Figyelitek a fibenare gitárt?
Egyébként nekem nem jön be annyira ez az erősítő, kicsi a dinamikája, nem különösebben szépek a harmónikusai. Egy tech21 jobban szól.
Nekem "fület sértő" a torzítása.
Csakúgy mint a fölötte belinkelt erősítőé.
Nem t'om mi a szaxava, tranziensek vagy felharmonikusok, de olyan zavaró. (nekem)
Mondjuk egy csomót nem is ismerek, csak pofázok. szóval a rocktron, meg a digitech pld. nem tudom mennyire jó... Én a 3 nagy gyártót hallgatgattam sokat, mielőtt multit vettem, meg az analogokat is, ami épp elérhető volt.
És ha már szóba került a félvezetős torzítás, a BSIAB II cuccé nagyon, nagyon tetszett. Ebben túlvezérelt fetek vannak, és állat!
Nagyon messze lakom Pesttől, de köszönöm. :)
Majd biztos lesz olyan, mikor viszem magammal Fender talira, vagy ilyesmi és akkor, vagy ilyesmi alkalomkor szívesen kipróbálnám.
Az enyém Bedrock 600-as és olyan nincs itthon még egy. Greg is megnézte egyébként, mert tetszett neki. :)
Nagyon szeretem Greg cuccait. Sokat kipróbáltam már és egytől egyig nagyszerűek voltak.
Majd én is veszek egyet ha tehetem, de a Bedrockot nem szívesen adnám el. :) Ráadásul a seriel number-je 0004, szóval lehet még többet fog érni majd. :))))
Jaja A tiéd Bedrock BC50? Majdnem vettem egy olyat 1-2 éve. Viszonylag olcsón adták (140e körül), csak már nem igazán tudtam volna a család (és magam) előtt meglegalizálni... Maradok a Gregeknél, főleg a 2 (és fél) csatornásnál.
Ezt én is meg tudom erősíteni. A Vox ToneLab cuccok pl nagyon ott vannak. Ennek ellenére tartom, hogy a legmagasabb színvonaú modellezést a Line6 műveli.
Elképzelhető, hogy a Fender pedig a Boss-technológiával modellez?
Már csak abból gondolom, hogy régóta létezik Roland-ready Strat, amin gyárilag Boss kompatibilis midipickup van, és nemrég a Boss megcsinálta a Fender Legend szériát.
Piszkálja a fantáziámat a Fender Mustang széria. Videók alapján (tudom:nem az a mérvadó) elég jónak tűnnek. Meg kéne hallgatni élőben is.
A Vox a Korg 'tulajdona', nyilván ezért használják a házon belüli fejlesztéseket, és nem hiszem, hogy változtatnának, mert annyira azért nem rossz... mint pl. egy Zoom... :)
Alapjáraton én azt tanácsolom, hogy modellezős erősítőt olyan cégtől érdemes venni, aki maga is foglalkozik modellezéssel. Line6, Tech21, Boss (Roland).
A többi cég (Marshall, Fender, Vox ) ezeknek a technológiáját használja, főleg a Korg-ét, akik maguk ugye nem gyártanak erősítőt, ezért adja oda a csipet ( ami a Korg AX3000G-ben van ) az említett patinás gitárcégeknek, akik aztán úgy paraméterezik be azt, hogy a saját elvárásaik szólaljanak meg.
A személyes véleményem az, hogy a Korg valahogy nem az igazi, szerintem műanyag hangja van a többihez képest, de lehet ezt csak én hallom így.
A Vox pld. tuti korg chipet használ, pedig ők azért elég ügyesek saját jogon is a modellezésben, a Vox amplug cuccok analog modellezést használnak, s szerintem nagyon jók. Ha ezt a technológiát használnák az erősítőikben a digitális Korg chip helyett, akkor szerintem a Vox lenne a legnyerőbb. De sajnos nem így van, pedig jó lenne egy olcsóbb Tech21 rivális.
Fender Mustang I ről vélemények? Tetszetős, hogy sok effekt van benne, és még szerkeszteni is lehet. Mondjuk picit drága nekem.
Valaki valami jót tudna ajánlani kb 20-25 ezerért, amiben azért van pár effekt?
A tranyósoknál is van keresztezési torzítás te muhaha. Senki sem írt olyat, hogy nincs. Ugyanúgy van, mint a csöveseknél. Ne legyél már ilyen értetlen!
Oszcillószkópom nincs, más műszer meg nem tudom mennyit segítene.
A tranyósnál ís úgy van, mint a csövesnél, hogy minél nagyobb a nyugalmi áram, annál kisebb a keresztezési torzítás. Viszont minél nagyobb a nyugalmi áram, annál jobban melegszik a cucc. A kettő közötti kompromisszumot kell megtalálni. Erre például elég jó az említett tapintási módszer. Ha túlmelegszik a végfokom, baszhatom az alacsonyabb keresztezési torzítást. AB osztályról egyébként hallottál?
De köss belém nyugodtan, csak valamivel értelmesebben állj hozzá...
Kapísi, vagy magyarázzam még?
Én finoman szólva sem vagyok egy műszaki tálentum, meg amúgy is vannak nálam akik jobban értenek hozzá. De mondjuk a próbaterembe, ahová járunk van egy Ibanez TB100 fej a hozzá tartozó 4x12 ládával, és meglepődtem, hogy elég jól szól. Pláne, amennyiért használtan is hozzá lehet jutni, szerintem jó vétel annyi pénzekért. Amúgy meg tranyósnak-csövesnek megvan előnye.........ezt meg már elmondták páran. Peace!
Szerintem egy JC-120 sem rossz, SŐT!!!! No meg a H&K régebbi Attax szériái meglepően jók voltak. És egy Tour Reverb már bőven ötven alatt megáll, és szerintem totál vállalható cucc.
Mondjuk a JC-120 is árban egy csöves motyóval vetekszik, de mondjuk tényleg nagyon jó a hangja.
""De amikor végfokokat csináltam, ott úgy állítottam be a biast, hogy a hűtőbordát taperoltam közbe, aztán ha túl meleg volt, akkor visszavettem a biasból. Persze egy csővel azért ezt nem merném megtenni, ott a hangot kell figyelni.""
A mindenre odafigyelő programozó melegségérzetre állít biast!! (Oszcilloszkóp, műszer)Vajon miért találták ki ezeket?MUHHaaha... A tranyósoknál nincs keresztezési torzítás????Muhahaa Vajon miért nincs még "tranzisztoros gitárerősítő topic".........
Mert annak is felesleges a sok százezres cucc, aki béna mint a f@sz.
Rengetegen ott tévednek el, hogy cuccépítés közben épp, hogy gyakorolni
vagy még inkább gitározni megtanulni felejtenek el.
De cucc meg hiperpikap, meg pedálhegyek azok vannak.
Csak pengetni ne kezdjen a muki.:))))
Itt vagyok pl. én nekem felesleges lenne a szobába egy csöves, ( kivéve egy jó vételt,
ha volna pénzem ) gyakorolgatni meg ki-be kapcsolgatni 20 percenként.
Aki viszont aktívan zenél, és elkötelezettje a csöves hangnak annak kötelező.
Olyan tutter 2x10 laney ládát vettem nemrég, lefosod a bokádat, ha meglátod. Kicsi, könnyen szállítható, de mégis hozza a többhangszórós hangzást. Nyilván nem egy 4x12 hang de arra nem is hajtottam sosem.