc jóformán a szobában állt, fellépésen kb. ötször volt használva... Meg kb. ugyanennyiszer próbán.
Ár: 80 000 Ft.
Érd.: Csesznegi Péter, Jánoshalma, csesznegip@gmail.com
Tel.: 06-30/299-6738